به نیروی متخصص تبلیغات نیاز دارید؟ «آنالیز» اینجاست 🤝

۸ هوش مصنوعی تولید محتوا رایگان و پولی (کاربردها + نمونه موردی)

مقالات دیجیتال مارکتینگ | حافظ گمرکی | تاریخ بروزرسانی : ۳ مرداد ۱۴۰۳

چطور انواع محتوا را با هوش مصنوعی تولید کنیم؟

آن اوایل که صحبت از تولید محتوا با هوش مصنوعی زیاد شد، بعضی‌ها گفتند دیر یا زود شغل‌های مرتبط با تولید محتوا از بین می‌رود. با این حال، وقتی کمی گذشت، نظر برخی تغییر کرد؛ طوری که حتی برخی طی‌کردن فرایند تولید محتوا به این شکل را تلف‌کردن وقت دانستند. حالا تکلیف چیست؟

مسئله اینجاست به چه شکلی با کمک هوش مصنوعی، محتوا را آماده کنیم؛ این نکته مشخص می‌کند وقت را تلف می‌کنیم یا ذخیره!

در این مقاله، قرار است دربارهٔ این موضوع، پرامپت‌های کاربردی و معرفی ۸ هوش مصنوعی تولید محتوا رایگان و پولی مفصل صحبت کنیم؛ پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید تا ببینید چطور از این فرصت بهره ببرید!

 

منظور از تولید محتوا با هوش مصنوعی چیست؟

تعریف آن خیلی مشخص است: هر زمان از هوش مصنوعی در فرایند تولید محتوا – کل یا بخشی از آن – استفاده کنیم، می‌شود تولید محتوا با هوش مصنوعی!

فرض کنید شما مسئول تولید محتوا در اینستاگرام هستید. هر ماه باید مناسبت‌ها و ایده‌های مختلف را بررسی و از آن‌ها برای تدوین تقویم محتوایی استفاده کنید. بعد از آن، باید محتوای مربوط به هرروز را تولید و منتشر کنید. این یعنی روتین کاری که ممکن است بعد از مدتی خسته‌کننده باشد؛ چون دائماً بعضی کارها را تکرار می‌کنید.

اینجا هوش مصنوعی وارد می‌شود تا به کارهای روتین و تکراری شما سرعت دهد.

مثلاً می‌توانید تقویم محتوای خود را با کمک آن تنظیم کنید. برای این کار، بیایید و یک‌ سری اطلاعات دربارۀ مناسبت موردنظر یا موضوع کسب‌کار به هوش مصنوعی دهید و از آن ایده و موضوع برای تولید محتوا بخواهید.

حتی می‌توانید از هوش مصنوعی برای تولید محتوا اینستاگرام بیشتر هم استفاده کنید؛ مثلاً از آن بخواهید تصویر یا ویدئویی جذاب برای پست یا استوری شما ایجاد کند. نمونهٔ زیر یک مثال ساده از تعیین تقویم محتوا (اولیه) برای یک پیج است:

تقویم محتوا با هوش مصنوعی

اگر می‌خواهید ارتباط بهتری با هوش مصنوعی برقرار کنید تا نتیجۀ بهتری بگیرید، باید با پرامپت‌نویسی آشنا باشید. پرامپت‌ها دستوراتی هستند که خواسته و هدف تولیدکنندۀ محتوا را برای ابزار قابل‌فهم‌تر می‌کنند.

یک نمونه با هم ببینیم؟

Create a 30-day social media content calendar for [business name] that targets [target audience] and highlights [product/services]

این پرامپت می‌گوید لطفاً تقویم محتوای سوشال مدیا را برای کسب‌وکاری آماده کن که مخاطب هدف او این ویژگی‌ها را دارد؛ در ادامه هم اشاره می‌کند که چه محصولی را قرار است در این ۳۰ روز برجسته کنیم!

سؤال بعد: هوش مصنوعی به چه کسانی کمک می‌کند؟ آن‌ها برای چه افرادی مفید هستند؟

هوش مصنوعی منبع کاملی از داده‌ها را در اختیار دارد و سرعت تحقیق و جست‌وجو را به‌شدت افزایش می‌دهد. مثلاً هوش مصنوعی تولید محتوا ویدیویی از صدها هزار ویدیو و تصویر آماده استفاده می‌کند تا ویدیویی جذاب برای شما آماده کند.

به طور کلی، هوش مصنوعی برای چند گروه از مشاغل خیلی مفیدند؛ مواردی مثل:

  • مدیران محتوا
  • کارشناس تولید محتوا
  • کارشناس بازاریابی محتوایی
  • کارشناس شبکه‌های اجتماعی
  • کپی‌رایترها
  • گرافیست‌ها
  • ادیتورها

هرکدام متناسب با کار خود، استفادهٔ خاصی از هوش مصنوعی برای تولید محتوا دارند که در ادامه دربارهٔ آن صحبت می‌کنیم.

دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی
دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی

در این دورهٔ ۴ ساعته با کمک اساتید باتجربه یاد می‌گیرید چطور بنر، ویدیو و متن تبلیغاتی عالی و موثر را خودتان آماده کنید تا بازدهی تبلیغات را چند برابر کنید!

مشاهده دوره arrow-left

کاربرد هوش مصنوعی در تولید محتوا همراه با پرامپت

استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا فقط به محتوای متنی محدود نمی‌شود. همان‌ طور که گفتیم، برای ادیت ویدئو، ویرایش و تولید عکس و صدا، ایجاد تقویم محتوا، یافتن هشتگ، ایده‌پردازی و… هم قابل‌ استفاده هستند. به‌طور کلی، چند کاربرد رایج‌تر است:

 

۱. آماده‌کردن پست بلاگ با یک پرامپت

برای نوشتن بلاگ پست ۳ کار اساسی داریم:

  • ایده‌پردازی
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • نوشتن محتوا

برای هر ۳ مورد می‌توانید از هوش مصنوعی استفاده کنید. البته نوشتن پست بلاگ ارزشمند و مفید با هوش مصنوعی کار خیلی راحتی هم نیست. معمولاً آن‌ها از دستور شما سرپیچی می‌کنند یا دقیقاً چیزی را که می‌خواهید، تحویل نمی‌دهند.

این مشکل زمانی رخ می‌دهد که ۰ تا ۱۰۰ یک کار را از آن‌ها می‌خواهید. برای رفع این اشکال، پرامپت را با جزئیات بیشتری بنویسید؛ چیزی شبیه به نمونۀ زیر:

«یک پست بلاگ با موضوع «آموزش بازاریابی محتوایی برای افراد تازه‌کار» (عنوان مقاله) و کلمۀ کلیدی «آموزش بازاریابی محتوایی» (کیورد اصلی) با ۱۰۰۰ کلمه (تعداد کلمات) آماده کن.

