💥 دوره جدید و رایگان آکادمی یکتانت: اصول تولید محتوای تبلیغاتی 💥

چطور برای هوش مصنوعی پرامپت بنویسیم؟ (+ ۲۲ پرامپت آماده)

سایر مقالات | حافظ گمرکی | تاریخ بروزرسانی : ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

چطور برای هوش مصنوعی پرامپت بنویسیم؟

بچۀ فامیل و ابزارهای هوش مصنوعی در یک ویژگی شباهت دارند: لج درآوردن! به آن‌ها می‌گوییم فلان کار را نکنید؛ ولی دقیقاً همان کار را می‌کنند. البته هوش مصنوعی می‌تواند بچۀ سر‌به‌راهی باشد! به شرط اینکه پرامپت‌نویسی هوش مصنوعی را به‌خوبی انجام دهید.

چطور؟ در این مقاله قرار است به شما کمک کنیم دستور خوبی بنویسید تا نتیجهٔ مناسبی از کار با هوش مصنوعی بگیرید.

 

منظور از پرامپت و پرامپت‌نویسی هوش مصنوعی چیست؟

پرامپت دستوری است که منظور شما را روشن و پوست‌کنده به هوش مصنوعی می‌رساند و به او می‌فهماند دقیقاً از او چه می‌خواهید. هرقدر این دستور جزئیات بیشتری داشته باشد، نتیجۀ بهتری خواهد داشت.

یک نمونه پرامپت در تصویر زیر می‌بینید:

نمونه پرامپت‌نویسی هوش مصنوعی ChatGPT

ترجمه: یک متن کوتاه تخصصی دربارۀ سئوی تکنیکال بنویس. این متن در لینکدین منتشر می‌شود و مخاطبان هدف آن، کارشناسان سئو هستند. تعداد کلمات آن کمتر از ۴۰۰ و به زبان فارسی باشد.

به کل این فرایند، پرامپت‌نویسی هوش مصنوعی گفته می‌شود؛ یعنی نوشتن دستوری که به هوش مصنوعی بگوید چه چیزی نیاز داریم. برای اینکه به پرامپت بهتری برسید، چند پیشنهاد داریم:

  • نمونه دستورات نوشته‌شده را ببینید
  • راهنما و توضیحات هر هوش مصنوعی را بخوانید
  • به جان ابزار بیفتید! آن‌قدر با آن سروکله بزنید که بهترین راه برای نوشتن پرامپت را پیدا کنید

ولی چه دلیلی دارد که خودمان را درگیر یافتن بهترین پرامپت‌ها کنیم؟ بیایید ببینیم.

دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی
دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی

در این دورهٔ ۴ ساعته، یاد می‌گیرید چطور خودتان بنر، ویدیو و متن تبلیغاتی عالی و موثر را آماده کنید تا بازدهی تبلیغات را چند برابر کنید!

مشاهده دوره arrow-left

چرا به پرامپت خوب نیاز داریم؟

اگر اطلاعات هوش مصنوعی را مثل دریا در نظر بگیریم، پرامپت ظرفی است که با کمک آن، از این داده‌ها برمی‌دارید. هرقدر جزئیات دستور بیشتر باشد، ظرفیت آن برای گرفتن خروجی باکیفیت، عمیق و تخصصی بالا می‌رود. در تصویر زیر، یک پرامپت خوب و یک نمونۀ غیرحرفه‌ای را می‌بینید:

نمونه پرامپت خوب و پرامپت بد

در پرامپت غیرحرفه‌ای، ۲ کار هم‌زمان و با جزئیات و اطلاعات کم از هوش مصنوعی خواستیم؛ ولی در نمونۀ اصولی، روی یک کار تمرکز کردیم و چیزی را که می‌خواستیم، با جزئیات بیشتری توضیح دادیم.

از طرف دیگر استفاده از دستورات ساده با اطلاعات و جزئیات کم وقت شما را هدر می‌دهد؛ چراکه توضیحاتی که شما دربارۀ خواسته و نیازتان به ابزار می‌دهید، راه را برای او مشخص می‌کند. وقتی اطلاعات کمتری به هوش مصنوعی دهید، این احتمال وجود دارد که از مسیر خارج شود و خروجی‌هایی آماده کند که به هیچ دردی نمی‌خورد.

