فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

تبلیغات سالن زیبایی + نمونه پیامک تبلیغاتی برای سالن زیبایی

مقالات دیجیتال مارکتینگ | الهه سرباز | تاریخ بروزرسانی : ۲ اسفند ۱۴۰۲

راهنمای تبلیغات سالن زیبایی (۱۱ متن تبلیغات آرایشگاه)

شما می‌توانید صاحب بزرگترین سالن زیبایی شهر باشید و در زمینهٔ کاری خودتان حرف اول و آخر را بزنید؛ اما وقتی مردم کسب‌وکار و خدمات‌تان را نشناسند و روحشان هم از وجود سالن زیبایی شما خبر نداشته باشد، چه فایده‌ای دارد؟

باید دنبال راهی باشید که صدای‌تان را به گوش همه برسانید! البته تبلیغات و جذب مشتری به همین سادگی‌ها هم نیست؛ چراکه باید از بین انواع‌واقسام روش‌ها، روشی را انتخاب کنید که به درد سالن زیبایی بخورد.

حتماً می‌پرسید چطور؟

ما در این مقاله، ابتدا روش‌های جذب مشتری برای سالن زیبایی و سپس بهترین روش‌های تبلیغات سالن زیبایی بانوان را معرفی می‌کنیم؛ از پیامک تبلیغات برای سالن زیبایی گرفته تا گوگل مپ! در آخر هم چند نمونه متن تبلیغاتی جذاب را در اختیارتان می‌گذاریم.

پس اگر می‌خواهید سالن زیبایی‌تان را به یکی از شلوغ‌ترین آرایشگاه‌های شهر تبدیل کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید!

به‌روزرسانی: با توجه به درخواست شما عزیزان، ایده‌ها و روش‌هایی برای جذب مشتری مخصوص سالن زیبایی به مقاله اضافه شد.

 

ایده‌ها و راه‌های جذب مشتری برای سالن زیبایی

بدون مقدمه‌چینی اضافی، برویم سر اصل مطب که بسیار مهم است!

نکته: یکی از روش‌های جذب مشتری و معرفی خدمات سالن زیبایی تبلیغات از طریق کانال‌های پولی است که در بخش دوم مقاله، بهترین روش‌ها را جداگانه بررسی می‌کنیم.

 

۱. ثبت موقعیت مکانی سالن‌ در گوگل

اگر دقت کرده باشید، وقتی کلمه‌ٔ واحدی را در دو شهر متفاوت در گوگل سرچ کنید، نتایج متفاوت خواهد بود.

برای مثال، وقتی کلمهٔ کلیدی «سالن زیبایی» را در تهران جست‌وجو می‌کنید، نتایج کاملاً با سرچ همین کلمه در البرز متفاوت است.

در واقع، سیستم گوگل این‌طور است که نتایج جست‌وجو را بر اساس موقعیت جغرافیایی به شما نشان می‌دهد. برای همین است که وقتی کلمهٔ «سالن زیبایی» را در گوگل سرچ می‌کنید، نزدیک‌ترین سالن‌ها به شما نمایش داده می‌شود.

از طرفی، خیلی‌ها از گوگل برای یافتن خدمات نزدیک به خودشان استفاده می‌کنند. مثل همین کاری که ما انجام دادیم:

 

تبلیغات سالن زیبایی با ثبت موقعیت مکانی آن در گوگل

 

حالا چرا این موضوع را گفتیم؟ چون با ثبت موقعیت سالن خود در گوگل مپ، بدون هیچ هزینه‌ای در جست‌وجوهای مرتبط یک شهر دیده می‌شوید،‌ دسترسی راحت‌تری برای مشتری فراهم می‌کنید و در چشم او معتبر و قابل‌اعتماد جلوه می‌کنید؛ مخصوصاً اگر علاوه‌ بر آدرس، شماره تلفن، آدرس وب‌سایت، ساعات کاری، نظرات کاربران و عکس‌های واقعی از محیط آرایشگاه هم ثبت کنید.

برای شروع، مقالهٔ «آموزش ثبت لوکیشن در گوگل مپ با گوشی و کامپیوتر» را بعد از این مقاله مطالعه کنید.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۲. برجسته‌کردن نظرات مشتریان قبلی

«چون دوستام قبلاً اینجا اومده بودن، منم اومدم»

این جمله برای شما آشنا نیست؟

همهٔ ما، حتی در کوچکترین اتفاقات روزمره، بدون اینکه خودمان متوجه باشیم، تحت تاثیر رفتار و نظرات دیگران تصمیم می‌گیریم.

مثلاً قبل از خرید پالت سایه، حتماً کامنت خریداران قبلی را زیرورو می‌کنیم تا مطمئن شویم که پالت انتخابی ما از نظر دیگران هم خوب است یا نه.

این همان تاثیر تایید اجتماعی یا سوشال پروف (social proof) یکی از اصول روانشناسی در فروش است. وقتی مشتری، رضایت دیگران از خدمات‌تان را ببینید، به شما راحت‌تر اعتماد می‌کند و خیالش بابت کیفیت سالن راحت می‌شود؛ چون ذهنش ناخودآگاه به او می‌گوید: «این همه کامنت مثبت که الکی نیست؛ حتماً کارشون خوبه!»

در تصویر زیر می‌بینید که ژاویز چگونه با تشویق مشتریان خود به ثبت نظرشان در موقعیت مکانی سالن در گوگل، از این تکنیک برای تبلیغات ارایشگاه خود بهره برده است.

 

نظرات سالن ژاویز در گوگل مپ

 

شما باید از تایید اجتماعی به نفع کسب‌وکار خودتان استفاده کنید و به‌جای اینکه خودتان مدام از کیفیت کارتان تعریف و تمجید کنید، این کار را به مشتریان راضی و قدیمی‌تان واگذار کنید. چطوری؟

می‌توانید:

  • در اینستاگرام هایلایت رضایت مشتری داشته باشید
  • با مشتریان به‌صورت ویدیویی مصاحبه کنید
  • از مشتریان بخواهید نظر خود را در گوگل مپ ثبت کنند

 

۳. برای سالن زیبایی سایتی راه بیندازید

یکی دیگر از راه‌های جذب مشتری برای سالن زیبایی، ایجاد پایگاهی آنلاین برای آن است. چرا؟

دلایل مختلفی پشت این تصمیم است؛ از معرفی سالن به افراد جست‌وجوگر اینترنتی گرفته تا نشان‌دادن اعتبار.

شما می‌توانید یک سایت (حداقل لندینگ پیج) برای خودتان بالا بیاورید و کارهای زیر را انجام دهید:

  • معرفی خدمات
  • گذاشتن نظر مشتریان قبلی به‌صورت ویدئویی
  • اضافه‌کردن نمونه کارها
  • آدرس و موقعیت مکانی در نقشه‌های آنلاین
  • استفاده از آن در تبلیغات کلیکی که در بخش دوم، دربارهٔ آن توضیح می‌دهیم

برای نمونه تصویر زیر را ببینید. بالای صفحه آدرس و شماره‌تلفن به‌صورت ثابت نمایش داده می‌شود؛ طوری که با اسکرول‌کردن هم از صفحه حذف نمی‌شود.

