لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

بهترین روش تبلیغ آموزشگاه زبان و کلاس خصوص زبان انگلیسی (۱۰ روش موثر)

مقالات دیجیتال مارکتینگ | الهه سرباز | تاریخ بروزرسانی : ۳۱ تیر ۱۴۰۲

بهترین روش تبلیغ آموزشگاه زبان و تدریس خصوصی زبان

چند سال قبل، آموزشگاه‌ زبان‌ را دایر می‌کردید و آدم‌های همان منطقه، یا به توصیهٔ اطرافیان‌ مشتری شما می‌شدند، یا گزینه‌ای جز آموزشگاه شما در آن منطقه وجود نداشت و مجبور به ثبت‌نام بودند.

ولی گذشت آن دوره و زمانه! حالا تعداد آموزشگاه‌های زبان از زبان‌آموزها بیشتر شده و حداقل یک آموزشگاه سر هر کوچه و خیابانی می‌بینید.

برای کسب جایگاه در این بازار رقابتی و برای اینکه زبان‌آموزها شما را از بین ده‌ها گزینهٔ روی میز به‌عنوان بهترین گزینه انتخاب کنند، راهی به‌غیر از پناه‌بردن به بازاریابی و به‌دنبال آن، تبلیغات ندارید.

ما در این مقاله با، قرار است ۱۰ روش کاربردی و مؤثر را برای تبلیغ آموزشگاه زبان به شما معرفی کنیم. در انتها، چند نمونه متن تبلیغ هم در اختیارتان می‌گذاریم تا با دستی پر وارد این مسیر پرفرازونشیب شوید.

ولی قبل از آن، اجازه دهید با پیش‌نیازهای تبلیغات موفق شروع کنیم.

 

پیش‌نیاز: کارهایی که باید قبل از تبلیغات انجام دهید

برای اینکه وقت خود و بودجهٔ تبلیغات‌تان را هدر ندهید، قبل از انتخاب روش تبلیغ آموزشگاه زبان، باید تکلیف یک‌ سری کارهای مقدماتی را روشن و ۴ پیش‌نیاز مهم را پاس کنید!

 

تعیین بازارِ هدف

بخش‌بندی

 

بخش‌بندی و تعیین بازار هدف، پایه و اساس بازاریابی و به‌تبع آن، تبلیغات است. به زبان خیلی ساده: آموزشگاه زبان شما برای تمام مردم شهر مناسب نیست.

فرض کنید میزبان یک مهمانی هستید. وقتی چیزی دربارهٔ سلیقهٔ غذایی، علایق، اخلاق و رفتار مهمانان ندانید، هم میزبانی سخت است و هم به مهمانان خوش نمی‌گذرد.

آدم‌ها یا بهتر است بگوییم مشتریان شما هم ویژگی‌ها، علایق و نیازهای متفاوتی دارند و نمی‌توانید هم‌زمان با یک پیام یکسان و انتقال آن از یک طریق، توجهٔ همهٔ آن‌ها را جلب کنید.

برای مثال، مشتریان شما می‌توانند ترکیبی از کودکان و دانشجویان زبان‌آموز، کسانی که قصد مهاجرت دارند، زبان‌آموزهای زبان آلمانی، انگلیسی، فرانسه و کسانی که قصد ارتقا شغلی با یادگیری زبان دارند، باشند.

خب، در عین واحد نمی‌توان همهٔ این گروه‌ها را به یک شکل جذب کرد.

مثلاً والدین کودکان برای آن‌ها تصمیم می‌گیرند و به شما پول می‌دهند؛ بنابراین باید آن‌ها را قانع کنید که شما انتخابی مفید و خوب هستید.

به همین خاطر، ابتدا بهتر است بازار را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم کنید تا بدانید قرار است چه گروهی را هدف بگیرید؛ پس از آن مخاطبِ هدف تبلیغات را مشخص کنید.

فراموش نکنید هرقدر پیام شما به مخاطبِ هدف نزدیک‌تر باشد، ارتباط بهتری بین شما و او شکل می‌گیرد و شانس بیشتری برای قانع‌کردن او خواهید داشت.

اگر بخواهیم بهترین تبلیغ برای آموزشگاه زبان انگلیسی را معرفی کنیم، باید در یک کلام بگوییم: تبلیغات هدفمند (فارغ از روش آن). لازمهٔ این کار هم شناخت بازار هدف است.

در مقالهٔ «Target Market یا بازار هدف چیست؟ (+ راههای شناسایی بازار هدف)» همه‌چیز را دربارهٔ بازار هدف و روش‌های بخش‌بندی و شناسایی آن کامل توضیح داده‌ایم.

 

هدف از تبلیغات

تعیین هدف تبلیغ آموزشگاه زبان

در تیراندازی تا وقتی که شما نشانه و هدف را درست و دقیق شناسایی نکنید، هرچه تیر بیندازید، به خطا می‌رود. این داستان در تبلیغات هم از همین قرار است.

در تبلیغات، تا وقتی که دقیقاً ندانید چرا، چگونه و کِی می‌خواهید چه کاری انجام دهید، هیچ عایدی نصیب‌تان نمی‌شود!

پس از خودتان بپرسید چرا می‌خواهید آموزشگاه‌تان را تبلیغ کنید و چه توقعی از نتیجهٔ تبلیغات دارید؟

جوابی که به این سؤال می‌دهید هدف تبلیغات شما را روشن می‌کند.

