لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

کمپین تبلیغاتی چیست؟ (استراتژی کمپین تبلیغاتی موفق)

مقالات دیجیتال مارکتینگ | تحریریه یکتانت | تاریخ بروزرسانی : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲

کمپین تبلیغاتی چیست؟ (استراتژی کمپین تبلیغاتی موفق)

بسیاری از بنگاه‌های کوچک، یک تبلیغ را در اینجا و یک آگهی را در جای دیگر قرار می‌دهند، یک وب سایت یا یک صفحه اینستاگرام برای خود ایجاد می‌کنند و خلاصه برای معرفی خود به هر دری از تبلیغات می‌زنند اما متاسفانه این رویکرد مانند ماهیگیری در زمین‌ خشک است. شما می‌توانید به اندازه دلخواه خود در هر جایی که خواستید حضور داشته باشید، اما باید دقت کنید که کجا و چه برنامه‌‌ای برای شما و کسب‌وکارتان کارساز و موثر است. در واقع باید روش ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موفق را فرا بگیرید. در این مقاله شما را با معنی کمپین تبلیغاتی و ویژگی‌های آن آشنا می‌کنیم.

 

کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین‌ تبلیغاتی، مجموعه‌ای از تبلیغات برنامه‌ریزی شده است که پیامی یکسان را برای دستیابی به هدفی خاص به دست مخاطبان هدف می‌رسانند. از مهم‌ترین اهداف کمپین می‌توان به جذب مشتری جدید، افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش اشاره کرد.   به عنوان مثال، فرض کنید که یک فروشگاه آنلاین کتاب به دنبال فروش کتاب‌های غیرداستانی خود باشد. آن‌ها کمپین زیر را برای تحقق هدفشان اجرا می‌کنند: 

نام کمپین: افزایش فروش کتاب‌های غیرداستانی 

  • گروه تبلیغاتی ۱:  راهنماهای سفر

تبلیغات اینستاگرام: دنبال‌کنندگان پیج‌های اینفلوئنسرهای حوزهٔ سفر و گردشگری 

تبلیغات در وب‌سایت: بازدیدکنندگان وب‌سایت‌های رزرو تور و هتل

  • گروه تبلیغاتی ۲: کتاب‌های اقتصادی و کسب‌وکار 

تبلیغات اینستاگرام: دنبال‌کنندگان پیج‌های اینفلوئنسرهای حوزهٔ بازاریابی  

تبلیغات در توییتر: دنبال‌کنندگان فعالان بازار سرمایه 

تبلیغات در وب‌سایت: بازدیدکنندگان وب‌سایت‌های دنیای اقتصاد، اقتصاد آنلاین و تجارت‌نیوز 

کمپینی که به‌درستی اجرا شود می‌تواند به ایجاد علاقه و انگیزه در مشتریان بالقوه برای انجام عملی مشخص منجر شود. موفقیت شما در گرو برنامه‌ریزی دقیق و انتخاب کانال مناسب است. توصیه می‌کنیم که قبل از اجرای کمپین خود با کارشناسان ما در یکتانت تماس بگیرید. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا در مسیر درست گام بردارید.

 

با تبلیغات کلیکی یکتانت، از همین امروز هدفمندتر هزینه کنید و سریع‌تر جواب بگیرید!

با تبلیغات کلیکی یکتانت، از همین امروز هدفمندتر هزینه کنید و سریع‌تر جواب بگیرید!

شروع تبلیغات arrow-left

 

اهمیت کمپین‌های تبلیغاتی برای کسب‌وکارها 

کمپین‌های تبلیغاتی به شما و کسب‌وکارتان کمک می‌کنند تا صدای خودتان را به گوش مخاطبان هدفتان برسانید. رشد کسب‌وکار و کسب درآمد و سود بیشتر بدون تبلیغاتِ منسجم و منظم امکان‌پذیر نیست؛ زیرا محصول یا خدمت شما زمانی به سود و درآمد تبدیل می‌شود که مشتری دربارهٔ آن بداند. 

از طرفی، تبلیغ شما باید به دست مخاطب درست برسد تا به ثمر بنشیند. کمپین تبلیغاتی ابزاری مفید برای تدوین استراتژی و برنامه‌ریزی به حساب می‌آید که به شما کمک می‌کند گروهی از مخاطبان خود را هدف بگیرید. 

با اجرای کمپین‌های تبلیغاتی شما می‌توانید بازار و مخاطب هدف خود را بهتر بشناسید. شناسایی نیازهای مشتری و بازار به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های بهتری اتخاذ کنید. در حقیقت، شما متوجه می‌شوید که باید چه چیزی را چگونه ارائه دهید تا نه تنها مشتریان فعلی خود را حفظ کنید بلکه مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

اهداف کمپین‌های تبلیغاتی 

از کمپین‌های تبلیغاتی برای اطلاع‌رسانی، متقاعد کردن مخاطب هدف و یادآوری محصول استفاده می‌شود. با این حال، آیا افزایش فروش محصول تنها هدفی است که می‌توان برای کمپین‌های تبلیغاتی متصور شد؟ بی‌شک، خیر! شما می‌توانید با کمک کمپین تبلیغاتی به اهداف مختلفی مانند موارد زیر دست پیدا کنید: 

  • معرفی محصول یا خدمت جدید 
  • ترویج محصول یا خدمت فعلی 
  • جذب مشتری جدید 
  • افزایش آگاهی از برند 
  • ایجاد انگیزه برای انجام اولین خرید 
  • بازگرداندن مشتریان  
  • آموزش مشتریان راغب (لید) 
  • افزایش فروش 
  • انتقال ارزش پیشنهادی  
  • تشویق مخاطبان به تغییر برند 

تعیین هدف کمپین تبلیغاتی به شما اجازه می‌دهد تا بدانید چه مخاطبی را از طریق چه کانالی هدف بگیرید. به همین دلیل، قبل از هر کاری باید بدانید که می‌خواهید با کمپین خود به چه چیزی دست پیدا کنید. به عنوان مثال، ممکن است شما بخواهید که مشتریان بیشتری را از اردوگاه رقیب جذب کنید. از این رو، شما باید پیامی قدرتمند را از طریق کمپین خود منتقل کنید تا آن‌ها برند محبوب خود را رها کنند و به سمت شما بیایند.

مقاله پیشنهادی: استراتژی تبلیغات چیست؟ (بررسی ۶ نمونه استراتژی تبلیغاتی برتر)

انواع کمپین‌های تبلیغاتی

همهٔ ما دوست داریم بیشترین و بهترین نتیجه را از کمپین تبلیغاتی بگیریم. قبل از تصمیم‌گیری برای اجرای هر یک از آن‌ها، بهتر است انواع کمپین‌ تبلیغاتی را به‌خوبی بشناسید. 

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۱. کمپین بازاریابی موتورهای جست‌وجو (SEM)

یکی از موثرترین راه‌های رشد هر کسب‌وکاری، بازاریابی مبتنی بر موتورهای جست‌وجو (SEM) است. در این نوع بازاریابی، از ابزارها و تاکتیک‌های مختلف استفاده می‌شود که باعث کسب موقعیت و رتبهٔ خوبی در موتورهای جست‌وجو می‌شود.

