فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

۷ روش تبلیغ باشگاه ورزشی و بدنسازی (+ ۱۴ متن تبلیغ باشگاه)

مقالات مارکتینگ | نیکان حیدری | تاریخ بروزرسانی : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

۱۱ روش تبلیغ باشگاه ورزشی و بدنسازی (+ متن تبلیغ باشگاه)

باشگاه‌های ورزشی سالانه صدها میلیون تومان درآمد دارند! طبق آخرین آمار منتشرشده، اعضای باشگاه‌های ورزشی در سرتاسر دنیا به بیش از ۱۸۴ میلیون نفر می‌رسد. این عدد بزرگ، نشان‌دهندۀ تمایل بالای مردم این عصر برای حفظ تناسب اندامشان است.

ناگفته پیدا است که رقابت در این حوزه بسیار شدید است. همین شدت بالا نشان می‌دهد که تبلیغ باشگاه تا چه حد ضرورت دارد. درست مثل هر کسب‌وکار دیگری، مجموعه‌های ورزشی هم برای اینکه بهتر کار کنند و مشتریان بیشتری داشته باشند، باید برنامه‌ای مدون برای تبلیغاتشان داشته باشند.

در این مقاله، اول ۱۴ راه جذب مشتری برای باشگاه ورزشی را معرفی می‌کنیم و سپس به‌طور اختصاصی، ۷ روش مختلف برای تبلیغ و پروموت باشگاه ورزشی را جداگانه با هم بررسی خواهیم کرد. در آخر هم ۱۴ نمونه متن موثر برای تبلیغات دراختیارتان می‌گذاریم.

 

۱۴ راه جذب مشتری برای باشگاه ورزشی

جذب مشتری برای باشگاه ورزشی کاری نیست که یک بار انجام دهید و یک عمر از حاصل آن بهره‌مند شوید؛ بلکه باید مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را مداوم انجام دهید و بارها بهینه کنید.

در ادامه، راه‌هایی را که به شما کمک می‌کند برای باشگاه ورزشی خود، مشتری جذب کنید، توضیح می‌دهیم.

 

۱. موقعیت مکانی باشگاه را در گوگل ثبت کنید

یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای یافتن مکانی به‌خصوص، جست‌وجوی آن در موتورهای جست‌وجو و به‌طور مشخص گوگل است. وقتی موقعیت مکانی‌تان را در گوگل ثبت می‌کنید، در واقع صفحه‌ای تجاری در گوگل مپ خواهید ساخت. این کار می‌تواند مزیت‌های زیادی داشته باشد.

بر اساس نتایج تحقیقات، ۸۸ درصد کسانی که موقعیت مکانی جایی را پیدا می‌کنند، از آن مکان در همان روز دیدن می‌کنند. به‌علاوه، ثبت یک صفحه در گوگل بیزنس، اولین و مهم‌ترین قدمی است که باید در راستای حضور در دنیای آنلاین بردارید.

امکان ثبت عکس، نوشتن ساعات فعالیت، راه‌های تماس در کنار آدرس مجموعه وجود دارد؛ همچنین قسمتی برای نظرات کاربران وجود دارد. قاعدتاً هرقدر امتیاز بیشتری از کاربران بگیرید و نظرات مثبت بیشتری راجع به کسب‌وکارتان نوشته شود، شانس موفقیتتان هم بیشتر خواهد شد.

توجه: کسب‌وکارهای ایرانی نمی‌توانند برای نقطه‌ای مشخص در گوگل مپ ادعای مالکیت کنند؛ ولی می‌توانند همه‌چیز (هر آنچه که در بالا گفته شد) را ثبت کنند. برای شروع، مقالهٔ «آموزش ثبت لوکیشن در گوگل مپ با گوشی و کامپیوتر» را مطالعه کنید.

 

تبلیغ باشگاه با ثبت آن در گوگل مپ

۲. از نظرات مشتریان فعلی برای جذب مشتریان بالقوه بهره ببرید

برای جذب مشتریان بالقوه، باید آن‌ها را به اقدام تحریک کرد. مثلاً می‌توانید از مشتریان کنونی بخواهید نظرشان را دربارهٔ مجموعۀ ورزشی شما در مکان‌های مختلف مثل گوگل مپ بنویسند.

این کار کمک می‌کند مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید. آن‌هایی که در تصمیم‌گیری مردد هستند، سراغ نظرات دیگران می‌روند و احتمال اینکه بر اساس آن نظرات تصمیم بگیرند، بسیار بالا است.

شما همچنین می‌توانید مجموعه‌ای از نظرات مشتریان را در قالب هایلایت اینستاگرام منتشر کنید. هر جایی که توانستید، رضایت مشتریان فعلی خود را به رخ بکشید.

 

استفاده از نظرات مشتریان برای تبلیغ باشگاه

۳. یک استراتژی قوی برای بازاریابی ارجاعی داشته باشید

حتماً فکری برای بازاریابی ارجاعی (Referral marketing) بکنید! گفته می‌شود وقتی یکی از اعضای خانواده یا دوستان باشگاهی را پیشنهاد کند، احتمال ثبت‌نام بیشتر می‌شود.

به عبارت دیگر، اگر مشتریان فعلی به‌عنوان سفیر برند شما عمل کنند و کسب‌وکارتان را به نزدیکانشان پیشنهاد دهند، در نهایت سودش در جیب شما می‌رود.

برای اینکه این اتفاق رخ دهد، اول از همه خدماتتان باید آن‌قدر خوب باشد که مشتریان کاملاً راضی باشند. پس از آن، باید پیشنهادی بدهید که آن‌ها را تحریک کند؛ مثلاً ۲۰ درصد تخفیف هنگام ثبت‌نام برای هر دو طرف (معرفی‌کننده و مشتری جدید).

اگر بتوانید چنین برنامه‌ای را به‌خوبی اجرا کنید، رشد بسیار بالای مشتریانتان را پس از مدتی شاهد خواهید بود.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۴. افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) می‌تواند برای شما معجزه کند

همکاری در فروش شباهت زیادی به مورد قبلی، یعنی بازاریابی ارجاعی دارد! منتهی این روش، مختص کسب‌وکارها یا فردی در خارج از باشگاه است.

