لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

بهترین ایده های تولید محتوای ویدیویی برای رشد کسب‌وکار

مقالات دیجیتال مارکتینگ | نیکان حیدری | تاریخ بروزرسانی : ۲۰ دی ۱۴۰۲

بهترین ایده های تولید محتوای ویدیویی برای رشد کسب‌وکار

درک اهمیت ویدیو مارکتینگ یک طرف، پیداکردن ایده برای تولید محتوای ویدیویی یک طرف دیگر! احتمالاً شما هم در این مرحله مانده‌اید و دنبال یک شروع طوفانی می‌گردید.

خب، جای خوبی آمده‌اید! قرار است با یکدیگر، ۲۵ ایدهٔ جذاب، کاربردی و شدنی را همراه با مثال بررسی کنیم؛ پس تا آخر همراه ما باشید.

 

چرا اصلاً باید به تولید محتوای ویدیویی فکر کنیم؟

اجازه دهید دربارهٔ اهمیت تولید محتوای ویدیویی اول با عدد و رقم با هم صحبت کنیم. بر اساس آمار منتشرشده در سایت LemonLight:

  • ۹۲ درصد مارکترها معتقدند ویدیوها نقش کلیدی و مهمی در فرایندهای بازاریابی سال‌های آینده خواهد داشت
  • ۹۰ درصد آن‌ها می‌گویند ویدیو به آن‌ها در جذب لید کمک کرده است
  • بیشتر از ۹۰ درصد مردم می‌گویند با برندها و محصولات جدید در یوتیوب (پلتفرمی ویدیومحور) آشنا می‌شوند
  • ۸۶ درصد مارکترها می‌گویند با کمک ویدیو توانسته‌اند ترافیک سایت را افزایش دهند
  • ۸۴ درصد مردم می‌گویند با دیدن ویدیوی یک برند متقاعد شده‌اند سراغ محصول یا سرویس آن‌ها بروند
  • ۷۸ درصد مارکترها اعلام کرده‌اند ویدیو به‌طور مستقیم فروش آن‌ها را افزایش داده است
  • ۴۳ درصد مارکترها معتقدند استفاده از ویدیوها باعث کاهش تماس با واحد پشتیبانی شده است

بی‌شک، ویدیو محبوب‌ترین فرمت محتواست که استراتژی کسب‌وکارهای مختلفی را از اساس تغییر داده است. همین حالا به اینستاگرام نگاه کنید. بیشتر از هرچیزی روی ریلز خود دست گذاشته است تا بتواند سهم ازدست‌رفتهٔ خود را برگرداند و بازی را بیشتر از این به تیک‌تاک نبازد.

بیایید ببینیم تا سال ۲۰۲۲، چه تغییری در میزان تماشای ویدیوی آنلاین رخ داده است:

کاربران در هفته، چند ساعت ویدیوی آنلاین می‌بینند؟

البته داستان فقط در محبوبیت خلاصه نمی‌شود. محبوبیت ویدیو به شما کمک می‌کند به هدف خود برسید. چطور؟

اول اینکه نام خود را سر زبان‌ها می‌اندازید. دوم اینکه ویدیو بهترین ابزار است تا موضوع‌های مختلف را آموزش دهید؛ همان مشکلاتی که مشتریان دارند و به دست شما حل می‌شوند.

برخی فکر می‌کنند تولید محتوای ویدیویی سخت است و به ابزارهای مختلف نیاز دارد؛ ولی نه، شما می‌توانید با تجهیزات ساده و حتی گوشی موبایل هم کار را پیش ببرید. فقط اول به ایده برای تولید محتوای ویدیویی نیاز دارید و سپس به ابزارهای ساده.

در بخش بعدی، ایده‌ها را بررسی می‌کنیم. ابزارها را هم در مقالهٔ «معرفی کامل ۱۰ ابزار ویدیو مارکتینگ (ابزار تولید محتوای ویدیویی)» بخوانید.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۲۵ ایده برای تولید محتوای ویدیویی برنده!