در نوار بالای صفحه هم دسترسی مهم‌ترین اطلاعاتی که مشتری نیاز دارد، قرار داده شده است. از آن مهم‌تر، ویدئوهایی از سالن زیبایی و مشتریان خود گذاشته است؛ همان چیزی که در بخش قبل گفتیم چطور باعث می‌شود مشتری به شما اعتماد کند.

نمونه وب‌سایت با هدف جذب مشتری برای سالن زیبایی

سایت بالا خوب است و می‌توان از آن به‌عنوان صفحهٔ هدف تبلیغات دیجیتال هم استفاده کرد؛ ولی برای جذب مشتری ارگانیک یک مهرهٔ مهم را به کار نگرفته است: تولید محتوای مرتبط با مخاطب سالن زیبایی.

فرض کنید مشتری به آرایش صورت و مو نیاز دارد و می‌خواهد قبل از رزرو آرایشگاه، مدل‌های مختلف را ببیند و تصمیم بگیرد.

شما می‌توانید در این موقعیت مثل راهنمایی ظاهر شوید که در یک مقاله، از مدل‌های مختلف گفته است و در پایان، خدمات خود را معرفی کنید.

تولید محتوا دربارهٔ موضوعاتی که برای مخاطب شما جالب است، اعتماد مخاطب را به شما جلب می‌کند. لازم است برای این کار، بر اساس كلمات کلیدی مرتبط محتوا تولید کنید؛ مثلاً بهترین آرایش صورت ۲۰۲۴ یا فواید پروتئین‌تراپی مو.
نمونه تولید محتوا با هدف جذب مشتری برای سالن زیبایی

سئو یکی از زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ است که به شما می‌گوید کدام كلمات کلیدی را انتخاب کنید و در کل چطور سایت خود را بهینه کنید که در نتایج جست‌وجوی گوگل دیده شوید.

از آنجایی که سالن زیبایی کسب‌وکاری حضوری است و بیشتر مشتری‌های آن در مناطق نزدیک هستند، پیشنهاد ما این است که از لوکال سئو یا سئوی محلی هم غافل نشوید!

با این کار در نتایج جست‌وجوهایی محلی مثل «بهترین سالن زیبایی غرب تهران» یا «شینیون کار خوب مرکز تهران» پیدا می‌شوید.

 

۴. با تولید محتوای جذاب و رعایت اصول در اینستاگرام مشتری بگیرید

اینستاگرام یک پایگاه آنلاین دیگر برای شماست که با جذب فالوور برای آن، در حقیقت مشتریان راغب را دور خود جمع می‌کنید و به‌مرور، کاری می‌کنید که آن به مشتری تبدیل شوند.

خب، افراد در چه صورت شما را فالو می‌کنند؟ وقتی که پیجی حرفه‌ای داشته باشید.

اول ببینیم چطور پیج اینستاگرام خود را حرفه‌ای کنید.

 

گام اول: ساخت پیج حرفه‌ای بر اساس چند اصل و نکته!

از آن بالای پیج و نام پروفایل شروع می‌کنیم. نام پروفایل خود را طبق الگوهای پرتکرار و پرجست‌وجو انتخاب کنید؛ مثل «سالن زیبایی [نام سالن] [نام منطقهٔ جغرافیایی مثل زعفرانیه]» و «سالن زیبایی [نام سالن]».

بعد از آن نوبت بایو می‌رسد. بایوی حرفه‌ای ارزش و مزیت سالن شما را در کنار اطلاعاتی مثل شماره‌تلفن و آدرس سالن، لوکیشن سالن روی نقشه، لینک سایت، پیام‌رسان‌ها و هشتگ‌های اختصاصی شما بیان می‌کند.

هشتگ‌های اختصاصی مثل #نمونه-میکاپ-رابو دسترسی مخاطب را به پست‌های خاصی از صفحهٔ شما راحت می‌کند.

اگر چند لینک و اطلاعات زیادی دارید که در بایو جا نمی‌شود، از ابزارهایی مثل یک‌لینک استفاده کنید. شما یک لینک در بایو می‌گذارید و با کلیک روی آن وارد لندینگ‌پیجی می‌شوید که همهٔ لینک‌ها و اطلاعات در آن، یکجا در دسترس هستند.

بخش بعدی هایلایت‌هاست که باید از قابلیت آن برای قانع‌کردن مخاطب و بعداً تبدیل آن به مشتری استفاده کنید. نمونه‌کارها و نظرات مشتریان را می‌توانید در هایلایت‌ها بگذارید.

نمونه بایو و هایلایت خوب برای پیج اینستاگرام برای جذب مشتری سالن زیبایی

می‌رسیم به مهم‌ترین بخش پیج اینستاگرام سالن زیبایی یعنی پست‌ها!

اول اینکه به‌طور مدوام پست و استوری بگذارید. در هفته یک روز فعالیت‌کردن برای شما سودی ندارد! باید طبق برنامه، محتوایی در استوری یا پست به اشتراک بگذارید؛ ولی نه هر محتوایی.

محتوای مفید یا جالب و سرگرم‌کننده برای شما مفید است. ما توصیه می‌کنیم تعادلی بین محتواهای غیرتبلیغاتی با تبلیغاتی برقرار کنید.

بهتر است حجم محتواهای غیرتبلیغاتی مثل آموزش سبک‌های آرایش صورت و مو، خودآرایی، مراقبت از پوست و… بهتر است بسیار بیشتر از تبلیغاتی باشد.

حتی می‌توانید ریلزهای بامزه از اتفاق‌های سالن آماده کنید یا ببینید کدام اهنگ ترند است و با آن ویدئویی آماده کنید.

ویدیویی جالب خیلی راحت شما را به اکسپلور اینستاگرام می‌برد؛ جایی که کاربران دنبال محتوایی برای سرگرم‌شدن و یادگرفتن هستند.

برای مثال، ویدیوی زیر طبق یکی از ترندهای اخیر اینستاگرام و تیک‌تاک ساخته شده است. آن‌ها از کارکنان سالن زیبایی به بهترین شکل استفاده کرده‌اند؛ هم صمیمیت و محیط مثبت سالن را نشان دادند و هم ترند را دنبال کرده‌اند.

فراموش نکنید مخاطب دوست دارد محیط سالن را ببیند و از طرفی، کارمندی که از کسب‌وکار راضی باشد، بهترین مدافع او برای جذب مشتری است!

 

 

کار دیگری که باید انجام دهید این است که همیشه در کپشن یا ویدیوی خود از مخاطب دعوت کنید شما را دنبال کند.

می‌توانید زرنگ هم باشید و محتوایی تولید کنید که افراد دوست داشته باشند برای هم بفرستند؛ مثلاً از میم‌های معروف، محتوایی مرتبط با کار خود بسازید. اگر در اینستاگرام فعال باشید، می‌توانید از ایده‌هایی که دیگران استفاده کرده‌اند، یاد بگیرید.

هر روشی که تعامل کاربرها با پیج را بالا ببرد، به جذب فالوور کمک می‌کند؛ مثل استوری‌های سؤالی و نظرسنجی. حتی‌ می‌توانید باکس سؤال بگذارید تا از شما بپرسند. ممکن است حتی سؤال‌های شخصی مثل حقوق و درآمد، راه‌های راه‌اندازی سالن و گذشتهٔ شما هم مطرح شود! با حوصله و دقت به آن‌ها در قالب رشته‌استوری پاسخ دهید.