مثلاً می‌خواهید زبان‌آموزهای بیشتری جذب کنید و تعداد ثبت‌نام‌ها را افزایش بدهید؟ آموزشگاه تازه‌تاسیسی هستید که می‌خواهید خیلی زود شناخته شوید؟ شاید هم خدمات جدیدی مثل تدریس خصوصی یا آموزش‌ زبان‌های متنوع‌تری را به مجموعه اضافه کردید و می‌خواهید آن را به مردم اطلاع دهید.

به هر حال، هدف تبلیغات باید حتماً این چهار ویژگی را داشته باشد:

  • زمان‌دار
  • قابل‌اندازه‌گیری
  • واقع‌بینانه و امکان‌پذیر
  • مرتبط و دقیق

به این نمونه توجه کنید:

✔️ من می‌خواهم از طریق تبلیغات در سایت‌های پربازدید (مرتبط و دقیق) طی یک ماه (زمان‌دار) ۵۰۰ زبان‌آموز جدید برای زبان آلمانی (قابل‌اندازه‌گیری) جذب کنم (امکان‌پذیر).

وقتی هدف شما مشخص باشد، می‌دانید چه چیزی را اندازه‌گیری و با بهینه‌سازی تبلیغات، هزینهٔ کمتری کنید. فراموش نکنید که شما باید بدانید آیا مسیر انتخابی شما به هدفی که دارید، ختم می‌شود یا پا در بی‌راهه گذاشته‌اید.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

مشخص‌کردن مزیت رقابتی

مزیت رقابتی

برای اینکه مخاطب به تبلیغ شما توجه کند، باید در مقایسه با رقبا، مزیت و فایدهٔ منحصربه‌فرد و حرفی برای گفتن داشته باشید!

مزیت رقابتی شما همان ارزش پیشنهادی، فایده و منفعت خاصی است که باعث می‌شود مشتری، ثبت‌نام در آموزشگاه شما را به سایر رقبا ترجیح دهد.

 

به‌طور کلی ۲ نوع مزیت می‌توانیم برای هر آموزشگاه در نظر بگیریم:

  • نسبی
  • متمایزکننده (مطلق)

مزیت نسبی، زمانی است که شما و سایر آموزشگاه‌ها خدمتی یکسان ارائه می‌کنید، ولی قیمت شما پایین‌تر از آن‌هاست. اغلب اوقات، گزینهٔ ارزان‌تر انتخاب اول زبان‌آموزهاست.

مزیت متمایزکننده و مطلق هم زمانی است که آموزشگاه شما، خدمتی متفاوت و خاص ارائه می‌کند که باعث می‌شود بهتر و برتر از دیگران دیده شود. مثال؟

استفاده از اساتید شناخته‌شده و باتجربه با مدرک معتبر TTC یا زمین بازی برای کودکان و روش‌های تدریس به‌روز مخصوص آن‌ها (مثل آموزش از طریق بازی و بدون کتاب).

این همان چیزی است که شما باید قبل از تبلیغات مشخص کنید تا بدانید که روی چه چیزی مانور دهید.

برخی مزیت‌ها هم حاصل موقعیت جغرافیایی آموزشگاه هستند؛ مثل نزدیکی به ایستگاه مترو یا حتی جای پارک! (در تبلیغات شفاهی به دردتان می‌خورد)

 

بودجه

شما برای اینکه بتوانید بهترین و مناسب‌ترین روش تبلیغات را انتخاب کنید، باید پیش‌بینی و برآورد دقیقی از هزینه‌های تبلیغات داشته باشید.

بهترین راه برای تخصیص بودجهٔ تبلیغات این است که بعد از تعیین اهداف و خواسته‌هایتان از تبلیغ، تمام فعالیت‌ها روش‌های رسیدن به آن هدف و مقدار پولی را که برای تک‌تک آن‌ها نیاز دارید، مشخص و در نهایت مجموع آن‌ها را حساب کنید.

به مثال زیر توجه کنید: (تمام اعداد فرضی است)

هدف فعالیت‌های موردنیاز مجموع بودجهٔ موردنیاز
افزایش جذب زبان‌آموز جدید پخش تراکت: ۵ میلیون ۴۵ میلیون تومان

تبلیغات همسان رفتارمحور در سایت‌های پربازدید: ۱۵ میلیون

تبلیغات در گوگل: ۱۰ میلیون
تبلیغات اینفلوئنسری در اینستاگرام: ۱۵ میلیون

این فقط یکی از روش‌های بودجه‌بندی تبلیغات بود؛ برای آشنایی با روش‌های بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم حتماً مقاله‌ٔ «بهترین روش‌های بودجه بندی تبلیغات در سال ۲۰۲۲ » را مطالعه کنید.

به این مسئله توجه کنید که بودجهٔ تبلیغات شما نمی‌تواند با سایر آموزشگاه‌ها برابر باشد و به پارامترهای مختلفی بستگی دارد.