سازوکار به این شکل است که از کسب‌وکارها یا افراد دیگر می‌خواهید محصول یا خدمتتان – که در اینجا حق عضویت باشگاه است – را بفروشند! شما هم به‌ازای هر ثبت‌نام، مقداری مشخص را به‌عنوان کمیسیون به آن‌ها می‌دهید.

به این ترتیب، به جامعه‌ای از مخاطبان دست پیدا خواهید کرد که شاید قبلاً به آن‌ها دسترسی نداشتید.

مثلاً فروشندگان مکمل‌های بدنسازی گزینۀ خوبی برای همکاری در فروش هستند. با آن‌ها صحبت و پیشنهادتان را ارائه کنید. می‌توانید بگویید به ازای هر ثبت‌نام، ۲۰ درصد مبلغ را به آن‌ها می‌دهید.
در ضمن، این طرز جلب مشتری در همکاری با اینفلوئنسرها هم می‌تواند موثر باشد.

مقاله پیشنهادی: افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) چیست و چه مزایایی دارد؟

۵. وب‌سایتی برای باشگاه خود درست کنید

راه دیگری هم وجود دارد که مشتری‌ها را از دل اینترنت جذب کنید. سایتی برای باشگاه خود راه‌اندازی کنید و از طریق روش‌های مختلفی مثل بازاریابی محتوایی، تعداد مشتری‌های خود را افزایش دهید.

هزینهٔ بازاریابی محتوایی از روش‌های پولی کمتر است. حتی می‌توانید آستین‌ها را بالا بزنید و خودتان در ابتدای کار محتوا تولید کنید و با چیدن استراتژی موثر، مشتری‌های‌تان را بیشتر کنید. برای آشنایی بیشتر با این نوع بازاریابی هم پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «بازاریابی محتوایی چیست؟ مراحل و انواع کانتنت مارکتینگ» را مطالعه کنید.

توجه: شاید هزینهٔ راه‌اندازی و نگهداری سایت برای شما به‌صرفه نباشد؛ ولی به این موضوع فکر کنید که همه‌چیز با سرعت زیادی به‌سمتِ اینترنتی‌شدن در حال حرکت است. این فرصتی خوب است که قبل از بقیه وارد این دنیا شوید و جایگاه‌های برتر را از آن خود کنید.

 

وب‌سایت یکی از باشگاه‌های ورزشی بانوان

 

یک راه دیگر هم برای جذب مشتری از طریق سایت وجود دارد که در بخش تبلیغات توضیح می‌دهیم.

۶. در اینستاگرام فالوور بگیرید و به مشتری تبدیل کنید

در اینستاگرام اول با ساخت یک پیج خوب و فعالیت در آن فالوور می‌گیرید و بعد با استراتژی تبدیل فالوور به مشتری، مشتری جذب می‌کنید.

 

چند نکته برای داشتن پیج خوب

خب، چطور پیج خوبی داشته باشیم؟

اول از بایو شروع کنید. در بایو البته شعار ننویسید، بلکه بگویید چه می‌کنید و چه ارزشی ایجاد می‌کنید و محل باشگاه کجاست.

هشتگ‌های اختصاصی خودتان را در بیو بنویسید؛ به‌علاوهٔ شماره‌تلفن، لوکیشن و لینک‌های مهم مثل لینک تلگرام و واتس‌اپ یا سایت.

هایلایت‌های خوبی هم بسازید. در هایلایت‌ها باشگاه را به‌خوبی معرفی کنید. از امکانات خود مثل دستگاه‌های مختلف بگویید و به سابقهٔ کار و مهارت مربی‌ها اشاره کنید.

همین طور یک هایلایت از نظرات مشتریان بسازید. این کار هم ترفندی برای جذب فالوور و هم تبدیل آن‌ها به مشتری است که بیشتر از آن می‌گوییم.

به نمونهٔ زیر نگاه کنید. از بایو برای اشاره‌کردن به آدرس و ساعات کاری استفاده کرده است. به لوکیشن باشگاه هم در گوگل مپ لینک داده است.

نکته: اگر مزیت یا خدمت خاصی دارید، به آن اشاره کنید؛ همچنین یک الگوی مشخص برای نام اکانت در نظر بگیرید.

مثلاً «باشگاه ورزشی [نام باشگاه]»، «باشگاه ورزشی سعادت‌آباد | [نام باشگاه]» و… الگو‌های خوبی‌اند؛ الگوهایی که مخاطب بیشتر از بقیه جست‌وجو می‌کند.

نمونه صفحه اینستاگرام خوب برای جذب مشتری برای باشگاه

برای داشتن پیجی موفق، تولید محتوا در اینستاگرام را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهید. تلاش کنید روزانه استوری داشته باشید و برنامهٔ مشخصی هم برای انتشار پست – به‌خصوص ریلز – داشته باشید.

در تولید محتوا به تعاملی‌بودن محتوا دقت کنید؛ یعنی مخاطب را با محتوای خود درگیر کنید. برای این کار اول باید محتوا برای مخاطب جالب باشد؛ پس باید او را بشناسید، بعد با اضافه‌کردن پرسش یا درخواست برای نظردادن، مخاطب را به تعامل وادار کنید.

برای مثال، در پایان متن پست‌ها از مخاطب دعوت کنید نظر خود را دربارهٔ موضوع آن پست کامنت کند یا سؤالی مرتبط با موضوع از او در خود ویدئو بپرسید.

مخاطبان با استوری‌های پرسشی و چندگزینه‌ای هم تعامل بیشتری دارند.

سعی کنید در زمان‌های مختلف پست بگذارید تا بهترین زمان را برای پیج خود پیدا کنید؛ یعنی زمانی که مخاطبان بیشتری فعال هستند.

حالا یک سؤال! کسب‌وکارهایی مثل باشگاه ورزشی باید چه محتوایی تولید کنند؟ از خود و خدماتشان بگویند یا مخاطب را سرگرم کنند؟

اینجا یک قانون ۸۰ به ۲۰ وجود دارد: ۸۰ درصد محتواهای سرگرم‌کننده و تعاملی و ۲۰ درصد محتواهایی که مستقیماً با خدمات شما مرتبط هستند.