با این تفاصیل، بهتر است با اصول پرامپت‌نویسی هوش مصنوعی آشنا باشید تا هم کیفیت خروجی بالا رود و هم وقت کمتری از شما گرفته شود. حالا وقت آن است ببینیم پرامپت خوب چه ساختاری دارد و بعد از آن به سراغ نمونه پرامپت برای تولید محتوا با هوش مصنوعی برویم.

 

ساختار پرامپت‌ خوب برای هوش مصنوعی

پرامپت‌نویسی برای هر هوش مصنوعی، شکل متفاوتی دارد؛ پرامپت برای میدجورنی و تصویرسازها یک جور است و دستور Chat GPT جور دیگر.

برای میدجورنی، اول باید ساختار اصلی تصویر را شرح دهید. برای نمونه، باید بگویید: تصویری از برج آزادی تهران در یک صبح نیمه ابری بهاری. بعد جزئیات بیشتری از عکس موردنظر به آن دهید: خودروها در اطراف میدان حرکت می‌کنند، چند نفر در محوطۀ میدان راه می‌روند و جزئیاتی شبیه به این.

در قدم بعد، نوع عکس را برای میدجورنی توضیح دهید. یک عکس واقعی می‌خواهید یا یک تصویر انتزاعی که مثلاً در سال ۱۵۰۰ از این برج ثبت شده است؟ همۀ این اطلاعات را به ابزار بگویید. برای رسیدن به یک عکس واقعی‌تر، نوع دوربین و لنز آن، کادربندی، نورپردازی و… را هم توضیح دهید. بیایید مثال آن را ببینیم:

Create a realistic image of Tehran’s Azadi Tower on a partly cloudy spring morning. Cars move around the square and some people walk around the square. This photo was taken with the Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM lens. The lighting of the image should be from the right side of the image

اگر نقاشی برج آزادی را می‌خواهید، سبک آن را معرفی و نمونه‌هایی ارائه کنید. مثلاً بگویید: نقاشی رنگ روغن به سبک امپرسیونیسم با الهام از آثار کلود مونه؛ همین‌قدر دقیق!

Create a picture of Tehran’s Azadi Tower on a partly cloudy spring morning. Cars move around the square and some people walk around the square. Design this photo as an oil painting in impressionism style and inspired by the works of Claude Monet

خروجی هر ۲ دستور را در تصویر زیر ببینید:

خروجی پرامپت‌نویسی هوش مصنوعی میدجرنی

ولی پرامپت‌نویسی هوش مصنوعی برای ابزارهایی مثل ChatGPT شکل دیگری دارد. اولین قدم برای رسیدن به یک دستور خوب، شروع کار با فعل‌های امری است؛ مثلاً Write یا Explain. البته این برای پرامپت‌های انگلیسی است. اگر فارسی می‌نویسید، جمله را دستوری بنویسید. برای مثال بگویید: ایده‌هایی برای پست اینستاگرام بنویس.

بعد از آن اطلاعات بیشتری دربارۀ مخاطب هدف، صنعتی که در آن کار می‌کنید، لحن و قالب محتوا، پیام و هدف از تولید محتوا به ابزار دهید.

مثلاً اگر متنی برای پست لینکدین می‌خواهید، همۀ این جزئیات را بگویید و در آخر، تعداد کلمات را هم اضافه کنید. حتی می‌توانید ایده‌هایی برای نوشتن قلاب، CTA و… هم بگیرید. مثلاً نمونۀ زیر را ببینید:

نمونه پرامپت‌نویسی هوش مصنوعی ChatGPT

ترجمه: یک متن برای پست اینستاگرام یک فروشگاه لوازم آرایشی به زبان فارسی بنویس و در آن، محصول بالم لب را معرفی کن. مخاطب هدف این صفحه، خانم های ۲۰ تا ۴۵ ساله هستند. لحن محتوا دوستانه و اعتمادساز باشد. این محتوا قرار است به‌صورت یک پست اسلایدی در ۵ صفحه منتشر شود. در آخر هم یک CTA مناسب قرار بده.

در مجموع، نوشتن پرامپت خوب با رعایت ساختار زیر ممکن می‌شود:

  • درخواست و هدف

درخواست خود را واضح بیان کنید و هدفی را که از این درخواست دارید، توضیح دهید؛ مثلاً ایدۀ نوشتن سناریوی ویدئو برای معرفی محصول.