اگر می‌خواهید نتیجۀ کار خیلی حرفه‌ای‌تر و دقیق‌تر باشد، این موارد را هم به پرامپت خود اضافه کنید:

  • زیرعنوان‌ها
  • لحن محتوا
  • مخاطب هدف
  • هدف محتوا (فروش، آگاهی‌بخشی و…)

تولید محتوا با هوش مصنوعی برای بلاگ

نکته: قرار نیست نتیجه را بدون هیچ پردازشی منتشر کنید! همان طور که در تصویر می‌بینید، محتوای تولیدشده به شدت ساده و سطحی است. حتماً بعد از دریافت خروجی، آن را بخوانید، درستی اطلاعات را بررسی و نکاتی را به مطلب اضافه کنید تا عمق محتوا بیشتر شود.

در نتیجه، مطلب برای مخاطب مفید و کاربردی می‌شود؛ درحالی که زمان کمتری برای نوشتن آن صرف کرده‌اید. برای اینکه بدانید چه مطلبی به درد کاربر می‌خورد، ویرایش سوم ایبوک آموزش تولید محتوای نوشتاری را رایگان دانلود کنید.

دربارهٔ ۲ کاربرد دیگر جلوتر صحبت می‌کنیم؛ ولی قبل از آن بد نیست به پرامپتی برای ایجاد پست بلاگ نگاهی بیندازیم:

Write a [XXXX] word blog post titled [TITLE] that uses the exact keyword [KEYWORD] at least once every 500 words. The blog post should include an introduction, main body, and conclusion. The conclusion should invite readers to leave a comment. The main body should be split into at least 4 different subsections

در این پرامپت، تعداد کلمه‌ها، عنوان، کیورد و همچنین تعداد تکرار آن آورده شده است. بعد از آن هم توضیحاتی دربارهٔ بدنهٔ مقاله و همچنین توضیحاتی دربارهٔ دعوت به گذاشتن نظر در جمع‌بندی آورده شده است. به این مسئله هم اشاره شده است که بدنه باید حداقل به ۴ بخش تقسیم شود.

مقاله پیشنهادی: آموزش پرامپت نویسی هوش مصنوعی + ۲۲ نمونه پرامپت

۲. یافتن بهترین کلمات کلیدی

در تحقیق کلمات کلیدی برای سئو و تولید محتوا، اول چند کلمۀ کلیدی دانه و اصلی کسب‌وکار (Seed Keyword) را مشخص کنید. این موارد همان‌هایی هستند که بیشترین حجم سرچ و سختی کلمۀ کلیدی را دارند؛ مثلاً آموزش تولید محتوا. بعد با کمک هوش مصنوعی از این نمونه پرامپت‌ها استفاده کنید:

«یک لیست از ۵۰ کلمۀ کلیدی (تعداد کلمات کلیدی موجود در لیست) مرتبط با عبارت «آموزش تولید محتوا» آماده کن. حجم سرچ و سختی کلمۀ کلیدی را برای هر کیوورد مشخص کن. برای کسب اطلاعات بیشتر، از داده‌های گوگل، SEMrush، MOZ و keywordtool.io استفاده کن.»

تحقیق کلمات کلیدی با هوش مصنوعی

البته بعضی ابزارها ممکن است به داده‌های سایت‌های کیوورد ریسرچ دسترسی نداشته باشند. همچنین داده‌هایی مثل حجم سرچ و… خیلی دقیق نیستند. بهتر است از هوش مصنوعی برای پیداکردن ایده‌های بیشتر استفاده کنید و بعد هر مورد را در سایت‌های کیوورد ریسرچ دقیق‌تر بررسی کنید.

یک پرامپت انگلیسی هم ببینیم؟

I am creating content on my blog about [INSERT TARGET KEYWORD]. I want to teach my readers everything about [INSERT TARGET KEYWORD] and I want to rank high on Google for popular long-tail keywords related to the short-tail keyword [INSERT TARGET KEYWORD]. Suggest 30 long-tail keyword ideas for [INSERT TARGET KEYWORD] that will be helpful topics for people who read my blog posts

 

این پرامپت برای دستیابی به ۳۰ کیورد دم‌دراز است تا بتوان موضوع را به‌طور جامع به مخاطبان آموزش داد.

۳. ایده‌پردازی برای انواع محتوا! (از تبلیغ‌نویسی تا عنوان ایمیل)

یکی از بهترین بخش‌های تولید محتوا با هوش مصنوعی، مرحلۀ پیداکردن ایده‌هاست. مثلاً برای نوشتن یک تیتر جذاب برای مقالۀ بلاگ پست یا عنوان محتوای اینستاگرامی، توضیحاتی به هوش مصنوعی دهید تا در مدت کوتاهی چند نمونۀ مختلف برایتان آماده کند. مثلا بنویسید:

«ایده‌هایی برای نوشتن عنوان یک پست اینستاگرامی با موضوع آموزش تولید محتوا آماده کن. مخاطب این محتوا، جوانان و نوجوانانی هستند که می‌خواهند وارد این شغل شوند. از لحنی صمیمی، پرانرژی و عامیانه استفاده کن.»

ایده‌پردازی برای تولید محتوا با هوش مصنوعی

وقتی خروجی‌ها آماده شد، نمونه‌های مناسب‌تر را جدا و روی آن‌ها کار کنید تا به بهترین نتیجه برسید. این فرایند برای تبلیغ نویسی، انتخاب محتوای بنرها، عنوان ایمیل‌ها و خبرنامه‌ها، تیتر پیامک تبلیغاتی و… هم قابل استفاده است. یک نمونه هم اجازه دهید بررسی کنیم که در ایده‌پردازی برای پست‌های بلاگ به ما کمک می‌کند:

I run a blog aimed at [AUDIENCE] about [TOPIC]. Come up with 10 ideas that I could write about on my blog. For each idea, suggest 3 different titles

در این نمونه اشاره شده است که بلاگی برای دستیابی به مخاطبانی با ویژگی مشترک (Audience) دربارهٔ موضوع (Topic) مشخص داریم. از هوش مصنوعی خواسته شده است که ۱۰ ایده برای تولید محتوا در بلاگ همراه با ۳ عنوان مختلف برای هر ایده به ما دهد.