مهم‌ترین توصیه این است که بدانید چقدر توانایی دارید تا بین راه دستتان خالی نشود. رمز موفقیت تبلیغات، استمرار و تداوم است. (تعداد دفعات نمایش تبلیغ یک عامل بسیار مهم است)

خب، تا اینجا پیش‌نیازهای تبلیغات را شناخیتم؛ حالا باید برویم سراغ اصل مطلب.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۱۰ روش کاربردی برای تبلیغ آموزش زبان انگلیسی

در این بخش، هم بهترین روش‌های تبلیغ آموزشگاه زبان (هم آنلاین و هم آفلاین)  را بررسی می‌کنیم تا بتوانید متناسب با هر مقدار بودجه و هدفی که از قبل مشخص کرده‌اید، یک یا چند روش را از این لیست انتخاب و اجرا کنید:

 

۱. تبلیغات در سایت‌های پربازدید

تبلیغات کلیکی در سایت‌های پربازدید دو فایده برای شما دارد:

  • تبلیغ شما در شلوغ‌ترین و پربازدیدترین سایت‌ها نمایش داده می‌شود
  • شما بابت نمایش تبلیغ نه، بلکه فقط بابت کلیک‌هایی که روی آن می‌شود هزینه پرداخت می‌کنید

شاید با خودتان فکر کنید، طیف گسترده‌ای از کاربران از شهرهای مختلف و با نیازها و ویژگی‌های متفاوت مخاطبان این سایت‌ها هستند و تبلیغات در آن‌ها سودی برایتان ندارد.

اشتباه نکنید!

با تبلیغات هدفمند یکتانت، با وجود سگمنت‌های مختلف می‌توانید تعیین کنید که تبلیغ شما دقیقاً در چه سایتی، برای چه کسانی و با چه ویژگی‌هایی نمایش داده شود.

این‌طوری تبلیغ شما دقیقاً به دست مخاطب هدف‌ می‌رسد و احتمال تبدیل آن به مشتری بالا می‌رود.

تبلیغ آموزشگاه زبان در نی نی سایت

تبلیغات هدفمند یکتانت به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • تبلیغات رفتارمحور

در تبلیغات رفتارمحور، مخاطبان شما بر اساس رفتاری که در سطح وب دارند، در سگمنت‌های متفاوتی دسته‌بندی می‌شوند و شما می‌توانید تعیین کنید که تبلیغ در یک سایت پربازدید، به چه افرادی نشان داده شود.

مثلاً اگر دوره‌های مخصوص مهاجرت دارید، می‌توانید بخش‌های «مهاجرت»، «فعالین اقتصادی» و «گردشگری» را انتخاب کنید.

یا برای تبلیغات آموزشگاه زبان انگلیسی کودکان، می‌توانید «والدین کودکان» را هدف بگیرید. به این ترتیب، مخاطب باکیفیت‌تری جذب می‌کنید؛ کسی که ویژگی‌های او به مشتری ایدئال شما نزدیک‌تر است.

  • تبلیغات موضوعی

با تبلیغات موضوعی، بنر شما فقط در صفحاتی که موضوعش، با موضوع تبلیغ شما (یعنی آموزشگاه زبان) مرتبط است، نشان داده می‌شود؛ مثلاً در صفحه‌هایی با موضوع «راه‌های یادگیری زبان» و «آموزش اصطلاحات زبان انگلیسی برای سفر».

  • کلیدواژه‌ای

در تبلیغات کلیدواژه‌ای، تبلیغ شما فقط در صفحاتی نمایش داده می‌شود که کلیدواژه‌هایی که از قبل تعیین کرده‌اید، در عنوان یا متا تگ آن‌ها به کار رفته باشد.

برای تبلیغ آموزشگاه زبان، می‌توانید از کلیدواژه‌هایی مثل «کلاس زبان»، «آموزش زبان»، «یادگیری زبان»، «آیلتس» و سایر عبارت‌ها استفاده کنید

به‌عنوان مثال، آموزشگاه زبان فرانسه میلاد افرادی را با انتخاب کلیدواژه‌هایی مثل «مهاجرت» و «کانادا» هدف گرفته است که به‌دنبال راهی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا هستند.

تبلیغات هدفمند آموزشگاه زبان

برای اجرای تبلیغات کلیکی یکتانت، حتماً لازم نیست که یک سایت مجهز و بی‌نقص داشته باشید؛ اگر فعلاً شرایط طراحی چنین سایتی را ندارید، با یک سایت تک‌صفحه‌ای یا همان لندینگ‌ پیج استاندارد هم کارتان راه می‌افتد.

در این لندینگ پیج، باید مواردی مثل:

  • معرفی کامل خود + ویژگی‌ها و مزایای رقابتی
  • قیمت و شهریهٔ کلاس‌های مختلف
  • تقویم آموزشی و تعداد جلسات هر ترم
  • کتاب‌ها و منابع آموزشی
  • روش تدریس
  • تصاویر واقعی از محیط آموزشگاه
  • نظرات زبان‌آموزان فعلی و قبلی

را قرار دهید و با گذاشتن یک فرم ساده در انتهای پیج، مخاطب را به تماس یا پرکردن فرم دعوت کنید.

یکی دیگر از راه‌های تبلیغات آموزشگاه زبان استفاده از لیست اعضای پوش نوتیفیکیشن سایت‌های پربازدید است. تبلیغات پوش نوتیفیکیشن راهی پربازده، ساده و ارزان برای جذب لید است که می‌توانید به مخاطبان شهر تهران را بر اساس محله هم با کمک آن هدف بگیرید.

نمونه تبلیغات پوش نوتیفیکیشن آموزشگاه زبان

? توصیه: اگر سازوکاری برای رزرو و ثبت‌نام آنلاین ندارید، یک نفر یا یک تیم را به تماس با کسانی اختصاص دهید که فرم شما را پر می‌کنند. هرقدر فاصلهٔ تماس با زمان تکمیل فرم کمتر باشد، شانس بیشتری برای جذب و تبدیل مشتری دارید.