  • دستورالعمل

وقتی دستورالعمل مشخصی به ابزار دهید، طبق همان عمل می‌کند تا به نتیجۀ موردنظر شما برسد؛ ولی اگر این چهارچوب را مشخص نکنید، کار با ابزار زمان خیلی بیشتری از شما می‌گیرد و در آخر، به خروجی باکیفیتی هم نمی‌رسید.

  • زمینه

دستور را طوری توضیح دهید که هوش مصنوعی خود را در آن موقعیت ببیند. این‌طوری خروجی کار به چیزی که می‌خواهید، نزدیک‌تر می‌شود. اگر با هوش مصنوعی تولید عکس کار می‌کنید، از جزئیات محیط بگویید. ولی برای کار با هوش مصنوعی متنی از نوع صنعت، مخاطب هدف و… صحبت کنید.

  • تنظیمات

اگر قرار است هوش مصنوعی از وسیلۀ خاصی در کار خود استفاده کند (مثلاً لنز یا دوربین)، سبک مشخصی را به کار بگیرد (مثل رئال) یا متن را با ایده‌گرفتن از یک نمونۀ خاص بنویسد، همۀ این اطلاعات را در پرامپت بنویسید.

سؤال دیگری که دربارۀ پرامپت‌ها وجود دارد، طول آن‌ها است. یک پرامپت باید چند کاراکتر یا کلمه باشد؟

جواب این سؤال هم به خود هوش مصنوعی بستگی دارد. مثلاً میدجورنی با پرامپت‌های ۶۰ کلمه‌ای هم خوب کار می‌کند؛ ولی پرامپت هوش مصنوعی دیگری مثل Stable Diffusion بهتر است زیر ۳۸۰ کاراکتر باشد تا خروجی بهتری ایجاد شود.

در مجموع، یک پرامپت نه باید آن‌قدر کوتاه باشد که هیچ جزئیاتی به هوش مصنوعی ندهد، نه آن‌قدر طولانی شود که آن را گیج کند. وقتی خودتان دستورهای بیشتری را تست کنید، بهتر متوجه می‌شوید که با چه تعداد کلمه، خروجی بهتری می‌گیرید.

اگر می‌خواهید پرامپت‌های مختلف را روی ابزارهای گوناگون تست کنید، بهتر است چند نکته را در نظر داشته باشید. در ادامه این موارد را در بیشتر بررسی می‌کنیم.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۷ نکته برای پرامپت‌نویسی هوش مصنوعی

برای رسیدن به یک نتیجۀ خوب، در کنار پرامپت اصولی، باید رفتار با هوش مصنوعی را هم بدانید. در ادامه به ۷ نکته می‌پردازیم که به شما کمک می‌کند به بهترین خروجی برسید.

 

۱. بدانید هوش مصنوعی چه توانایی‌هایی دارد

از هوش مصنوعی انتظار معجزه نداشته باشید! قرار نیست ابزاری که برای تولید متن ساخته شده، پرامپت ساخت بنر تبلیغاتی یا تصویر از شما بگیرد و به آن عمل کند. نتیجه‌اش می‌شود چیزی که در تصویر زیر می‌بینید:

نمونه پرامپت اشتباه برای ChatGPT

ترجمهٔ خطای Chat GPT: من یک ابزار تولید متن هستم! کار تولید عکس را از من نخواهید. به‌جای آن، می‌توانم در پیداکردن ایده به شما کمک کنم.

حتی اگر از همین ابزار کارهای خیلی پیچیدۀ متنی هم بخواهید، باز هم به نتیجه نمی‌رسید.

برای مثال، هرقدرهم که به پرامپت‌نویسی هوش مصنوعی مسلط باشید، باز هم نمی‌توانید یک مقالۀ ۵۰۰۰ کلمه‌ای تخصصی و عمیق برای یک موضوع خاص تحویل بگیرید.

پس قبل از شروع، توانایی و ظرفیت ابزار هوش مصنوعی را بشناسید تا بتوانید در همان چهارچوب، بهترین استفاده را از آن داشته باشید.