البته یادتان باشد در محتواهای سرگرم‌کننده هم اصل مرتبط‌بودن را رعایت کنید.

مثلاً باشگاه ورزشی محتوایی طنز دربارهٔ قطعات خودرو تولید نمی‌کند؛ بلکه محتوایی مرتبط با باشگاه ورزشی و سبک زندگی ورزشکاران مناسب آن است.

محتوای سرگرم‌کننده هم لزوماً طنز نیست، می‌تواند آموزشی یا حتی انگیزیشی باشد.

برای مثال، انواع حرکات ورزشی را آموزش دهید، اشتباه‌های رایج را برطرف کنید یا به اخبار مرتبط با این حوزه واکنش نشان دهید.

نمونه تولید محتوا برای جذب مشتری برای باشگاه

به ترندهای روز هم نگاهی داشه باشید. محتواهایی که با ترندها مرتبط هستند، قابلیت اشتراک‌گذاری بالایی دارند و افراد آن را برای هم می‌فرستند؛ مثلاً یک میم جالب که به آن رنگ‌ولعاب ورزشی می‌دهید.

یکی از جاهایی که ترندهای اینستاگرام برای جذب فالوور به کار می‌آیند، آهنگ‌ها و صداهای ترند اینستاگرام‌اند. اگر ویدیوی جالبی با این آهنگ‌ها و صداها بسازید، بازدید بالا و به‌دنبال آن فالوورهای زیادی از اکسپلور اینستاگرام می‌گیرید.

در کل، محتواهای ویدیویی ریلز پرطرفدارترند و اینستاگرام هم به دیده‌شدن آن‌ها بیشتر کمک می‌کند.

جدا از این کارها، هر از گاهی، برگزاری مسابقه و جایزه‌دادن هم به شما کمک می‌کند فالوور بگیرید؛ مسابقه‌های ساده‌ای مثل تگ‌کردن دوستان در کامنت و معرفی شما در استوری.

 

تبدیل فالوورهای پیج باشگاه به مشتری

بعد از اینکه با همهٔ این کارها جذب فالوور را آغاز کردید، باید برنامه‌ای هم برای تبدیل فالوور به مشتری داشته باشید.

خوب است هر چند وقت، مخاطبان را وسوسه کنید تا طعم خدمات شما را بچشند.

مثلاً پیشنهادی جذاب، ولی محدود به زمان بگذارید: عضویت رایگان ماه اول در صورت ثبت‌نام برای ۳ ترم یا برنامهٔ غذایی رایگان در صورت ثبت‌نام برای ترم بعد طی ۲۴ ساعت آینده.

مخاطبان قبل از اینکه به مشتری شما تبدیل شوند، باید به شما اعتماد کنند. به همین دلیل مهم است که زمینهٔ جلب اعتماد را فراهم کنید؛ چطور؟

از مزیت‌های خود بگویید؛ مثلاً تمیزی و نظافت باشگاه، دستگاه‌های متنوع و به‌روز، فضای بزرگ، پارکینگ اختصاصی یا جای پارک خوب اطراف باشگاه، مربی‌های حرفه‌ای، سازکار حرفه‌ای باشگاه، داشتن کافهٔ اختصاصی و خلاصه هر چیزی که حدس می‌زنید در انتخاب مخاطب اثرگذار است و شما آن را دارید.

هر کدام از این مزیت‌ها می‌تواند موضوع یک محتوای پست یا استوری باشد. فرض کنید باشگاه شما منظرهٔ کم‌نظیری دارد. با ساختن ویدیویی از آن منظره، می‌توانید نظر افراد زیادی را جلب کنید:

 

 

نمایش رضایت دیگران باعث می‌شود افراد زودتر اعتماد کنند؛ مثل همان هایلایتی که بالاتر گفتیم. به شکل‌های مختلفی می‌توانید رضایت را نمایش دهید.

برای مثال، تصاویر قبل و بعد افراد را بگذارید، یک ویدیو بسازید و با افراد صحبت کنید تا صادقانه نظر خود را بگویند یا از اعضای باشگاه بخواهید محتوایی از خود در باشگاه بسازند و آن را در استوری بازنشر کنید.

در آخر، عملکرد خود را به‌طور مداوم زیر نظر بگیرید و تجزیه و تحلیل و بهینه کنید.

 

۷. مشتری مداری رمز موفقیت شماست

مشتری‌مداری یعنی در تمام مراحل کار خود تجربه مشتری را اولویت دهید؛ از اولین روزی که مشتری برای ثبت‌نام وارد باشگاه شما می‌شود تا وقتی که حین ورزش به وسایل جدیدی نیاز پیدا می‌کند.

برای مثال، فرایند آشناسازی مشتری با باشگاه خود را آسان کنید. می‌توانید پس از ثبت‌نام کاتالوگی به او دهید که همه‌چیز را در آن توضیح داده‌اید یا بخش‌های مختلف را شخصاً به او نشان دهید.

وسایل خود را کجا بگذارد، چطور ورود خود را ثبت کند، چه امکاناتی در اختیار اوست، جای وسایل هوازی کجاست و چطور از آن‌ها استفاده کند و… مواردی است که می‌توانید در این کاتالوگ بیاورید.

کار دیگری که می‌توانید انجام دهید برقرار رابطه‌ای فردبه‌فرد و دوستانه با هر یک از مشتریان است. همین طور شنوندهٔ خوبی برای انتقادها و پیشنهادهای مشتریان باشید و به نظرات عمل کنید.

در کنار این‌ها ارائهٔ خدمات باکیفیت و بی‌نقص برنامهٔ مشتری‌مداری شما را کامل می‌کند.

شما با مشتری‌مداری، علاوه‌ بر اینکه مشتریان فعلی را حفظ می‌کنید، به جذب مشتری برای باشگاه خود هم کمک می‌کنید.

وقتی مشتری فعلی از خدمات شما راضی باشد، مثل سفیر برند شما عمل می‌کند. همه‌جا از کیفیت و خوبی خدمات شما می‌گوید و این یعنی جذب مشتری جدید؛ چون گفتیم هیچ تبلیغی مثل نظر مثبت مشتریان واقعی یک کسب‌وکار اعتماد افراد جدید را جلب نمی‌کند.