تا دلتان بخواهد، ایده داریم! بیایید با یکی از جذاب‌ترین‌ها و شاید پرتکرارترین‌ ایده‌ها شروع کنیم!

رفع مسئولیت: تمام ویدیوها به‌عنوان نمونه در این مقاله بررسی می‌شوند و اشاره‌کردن به آن‌ها به‌معنای تایید محصول یا خدمتی که ارائه می‌کنند، نیست.

 

۱. معرفی محصول

یکی از رایج‌ترین انواع ویدیو که هر روز ده‌ها مورد از آن را در شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌بینیم، همین ویدیو معرفی محصول است. اگر اول راه هستید و تازه می‌خواهید ویدیو مارکتینگ را شروع کنید، این ایده می‌تواند نقطۀ آغاز خوبی باشد.

ویدیو بهترین روش برای شناساندن محصولات و خدمات به مشتریان است. در آن می‌توانید تمام جوانب را بررسی کنید و کاربرد محصول یا سرویس را در عمل نشان دهید.

یک نمونه معرفی محصول را می‌توانید در ویدیو زیر ببینید:

 

 

کل هدفی که پشت ویدیوی معرفی محصول است، معرفی محصول به شکلی است که مخاطب بفهمد چطور مشکل او حل می‌شود و همچنین ویژگی‌های اصلی محصول را بشناسد.

 

۲. دموی ۱۰ثانیه‌ای (یک ویژگی!)

اگر محصولی دارید که کلی ویژگی مختلف دارد، می‌توانید از دموهای ۱۰ ثانیه‌ای استفاده کنید. این ایده برای تولید محتوای ویدیویی، در مواقعی استفاده می‌شود که می‌خواهید یکی از مهم‌ترین خصوصیات محصول یا سرویس را پروموت کنید.

چنین ویدیوهایی کوتاه هستند؛ از ۱۰ تا نهایتاً ۱۵ ثانیه و خوراک شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات پری رول به حساب می‌آیند.

این ویدیو چه شکلی است؟ ۱۰ ثانیه که یک ویژگی خیلی خاص محصول مثلاً‌ افزایش فروش در ۳ کلیک  را پروموت (تبلیغ) می‌کند.

 

۳. تشکر از مشتری

شاید تا الان با ارسال ایمیل یا در شبکه‌های اجتماعی از مشتریان تشکر می‌کردید؛ نظرتان راجع‌ به استفاده از ویدیو برای این منظور چیست؟

به قول مقاله‌ای در سایت WeVideo، برقراری ارتباط با مشتریان بعد از خرید، آن هم با ساخت ویدیو، کمکتان می‌کند کلی تبلیغات دهان‌به‌دهان و مشتری بازگشتی داشته باشید.

مثلاً می‌توانید پس از خرید محصول، از مشتری با دادن ویدیویی دربارهٔ نحوهٔ کار با محصول تشکر کنید. کلی‌گویی هم نکنید؛ خیلی ساده و شفاف همه‌چیز را توضیح دهید.

مقاله پیشنهادی: تکنیک‌ها و روش‌های بازگشت مشتری (عملی و شدنی!)

۴. تستیمونیال

منظور از تستیمونیال، گواهی و تاییدی از طرف فردی است که یک بار از محصول شما استفاده کرده و راضی بوده است. ویدئوهای تستیمونیال اعتبار شما و کسب‌وکارتان را نشان می‌دهند.

ولی چرا تستیمونیال؟ اجازه دهید به اصول روانشناسی در فروش اشاره کنیم که یکی از آن‌ها، اصل زیان‌گریزی است.

مشتریان جدید (آن‌هایی که هنوز تصمیم خود را قطعی نکرده‌اند) می‌خواهند مطمئن شوند ضرری در پی انتخاب آن‌ها نیست که چیزی مثل نظر مشتریان قبلی برای آن‌ها اطمینان‌بخش نیست.

یک نمونه ویدیوی تستیمونیال را در ادامه خواهید دید:

 

 

۵. تبدیل پست بلاگ به ویدیو

وقتی پست شما عملکرد خوبی داشته باشد، می‌تواند موضوع ویدیوی بعدی کسب‌وکارتان باشد!