زمانی که مشتری بالقوه عبارتی را جست‌وجو کند و لینک وب‌سایت شما را ببیند، این شانس را خواهید داشت که او را جذب کنید. شواهد حاکی از آن است که تبلیغات در گوگل – یکی از تاکتیک‌های این نوع بازاریابی – باعث فروش کسب‌وکارها می‌شود.

 

۲. کمپین بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

همان طور که از نام این کمپین تبلیغاتی پیداست، از شبکه های اجتماعی مختلف با اهدافی مثل آگاهی از برند، برقراری ارتباط با مشتری، جذب مشتری جدید، افزایش فروش و حفظ مشتری استفاده می‌کنیم. 

 

۳. کمپین ایمیل مارکتینگ

 در کمپین‌های ایمیل مارکتینگ، ایمیل‌هایی با اهداف مختلف مانند ثبت‌نام در یک وبینار یا خرید یک محصول، برای مخاطبان ارسال می‌شوند. درون هر کدام از این ایمیل‌ها، دکمه هایی قرار دارند که کاربران را به صفحات دلخواه شما هدایت می کنند. 

محتوای هر ایمیل شامل موضوع متن، تصویری جذاب و یک گزینهٔ دعوت به اقدام است. به یاد داشته باشید که این کمپین  می‌‌تواند در افزایش آگاهی مشتری از برند و افزایش وفاداری مشتریان فعلی شما کمک شایانی کند. از مهم‌ترین انواع ایمیل‌ها در این کمپین، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خبرنامه (آخرین اخبار کسب‌وکار، اطلاع‌رسانی و معرفی محصول یا خدمت جدید) 
  • ترویجی (پروموت محصول یا خدمت)
  • نظرسنجی (افزایش نرخ حفظ مشتری) 

 

۴. کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

بی‌شک، کمپین‌های اینفلوئنسری پرطرفدارترین کمپین تبلیغاتی سال‌های اخیر به حساب می‌آیند. در این روش، برای تبلیغ، از افراد تاثیرگذار و محبوب جامعه استفاده می‌کنیم؛ زیرا هر اینفلوئنسری مخاطبان خود را دارد و این مخاطبان از آن‌ها  الگوبرداری می‌کنند. از مزایای این کمپین می‌توان به دیده‌شدن توسط میلیون‌ها نفر اشاره کرد. می‌توان از این کمپین برای جذب مخاطبِ هدف و افزایش فروش استفاده کرد. 

 

۵. کمپین ویدئو مارکتینگ

هر فردی، می‌تواند با توجه به اهداف کسب‌وکاری خود، از ویدئو مارکتینگ استفاده کند. برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و بالفعل، آشنایی مخاطبان با برند یا افزایش آگاهی از برند و معرفی خدمات و محصولات، از جمله اهداف این کمپین به شمار می‌آیند. 

زمان تاثیرگذاری ویدئوها متفاوت است؛ اما بهتر است ویدئوهایی که برای این کمپین طراحی می‌شوند، کمتر از ۲ دقیقه باشند. به‌طور کلی، مدت‌زمان هر ویدئو به هدف، کانال، قیف فروش و حوزهٔ فعالیت شما بستگی دارد. برای آشنایی بیشتر با بازاریابی ویدیویی، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «ویدئو مارکتینگ چیست؛ اهمیت و مزایای بازاریابی ویدیویی» را مطالعه کنید.

 

۶. کمپین اس ام اس  مارکتینگ

سریع‌ترین راه برای جلب توجه مخاطبان، ارسال پیامک  است. هریک از پیامک‌ها  شامل متنی به همراه شماره تماس یا لینک مشخصی است که به دست مخاطب مشخصی می‌رسد. متن این پیام‌ها باید کوتاه باشند و توجه مخاطب را به خود جلب کنند.

پس از شناخت این ۶ کمپین تبلیغاتی، باید اطلاعات لازم دربارهٔ اجرای آن را بدانید. فضای اجرای هر کمپین متفاوت است و نمی‌توان از یک روش مشخص برای اجرای آن‌ها بهره برد؛ بنابراین بیایید روش‌های اجرای کمپین‌های تبلیغاتی  را در بخش بعدی با یکدیگر بخوانیم.

مقاله پیشنهادی: کمپین مسئولیت اجتماعی چیست؟ (بررسی ۷ نمونهٔ موفق ایرانی)

اجرای کمپین‌های تبلیغاتی

اجرای درست و به‌موقع کمپین‌ها در نتیجهٔ نهایی تاثیر دارد؛ چرا‌که اگر کمپینی به‌خوبی اجرا نشود، می‌تواند منابع را هدر دهد. برای اجرا و مدیریت برخی از کمپین‌های نام برده شده و جلوگیری از هدر رفتن منابع، یکتانت همراه شماست:

 

تبلیغات در گوگل

برای اجرای کمپین‌های بازاریابی موتورهای جست‌وجو، شما می‌توانید از ۲ راه اقدام کنید:

  • کسب رتبهٔ ارگانیک با کمک سئو
  • راهیابی به صفحهٔ نتایج جست‌وجو با گوگل ادز

بدیهی است که کسب رتبه با سئو طول می‌کشد و باید صبور باشید؛ اما شما می‌توانید با کمک سرویس تبلیغات در گوگل یکتانت، تبلیغات خود را خیلی سریع به صفحهٔ نتایج جست‌وجو برسانید. گوگل یکی از شلوغ‌ترین محل‌های رفت‌و‌آمد مشتریان بالقوه است؛ بنابراین شما می‌توانید با تبلیغات در آن، فروش خود را به‌سرعت افزایش دهید.

 

تبلیغات در گوگل

 

 

تبلیغات بازدیدی و گسترده اینستاگرامی 

برای اجرای کمپین‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، هدف خود را از اجرای این کمپین ابتدا مشخص کنید، مخاطبِ هدف و رقبا را به‌خوبی بشناسید و پس از نوشتن استراتژی، کار خود را شروع کنید. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا به اهداف کمپین خود نزدیک‌تر شوید. 

برای اجرای کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام، می‌توانید از سرویس جریان – یکی از زیرمجموعه‌های یکتانت – استفاده کنید. این سرویس به شما کمک می‌کند تا تبلیغات گسترده را نه‌تنها اجرا، بلکه مدیریت کنید. این تبلیغات به طیف وسیع و گسترده‌ای از افراد مختلف نمایش داده می‌شوند. از طرفی، با جریان، می‌توانید گزارش فعالیت‌های خود را آنالیز کنید تا به نتیجهٔ دلخواه برسید. 