چرخهٔ جذب مشتری و حفظ او

در مقالهٔ «منظور از مشتری مداری چیست و چه اصولی دارد؟» به‌طور کامل دربارهٔ این موضوع توضیح داده‌ایم.

 

۸. از بازخوردها و ایده‌های اعضای باشگاه استفاده کنید

اعضای باشگاه که از خدمات شما استفاده می‌کنند، همان افرادی هستند که می‌توانند بگویند چطور می‌توانید تجربهٔ بهتری برای مشتریان خود بسازید.

یکی از شروط مشتری‌مداری همین است که از بازخوردهای آن‌ها استفاده کنید. ممکن است به وسایل جدیدی نیاز داشته باشید، تمیزی باشگاه مناسب نباشد یا ترجیح اعضا یک باشگاه ساکت باشد تا اینکه آهنگ پخش کنید.

همچنین اعضای باشگاه ایده‌های خوبی برای بهبود کار به شما می‌توانند بدهند.

با اهمیت‌دادن به نظرات افراد نشان می‌دهید آن‌ها در ادارهٔ باشگاه محبوب خود دخیل هستند و می‌توانند به بهترشدن اوضاع کمک کنند. همین حس تعلق و وفاداری‌شان را پررنگ می‌کند.

مشتریان وفادار برای یک کسب‌وکار یعنی درآمد خوب در همهٔ طول سال نه فقط چند ماه مانده به عید!

نکته: قرار نیست به‌ازای هر ایده، یک تغییر ایجاد کنید؛ از ایده‌ها و بازخوردهای کل مشتریان برای بهترشدن بهره ببرید.

 

۹. خدمات باشگاه را به‌صورت پکیجی عرضه کنید

برای اینکه مشتریان را راحت‌تر به استفاده از خدمات دیگر خود قانع کنید، می‌توانید خدمات خود را به‌صورت پکیجی ارائه کنید؛ یعنی چند خدمت را روی هم در یک پکیج با مدت‌زمان مشخص بفروشید.

مثلاً ۳ جلسه در هفته استفاده از باشگاه به‌علاوهٔ برنامهٔ غذایی و استخر را به‌صورت پکیجی یک‌ماهه یا سه‌ماهه عرضه کنید.

می‌توانید پکیج‌های متنوعی از خدمات مختلف مناسب نیاز افراد مختلف آماده کنید.

مثلاً افرادی که قبل از کار ورزش می‌کنند، از یک وعدهٔ غذایی کامل برای پس از ورزش استقبال می‌کنند. اگر در باشگاه خود کافه دارید، هفته‌ای ۳ وعده غذا را روی یکی از پکیج‌ها بگذارید.

کسانی که در ساعت‌های شلوغ به باشگاه می‌آیند، به پکیجی که شامل پارکینگ رایگان باشد، علاقه‌مند خواهند شد.

برای اینکه بهتر برای پکیج‌ها بازاریابی کنید، برای هر کدام نامی بگذارید و توضیح دهید چه خدماتی ارائه می‌کنید و مناسب چه افرادی است.

نکته: قیمت کل پکیج باید از مجموع خدمات به‌صورت جدا کمتر باشد تا برای اعضای احتمالی باشگاه جذاب به نظر برسد.

 

۱۰. خدمتی رایگان عرضه کنید

یکی از راه‌های جذب مشتری برای باشگاه این است که یکی از خدمات را رایگان به افراد عرضه کنید؛ خصوصاً در ابتدای کار که هنوز برای انتخاب شما مردد هستند.

خدمت رایگان آن‌ها را وسوسه می‌کند تا در باشگاه شما عضو شوند و خدمات دیگر آن را امتحان کنند؛ این مسئله یکی از اصول روانشناسی در فروش است که می‌گوید مردم از زیان فراری‌اند.

وقتی خدمتی رایگان داشته باشید، باعث می‌شوید ترس از ضرر مشتری کم‌رنگ‌تر از قبل شود و در باشگاه ثبت‌نام کند.

مثلاً می‌توانید پس از ثبت‌نام، برنامهٔ ورزشی یا غذایی ماه اول را رایگان کنید یا برای همهٔ افراد امکان مشاورهٔ ورزشی رایگان (مثلاً هر حرکت را چطور به‌شکل صحیح اجرا کنند که صدمه نبینند) را فراهم کنید.

برای افراد حرفه‌ای باید پیشنهادهای جذاب‌تری داشته باشید؛ مثلاً ماساژ یا سونای رایگان.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۱۱. رابطه‌تان با اعضای باشگاه را با پیامک حفظ کنید

باشگاه ورزشی به‌شرطی دوام پیدا می‌کند که جدا از جذب مشتری جدید، مشتریان فعلی خود را حفظ کند. پیامک ابزاری است که به رابطهٔ بین شما و مشتریان کمک می‌کند آن‌ها را از دست ندهید.
از پیامک در موقعیت‌های مختلفی می‌توانید استفاده کنید:

  • وقتی باشگاه به‌شکل اضطراری تعطیل شده است، اعضا را باخبر کنید تا مراجعه نکنند
  • برنامه‌ها تغییر کرده است؛ مثلاً یکی از مربیان ساعت خود را جابه‌جا کرده است
  • کلاس‌ها با تأخیر برگزار می‌شوند
  • برنامهٔ خاصی برگزار می‌کنید و می‌خواهید اعضای باشگاه را دعوت کنید

می‌توانید یک نظرسنجی آنلاین بسازید و لینک آن را به اعضا پیامک کنید تا به این روش از آن‌ها بازخورد بگیرید.

همچنین پیامک در بازگشت مشتری کنار شماست؛ مثلاً وقتی یکی از اعضا مدتی از باشگاه دور می‌ماند، می‌توانید با پیامک او را ترغیب کنید تا دوباره به باشگاه برگردد.

در این پیامک با مشوق‌های کوچکی مثل تخفیف یا خدمتی رایگان می‌توانید افراد را به ثبت‌نام دوباره دعوت کنید.

همین طور برای تقویت ارتباط خود با اعضا، مناسبت‌هایی مثل روز تولد یا سالگرد عضویت آن‌ها در باشگاه را تبریک بگویید.