فقط باید کمی خلاقیت را چاشنی کار کنید و با داستان‌سرایی و استفاده از آیکون‌ها و تصاویر جذاب، پست بلاگ خود را به تصویر بکشید.

به این کار، بازیافت محتوا می‌گویند؛ یعنی از محتوای فعلی خود در فرمت دیگری استفاده می‌کنید. این کار هزینهٔ چندانی برای شما ندارد؛ چراکه از قبل محتوا آماده شده است و فقط می‌خواهید آن را یک بار دیگر به یک شکل دیگر آماده کنید.

البته نیاز نیست کل پست بلاگ رو به ویدئو تبدیل کنید. بخشی از آن هم تبدیل کنید یا از برخی نکات آن استفاده کنید هم کافی است.

نکتهٔ کنکوری: استفاده از چهرۀ یک انسان واقعی در ویدیویی که از یک پست بلاگ ساخته شده است، جلب توجه و البته جلب اعتماد بینندگان را راحت‌تر خواهد کرد. مثلاً یک ایده برای پست «۲۰ نکته برای نوشتن بهترین تیتر تبلیغاتی» ما می‌توانید این باشد که یکی از اعضای تیم، نکات (۵ نکته) را در ویدئو بگوید.

 

۶. مصاحبه با اعضای تیم

ایدۀ بعدی برای تولید محتوای ویدیویی، مصاحبه‌کردن با کارکنان و اعضای تیم‌های مختلف در مجموعه است.

در چنین مصاحبه‌هایی، باید تمرکز سؤالات روی موضوعاتی باشد که برای مخاطبان جذاب هستند. شاید آن‌ها بخواهند از روزهای سختی که کسب‌وکار پشت‌ سر گذاشته است، مطلع شوند یا شاید هم بخواهند از زندگی خصوصی فرد مصاحبه‌شونده سر در بیاورند.

تعیین جهت مصاحبه، با توجه به شناخت شما از کسب‌وکار خودتان و البته علایق و ترجیحات مخاطبان هدف انجام می‌شود.

این هم یک نمونه از چنین ویدیوهایی تقدیم شما:

 

 

۷. پرسش‌وپاسخ با مشتری فعلی یا مشتریان احتمالی

یک مشتری را که اخیراً از کسب‌وکارتان خرید کرده است، پیدا کنید؛ کسی که در شرف خرید قرار دارد و به‌زودی مشتری می‌شود هم انتخاب خوبی برای این نوع ویدیوها است.

از آن‌ها اجازه بگیرید و بعد از کسب موافقت، دوربین را روی صورتشان بگیرید و چند سؤال بپرسید. مثلاً اینکه چطور با کسب‌وکار شما آشنا شده‌اند؟ چرا تصمیم گرفتند از شما خرید کنند؟ آیا از خرید خود راضی بوده‌اند یا نه و…

چنین ویدیوهایی روی مشکلات واقعی مخاطبان هدفتان تمرکز دارند؛ وقتی خیال آن‌ها راحت باشد که محصول یا سرویس شما راه‌حل خوبی به حساب می‌آید، آن‌ها هم به مرحلۀ نهایی، یعنی تکمیل فرایند خرید سوق داده می‌شوند.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۸. ویدیوی تولیدشده توسط کاربر دربارهٔ محصول

محتوای تولیدشده توسط کاربر یا UGC که مخفف User-Generated Content است، نوعی دیگر از انواع محتوای ویدیویی محسوب می‌شود که می‌تواند آوردۀ زیادی برای کسب‌وکارتان داشته باشد.

ویدیویی که در آن یک مشتری در حال استفاده از محصول یا معرفی آن است، از دید بینندگان، بسیار قانع‌کننده‌تر از ویدیویی است که توسط خود مجموعۀ کسب‌وکار ساخته شده باشد.

علاوه‌ بر این‌ها، چنین محتواهایی می‌توانند نمایانگر اعتماد بالای مشتریان به کسب‌وکارتان باشند و به‌طور مستقیم و غیرمستقیم، میزان وفاداری باقی مشتری‌ها به برندتان را افزایش دهند.