مقاله پیشنهادی: ۱۲ راه تبلیغ وکیل مهاجرت و موسسه مهاجرتی + ۱۵ نمونه متن تبلیغ

۲. تبلیغات دهان‌به‌دهان و ارجاعی

هیچ تبلیغی به‌اندازهٔ تبلیغ آموزشگاه شما توسط خود زبان‌اموزها ارزشمند نیست!

چون که سایر زبان‌آموزها به توصیه و تجربهٔ قبلی آن‌ها بیش از هر تبلیغی اعتماد دارند؛ پس کافی است کاری کنید که مشتری از اعتبار خودش مایه بگذارد و در جمع دوستان و اطرافیانش شما را به دیگران معرفی کند. (می‌توانید یک نمونه را در تصویری که از نی‌نی سایت در بخش قبلی گذاشتیم، مشاهده کنید)

لازمهٔ این کار خلق یک تجربهٔ عالی برای مشتری و ایجاد دلیل و محرکی برای صحبت‌کردن از شما است.

پس قدم اول این است که خدمات رضایت‌بخشی به مخاطب ارائه کنید؛ مثلاً قیمت مناسب و امکان پرداخت قسطی هزینهٔ کلاس‌ها، اساتید مجرب، متدهای آموزشی جدید و جذاب و دریافت جایزه و پاداش، محرک‌های خوبی برای صحبت درباره شما هستند.

مثلاً یک نمونه را در تصویر زیر ببینید که به مزیت رقابتی آموزشگاه هم اشاره کرده است:

تبلیغ شفاهی آموزشگاه زبان

شما همچنین می‌توانید از آن‌ها بخواهید نظر خود را در جاهایی مثل گوگل مپ ثبت کنند.

نظر زبان‌آموزها دربارهٔ آموزشگاه زبان

از زبان‌آموزهای فعلی هم غافل نشوید؛ می‌توانید به آن‌ها بگویید در ازای دریافت یک پیشنهاد جذاب (مثل تخفیف در هزینهٔ کلاس، کتاب رایگان و…)، آموزشگاه شما را به چند نفر از اطرافیان خود معرفی کنند.

روش بعدی هم همکاری با مجموعه‌ها و کسب‌وکارهای مرتبط است؛ برای مثال اگر بازار هدف شما زبان‌آموزان کودک است، می‌توانید برای تبلیغات زبان انگلیسی کودکان با مدارس یا مهدکودک‌ها همکاری کنید یا با تشویق افراد در انجمن‌هایی مثل نی‌نی سایت از آن‌ها بخواهید شما را تبلیغ کنند (البته با دادن پاداش!)

یا مثلاً اگر بازار هدف‌ شما آدم‌هایی هستند که قصد مهاجرت دارند، می‌توانید با موسسه‌های مهاجرت همکاری کنید و مشتری‌هایتان را با هم تبادل کنید.

یادتان است به جای پارک اشاره کردیم؟ آموزشگاه شما مجموعه‌ای از ارزش‌های مشهود و نامشهود را ارائه می‌کند. همین ارزش‌ها بهترین دلیل و مدرک برای دفاع‌کردن از شما به حساب می‌آیند.

مثلاً در جمع‌های خانوادگی به شما اشاره می‌کنند و حتی ممکن است از همان «جای پارک» به‌عنوان یک مزیت استفاده کنند!

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

۳. ثبت آموزشگاه زبان در گوگل مپ

بهترین و هدفمندترین مشتریان برای شما، زبان‌آموزهای محلی (آدم‌های نزدیک به آموزشگاه) هستند. برای جذب این دسته از مشتریان باید روی سئوی محلی سایت خود (لوکال سئو) کار کنید؛ یعنی چی؟

ببینید، ۹۷ درصد مردم برای کسب اطلاعات بیشتر دربارهٔ کسب‌وکارهای اطرافشان، در گوگل سرچ می‌کنند. لوکال سئو به شما کمک می‌کند این افراد را جذب کنید.

مثلاً وقتی کسی «آموزشگاه زبان در تهران» را جست‌وجو کند، سایت شما یکی از نتایجی است که خواهد دید.

البته سئو محلی برای زمانی است که آموزشگاه شما سایت دارد؛ ولی یک راه دیگر برای جذب چنین مشتری‌ها همچنان دارید: ثبت موقعیت جغرافیایی آموزشگاه در گوگل مپ.

با این کار، وقتی فردی عبارت‌هایی مثل «آموزشگاه زبان» یا «آموزشگاه زبان در تهران» را جست‌وجو می‌کند، با آموزشگاه شما در بالای نتایج ارگانیک (اغلب اوقات) در قالب لوکال پک مواجه می‌شود.

لوکال پک گوگل

حالا می‌تواند تصاویر آموزشگاه شما را بررسی کند، آدرس سایت و آموزشگاه و ساعت کاری را بفهمد و حتی مستقیماً با شما تماس بگیرد.

نتایج این بخش برای هر فردی بر اساس موقعیت جغرافیایی است؛ یعنی اگر کسی در تهران این عبارت را جست‌وجو کند، نتیجهٔ متفاوتی با کسی که در تبریز آن را جست‌وجو کرده، می‌بیند.