راهکار آخر ما برای جذب فالوور اینستاگرام برگزاری مسابقه است. تعدادی جایزهٔ هیجان‌انگیز بگذارید، نه چیزی مثل تخفیف در خدمات! شرایط آن را هم خیلی ساده، معرفی به دیگران، لایک، فالو یا کامنت کاربران بگذارید.

برگزاری مسابقه با هدف جذب مشتری برای سالن زیبایی در اینستاگرام

حالا چطور فالوورهایی را که به این روش جذب کردیم، به مشتری تبدیل کنیم؟

 

گام دوم: تبدیل فالوورهای سالن زیبایی به مشتری

وقتی فالوورها قانع شدند پیج شما را دنبال کنند، ته دل خود می‌خواهند روزی خدمات شما را هم امتحان کنند؛ پس باید تلاش کنید این کار را زودتر انجام دهند؛ ولی چطور؟

هر چند وقت یک بار با پیشنهادی وسوسه‌برانگیز سراغ فالوورها بروید؛ مثل تخفیف خوبی در خدمات برای کسانی که اولین بار مراجعه می‌کنند، خدمتی رایگان یا بازدید از نمونه‌ کارها.

کار بعدی چیست؟ کاری کنید مخاطب به شما باور پیدا کند. از مزیت‌های سالن خود نسبت به دیگر سالن‌ها بگویید. می‌توانید این کار را در قالب همان محتواهای سرگرم‌کننده هم انجام دهید.

  • کیفیت خدمات شما خیلی بالاست
  • از لوازم درجه‌یک خارجی استفاده می‌کنید
  • موقعیت جغرافیایی سالن خوب است
  • نسبت به کیفیت، قیمت مناسبی دارید
  • مشتریان در سالن شما انتظار نمی‌کشند و همه‌چیز سر موقع انجام می‌شود
  • سالن شما شلوغ و پرسروصدا نیست

لاین‌های تخصصی متعددی دارید و مشتری می‌تواند در یک روز از همهٔ خدمات زیبایی استفاده کند؟

کدام مورد؟ آن را برجسته کنید!

در کنار گفتن از مزیت‌ها، باید حرف خود را ثابت کنید. گفتیم مشتریان قبلی کسانی هستند که با تایید گفته‌های شما، آن را به مشتریان ثابت می‌کنند.

می‌توانید از آن‌ها بخواهید دربارهٔ شما در صفحهٔ خود محتوایی بگذارند و شما آن را بازنشر کنید یا خودتان از آن‌ها فیلم بگیرید و بخواهید نظرشان را بگویند.

ایده برای تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام زیاد است؛ کافی است کمی خلاق باشید؛ مثل چیزی که در تصویر زیر می‌بینید:

پست خلاقانه برای تبدیل فالوور به مشتری

نکتهٔ آخر این است که عملکرد خود را زیر نظر بگیرید و نقطه‌های قوت و ضعف آن را پیدا کنید تا همیشه روبه‌جلو باشید.

مثلاً بدانید کدام پست‌ها بیشتر دیده می‌شوند، چه محتوایی بیشتر اعتماد جلب می‌کند یا چرا فالوورهای منطقهٔ خود را جذب نمی‌کنید.

شما همچنین می‌توانید با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام هم سالن زیبایی خود را معرفی کنید و مشتری بگیرید که در بخش دوم مقاله بررسی می‌کنیم.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۵. به بازخوردها و ایده‌های مشتریانتان بیشتر توجه کنید

شرط رونق کسب‌وکار و جذب مشتری برای سالن زیبایی، مشتری مداری است. برای مشتری‌مداری باید بدانید مشتری چه می‌خواهد، چه چیزی را دوست دارد و چه چیزی را نمی‌پسندد.  راه دانستن این‌ها هم پرسیدن نظر مشتریان است.

مشتریان از لحظهٔ آشنایی با سالن زیبایی شما تا وقتی که پس از دریافت خدمت از سالن خارج می‌شوند، تجربه‌ای از برخورد با شما کسب می‌کنند. هر نقطه از تجربه مشتری در تصمیم او در تکرار آن موثر است.

وقتی از مشتری بخواهید دربارهٔ تجربهٔ خود بازخورد دهد، به اطلاعاتی دست پیدا می‌کنید که کمک می‌کند این تجربه را بهبود دهید تا مشتریان راضی بیشتری داشته باشید.

نظرات مشتریان را پس از ارائهٔ خدمت، می‌توانید به روش‌های مختلف مثل تماس تلفنی یا ارسال لینک نظرسنجی از مشتریان را بپرسید.

بازخوردگرفتن موجب می‌شود مشتری بفهمد شما به احساس و تجربهٔ او اهمیت می‌دهید. همین کار رابطهٔ بین شما را تقویت می‌کند و امکان مراجعهٔ دوبارهٔ مشتری را بالا می‌برد.

برای پرسیدن بازخورد مشتریان هم ۲ راه دارید. اول می‌شود فرمی مثل تصویر زیر که دانلود و پرینت می‌کنید. سپس در اختیار مشتری می‌گذارید.

فرم نظرسنجی از مشتری سالن زیبایی
منبع تصویر: ماتیکی

راه دوم هم ایجاد فرم به‌صورت آنلاین و ارسال آن از طریق پیامک بعد از دریافت خدمات است. حتی می‌توانید این فرم را با کمک سرویس‌هایی مثل پرس‌لاین استفاده کنید.

برای ارسال لینک با پیامک، مقالهٔ «آموزش ارسال لینک در پیامک به زبان ساده» را مطالعه کنید.

نمونه نظرسنجی از مشتری سالن زیبایی به شکل آنلاین

۶. خدمات سالن زیبایی را ترکیب و در یک پکیج ارائه کنید

خیلی از مشتری‌ها به چند خدمت هم‌زمان نیاز دارند؛ بعضی‌ها به کمی تشویق حاضرند خدمات جدیدی را تجربه کنند. برای این افراد خدمات پکیجی ارائه کنید.

چند خدمت را روی هم بگذارید و با قیمتی پایین‌تر از مجموع آن خدمات به‌طور جداگانه عرضه کنید. حتماً روی هر پکیج اسمی بگذارید و توضیح دهید مناسب چه کسانی است.

برای مثال، کسی که می‌خواهد رنگ مو انجام دهد، ممکن است به مدل مویی جدید و همچنین تقویت موهای خود هم علاقه داشته باشد. بدون براشینگ هم که نمی‌شود از سالن بیرون رفت.

برای این افراد پکیجی شامل کوتاهی، رنگ مو، پروتئینه یا ویتامینهٔ مو و براشینگ را همراه با یک جلسه شست‌وشو برای تنظیم رنگ دلخواه مشتری آماده کنید.

مثال دیگر خدمات عروس است. تمام کارهای زیبایی عروس را در یک پکیج کامل عرضه کنید؛ مثل آرایش صورت و مو، پاکسازی پوست و خدمات ناخن.

برخی سالن‌های زیبایی برای جذب عروس، چند پکیج مختلف با قیمت‌های متنوع هم آماده می‌کنند.

شما باید با توجه به مشتریان و خدمات خود پکیج آماده کنید. یکی از کارهای خوبی که در جذب مشتری برای سالن زیبایی موثر است، توجه به مناسبت‌هاست.