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

نحوهٔ اجرای کمپین ایمیلی با یکتانت 

 قبل از اجرای این کمپین، به این موضوع فکر کنید که قرار است با اجرای آن کدام هدف شما محقق شود؟ مخاطبانتان چه کسانی هستند؟ مرحلهٔ  بعدی، گردآوری لیستی از ایمیل‌های مخاطبانتان است. پس از تعیین هدف و مخاطبِ مورد نظر، باید به فکر ارسال ایمیل، زمان‌بندی ارسال، مدیریت کمپین و تجزیه‌وتحلیل عملکرد آن باشید. سرویس نجوا – یکی از زیرمجموعه‌های یکتانت – ازجمله ارائه‌دهندگان برتر خدمات ایمیل مارکتینگ است که از مزایای آن می‌توان به سهولت استفاده از پنل و عدم بروز مشکلات ناشی از تحریم‌ها اشاره کرد.

 

کمپین ایمیلی با نجوا

 

تبلیغات اینفلوئنسری 

برای اجرای کمپین تبلیغاتی اینفلوئنسری ، مانند کمپین‌های قبل، باید هدفمان از انجام تبلیغ را به‌خوبی بشناسیم. 

در ایران، اجرای این کمپین در اینستاگرام بیشتر رواج دارد؛ چراکه تعداد مخاطبان ایرانی آن بیشتر است و شانس بیشتری برای برنده‌شدن وجود دارد. با این حال، ممکن است بخواهید کمپین خود را در توییتر یا لینکدین هم اجرا کنید. همه چیز به هدف و مخاطبِ موردِنیاز شما بستگی دارد.

نحوهٔ  اجرای این کمپین به این صورت است که شما ابتدا باید اینفلوئنسر موردِنظرتان را تعیین کنید و مخاطبان او را بررسی کنید. پس از بررسی نرخ تعامل و تعداد فالوورهای او، باید دربارهٔ مبلغ و زمان اجرای کمپین با وی صحبت کنید. 

دسترسی به اینفلوئنسرها همیشه آسان نیست؛ اما شما می‌توانید با عضویت در پلن جریان، کمپین خود را اجرا و مدیریت کنید و دغدغه‌هایی مانند هماهنگی  با اینفلوئنسر را از دوش خود بردارید.

 

ساخت کمپین تبلیغات اینفلوئنسری در جریان

 

تبلیغات ویدئویی 

شما باید مواردی مانند بودجه و ابزارهای موردِنیاز برای اجرای این کمپین تبلیغاتی را ابتدا در نظر بگیرید. ویدئوها حتی اگر کوتاه هم باشند، به سناریویی قوی نیاز دارند؛ بنابراین لازم است مواردی مانند صدای گوینده، موسیقی و چیزی که قرار است در این ویدئو گفته شود، قبل از شروع تبلیغات مشخص شوند. 

پس از اجرای کمپین، نتایج را باید آنالیز کنید. با استفاده از سرویس تبلیغات ویدئویی یکتانت، می‌توانید کمپین‌های تبلیغات ویدئویی خود را به بهترین شکل اجرا و مدیریت کنید.

 

تبلیغات پیامکی 

شما باید بدانید بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی، چه زمانی است؛ چون اگر پیامک در زمان درست به دست مخاطب نرسد، به آن توجهی نمی‌کند و هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. 

از طرفی، بهتر است مخاطبان خود را بر اساس ویژگی‌هایی مثل سن، جنسیت و درآمد و همچنین نیاز آن‌ها در گروه‌های مختلف قرار دهید تا نتیجهٔ بهتری بگیرید. در واقع، یک پیامک را برای تمام مشتریان خود نفرستید!

سرویس ارسال پیامک انبوه یکتانت به شما کمک می‌کند هدفمند تبلیغ کنید؛ چطور؟ ما ۳ روش برای هدف‌گیری پیش روی شما گذاشتیم: بر اساس موقعیت مکانی، بر مبنای ویژگی‌های رفتاری و علایق و همچنین بر اساس شغل. برای شروع، شما فقط باید در پنل یکتانت ثبت‌نام کنید و پس از شارژکردن اکانت، اولین کمپین پیامکی را بسازید.

جا دارد به یک نکته اشاره کنیم که پنل ارسال پیامک یکتانت رایگان است و نیاز نیست برای تبلیغات پیامکی، خط اختصاصی بخرید؛ همچنین فقط به‌ازای پیامک‌های تحویل‌داده‌شده هزینه می‌کنید و می‌توانید در پیامک لینک قرار دهید.

پنل ارسال پیامک یکتانت

ویژگی‌های یک کمپین تبلیغاتی

چندین نتیجه وجود دارد که بعد از انجام هر کمپین تبلیغات باید حاصل شود. هنری فورد یک بار گفته بود: «شخصی که برای پس انداز کردن پول، تبلیغات را متوقف می‌کند، شخصی است که برای صرفه‌جویی در وقت خود، ساعت خود را متوقف می‌کند.» مهم‌تر از همه، شخصی که بدون یک استراتژی تبلیغاتی موثر تبلیغ می‌کند هم شخصی است که در انتظار شکست است.

استراتژی‌های تبلیغاتی، طرح‌هایی هستند که به کسب و کارها کمک می‌کنند تا محصولات یا خدمات را به مصرف‌کنندگان بفروشند. محصولات جدیدی که تولید می‌شوند یا محصولات قدیمی که باید به بازار عرضه شوند باید با یک کمپین موثر همراه باشند.

در ادامه ۹ ویژگی یک کمپین تبلیغاتی موفق ذکر شده است:

  • مخاطب مناسب را جذب می‌کند؛
  • جلب توجه می‌کند؛
  • ارتباط ارزشمند ایجاد می‌کند؛
  • آموزش موثر را ایجاد می‌کند؛
  • برند را معرفی می‌کند؛
  • اعتماد ایجاد می‌کند؛
  • یک اقدام به تماس ایجاد می‌کند؛
  • کوتاه و جذاب است؛
  • به راحتی قابل یادآوری است.

همواره به خاطر داشته باشید که تبلیغات، مساله‌ای حیاتی برای بودن یک برند و موفقیت آن در جذب بازار بیشتر است. پس همواره سعی کنید با ایجاد استراتژی مناسب و تدوین کمپین‌ موفق تبلیغاتی آنلاین برای کسب‌وکار خود، حضورتان را پررنگ نشان دهید.

مقاله پیشنهادی: راه های جذب بیمار به مطب (۱۰ روش کاربردی برای تبلیغ مطب)

نکاتی برای داشتن استراتژی کمپین تبلیغاتی موفق

یک کمپین سودآور باید با برنامه‌ریزی دقیق انجام شود. در ادامه ۹ گام برای ایجاد استراتژی و اجرای یک کمپین موفق را برای شما معرفی می‌کنیم.

1- انتخاب کمپین بازاریابی متناسب کسب‌وکارتان

در حالت ایده‌آل، قبل از برنامه‌ریزی برای اجرای یک کمپین موفق، شما باید یک برنامه بازاریابی برای تجارت خود داشته باشید. این برنامه، طرح اهداف و استراتژی‌های کلی بازاریابی را برای جذب بازار هدف شما نسبت به محصولات و خدمات‌تان مشخص می‌کند. از طرف دیگر، یک کمپین تبلیغاتی فقط یک قطعه کوچک از برنامه بازاریابی شما است، یک اقدام بازاریابی که برای دستیابی به یک هدف خاص طراحی می‌شود.