اینکه مشتری تصمیم بگیرد چنین ویدیویی برای شما بگیرد، بسیار عالی است؛ ولی همیشه شدنی نیست. گاهی اوقات، نیاز است کمپینی راه بیندازید که به بهترین ویدئوها جایزه دهید. به این ترتیب، در مدت کوتاهی، افراد زیادی ویدیوهای خود را منتشر می‌کنند.

مقاله پیشنهادی: نقش داستان سرایی در فروش چیست؟ (تکنیک‌ها + ۲ نمونهٔ واقعی)

۹. ویدیوهای چگونگی برای آموزش محصول

این مدل از ویدیوها هم بسیار رایج هستند و جزو بهترین ایده‌ها برای تولید محتوای ویدیویی به شمار می‌روند. یک سر به اینستاگرام بزنید؛ راجع‌ به هر موضوعی که فکرش را بکنید، محتوای آموزشی وجود دارد؛ شما هم می‌توانید برای یاددادن طرز کار سرویس یا محصولاتتان سراغ چنین رویکردی بروید.

خوب است بدانید به‌خاطر محبوب‌بودن این نوع ویدیوها، شبکۀ اجتماعی TikTok هشتگی اختصاصی در این رابطه درست کرده است: LearnOnTikTok# (منبع: sproutsocial).

بهترین دستورالعمل‌های متنی هم نمی‌توانند مثل یک ویدیوی کامل، طرز استفادۀ درست از یک محصول یا سرویس را نشان دهند؛ پس اگر محصولتان پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد، پیچیدگی‌هایی که باید به مشتری برای رمزگشایی‌شان کمک کنید، همین حالا شروع کنید به ساخت ویدیوهای how to.

کاری که ما در یکتانت کردیم، انتشار یک دورهٔ جامع دربارهٔ محصول خودمان بود؛ با کمک این دوره، شما می‌توانید صفر تا صد کار با سرویس یکتانت را یاد بگیرید!

۱۰. ویدیویی برای پاسخ‌دادن به پرسش‌های رایج (FAQ)

هر کسب‌وکاری که داشته باشید، فارغ از محصولی که می‌فروشید و سایز مجموعه‌تان، سؤالات پرتکراری وجود دارند که نشان‌دهندۀ ابهامات مشترک تمام مشتری‌های بالقوه و بالفعل هستند.

اکثر وب‌سایت‌ها، صفحه‌ای را به این موضوع اختصاص می‌دهند و در آنجا، سؤالات پرتکرار یا همان FAQ که مخفف Frequently Asked Questions است را پاسخ می‌دهند. در تصویر زیر، صفحۀ FAQ یکتانت را می‌بینید:

صفحهٔ پرسش‌وپاسخ یکتانت

شما می‌توانید پا را فراتر بگذارید و پاسخ‌دهی به این سؤالات را به مرحله‌ای بعد ببرید.

از یکی از اعضای تیم بخواهید جلوی دوربین بشیند و یک نفر هم از او پرسش‌ها را بپرسد. فردی که پشت دوربین است سؤال می‌پرسد و آن آقا یا خانمی که جلوی دوربین قرار دارد، به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

 

۱۱. ارزش پیشنهادی

اگر مخاطبانتان سؤال خاصی از شما نمی‌پرسند، در حدی که هنوز نمی‌دانید سؤالات متداول حوزۀ کاری شما چه چیزهایی است، احتمالاً مردم  راجع‌ به محصول و ارزشی که ارائه می‌کند، اطلاعات کافی ندارند!

یک ویدیوی شسته‌رفتۀ جذاب بسازید؛ ویدیویی که هدفش تشریح مزایا و ارزش‌های محصولات یا سرویس‌هایی است که می‌فروشید. حتماً در چنین ویدیویی، نتایج استفاده از محصولات و خدمات را هم نشان دهید.

ارزش پیشنهادی نشان می‌دهد شما چه تفاوتی با رقبا دارد و چطور مشکل (نیاز) مشتری را با محصول خود حل می‌کنید.