 

۲. مثل یک فرد با او صحبت کنید

با نیروی تازه‌کار تیم یا شرکت چطور حرف می‌زنید؟ همین شکل صحبت‌کردن را در قالب پرامپت بیاورید. اگر با یک فرد تازه‌کار پیچیده و مبهم صحبت کنید، منظورتان را متوجه نمی‌شود و در آخر شما را به چیزی که می‌خواهید، نمی‌رساند.

به جای آن، سعی کنید با هوش مصنوعی ساده، روشن و همراه با جزئیات حرف بزنید. در آخر هم چیزی را که می‌خواهید، بگویید.

 

۳. از هوش مصنوعی نخواهید چند کار انجام دهد

قرار شد با هوش مصنوعی مثل یک نیروی تازه‌کار رفتار کنیم. پس انتظار نداشته باشید که چند کار را هم‌زمان انجام دهد!

اگر می‌خواهید چند کار مختلف را با آن پیش ببرید، هر یک را به‌صورت جداگانه و در قالب پرامپت ارائه کنید تا اطلاعات موردنظر را آماده کند.

مثلاً اگر ۲ عکس با جزئیات متفاوت می‌خواهید، پرامپت هریک را به‌طور جداگانه به هوش مصنوعی‌هایی مثل میدجورنی دهید تا خروجی را آماده کند.

 

۴. جزئیات صحنه و زمینه را جدی بگیرید

وقتی با هوش مصنوعی تولید محتوا ویدیویی یا تصویری کار می‌کنید، فقط به اطلاعات سوژۀ اصلی بسنده نکنید. اگر یک عکس واقعی‌تر می‌خواهید، اطلاعات صحنه را زمان پرامپت‌نویسی هوش مصنوعی ارائه کنید. وقتی این کار را انجام دهید، جزئیات خروجی برق از سرتان می‌پراند! یک چیزی مثل نتیجۀ زیر:

نمونه پرامپت‌نویسی هوش مصنوعی تولید عکس

ترجمه: یک کمپینگ دنج در زیر آسمانی پر از ستاره در بیابان که کهکشان راه شیری به‌وضوح قابل‌مشاهده است.

ولی اگر با هوش مصنوعی متنی مثل چت GPT کار می‌کنید، دربارۀ زمینۀ فعالیت و صنعت خود توضیح دهید. مثلاً بگویید در چه صنعتی کار می‌کنید، مخاطبان هدف چه کسانی هستند، از ویژگی‌های محصول بگویید و…

رعایت این موارد، دید ابزار به موضوع را وسیع‌تر می‌کند. همچنین خروجی کار تخصصی‌تر و عمیق‌تر خواهد بود.

 

۵. به هوش مصنوعی هویت دهید

اگر می‌خواهید به بار تخصصی و علمی خروجی‌های هوش مصنوعی اضافه کنید، به آن‌ها هویت دهید.

مثلاً اگر متنی با موضوع «کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی محتوایی» و برای انتشار در لینکدین می‌خواهید، مثل نمونۀ زیر عمل کنید:

As a content marketer with 10 years of experience,write an experience-based tutorial post about product description. This post is published on LinkedIn and its audience is content marketing experts

ترجمه: مثل یک بازاریاب محتوایی با ۱۰ سال تجربه، یک پست آموزشی تجربه‌محور دربارۀ محصول‌نویسی در سایت بنویس. این پست در لینکدین منتشر می‌شود و مخاطبان آن، کارشناسان بازاریابی محتوایی هستند.

نمونه پرامپت‌نویسی هوش مصنوعی

این کار برای بقیۀ هوش مصنوعی‌ها هم قابل‌انجام است. مثلاً از میدجورنی بخواهید خودش را جای یک نقاش بزرگ تصور کند و آثاری شبیه به او خلق کند.

مثال بالا یک نمونهٔ ساده بود. اجازه دهید یک نمونهٔ کامل‌تر هم بررسی کنیم که با کمک آن، هوش مصنوعی را برای تبلیغ‌نویسی حرفه‌ای آماده می‌کنیم.