با ثبت لوکیشن در گوگل مپ، به‌جز اینکه احتمال حضورتان در لوکال پک گوگل بالا می‌رود، کاربران می‌توانند نظرات‌ خود را دربارهٔ شما ثبت کنند و امتیاز دهند. هرچه تعداد نظرات مثبت بیشتر باشد، اعتماد مشتریان بالقوه به شما هم بیشتر می‌شود.
قبلاً در مقالهٔ دیگری نحوه ثبت لوکیشن‌ در گوگل مپ  را آموزش داده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم آن را مطالعه کنید.

 

۴. استفاده از پیامک برای جذب مشتری جدید

اگر دنبال روشی ارزان و پربازده برای تبلیغ آموزشگاه زبان هستید، ارسال پیامک را امتحان کنید.

سه راه برای این کار دارید:

  • انبوه

ارسال پیامک انبوه برای اطلاع‌رسانی‌های گسترده و افزایش آگاهی از برند انتخاب خوبی است. مثلاً اگر تازه آموزشگاه خودتان را افتتاح کرده‌اید، می‌توانید با ارسال پیامک انبوه به کل شهر، مخاطبان را از وجود چنین آموزشگاهی مطلع کنید.

  • منطقه‌ای

با ارسال پیامک منطقه ای، می‌توانید مخاطبان یک یا چند محله و منطقه خاص (مثلاً مخاطبان نزدیک به آموزشگاه) را هدف بگیرید و پیامک تبلیغاتی‌تان را فقط برای آن‌ها ارسال کنید.

  • ارسال پیامک بر اساس ویژگی مخاطبان

هدفمندترین روش تبلیغات پیامکی همین روش است. در این روش، مخاطبان را بر اساس ویژگی‌های خاص‌شان فیلتر و پیام‌های شخصی‌سازی‌شده را برای گروهی مشخصی از آن‌ها ارسال می‌کنید. این‌طوری پیامک شما دقیقاً به دست کسی می‌رسد که به خدمات شما نیاز دارد.

برای مثال، می‌توانید دانشجویانی را هدف بگیرید که تازه وارد دانشگاه شده‌اند و دنبال یک آموزشگاه زبان آلمانی در نزدیکی دانشگاه‌شان هستند.

در ابتدای مقاله گفتیم بهترین روش، تبلیغات هدفمند است که بازدهی بیشتری هم دارد. برای کمپین‌های پیامکی طبق آمار، نرخ کلیک پیامک‌های هدفمند حدود ۴ برابر بی‌هدف‌هاست!

نرخ کلیک کمپین‌های پیامکی

۵. پخش تراکت

با اینکه دور، دور تبلیغات اینترنتی است، هنوز هم روش‌های سنتی مثل توزیع تراکت در اطراف آموزشگاه، برای جذب مشتریان محلی جواب می‌دهد؛ به شرط اینکه زمان و مکان مناسبی را برای توزیع آن‌ها انتخاب کنید و کمی به شکل و ظاهر تراکت‌ها برسید.

علاوه بر این، می‌توانید تبلیغات تراکتی را به رسانه‌های آنلاین خود گره بزنید و از این طریق، مشتریان بیشتری هم جذب کنید. چطور؟

کافی است QR کد شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت خود را در تراکت چاپ کنید تا کاربر با اسکن آن، شما را در فضای آنلاین هم دنبال کند.

 

۶. تبلیغات در گوگل

تقریباً غیرممکن است کسی دنبال جست‌وجوی آموزشگاه زبان باشد و گذرش به گوگل نیفتد! پس اگر سایت دارید از تبلیغات در گوگل (بهتر است بگوییم معدن مشتری!) غافل نشوید.

در این روش پربازده، با پرداخت پول به گوگل، سایت شما در بین نتایج جست‌وجو ظاهر می‌شود.

سیستم تبلیغات گوگل بر پایه کلمات کلیدی است. وقتی کاربران کلمهٔ کلیدی دل‌خواه شما را جست‌وجو می‌کنند، گوگل بدون توجه به سئو و رتبهٔ ارگانیک سایت، آن را در SERP (صفحهٔ نتایج جست‌وجو) نمایش می‌دهد.

برای مثال ما «آموزش زبان» را در گوگل جست‌وجو کردیم و خودتان تبلیغات را می‌بینید:

تبلیغ آموزشگاه زبان در گوگل

با تبلیغات گوگل:

  • در مدت کوتاهی (تقریباً بلافاصله بعد از شروع تبلیغات) سایت شما راهی نتایج جست‌وجو می‌شود
  • هیچ پولی برای نمایش تبلیغ نمی‌دهید و فقط به‌ازای هر کلیک روی تبلیغ، هزینه پرداخت می‌کنید
  • می‌توانید زمان نمایش تبلیغ را مشخص کنید

بودجهٔ روزانه برای تبلیغات در نظر می‌گیرید تا بتوانید هزینه‌ها را کنترل کنید (گوگل ادز بیشتر از آن از حساب شما در طول روز کسر نمی‌کند)

? نکته: برای اینکه تبلیغات پروپیمان و مؤثرتری داشته باشید، حتماً از اکستنشن یا افزونه‌های گوگل ادز استفاده کنید.

افزونه‌ها نرخ کلیک را افزایش می‌دهند و می‌توانید به‌صورت رایگان، آیتم‌های بیشتری مثل کد تخفیف را به تبلیغ اضافه کنید. به این ترتیب، می‌توانید هدلاین‌ها و دیسکریپشن‌ها را به سایر مزایا اختصاص دهید.