 

۱۲. دعوت به شرکت در وبینار

وبینار، سمینار آنلاین است! برای آشنایی بیشتر، می‌توانید مقالۀ «منظور از وبینار چیست و چطور از آن در بازاریابی استفاده کنیم؟» را بخوانید.

ولی برگردیم سراغ موضوع خودمان، یعنی ایده برای تولید محتوای ویدیویی. اگر قرار است در آیندۀ نزدیک وبینار برگزار کنید، می‌توانید با کمک ویدیو، از مخاطبان هدفتان دعوت کنید که بینندۀ آن باشند.

انجام این کار از طرق مختلف ممکن است؛ یکی از بهترین روش‌ها، این است که میزبانان وبینار، یعنی کسانی که در آن ارائه دارند، جلوی دوربین بروند و با سخنانی جذاب و گیرا، از بازدیدکنندگان دعوت کنند که حتماً بینندۀ وبینار باشند.

توصیه می‌کنیم هایلایتی از آنچه قرار است در وبینار ارائه شود ارائه کنید، تا بیننده بتواند با آمادگی کامل تصمیم بگیرد. ویدیوی زیر، یک نمونۀ خوب از دعوت به شرکت در وبینار با استفاده از محتوای ویدیویی است:

 

 

۱۳. ویدیوهای خیابانی!

این ویدیوها را که یک نفر میکروفون به دست در خیابان می‌چرخد و با مردم صحبت می‌کند، دیده‌اید؟ شکل قدیمی آن، مصاحبه‌های تلویزیونی بودند و حالا در اینستاگرام هم انواع‌واقسام این قبیل ویدیوها را می‌توان مشاهده کرد.

شما هم می‌توانید از این ایده برای تولید محتوای ویدیویی استفاده کنید. به یکی از خیابان‌های شلوغ شهرتان بروید و از رهگذران راجع‌ به محصولات و خدمات سؤال کنید.

مثلاً اگر محصولی دارید که برای صرفه‌جویی در زمان ظرف شستن کاربرد دارد، از مصاحبه‌شوندگان بپرسید ظرف‌شستن آن‌ها میانگین چقدر طول می‌کشد و اینکه در آن بازۀ زمانی چه حسی دارند؟

تهیۀ چنین ویدیویی، ممکن است به ساعت‌ها فیلم نیاز داشته باشد؛ ساعاتی که هنگام تدوین به چند دقیقۀ مفید کاهش داده می‌شوند.

ولی از آنجایی که هزینۀ تولید چنین ویدیویی بسیار پایین است و نتیجۀ کار هم یک محتوای جذاب و کاربرپسند خواهد بود، ارزش وقت گذاشتن و تلاش را دارد.

موضوع ویدئو هم می‌تواند حتی یک چیز بامزه باشد. به ویدئوی زیر از رایتل نگاه کنید:

 

 

۱۴. آشنایی با پشت‌پردهٔ کسب‌وکار

مقالۀ سایت Elle، جملۀ بسیار جالبی در این رابطه نوشته است که کاملاً حقیقت دارد:

چیزی درون همۀ ما وجود دارد که دوست داریم از اطلاعات محرمانه و پشت‌پرده خبردار شویم!

سریال‌های مهران مدیری را به یاد دارید؟ نقطه‌چین، پاورچین، شب‌های برره و…. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های همۀ این سریال‌ها، انتهای هر قسمت بود که پشت صحنه‌ها نشان داده می‌شدند. خانواده‌های ایرانی، بلااستثنا پشت صحنه را تا آخر نگاه می‌کردند!

اگر محیط کار منحصربه‌فردی دارید یا فضای مجموعه‌تان شاد است، حتماً برای ساخت چنین ویدیوهایی برنامه داشته باشید که می‌ترکانند!

کار نسبتاً ساده‌ای خواهید داشت؛ فقط باید نشان دهید در شرکت شما چه می‌گذرد و هرکس در روز درگیر چه اموری است.

