لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

تبلیغات پری رول چیست + نحوه ساخت ویدیوی برنده بر اساس تجربه

مقالات دیجیتال مارکتینگ | فاطمه هدیه‌لو | تاریخ بروزرسانی : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

تبلیغات پری رول (Pre-roll Ads) چیست و چطور به شما کمک می‌کند؟

احتمالاً بارها قبل از اینکه ویدیویی را آنلاین ببینید، با یک ویدیوی تبلیغاتی روبه‌رو شده‌اید؛ همان ویدیویی که معمولاً بعد از چند ثانیه به شما اجازه می‌دهند، رد کنید. این ویدیو همان تبلیغات پری رول داستان ماست!

حالا فایده و کاربرد تبلیغ پری رول چیست و چطور یک ویدیوی موثر آماده کنیم، موضوع‌هایی است که می‌خواهیم با هم در این مقاله با یکدیگر بررسی کنیم.

ابتدا بیایید با خود تبلیغات بیشتر آشنا شویم 🙂

 

منظور از تبلیغات پری رول چیست؟ (تعریف، محل نمایش، انواع و هزینه)

تبلیغات پری رول (Pre-Roll Ads) که به آن تبلیغات ویدیویی پیش‌نمایشی هم گفته می‌شود، ویدیوهایی تبلیغاتی‌اند که به‌طور خودکار پیش از شروع ویدیو پخش می‌شوند و معمولاً ۱۵، ۳۰ و گاهی ۶۰ ثانیه‌اند.

قبل از اینکه وارد جزئیات بیشتر شویم، یک نمونه ویدیوی پری رول را تماشا کنیم:

 


 

خب، این از پاسخ تبلیغات پری رول چیست! ولی کجاها می‌توانیم ویدیوی تبلیغاتی خودمان را به این شکل نمایش دهیم؟

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

تبلیغات ویدیویی پیش‌نمایشی (Pre-roll) در کجا نمایش داده می‌شود؟

تبلیغات ویدیویی پیش‌نمایشی  را در ۳ جا ممکن است ببینید:

  • وب‌سایت‌های ایرانی

در وب‌سایت‌های خبری، سرگرمی و ورزشی که هر روز بازدیدکنندگان زیاد دارند، مثل خبر آنلاین، فرارو و خبر فوری ممکن است این تبلیغات را پیش از شروع ویدیو ببینید.

  • اپلیکیشن‌ها

در اپلیکیشن‌های پخش ویدیو هم ممکن است با تبلیغ پری رول مواجه شوید؛ مثلاً اپلیکیشن‌های پخش فیلم و سریال یا ورزشی!

  • یوتیوب و آپارات

حتماً قبل از تماشای ویدیوهای یوتیوب یا آپارات با این تبلیغات مواجه شده‌اید.

 

انواع تبلیغات پری رول

حتماً دیده‌اید گاهی تبلیغات پیش از شروع ویدیوها را می‌توانید رد کنید و گاهی چنین گزینه‌ای ندارید. بر همین اساس ۲ نوع تبلیغ پری رول داریم:

 

۱. غیرقابل رد کردن

کاربر این دسته از پری رول‌ها را باید حتماً تا آخر تماشا کند تا بتواند ویدیوی موردنظر خود را ببیند. این ویژگی هم مزیت و هم نقطه‌ضعف این نوع است؛ چون با اینکه تمام توجه کاربر را می‌گیرند، ممکن است آزاردهنده به نظر برسند.

پری رول‌های غیر قابل ردکردن معمولاً بین ۶ تا ۱۵ ثانیه طول می‌کشند؛ ولی یک نوع کوتاه‌تر در یوتیوب دارند که به آن بامپر می‌گوییم و فقط ۶ ثانیه هستند. خوبی بامپرها این است که کوتاهند و مزاحمتی کمتری هم برای کاربر ایجاد می‌کنند.

