لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای (و مزایای آن)

رشد کسب‌وکار اینترنتی | رضا سپه‌وندی | تاریخ بروزرسانی : ۱۸ فروردین ۱۴۰۳

ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای

تصور کنید همین حالا پیامک تخفیف رستورانی به دست شما برسد که کیلومترها با شما فاصله دارد. شاید وسوسه شوید؛ اما هیچ کاری از دستتان ساخته نیست! این پیامک برای آن رستوران هم نان نمی‌شود. البته اگر صاحب آن رستوران با ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای آشنا بود، این مشکل دیگر رخ نمی‌داد.

محل زندگی مشتری تاثیر زیادی در موفقیت کمپین‌های پیامکی‌ دارد؛ چراکه مشخص می‌شود آیا آن‌ها می‌توانند از شما خرید کنند یا خیر. از آن گذشته، ارسال پیامک برای مشتریانی که به شما دسترسی دارند، ارزان‌تر از کرایهٔ بیلبورد و تبلیغات در شبکه‌های تلویزیونی محلی تمام می‌شود.

بنابراین، تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید تا با ۵ روش ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای و مزایای آن آشنا شوید. (چنانچه قصد استفاده از پنل ارسال پیامک را دارید، می‌‎توانید از تعرفه و شرایط یکتانت اطلاعات کسب کنید)

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

منظور از ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای چیست؟

یکی از راه‌های اثربخش جذب مشتری تبلیغات پیامکی منطقه‌ای است. نحوهٔ کار به این شکل است که شما پیامک را از طریق سامانه‌های پیامکی برای کسانی ارسال می‌کنید که در یک منطقهٔ جغرافیایی خاص زندگی می‌کنند. برای مثال، رستوران شمشیری را با ۲ شعبه در بازار تهران و اندرزگو در نظر بگیرید.

این رستوران می‌تواند به ۲ روش عمل کند:

  • ارسال متن تبلیغاتی یکسان برای تمام مشتریان
  • ارسال متن تبلیغاتی بر اساس محل زندگی مشتریان

هدف از ارسال پیامک تبلیغاتی، انجام عملی مشخص (مراجعه به رستوران) است. با توجه به ترافیک سنگین هر ۲ منطقه، بهتر است پیامک تبلیغاتی هر شعبه به دست کسی برسد که در نزدیکی آن زندگی می‌کند.

به خاطر داشته باشید که مسافت یکی از معیارهای مهم و تاثیرگذار در تصمیم‌گیری مشتریان است؛ بنابراین باید مشتریانی را هدف بگیرید که بتوانند از خدمات شما استفاده کنند.

 

نمونه متن پیامک تبلیغاتی منطقه ای

 

کسب‌وکارهایی مانند مدارس، فروشگاه‌های لوازم خانگی، باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها، کافه‌ها، هایپرمارکت‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های گل و گیاه و تعمیرات لوازم خانگی می‌توانند با کمک این سرویس، درآمد بیشتری کسب کنند. بیایید ببینیم ارسال اس ام اس تبلیغاتی منطقه‌ای چه سودی دارد.

مقاله پیشنهادی: انواع تبلیغات برای باشگاه ورزشی و بدنسازی

۴ مزیت ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای

به دلایل زیر، باید به فکر ارسال پیامک بر اساس محل زندگی مشتری باشید:

  • هدفمند خرج می‌کنید

زمانی که مشتری نتواند از پیشنهاد شما بهره ببرد، لغو اشتراک اولین کاری است که انجام می‌دهد. برای مثال، فرض کنید پیامک قالی‌شویی در کرج به دست فردی در خرم‌آباد برسد. چه نفعی برای ۲ طرف دارد؟ بنابراین با هدف‌گرفتن مشتریان واجد شرایط، بیشترین سود را از کمپین پیامکی ببرید.

  • ارسال پیامک انبوه منطقه‌ای آسان است

کافی است مخاطبان خود را بر اساس روش‌هایی که در بخش بعدی بررسی می‌کنیم، دسته‌بندی کنید و روی دکمهٔ ارسال کلیک کنید.

  • موثر است

احتمال اینکه مشتری از خدمات کسب‌وکارهای محل خود استفاده کند، بسیار زیاد است. این شانس را دارید که قبل از اینکه مشتری از خدمات رقبای شما در محله‌های دیگر بهره ببرند، آن‌ها را جذب کنید.

  • هر کسب‌وکاری می‌تواند از آن بهره ببرد

هر کسب‌وکاری از سوپرمارکت‌ها و سالن‌های زیبایی گرفته تا دندان‌پزشک‌ها و فروشگاه‌های پوشاک می‌توانند پیامک تبلیغاتی خود را منطقه‌ای ارسال کنند.

 

نمونه متن پیامک تبلیغاتی به صورت منطقه ای

 

تا اینجای مقاله، شما با ضرورت ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای آشنا شده‌اید؛ اما به چه شکلی می‌توان پیامک‌ها را منطقه‌ای ارسال کرد؟ مشتریان خود را چگونه دسته‌بندی کنیم؟ در بخش بعدی، دربارهٔ این موضوع بیشتر صحبت می‌کنیم.

مقاله پیشنهادی: دیجیتال مارکتینگ حرفه ای برای رستوران و فست فود (۱۰ استراتژی)

۵ روش ارسال پیامک منطقه‌ای

شما بهتر از هر کسی می‌دانید که چه منطقه‌ای را باید هدف بگیرید؛ بنابراین بر اساس هدفتان، از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید:

۱. ارسال از روی نقشه

پنل‌های ارسال پیامک به شما اجازه می‌دهند یک منطقهٔ جغرافیایی خاص را روی نقشه مشخص کنید که پیامک تنها به دست افراد حاضر در آنجا برسد. هنگام استفاده از این روش، مطمئن شوید که اطلاعات مخاطبان روی نقشه به‌روز باشد؛ چراکه ممکن است به نتیجه‌ای که می‌خواهید، نرسید.