نکته: اطلاع‌رسانی موارد مهم مثل تعطیلی‌ها از طریق پیج اینستاگرام و کانال تلگرام هم به شما در حفظ مشتری کمک می‌کند.

 

۱۲. ارزش اضافه ارائه کنید

خدمت اصلی هر باشگاهی ارائهٔ وسایل ورزشی و مربی است. حالا اگر ارزش اضافه‌ای داشته باشید، مشتریان بیشتری جذب می‌کنید.

کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید که به شرایط و مشتریان شما بستگی دارد. ما اینجا چند مثال می‌زنیم که می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید.

کسانی که بعد از ورزش مستقیم سر کار می‌روند، فرصت دوش‌گرفتن را ندارند. این افراد باشگاهی را که از ساعت‌های ابتدایی صبح فعالیت کند و حمام و بوفه داشته باشد، به دیگر باشگاه‌ها ترجیح می‌دهند.

البته بوفه برای همه جذاب است. درست‌کردن وعده‌های غذایی مناسب ورزش در خانه برای همه ساده نیست و اگر چنین امکانی فراهم کنید، مشتریان بیشتری خواهید داشت.

رختکنی تمیز با کمدهای قفل‌دار هم دغدغهٔ اعضا را از گم‌شدن وسایلشان برطرف می‌کند.

کار دیگری که می‌توانید انجام دهید ارائهٔ چند ورزش به‌صورت یکجاست. افراد علایق مختلفی دارند؛ مثلاً برخی به‌جز بدنسازی به ورزش‌های دیگری مثل وزنه‌برداری یا یوگا هم علاقه دارند.

جدا از این‌ها، بدنسازی به‌تنهایی برای حفظ سلامت کافی نیست. در کنار آن ورزش‌های هوازی و کلاس‌های حرکات اصلاحی مجموعهٔ کاملی می‌سازد.

یک نمونهٔ واقعی هم ببینیم؟ همان طور که در تصویر زیر می‌بینید، باشگاه «آرینا»، یکی از خدمات محبوب و پرطرفدار یعنی فیشیال پوست را ارائه می‌کند. برای جذب حداکثری هم مشاورهٔ پوستی رایگان را هم به این خدمت اضافه کرده است.

ارائهٔ ارزش اضافه برای جذب مشتری برای باشگاه

۱۳. حتماً جشن افتتاحیه داشته باشید (مخصوص راه‌اندازی)

جذب مشتری برای باشگاه در آغاز کار از تمام مراحل سخت‌تر است؛ ولی اگر کارتان را با جشن افتتاحیه شروع کنید، کمی این کار را ساده‌تر می‌کنید.

در جشن افتتاحیه جدا از برنامه‌های سرگرم‌کننده، پیشنهاد ویژه‌ای برای ثبت‌نام در نخستین ترم باشگاه یا خرید پکیج‌ها داشته باشید؛ مثلاً تخفیف خوبی بگذارید یا خدمت رایگانی ارائه دهید.

می‌توانید در همان جشن برای شرکت‌کنندگانی که یک نفر را به باشگاه معرفی کنند، جایزهٔ خوبی تعیین کنید.

سؤالی که پیش می‌آید این است که شرکت‌کنندگان این جشن را چطور جمع کنیم؟

با تمام راه‌های تبلیغ محلی می‌توانید شرکت‌کننده بیاورید؛ مثل تراکت و پیامک منطقه‌ای.

در پنل یکتانت می‌توانید در تمام شهرها و شهر تهران به‌ تفکیک مناطق، پیامک دعوت به افتتاحیه بفرستید و مشتریان جدید جذب کنید.

یک نمونه هم اینجا ببینید:

نمونه پیامک افتتاحیه برای جذب مشتری برای باشگاه

برای نوشتن متن پیامک افتتاحیه هم می‌توانید از نمونه‌های مقالهٔ «۳۰ نمونه متن پیامک افتتاحیه برای شروع پرقدرت» ایده بگیرید.

 

۱۴. میزبان مسابقه‌های ورزشی باشید

به‌عنوان آخرین پیشنهاد برای روش‌های مختلف جذب مشتری برای باشگاه ورزشی، توصیه می‌کنیم از مسابقه‌های ورزشی مختلف میزبانی کنید. این کار هم باعث بالا بردن اعتبار مجموعۀ شما می‌شود و هم می‌تواند کلی مشترک جدید را روانۀ باشگاهتان کند.

مثلاً می‌توانید مسابقات پاورلیفتینگ استانی را با هماهنگی نهادهای برگزارکننده در باشگاه خود میزبانی کنید. یا اگر پتانسیل بیشتری دارید، می‌توانید میزبان مسابقات TRX کشوری هم باشید.

۱۴ روش جذب مشتری برای باشگاه ورزشی را خواندیم؛ ولی شاید بپرسید پس تکلیف «تبلیغات» چه می‌شود؟

از آنجایی که تبلیغات برای جذب مشتری واجب است، آن را در بخش بعدی جداگانه بررسی می‌کنیم تا چند روش خوب و مفید برای باشگاه را به شما معرفی کنیم.

 

آیا باشگاه‌های ورزشی هم باید به فکر تبلیغات باشند؟

اگر بخواهیم خیلی کوتاه پاسخ این سؤال‌ را بدهیم، باید بگوییم بله! هرجایی که رقابت شدید باشد، به تبلیغات برای دیده‌شدن نیاز دارید.

یک نگاه به دور و برتان بیندازید. چند باشگاه در محله‌تان وجود دارد؟ پاسخ برای بسیاری از محله‌ها عدد بالایی است؛ پس تبلیغ باشگاه برای هر دارندهٔ باشگاهی واجب و ضروری است. از پخش تراکت گرفته تا تبلیغات بیلبوردی گسترده در سطح شهر، همگی به شما اجازه می‌دهند بیش از پیش دیده شوید.

حفظ سلامت بدن یک ضرورت است و روز‌به‌روز، علاقه‌مندی به تناسب‌اندام بیشتر از قبل می‌شود. به‌دنبال این دو، رقابت هم شدیدتر می‌شود و تبلیغات هم بیشتر اهمیت پیدا می‌کند.. با تبلیغ باشگاه‌تان هم می‌توانید مشتریان کنونی را راضی نگه دارید و هم مشتریان جدید جذب کنید.