نمونه تبلیغ Non-Skippable یوتیوب

۲. قابل ردکردن

کاربر می‌تواند پس از ۵ ثانیه تماشا، آن را رد و ویدیوی اصلی را تماشا کند. این دسته از تبلیغات ویدیویی پیش‌نمایشی کمتر سرزده و آزاردهنده‌اند.  البته اگر ویدیوی خوبی نساخته باشید، ممکن است همهٔ تماشاچی‌ها با کلیک روی دکمهٔ «ردکردن»، ویدیوی شما را از دست دهند. تبلیغات ویدیویی پیش‌نمایشی یکتانت هم از همین جنس‌اند. در بخش‌های بعدی مقاله، نکاتی را می‌گوییم تا بیشترین بهره را ببرید.

پیش از آنکه سراغ آن‌ها برویم، تکلیف موضوع مهم هزینهٔ تبلیغات پری رول را باید روشن کنیم!

 

هزینهٔ تبلیغات ویدیویی پیش‌نمایشی چقدر است؟

در تبلیغ پری رول کاری با کلیک کاربر نداریم و هزینه بر اساس تعداد نمایش محاسبه می‌شود.

در ویدیوهای غیرقابل ردکردن تعداد نمایش مساوی تعداد افرادی است که تبلیغ را دیده‌اند؛ ولی در ویدیوهای قابل ردکردن فقط نمایش‌های موفق محاسبه می‌شود. نمایش موفق یعنی چه؟ یعنی هر بار که مخاطب مدت‌زمانی تعیین‌شده از ویدیو را تماشا کرد. این زمان در پلتفرم‌های مختلف متفاوت است.

در تبلیغات ویدیویی یکتانت کاربر باید حداقل ۵ ثانیه از ویدیو را دیده باشد تا نمایش موفق به شمار بیاید. خب، هزینه به‌ازای نمایش موفق چقدر است؟ اول اینکه حتماً باید ۵ ثانیه را ببیند و اگر قبل از آن مثلاً صفحه را ببندد، هیچ هزینه‌ای از شما کسر نمی‌شود. دوم اینکه خودتان مبلغ مشخصی را برای این ۵ ثانیه پیشنهاد می‌دهید. حداقل قیمت پیشنهادی شما هم بسته به نوع هدفمندسازی تبلیغ عبارت است از:

  • در تبلیغ ویدیویی عادی که به همهٔ مخاطبان نمایش داده می‌شود، هزینه ۱۵ تومان است
  • در تبلیغ ریتارگتینگ کاربرانی را که به سایت شما سر زده‌اند، دوباره هدف می‌گیرید و هزینهٔ آن ۵۰ تومان است
  • در تبلیغ ویدیویی رفتارمحور مخاطبان هدف را از میان گروه‌های مختلف کاربران در پنل یکتانت انتخاب می‌کنید و هزینهٔ آن ۵۰ تومان است

طول ویدیوهای تبلیغاتی شما در یکتانت می‌تواند بین ۵ تا ۶۰ ثانیه باشد. رسیدیم به یک پرسش مهم! اصلاً فایدهٔ تبلیغات پری رول چیست؟

 

چرا باید از تبلیغات پری رول استفاده کنیم؟

تبلیغاتی که پیش از پخش ویدیو نمایش داده می‌شوند، نسبت به تبلیغاتی که وسط و آخر ویدیو نمایش داده می‌شوند، هم نرخ تبدیل بهتری دارند، هم از نظر مخاطب ۳/۵ برابر کمتر سرزده و مزاحم به حساب می‌آیند (منبع: instapage).

این طور فکر کنید: مخاطب می‌خواهد ویدیوی اصلی را تماشا کند؛ پس حتماً ویدیوی شما را هم پیش از آن می‌بیند.

ویدیوهای غیرقابل ردکردن که خواه‌ناخواه دیده می‌شوند. در ویدیوهای قابل ردکردن هم ۵ ثانیه فرصت دارید توجه مخاطب را بگیرید. اگر خوب عمل کنید او تا پایان، ویدیو را نگاه می‌کند.

اگر نگاه نکرد چه؟ به‌اندازهٔ ۵ ثانیه در معرض برند یا محصول شما قرار می‌گیرد و با آن آشنا می‌شود. وقتی چند بار تبلیغ را به او نمایش دهید، می‌توانید کاربر را آموزش داده، حتی برای خرید آماده کنید.