هنگامی که کمپین بازاریابی متناسب با برنامه بازاریابی کلی شما باشد، می‌توانید مطمئن باشید که برنامه اجرای این کمپین کاملا با ارزیابی بازار هدف شما طراحی شده و می‌تواند بهترین نتیجه را داشته باشد.

ارزیابی کمپین بازاریابی

2- هدف و پارامترهای کمپین خود را مشخص کنید

می‌خواهید کمپین شما به چه چیزی برسد؟ هدف کمپین باید تا حد امکان مشخص باشد. به عنوان مثال، هدف «فروش بیشتر» هدفی بسیار گسترده‌ و وسیع است. شما یک متریک و هدف خاص لازم دارید، یعنی باید مقدار مشخصی از فروش برای یک محصول یا خدمات خاص را در مدت زمان مشخص تعیین کنید. حتما می‌پرسید چرا؟ چون با داشتن هدف و پارامتر می‌توانید مطمئن باشید که کمپین تبلیغاتی شما متمرکز انجام شده و به راحتی هم می‌توانید اثربخشی آن را در صورت انجام آن اندازه‌گیری کنید.

فرمول هدف تبلیغات بازاریابی مشترک این است که در زمان اجرای کمپین چه چیزی به دست می‌آورید به عنوان مثال، «فروش ماسک‌های زیبایی صورت در مدت سه ماه ۵۰ درصد افزایش ‌یابد.» یا، «فروش خدمات مسافرتی طی هشت هفته آینده ۱۵ درصد افزایش یابد.»

 

3- تعیین کنید که چگونه موفقیت را اندازه می‌گیرید

از چه معیارهایی استفاده می‌کنید؟ در صورتی که برای رسیدن به موفقیت در فعالیت‌های تبلیغاتی خود معیارهای درستی انتخاب کرده باشید می‌توانید موفقیت کمپین تبلیغاتی خود را با کمک آن متریک‌ها اندازه‌گیری کنید و در واقع ببینید آیا ادامه دادن آن روش و هدف بازاریابی ارزش هزینه مجدد دارد یا نه.

نکته مهم این است که مطمئن شوید از ابزارهای مناسب برای ردیابی معیارهای خود استفاده کرده‌اید. اگر هدف بازاریابی شما افزایش آگاهی از نام تجاری یا ارتقا رتبه شما در موتور جستجوگر است، می‌توانید از Google Analytics استفاده کنید.

شما باید قبل از شروع اندازه‌گیری پیشرفت کمپین خود، مبنایی را برای هر متریک انتخاب کرده باشید.

مقاله پیشنهادی: روش‌های تبلیغات کلاس کنکور + ۱۵ نمونه متن تبلیغ کلاس کنکور

4- بودجه کمپین تبلیغاتی خود را تنظیم کنید

میزان پولی که می‌خواهید برای کمپین خود خرج کنید بر استراتژی بازاریابی شما تاثیر زیادی خواهد داشت. به دنبال تبلیغات رایگان و استراتژی‌های تبلیغاتی برای کارهای کوچک نباشید. این بدان معنا نیست که تمام استراتژی‌های بازاریابی رایگان، بد است، اما باید به یاد داشته باشید که برای بازاریابی، همیشه هزینه باید بکنید، حتی اگر این هزینه فقط وقت و زمان شما باشد که برای کمپین رایگان صرف می‌شود. با توجه به این که رسیدن و دستیابی به مشتریان کار آسانی نیست بنابراین باید هنگام تنظیم بودجه خود واقع‌بین باشید.

مقاله پیشنهادی: چطور بودجه تبلیغاتی تعیین کنیم؟ (۵ روش کاربردی)

5- کانال‌های ارتباطی خود را انتخاب کنید

از چه کانال‌های ارتباطی می‌خواهید استفاده کنید؟ پست الکترونیک؟ سایت خبری؟ تبلیغات همسان؟ ریتارکتینگ؟ تبلیغات بنری؟ برخی از کانال‌های ارتباطی برای بازار هدف شما مناسب‌تر خواهند بود. برای مثال اگر بازار هدف شما به طور مرتب رادیو یا سایت‌های خبری را چک نمی‌کند بهتر است رپورتاژ آگهی کار نکنید. در نظر بگیرید که مخاطبان شما زمان‌شان را در کدام کانال تبلیغاتی سپری می‌کنند. بررسی کنید تا متوجه شوید مخاطبان شما احتمال اینکه اطلاعات شما و محصولات شما را ببینند یا بشنوند و به آن توجه کنند در کدام رسانه یا کدام محل بیشتر است. در گوگل، یک سایت خبری، در ایمیل، در اپلیکیشن موبایل، روی شبکه‌های اجتماعی تلفن هوشمندشان و سوار اتوبوس، مجله و یا در خیابان و محل ترددش.

مقاله پیشنهادی: بهترین رسانه های تبلیغاتی کدام‌اند؟ (راهنمای انتخاب بهترین رسانه!)
کمپین تبلیغاتی موفق

6- یک جدول زمانی و برنامه عملی ایجاد کنید

دقیقا کاری را که می‌خواهید انجام دهید و زمان انجام آن را ثبت کنید. این کار، شانس موفقیت شما را در داشتن یک کمپین موفق افزایش می‌دهد و حتی به شما امکان ارزیابی راحت‌تر را نیز خواهد داد.

به عنوان مثال، فرض کنید که شما در حال فروش صندلی‌های دوچرخه هستید که خیلی راحت هستند. در اینجا یک برنامه مناسب باید برای کمپین احتمالی خود ایجاد کنید:

مثلا در ماه خرداد مسابقات محلی دوچرخه سواری قرار است در شهرتان برگزار شود، باید آن مسابقه را حمایت مالی کنید (باید مبلغی را برای تبدیل شدن به یک اسپانسر در نظر بگیرید).

  • وقتی برای اولین بار حامی مالی می‌شوید، باید یک بیانیه مطبوعاتی ارسال کنید (اگر خودشان این کار را انجام دهند رایگان است).
  • انتشار بیانیه مطبوعاتی قبل از مسابقه را از ماه قبل شروع کنید.
  • می‌توانید یک سری از تبلیغات خود را در روزنامه‌های محلی انجام دهید (یکی در ماه قبل از برگزاری مسابقه، یکی در زمان مسابقه و یکی برای بعد از مسابقه).
  • از برگزارکنندگان باید بخواهید اطلاعات شما را در صفحه شبکه‌های اجتماعی‌شان، سایت و یا بروشورهای مرتبط خود درج کنند.
  • همکاری و حضورتان را به عنوان یک حامی در سایت‌تان و خبرنامه‌تان قرار دهید.

اکنون تقریبا یک کمپین بازاریابی ساده دارید که می‌تواند نتیجه‌ای مثبت داشته باشد. البته شما می‌توانید با توجه به بودجه شرکت خود این کمپین را گسترده‌تر کنید و مثلا تبلیغات وسیع‌تری را برای برنامه بازاریابی دیجیتال خود در نظر بگیرید. مثلا می‌توانید از گزینه تبلیغات موبایل ، تبلیغات ایمیلی و حتی پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی استفاده کنید.