You are a highly skilled copywriter with a strong background in persuasive writing, conversion optimization, and marketing techniques. You craft compelling copy that appeals to the target audience’s emotions and needs, persuading them to take action or make a purchase. You understand the importance of AIDA (Attention, Interest, Desire, and Action) and other proven copywriting formulas, and seamlessly incorporate them into your writing. You have a knack for creating attention-grabbing headlines, captivating leads, and persuasive calls to action. You are well-versed in consumer psychology and use this knowledge to craft messages that resonate with the target audience. Develop a Google Ads headline for a copywriting course targeting marketing professionals looking to sharpen their skills

اول به او می‌گوییم که هویت او چیست و با چه تکنیک‌هایی آشناست. پس از آن هم دربارهٔ این مسئله صحبت می‌کنیم که چه مهارت‌هایی دارد و چه چیزهایی را درک می‌کند. در آخر هم که از او می‌خواهیم هدلاین خوبی برای تبلیغات در گوگل بنویسد.

 

۶. از نمونه‌های آماده استفاده کنید تا به پرامپت خود برسید

صحبت و رفتار با هر هوش مصنوعی قلق خاص خود را دارد. برای اینکه به بهترین ساختار برای پرامپت‌نویسی هوش مصنوعی برسید، سعی کنید نمونه‌های آماده را تست کنید و خروجی بگیرید. کم‌کم در آن‌ها دست ببرید و تغییراتی ایجاد کنید. بعد از هر تغییر، کیفیت خروجی‌های مختلف را بررسی کنید تا در نهایت، به بهترین پرامپت‌ها برسید.

نکته: هربار فقط یک تغییر در پرامپت ایجاد کنید تا بتوانید تفاوت خروجی‌ها را بهتر بررسی و مقایسه کنید.

بیایید یک نمونه هم ببینیم. در تصویر سمت راست، ما از یک پرامپت ساده استفاده کردیم که یک تصویر گرافیکی به ما دهد و موشکی به‌سمت ماه حرکت کند؛ ولی در تصویر سمت چپ، ما اشاره کردیم به سبک ون‌گوگ تصویر را آماده کن!

نمونه خروجی میدجرنی با ۲ پرامپت متفاوت

یک مقایسهٔ دیگر هم بین ۲ پرامپت ساده برای هفت‌سین هم انجام دادیم که نتیجهٔ هرکدام را در تصویر زیر می‌بینید؛ بازی با پرامپت تا رسیدن به تصویر (متن یا ویدئو) موردنظر می‌تواند تا مدت‌ها طول بکشد!

نمونه پرامپت برای میدجورنی

۷. محدودیت‌ها را مشخص کنید

در کنار همۀ جزئیاتی که به هوش مصنوعی می‌دهید، محدودیت‌ها را هم مشخص کنید. مثلاً بگویید:

  • ۱۰ ایده برای تولید محتوای اینستاگرام
  • ۵ ایده برای تبلیغ‌نویسی
  • ۵۰ کلمۀ کلیدی در حوزۀ هوش مصنوعی
  • کپشن ۲۰۰ کلمه‌ای
  • تصویری از ۲ کودک

معمولاً ابزارهای هوش مصنوعی به این محدودیت‌ها احترام می‌گذارند و خروجی را متناسب با نیاز شما آماده می‌کنند.

تا اینجا هر نکته‌ای که برای پرامپت‌نویسی هوش مصنوعی نیاز بود، بررسی کردیم. حالا بیایید چند مثال با هم ببینیم تا دقیق‌تر متوجه شکل و شیوۀ پرامپت‌نویسی شوید.

نکتهٔ مهم: اگر به خروجی‌ها در تصاویر نگاه کنید، مقداری با خواسته و انتظارات ما فاصله دارند. ما به یک دلیل سراغ چکش‌کاری نرفتیم تا به اینجا برسیم که اگر با پرامپت بازی نکنید، خروجی اول ممکن است حاوی خطا باشد.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۱۵ نمونه پرامپت برای ChatGPT

در جدول زیر، ۱۵ نمونۀ مختلف برای پرامپت‌نویسی هوش مصنوعی متنی ذکر کردیم. شما می‌توانید هر یک را امتحان و بر اساس خروجی حاصل و چیزی که در نظر دارید، تغییراتی در دستورات ایجاد کنید.