 

۴. بررسی کپی‌بودن محتوا

کاربرد بعد برای سایت هوش مصنوعی تولید محتوا، بررسی کپی‌بودن محتواست. ولی این کار چه فایده‌ای دارد؟

از نظر گوگل و حتی کاربر، یکی از فاکتورهای اساسی برای محتوای خوب، یونیک و کپی‌نبودن آن است؛ یعنی هر مطلب حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد. برای بررسی این موضوع، از ابزارهای تشخیص محتوای کپی استفاده کنید. این قابلیت برای مدیر محتوا یا کسی که با نویسنده‌های دورکار همکاری می‌کند، مفید است. آن‌ها می‌توانند از ۲ چیز مطمئن شوند:

  • محتوا کپی نشده است
  • محتوا را هوش مصنوعی ننوشته است

تشخیص محتوای کپی با هوش مصنوعی

برای استفاده از این قابلیت هوش مصنوعی برای تولید محتوا، به پرامپت نیاز ندارید و گزارش بررسی را می‌توانید بعد مدتی دریافت کنید. در موردی که در تصویر معرفی کردیم، هیچ محدودیتی در تعداد کلمه‌های مقاله ندارید و می‌توانید فایل ورد و پی‌دی‌اف رو بارگذاری کنید تا بررسی کند؛ ولی گزارش در نسخهٔ رایگان با تاخیر ۷ تا ۸ ساعته به شما تحویل داده می‌شود.

برای نمونه هم محتوایی از یکی از صفحه‌های ایرانی به او دادیم تا بخش‌های کپی و بخش‌هایی را که هوش مصنوعی نوشته، مشخص کند:

بررسی محتوای کپی

۵. تولید محتوای بصری

در یک بخش متن گفتیم که هوش مصنوعی فقط برای تولید محتوای متنی نیست. بعضی هوش مصنوعی‌ها قابلیت تولید عکس و ویدئو هم دارند.

مثلاً اگر نمونه پرامپت زیر را به Copilot دهید، این تصویر را دریافت می‌کنید:

ایجاد تصویر با AI

این مورد، یک نمونه تولید محتوا با هوش مصنوعی است که برای ساخت تصاویر یونیک کاربرد دارد. البته این تنها کاربرد هوش مصنوعی برای تولید محتوای بصری نیست. نمونۀ دیگر آن، ادیت و اصلاح عکس است. یک پرامپت ساده هم برای تولید بنر بالای ایمیل خبرنامه ببینید:

Create an email banner for an [newsletter] sharing [specify what the email is about]

در اینجا گفتیم بنر ایمیلی برای خبرنامه طراحی کن که قرار است دربارهٔ موضوع «…» باشد. برای ساخت تصویر با هوش مصنوعی، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «آموزش ساخت عکس با هوش مصنوعی (+ نمونه پرامپت)» را مطالعه کنید.

 

۶. ادیت و اصلاح تصاویر

اگر می‌خواستیم در نسخه‌های قدیمی فتوشاپ یک نفر را از عکس حذف کنیم، باید با دقت خیلی زیاد اطراف آن را مشخص می‌کردیم و بعد با ابزارهای مختلف و صرف زمان زیاد، به نتیجۀ دلخواه می‌رسیدیم. حالا هوش مصنوعی کار را خیلی راحت کرده‌ است.

مثلاً فتوشاپ یا بقیۀ نرم‌افزارهایی که برای ادیت عکس استفاده می‌شوند، از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا سوژۀ موردنظر را اصلاح یا حذف کنند. برای این کار نیاز نیست مثل قبل وسواس و دقت زیادی به خرج دهید و زمان زیادی برای کار بگذارید.

فقط کافی است محدوده سوژه را مشخص کنید و با نوشتن یک پرامپت، به نتیجۀ دلخواه برسید؛ آن هم در کوتاه‌ترین زمان!

ادیت تصویر با AI

هوش مصنوعی فتوشاپ فقط برای ادیت تصاویر نیست و از آن برای ایجاد تصویری منحصربه‌فرد هم می‌توانید بهره ببرید. یک نمونه پرامپت برای ایجاد تصویر اتومبیل کلاسیک قرمزی در ساحل همراه با دیگر ویژگی‌ها مثل غروب و مرغابی‌ها در آسمان ببینید:

Create an image of a vintage red convertible driving along a winding coastal road at sunset, with the ocean waves crashing against rugged cliffs and seagulls soaring in the sky

از این راحت‌تر؟ Canva یک استودیوی جادویی دارد که از آن می‌توان برای تولید و ادیت تصاویر، پرزنتیشن و حتی ویدئو استفاده کرد.

مثلاً کارهای ساده‌ای مثل پاک‌کردن بک‌گراند یا حذف سوژه فقط با یک کلیک و بدون پرامپت قابل انجام می‌شود. در اینجا می‌بینید که ما لوگوی فتوشاپ را در تصویر بالا انتخاب کردیم تا از تصویر پاک شود! (نتیجه هم همان تصویر بالاست)

ادیت تصویر با AI

قابلیت ایجاد و ویرایش تصاویر هم برای تولید محتوا اینستاگرام و هم تبلیغات خوب است؛ از پست‌های اینستاگرام گرفته تا بنرهای تبلیغاتی جذاب برای یکتانت!

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۷. ایجاد زیرنویس

کافی است از نمونه‌هایی استفاده کنید که از زبان موردنظر (مثلاً فارسی) پشتیبانی می‌کنند. بعد از آن، هوش مصنوعی صوت ویدئو را تحلیل می‌کند و متنی ارائه می‌دهد که برای استفاده در زیرنویس مناسب است.

البته نتیجۀ کار بدون اشکال هم نیست. گاهی به‌دلیل شکل تلفظ بعضی کلمات یا صدای محیط خطاهایی در تولید زیرنویس ایجاد می‌شود؛ پس حتماً قبل از خروجی‌گرفتن از محتوا، زیرنویس آن را بررسی کنید.

نکته: برای تولید زیرنویس، ابزارهای تبدیل صوت به متن هم کارایی دارند. برای این کار، اول صوت ویدئو را جدا و از آن برای تولید زیرنویس استفاده کنید.

این روش طول می‌کشد؛ ولی ابزارهای انجام آن در دسترس‌تر هستند. موارد رایگان یا ارزان آن‌ها هم کم نیست. چیزی مثل ابزار ایرانی «ویراویراست» یا ایزی‌ساب که بعد از ثبت‌نام، ۳۰ دقیقه اشتراک رایگان تبدیل صوت به متن به شما می‌دهد.

یک نمونه از زیرنویس خودکار Captions برای زبان فارسی را هم ببینید (تصویر میانی که مرتبط با استایل زیرنویس پس از تولید آن است):

زیرنویس فارسی با هوش مصنوعی

۸. دوبله

قبلاً کار دوبلۀ ویدئو هزینه و زمان زیادی لازم داشت. مثلاً اگر شرکت صادرات آهن و فولاد داشتید، باید یک محتوا به زبان اصلی تولید می‌کردید؛ بعد سراغ ترجمه و دوبلۀ محتوا می‌رفتید. این کار برای زبان‌های مختلف تکرار می‌شد.

ولی حالا کافی است یک محتوا به زبان فارسی تولید کنید و با ابزارهای هوش مصنوعی آن را دوبله کنید. فقط دقت داشته باشید که برای تولید محتوا با هوش مصنوعی به این روش، حتماً تلفظ کلمات به خوبی انجام شود تا ابزار محتوای آن را بهتر بفهمد.