 

۱۵. مصاحبه با کارشناسان و متخصصان صنعت

برای این مورد از ویدیوها، باید سراغ افرادی بروید که در مجموعه شما کار نمی‌کنند! از متخصصان حوزه‌ای که در آن فعالیت دارید، برای مصاحبه دعوت کنید.

آن‌ها را جلوی دوربین ببرید و راجع‌ به مشکلی که محصولات برطرف می‌کنند، از آن‌ها سؤال بپرسید؛ حتی می‌توانید مشخصاً راجع‌ به نوآوری‌هایی که محصول یا سرویس رقم زده است ،صحبت کنید.

صحبت‌های متخصصی که خارج از سازمان شما باشد، از نظر بینندگان بسیار معتبرتر از ادعاهای سخنگوی شرکت، مدیرعامل، مدیر تیم محصول و هرکس دیگری از کارکنان مجموعه است.

البته در این ویدئوها هم نیاز نیست همچنان کارشناس مستقیماً دربارهٔ محصول یا سرویس شما صحبت کند. برای مثال، ما برای تبلیغ گزارش سالانهٔ خودمان به سراغ کارشناسان حوزه رفتیم و صحبت‌های آن‌ها را در قالب ویدئو منتشر کردیم:

 

 

۱۶. این محصول چطور ساخته شده است!

شاید محیط کارتان از نظر بیننده‌ها خیلی جذاب نباشد، در عوض، خط تولید حیرت‌انگیز و جالبی داشته باشید. می‌توانید خط تولید را نمایش دهید و از این ایده برای تولید محتوای ویدیویی بهره ببرید.

البته اول بررسی کنید که آیا امکان چنین کاری وجود دارد؟ می‌توانید بدون روکردن فن آخر استاد، خط تولید را نشان دهید و همچنان از اسرار محرمانۀ کسب‌وکارتان حفاظت کنید؟

توصیه می‌کنیم روی چنین ویدیوهایی صحبت کنید و هر مرحله را با جزئیات توضیح دهید. همچنین، بگویید که هدفتان از ساخت و طراحی هر محصول چیست. اگر نکتۀ به‌خصوصی راجع‌ به مواد اولیه و دستگاه‌های خط تولید وجود دارد، حتماً در ویدیو به آن‌ها بپردازید.

 

۱۷. مسابقه و جشنواره

اگر قرار است کسب‌وکارتان مسابقه یا جشنواره‌ای برگزار کند، می‌توانید از طریق یک ویدیو کوتاه، این موضوع را به گوش همگان برسانید. چنین ویدیویی را می‌توانید در اکانت‌های فیسبوک، اینستاگرام و حتی توییتر برندتان منتشر کنید.

توجه داشته باشید چون هدفتان اطلاع‌رسانی است، این ویدیوها را باید علاوه‌ بر سایت، حتماً در شبکه‌های اجتماعی هم قرار دهید تا افراد بیشتری آن‌ها را ببینند.

شما می‌توانید از تبلیغات اینفلوئنسری هم برای تبلیغ مسابقه و جشنوارهٔ خود استفاده کنید. به یک نمونه از تبلیغ جشنوارهٔ موتن‌رو نگاه کنید:


 

 

۱۸. آنباکسینگ! (جعبه‌گشایی)

اگر محصولات مختلفی می‌فروشید، یکی از بهترین ایده‌های تولید محتوای ویدیویی برای کسب‌وکارتان، آنباکسینگ این محصولات است.

جالب است که بیشتر ما استقبال خیلی خوبی از چنین ویدیوهایی می‌کنیم. انگار دوست داریم حس خرید محصولات جدید و جعبه‌گشایی را حتی از پشت نمایشگرها تجربه کنیم.

برای تولید این دسته از ویدیوها، می‌توانید سراغ اینفلوئنسرهای یوتیوب و اینستاگرام بروید و از آن‌ها بخواهید محصولات شما را آنباکس کنند.

البته اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید چنین هزینه‌ای را متقبل شوید، خودتان هم می‌توانید در نقش بازکنندۀ جعبۀ محصولات ظاهر شوید.