 

پرامپت ترجمه هدف

As a content expert with 5 years of experience, write a blog post on the topic of content creation with artificial intelligence. This content should be about 1000 words. The keyword of this blog is content creation with artificial intelligence and repeat it 10 times in the text. The blog post should include an introduction, main body, and conclusion. The conclusion should invite readers to leave a comment. The main body should be split into at least 4 different subsections

به‌عنوان کارشناس محتوا با تجربۀ ۵ سال یک پست بلاگ با موضوع تولید محتوا با هوش مصنوعی بنویس. این مطلب حدود ۱۰۰۰ کلمه داشته باشد. کلمۀ کلیدی این بلاگ، تولید محتوا با هوش مصنوعی است و آن را ۱۰ بار در متن تکرار کن. پست بلاگ باید شامل مقدمه، بدنه و جمع‌بندی باشد. در جمع‌بندی باید خواننده‌ها را به گذاشتن کامنت دعوت کرد و بدنه باید ۴ بخش متفاوت داشته باشد.

 

نوشتن محتوای بلاگ

Do keyword research for the keyword saffron export and extract 50 results and arrange them all in one table

برای کلمۀ کلیدی صادرات زعفران کیورد ریسرچ انجام بده و ۵۰ نتیجه استخراج و همه را همراه با میزان جست‌وجو و اینتنت در یک جدول مرتب کن. تحقیق کلمات کلیدی برای سئو و تولید محتوا
Write 15 ideas for an Instagram page with the topic of selling mobile accessories. The audience of this page is mostly young people. So keep the tone sincere. Arrange these ideas in a table; So that these ideas are published within a month ۱۵ ایده برای یک پیج اینستاگرامی با موضوع فروش لوازم جانبی موبایل بنویس. مخاطبان این صفحه بیشتر جوان‌ها هستند؛ پس لحن صمیمانه را رعایت کن. این ایده‌ها را در یک جدول مرتب کن؛ طوری که این موارد در طول یک ماه منتشر شوند. ایده برای استوری با هدف تولید محتوا در اینستاگرام

Prepare a content calendar containing 30 topics for a personal LinkedIn page that is active in the field of content marketing. Each issue is scheduled to be released in one day. Arrange all topics in a table with publication date

برای یک صفحۀ لینکدین شخصی که در حوزۀ بازاریابی محتوایی فعالیت دارد، تقویم محتوایی شامل ۳۰ موضوع آماده کن. هر موضوع قرار است در یک روز منتشر شود. همۀ موضوعات را به همراه تاریخ انتشار در یک جدول مرتب کن. تدوین تقویم محتوا

Write a 500-word content for Nikon camera product page. In it, mention the main features of the product and write some reasons for buying this camera

برای صفحهٔ محصول دوربین عکاسی نیکون یک محتوای ۵۰۰ کلمه‌ای بنویس. در آن، ویژگی‌های اصلی محصول را ذکر کن و چند دلیل برای خرید این دوربین بنویس. محصول‌نویسی

Write 7 ideas for copywriting banner ads for a hardware sales site. The purpose of these banners is to attract the audience’s attention, click on the banner and direct the user to the desired site

۷ ایده برای متن تبلیغات بنری یک سایت فروش آهن آلات بنویس. هدف از این بنرها، جلب توجه مخاطب، کلیک روی بنر و هدایت کاربر به سایت موردنظر است. تبلیغ‌نویسی (کپی رایتینگ)
Write a 3-month action plan for the Instagram activity of a home business in the field of selling cakes and cookies. The purpose of this program is to increase followers and more sales برای فعالیت اینستاگرامی یک کسب‌وکار خانگی در حوزۀ فروش کیک و کوکی یک اکشن پلن ۳ ماهه بنویس. هدف از این برنامه، افزایش فالوور و فروش بیشتر است. استراتژی و اکشن‌پلن
Write 5 ideas to implement an advertising campaign for a business in the stone field. The purpose of this campaign is to increase brand awareness. This campaign will be implemented digitally and environmentally برای اجرای کمپین تبلیغاتی یک کسب‌وکار در حوزۀ سنگ، ۵ ایده بنویس. هدف از اجرای این کمپین، افزایش آگاهی از برند است. این کمپین به صورت دیجیتال و محیطی اجرا خواهد شد. کمپین تبلیغاتی

Write 15 practical questions to develop the persona of the audience of a business active in the field of houseplant sales. The answers to these questions should create the persona of the audience

برای تدوین پرسونای مخاطب یک کسب‌وکار فعال در حوزۀ فروش گیاهان آپارتمانی ۱۵ سؤال کاربردی بنویس. پاسخ این سؤالات باید پرسونای مخاطب را ایجاد کند. پرسونای مخاطب