ما ایبوکی رایگان دربارهٔ نحوهٔ تبلیغات در گوگل آماده کرده‌ایم. برای شروع، می‌توانید ایبوک «راهنمای جامع تبلیغات در گوگل» را همین حالا دانلود کنید.

 

۷. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

هرجا که مشتریان بالقوه‌ شما حضور داشته باشند، شما هم باید همان‌ جا باشید! این دیگر بستگی به ویژگی‌های مخاطبان هدف شما دارد که بفهمید در کجا، می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

یکی از راه‌های دسترسی که اغلب افراد هم در آن زندگی می‌کنند، شبکه‌های اجتماعی است.

با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، هم یک تریبون و رسانه رایگان برای ارتباط و تعامل با مخاطب دارید و هم در معرض دید میلیون‌ها کاربر قرار می‌گیرید که جمعیتی بزرگی از مشتریان بالقوهٔ شما را در دل خود جای داده‌ است.

شما می‌توانید با فعالیت منظم و تولید محتوای جذاب (مثل ویدئوهای آموزشی کوتاه، دانستنی‌های جالب دربارهٔ زبانی که تدریس می‌کنید، نکات فان و بامزه زبان و…) صفحه‌تان را برای تبلیغات آماده کنید.

اکانت اینستاگرام آموزشگاه زبان

اکانت شما در اینستاگرام همان حکم سایت را دارد که قرار است میزبان مشتریان بالقوه باشد. البته همچنان توصیه می‌کنیم حتماً سایت آموزشگاه را همین حالا راه بیندازید. یکی از راه‌های ساده هم استفاده از وردپرس یا سایت‌سازهاست. برای آشنایی بیشتر با وردپرس، مقالهٔ «وردپرس چیست و چه کمکی به کسب‌وکارها می‌کند؟» را مطالعه کنید.

مخاطب هدف شما، محتوای تبلیغات (پیشنهادی که می‌دهید و لحن آن) و مکان انتشار آن را تعیین می‌کند.

برای مثال، اگر مخاطب هدف شما کسانی هستند که دنبال ارتقا شغلی‌اند و دوره‌های آموزشی زبان شما برای آن‌ها مناسب است، بهتر است به سراغ تبلیغات در لینکدین و همکاری با اینفلوئنسرهای این پلتفرم بروید.

یا اگر عمدهٔ مخاطبان شما دانش‌آموزان، دانشجویان و کودکان زبان‌آموز هستند، تبلیغات اینفلوئنسری در اینستاگرام گزینهٔ مناسب‌تری است.

تبلیغات در صفحهٔ افراد مشهور و پرمخاطب، روش پربازده و مطمئنی برای شماست؛ چون اول اینکه اینفلوئنسرها، بهتر از هر کسی می‌توانند در رای و تصمیم مخاطبان خود تاثیر بگذارند.

دوم اینکه مخاطب و تعداد بازدیدهای میلیونی دارند که به بیشتر دیده‌شدن شما کمک می‌کند.

? نکتهٔ خیلی مهم: اگر اینفلوئنسر مناسبی را برای تبلیغات انتخاب نکنید، باید فاتحهٔ تبلیغ و پول‌هایتان را یکجا بخوانید!

اینفلوئنسری که با آن همکاری می‌کنید، از نظر موضوعی باید با شما مرتبط باشد. برای مثال، تبلیغ تدریس خصوصی زبان انگلیسی در صفحهٔ آتنا بیباک (اینفلوئنسر بدنسازی) خیلی گزینهٔ خوبی نیست! پس در تبلیغات اینفلوئنسری به چند فاکتور مهم توجه کنید:

  • ارتباط موضوعی تبلیغ با صفحه (مثلاً اینفلوئنسرهای آموزشی برای شما مناسب هستند)
  • تعداد استوری‌های روزانه و پست‌های هفتگی اینفلوئنسر
  • تعتداد فالوورها
  • نرخ تعامل کاربران
  • گزارش کمیپن‌های تبلیغاتی قبلی

از آنجایی که پیداکردن همهٔ این اطلاعات دربارهٔ اینفلوئنسرها پروسهٔ سخت و وقت‌گیری است، می‌توانید این کار را به جریان (یکی از زیرمجموعه‌های یکتانت) بسپارید.

جریان به شما کمک می‌کند تا با آنالیز دقیق وضعیت پیج اینفلوئنسرها و مقایسهٔ آن‌ها باهم، بهترین اینفلوئنسر را انتخاب کنید.

دیسکاوری جریان

در تبلیغات خودتان، می‌توانید کاربر را مستقیماً به لندینگ پیج یا تماس با آموزشگاه هدایت کنید. در لندینگ پیج از طریق فرم، این امکان وجود دارد اطلاعات آن‌ها را بگیرید. به این ترتیب، دیگر به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز ندارید و خودتان را تلفنی یا از طریق همان لندینگ پیج معرفی می‌کنید.

 

۸. تبلیغات در رویدادها

شرکت در رویدادها، نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌ها، چه به‌عنوان میزبان و برگزارکننده، چه‌ به‌عنوان مهمان یکی دیگر از مهم‌ترین کانال‌های شما برای تبلیغ آموزشگاه زبان است.