این هم یک نمونه از چنین ویدیوهایی:

 

 

۱۹. ویدیوهای مناسبتی

بدون اینکه در دام کلیشه‌ها بیفتید، باید تلاش کنید از مناسب‌های مختلف تقویم بهره ببرید.

مثلاً آخر سال که همۀ ما ایرانی‌ها به استقبال نوروز می‌رویم، می‌توانید ویدیویی از محیط کارتان بگیرید که حال‌وهوای بهاری به‌خود گرفته و سفرۀ هفت‌سین در کانون توجه است.

همکاران خوش و خندان جلوی دوربین می‌آیند و برای مشتریان و تمام هموطنان، سال خوبی را آرزو می‌کنند.

 

۲۰. ویدیویی برای مقابله با شایعه‌ها و باورهای اشتباه

شایعه‌ها و باورهای اشتباه باعث می‌شوند دردسر ایجاد شود. این مشکلات هم دلایل مختلفی دارد: شیطنت رقبا یا رسانه‌ها، نارضایتی مشتریان یا حتی مشکلات متعدد محصول که رفع نمی‌شوند.

در هر صورت، یکی از بهترین رویکردها برای خنثی‌کردن اثر منفی این شایعات و باورهای اشتباه، ضبط ویدیویی با هدف شفاف‌سازی است.

صادقانه صحبت کنید و نشان دهید شایعه‌ها حقیقت ندارند. باورهای اشتباه‌های هم از بین می‌روند و حتی می‌توانید انتظاراتی که به اشتباه ایجاد شده‌اند، تعدیل کنید.

اجازه دهید روی صحبت صادقانه تاکید کنیم و دروغ‌گفتن قطعاً به ضررتان تمام خواهد شد. اگر هم باور اشتباهی رایج شده است یا انتظارات بالا رفته است، قضیه را ساده و شفاف مجدد توضیح دهید.

نکته: اگر کاربر متوجه شود دروغ گفته‌اید، اعتماد او را برای همیشه از دست می‌دهید.

 

۲۱. لیست‌بازی

مردم لیست‌ها را دوست دارند؛ خود شما در حال خواندن یک لیست ۲۵تایی هستید! هیچ مانعی بر سر راه ساخت ویدیوهای لیستی وجود ندارد و این کار یک ایده برای تولید محتوای ویدیویی محسوب می‌شود.

معمولاً کاربران چنین ویدیوهایی را تا انتها نگاه می‌کنند و همین موضوع از جهات مختلف برایتان نفع خواهد داشت.

اگر این ویدیوها در شبکه‌های اجتماعی تماشا شوند، الگوریتم آن شبکۀ به‌خصوص، محتوا و اکانت شما را ارزشمند تشخیص می‌دهد و افراد بیشتری با کارتان آشنا خواهند شد.

اگر این ویدیو روی سایت باشد، بازدیدکننده وقت بیشتری را روی سایت سپری می‌کند و ترغیب می‌شود باقی صفحه‌ها را هم ببیند.

 

۲۲. رویداد برگزارشده یا در حال برگزاری

رویدادی داشتید که به اتمام رسیده است؟ می‌توانید ویدیویی در قالب یک گزارش از آن تهیه کنید. حتی اگر رویداد همچنان در حال برگزاری باشد هم می‌توانید برای آن محتوای ویدیویی بسازید. این ویدیوها به‌صورت لایو از طریق شبکه‌های اجتماعی یا آپارات پخش کنید.

 

 

۲۳. گزارش سال، ولی این دفعه ویدیویی!

ارائۀ گزارشی از عملکرد صنعت و مجموعه، رویکرد غریبی نیست. هر سال بسیاری از برندهای بزرگ در حوزه‌های مختلف، این کار را انجام می‌دهند؛ منتهی بیشتر آن‌ها، چنین گزارش‌هایی را به‌صورت مکتوب و البته همراه با تصاویر، نمودارها و جداول ارائه می‌کنند.