تبلیغات پری رول در مراحل ابتدایی سفر مشتری بیشترین کمک را به شما می‌کنند؛ یعنی آگاهی از برند و محصول!

از طرفی، در تبلیغات ویدیویی پیش‌نمایشی می‌توانید کاربری را که از وجود مشکل و نیاز خود باخبر نیست یا راه‌حل را نمی‌شناسد، آگاه کنید و به او راه‌حل دهید.

مثلاً ممکن است ما ندانیم برای مدیریت پروژه‌ها یک سری ابزار ساخته شده‌اند که کمک می‌کنند در وقت صرفه‌جویی کنیم و کارهای روزانه را مدیریت کنیم. کافی است در بین گشت‌وگذار و وب‌گردی با ویدیوی مرتبط با این موضوع روبه‌رو شویم. آن موقع است که این نیاز یادآوری می‌شود.

در طول زمان با تعداد یادآوری مناسب و البته غیر آزاردهنده، بازدیدکنندهٔ ویدیوی شما به یک لید خوب تبدیل خواهد شد. یادتان باشد همهٔ این‌ها به ساخت تبلیغی خوب بستگی دارد. بخش بعدی را بخوانید تا نکته‌های مهم این کار را یاد بگیرید.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۶ نکته برای ساخت ویدیوی تبلیغاتی پیش‌نمایشی برنده! (نکات ثابت‌شده و تجربی)

می‌خواهید تبلیغی بسازید که مخاطب تا پایان از آن چشم بر ندارد و بهترین نتیجه را هم رقم بزند؟ پس پیش از آنکه دنبال تجهیزات و بازیگران خوب باشید، به نکته‌های زیر فکر و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

 

۱. دنبال چه هستیم؟

  • هدفتان چیست؟
  • محصولی دارید که می‌خواهید بفروشید؟
  • دوست دارید مردم با برند یا محصولات شما آشنا شوند؟
  • می‌خواهید افراد به سایت شما سر بزنند و شماره‌هایشان را جمع‌آوری کنید؟

قبل از اینکه دست به هر اقدامی بزنید، اول پاسخ این پرسش را پیدا کنید. وقتی هدف را بدانید می‌توانید پس از اجرای تبلیغ، نتایج آن را هم بسنجید.

باید به کل مسیری که مخاطب از ابتدا تا پایان طی می‌کند، فکر کنید. بیایید چند نمونه را بررسی کنیم:

وقتی هدف افزایش آگاه‌سازی از برند است، تعداد نمایش اهمیت پیدا می‌کند؛ ولی دنبال این نیستید که اطلاعاتی از مشتری جمع کنید یا چیزی به او بفروشید!

همین که به سایت شما سر بزند و شما و محصولات و خدماتتان را بشناسد یا حداقل نام شما را چند بار بشنود و بداند چه چیزی ارائه می‌کنید، کافی است؛ پس هنگام بررسی نتایج، به تعداد نمایش موفق و نرخ کلیک توجه می‌کنید. در ادامه هم سرچ برند را مثلاً بررسی می‌کنید تا ببینید چقدر موفق عمل کردید.

در حالت دیگر هدف این است که افراد در سایت شما برای مشاوره فرم پر کنند؛ یعنی دنبال مشتری راغب هستید. اینجا نسبت افرادی که تا مرحلهٔ پایانی آمده‌اند، به کل بازدیدکنندگان ویدئو، از دیگر آمار مهم‌تر است.

وقتی هدف را بدانید، مسیر سناریوی تبلیغ ویدیویی هم روشن می‌شود؛ ولی عامل دیگری هم در سناریو مؤثر است: مخاطب هدف!

مقاله پیشنهادی: آموزش ساخت کلیپ معرفی محصول به زبان ساده

۲. مشخص کنید قرار است با چه کسی صحبت کنید

مخاطب تبلیغ خود را دقیق مشخص کنید. بدانید این مخاطب کیست، چه ویژگی‌هایی دارد و در کدام مرحله از سفر خود قرار دارد. شناخت مخاطب هدف مهم است؛ چون روی لحن، پیام، سبک و خلاصه تمام جزئیات تبلیغ اثر می‌گذارد.