فرض کنید که یک فرد حاضر در مسابقه دوچرخه سواری حاضر شود با هزینه تامین صندلی دوچرخه‌اش، یک پیراهن با نام تجاری و آرم شما را بپوشد. همچنین فرض کنید که شاید همان فرد شناخته شده مایل باشد چهره این کمپین بازاریابی آنلاین شما چه به صورت رایگان و چه با دریافت مبلغ باشد. بنابراین حتی می‌توانید تبلیغات وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید و حتی از او بخواهید در شبکه‌های اجتماعیش که احتمالا فالوور بالایی دارد صندلی دوچرخه خود را معرفی کنید. علاوه بر تمام اینها اگر شخص یا تیم مورد نظر شما برنده مسابقات هم باشد که می‌توانید از فرصت موفقیت آنها صدای خوبی در رسانه‌ها برای حمایت ایجاد کنید.

همچنین می‌توانید با تبلیغات در سایر مکان‌ها، خواه با خرید تبلیغات بنری در وب‌سایت‌های مربوط به دوچرخه یا قرار دادن تبلیغات در مجلات دوچرخه سواری، از مزایای تبلیغات بیشتری در زمینه حمایت از مسابقه خود بهره‌مند شوید.

مقاله پیشنهادی : تبلیغات در اینترنت چیست و چه مزایایی دارد؟

7- برنامه‌های خود را اجرا کنید

متون تبلیغاتی خود یا کپی‌های مد نظرتان را با کمک کپی‌رایترها و نویسندگان محتوای خود بنویسید. تاریخ‌های انجام و اجرای هر یک از برنامه‌های خود را مشخص کنید. تبلیغات خود را در جایگاه‌های برنامه‌ریزی شده قرار دهید. به دنبال کسی باشید که چهره کمپین بازاریابی آنلاین شما باشد. و خلاصه با توجه به بودجه خود کلیه برنامه‌ها را چک کنید.

به برنامه زمانی خود برگردید و موارد لازم را خوب بررسی کنید، و تاریخ تکمیل را یادداشت کنید این کار باعث می‌شود که سازمان یافته‌تر‌ پیش روید و با انگیزه کارتان را انجام دهید.

سنجش موفقیت کمپین تبلیغاتی

8- نتایج خود را اندازه بگیرید

وقتی کمپین به پایان رسید، زمان آن رسیده که موفقیت آن را اندازه‌گیری کنید و ببینید آیا کمپین تبلیغاتی موفق مد نظر خود را اجرا کرده‌اید؟ چه تعداد صندلی دوچرخه را در هفته یا ماه قبل از تبلیغات در هر هفته فروختید؟ چه مقدار بعد از پایان کمپین خود فروختید؟ اگر هدف بازاریابی شما این بود که فروش صندلی‌های دوچرخه را ۲۵ درصد در طی چهار ماه افزایش دهید، مقایسه آمار فروش ماه‌های بعد از پایان کمپین را فراموش نکنید.

اما برای اندازه‌گیری کلی هر نوع کمپینی می‌توانید این موارد را هم در نظر بگیرید: لید تولید شده، نرخ کلیک (CTR)، نرخ خروج از سایت (Bounce Rate)، بازدیدکنندگان صفحه، حتی بازاریابی دهان به دهان، در صورت داشتن صفحه لندینگ یا صفحه فرم می‌توانید نرخ تبدیل این صفحات را بررسی کنید و نرخ باز کردن ایمیل و کلیک ایمیل یکی دیگر از مواردی است که قابل اندازه‌گیری است و حتی جایگاه سئو هم جز مواردی است که باید اندازه‌گیری شود.

یک لیست جامع از نرم افزارهای تبلیغات بازاریابی وجود دارد که می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی و سنجش تلاش‌های شما کمک کند. البته بهترین ابزار اندازه‌گیری و سنجش موفقیت کمپین‌ها، گوگل آنالیتیکس است.

 

9- برای کمپین تبلیغاتی بعدی برنامه‌ریزی کنید

چرا اندازه‌گیری‌ها اینقدر مهم هستند؟ چون پس از اطلاع از نتایج کمپین بازاریابی خود می‌توانید استراتژی‌های بازاریابی بعدی خود را بهبود بخشید. فرض کنید کمپین بازاریابی صندلی دوچرخه شما میزان فروش صندلی دوچرخه را ۴۱ درصد افزایش داده است. احتمالا سال آینده کمپین خود را تکرار خواهید کرد. اما ممکن است راه‌هایی را که می‌خواهید در کمپین‌های آینده انتخاب کنید هم کشف کنید. اگر داده‌ها نشان می‌دادند که تنها دو درصد از افزایش فروش‌ها از طریق استراتژی‌های توییتر و فیسبوک شما حاصل شده است، ممکن است تصمیم بگیرید سال آینده آنها را از کمپین خود حذف کنید.

برخی معتقدند که انجام هرگونه فعالیت بازاریابی بهتر از انجام ندادن آن است. در نهایت هم بیشترین دردسر برای شما در پروسه انجام یک برنامه بازاریابی، همان برنامه‌ریزی و استفاده از معیارهای مناسب برای تدوین بهترین استراتژی است.

برنامه ریزی برای کمپین بعدی

 

۵ نمونه کمپین تبلیغاتی موفق در جهان که تاریخی شدند

نکته: نام کمپین‌های تبلیغاتی موفق و ویدیو‌ها به انگلیسی بیان شده است تا در صورت تمایل بتوانید درباره آن‌ها بیشتر جست‌وجو کنید.

۱. کمپین تبلیغاتی برند Always

کمپین موفق برند Always با نام «Like a Girl» به معنای «مانند یک دختر» را هر فردی دیده است و امکان ندارد که کسی با دیدن ویدیو آن اشک نریخته باشد. این کمپین نشان می‌دهد که چطور اعتمادبه‌نفس دخترها پس از به رسیدن به سن بلوغ کاهش پیدا می‌کند. تبلیغات این برند همیشه در تلاش است تا با ابزارهای گوناگون به افزایش اعتمادبه‌نفس دخترهای جوان کمک کند. آن‌ها با TED‌ همکاری مشترک داشته و ویدیو‌هایی آموزشی برای اعتمادبه‌نفس تهیه می‌کنند که با معلم‌ها و دانش‌آموزان سراسر جهان به اشتراک گذاشته می‌شود. این برند همچنان با هشتگ #LikeAGirl پیام‌هایی را با هدف آموزش اعتمادبه‌نفس منتشر می‌کند.