با شرکت در رویدادهایی که به کسب‌وکارتان مرتبط است، شما هم به‌عنوان یک متخصص در حوزهٔ کاری خودتان شناخته می‌شوید و هم کلی مشتری راغب و علاقه‌مند جذب می‌کنید.‌

? نکتهٔ مهم: در این رویدادها حتماً اطلاعات تماس مخاطبان مثل ایمیل یا شماره تلفن را به دست بیاورید تا بتوانید از کانال‌های دیگر مثل تبلیغات پیامکی یا ایمیل مارکتینگ با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

برگزاری وبینار برای تبلیغ کلاس خصوصی زبان انگلیسی هم از روش‌های رایج و مرسوم تبلیغات است. در این روش، شما یک وبینار رایگان (مثل وبینار انگلیسی کاربردی برای مهاجرت) برگزار می‌کنید و زبان‌آموزهایی که به‌دنبال یادگیری زبان هستند، در آن شرکت می‌کنند.

تا همین‌جای کار، کلی مشتری بالقوه جذب کرده‌اید! می‌توان گفت وبینار یکی از بهترین راه‌ها برای تبلیغ تدریس خصوصی زبان انگلیسی است.

اگر همه‌چیز خوب پیش برود و بتوانید توانایی تدریس خود را به مخاطب نشان دهید و احساس نیاز به یادگیری زبان و انگیزهٔ این مشتریان بالقوه را برای ادامه‌دادن تقویت کنید، می‌توانید تعداد زیادی از آن‌ها را به مشتری خود تبدیل کنید.

در این رویدادها و وبینارها، می‌توانید با دادن یک هدیهٔ تبلیغاتی مثل روان‌نویس یا سررسید با لوگو و اسم برندتان یا یک بن و کد تخفیف ۲۰ درصدی برای ثبت‌نام در آموزشگاه، می‌توانید تا مدت‌ها در ذهن مخاطب باقی بمانید.

مانوئل اوهانجانیانس (از بنیان‌گذارهای پلتفرم ایسمینار، پلتفرم مدیریت و برگزاری وبینار) یک مقالهٔ خوب به‌عنوان مهمان دربارهٔ وبینار مارکتینگ نوشته‌اند که توصیه می‌کنیم آن را مطالعه کنید: وبینار مارکتینگ چیست؟

 

۹. انتشار رپورتاژ و همکاری با رسانه‌ها

همیشه نمی‌توانید با بنرهای تبلیغاتی چشمک‌زن در گوشه‌وکنار سایت‌ها، توجه مخاطب را جلب کنید؛ گاهی به روش‌های نامحسوس‌تری برای تبلیغات نیاز دارید!

انتشار رپورتاژ یکی از بهترین راه‌های نامحسوس برای تبلیغ آموزشگاه زبان است؛ مخصوصاً آموزشگاه‌های بزرگی که چند شعبه دارند و اسم‌ورسمی برای خودشان ایجاد کرده‌اند.

رپورتاژ آگهی در واقع یک نوع مقاله (تبلیغاتی) حاوی یک یا چند لینک به سایت شما است که در سایت‌ها و رسانه‌های معتبر منتشر می‌شود. (رسانه‌های محلی هم برای تبلیغ و انتشار رپورتاژ گزینهٔ مناسبی هستند)

محتوای این مقالهٔ تبلیغاتی می‌تواند یک آموزش با هدف ایجاد نیاز در مخاطب، گزارش خبری دربارهٔ جوایز، دستاوردهای بزرگ و معرفی شما یا هر چیزی دیگری باشد.

انتشار رپورتاژ چند فایده برای شما دارد:

  • اعتبار سایت شما را بالا می‌برد و این در سئو و ارتقا رتبهٔ سایت شما بسیار مؤثر است
  • به نسبت روش‌های تبلیغاتی دیگری مثل تبلیغات بنری یا تبلیغات در گوگل ارزان‌تر است
  • تبلیغاتی‌بودن آن خیلی به چشم نمی‌آید و این‌طوری احتمال کلیک و خوانده‌شدن آن توسط مخاطب زیاد است

 

۱۰. تبلیغات در اپلیکیشن‌های واسطه

اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های واسطه مثل دیوار و شیپور، میلیون‌ها کاربر و بازدید در طول ماه دارند. تعداد زیادی از مردم هم برای پیداکردن محصولات و خدمات مورد نیازشان، خواندن نظرات و مقایسه قیمت‌ها، از این واسطه‌ها استفاده می‌کنند.

آموزش زبان هم یک کسب‌وکار خدماتی است و شما می‌توانید از این بستر برای انتشار آگهی تبلیغاتی خود در دیوار استفاده کرده و به‌واسطهٔ اعتبار آن، زبان‌آموزهای بیشتری جذب کنید.

تبلیغ آموزشگاه زبان در دیوار

البته بهتر است از این روش، به‌عنوان روشی مکمل در کنار سایر راه‌های تبلیغاتی بهره بگیرید.

برای اینکه موتور مغزتان روشن شود، در بخش پایانی این مقاله هم چند نمونه متن تبلیغ برای شما آماده کرده‌ایم!

 

۱۰ نمونه متن تبلیغ آموزشگاه زبان

بالأخره هر تبلیغی به یک متن جذاب، وسوسه‌کننده و گیرا هم نیاز دارد؛ البته نوشتن متن تبلیغ قلق دارد!

متن تبلیغ شما باید بتواند در نگاه اول توجه و حواس مخاطب را به خود جلب و او را به انجام اقدام مورد نظر شما ترغیب و تحریک کند.

حالا برویم سراغ نمونه‌ متن تبلیغ آموزشگاه زبان!

 

نمونه متن پیامک

برای نوشتن پیامک تبلیغاتی بهتر است تا جای ممکن لحن ساده و صمیمی داشته باشید، کوتاه، مختصر و مفید بنویسید و متن را با کلمات جذاب و غافل‌گیرکننده شروع کنید.