برای مثال، برندی که مدادرنگی حرفه‌ای تولید می‌کند، دنبال جذب هنرمندانی است که با دست نقاشی می‌کنند. حالا در یک تبلیغ خاص می‌خواهد جوانانی را که تازه وارد دنیای هنر شده‌اند و دنبال محصولی باکیفیت و دارای قیمت مناسب هستند، جذب کند. پیش‌فرض هم این است که مخاطبان چیزی دربارهٔ این برند نمی‌دانند.

در این تبلیغ باید محصول و مزیت‌های رقابتی آن به مخاطب توضیح داده شود، از آنجا که مخاطب هنرمندان هستند، تبلیغی حرفه‌ای و ظریف ساخته شود و از آنجایی که این افراد جوان هستند، از لحن جوان‌پسند و ترندهای روز استفاده شود.

شما هم باید مخاطب هدف خود را با جزئیات توصیف کنید و تبلیغی بسازید که او را جذب می‌کند. این کار در تبلیغات پری رول نسبت به تبلیغات ویدیویی تلویزیونی از یک جهت دیگر هم اهمیت دارد: در این تبلیغات می‌توانید مخاطب خود را از دسته‌بندی‌های مختلف پنل تبلیغاتی انتخاب کنید.

وقتی مخاطب را به‌خوبی بشناسید، دسته‌بندی درستی را انتخاب می‌کنید؛ مثلاً در پنل یکتانت، می‌توانید مخاطب هدف را بر اساس رفتارشان در دنیای آنلاین انتخاب کنید:

گروه‌های مخاطب مختلف برای تبلیغات پری رول در یکتانت

۳. روایت کنید

هر کتاب عناصر داستانی را که باز کنید با این واژه برخورد خواهید کرد: پیرنگ. پیرنگ مجموعهٔ کنش‌ها و فرازوفرودهای داستان است که آن را با نمودار هم نشان می‌دهند.

در تبلیغات ویدیویی هم درست مثل داستان‌ها باید پیرنگ و خط روایت داشته باشیم. بدانیم قرار است تبلیغ از کجا شروع شود، چگونه ادامه پیدا کند و چطور به پایان برسد. در واقع، روایت تبلیغ خود را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید.

نکتهٔ مهم این است که پیرنگ هیچ داستانی خطی صاف و مستقیم نیست! باید با کنش، هیجان، اتفاقات غیرمنتظره، مشکل و… برای تبلیغ خود فرازوفرود بسازید.

برای نمونه، تبلیغ زیر با شرح مشکل آغاز می‌شود (ایجاد تنش) و سپس با راه‌حل و دیدن نتیجهٔ آن پایان پیدا می‌کند:

 

 

شما می‌توانید به هر شکل دیگری تبلیغ خود را روایت کنید. دربارهٔ انواع روایت‌ها مطالعه کنید و تبلیغ‌های زیادی ببینید تا ایده بگیرید.

در تبلیغات پری رول از آنجایی که مخاطب عاشق ردکردن ویدیو است، بهتر است خیلی مقدمه‌چینی نکنید و زود سراغ کنش و تغییری بروید که آن را برای مخاطب جالب می‌کند.

اگر ویدیوی طولانی‌تری دارید، در ادامه هم کنش‌ها و فرازوفرودهای بیشتری قرار دهید تا مخاطب همراهتان بماند.

ساختار روایت کلاسیک

شما با کدام ساختارها برای روایت داستان و سناریوی ویدیوهای تبلیغاتی آشنایید؟ روی آیکون روبه‌رو کلیک کنید و برای ما بنویسید:
0
ساختار و توضیحات خود را اینجا بنویسید:x
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

۴. توجه مخاطب را همان ابتدای کار جلب کنید

مخاطب می‌خواهد زودتر سراغ تماشای ویدیوی موردنظرش برود. اگر همان ابتدای تبلیغ خود جلب‌توجه نکنیم، او را از دست داده‌ایم. باید چه کنیم؟ چند  راهکار عبارت‌اند از:

  • با فریم بسته شروع کنید!