مثلاً اگر ویدئوی زیر را مشاهده کنید، می‌بینید سالن زیبایی در کمپین ولنتاین خود از یک پکیج مرتبط و پیشنهادی جذاب استفاده کرده است:

 

 

۷. اگر می‌توانید، خدمتی را رایگان عرضه کنید

ارائهٔ یک خدمت رایگان هم کمک می‌کند مشتریان فعلی تجربهٔ بهتری داشته باشد و هم به جذب مشتری برای سالن زیبایی کمک می‌کند.

خدمت رایگان عاملی وسوسه‌کننده برای مشتریانی است که برای بار اول می‌خواهند از خدمات شما استفاده کنند.

براشینگ رایگان روی خیلی از خدمات سالن‌ها داده می‌شود. شما می‌توانید آن را کلاً رایگان انجام دهید. شست‌وشوی موی رنگ‌شده برای اینکه مشتری به رنگ دلخواه خود برسد هم می‌تواند رایگان باشد.

می‌توانید دست‌ودلباز باشید و خدمات مهم‌تری را رایگان عرضه کنید؛ البته با محدودیت زمانی و در جشنواره‌ها.

حتی می‌توانید آموزش رایگان یا مشاوره رایگان هم چه به‌صورت حضوری و چه به‌صورت مجازی امتحان کنید. نمونهٔ زیر، نمونه‌ای است که از ارائهٔ خدمتی رایگان برای جذب فالوور در اینستاگرام استفاده می‌کنند.

محتوای آموزشی رایگان برای جذب مشتری برای سالن زیبایی

۸. با کمک پیامک رابطه‌تان را با مشتریان سالن حفظ کنید

وقتی مشتری را جذب کردید، دیگر نباید او را از دست دهید. شمارهٔ مشتری را بگیرید و رابطهٔ خود با مشتری را از طریق پیامک حفظ کنید.

یک کاربرد پیامک همان ارسال لینک نظرسنجی از مشتری است؛ ولی کاربردها بیشتر از این است. با پیامک می‌توانید نوبت مشتری را اطلاع‌رسانی کنید یا اگر از منشی پیامکی استفاده کنید، با پیامک به مشتری نوبت دهید.

یک کار ساده هم ارسال پیامک یادآوری است:

نمونه پیامک یادآوری برای حفظ مشتری

دیگر اینکه می‌توانید با پیامک تولد مشتری را تبریک بگویید، هر چند وقت یک بار، با پیشنهادی ویژه او را تشویق کنید به سالن برگردد و مسائل مهم را اطلاع‌رسانی کنید؛ مثلاً تعطیلی‌ها یا تغییر در برنامه‌ها.

همین طور با پیامک می‌توانید جشنواره‌ها و تخفیف‌های خود را اطلاع‌رسانی کنید.

نکته: حتماً‌ وقتی شمارهٔ مشتری را می‌گیرید، به او اطلاع دهید که قرار است برای او پیامک بفرستید؛ اگر مخالفت کرد، شمارهٔ او را در لیست نگذارید.

 

۹. رویدادهای مهم را اطلاع‌رسانی کنید (اضافه‌شدن لاین جدید، افتتاحیه و…)

وقتی اتفاق مهمی در سالن می‌افتد، مشتری اولین کسی است که باید باخبر شود؛ چون قرار است به او کمک کنید.

برنامه‌هایی مثل افتتاحیه را از مدتی قبل اطلاع‌رسانی کنید. روز قبل از برنامه هم یادآوری کنید.

برای اینکه مخاطب حتماً حضور پیدا کند، پیشنهادی هم داشته باشید؛ مثلاً به‌مناسبت افتتاحیه، ۲۰ درصد تخفیف روی همهٔ لاین‌ها یا چند خدمت رایگان یا به‌مناسبت اضافه‌شدن خدمتی جدید تا یک هفته با تخفیف ۱۰ درصدی کار کنید.

اطلاع‌رسانی‌ها را با پیامک که در بخش قبل گفتیم، می‌توانید انجام دهید. البته در پیام‌رسان‌ها و اینستاگرام هم اطلاع‌رسانی کنید تا به همهٔ مخاطبان دسترسی داشته باشید.

 

۱۰. برای مناسبت‌های مهم از قبل آماده باشید

مناسبت‌هایی مثل نوروز، روز زن و ولنتاین روزهای رونق کار شما هستند؛ به‌شرطی که خودتان را آماده کرده باشید.

در این مناسبت‌ها می‌توانید با تخفیف‌های بزرگ و فروش‌های انفجاری هم به جذب مشتری برای سالن زیبایی خود کمک و هم درآمد زیادی کسب کنید.

نیازی نیست تخفیف و جشنوارهٔ خود را فقط در یک روز برگزار کنید. می‌توانید چند روز این برنامه را داشته باشید تا بیشترین مشتری را از این طریق جذب کنید.

از چند روز قبل برای مناسبت‌ها آماده باشید و نوبت‌ها را رزرو کنید؛ چون در نهایت ظرفیت شما برای خدمات‌دهی محدود است.

نکتهٔ مهم این است که از حداکثر ظرفیت خود در مناسبت‌ها استفاده کنید؛ البته بدون کم‌شدن کیفیت.

مقاله پیشنهادی: ۳۰ نمونه پیامک تبلیغاتی سال نو

۱۱. مشتری‌های قدیمی و وفادار را جدا کنید!

حساب مشتریان قدیمی و وفادار را از بقیه جدا کنید. این افراد به شما کمک کرده‌اند رشد کنید و بدون اینکه از آن‌ها درخواست کنید، سالن زیبایی شما را به دیگران معرفی می‌کنند.

برای قدردانی از آن‌ها شرایط ویژه‌ای فراهم کنید؛ مثل پکیج‌هایی با قیمت ویژه. باشگاه مشتریان هم ایدهٔ خوبی برای کسانی است که زیاد به شما مراجعه می‌کنند. افراد با عضویت در این باشگاه، از امکاناتی مثل تخفیف‌های بیشتر استفاده کنند.

حتی در مدل دیگر می‌توانید برای آن‌ها کیف پول تعریف کنید و مقداری از پرداختی را به آن کیف پول برگردانید. به این ترتیب، آن‌ها تشویق می‌شوند دوباره – برای استفاده از کیف پول – به سالن زیبایی شما برگردند.

بازگشت مشتری از هر جهت به‌نفع شماست؛ چون هرچه مشتری بیشتر مراجعه کند، شما بیشتر سود می‌کنید و از طرفی لازم نیست برای جذب مشتری جدید هزینه کنید.

در کنار این روش‌ها و استفاده از کانال‌های تحت‌مالکیت خودتان، باید برنامه‌ای هم برای تبلیغات داشته باشید که در ادامه بهترین روش‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

چرا تبلیغات برای سالن زیبایی حیاتی است؟

تصور کنید شما یک سالن زیبایی مجلل، با خدمات و امکانات کامل دارید که در یکی از طبقات ساختمانی چندطبقه قرار گرفته است.

خب، حالا مشتری‌های شما کجا هستند؟ چند طبقه پایین‌تر از سالن و در کف خیابان! یعنی مشتریان بالقوهٔ شما تمام خانم‌هایی هستند که در خیابان در حال رفت‌وآمدند. البته تعداد آن‌ها خیلی بیشتر از این حرفاست.