بعد از آن، می‌توانید با صداها و زبان‌های مختلف از ویدئوی خود خروجی بگیرید. در این روش فقط یک بار اشتراک هوش مصنوعی را خریداری می‌کنید (حتی موارد رایگان هم داریم که جلوتر معرفی می‌کنیم)؛ ولی در عوض می‌توانید چندین ویدئو را به زبان‌های مختلف دوبله کنید.

 

۹. سناریونویسی

قبل از ساخت تیزر تبلیغاتی یا سایر ویدئوها باید سناریو بنویسید. هوش مصنوعی اینجا هم کار شما را راحت کرده است؛ فقط کافی است پرامپتی بنویسید که شامل توضیحات لازم باشد:

«برای تولید یک محتوای ویدئویی با زمان ۴۵ ثانیه سناریویی بنویس که مخاطب را به ثبت‌نام در دورۀ آموزش برنامه‌نویسی پایتون ترغیب کند. این ویدئو در اینستاگرام منتشر می‌شود؛ پس انرژی و صمیمیت بالاتری لازم است. یک قلاب اثربخش در ابتدا و فراخوانی به اقدام موثر در انتهای سناریو داشته باشد»

سناریونویسی با هوش مصنوعی

نکته: برای رسیدن به نتیجۀ بهتر باید اصول سناریونویسی را بشناسید. در مقالۀ «آموزش سناریونویسی در تبلیغات به زبان ساده» دربارۀ این نکات بیشتر بخوانید.

یک نمونهٔ انگلیسی هم ببینیم؟

Write a script for an engaging and informative video on [Specified Topic]. The script should start with a captivating introduction that hooks the audience immediately. Ensure it aligns with our brand’s voice, whether it’s professional, playful, or inspirational. The main body of the script should provide clear and concise information about the topic, incorporating engaging storytelling or case studies if applicable. Include key points, facts, or statistics that add depth to the subject matter. Plan for transitions between segments to maintain viewer engagement. Integrate interactive elements like questions or prompts for viewers to comment. Conclude with a strong closing statement that reinforces the key message and includes a call to action relevant to our brand, such as visiting our website or subscribing to our channel

در این پرامپت تمام اطلاعات به هوش مصنوعی داده شده است؛ اطلاعاتی مثل اول ویدئو چطور باشد، با لحن برند هم‌خوانی داشته باشد، در بدنهٔ ویدئو چه چیزی ارائه شود، اطلاعات کاربردی مثل آمار یا فکت اضافه شود، انتقال‌ها بین هر بخش چطور باشد و…

۱۰. کپشن‌نویسی برای اینستاگرام

نوشتن کپشن اینستاگرام کار سختی نیست؛ ولی اگر قرار باشد هر روز این کار تکرار شود، احتمالاً از یک‌ جایی ایده کم می‌آورید! ولی نگران نباشید؛ برای نوشتن کپشن اینستاگرام، توییت برای ایکس (توییتر سابق) و حتی متن‌های طولانی‌تر و تخصصی برای لینکدین می‌توانید به سراغ تولید محتوا با هوش مصنوعی بروید.

این ابزارها حتی هشتگ هم پیشنهاد می‌کنند؛ ولی اگر می‌خواهید به نتایج دقیق‌تری برسید، توضیحات خود را کامل‌تر کنید. مثلاً بنویسید:

«برای پست اینستاگرام با موضوع آموزش برنامه‌نویسی پایتون ۵ هشتگ پیشنهاد بده»

پیداکردن هشتگ با AI

پرامپت شما می‌تواند کامل‌تر هم باشد؛ به نمونهٔ زیر نگاه کنید:

Create a post that showcases a behind-the-scenes look at [event name and description] with a strong hook. Don’t forget the hashtags

این پرامپت کپشن خوبی برای پست ویدیویی پشت‌صحنه رویداد به شما می‌دهد؛ آن هم همراه با هشتگ‌های مرتبط.

نکته: نوشتن پرامپت قسمت مهم گرفتن خروجی خوب از هوش مصنوعی است! اینجا هم یک هوش مصنوعی به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید از آن برای کارهای مختلف مثل سناریونویسی، محتوای شبکه‌های اجتماعی و بلاگ و… پرامپت مناسب را بگیرید: Taskade.

چند مسئله را هم در نوشتن پرامپت در نظر بگیرید:

  • بیشتر از ۳ کلمه باشد
  • جزئیات مختلفی بر اساس آن چیزی که می‌خواهید، ارائه کنید؛ مثلاً شاید به تصویر ماه کاملی نیاز دارید که موشکی به‌سمت آن حرکت می‌کند! می‌توانید بگویید آن را واقعی، کارتونی یا حتی به سبک ونگوگ طراحی کند
  • مهندسی معکوس هم جواب می‌دهد! با هوش مصنوعی صحبت کنید و در نهایت، وقتی به نتیجه رسیدید، به او بگویید که پرامپتی بنویسید تا به همین نتیجه برسیم!
  • پرامپت‌های آماده را برای خودتان شخصی‌سازی کنید

پرامپت‌های آماده

حالا که با چند تا از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای تولید محتوا آشنا شدیم، بیایید ببینیم اصلاً استفاده از این هوش مصنوعی چه مزیتی دارد.

 

مزایای هوش مصنوعی برای تولید محتوا چیست؟

استفادۀ درست و اصولی از هوش مصنوعی چند مزیت اساسی دارد:

  • افزایش سرعت انجام کارها
  • کاهش وقت و هزینۀ لازم برای تولید محتوا
  • تبدیل و ترجمۀ محتوا (مثلاً از متن به صوت، دوبله از فارسی به عربی و…)

بیایید هرکدام را بیشتر بررسی کنیم.

مزایای هوش مصنوعی برای تولید محتوا

۱. محتوا را سریع‌تر تولید، توزیع و بهینه‌سازی می‌کنید!

در بخش‌های مختلف به این نکته اشاره کردیم که تولید محتوا با هوش مصنوعی سرعت انجام کار را بیشتر می‌کند. این مزیت فقط به تولید محتوا ختم نمی‌شود.

با کمک هوش مصنوعی، می‌توانید خیلی سریع‌تر محتوای خود را ویرایش کنید. حتی اگر مطلبی نوشته‌اید، از آن بخواهید نکاتی به آن اضافه و مطلب شما را کامل‌تر کند؛ یعنی برای بهینه‌سازی محتوا هم قابل‌استفاده هستند.

همچنین با استفاده از این ابزارها امکان تبدیل محتوای یک شبکۀ اجتماعی به بقیۀ پلتفرم‌ها را دارید.

