فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

تبلیغات در جیمیل چیست و چه تاثیری دارد؟

مقالات تبلیغات هدفمند | محمود حسینی | تاریخ بروزرسانی : ۲۷ آذر ۱۴۰۱

تبلیغات جیمیل چیست و چه تاثیری دارد؟

تبلیغات در جیمیل فرصت برقراری ارتباط و به اشتراک گذاری آگهی‌ها را از طریق اینباکس کاربران ایجاد می‌کند. برای مدتی بیش‌تر از یک دهه، ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین روش‌های بازاریابی بوده و در زمینه آشنایی با برند و افزایش نرخ بازگشت سرمایه نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است. با توجه به گسترش روزافزون استفاده از گوشی‌های هوشمند و امکان دسترسی به اکانت ایمیل از این طریق، می‌توان گفت که تبلیغات جیمیلی به سادگی در اختیار همگان قرار گرفته و در هر زمان و مکانی قابل دستیابی هستند.

 

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

تبلیغات در جیمیل گوگل چیست؟

تبلیغات در جیمیل (GSPs ) یا Gmail sponsored ads با استفاده از روش بازاریابی ایمیلی و با هدف قرار دادن کاربران مناسب و نمایش تبلیغ در اینباکس آن‌ها انجام می‌شود. در حال حاضر، جیمیل با بیش از یک و نیم میلیارد کاربر فعال از پرمخاطب‌ترین و مناسب‌ترین پلتفرم‌ها برای تبلیغات است.

مطالعات نشان داده‌اند اغلب کاربران این پلتفرم، روزانه چندین بار ایمیل‌های خود را بررسی می‌کنند. این امر، فرصت چشمگیری را برای بازاریابی ایجاد می‌کند. با توجه به تاثیر بازاریابی ایمیلی بر افزایش بازگشت سرمایه، Gmail ads را می‌توان از بهترین روش‌های موثر در کاهش هزینه‌های بازاریابی و جلب توجه مخاطبان به حساب آورد.

 

تبلیغات در جیمیل را با خیال راحت به یکتانت بسپارید!

تبلیغات در جیمیل را با خیال راحت به یکتانت بسپارید!

شروع تبلیغات arrow-left

 

نحوه نمایش تبلیغات در جیمیل

نمایش تبلیغات در جیمیل در بخش promotion ها و با برچسب AD امکان‌پذیر است. با این روش، مفیدترین و مرتبط‌ترین آگهی‌ها برای هر یک از کاربران انتخاب شده و در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد. در این پلتفرم، روند گزینش و نمایش تبلیغات شخصی خودکار است. آگهی‌های یاد شده در هنگام ورود به اکانت جیمیل به شما نشان داده می‌شوند. بنا به اظهارات Google، برای نمایش Gmail ads، پیام‌ها و ایمیل‌های کاربران به هیچ عنوان اسکن یا خوانده نشده و روند گزینش، صرفا براساس فعالیت‌های آنلاین آن‌ها انجام می‌شود.

به خاطر داشته باشید، Google تحت هیچ شرایطی اطلاعات شخصی موجود در Gmail افراد را به فروش نمی‌رساند. این قبیل اطلاعات تنها در صورت تمایل و کسب اجازه از کاربران در اختیار تبلیغ‌کنندگان قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است، شرکت گوگل درباره ارائه تبلیغات با محتوای نژادی، مذهبی، گرایش‌های جنسی، حوزه‌های سلامتی یا موضوعات مالی بسیار حساس بوده و آن‌ها را نمایش نمی‌دهد. به این ترتیب، تبلیغات به اشتراک گذاری شده در اکانت جیمیل مشمول پیروی از سیاست‌های Gmail خواهد بود.