بسیاری از افراد تنها پس از مدتی ورزش کردن، قید این کار را می‌زنند. اگر برنامه‌ای درست برای تبلیغ‌کردن باشگاه داشته باشید، می‌توانید آن‌ها را به بازگشت تشویق کنید. یا حتی بهتر! می‌توانید جلوی ترک ورزش و باشگاه را بگیرید.

حالا بیایید چند روش کارآمد برای تبلیغ باشگاه را به شما معرفی کنیم.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

روش‌های کاربردی برای تبلیغ باشگاه ورزشی

باشگاه‌ها می‌توانند در کانال‌های آنلاین و آفلاین، کسب‌وکارشان را پروموت کنند. در ادامه، روش‌هایی  را که برای تبلیغات باشگاه‌ها مناسب است، بررسی خواهیم کرد.

 

۱. از تبلیغات پیامکی برای جذب مشتری بیشتر استفاده کنید

یکی دیگر از انواع تبلیغات برای باشگاه که بسیار هم موثر است، استفاده از تبلیغات پیامکی است. اگر از پنل‌های پیامکی به‌درستی استفاده کنید، تاثیر شگرف آن را در کسب‌وکارتان خواهید دید.

از انواع رایج پنل‌ها می‌توان به آن‌هایی اشاره کرد که پیامکی را برای افراد حاضر در یک محدودۀ مشخص مکانی ارسال می‌کنند.

مثلاً اگر در محلۀ X باشگاه‌تان را باز کرده‌اید، قاعدتاً بخش اصلی جامعۀ هدفتان هم اهالی همان محل هستند؛ چراکه بیشتر مردم ترجیح می‌دهند محل ورزششان نزدیک خانه‌شان باشد.

نکتۀ بسیار مهم دیگر دربارهٔ تبلیغات پیامکی، انتخاب متنی است که مخاطب را به بهترین شکل به مشتری تبدیل کند. جلوتر، راجع به متن‌های خوب و اثربخش بیشتر صحبت می‌کنیم.

برای شروع، می‌توانید در پنل یکتانت ثبت‌نام کنید و پس از شارژ اکانت، اولین کمپین پیامکی را با ۲۰ درصد تخفیف بسازید. در پنل پیامکی یکتانت می‌توانید گروه‌های به‌خصوصی را بر اساس رفتار، علاقه و همچنین جنسیت و موقعیت مکانی انتخاب کنید تا با تبلیغات هدفمند، نتیجهٔ بهتری بگیرید.

گروه‌های مخاطب در پنل پیامکی

مقاله پیشنهادی: تبلیغات پیامکی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

۲. از تبلیغات ویدیویی استفاده کنید

خیلی‌ها این رویکرد را مهم‌ترین روش می‌دانند. جدا از اینکه درست فکر می‌کنند یا نه، قطعاً ویدیوها می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای در تبلیغ باشگاه داشته باشند.

قبلاً در مقالات مختلف، راجع به اهمیت و تاثیرگذاری بالای این شکل از محتواها صحبت کرده‌ایم. استفاده از آن‌ها به جلب اعتماد منجر می‌شود و میزان تعامل با آن‌ها هم چندین برابر انواع دیگر محتوا مثل متن و عکس است!

به همین خاطر است که استفاده از تبلیغات ویدیویی را به شما و هرکس دیگری که می‌خواهد باشگاهش را سر زبان‌ها بیندازد، توصیه می‌کنیم. برای آشنایی با چگونگی ساختن تیزر تبلیغاتی، مقالهٔ «آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای (۷ مرحله)» را مطالعه کنید.

بیایید تیزر تبلیغاتی یکی از باشگاه‌های ورزشی را با هم ببینیم:

 

 

۳. تبلیغات در اینستاگرام را جدی بگیرید

یک موضوع را همین اول مشخص کنیم؛ قبل از تبلیغ در اینستاگرام، باید صفحه‌ای داشته باشید که محتوایش ارزش فالو کردن را داشته باشد!

چه چیزی در اینستاگرام منتشر کنیم؟ همان طور که بالاتر گفتیم، شما می‌توانید:

  • تصاویری از باشگاه را منتشر کنید؛
  • پست‌های آموزشی دربارهٔ نحوهٔ صحیح حرکت‌های ورزشی ارائه دهید؛
  • به سؤال‌های مخاطبان پاسخ دهید؛
  • لایو برگزار کنید و با مخاطبان صحبت کنید؛
  • ریلزهای سرگرم‌کننده در محیط باشگاه بسازید؛
  • مسابقه‌های جذاب اینستاگرامی برگزار کنید.

 

پست باشگاه ورزشی (تصاویری از داخل باشگاه) در اینستاگرام

 

تبلیغات در اینستاگرام به دو صورت انجام می‌شود:

  • تبلیغات گسترده؛
  • تبلیغات اینفلوئنسری.

اگر کمپین شما به‌گونه‌ای است که تعداد زیادی از صفحات قرار است آن را نمایش دهند، از یک تبلیغ گسترده استفاده کرده‌اید. در طرف دیگر، اگر یک یا تعداد محدودی اینفلوئنسر به تبلیغ باشگاه شما اقدام کنند، تبلیغ اینفلوئنسری را شاهد هستیم.

توجه داشته باشید که بهتر است حوزهٔ فعالیت اینفلوئنسر انتخابی با موضوع فعالیتتان مرتبط باشد. برای تبلیغ باشگاه بدنسازی، باید سراغ اینفلوئنسرهای ورزشکار بروید که حوزۀ فعالیت یکسانی با شما دارند.
حتی می‌توانید از آن‌ها دعوت کنید که در مجموعۀ شما تمرین کنند و از این طریق، باشگاه‌تان را تبلیغ کنند.

مقاله پیشنهادی: تبلیغات گسترده در اینستاگرام (بهترین شیوه اجرا و هزینه آن)

 

۴. تبلیغات چاپی هنوز نمرده است!

بیشتر تمرکزمان روی انواع دیجیتال تبلیغات است؛ اما برای تبلیغ باشگاه، می‌توان روی کانال‌های آفلاین مثل تبلیغات چاپی هم حساب کرد. رویکردی که هنوز هم مزایای خود را دارد و می‌تواند به جلب مشتریان جدید منجر شود.