برای ادامهٔ نکات و جزئیات بیشتر دربارهٔ نحوهٔ نوشتن متن پیامک تبلیغاتی می‌توانید مقالهٔ «نحوهٔ نوشتن متن پیامک تبلیغاتی برای جذب مشتری» را مطالعه کنید.

به این ۶ نمونه متن دقت کنید:

  • اون شنبهٔ معروف برای شروع یادگیری زبان همین امروزه! تا آخر امروز با ۲۵ درصد تخفیف در دورهٔ مکالمه زبان انگلیسی ثبت‌نام کن
  • آموزش، تمرین، برنامه‌ریزی شخصی! همین الان روی لینک زیر بزن و با ۲۰ درصد تخفیف تو تک‌دورهٔ تکنیک آیلتس بیان‌برتر ثبت‌نام کن.
  • از تخفیف‌های نوروزی آموزشگاه سفیر جا نمونی! ۱۰ تا ۷۰ درصد تخفیف برای ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، فرانسه و آلمانی فقط تا آخر اسفند.
  • بازی، سرگرمی، آموزش، یادگیری سریع؛ بهترین متد آموزش زبان انگلیسی به کودکان در آموزشگاه کاج. برای مشاوره رایگان تماس بگیرید.
  • یادگیری سریع زبان در ۱۰ ماه! برای شروع روی لینک زیر بزن و در آزمون تعیین سطح رایگان آموزشگاه ساعی شرکت کن
  • آموزش زبان از طریق بازی و بدون کتاب ? یادگیری زبان انگلیسی را برای کودکان خود راحت کنید! برای دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید

 

نمونه متن برای تراکت

در تراکت‌ها، بیشتر از مزیت رقابتی‌تان، تجربه، راه‌های ارتباطی و تماس و ارزش پیشنهادی‌تان بنویسید و اضافه‌کردن QR کد (اینستاگرام یا سایت) هم فراموش نشود!

مثلاً متن زیر می‌تواند در تراکت تبلیغ آموزشگاه زبان استفاده شود:

۱۰ ماهه انگلیسی صحبت کنید!

تدریس خصوصی و نیمه‌خصوصی توسط اساتید حرفه‌ای و کاربلد با جدیدترین متدهای آموزشی

 

نمونه متن برای تبلیغات همسان

نوشتن یک عنوان یا تیتر جذاب در تبلیغات همسان شانس کلیک روی آن را بالا می‌برد؛ مثلاً عناوین سؤالی و شوخ‌طبعانه، استفاده از اعداد و کلمات قدرتمندی مثل تخفیف، رایگان، شگفت‌انگیز، باورنکردنی، ویژه و… در کلیک روی تبلیغات همسان مؤثر هستند.

در ضمن سعی کنید از یک کال‌تواکشن (CTA) مناسب و واضح استفاده و کاربر را به انجام عمل مشخصی دعوت کنید.

این مثال‌ها را ببینید:

  • ثبت‌نام دورهٔ آیلتس بیان برتر با ۲۰ درصد تخفیف + تعیین سطح رایگان و آنلاین
  • پیشنهاد ویژه سفیر را برای شروع یادگیری زبان از دست ندهید!
  • دوست داری تو سال ۱۴۰۲ بتونی راحت و روون انگلیسی صحبت کنی؟ اینجا کلیک کن!

«۲۰ نکته برای نوشتن تیتر جذاب تبلیغاتی + نمونه تیترهای جذاب» را بخوانید تا بهترین متن تبلیغ را بنویسید ?

 

علاقه‌مندان را با تبلیغات جذب کنید

در یک طرف، علاقه‌مندان به یادگیری زبان، دنبال یک آموزشگاه خوب برای شروع یادگیری هستند و در طرف دیگر، شما به‌عنوان صاحب آموزشگاه دنبال جذب زبان‌آموزهای بیشتر هستید.

نقطهٔ اتصال شما تبلیغ آموزشگاه زبان است!

در این مقاله، موثرترین روش‌های تبلیغات آنلاین و آفلاین را برای آموزشگاه‌های زبان معرفی و بررسی کردیم و چند نمونه متن هم برای دست‌گرمی و ایده‌گرفتن مثال زدیم.

البته روش‌هایی که در این مقاله بررسی کردیم، فقط چند نمونه از روش‌های تبلیغاتی کاربردی بودند. اگر شما قبلاً برای آموزشگاه‌تان تبلیغ کرده و نتیجهٔ خوبی گرفته‌اید، حتماً در بخش نظرات برای ما بنویسید.

برای شروع تبلیغات کلیکی، می‌توانید روی مشاوره رایگان کارشناسان یکتانت حساب کنید. کافی است همین حالا در پنل یکتانت ثبت‌نام کنید و در بخش «راهنما و پشتیبانی» به کارشناسان کاربلد ما پیام دهید.

 

4.3/5 - (6 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
fateme
fateme
8 ماه قبل

خیلی مفید بود ??

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  fateme
8 ماه قبل

خوشحالیم که اینو می‌شنویم 🙂
ممنون که فیدبک می‌دین.

فاطمه موذنی
فاطمه موذنی
26 روز قبل

بسیار مفید

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  فاطمه موذنی
24 روز قبل

خوشحالیم اینو می‌شنویم 🙂
ممنون که به ما فیدبک می‌دین.

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!