 

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

 

تفاوت تبلیغات در جیمیل با ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از انواع بازاریابی بی‌واسطه است که در فضای دیجیتال انجام می‌گیرد. این عملیات با اهداف تجاری قادر است افراد و گروه‌های مختلف را مخاطب قرار دهد. بازاریابی ایمیلی معمولا از کمپین‌ها و استراتژی‌های گوناگونی تشکیل یافته است. با این حال، بزرگ‌ترین مشخصه آن این است که صرفا بر فروش تمرکز نداشته و در بسیاری مواقع با هدف افزایش آگاهی از برند و برقراری ارتباط با مشتری انجام می‌گیرد.

این در حالی است که تبلیغات جیمیلی در نگاه نخست مشابه ایمیل‌های عادی به نظر می‌رسند. با وجود این، درست مانند تیزر یک فیلم سینمایی عمل کرده و کلیه اطلاعات مربوطه را از طریق اینباکس Gmail در اختیار کاربران قرار می‌دهند. همان طور که پیش‌تر گفته شد، این تبلیغات تنها در بخش Promotion های جیمیل یافت شده و با برچسب Ad شناسایی می‌شوند. کافی است روی این آگهی‌ها کلیک کنید تا تبلیغات به طور کامل گسترش یافته و در معرض دید شما قرار گیرند.

تبلیغات در جیمیل، از محدودیت کاراکتر برخوردار است. به این معنی که عناوین آن‌ها حداکثر باید 25 کاراکتر و محتوای آن‌ها باید 100 کاراکتر باشد. اما تبلیغات مبتنی بر ایمیل مارکتینگ، اغلب با عناوین به مراتب طولانی‌تری و با محدودیت 90 کاراکتری ارائه می‌شوند. با توجه به این محدودیت‌ها بهتر است به شیوه‌ای متقاعد کننده و هوشمندانه از آن‌ها بهره جویید.

در عین حال، نسخه کامل تبلیغات جیمیلی با کلیک کردن بر روی آگهی و بدون نیاز به انتقال به صفحه شخص ثالث در معرض دید کاربران قرار می‌گیرد. در این حالت ارائه تبلیغات با فرم‌های متنوعی نظیر آگهی‌های متنی، تصویری یا تبلیغات ویدیویی امکان‌پذیر خواهد بود.

 

مزایای تبلیغات در جیمیل

با توجه به آن چه گفته شد، از مهم‌ترین وجه تمایزها و مزایای تبلیغات جیمیل می‌توان به امکان شخصی‌سازی بیش‌تر آگهی‌ها اشاره کرد. بنابراین، با در نظر گرفتن نوع برند و عملکرد آن شما می‌توانید تبلیغات خود را به روشی کاملا موثر شخصی‌سازی کنید. برخلاف ایمیل مارکتینگ و آگهی‌هایresponsive ، این نوع تبلیغات با تمرکز بر یک محصول/خدمات خاص، ایجاد فضای CTA و سفارشی‌سازی تیزر و تغییر رنگ‌ها را ممکن می‌کند. به طور کلی، مزایای استفاده از تبلیغات جیمیلی را می‌توان چنین برشمرد:

  • محبوبیت پلتفرم
    امروزه، بیش از یک و نیم میلیارد نفر از این پلتفرم بهره می‌جویند. بنابراین، می‌توان آن را بستری عالی برای انجام تبلیغات دانست. همچنین در این نوع تبلیغات، جیمیل تبلیغاتی شما همیشه در ابتدا و بالای لیست قرار می‌گیرد.
  • پرداخت هزینه تنها به ازای کلیک
    بر خلاف سایر روش‌های ایمیل مارکتینگ که میبایست به ازای هر ارسال هزینه پرداخت کنید در این روش شما بر اساس بازدید و کلیک هزینه پرداخت می‌کنید و به این ترتیب برای افرادی که ایمیل شما را ندیدند هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید.
  • امکان تحقق اهداف
    تبلیغات ممکن است با اهداف گوناگونی از قبیل، افزایش فروش، ایجاد آگاهی در زمینه عملکرد برند یا جذب مخاطبان و مشتریان جدید انجام گیرد. هدف شما هر چه که باشد، تبلیغات در جیمیل به تحقق آن کمک خواهد کرد.
  • انتخاب مخاطب براساس فعالیت‌های آنلاین
    اطلاعات گردآوری شده از اپلیکیشن‌های مختلف گوگل، شما را با علایق و سلایق آن‌ها آشنا می‌کند. این قابلیت، شناسایی و هدف‌گذاری دقیق مخاطب را امکان‌پذیر می‌کند. بنابراین، صاحبان مشاغل و کارشناسان حوزه بازاریابی اینترنتی به مراتب ساده‌تر از گذشته می‌توانند مشتریان بالقوه خود را بر اساس عادت ها و فعالیت‌های آنلاین پیدا کرده و روش‌های بازاریابی خود را گسترش دهند.
  • هدف‌گذاری جمعیتی
    امکان انتخاب مخاطب براساس جنسیت، سن، موقعیت مکانی یا شغلی و میزان درآمد از دیگر مزایای این تبلیغات به حساب می‌آید.
  • شخصی‌سازی تبلیغات
    شناسایی علایق منحصر به فرد گروه‌های مختلف کاربران در ایجاد تبلیغاتی شخصی‌سازی شده تاثیرگذار است. از جمله قابلیت‌های موثر در این زمینه می‌توان به امکان تغییر رنگ و سفارشی‌سازی تیزرها اشاره کرد.
  • امکان استفاده از محتواهای متنوع
    علاوه بر متن و تصویر امکان استفاده از ویدیوهای تبلیغاتی از دیگر مزیت‌های Gmail ads به حساب می‌آید.
  • امکان کنترل هزینه تبلیغات
    دریافت گزارش دقیق از هزینه‌های تبلیغاتی و امکان تعیین بودجه بر همین اساس از دیگر مزایای تبلیغ در جیمیل به حساب می‌آید.
مقاله پیشنهادی :با بهترین شرکتهای ایمیل مارکتینگ آشنا شوید!

سخن آخر

اگر شما نیز در زمره صاحبان مشاغل و کسب‌وکارهایی هستید که قصد دارند مخاطبان خود را با دقت بیش‌تری انتخاب کنند؛ اگر تمایل دارید، برند خود را به مشتریان بالقوه بیش‌تری معرفی کنید؛ اگر علاقه دارید مشتریان از دست رفته خود را مجددا هدف‌گیری کرده و آن‌ها را به مجموعه خریداران خود بازگردانید؛ اگر دوست دارید بهره‌وری کمپین‌های تبلیغاتی خود را افزایش داده و به اهداف عالی خود دست یابید؛ توصیه می‌کنیم تبلیغات جیمیلی را امتحان کنید.

به این ترتیب، با پرداخت هزینه‌ای به مراتب پایین‌تر از سایر روش‌های تبلیغاتی به طیف گسترده‌ای از مخاطبان دست خواهید یافت. این روش بازاریابی از بهترین نرخ تبدیل مشتری برخوردار بوده و امکان ارائه پیشنهادات رقابتی با هدف‌گذاری دقیق را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تبلیغات در جیمیل از بهترین روش‌هایی است که نمایش آگهی در اینباکس کاربران را امکان‌پذیر می‌کند. ارائه محتوایی ارزشمند و خلاقانه در افزایش نرخ کلیک و جلب نظر مخاطبان موثر خواهد بود. برای بهره‌برداری از قابلیت‌های چشمگیر Gmail ads پیشنهاد می‌کنیم همین حالا با ما تماس بگیرید.

با تبلیغات در گوگل به موقع ظاهر شوید

3/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ملیکا مختاری
ملیکا مختاری
3 سال قبل

بسیار جالب بود. ممنونم!

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  ملیکا مختاری
3 سال قبل

خوشحالیم که براتون جالب بوده. ممنون از فیدبکتون 🙂

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!