انواع نماها را در تصویر زیر می‌بینید که ما پیشنهاد می‌کنیم برای جلب توجه، نمای بسته را امتحان کنید. در این حالت، دوربین به سر سوژه بسیار نزدیک است و توجه زیادی به خود جلب می‌کند.

انواع نماها

  • ابتدای ویدیو گام (Pase) بالا داشته باشید؛ مثلاً آهنگی با ریتم تند به شما در این مسئله کمک می‌کند

 

 

  • ویدیوهایی که با چهرهٔ یک انسان شروع شوند، برای مخاطبان جذاب‌ترند؛ می‌توانید ویدیو را با حضور یک انسان شروع کنید
  • روش بعدی این است که چشم‌های آدم‌ها را با تصاویر خیلی خاص و باکیفیت خیره کنید؛ ویدیویی باشکوه و جذاب بسازید که نتوان از آن چشم برداشت! برندهای لاکچری مثل خودروهای گران‌قیمت از این ترفند زیاد استفاده می‌کنند (نمونه ویدیوی زیر تبلیغ پیش‌نمایشی نیست و فقط برای آشنایی شما با این تکنیک در این مقاله گذاشتیم)

 

 

  • روی خاطرات آدم‌ها دست بگذارید و جذبشان کنید؛ عنصری خاطره‌انگیز و نوستالژیک باعث می‌شود خیلی زود احساسات افراد درگیر شود و به ویدیوی شما توجه کنند

نکته: بهتر است به نام برند در همان ۵ ثانیهٔ اول اشاره کنید که چند راه دارید: نام برند را نشان دهید، بازیگر ویدئو آن را بگوید یا حتی خود محصول را همان ابتدا نشان دهید.

در ادامه هم باید مخاطب را نگه دارید. چطور؟ بیایید ببینیم.

۵. کاری کنید مخاطب ویدیو را رد نکند!

دکمهٔ «رد آگهی» آن پایین مدام چشمک می‌زند و شما باید بر میل افراد برای کلیک روی آن غلبه کنید. در این مرحله به حفظ توجه افراد نیاز دارید که در ادامه چند راه را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

ویدیوی سرگرم‌کننده بسازید؛ طوری که مخاطبان منتظر ادامهٔ آن باشند؛ مثلاً در تبلیغ زیر ریتم آهنگ شنیدنی و جالب است و مخصوصاً جوان‌ترها را جذب خود می‌کند:

 

 

مثل ابتدای ویدیو، حضور انسان را در تصویر حفظ کنید. فقط هم با یک نفر ادامه ندهید. هرقدر آدم‌های بیشتری حضور داشته باشند، تبلیغ شما جذاب‌تر است.

عواطف و احساسات آدم‌ها چیزی است که اگر آن را درگیر کنید، احتمال اینکه مخاطب را تا آخر حفظ کنید، بیشتر می‌شود.

تکنیک بعدی این است که با ایجاد کنجکاوی یا سؤال مخاطب را قلاب کنید؛ مثلاً یک لپتاپ داخل کوله بگذارید و از ارتفاع پرت کنید! بعد بپرسید آیا به نظرتان سالم مانده است؟ پاسخ پرسش را هم بگذارید برای آخر ویدئو 🙂

این تکنیک بسیار اثرگذار است و آن را احتمالاً همه‌جا از تبلیغات تا فیلم و سریال دیده‌اید. می‌توانید با قلاب مخاطب را جذب کنید و او را تا پایان ویدیو نگه دارید.

می‌توانید تعلیق ایجاد کنید و مخاطب را تا لحظهٔ آخر میخ‌کوب کنید. برای ایجاد تعلیق به سلسله اتفاقاتی نیاز دارید که مخاطب متوجه دلیل آن نشود و در او شک و تردید ایجاد کند:

 

 

سناریوی ویدیوی تبلیغات پری رول یک بخش دیگر هم دارد و آن دعوت‌به‌اقدام است.

مقاله پیشنهادی: آموزش سناریونویسی در تبلیغات به زبان ساده

۶. مخاطب را به حال خود رها نکنید!