نمونه کمپین موفق آلویز

۲. کمپین شبکه‌های اجتماعی برند Oreo

هر بازاریابی تقریبا می‌داند که برند Oreo از سال ۲۰۱۳ در شبکه‌های اجتماعی حکمفرمایی می‌کند. یکی از رازهای اصلی موفقیت این برند در شبکه‌های اجتماعی، واکنش سریع و در لحظه Oreo برای انتشار توییت‌ها، پست‌ها عکس‌ها و دیگر محتواهای آنلاین است. توییت این برند با محتوای «You can still dunk in the dark» در سال ۲۰۱۳ همزمان با قطعی برق در سوپربول (مسابقه سالانه فوتبال آمریکایی قهرمانی لیگ فوتبال ملی که بالاترین سطح حرفه‌ای فوتبال آمریکایی در جهان است) به شهرت جهانی رسید. این توییت به معنای «هنوز هم می‌توانی در تاریکی پیش‌روی کنی» به گفته AdAge تنها در چند دقیقه طراحی، تصویب و اجرا شد.

ارتباط فرهنگی لحظه به لحظه این برند با دنیای سرگرمی باعث موفقیت آن در شبکه‌های اجتماعی شده است. کمپین تبلیغاتی موفق جدید این برند «Wonderfilled» به خوبی مصداقی بر این موضوع است که به سرعت به موضوعات فرهنگی، سیاسی و سرگرمی واکنش نشان می‌دهد.

کمپین شبکه های اجتماعی برند oreo

۳. کمپین تبلیغاتی موفق چیپس Doritos

در این کمپین برند Doritos از طرفداران خود خواست تا ویدیویی تبلیغاتی بسازند. این ویدیو‌ها به صورت انلاین به اشتراک گذاشته تا توسط مخاطبان رای‌گیری شود و ویدیو منتخب در سوپربول به نمایش گذاشته شد. این کمپین موفق در جذب مشارکت مخاطبان و UGC به شدت خوب عمل کرد و نه تنها توانست افراد زیادی را با خود همرا کند، بلکه استعدادهایی را هم از این راه کشف کرد. آن‌ها سالانه هزارن سفیر برند جدید پرورش می‌دهند.

۴. کمپین تبلیغاتی موفق دئودورانت مردانه Old Spice

این کمپین با شعار تبلیغاتی «The Man Your Man Could Smell Like» هنوز که هنوز است با گذر زمان همچنان در صدر کمپین‌ های جذاب و موفق است. این کمپین را می‌توان پادشاه خنده‌دار و مضحک بازاریابی دانست. ویدیو این کمپین در یوتیوب حدود ۵۲ میلیون بازدید داشته است. تگ‌لاین «Make a Smellmitment» در وب‌سایت این برند همراه با پروفایل‌های شبکه‌‌های اجتماعی و دیگر تبلیغات اضافی یک حضور یکپارچه تبلیغاتی را برای این برند رقم زد. حتی این برند به تازگی هم بازی به نام «Choose Your Own Adventure» را در اینستاگرام خود راه‌اندازی کرد و کمپین دیجیتال مارکتینگ این برند را به کمپینی برای تمام نسل‌ها و بدون تاریخ مبدل ساخت.

کمپین تبلیغاتی دئودورانت مردانه old spice

۵. کمپین تبلیغاتی رستوران‌های Chipotle

این برند تنها به عنوان یک رستوران شناخته نمی‌شود، بلکه با مسئولیت اجتماعی که در قبال تهیه غذا نسبت به محیط‌ زیست و انسان‌ها دارد، در دنیای بازاریابی جای خود را باز کرده است. این تعهد اولین بار در سال ۲۰۱۲ از طریق یک ویدیو تبلیغاتی تلویزیونی به نام «Back to The Start» در سراسر جهان معرفی شد. این ویدیو توانست سیل عظیمی از طرفداران و سفیران آنلاین مرتبط با شعار «Food with Integrity» به معنای «غذای با صداقت» را برای این برند جذب کند و یک نمونه کمپین موفق شود.

تبلیغات رستوران‌های chipotle

۹ نمونه‌ کمپین تبلیغاتی موفق در ایران

کسب‌وکارهای ایرانی چه با کمک روش‌های آنلاین و چه آفلاین، سعی کرده‌اند با راه‌اندازی کمپین‌های کوچک و بزرگ به اهداف مختلفی دست پیدا کنند.

برخی کمپین‌ها آنچنان خلاقانه اجرا شده‌اند که حتی پس از سال‌ها در ذهن ما مانده‌اند. برخی هم در خفا و بدون سروصدا کلی مشتری برای خود جمع کردند.

در این بخش، قرار است چند نمونه کمپین تبلیغاتی ایرانی موفق را با هم مرور کنیم. در بعضی کمپین‌ها، ردپای یکتانت یا یکی از زیرمجموعه‌های آن دیده می‌شود ?

 

۱. کمپین ۱=۲ (موتن‌رو)

تبلیغات اینفلوئنسری در این سال‌ها یک پای ثابت کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکارها بوده است. در این کمپین‌ها، روی تاثیر بیش از حد اینفلوئنسر در تصمیم‌گیری افراد حساب می‌شود.

موتن‌رو از این فرصت برای تبلیغ جشنواره ۱=۲ خود بیشترین بهره را برد. در این کمپین که با کمک جریان (یکی از زیرمجموعه‌های یکتانت) اجرا شد، موتن‌رو با اینفلوئنسرهای مختلفی از جمله بهاره صالحی‌نیا (۳/۱ میلیون فالوور) و سپیده بزمی‌پور (۹۰۳ هزار فالوور) همکاری کرد.

این تبلیغات از طریق استوری انجام و لینک لندینگ جشنواره در اختیار کاربران گذاشته شد. آن‌ها علاوه بر اینکه روی پیشنهاد ویژهٔ خود (یعنی یک محصول بخرید و یک محصول هم هدیه بگیرید) مانور دادند، مسابقهٔ «جایزه باران» خود را هم تبلیغ کردند.

بیایید یک نمونه از تبلیغات آن‌ها را با هم ببینیم:

۲. کمپین امسال، سال اوج گرفتن است… (بانک ملت)

تبلیغات پارتیزانی را زیاد در ایران نمی‌بینیم. شاید یکی از دلایل آن ترس کسب‌وکارها از عواقب آن باشد! ولی برخی مثل بانک ملت به شکستن چارچوب‌ها و استفاده از ظرفیت روش‌های مختلف عادت دارند.

نوروز ۱۳۹۸ بهانهٔ خوبی بود تا بانک ملت نام خود را سر زبان‌ها بیندازد. ما به سال جدید همیشه امید دارم تا با استفاده از فرصت‌هایی که از دید دیگران پنهان مانده است، اوج بگیریم.

وظیفهٔ بانک حفظ و توسعهٔ سرمایهٔ مردم است که «امید» از نظر بانک ملت گران‌بها‌ترین سرمایهٔ انسان است.

همین مسئله پایه و اساس شکل‌گیری پیام کمپین شد: امسال، سال اوج گرفتن است…

برای طراحی این کمپین، به تشابه بین عدد ۷ و ۸ و دکمه‌های آسانسور تکیه کردند تا با ایجاد هم‌خوانی بین پیام کمپین و محتوای آن، بیشترین تاثیر را بگذارند.