مقاله پیشنهادی: ۸ روش تبلیغ آموزشگاه زبان و تدریس خصوصی زبان انگلیسی

۲. ارسال لیستی

در این روش، شما باید ابتدا شماره‌های مشتریان خود را جمع‌آوری کنید و برای هر کدام، لیستی بر اساس محل زندگی درست کنید. پس از آن، لیست مورد نظر را در پنل ارسال پیامک بارگذاری کنید و نام هر منطقه را به‌عنوان نام آن لیست انتخاب کنید. در انتها و در زمان ارسال پیامک، لیست مرتبط با متن پیامک و پیشنهادتان را انتخاب کنید.

ما این کار را در پنل یکتانت برای شما راحت کرده‌ایم. می‌توانید همین حالا در پنل یکتانت ثبت‌نام کنید و پس از شارژ اکانت خود، از لیست‌های آماده و دقیق منطقه‌ای ما استفاده کنید. این امکان فراهم شده است که شما بتوانید حتی افراد را در «تهران» بر اساس منطقه هدف بگیرید؛ همچنین امکان انتخاب جنسیت و دیگر مناطق به‌طور هم‌زمان در پنل یکتانت فراهم است.

گروه‌های مبتنی بر محل زندگی کاربر برای ارسال پیامک منطقه ای

پنل پیامکی یکتانت رایگان است و نیاز نیست برای تبلیغات پیامکی خط اختصاصی بخرید و تمام پیامک‌ها از طریق سرشمارهٔ ۱۰۰۰ ارسال می‌شوند؛ همچنین هزینهٔ ارسال‌های ناموفق به حساب شما برمی‌گردد.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۳. ارسال بر اساس کد پستی

ارسال اس‌ام‌اس بر اساس کد پستی یکی از روش‌های رایج تبلیغات منطقه‌ای است. کافی است ۵ رقم اول کد پستی منطقهٔ موردِنظر را پیدا کنید و سپس از طریق پنل ارسال پیامک، مشتریان خود در آن منطقه را هدف بگیرید. پس از مشخص‌کردن رنج کد پستی، سامانه اس‌ام‌اس شما را برای تمام خطوط حاضر آن منطقه ارسال می‌کند.

کد پستی هر شهر در یک رنج مشخص است و شما می‌توانید از این طریق، پیامک را به دست مخاطبان آن شهر برسانید. با این حال، شما می‌توانید با استفاده از کد پستی هر منطقه از آن شهر، محدودهٔ کوچک‌تری را هدف بگیرید. ریسک این روش نسبت به سایر روش‌ها تا حدودی کمتر است و می‌توان نتیجهٔ بهتری از آن گرفت.

مقاله پیشنهادی: بهترین روش های بازاریابی لوازم خانگی در ایران

۴. ارسال بر اساس پیش‌شماره

شما می‌توانید مخاطبان خود را بر اساس پیش‌شماره دسته‌بندی کنید. با این حال، بازدهی این روش نسبت به سایر روش‌ها کمتر است؛ چون نمی‌توان مطمئن شد که مشتری موردِنظر شما حتما در همان شهر زندگی می‌کند. از آن گذشته، از این روش فقط می‌توانید برای هدف‌گرفتن مخاطبانی استفاده کنید که از خدمات همراه اول استفاده می‌کنند.

مقاله پیشنهادی: روش‌های تبلیغات کلاس کنکور + ۱۵ نمونه متن تبلیغ کلاس کنکور

۵. ارسال پیامک بر اساس استان یا شهر

ممکن است سامانه پیامکی لیستی از شماره‌های یک استان یا شهر آماده کرده باشد. شما می‌توانید از این لیست استفاده کنید و مشتریان خود را در یک استان یا شهر خاص هدف بگیرید. با این حال، ممکن است اطلاعات آن‌ها به‌روز نباشد. از طرفی، ممکن است پیامک شما به دست کسی برسد که به آن نیاز ندارد؛ چراکه شما تمام افراد استان یا شهر را هدف می‌گیرید.

بر اساس محل زندگی مشتری، پیامک بفرستید!

شلوغی شهرها و زندگی‌ها باعث شده است که مردم به‌دنبال استفاده از خدمات کسب‌وکارهای نزدیک به خانه یا محل کار خود باشند. تبلیغات منطقه‌ای راهی عالی برای برقرار ارتباط با مشتریانی است که در اطراف شما زندگی می‌کنند.

در این مقاله، روش‌های مختلف برای ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای را بررسی و با شما دربارهٔ مزایای ارسال منطقه‌ای صحبت کردیم. تمام کسب‌وکارها می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و هیچ محدودیتی وجود ندارد. بسته به محل زندگی مخاطبِ هدفتان، می‌توانید از یکی از روش‌ها بهره ببرید. اگر سؤالی در این زمینه دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. در نهایت اگر تمایل دارید با چند نمونه پیامک تبلیغاتی کاربردی آشنا شوید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمیدی
حمیدی
19 روز قبل

سلام هزینه ارسال پیامک برای یک شهر یک نوبت ویا ماهانه چقدر میشه

آخرین ویرایش 19 روز قبل توسط حمیدی

هدفمند‌تر، ولی این دفعه ارزان‌تر!