در ویدیوی تبلیغاتی خود باید به مخاطب بگویید چه کند. اگر می‌خواهید روی چیزی کلیک کند، فرمی را پر کند، محصولی را بخرد، خیلی واضح و شفاف از او بخواهید. یادتان باشد چند کار متفاوت در یک ویدیو نخواهید، فقط یک دعوت‌به‌اقدام!

در ویدیوها خوب است که دعوت‌به‌اقدام را با راهنمایی در متن و المان‌های تصویری مشخص‌تر کنیم؛ یعنی هم روی تصویر بیاورید و هم از بازیگر ویدیو یا راوی بخواهید بگوید.

بعد از اینکه تمام این کارها را به‌خوبی انجام دادید و ویدیو آماده شد، وقت آن است که آن را نمایش دهید. در بخش بعدی می‌گوییم چطور این کار را انجام دهید.

مقاله پیشنهادی: بهترین برنامه ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی، کامپیوتر و آنلاین کدام است؟ (۱۲ ابزار!)

تبلیغات ویدیویی پیش‌نمایشی را چطور نمایش دهیم؟

برای نمایش تبلیغات پری رول خود به پلتفرم تبلیغاتی نیاز دارید که شما را به سایت‌های پربازدید وصل کند. دراین بخش، ما نحوهٔ تبلیغات پری رول در سایت‌های ایرانی با یکتانت را بررسی می‌کنیم. برای اینکه بدانید چطور در یوتیوب به این شکل تبلیغ کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «آموزش انواع تبلیغات در یوتیوب + تعرفه تبلیغات» را مطالعه کنید.

در پنل یکتانت، می‌توانید تبلیغ ویدیویی خود را به مخاطبان بیش از ۵۰۰ سایت پربازدید ایرانی نمایش دهید. برای این کار باید در سایت یکتانت ثبت‌نام کنید و پس از شارژ اکانت، کارهای زیر را به‌ترتیب انجام دهید:

مرحلهٔ اول:  وارد بخش کمپین‌ها شوید و روی «کمپین جدید» کلیک کنید.

ساخت کمپین تبلیغات پری رول در یکتانت

مرحلهٔ دوم: هدف کمپین خود را انتخاب کنید. یادتان باشد اگر گزینه‌های «افزایش فروش» و «نصب و پروموت اپلیکیشن» را انتخاب کنید، نمی‌توانید تبلیغ پری رول بسازید.

انتخاب هدف کمپین

مرحلهٔ سوم: مرحلهٔ بعدی انتخاب نوع کمپین است. روی «ویدئو» کلیک کنید.

انتخاب کمپین ویدیویی برای ساخت تبلیغات پری رول

مرحلهٔ چهارم: حالا باید مخاطبان را انتخاب کنید. ۳ گزینه دارید:

  • ریتارگتینگ (هدف‌گیری مجدد): ویدیوهای پیش‌نمایشی را به کاربرانی نشان می‌دهید که حداقل یک بار به سایت شما سر زده‌اند؛ برای انتخاب این گزینه باید قبلاً اسکریپت یکتانت را روی سایت خود نصب کرده باشید
  • رفتارمحور: کاربران را بر اساس رفتار آنلاین انتخاب می‌کنید؛ مثلاً زنان خانه‌دار!
  • عادی: همهٔ مخاطبان وب‌سایت نمایش‌دهنده را فارغ از ویژگی‌هایی که دارد، هدف می‌گیرید

تنظیمات هدفمندسازی

مرحلهٔ پنجم: با کلیک روی «مرحلهٔ بعدی» وارد صفحهٔ جدیدی می‌شوید. اینجا نام کمپین را می‌نویسید و سایت‌های نمایش‌دهنده را انتخاب می‌کنید. توصیه می‌کنیم در کمپین اول، نمایش‌دهنده‌ها را جدا نکنید تا مشخص شود کدام‌یک برای شما آوردهٔ بیشتری دارند.