در اینجا می‌خواهیم بگوییم که می‌توانید گزارش سالیانه را به‌صورت ویدیویی در اختیار مخاطبان قرار دهید. ما در یکتانت با یک تیر ۲ نشان زدیم! گزارش کامل بازاریابی دیجیتال ایران در سال ۱۴۰۲  را در یک ویدئو خلاصه کردیم:

 

 

۲۴. قبل و بعد چه خبر است؟

اگر شرایط کارتان اجازه می‌دهد، می‌توانید قبل و بعد از استفاده از محصولات و خدماتتان را نشان دهید. مثال می‌زنیم:

اگر کارتان بازسازی منازل است، می‌توانید ویدیویی قبل از شروع فرایند تهیه کنید؛ بعد که کار تمام شد و بازسازی تکمیل شد، ویدیویی از نتیجۀ پایانی بگیرید.

این ۲ ویدیو را در تدوین به هم بچسبانید تا ویدیویی جذاب برای پروموت کسب‌وکارتان بسازید.

 

۲۵. ترفندها و نکته‌ها

نکاتی در چنته دارید که مخاطبان هدفتان به آن‌ها نیاز دارند؟ ترفندهایی که زندگی و کار آن‌ها را راحت‌تر می‌کند؟ می‌توانید در قالب یک یا چند ویدیو، این ترفندها و نکات را به مشتریانتان یاد دهید.

چنین کاری، باعث جلب اعتماد بیشتر می‌شود و کمکتان می‌کند رابطۀ پایدارتری با مخاطبان هدفتان بسازید.

این از ۲۵ ایده برای تولید محتوایی که وعده داده بودیم؛ در بخش بعدی، راجع‌ به ابزارهایی صحبت می‌کنیم که در ساخت ویدیو کارتان را راه می‌اندازند.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

ابزارهای تولید محتوای ویدیویی

ابزار خوب، کار را راحت می‌کند! این گزاره در رابطه با تولید محتوای ویدیویی هم صدق می‌کند؛ به همین خاطر، در این بخش به‌صورت مختصر ۲ ابزار تولید محتوای ویدیویی را بررسی خواهیم کرد.

اگر بنا دارید پشت کامپیوتر بنشینید و تولید و ادیت را پیش ببرید، قطعاً یکی از بهترین گزینه‌هایی که پیش رویتان قرار دارد، داوینچی است.

اگر قصد دارید کارتان را با گوشی موبایل پیش ببرید، توصیه می‌کنیم سراغ اینشات بروید. یک برنامۀ بسیار ساده و در عین حال کاربردی را که تمام آنچه نیازتان می‌شود، در اختیارتان قرار می‌دهد. البته که شاید در برخی موارد، این سادگی بیش از حد باعث کاهش توانایی‌ها شود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های Inshot می‌توان به پشتیبانی از کیفیت‌های 4k و HD، امکان تغییر سایز ویدیو و افکت‌ها و فیلترهای جذاب اشاره کرد.

اینشات

علاوه‌ بر این ۲ مورد، چندین ابزار دیگر وجود دارند که در این زمینه عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند و کمکتان می‌کنند. برای آشنایی با موارد دیگر، مقالۀ «۱۲ برنامه ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی و کامپیوتر» را بخوانید.

 

تولید محتوای ویدیویی را پشت گوش نیندازید!

با وجود تمام شواهدی که اثربخشی ویدیوها و به‌طور کلی، بازاریابی ویدیویی را نشان می‌دهند، برنامه‌نداشتن برای تولید چنین محتواهایی خیانت به خودتان و کسب‌وکارتان است.

همان‌ طور که گفتیم، بخش عمدۀ ترافیک اینترنت از ویدیوها ناشی می‌شود و به همین خاطر، این فرمت محتوایی، پتانسیل بسیار بالایی برای جلب توجه مخاطبان همۀ حوزه‌ها دارد.

در این مقاله، راجع‌به ۲۵ ایده برای تولید محتوا صحبت کردیم و برای برخی از آن‌ها نمونه‌های واقعی آوردیم که چیستی آن‌ها را بهتر درک کنید.

اگر همچنان سؤالی در این رابطه دارید، حتماً آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

 

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

به جذابیت ویدیو، به کیفیت همسان!