تبلیغات چاپی خصوصاً برای کسب‌وکارهای محلی بسیار مفید هستند. می‌توانید از تراکت‌ها برای تبلیغات باشگاه ورزشی خود کمک بگیرید. یادتان نرود که بیشتر از همه، اهالی همان محل پتانسیل این را دارند که مشتری مجموعۀ شما شوند.

 

 

میم تبلیغات چاپی هنوز نمرده است!

 

۵. تبلیغات محیطی را فراموش نکنید

این مورد بیشتر روی بیلبوردها، بدنهٔ اتوبوس‌ها، دیوار مترو و استندهای تبلیغاتی تمرکز دارد.

اگر مشکلی از بابت بودجه و هزینه ندارید، می‌توانید از بیلبوردها برای تبلیغ باشگاه کمک بگیرید و به این ترتیب، در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیرید. نتایج برخی تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد مردم با محتوای تبلیغی که روی بیلبورد دیده‌اند، بی‌خوبی تعامل برقرار کرده‌اند.

همچنین در نظر داشته باشید که برای اثربخشی هرچه بیشتر بیلبورد، بهتر است برای سایت مجموعۀ خود هم برنامه‌ای درست‌وحسابی داشته باشید؛ چرا که مردم پس از دیدن نامی روی یک بیلبورد، احتمالاً آن را هم در اینترنت جست‌وجو کنند. برای اینکه رتبه‌های گوگل هم از آن خود کنید، به سایت نیاز دارید که در ادامه، دربارهٔ آن صحبت می‌کنیم.

 

۶. با تبلیغات کلیکی، مشتریان بیشتری جذب کنید

در تبلیغات کلیکی یکتانت، روش کار به این شکل است که شما تبلیغات خود را در سایت‌های پربازدید مثل ورزش ۳ و طرفداری به مخاطبانِ هدف نشان می‌دهید. اگر فردی روی این تبلیغ کلیک کند، مبلغی از حساب شما برداشته می‌شود.

ما پیشنهاد می‌کنیم روی تبلیغات هدفمند سرمایه‌گذاری کنید تا در جای درست حضور داشته باشید. تبلیغات هدفمند به شکل‌های مختلفی در یکتانت در دسترس است:

  • موضوعی: تبلیغات در صفحه‌هایی که موضوع آن با موضوع مدنظر شما یکی است.
  • کلیدواژه‌ای: تبلیغات در صفحه‌هایی که کلمه‌های کلیدی موردنظر شما در عنوان یا متاتگ آن‌هاست.
  • رفتارمحور: تبلیغات را بر اساس جنسیت و رفتار مشتریان نمایش می‌دهید.

یکی دیگر از سرویس‌های جدید یکتانت هم تبلیغات محتوامحور است. این نوع تبلیغات مشتری‌هایی را به‌سمتِ شما هدایت کنند که واقعاً به خدمات باشگاه ورزشی‌تان نیاز دارند. اگر با این نوع تبلیغات آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «تبلیغات محتوامحور (Contextual) چیست و چه مزیتی دارد؟» را حتماً مطالعه کنید.

 

۷. تبلیغات تلویزیونی (شبکه‌های استانی) را در برنامهٔ خود بگنجانید

احتمالاً این رویکرد برای باشگاه‌های داخل تهران خیلی کارآمد نباشد؛ اما در عوض، برای شهرهای دیگر نتایج را دگرگون می‌کند.

نمایش تبلیغات تلویزیونی در شبکه‌های استانی، به اعتبار باشگاه شما خواهد افزود. علاوه بر اینکه، آگاهی از برندتان افزایش خواهد یافت، در معرض دید افرادی قرار خواهید گرفت که تا قبل از آن، هیچ‌گونه دسترسی‌ای به آن‌ها نداشتید.

تبلیغ تلویزیونی خوب هم باید جلوۀ بصری قابل‌قبولی داشته باشد و هم نریشن جذابی ارائه کند.

همان‌ طور که مشاهده کردید، جدا از اینکه سراغ کدام روش برای تبلیغ باشگاه خود می‌روید، اینکه چه متنی را برای این کار انتخاب می‌کنید هم بسیار اهمیت دارد. در بخش بعدی، می‌خواهیم چند نمونه متن را خدمتتان ارائه کنیم.

 

نمونه متن تبلیغاتی باشگاه ورزشی

متن تبلیغاتی باید به‌ دور از هرگونه اضافه‌گویی و با نهایت جذابیت، پیام مدنظر را منتقل کند. گفته می‌شود که هرقدر این متون کوتاه‌تر باشند، کارآمدتر عمل می‌کنند؛ اما اگر اصول را رعایت کنید، متن‌های طولانی هم می‌توانند آوردۀ زیادی داشته باشند.

در ادامه، ۱۰ متن تبلیغاتی را خواهید خواند که می‌توانید از آن‌ها الهام بگیرید. با یک متن تبلیغ باشگاه بانوان شروع کنیم؟

  • زنان پیشرو به سلامت بدن خود اهمیت می‌دهند! پس چرا شما این کار را نمی‌کنید؟! باشگاه ورزشی X مخصوص بانوان.
  • بعد از تموم‌شدن تعطیلات، اولین کاری که باید بکنی ورزشه! با 30 درصد تخفیف ثبت‌نام کن.
  • اون شنبۀ معروف هیچ‌وقت نمیاد! از همین امروز شروع کن.
  • جدیدترین دستگاه‌ها و به‌روزترین مربی‌ها کمک می‌کنند بدن شما به فرم ایدئال خود برسد. باشگاه بزرگ ورزشی Y.
  • حیف اون همه تلاشی که کردی نبود؟ هنوز دیر نیست! ما منتظریم تو رو توی باشگاه دوباره ببینیم.
  • ز نیرو بود مرد را راستی، ز سستی کژی زیاد و کاستی. یک کمی هم به بدنت برس!
  • ورزش هم غذای روحه و هم غذای جسم. نمی‌خوای بدن و روحت رو ببری رستوران؟ باشگاه ورزشی Z.
  • تا قبل از پاییز توی باشگاه ما ثبت‌نام کن و از تخفیف 20 درصدی برخوردار شو.
  • اگر می‌خوای تو پیری هم در شیشۀ خیارشور رو راحت باز کنی، باید زورت رو زیاد کنی. پاشو بیا وزنه بزن.
  • همان طور که به هوا برای نفس کشیدن نیازمندی، به ورزش برای ادامۀ زندگی نیاز داری. ادامۀ یک زندگی با کیفیت با ثبت‌نام در باشگاه X.