تنظیمات نمایش

اگر نه، می‌خواهید نمایش‌دهنده‌ها را جدا کنید، می‌توانید همهٔ نمایش‌دهنده‌های یکتانت را انتخاب کنید یا با کلیک روی «ساخت گروه جدید» تعدادی را جدا کنید!

انتخاب نمایش‌دهنده

مرحلهٔ ششم: در قسمت تنظیمات پیشرفته، ابتدا زمان آغاز و پایان کمپین را تعیین می‌کنید. بهتر است برای کمپین اول، این تنظیمات را دست نزنید تا ابتدا دادهٔ کافی جمع کنید. سپس در کمپین‌های بعدی، بر اساس نتایج کمپین اول پیش بروید.

تنظیم ساعت نمایش

ولی مهم‌ترین بخش در تنظیمات پیشرفته، انتخاب «مدیوم نمایش تبلیغ» است. برای نمایش تبلیغ پری رول با یکتانت، در بخش «مدیوم‌های نمایش تبلیغ»، گزینهٔ «ویدئو پیش‌نمایش» را انتخاب کنید.

ساخت کمپین پری رول در یکتانت

در بخش آخر «تنظیمات پیشرفته» پارامترهای UTM را  برای رصد و بهینه‌سازی کمپین (تبلیغ، نمایش‌‌دهنده، کل کمپین ویدیویی و حتی مخاطب) با کمک گوگل آنالیتیکس وارد می‌کنید:

پارامترهای UTM

مرحلهٔ هفتم: روی «مرحلهٔ بعدی» کلیک و اینجا هزینه‌ها را مشخص می‌کنید:

  • هزینهٔ هر نمایش
  • بودجهٔ روزانه

می‌توانید قیمتی شناور به‌ازای نمایش‌دهنده‌های خاص هم تعیین کنید؛ در این صورت، نمایش در آن سایت‌ها بر اساس قیمت شناور مشخص می‌شود و باقی سایت‌ها هم به‌ازای قیمتی که برای هر نمایش گذاشتید.

تنظیمات بودجه تبلیغات پری رول

مرحلهٔ آخر: در صفحهٔ بعد کمپین مربوط به این تبلیغ و صفحهٔ فرود کاربرانی که روی دکمهٔ تبلیغ کلیک کرده‌اند، وارد می‌کنید.

واردکردن آدرس صفحه فرود

پایین‌تر ویدیو را بارگذاری و در ادامه هم عنوان تبلیغ، عنوان دکمهٔ «دعوت‌به‌اقدام» را وارد و لوگوی خود را بارگذاری می‌کنید. در سمت چپ پنل هم می‌توانید پیش‌نمایش تبلیغ را ببینید تا مطمئن شوید همه‌چیز مرتب است.

با کلیک روی «ذخیره و ایجاد تبلیغ» تبلیغ شما ایجاد می‌شود و در زمان تعیین‌شده به نمایش در می‌آید.

بارگذاری ویدیوی پری رول

فقط دقت کنید حجم ویدیوی شما نباید بیشتر از ۳۰ مگابایت باشد و اندازهٔ آن هم باید ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ باشد.

نکته: این امکان در یکتانت وجود دارد که از بنر تبلیغاتی قبل از ویدیوهای سایت‌های پربازدید به‌جای ویدیو استفاده کنید. برای این کار، گزینهٔ «بنر» را در مرحلهٔ آخر انتخاب کنید.

مقاله پیشنهادی: آموزش تجزیه و تحلیل کمپین ویدیو مارکتینگ (۱۴ معیار اصلی)

با محتوایی جذاب، مخاطب را آگاه کنید!

اگر تبلیغ پری رول موفقی می‌خواهید، بیشتر از هر چیز روی جذابیت ویدیوی خود کار کنید تا کاربران با علاقه و میل آن را تا آخر تماشا کنند.

البته نکات مهم دیگری هم وجود دارد که در این مقاله به آن پرداختیم؛ همچنین با انواع و کاربرد تبلیغات پری رول و روش اجرای آن آشنا شدیم. اگر سؤالی دربارهٔ این موضوع دارید، در بخش نظرات برایمان بنویسید.

5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

به جذابیت ویدیو، به کیفیت همسان!