بانک ملت به‌جای اینکه به تبریکی حاوی یک آرزوی خوش که تحقق آن تضمینی نیست، بسنده کند، یک هدف که از قضا تحقق آن با کمک خود بانک ملت امکان‌پذیر است، پیش روی مخاطبان خود گذاشت.

این کمپین حاوی آگهی‌های تلویزیونی، رادیویی، آرم آگهی و تبلیغات محیطی و همچنین تبلیغات پارتیزانی بود.

در ویدئوی زیر، تبلیغ پارتیزانی آن‌ها در مجتمع آواسنتر تهران را مشاهده کنید:

 

 

برای آشنایی بیشتر با بازاریابی پارتیزانی و همچنین مشاهدهٔ ۴ نمونه تبلیغ دیگر، مقالهٔ «گوریلا مارکتینگ چیست + ۵ نمونهٔ موفق ایرانی» را حتماً مطالعه کنید.

 

۳. کمپین ریتارگتینگ اسنپ‌فود

برگردیم به کمپین‌هایی که با کمک سرویس‌های یکتانت اجرا شدند!‌ اسنپ فود و یکتانت از سال ۱۳۹۸ در طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی با یکدیگر همکاری مشترک داشته که سرویس‌های تبلیغات همسان، ریتارگتینگ و ریتارگتینگ محصول یکتانت توانسته به جذب طیف گسترده‌تری از مخاطبان با سلیقه‌های مختلف برای اسنپ‌فود منجر شود.

اسنپ‌‌فود با کمپین ریتارگتینگ خود توانست آگاهی از برند و به‌تبع آن، تعداد افرادی را که ثبت‌نام می‌کنند، افزایش دهد.

علاوه بر معرفی محصولات اسنپ‌فود به افراد مختلف، نرخ تبدیل آن‌ها در تعداد نشست مساوی تا ۳ برابر افزایش یافت. از طرفی، هزینه به‌ازای دریافت سفارش برای اسنپ‌فود با کمک این کمپین تا ۶۰ درصد کاهش یافت.

روی لینک زیر کلیک کنید تا داستان همکاری موفق اسنپ‌فود و یکتانت را کامل بخوانید و ببینید چگونه می‌توانید با همکاری مستمر به اهداف موردنظرتان دست پیدا کنید.

۴. تبلیغات مقایسه‌ای برای رقابت با بزرگ بازار! (ترب)

تبلیغات مقایسه‌ای مثل تبلیغات پارتیزانی کمتر در سبد کسب‌وکارها دیده می‌شود؛ چراکه می‌تواند اثر عکس داشته باشد و به اعتبار برند لطمه وارد کند.

با این حال، ترب مدتی است که برای نبرد با غول بازار (دیجی‌کالا) به این نوع تبلیغات روی آورده است و با اجرای یک کمپین موفق (تا این لحظه ۴ ویدئوی تبلیغاتی منتشر شده است)، توانسته به هدف خود دست پیدا کند.

در این کمپین، ترب با مقایسهٔ خود با دیجی‌کالا سعی می‌کند به مخاطب بگوید می‌توانید حتی با قیمتی پایین‌تر از پیشنهادهای شگفت‌انگیز خرید کنید.

از ویژگی‌های این کمپین می‌توان به شوخ‌طبیعی و ویدئوهای بامزهٔ آن اشاره کرد. از طرفی، ترب هیچ اشارهٔ مستقیمی به نام دیجی‌کالا نکرده است و فقط یکی از مزایای اصلی آن (پیشنهاد شگفت‌انگیز) را به چالش کشیده است.

یکی از این ۴ ویدئوی جذاب را ببینید:

 

 

برای آشنایی بیشتر با تبلیغات مقایسه‌ای، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «۷ استراتژی تبلیغات مقایسه ای + ۶ نمونه تبلیغ موفق» را همین حالا بخوانید.

 

۵. کمپین تبلیغات بنری بیمیتو

یکی دیگر از داستان‌های موفق یکتانت، کمپین تبلیغات بنری بیمیتو است. بیمیتو که حالا دیگر با نام ازکی فعالیت می‌کند، مشارکت خود با یکتانت در زمینهٔ اجرای کمپین‌های تبلیغات بنری و همسان را با هدف افزایش فروش و آگاهی از برند از سال ۱۳۹۸ شروع کرد.

در آن سال، گوگل و شبکه‌های اجتماعی به‌دلیل قطع اینترنت از دسترس خارج شده بودند. بیمیتو توانست با اجرای این کمپین، ترافیک از‌دست‌رفتهٔ خود را جبران کند. این کمپین ۷ میلیون بار نمایش داده شد و در نهایت، بیش از ۲۰ درصد ترافیک بیمیتو را جبران کرد.

 

۶. کمپین تبلیغاتی ایبوک «راهنمای تبلیغات در گوگل» یکتانت!

اجازه دهید یکی از کمپین‌های تبلیغاتی خودمان را هم با یکدیگر بررسی کنیم. تبلیغات محتوایی یکی از بهترین راه‌ها برای تبلیغ محتواهای ارزشمند و مفید است.

ما برای اینکه بتوانیم ایبوک رایگان «راهنمای تبلیغات در گوگل» را به دست مخاطبان خود برسانیم، از ۳ رسانه کمک گرفتیم:

  • ایمیل که مالکیت آن در اختیار خودمان است
  • صفحه‌های یکتانت در شبکه‌های اجتماعی
  • تبلیغات ریتارگتینگ
  • ۲ اینفلوئنسر و یکی از رسانه‌های شناخته‌شده در حوزهٔ دیجیتال مارکتینگ

در نهایت، توانستیم از این طریق، ایبوک را به دست هزاران نفر برسانیم و به هدف خود برسیم ?

همان طور که می‌بینید، ما از ایمیل که یکی از رسانه‌های خودمان است، استفاده و با یک پیشنهاد ویژه (هدیهٔ ۱۰۰۰ لیری)، مخاطب را به‌‌سمت دانلود ایبوک هدایت کردیم.

 

تبلیغات ایمیلی ایبوک راهنمای جامع تبلیغات در گوگل

یکی از بنرهایی را که در این کمپین تبلیغاتی استفاده کردیم، به‌عنوان نمونه ببینید:

تبلیغات کلیکی ایبوک گوگل ادز

 

پیش از این، دربارهٔ تبلیغات محتوایی در یکی از مقاله‌های بلاگ یکتانت مفصل صحبت کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با آن، مقالهٔ «تبلیغات محتوایی چیست + ۴ نمونه» را مطالعه کنید.

 

۷. کمپین ریتارگتینگ محصول مقداد آی‌تی

تبلیغات ریتارگتینگ محصول یکی از خدمات پرکاربرد و موثر یکتانت است که مخصوص فروشگاه‌های آنلاین است. در این روش، شما دیگر نیاز نیست برای تک‌تک محصولات خودتان، یک تبلیغ بسازید و همه‌چیز خودکار انجام می‌شود.

چطور؟ ابتدا اسکریپت یکتانت را به فروشگاه اینترنتی خود اضافه می‌کنید و سپس تبلیغ هر محصول به‌طور اتوماتیک ساخته و در جایگاه‌های نمایش مختلف، به کاربر نمایش داده می‌شود.