Imagine yourself as a content expert with 3 years of experience in the field of marketing and rewrite this article with deep and experiential knowledge. Follow the writing and editing tips

به‌عنوان کارشناس محتوا با تجربۀ ۳ ساله در حوزۀ مارکتینگ، این مطلب را با دانش عمیق و تجربی بازنویسی کن. نکات نگارشی و ویراستاری را هم رعایت کن. ویراستاری و بازنویسی متون

Write a script for a 15-minute podcast on marketing for Gen Z. This podcast has one speaker and is aimed at marketing managers

برای یک پادکست ۱۵ دقیقه‌ای با موضوع بازاریابی برای نسل زد یک سناریو بنویس. این پادکست یک گوینده دارد و مخاطب هدف آن، مدیران بازاریابی هستند. سناریونویسی برای پادکست

Write 10 ideas for SMS advertising of a clothing brand. These messages are sent on the occasion of Black Friday. The audience of these messages are people who like to wear formal style like suits

۱۰ ایده برای تبلیغات پیامکی یک برند پوشاک بنویس. این پیام‌ها به مناسبت بلک فرایدی ارسال می‌شوند. مخاطب این پیام‌ها، افرادی هستند که به پوشیدن استایل رسمی مثل کت و شلوار علاقه دارند. ایده برای تبلیغات پیامکی

Write 5 ideas for the text on the honey packaging. This text is supposed to explain the properties and nutritional value of thyme honey

۵ ایده برای متن روی بسته‌بندی عسل بنویس. این متن قرار است ویژگی‌ها و ارزش غذایی عسل آویشن را توضیح دهد. متن بسته‌بندی محصول

Suggest 30 different topics for the content creation of an online shop in the field of home accessories

برای تولید محتوای سایت یک آنلاین‌شاپ در حوزۀ اکسسوری منزل ۳۰ موضوع مختلف پیشنهاد بده. ایده‌پردازی موضوع وبلاگ

Write a scenario for a 30-second video. The subject of the video is the introduction of the forex trading course. Put a catchy hook at the beginning of the video and a call to action at the end

برای یک ویدئوی ۳۰ ثانیه‌ای سناریو بنویس. موضوع ویدئو، معرفی دورۀ آموزشی ترید در فارکس است. در ابتدای ویدئو یک قلاب جذاب و در پایان آن، فراخوانی به اقدام مناسب قرار بده. سناریونویسی برای ویدئو

 

نکته: شما می‌توانید پرامپت را انگلیسی بگیرید و از هوش مصنوعی بخواهید خروجی را به زبان فارسی یا سایر زبان‌ها آماده کند؛ مثل نمونه‌ای که در تصویر زیر می‌بینید (پرامپت ایده برای آنلاین‌شاپ اکسسوری منزل).

نمونه پرامپت ایده‌پردازی بلاگ سایت

برویم سراغ هوش مصنوعی محبوب تولیدکننده‌های محتوای بصری؟

 

۵ نمونه پرامپت برای میدجورنی

اگر دوست دارید با میدجورنی عکس‌های جذاب و خلاقانه درست کنید، این ۵ نمونه را در سبک‌های مختلف تصویری امتحان کنید:

 

پرامپت ترجمه
An image of a close-up of a burnt brown eye showing sadness and tears. This image was captured with the Nikon AF-S 105mm f/2.8G ED IF VR Micro تصویری از نمای نزدیک چشمی به رنگ قهوه‌ای سوخته که احساس غم و اندوه به همراه اشک در آن دیده می‌شود. این تصویر با Nikon AF-S 105mm f/2.8G ED IF VR Micro ثبت شده است.
Make a hyper realistic black pencil drawing of a mother holding her baby and looking at him with a smile. This image is inspired by the works of Chuck Clooney نقاشی سیاه قلم به سبک هایپر رئالیسم بساز از مادری که نوزاد خود را در آغوش گرفته و با لبخند به او نگاه می‌کند. این تصویر با الهام از آثار چاک کلونی باشد.
Create a fantasy picture of 4 happy potatoes with big round eyes and skinny arms and legs. Pay attention to details to make this photo تصویری فانتزی از ۴ سیب زمینی خوشحال بساز که چشمان گرد بزرگ و دست و پای لاغر دارند. برای ساخت این عکس، به جزئیات دقت کن.
Create a graffiti image of the Hulk on the wall of an old neighborhood, painted with meticulous detail and masterful acrylic spray paint by Yuji Shinkawa تصویری گرافیتی از هالک روی دیوار یک محلۀ قدیمی بساز که با دقت و جزئیات فراوان و رنگ اسپری اکریلیک استادانه توسط یوجی شینکاوا کشیده شده است.
Create a realistic portrait of a fisherman on a beautiful Amazon River beach at sunset with bent palm trees. Fishing gear and a small boat can be seen on the beach تصویری به سبک رئال از یک مرد ماهیگیر در ساحل زیبا رودخانۀ آمازون در غروب آفتاب با درختان نخل خم شده بساز. وسایل ماهیگیری و یک قایق کوچک در ساحل دیده می‌شود.