این‌ها تنها ۱۰ نمونه از هزاران نمونه‌ای هستند که می‌توانید برای تبلیغ باشگاه از آن‌ها کمک بگیرید.

سعی کنید خلاق باشید و پیامتان را با صراحت تمام منتقل کنید.
0
شما چه متنی برای تبلیغ باشگاه پیشنهاد می‌کنید؟x

حالا بیایید ۴ نمونه را جداگانه همراه با ویژگی‌های هرکدام بخوانیم. اول یک نمونه متن تبلیغ برای کلاس ایروبیک بخوانید:

  • ورزش که بدون هوازی نمی‌شه!
    ۲۰ درصد تخفیف کلاس ایروبیک برای بدنسازها، فقط تا ۵ مهرماه!
    باشگاه ورزشی آسوده

متن بالا یک مخاطب هدف مشخص دارد: ورزشکاران بدنسازی که دنبال کلاس هوازی هستند. این تبلیغ به‌خوبی مخاطب هدف خود را نشانه گرفته و با تخفیف کار را برای جذب این افراد تمام کرده است.

یک متن هم با ویژگی‌های آن برای تبلیغ باشگاه بدنسازی ببینید:

  • چه برای زندگی خوب در جوانی، چه برای سالم‌بودن در دوران پیری به عضله‌هات نیاز داری!
    زیر نظر مربی‌های کارکشته «باشگاه نخل» عضله بساز

در این تبلیغ اول به مزیت عمومی بدنسازی اشاره شده است؛ یعنی عضله‌های قوی که به حفظ سلامت در تمام عمر کمک می‌کنند.

بعد با اشاره به تجربهٔ مربیان باشگاه، به مخاطب اطمینان داده شده است که در این باشگاه با مربیان حرفه‌ای می‌تواند به هدف خود که حفظ سلامت است، برسد.

یک نمونه متن و ایده برای افتتاحیه باشگاه ورزشی هم با یکدیگر بررسی کنیم؟

  • باشگاه ورزشی پدیده در محلهٔ روبیان جمعه این هفته افتتاح می‌شه!
    با امکانات کامل، مربی‌های حرفه‌ای و متخصص تغذیه، همراه بوفه و پارکینگ
    جشن افتتاحیه ساعت ۱۷ جمعه ۲۱ شهریور
    با تخفیف ویژه افتتاحیه برای کل پاییز ثبت‌نام کنین

متن بالا می‌تواند پیامک افتتاحیهٔ باشگاه شما باشد. در این پیامک جدا از اطلاع‌رسانی افتتاحیه، برای جذب مشتری به امکانات و مزیت‌های باشگاه و پیشنهاد ویژهٔ ثبت‌نام اشاره شده است.

جای یک نمونه متن تبلیغ مربی بدنسازی هم در این بخش خالی است:

  • بدن رویایی‌ات رو زیر نظر یک حرفه‌ای بساز تا هم سالم باشی و خوش‌اندام!
    رامین احمدی، مربی بدنسازی [نام مدارک] و ۱۰ سال سابقهٔ مربیگری حرفه‌ای
    کلاس‌های آنلاین و حضوری خصوصی | حضوری فقط در شهر ساری

در متن بالا مربی کار خود را خیلی خوب تبلیغ کرده است: بدنی که هم سالم و هم زیباست؛ چون بسیاری برای خوش‌اندام‌شدن دست به کارهایی می‌زنند که سلامت آن‌ها را تهدید می‌کند.

همین طور برای جلب اعتماد مشتری به سوابق مربی اشاره شده است. در ادامه هم، نوع کلاس‌های مربی توضیح داده شده تا مخاطب خود را از میان مخاطبان تبلیغ جدا کند.

نکته: حتماً آدرس، تلفن یا لینک لندینگ پیج باشگاه را به متن پیامک اضافه کنید تا مخاطب بداند چطور از خدمات شما استفاده کند.

 

مقاله پیشنهادی : روش‌های تبلیغ بیمه در ایران

از شنبه نه! همین حالا، تبلیغات را شروع کنید

ورزش نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت است! اگر صاحب یک مجموعۀ ورزشی هستید و می‌خواهید آن را تبلیغ کنید، می‌توانید روی این حقیقت مانور دهید. یادتان باشد که رقبای بسیاری دارید و باید نهایت تلاشتان را برای درخشیدن در این رقابت انجام دهید.

طی این مقاله، از ۱۳ روشی گفتیم که برای پروموت یک باشگاه مناسب هستند. بیشتر آن‌ها مربوط به تبلیغات در فضای دیجیتال بودند؛ اما برخی هم تبلیغات به‌شکل سنتی را بازتاب می‌دادند مثل تبلیغات چاپی!

امیدواریم از خواندن این مقاله نهایت استفاده را برده باشید. اگر سؤالی در این خصوص ذهنتان را درگیر کرده است، آن را در قسمت نظرات با ما حتماً مطرح کنید.

 

منابع:

Invideo | Glofox

 

 

4.3/5 - (17 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ساناز غلامی
ساناز غلامی
1 سال قبل

سلام
ممنون از تیم خوب یکتا نت مطالب مفید بود

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  ساناز غلامی
1 سال قبل

سلام
خیلی خوشحالیم که برای شما مفید بوده ?

Sam
Sam
10 ماه قبل

عالی بود

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  Sam
10 ماه قبل

خوشحالیم اینو می‌شنویم 🙂
ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتین.

2nya
2nya
8 ماه قبل

عالی و مفید، خسته نباشید

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  2nya
8 ماه قبل

خوشحالیم این مقاله برای شما مفید بوده 🙂
ممنون که نظرتون رو با ما در میون گذاشتین.

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!