مثلاً اگر محتوایی برای اینستاگرام آماده کرده‌اید، از هوش مصنوعی بخواهید لحن آن را برای انتشار در لینکدین، تلگرام و… بهینه کند؛ پس در زمان خیلی کوتاه می‌توانید محتوای چند شبکۀ اجتماعی را آمادۀ انتشار کنید.

 

۲. به زبان‌هایی غیر از فارسی محتوا تولید می‌کنید

با قابلیت‌هایی مثل ترجمه، زیرنویس، دوبله و… تولید محتوا به بقیۀ زبان‌ها کار سختی نیست. اگر کسب‌وکاری دارید که در حوزۀ صادرات کار می‌کند یا مشتریان خارجی دارید، استفاده از هوش مصنوعی کارتان را تا حد زیادی راحت و سریع می‌کند. همچنین به‌خاطر حذف بعضی خدمات موردنیاز مثل دوبله، ترجمه و… هزینه‌ها هم به شکل قابل‌توجهی کم می‌شود.

 

۳. هزینه‌ها را کم می‌کنید

وقتی کارها سریع‌تر و با دخالت نیروی انسانی کمتر انجام شوند، هزینه کم می‌شود.

مثلاً برای تولید محتوای ویدئویی به زبان انگلیسی، شما نیاز دارید یک کارشناس تولید محتوای مسلط به زبان انگلیسی و کار با هوش مصنوعی را استخدام کنید. با استفاده از هوش مصنوعی‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، او می‌تواند همۀ کارها از جمله ترجمه، دوبله، زیرنویس و… را انجام دهد.

به این نکته توجه داشته باشید که این فرد حتماً باید روی همۀ بخش‌ها نظارت داشته باشد؛ یعنی نیروی انسانی کاملاً حذف نمی‌شود، ولی به جای استخدام چند نفر، همۀ کارها با حضور فردی که ابزارهای مناسب را می‌شناسد و می‌تواند از آن‌ها استفاده کند، پیش می‌رود.

از طرفی، به‌جای اینکه تولید محتوای بصری – چه ویدئو و چه تصویر – را برون‌سپاری کنید، با هوش مصنوعی تولید محتوا ویدیویی و تصویری کارتان را راه می‌اندازید. وقت، وقت معرفی است!

 

۸ هوش مصنوعی تولید محتوا (رایگان و پولی)

مستقیم برویم سر اصل مطب!

 

۱. ChatGPT، هوش مصنوعی پرکاربرد!

ChatGPT در اصل هوش مصنوعی متنی است. البته این موضوع به این معنی نیست که فقط برای تولید محتوای متنی استفاده دارد! شما می‌توانید از این ابزار ایده‌هایی برای تولید محتوای ویدئویی و پادکست بگیرید، در جست‌وجوی کلمۀ کلیدی از آن استفاده کنید و خیلی کارهای دیگر.

ولی چیزی که باعث محبوبیت سریع آن شد، دسترسی راحت و البته رایگان‌بودن است. شما می‌توانید از نسخۀ ۳/۵ رایگان استفاده کنید؛ ولی نسخۀ ۴ پولی (همراه با هوش مصنوعی ایجاد تصویر یعنی DALL·E) است. در نسخهٔ رایگان فقط می‌توان از آن در فرایند تولید محتوای متنی یا کارهایی مثل سناریونویسی استفاده کرد؛ خبری از ایجاد تصویر نیست! البته برای استفاده از Dall E یک راه دیگر دارید که از Copilot مایکروسافت تا ۱۵ تصویر رایگان استفاده کنید.

همچنین فرقی ندارد که از طریق سایت یا اپلیکیشن موبایل از آن استفاده کنید. همۀ آن‌ها می‌توانند نیاز شما را رفع کند؛ به شرطی که از راه درست برای نتیجه‌گرفتن پیش بروید. ولی چطور می‌شود به این نتایج رسید؟

برای این کار، اول نیازتان را مشخص کنید؛ مثلاً ایدۀ تولید محتوای اینستاگرام برای فروشگاه لوازم آرایشی. بعد خواستۀ خود را در قالب پرامپت به هوش مصنوعی توضیح دهید. هرچه جزئیات بیشتری برای ابزار مشخص کنید، نتیجه دقیق‌تر خواهد بود.

مثلاً بگویید: ۱۰ ایدۀ تولید محتوا برای اینستاگرام یک فروشگاه لوازم آرایشی آماده کن که مخاطب هدف آن، خانم‌هایی در بازۀ سنی ۲۵ تا ۳۵ سال باشند. هدف این محتوا معرفی محصول است.

بعد دربارهٔ محصول و ویژگی‌های اصلی آن توضیح دهید. نمونۀ آن را در تصویر زیر می‌بینید:

ایدهٔ تولید محتوا اینستاگرام با هوش مصنوعی

نکته: گاهی صحبت با ابزارهای هوش مصنوعی به زبان انگلیسی نتایج بهتری تولید می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم سؤال خود را به صورت فارسی و انگلیسی مطرح کنید.

وقتی ایده‌ها را از ابزار گرفتید، آن‌ها را بررسی و خودتان چند تا را گلچین کنید. بعد کمی روی هر ایده کار کنید تا به هدفتان نزدیک‌تر شود. حتی می‌توانید چند ایده را با هم ترکیب کنید. وقتی به یک نتیجۀ خوب رسیدید، دوباره به هوش مصنوعی برگردید و برای تولید محتوای اصلی از آن کمک بگیرد.

وقتی خروجی هر ایده آماده شد، هرکدام را چکش‌کاری کنید تا به بهترین حالت ممکن برسید. بعد از همۀ این کارها، باز هم سراغ ابزار بروید و برای عنوان محتوا، قلاب آن و CTA ایده بخواهید. در آخر، به همۀ این بخش‌ها انسجام دهید تا کار آماده شود.

این روند برای تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی مختلف، سایت، پادکست و ویدئو هم قابل‌ انجام است.

نکتهٔ خیلی مهم: اگر دقت کرده باشید، چندبار از کلمۀ ایده استفاده کردیم. بعد هم گفتیم هر خروجی به بهبود نیاز دارد. پس نباید انتظار داشته باشید هوش مصنوعی لقمۀ حاضر و آماده فراهم کند!

در آخر اینکه شما می‌توانید به سراغ دیگر رقیب حرفه‌ای ChatGPT یعنی جمینی (بارد سابق) بروید که برای گوگل است. طبق تجربه، جمینی خروجی بهتری در زبان فارسی ارائه می‌کند و برای پرامپت فارسی بهتر است از آن بهره ببرید.

یک پرامپت ساده همراه با بخشی از نتیجه را ببینید:

تولید محتوا با جمینی

۲. WordHero، مناسب برای تولید محتوای متنی، ایده‌پردازی و سناریونویسی

در کنار ChatGPT ابزارهای دیگری هم هستند که برای تولید محتوای متنی استفاده می‌شوند. WordHero یکی از آن‌هاست. البته این ابزار پولی است؛ ولی شما می‌توانید از برخی سایت‌های ایرانی اشتراک آن را ارزان‌تر بخرید.