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، کل کسانی که می‌توانند در مدت‌زمان مناسبی به سالن شما دسترسی داشته باشند، مشتری شما هستند.

به نظرتان ما چطور می‌توانیم این خانم‌ها را از وجود آرایشگاه مجللی که خدماتش را پشت دیوارهای یک ساختمان چندطبقه ارائه می‌دهد، مطلع کنیم؟

کاملاً درست حدس زدید! با تبلیغات، می‌توانیم به هدف خود برسیم.

تا حالا شده که برای خدمات زیبایی به سالنی بروید که قبلاً حتی اسمش به گوشتان نخورده است؟ قطعاً چنین ریسکی نمی‌کنید!

اما احتمالاً شما هم خانم‌هایی را دیده‌اید که برای جشن عروسی‌شان، ‌زحمت سفری چندساعته را به جان می‌خرند تا از خدمات یک سالن زیبایی در شهر دیگری که تعریفش را زیاد از این طرف و آن طرف شنیده‌اند، استفاده کنند. این قدرت تبلیغات است!

البته تبلیغات فقط برای جذب مشتری نیست. خیلی از خانم‌ها، به امید پیدا‌کردن آرایشگاهی بهتر، سالن‌های مختلفی را امتحان می‌کنند و به یک جا وفادار نیستند. شما می‌توانید با تبلیغات، این خانم‌ها را روی صندلی‌های آرایشگاه‌تان بنشانید و به مشتریان همیشگی و وفادار تبدیل‌شان کنید.

خلاصه که اگر می‌خواهید در شرایطی که روزبه‌روز به تعداد سالن‌های زیبایی اضافه می‌شود، از رقبای‌تان عقب نمانید و مشتری را شیفتهٔ خودتان کنید، تبلیغات سالن زیبایی حیاتی است.

بالأخره تصمیم گرفتید که سالن زیبایی خود را تبلیغ کنید؟ خیلی هم خوب!

پس بیایید به بهترین روش‌ها برای تبلیغ سالن زیبایی نگاهی بیندازیم.

مقاله پیشنهادی: تبلیغات دیجیتال چیست (انواع روش‌های تبلیغات دیجیتال)

۶ روش تبلیغات سالن زیبایی

انتخاب روشی پربازده برای تبلیغات، به مقدار بودجه و مخاطبان هدف شما بستگی دارد. اگر بیشتر مشتریان شما در حوالی سالنتان حضور دارند،‌ تبلیغات آفلاین مثل پخش تراکت و تبلیغات بیلبوردی گزینهٔ خوبی است؛ اما اگر می‌خواهید نام و آوازه‌تان را به گوش گروه بزرگتری از مخاطبان برسانید، حتماً باید از تبلیغات آنلاین هم کمک بگیرید.

 

۱. تبلیغات در اینستاگرام

نگاهی به اطراف خودتان بیندازید. چند نفر را می‌شناسید که صفحهٔ اینستاگرام نداشته باشند و ساعاتی از روز را صرف چرخیدن در این برنامه نکنند؟ احتمالاً تعدادشان از انگشت‌های یک دست هم کمتر است!

وقتی اینستاگرام این تریبون رایگان را با هزاران هزار مخاطب در اختیار شما قرار داده است، چرا از این فرصت برای تبلیغ و معرفی کسب‌وکارتان استفاده نکنید؟

برای تبلیغ سالن زیبایی در اینستاگرام، قبل از هر چیزی، باید صفحه‌ای برای آرایشگاه‌تان بسازید و با فعالیت مستمر در آن، فالوورهای بیشتری (شما بخوانید مشتری راغب!) دور خودتان جمع کنید. در بخش قبل دربارهٔ آن مفصل توضیح دادیم.

در کنار تولید محتوا در اینستاگرام، می‌توانید از اینفلوئنسرها و تبلیغات در پیج‌های پربازدید هم برای جذب بیشتر مشتری استفاده کنید.

همکاری با اینفلوئنسرهای حوزهٔ آرایشی و بهداشتی و حتی عروسی گزینهٔ مناسب‌تری است؛ چون برای شما فالووری را به ارمغان می‌آورد که ویژگی‌های او به ویژگی‌های مخاطب موردنظرتان نزدیک است. از طرفی، می‌توانید از تبلیغات در پیج‌های پربازدید برای افزایش آگاهی از برند و انداختن نام خود بر سر زبان‌ها بهره ببرید.

شما می‌توانید از جریان (یکی از زیرمجموعه‌های یکتانت) برای شروع همکاری خود با اینفلوئنسرها و همچنین تبلیغات گسترده در پیج‌های پربازدید استفاده کنید.

 

لیست اینفلوئنسرهای اینستاگرام در جریان

نکته: شما می‌توانید بدون داشتن پیج اینستاگرام هم از تبلیغات اینفلوئنسری و بازدیدی برای تبلیغ سالن زیبایی بهره ببرید. فقط دقت کنید در این شرایط، شما باید فالوورهای نمایش‌دهنده‌ها را به لندینگ پیج هدایت کنید یا از آن‌ها بخواهید با شما تماس بگیرند. کار دیگری هم که می‌توانید انجام دهید، افزایش مراجعه‌کننده‌های حضوری است که اینفلوئنسر فالوورهای خود را به سالن شما دعوت می‌کند.

ویدئوی تبلیغاتی شما می‌تواند یک استوری ساده باشد که اینفلوئنسر دربارهٔ شما توضیح می‌دهد یا از اینفلوئنسر بخواهید یک روز مهمان سالن زیبایی شما باشد. پیشنهاد ما این است که از اینفلوئنسرهای محلی استفاده کنید تا هزینه تبلیغات را مدیریت کنید.

مقاله پیشنهادی: ۹ روش و ۱۶ نمونه متن تبلیغ خدمات پوستی و لیزر موهای زائد

۲. تبلیغات پیامکی

 تبلیغات پیامکی یکی از ارزان‌ترین روش‌های تبلیغ سالن زیبایی است که اتفاقاً در مقایسه با برخی روش‌ها خیلی سریع‌تر جواب می‌دهد.

 

تبلیغات پیامکی سالن زیبایی

 

در تبلیغات پیامکی، شما می‌توانید مشخص کنید که تبلیغ آرایشگاه‌تان به دست چه کسانی برسد، چند ساله باشند، خانم باشند یا آقا، شغلشان چه باشد و حتی اهل چه محله‌ای باشند.

بله درست شنیدید! شما با ارسال پیامک منطقه ای می‌توانید به تفکیک شهر، منطقه یا کوچه به کوچه پیامک ارسال کنید، مشتری‌هایی که نزدیک شما زندگی می‌کنند را پیدا کنید و به‌طور دقیق و حساب‌شده، کسانی را مطمئن هستید به مشتری شما تبدیل خواهند شد، هدف قرار دهید.

حتماً می‌پرسید: در پیامک تبلیغات ارایشگاه چه بگوییم؟

کمی جلوتر راجع به متن تبلیغات پیامکی توضیح می‌دهیم و چند نمونهٔ جذاب را مثال می‌زنیم؛ ولی…

همین‌ قدر بدانید که می‌توانید از پیامک برای ارائه کد تخفیف در روزهای شلوغ سال، اعیاد و مناسبت‌‌های خاص برای جذب مشتری، ارتباط و تعامل بهتر با او و تبدیل‌کردن او به مشتری وفادار بهره ببرید.