ولی نه هر کاربری! این تبلیغ را کسی می‌بیند که پیش از این محصولات فروشگاه شما را یک بار بررسی و بدون خرید، فروشگاه را ترک کرده است؛ یعنی کاربری که تقریباً‌ مسیر خرید را تا انتها طی کرده است و به هر دلیلی، به آخر نرسیده است.

مثلاً‌ ممکن است اینترنت او قطع شده باشد، تلفن او زنگ خورده باشد، قیمت محصول به نظر او منطقی نباشد، هزینهٔ ارسال و نحوهٔ ارسال کالا او را منصرف کرده است و…

مقداد آی‌تی با همکاری یکتانت در سال ۱۳۹۸، توانست با کمک کمپین ریتارگتینگ محصول فروش خود را افزایش دهد. تعداد سفارش‌های ثبت‌شده با کمک این کمپین، ۱۰۱۸ درصد افزایش داشت و حجم فروش تا ۶۶۳ درصد رشد کرد.

یکی از نمونه تبلیغ‌هایی را که پلتفرم تبلیغاتی یکتانت برای مقداد آی‌تی خودکار ساخت، مشاهده کنید:

تبلیغات محصول مقداد آی‌تی

اگر کنجکاوید کل داستان این نمونه کمپین تبلیغاتی موفق را بشنوید، می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

۸. کمپین نصب اپلیکیشن همراه کارت

تا اینجای مقاله، کمپین‌هایی با اهداف مختلف مثل افزایش فروش، آگاهی از برند، جذب ترافیک، جذب لید (مشتری راغب) و… را با هم بررسی کردیم. در این بخش، به سراغ یکی از کمپین‌‌هایی می‌رویم که با هدف «افزایش نصب اپلیکیشن» اجرا شد.

برای افزایش نصب اپلیکیشن، ما خدمات مختلفی داریم که همراه کارت از بین آن‌ها از «تبلیغات همسان» و «پوش نوتیفیکیشن» استفاده کرد.

این کمپین به‌مدت ۱ ماه اجرا شد و نتیجهٔ خوبی برای این اپلیکیشن کاربردی رقم خورد. نرخ تبدیل به‌ازای هر نصب کمپین در همسان و پوش نوتیفیکیشن به‌ترتیب ۴/۱ و ۲/۷ درصد بود.

یک نمونه از تبلیغات پوش نوتیفیکیشن همراه کارت در این کمپین را در تصویر زیر ببینید:

نمونه پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی

۲ بنر همسان آن‌ها را هم با یکدیگر ببینیم؟

تبلیغات همسان همراه‌کارت

۹. کمپین بلک‌فرایدی بانی‌ مد

تبلیغات در مناسبت‌های خاص مثل شب یلدا، عید نوروز یا رمضان یکی از راه‌های قدیمی و همیشگی به حساب می‌آید؛ ولی چند سالی است که ۲ مورد از مناسبت‌های خارجی‌ها هم به روز شلوغی برای تبلیغات در ایران تبدیل شده است.

بله، درست حدس زدید! یکی ولنتاین و دیگری بلک‌فرایدی!

بد نیست بدانید طبق آمار، بیشترین نمایش تبلیغات آنلاین یکتانت درست در روز بلک‌فرایدی پارسال (۱۴۰۰) رخ داده است؛ بیش از ۳۵۰ میلیون نمایش در یک روز.

بانی مد که با کمپین‌های تبلیغاتی بر پایهٔ تخفیف خود به شکل‌های مختلف معروف است، در این روز هم یک کمپین موفق اجرا کرد.

علاوه بر اجرای اصولی و طراحی محتوای تبلیغاتی جذاب، یکی از دلایل اصلی موفقیت آن‌ها در این روز، ارائهٔ پیشنهادهای مختلف علاوه بر تخفیف ۷۰ درصدی بود؛ مثل مرجوعی کالا و ارسال رایگان.

بانی مد، برای اینکه به هدف خود برسد، در این کمپین از تبلیغات پیامکی، کلیکی و همچنین اینستاگرامی بهره برد.

بیایید یکی از بنرهای تبلیغاتی آن‌ها را با یکدیگر ببینیم:

نمونه تبلیغ بلک فرایدی بانی مد

برای اینکه کمپین تبلیغاتی خوبی برای این روز طراحی کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «طراحی کمپین بلک فرایدی از صفر تا صد» را مطالعه کنید.

بی‌شک، می‌تواند صدها نمونه کمپین تبلیغاتی کوچک و بزرگ دیگری را هم مثال زد؛ ولی اجازه دهید ما به همین چند نمونه که با اهداف مختلف و به روش‌های مختلف اجرا شده‌اند، بسنده کنیم.

شما می‌توانید داستان موفقیت کسب‌وکارهای حوزه‌های مختلف را در بخش «موفقیت مشتریان» بخوانید تا ببینید چگونه می‌توانید از یکتانت برای رسیدن به اهداف خود بیشترین نفع را برد؛ از افزایش ۴۰ برابری نرخ تبدیل صرافی ارز دیجیتال (هلواکس) تا افزایش بازدید کلاس کنکور آنلاین (تاملند).

اجرای کمپین تبلیغاتی با کمک یکتانت

همان طور که مشاهده کردید، یکتانت حضور پررنگی در کمپین‌های تبلیغاتی دارد و یک پای ثابت اغلب کمپین‌های تبلیغات آنلاین است. شما هم می‌توانید با ثبت‌نام در پنل یکتانت، پس از اینکه اکانت خود را شارژ کردید، کمپین خود را اجرا کنید. در زمان ساخت کمپین، می‌توانید قیمت هر کلیک و همچنین بودجهٔ روزانه را خودتان مشخص کنید؛ بودجهٔ روزانه به این معناست که در طول روز، بیشتر از مبلغی که تعیین می‌کنید، از شارژ اکانت برداشته نمی‌شود. ما از ابتدا تا انتها کمپین کنار شما هستیم ? می‌توانید قبل، حین و بعد از اجرای کمپین، از طریق مشاوره رایگان کارشناسان ما به خواستهٔ خود برسید.

برای اینکه به شما کمک کنیم بهترین نتیجه را از تبلیغات کلیکی بگیرید، دورهٔ ویدئویی ۸ ساعته رایگان «کار با پنل یکتانت» را آماده کردیم. در این دوره، شما یاد می‌گیرید:

  • الگوریتم یکتانت برای نمایش تبلیغات چیست
  • هر کمپین یکتانت چه کاربردی دارد
  • چطور محتوای تبلیغاتی و لندینگ پیج موثر بسازید
  • کمپین‌های تبلیغاتی را با کمک گوگل آنالیتیکس و تگ منیجر چطور رصد کنید
  • چطور کمپین‌ها را بهینه کنید که با کمترین هزینه بهترین نتیجه را بگیرید

برای اینکه از هر کلیک تبلیغات نتیجه بگیرید، این فرصت را از دست ندهید:

 

منابع:

Cyberclick | Directive | MARKETING91

4.1/5 - (9 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!