بعضی ویژگی‌های جالب این ابزار را در ادامه بخوانید:

  • دسترسی به کتابخانه پرامپت برای استفادۀ راحت و موثرتر
  • قابلیت اضافه‌کردن ۵۰ لحن برند مختلف به متن‌ها
  • پشتیبانی از ۱۰۰ زبان
  • قابلیت نوشتن سناریوی ویدئو
  • امکان نوشتن مقدمهٔ بلاگ
  • امکان نوشتن توضیح محصول
  • قابلیت عنوان‌نویسی برای ایمیل
  • بررسی گرامر محتوا
  • ایده‌پردازی
  • نوشتن تایتل سئو و متا دیسکریپشن

یکی از خوبی‌های WordHero این است که علاوه بر پرامپت، از شما لحن برند را هم می‌خواهد.

wordhero برای نوشتن مزایای محصول
۳. Veed.io، مناسب برای تولید محتوای ویدئویی

بعد از چند نمونه برای تولید محتوای متنی، بیاییم سراغ یکی از غول‌های ساخت ویدیو با هوش مصنوعی! Veed.io رایگان است؛ ولی برای استفادۀ تخصصی‌تر باید اشتراک بخرید.

با استفاده از آن، می‌توانید ویدئوهای خود را ادیت، ترجمه و دوبله کنید. خروجی این ابزار در اینستاگرام، یوتیوب و… قابل‌ استفاده است. برای این کار، ابتدا وارد پنل ابزار شوید و ویدئوی خود را آپلود کنید. وقتی این فرایند انجام شد، وارد صفحۀ دیگری می‌شوید که امکانات مختلف ابزار را به شما نشان می‌دهد.

در بخش «Setting» می‌توانید پس‌زمینۀ ویدئو را حذف کنید و آن را تغییر دهید؛ همچنین امکان حذف نویز‌های صدا و برش ویدئو هم وجود دارد.

اصلاح پس‌زمینه با veed.io

 

در قسمت Media امکان اضافه‌کردن صدا و ویدئوهای بیشتر را دارید. مثلاً در قسمت «text to speech» یک متن می‌دهید تا آن را به‌صورت یک فایل صوتی به ویدئوی اصلی اضافه کند. این قابلیت برای دوبله‌کردن کاربرد دارد.

تبدیل متن به صدا با Veed.io

اگر می‌خواهید به ویدئو زیرنویس اضافه کنید، به بخش «Subtitles» بروید و گزینۀ موردنظر را انتخاب کنید. اینجا ۲ گزینه دارید؛ یکی برای تولید زیرنویس از صدای ویدئو و دیگری برای ترجمۀ زیرنویس به زبان‌های دیگر. این‌ها بخشی از قابلیت‌های Veed هستند که تقریباً همۀ خواسته‌های شما را برای تولید محتوای ویدئویی برطرف می‌کند.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۴. Canva، هوش مصنوعی پرکاربرد برای تولید محتوای بصری

کنوا ابزاری است که از قبل وجود داشت و شاید خیلی‌ها از آن برای تولید محتوای اینستاگرام استفاده کرده باشند؛ ولی از وقتی هوش مصنوعی به این ابزار اضافه شد، کارایی آن بالا رفت. تمام این ابزارها در قالب استودیوی جادویی به این ابزار اضافه شدند تا بتوانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • حذف پس‌زمینه
  • حذف سوژهٔ مشخص از عکس
  • تغییر سایز تصویر بدون آسیب به کیفیت آن
  • گسترش تصویر برای پرکردن فضای خالی اطراف

مثلاً اگر نوشته‌ای در پست شما وجود دارد، یک بار روی آن کلیک کنید تا گزینۀ «magic write» ظاهر شود که کارهای زیر را برای شما انجام می‌دهد:

  • کامل‌کردن متنی که نوشتید
  • خلاصه‌کردن متن بلندی که نوشتید
  • بازنویسی
  • تبدیل متن خشک و رسمی به متنی تعاملی و سرگرم‌کننده یا برعکس!
  • اصلاح املاهای اشتباه

حالا اگر روی تصویر کلیک کنید، گزینه‌های مختلفی بالا می‌آید تا تصویر را ویرایش کنید؛ مثلاً تصویری دارید که روی آن نوشته است. مشخص می‌کنید نوشته را پاک کن؛ آن هم به شکلی که به پس‌زمینه آسیبی وارد نشود.

کنوا این کارها را بدون پرامپت انجام می‌دهد؛ ولی اگر بخواهید برای شما تصویری ایجاد کند، نیاز است دستور آن را بنویسید که شامل جزئیات باشد.

ادیت متن با هوش مصنوعی کنوا

قابلیت‌های کنوا کمک می‌کند یک محتوای بصری را در زمان کوتاه‌تر آماده کنید. البته کیفیت خروجی آن تا حد زیادی به خلاقیت و توانایی شما در استفاده از ابزار بستگی دارد.

 

۵. ElevenLabs، از دوبلهٔ ویدئو تا تبدیل متن به صدا

اگر با محتوای صوتی سر و کار دارید، ElevenLabs را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این ابزار به‌طور تخصصی روی صدا (دوبله یا تبدیل متن به صدا) کار می‌کند.

مثلاً برای دوبله، از بخش «products» روی گزینۀ «speech to speech» کلیک و بعد از آپلود ویدئو، گوینده و زبان موردنظر را انتخاب کنید. البته اگر متنی دارید و می‌خواهید آن را به صوت تبدیل کنید، روی Text to Speech بزنید و بعد از واردکردن متن و انتخاب گوینده، خروجی بگیرید.

تبدیل متن به صدا

ترفند پیشنهادی: برای رسیدن به بهترین خروجی، ابزارهای مختلف را ترکیب کنید. مثلاً اگر از ترجمه، زیرنویس و دوبلۀ Veed.io راضی نیستید، متن آن را جدا کنید؛ سپس با استفاده از ChatGPT آن را بهینه کنید. حالا با کمک ElevenLabs خروجی متنی را به صوت تبدیل کنید. در آخر، با استفاده از Veed.io صوت را روی ویدئو بگذارید و خروجی بگیرید.

 

۶. Podcastle، مناسب برای تولید محتوای صوتی

تا اینجا چند ابزار برای کارهای صوتی معرفی کردیم؛ ولی اگر پادکست تولید می‌کنید، Podcastle گزینۀ جذابی است. وقتی وارد این ابزار شوید، می‌توانید پروژۀ خود را با اضافه‌کردن صوت، ضبط صدا، تبدیل متن به صدا یا تولید پادکست از ویدئو شروع کنید.