شما می‌توانید با ثبت‌نام در پنل پیامکی رایگان یکتانت همین حالا از امکانات آن برای جذب مشتری موردنظرتان استفاده کنید. چه امکاناتی در اختیارتان است؟

اول از همه، گروه مخاطب «مشتریان سالن زیبایی» به شما اجازه می‌دهد پیشنهادتان را به دست کسی برسانید که می‌تواند مشتری شما باشد. از دیگر گروه‌ها هم می‌توان به گروه «خانم‌ها» یا گروه‌هایی دسته‌بندی‌شده بر اساس محل زندگی یا کار مشتری مثل «خانم‌های تهرانی» استفاده کنید.

گروه مخاطب در پنل پیامکی یکتانت

دوم اینکه هم پنل رایگان است و هم نیاز نیست خط پیامکی بخرید و تمام پیامک‌های شما با سرشمارهٔ ۱۰۰۰ ارسال می‌شود. در آخر اینکه خبری از احراز هویت نیست و با چند کلیک، می‌توانید پیامک تبلیغاتی خود را ارسال کنید. برای شروع، در پنل یکتانت ثبت‌نام کنید و پس از شارژ اکانت، اولین کمپین پیامکی خود را با ۲۰ درصد تخفیف بسازید.

۳. پخش تراکت

توزیع تراکت‌ برای تبلیغ کسب‌وکارهایی مثل سالن زیبایی که مشتری، برای استفاده از خدمات آن‌ها باید حضوراً به محلی مراجعه کند، روش پربازدهی‌ است.

شاید بگویید این روش قدیمی و منسوخ است و با وجود ابزارهای تبلیغاتی جدیدتر، کسی میلی به دریافت و خواندن تراکت‌های تبلیغاتی ندارد؛ ولی اگر دستی به سر و روی ظاهر تراکت‌ها بکشید و کمی خلاقیت را چاشنی متن تراکت تبلیغاتی سالن زیبایی کنید، مطمئن باشید تاثیرش را در جذب مشتری می‌بینید.

یک نمونه متن تراکت سالن زیبایی را در بخش آخر مقاله در اختیارتان می‌گذاریم؛ ولی بیایید یک نمونهٔ تصویری را اینجا ببینیم.

رفع مسئولیت: این تصویر فقط به‌عنوان نمونه انتخاب شده و به‌معنای تایید سالن زیبایی و طراح تراکت نیست.

نمونه تراکت برای تبلیغات سالن زیبایی
منبع تصویر: آرکا گرافیک

دقت کنید که باید مزایا و پیشنهادتان را واضح روی تراکت بیاورید؛ مثلاً‌ در این نمونه، استفاده از متریال بدون آمونیاک است.  حتماً‌ فضای خالی برای جلب توجه مخاطب به بخش‌های مهم ایجاد کنید. آدرس، تلفن و آدرس سایت و پیج اینستاگرام را هم روی تراکت بیاورید.

مسئلهٔ مهم بعدی هم پیشنهادی است که باعث شود تراکت را دور نیندازند. مثلاً ۵ درصد تخفیف برای تحویل تراکت در نظر بگیرید تا مطمئن شوید مخاطب آن را دور نمی‌اندازد.

همچنین دقت کنید تراکت را در محلی درست پخش کنید که می‌دانید مشتریان شما در آنجا حضور دارند و دسترسی به شما هم از آن محل راحت است.

 

۴. تبلیغات از طریق مشتریان و همکاران

باورتان می‌شود بدون اینکه یک قران برای تبلیغات خرج کنید و کاملاً رایگان، می‌توانید آرایشگاه‌تان را به دیگران معرفی کنید؟

تعجب نکنید! با تبلیغات دهان‌به‌دهان این کار شدنی است.

در این نوع تبلیغات، مشتری زحمت معرفی شما به دیگران را به دوش می‌کشد؛ این‌طوری که اگر تجربهٔ خوب و حس مثبتی در سالن زیبایی شما داشته و خدماتتان باب میلش باشد، سالن شما را به‌طور داوطلبانه به دیگران هم معرفی می‌کند؛ چه به شکل سنتی و توصیه و تشویق دوستان و آشنایان، چه در شبکه‌های اجتماعی و دادن امتیاز و ثبت نظر مثبت در کامنت‌ها.

تنها کاری که شما باید در تبلیغات دهان‌به‌دهان انجام دهید، جلب اعتماد و رضایت مراجعه‌کنندگان است؛ بقیه‌اش را به مشتری بسپارید!

همچنین می‌توانید به بازاریابی ارجاعی هم پناه ببرید. در این حالت، پای انگیزه در میان است! مثلاً می‌توانید به‌ازای معرفی هر مشتری، تخفیفی برای معرفی‌کننده و مشتری معرفی‌شده در نظر بگیرید.

همکاری با مشاغلی که به سالن زیبایی مرتبط هستند، یکی دیگر از روش‌های تبلیغ آرایشگاه است. برای مثال، می‌توانید با سالن‌های کاشت ناخن و فروشنده‌های لوازم آرایشی همکاری کنید و به‌ازای هر مشتری جدیدی که برای شما می‌فرستند، پورسانتی را در نظر بگیرید.

این نوع تبلیغ که به نام افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی معروف است، نسبت به هزینه‌ای که صرف می‌کنید، خروجی بسیار خوبی دارد.

مقاله پیشنهادی: اصول نوشتن متن تبلیغات برای کاشت مژه + ۱۵ نمونه

۵. تبلیغات بیلبوردی

شاید مخاطب هدف شما بتواند انواع دیگر تبلیغات را نادیده بگیرد؛ ولی ندیدن بیلبورد بزرگ و جذابی در خیابان که  سالن زیبایی شما را معرفی می‌کند و در طول روز، چند بار به چشمش می‌خورد،‌ غیرممکن است!

با اینکه تبلیغات بیلبوردی کمی گران برای‌تان تمام می‌شود؛ اما ارزش هزینه‌کردن را دارد. می‌دانید چرا؟

اول اینکه شما با تبلیغات بیلبوردی، فقط در چند ثانیه، گروه بزرگی از مخاطبان را هدف قرار می‌دهید. دوم اینکه چون بیلبوردها محتوای بصری قوی‌ای دارند،‌ خیلی راحت‌تر می‌توانند روی مخاطب تاثیر بگذارند. در آخر هم باید به این موضوع اشاره کنیم که اغلب مردم به تبلیغات محیطی بیشتر اعتماد می‌کنند.

تبلیغات بیلبوردی سالن زیبایی گلگونه

نکتهٔ خیلی مهم: تا حالا دیده‌اید کسی جلوی بیلبورد پر از نوشته‌ای بایستد و تک‌تک جملات را بخواند؟ پس لطفاً بیلبورد را در کلمات غرق نکنید! بیلبوردی که طراحی می‌کنید علاوه بر ظاهر جذاب و خلاقانه، باید بتواند در زمانی کوتاه و با کمترین کلمات، حق مطلب را ادا کند.