 

نکته: شما می‌توانید از این پرامپت‌ها برای سایر هوش مصنوعی‌ها مثل دال‌-ای هم استفاده کنید و نتیجهٔ خوبی بگیرید. حتی پیشنهاد می‌کنیم خروجی چند هوش مصنوعی را با هم مقایسه کنید تا ببینید کدام‌یک به آنچه شما می‌خواهید، نزدیک‌تر است.

ما پرامپت سیب‌زمینی را هم به دال‌-ای و هم میدجورنی دادیم و خروجی آن را در تصویر زیر می‌بینید:

مقایسهٔ خروجی ۲ پرامپت یکسان

در آخر هم نوبت پرامپت برای ایده‌های تولید محتوای ویدیویی شماست!

 

۲ نمونه پرامپت برای هوش مصنوعی تولید محتوای ویدیویی

حالا بیایید ۲ نمونه پرامپت را که برای ساخت محتوای ویدیویی کاربرد دارد، بررسی کنیم. شما می‌توانید متناسب با نیاز خود، این پرامپت‌ها را تغییر دهید تا به خروجی موردنظر برسید.
مورد اول، برای معرفی محصول مناسب است:

Create a 30-second product introduction video of (product name). This product has features like (describe the product). We want this video to encourage the audience to place an order. This video is intended for Iranian audiences. So design the type of clothing and appearance of people accordingly. Also provide a suggested soundtrack

ترجمه: یک ویدیو معرفی محصول ۳۰ ثانیه‌ای از محصول (نام محصول) بساز. این محصول دارای ویژگی‌هایی مثل (محصول را توصیف کنید) است. می‌خواهیم این ویدئو مخاطبان را به ثبت سفارش ترغیب کند. این ویدئو قرار است برای مخاطبان ایرانی استفاده شود. پس نوع پوشش و ظاهر افراد را متناسب با آن طراحی کن. یک موسیقی متن پیشنهادی هم ارائه کن.

مورد دوم نمونه‌ای است که می‌تواند برای انتقال حس خوب مشتریان از مصرف محصول مفید باشد. این کار در فرایند برندسازی کمک بزرگی به کسب‌وکارها می‌کند. پرامپت را ببینید:

A 20-second video consisting of 4 parts. In each section, a customer is using the product (product name). This video is intended to be used to show customer satisfaction. So people’s faces should be happy and satisfied with buying and using the product

ترجمه: یک ویدئوی ۲۰ ثانیه‌ای که از ۴ بخش تشکیل شده است. در هر بخش، یک مشتری در حال استفاده از محصول (نام محصول) است. این ویدئو قرار است برای نمایش رضایت مشتری استفاده شود. پس چهره افراد شاد و خوشحال باشد و از خرید و استفاده از محصول راضی باشند.

 

دستور مشخص = خروجی خوب

چه محتوایی نیاز دارید؟ متن، عکس یا ویدئو؟ حالا می‌توانید تقریباً هر محتوایی را با هوش مصنوعی بسازید. فقط باید با اصول پرامپت‌نویسی هوش مصنوعی آشنا باشید و دستورهای مختلف را روی ابزارهای گوناگون تست کنید.

پیشنهاد می‌کنیم همین حالا سرغ امتحان‌کردن پرامپت‌ها بروید و اگر سؤالی داشتید، در بخش نظرات بپرسید تا شما را راهنمایی کنیم.

4.5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آموزش تولید محتوای تبلیغاتی