امکان جذاب این ابزار، قابلیت Generate و تولید صداست؛ یعنی متنی به ابزار می‌دهید تا با استفاده از صدای فردی که انتخاب کرده‌اید، صوت آن را تولید کند. البته همۀ این امکانات محدودیت زمانی دارد و برای استفادۀ بیشتر با امکانات بالاتر، باید اشتراک ویژۀ آن را بخرید.

podcastle هوش مصنوعی مخصوص پادکست‌ساختن

۷. Simplified، ساده و راحت برای تولید محتوای بصری

اگر می‌خواهید ابزارهای مختلف هوش مصنوعی را یکجا داشته باشید، از Simplified استفاده کنید. تولید محتوا با هوش مصنوعی Simplified باعث می‌شود خیلی سریع‌تر کار را پیش ببرید؛ چراکه به تغییر از یک ابزار به نمونۀ دیگر نیاز ندارید.

بعضی قابلیت‌های این ابزار شامل موارد زیر می‌شود:

  • تولید محتوای متنی
  • تولید محتوای بصری
  • تولید محتوای ویدئویی
  • چت‌بات هوش مصنوعی
  • مدیریت سوشال مدیا

حتی در هر بخش هم امکانات مختلفی وجود دارد. مثلاً با ورود به بخش AI Designer می‌توانید متن یا نقاشی‌های خیلی ساده را به عکس تبدیل کنید.

تبدیل نقاشی به عکس با هوش مصنوعی

۸. PlagiarismDetector، بررسی اصالت محتوا

آخرین مورد هم هوش مصنوعی نه برای تولید محتوا، بلکه برای بررسی آن است! چرا؟ به ۲ دلیل:

  • محتوا کپی نیست
  • محتوا را هوش مصنوعی ننوشته است

بخش دوم برعهدهٔ هوش مصنوعی است که از الگوریتم‌ها و تکنیک‌های مختلف از جمله یادگیری ماشین، پردازش زبان طبیعی و یادگیری عمیق استفاده می‌کند تا مطمئن شود متن را هوش مصنوعی ننوشته است.

plagiarismDetector برای تشخیص محتوایی که با هوش مصنوعی نوشته شده است

کارایی بعد برای چک‌کردن کپی‌بودن یک مطلب است. وقتی نوشتۀ خود را به این ابزار دهید، به شما بخش‌هایی را نشان می‌دهد که کپی یا شبیه به مطالب دیگر است. همچنین این بخش‌ها را هم مشخص می‌کند تا بتوانید راحت‌تر ویرایش کنید.

خب، تقریباً همهٔ آن چیزی را که باید دربارهٔ تولید محتوا با هوش مصنوعی بدانید، به شما گفتیم. اگر چیزی از قلم افتاده است، روی آیکون روبه‌رو کلیک کنید:
0
دغدغه و پرسش خود را اینجا بنویسیدx

حالا بیایید نتیجهٔ یک تحقیق را بخوانیم تا ببینیم چرا نباید همهٔ کار را به هوش مصنوعی بسپاریم؛ به‌خصوص وقتی پای افزایش آمار بازدید سایت وسط باشد.

 

نمونه موردی: تولید محتوا با هوش مصنوعی برای سایت فایده ندارد!

همۀ این نمونه‌هایی که معرفی کردیم، ابزار هستند و به شما کمک می‌کنند کار را سریع و راحت پیش ببرید؛ مثل همۀ ابزارهای تولید محتوا.

قرار نیست ۰ تا ۱۰۰ کار را انجام دهند؛ حتی نمونه‌های پولی که قدرت بیشتری از موارد رایگان دارند. بر اساس گزارش نیل پاتل، وقتی هدف اصلی افزایش ترافیک سایت باشد، این کار حتی فایده‌ای هم برای شما ندارد. بیایید تا با دلیل بیشتر توضیح دهیم.

طبق تحقیق انجام‌شده، زمانی که هوش مصنوعی برای تولید محتوا نیاز دارد، به‌طور متوسط یک‌چهارم انسان است. تا اینجا همه‌چیز عالی است!

مقایسهٔ زمان تولید محتوا با هوش مصنوعی و انسان

ولی نکتۀ مهم اینجاست: در بیش‌از ۹۴ درصد موارد محتوای تولیدی انسان رتبۀ بهتری می‌گیرد. همچنین با گذشت ۵ ماه از انتشار مطالب، ترافیک ایجادشده برای سایت از طریق محتوای انسانی حدود ۵ برابر نمونه‌هایی است که با هوش مصنوعی نوشته شده‌اند.

مقایسهٔ ترافیک محتوای هوش مصنوعی با محتوای انسان

شاید با خودتان بگویید: وقتی تولید محتوا با هوش مصنوعی زمان کمتری می‌برد، چرا حجم محتوا را بالا نبریم تا ترافیک زیاد شود؟

با این کار کیفیت را فدای کمیت کرده‌اید؛ یعنی تعداد زیادی محتوا تولید می‌کنید که هیچ‌کدام حرف تازه‌ای برای گفتن ندارند و همگی از روی بقیۀ مطالب الگو گرفته‌اند. پس نه‌تنها این گزینه مفید نیست، بلکه در درازمدت به رتبهٔ سایت و روند بالا آمدن سایت در گوگل هم آسیب می‌زند.

با این تفاصیل، پس هوش مصنوعی به چه دردی می‌خورد؟ صحبت‌هایی که مطرح شد، به‌معنای بی‌استفاده‌بودن هوش مصنوعی در تولید محتوا برای سایت نیست. فقط باید درست آن را به کار بگیرید. در ادامه روش آن را به شما می‌گوییم.

 

بهترین راه برای تولید محتوای سایت با هوش مصنوعی

گفتیم محتوا باید حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد تا در اقیانوس محتواها دیده و مصرف شود. برای اینکه منظور را بهتر متوجه شوید، فقط کافی است یک مطلب ساده را جست‌وجو و نتایج را مشاهده کنید.

خیلی از مطالب شبیه هستند و فقط ساختار نوشته‌ها فرق دارد! مثل چیزی که در تصویر می‌بینید:

ساختار غلط تولید محتوا

این کار را هوش مصنوعی هم انجام می‌دهد؛ تازه خیلی هم سریع‌تر! ولی اگر می‌خواهید محتوای کاربرپسند تولید کنید، باید چند نکته را رعایت کنید.

مورد اول، این است که مطلب را بر اساس تجربیات واقعی خود بنویسید.

مثلاً اگر می‌خواهید در حوزۀ بازاریابی مطلب بنویسید، از پروژه‌های قبل خود مثال بزنید یا حداقل طبق تجربۀ شخصی خود، مثال‌های خیالی و در عین حال نزدیک به واقعیت بسازید.