مقاله پیشنهادی: ۱۰ روش تبلیغ کاشت ناخن + ۱۰ نمونه متن جذاب و زیبا!

۶. تبلیغات در گوگل

همان طور که شما برای سالن‌ زیبایی‌تان دنبال مشتری هستید، مشتری هم دنبال سالن زیبایی می‌گردد. در کجا؟ در گوگل! یکی از راه‌های جذب این مشتری، ثبت موقعیت مکانی در گوگل است؛ ولی می‌توانید از راه میان‌بری به‌نام تبلیغات در گوگل که یکی از روش‌های تبلیغات موثر  است، وارد شوید.

وقتی کلمه‌ای را در گوگل سرچ کنید، یک سری نتایج در بین نتایج ارگانیک گوگل، به همراه کلمهٔ Ad یا تبلیغ نشان داده می‌شوند. این‌ها همان تبلیغات گوگل هستند.

برای نمونه تصویر زیر را ببینید:

 

تبلیغات سالن زیبایی در گوگل

 

تبلیغات گوگل بازدهی فوق‌العاده‌ای دارند و به شما کمک می‌کنند تا دقیقاً در زمانی که کاربر در گوگل دنبال «سالن زیبایی» می‌گردد و این کلمه یا کلمات مرتبط را سرچ می‌کند، وب‌سایت شما را ببیند.

در این صورت، چون کاربر برحسب نیازش این جست‌وجو را انجام داده و می‌داند که دنبال چیست، احتمال کلیک روی تبلیغ بالا می‌رود.

برای تبلیغات در گوگل اولین قدم، راه‌اندازی یک وب‌سایت یا طراحی لندینگ پیج با سرویس‌‌های لندینگ‌ساز است. گفتیم با داشتن سایت، کسب‌وکارتان شکل رسمی و حرفه‌ای‌تری به خود می‌گیرد و علاوه‌ بر تبلیغات گوگل، دستتان برای انتخاب روش‌های دیگر تبلیغات، مثل تبلیغات همسان و بنری و ریتارگتینگ و… باز است.

تا یادمان نرفته این را هم بگوییم که برای تبلیغات در گوگل هم می‌توانید روی کمک یکتانت حساب کنید. کافی است برای شروع فرم مشاوره رایگان را در صفحهٔ «تبلیغات در گوگل» پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

به قسمت جذاب مقاله رسیدیم! جایی که یاد می‌گیرید در متن تبلیغات سالن زیبایی چه بگویید که مشتری را مجذوب و دلباختهٔ خودتان کنید.

مقاله پیشنهادی: راهنمای تصویری ساخت کمپین گوگل ادز

۱۶ نمونه متن تبلیغات سالن زیبایی

نوشتن متن تبلیغاتی آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست. اگر اول هدفتان را مشخص کنید (حفظ مشتری، آگاهی از برند، جذب مشتری جدید، معرفی خدمات جدید و…)، بدانید برای چه کسانی تبلیغ می‌کنید و چه نیازهایی دارند (مخاطبتان کیست)، تقریباً نیمی از راه افزایش بازدهی تبلیغات پیامکی  را رفته‌اید.

به‌جز این، چیزی که نیاز دارید خلاقیت است؛ آن هم به مقدار خیلی زیاد!

تبلیغات پیامکی در جذب و حفظ مشتری و معرفی خدمات جدید بسیار مؤثر است. برای نوشتن متن پیامک تبلیغاتی برای سالن زیبایی، این فرمول سری را اجرا کنید:

شروع جذاب + لحن خودمانی + یک خواستهٔ  مشخص (CTA) + پیشنهادی وسوسه‌انگیز = پیامک تبلیغاتی جذاب

با اولین نمونه شروع کنیم:

  • خانم زیبا! از سبک میکاپ‌های قدیمی بیزاری؟
    مدل‌های شیک و به‌روز رو در اینستاگرام ما ببین: [آدرس پیج]

این متن برای تبلیغ میکاپ نوشته شده و خیلی خوب کار خود، یعنی میکاپ‌های به‌روز و جدید را تبلیغ کرده است.

  • با موهات دنیا رو زیبا کن!
    شینیون‌های به‌روز دنیا در سالن زیبایی آسمان
    انجام شینیون‌های درخواستی شما
    مشاهدهٔ نمونه‌کارها و رزرو نوبت از لینک زیر:
    [لینک]

در متن تبلیغ شینیون بالا پس از جملهٔ اول که برای جلب نظر مخاطب نوشته شده است، خدمات سالن معرفی شده است. مزیت سالن هم که انجام شینیون‌های درخواستی است و در متن آمده است.

یک نمونه متن تبلیغات خلاقانه آرایشگاه هم بخوانیم:

  • از آرایشگاه رابو هرگز پشیمون بر نمی‌گردی!
    مشاورهٔ آرایش صورت و مو و کوتاهی به‌صورت رایگان برای اینکه به بهترین نتیجه برسید
    [آدرس]
    نوبت‌دهی: [شماره‌تلفن]

متن کوتاهی که خواندید، خیلی مستقیم به حرف دل مشتریانی اشاره می‌کند که هیچ وقت از نتیجهٔ خدمات زیبایی راضی نیستند. رایگان‌بودن مشاوره عامل ترغیب‌کنندهٔ دیگر این متن است.

۷ نمونه پیامک تبلیغاتی سالن زیبایی دیگر را هم ببینید:

  • خانم زیبا! از سبک میکاپ‌های قدیمی بیزاری؟ مدل‌های شیک و به‌روز رو در اینستاگرام ما ببین.
  • سیندرلای عزیز! زیباییت رو دست هرکسی نسپار! تخفیف باورنکردنی برای تمام خدمات سالن زیبایی الینا فقط تا عید نوروز.
  •  بوی بهار میاد؛ پس تو هم بهاری شو! تخفیف ۱۵ درصدی برای خدمات رنگ و کراتین مو با واردکردن کد تخفیف SAREL.
  •  تو شب عروسیت بی‌نقص باش! جدیدترین متدهای میکاپ عروس در سالن زیبایی نورا.
  • چند ساله منتظری موهات بلند بشن؟ یه سر به سالن زیبایی الیماه بزن و با مناسب‌ترین قیمت، موهاتو اکستنشن کن!
  • بذار پوستت نفس بکشه! ۲۰٪ تخفیف برای خدمات پاکسازی پوست فقط تا هفته آینده.
  • دنبال یه تغییر اساسی تو چهره‌ت هستی؟ همین الان، روی لینک زیر بزن و یه نوبت برای زیبایی خودت رزرو کن.

برای جذب مشتری جدید در اینستاگرام، باید کوتاه، مفید و مختصر بنویسید و در همان کلمات اول در قلب مشتری نفوذ کنید! مرتب‌نویسی، داشتن کال‌تو‌اکشن (CTA) مناسب، چند هشتگ مرتبط و البته زبانی ساده و صمیمی، فراموش نشود.

یک نمونه متن تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام بخوانیم:

  • کمکت می‌کنیم روز عروسی بهترین و زیباترین نسخهٔ خودت باشی!
    مشاهدهٔ نمونه‌کارها و رزرو بازدید حضوری: [لینک لندینگ یا پیج اینستاگرام]

در متن تبلیغ بالا خیلی کوتاه خدمت سالن زیبایی توصیف شده است. با استفاده از ضمیر اول‌شخص و صحبت‌کردن مستقیم با مخاطب، اثرگذاری تبلیغ بالاتر هم رفته است.