نکتۀ بعد، ارائۀ آمار، ارقام و کیس استادی است. برای داشتن این اطلاعات، به بررسی‌های عمیق‌تر و حتی آزمایش روی نمونه‌های واقعی نیاز دارید؛ پس می‌توانید بخشی را به محتوا اضافه کنید که فقط در اختیار شماست و برای مخاطب تازگی دارد.

مورد آخر هم این است: همیشه از بقیه جلوتر باشید. سعی کنید از روش‌های مختلف به اطلاعات دست‌اول دسترسی داشته باشید تا بتوانید از آن‌ها برای نوشتن محتوای منحصربه‌فرد و فایده‌دار استفاده کنید.

این کارهایی که گفتیم، فقط از دست انسان و افراد متخصص برمی‌آید. پس نقش هوش مصنوعی چیست؟

بهترین استفاده‌ای که می‌شود از ابزارهای هوش مصنوعی داشت، ایده‌پردازی، بهینه‌سازی و کامل‌کردن نوشته است؛ یعنی یک نویسنده می‌آید و با کمک هوش مصنوعی ایده‌های بیشتری جمع و آن‌ها را گلچین می‌کند. بعد از آن‌ها برای تولید محتوا استفاده می‌کند؛ آن هم نه توسط هوش مصنوعی.

ساختار و چهارچوب یک محتوای باکیفیت باید توسط انسان شکل بگیرد. در این مسیر، هوش مصنوعی به‌عنوان ابزاری برای تحقیق راحت و سریع استفاده می‌شود. وقتی مطلب نوشته شد، باز هم برای ویرایش یا اضافه‌کردن بخش‌هایی به متن، سراغ هوش مصنوعی می‌رویم. این یک روش تولید محتوا با هوش مصنوعی است.

روش دوم، استفادهٔ مستقیم‌تر از هوش مصنوعی است؛. یعنی مطلب توسط هوش مصنوعی نوشته و خروجی آن توسط انسان بررسی، تکمیل و بهینه می‌شود. به این ترتیب، عمق و تخصصی‌بودن نوشته بیشتر می‌شود.

اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید، حتماً این موارد را رعایت کنید:

  • تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید
  • نیازها و پرسش‌های مخاطب را بررسی کنید
  • متن را به بخش‌ها و هدینگ‌های مختلف تقسیم کنید
  • هر بخش را متناسب با نیاز مخاطب به هوش مصنوعی دهید؛ این کار عمق و صحت محتوا را بیشتر می‌کند
  • محتوای تولیدشده را کنار هم بگذارید و با چکش‌کاری و ویرایش، بخش‌های مختلف را بهم وصل کنید
  • کل مطلب را بازخوانی و نکات بیشتری (مثلاً نمونه‌ها و مثال‌های واقعی) به آن اضافه کنید
  • در آخر صحت و درستی محتوا را زیر ذره‌بین ببرید

البته کارهای دیگری هم می‌توانید با هوش مصنوعی انجام دهید تا محتوای باکیفیتی آماده کنید. مثلاً پست بلاگ را به هوش مصنوعی دهید و از او بخواهید ببیند آیا به‌خوبی مطالب رو بازگو کردید، متن روان است یا موارد مهم را درست تعریف کرده‌اید. یا می‌توانید مثلاً تصاویر موردنیاز را با هوش مصنوعی آماده کنید تا روند تولید محتوا سریع‌‌تر پیش برود.

اگر می‌خواهید روند تولید محتوا و همچنین کیفیت محتواهای سایت را ارزیابی کنید، پیشنهاد می‌کنیم «چک‌لیست ارزیابی محتوا»‌ را رایگان دانلود کنید.

نکته: ترندها نشان می‌دهد خیلی چیزها مثل جست‌وجوی مردم در حال تغییر است و شاید کم‌کم نیاز باشد راه‌حل‌هایی برای جذب ترافیک سایت در نظر گرفت؛ این بخش بر اساس روندی که در حال حاضر بر وب فارسی حاکم است، نوشته شده است.

 

همه‌چیز را از هوش مصنوعی نخواهید!

تولید محتوا با هوش مصنوعی خیلی سریع است؛ ولی اگر طبق اصولی که در این مقاله توضیح دادیم پیش نروید، هیچ سودی ندارد. اگر بخواهیم همۀ این نکات را در یک جمله خلاصه کنیم، به این نمونه می‌رسیم: همه چیز را به هوش مصنوعی نسپارید.

هوش مصنوعی آن‌قدر حرف‌گوش‌کن نیست که هرچیزی از آن‌ها بخواهید، موبه‌مو عمل کنند! به جای آن، افرادی را برای کار تولید محتوا استفاده کنید که می‌توانند از هوش مصنوعی استفاده کنند و کار شما را سریع‌تر پیش ببرند.

این مسئله فقط برای تولید محتوای متنی نیست! مثلاً ممکن است ساخت بنر تبلیغاتی را با هوش مصنوعی پیش ببرید. بعد تصویری داشته باشید که فرد حاضر در آن ۶ انگشت داشته باشد؛ اینجاست که اهمیت بازبینی و بررسی محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی خودش را نشان می‌دهد.

در آخر اگر پرسشی دربارۀ روش استفاده از ابزارهای معرفی‌شده دارید، بپرسید تا به آن‌ها مسلط شوید و استفادهٔ بهتری داشته باشید. همچنین اگر به پرامپت خاصی نیاز دارید، به ما بگویید تا برای شما بنویسیم!

 

 

5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهرداد
مهرداد
3 ماه قبل

واقعا ممنون
کاربردی بود
چقدر به این اطلاعات نیاز داشتم

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  مهرداد
3 ماه قبل

خیلی خوشحالیم اینو می‌شنویم و برای ما ارزشمننده 🙂

ممنون از شما که به ما فیدبک می‌دین.

امیر
امیر
3 ماه قبل

با سلام.
مقاله بسیار عالی و کاربردی بود اما یک مورد از ابزار هارو کم داشت،وب سایت هایی هستند که با کمک هوش مصنوعی برای مخاطب قالب وب سایت تولید میکنند.
به طور مثال فرض کنید شما فروشنده موتور سیکلت هستید و از هوش مصنوعی درخواست میکنید که یک قالب وب سایت برای شما آماده کند تا در ادامه شما آن را ویرایش کنید و مطالب مربوط به کارتان را در ان قرار دهید.

البته که قالب های آماده از خیلی قبل تر رایج بودند مثل شرکت وبزی ولی هوش مصنوعی کمک بیشتری در شخصی سازی میکند.

سپاس.

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  امیر
3 ماه قبل

سلام

خوشحالیم اینو می‌شنویم 🙂

ممنون که به این مورد اشاره کردین و توضیح دادین. دلیل اصلی که به این ابزارها اشاره نکردیم، موضوع مقاله بود؛ یعنی مواردی معرفی شد که در روند تولید انواع محتوا به شما کمک می‌کنه.

آموزش ساخت بهترین محتوای تبلیغاتی