وقتی صحبت از آرایش عروس می‌شود، همه سراغ نمونه‌کار را می‌‌گیرند. در این تبلیغ ۲ روش برای مشاهدهٔ نمونه‌کار پیشنهاد شده که کال‌تواکشن آن است.

۴ نمونهٔ دیگر هم ببینید:

  • بعد از یک روز کاری شلوغ، هیچی به‌اندازهٔ ماساژ و آبرسانی صورت نمی‌چسبه! برای رزرو نوبت فیشال دایرکت بده و بگو که می‌خوای حال پوستت رو خوب کنی!
  • شنیدی می‌گن حال خوب خریدنی نیست؟ گاهی میشه خرید! مثلاً‌ بعد از یه کراتین‌تراپی درست‌وحسابی، می‌تونید حال خوب رو برای موهاتون بخرید؛ کافیه برای مشاوره و رزرو نوبت پیام بدی.
  • قبول داری موهای سرحال و سالم جذاب‌تر نشونت میدن؟ پس حواست به زیبایی و سلامت موهات باشه! برای مشاوره و رزرو نوبت تماس بگیرید.
  • راپونزل شدن دیگه آرزوی محالی نیست! به‌شرطی که موهاتو پیش یه آدم کاربلد و با مواد درجه یک اکستنشن کنی.

در تراکت‌‌های تبلیغاتی که اغلب برای آگاهی از برند کاربرد دارند، از مزیت‌های رقابتی‌تان، تجربه و سابقه‌تان و کانال‌های ارتباطی‌تان بنویسید.

هشدار: در پرکردن تراکت با کلمات افراط نکنید؛ به جای این کار با QR کد یا درج آدرس اینستاگرام و سایت، مخاطب را به صفحهٔ اینستاگرام یا سایت‌تان ارجاع دهید و در آنجا، اطلاعات تکمیلی را در اختیارش قرار دهید.

یک نمونه متن تراکت سالن زیبایی هم بخوانیم و بعد نکته‌های آن را بررسی کنیم:

  • یک سالن زیبایی برای همهٔ خدمات زیبایی!
    پاکسازی پوست و مو
    کاشت و ژلیش ناخن
    کوتاهی ژورنالی و موی فر
    رنگ مو
    پروتئینه و ویتامینهٔ مو
    آرایش صورت
    شینیون
    پکیج ویژهٔ عروس شامل تمام خدمات با تخفیف ویژه!
    در مراجعهٔ اول با دردست‌داشتن این تراکت، حتی بدون استفاده از خدمات، یک براشینگ مهمان ما باشید 🙂
    سالن زیبایی مهتاب
    [آدرس]
    رزرو نوبت: [تلفن]

در متن تراکتی که خواندید، ۲ نکته برای جذب مشتری برای سالن زیبایی وجود دارد:

اول اشاره به مزیت سالن که ارائهٔ یک‌جای تمام خدمات زیبایی است. در ادامه خدمات نام برده شده است.

دوم هم پیشنهادی ویژه برای اینکه مخاطب به تبلیغ توجه کند و حتی آن را پیش خود نگه دارد و زودتر به سالن مراجعه کند.

مقاله پیشنهادی: بازاریابی پیامکی چیست؟ (اصول و مزایا)

با تبلیغات موثر، زیبایی‌های سالن خود را به رخ بازار بکشید!

در این مقاله هم روش‌های جذب مشتری برای سالن زیبایی را بررسی کردیم و هم گفتیم که ارائه بهترین خدمات در سالن‌های زیبایی به‌تنهایی کافی نیست و برای اینکه در کارتان بیشتر و بیشتر رشد کنید و جایگاه‌تان بین رقبای بی‌شمارتان حفظ شود،‌ به تبلیغات نیاز دارید.

در واقع، تبلیغات بلندگوی کسب‌وکار شماست. حالا نوبت شماست که هرچه را یاد گرفتید، عملی کنید و زیبایی‌های سالن‌تان را به رخ بازار بکشید!

اگر دوست داشتید برای ما بنویسید که شما کدام روش را برای تبلیغات سالن زیبایی خود ترجیح می‌دهید.

4.5/5 - (12 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

20 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عباس
عباس
1 سال قبل

بسیار عالی

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  عباس
1 سال قبل

خوشحالیم که اینو می‌شنویم 🙂

Sahel
Sahel
1 سال قبل

Awli

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  Sahel
1 سال قبل

سلام
وقت بخیر
خیلی خوشحالیم اینو می‌شنویم 🙂

الهه
الهه
1 سال قبل

مطالب ارزنده و بسیار مفیدی بود خیلی عالی و سپاس از مدیریت نوشتن و جسارت خوبتون، استفاده کردیم.

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  الهه
1 سال قبل

سلام
وقت بخیر
خیلی خوشحالیم اینو می‌شنویم 🙂
ممنون که نظرتون رو با ما در میون گذاشتیم ?

فرشته
فرشته
1 سال قبل

عالی و کاربردی واقعا ممنون

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  فرشته
1 سال قبل

خیلی خوشحالیم که مقاله برای شما مفید بوده 🙂
ممنون از شما که به ما فیدبک می‌دین

غزال
غزال
1 سال قبل

ممنون از مطالب عالی و کمکتون بسیار ارزنده ومفید بود

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  غزال
1 سال قبل

خیلی خوشحالیم اینو می‌شنویم 🙂
ممنون از شما که با دادن فیدبک، ما رو در این مسیر همراهی می‌کنین

علیرضا
علیرضا
1 سال قبل

دانلود نمیشه ?

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  علیرضا
1 سال قبل

سلام
وقت بخیر
برای دانلود مقاله، لطفاً از مرورگر کروم استفاده کنین.

معصومه
معصومه
1 سال قبل

سلام
بسیار عالی بود برای من که در ابتدای راه هستم لطفا ادامه بدید?

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  معصومه
1 سال قبل

سلام
خیلی خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده 🙂
چشم، امیدواریم در این مسیر با قدرت گام بردارین ??

مهناز
مهناز
11 ماه قبل

با سلام
چگونه میشود از مشاوره حضوری بهره مند شد
و ایا در خصوص کمک به جذب مشتری و راهکارههای دیگر ومکان همکاری هست یا خیر

حسین بابایی
حسین بابایی
پاسخ به  مهناز
11 ماه قبل

سلام وقت شما بخیر

بله امکان جلسه حضوری وجود داره. لطفا برای هماهنگی و مشاوره از ساعت ۱۰ تا ۱۷ با شماره 45195241-021 تماس بگیرید.

رضا
رضا
10 ماه قبل

ممنون از راهنمایی شما .مفید ومؤثر بود .

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  رضا
10 ماه قبل

خیلی خوشحالیم مقاله برای شما مفید بوده 🙂
ممنون از شما که به ما فیدبک می‌دین ?

ناری
ناری
6 ماه قبل

خیلی ممنون واقعا استفاده کردم مرسی

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  ناری
6 ماه قبل

خیلی خوشحالیم این مقاله برای شما مفید بوده 🙂
ممنون که فیدبک می‌دین.

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!