فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

معرفی بهترین سرویس های ایمیل مارکتینگ ایرانی و خارجی

مقالات دیجیتال مارکتینگ | فرحناز احمدزاده | تاریخ بروزرسانی : ۲۳ آذر ۱۴۰۱

معرفی بهترین سرویس های ایمیل مارکتینگ ایرانی و خارجی

نداشتن استراتژی بازاریابی ایمیلی به مفهوم از دست دادن فرصت‌های فروش و تقویت روابط با مشتریان است. با توجه به اینکه بازاریابی ایمیلی 4300 درصد بازگشت سرمایه دارد، بنابراین یک سرویس ایمیل مارکتینگ مناسب می‌تواند علاوه‌ بر کاهش هزینه‌های کمپین‌های بازاریابی، بیشترین بازخورد را از بازار هدف داشته باشید. اما طراحی و تدوین یک ایمیل تأثیرگذار آن‌قدرها هم کار ساده‌ای نیست و از طرفی بدون کمک گرفتن از ابزار نمی‌توان نتایج را به‌ راحتی ارزیابی کرد. در این مقاله، به بررسی اهمیت انتخاب بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ می‌پردازیم و بهترین نمونه‌های خارجی و داخلی را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

ایمیل مارکتینگ چیست؟

از بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) برای ارتقاء ارتباط با مشتریان مختلف استفاده می‌شود. در این روش، محصول یا خدمتی در یک ایمیل به مشتری هدف معرفی خواهد شد. با توجه به اینکه در این روش برای جامعه مشخصی از مخاطبان یک ایمیل اختصاصی ارسال می‌شود و ارسال آن نیز هزینه‌ مالی برای کسب و کار آن‌چنانی در مقایسه با روش‌های دیگر ندارد، بنابراین ایمیل مارکتینگ یکی از سودآورترین کانال‌های بازاریابی مستقیم خواهد بود.

هنگامی که می‌خواهید نام تجاری خود را معرفی کنید یا محصول و خدمتی خاص بفروشید، بهترین ابزار برای انجام یک کمپین مؤثر، بازاریابی ایمیلی است. با توجه به اینکه در این روش بازاریابی، مشتری یا مخاطب به خواست خود ایمیل شخصی‌اش را در اختیار کسب‌وکار قرار می‌دهد، می‌توان گفت که زمینه برای ارتباط بیشتر و عمیق‌تر با مشتری فراهم است. چون مشتری از قبل تمایل خود را برای برقراری ارتباط از طریق ایمیل، اعلام کرده است، بنابراین ایمیل مارکتینگ می‌تواند مؤثرترین شیوه‌ی بازاریابی باشد.

کسب‌وکارها می‌توانند از ایمیل مارکتینگ برای اهداف زیر استفاده کنند:

  • معرفی محصولات جدید
  • اطلاع‌رسانی در مورد تخفیف‌ها و جشنواره‌های فروش
  • تبریک تولد مخاطبان
  • ایمیل تغییر رمز عبور
  • ارسال پیش‌فاکتور یا فاکتور خرید
  • ارسال رسید پرداخت الکترونیکی
  • پرسیدن نظرات مشتریان در مورد محصولات و خدمات مختلف
  • ارسال خبرنامه یا اطلاع‌رسانی برای کمپین‌های جدید

 

مقاله پیشنهادی : ایمیل مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

دلایل اهمیت ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ به این دلیل اهمیت دارد که نقطه شروعی برای جذب مشتریان جدید و اضافه کردن آن‌ها به خانواده‌ی یک کسب‌ و کار است. البته این موضوع را فراموش نکنیم که ایمیل‌ها به منظور حفظ ارتباط با مشتری فعلی نیز بسیار کاربردی هستند. یکی از بزرگ‌ترین مزایای این روش، امکان شخصی‌سازی ایمیل است، به‌ این‌ ترتیب مخاطب احساس نزدیکی بیشتری با کسب‌ و کار داشته و برای تعامل بیشتر مشتاق خواهد بود.

یکی دیگر از دلایل اهمیت استفاده از این ابزار، امکان اجرای آسان روش A/B تست برای انتخاب بهترین شیوه ارتباطی است. تقریباً همه‌ی کاربران اینترنت، دارای ایمیل شخصی یا سازمانی هستند و ماهیت ایمیل برای آن‌ها شیوه‌ای برای انجام یک کار مهم و ضروری است. بنابراین می‌توانید نوع جدیدی از ارتباط را با مخاطبان خود پایه‌گذاری کنید.

ایمیل مارکتینگ ارزان و سریع است، بیشترین بازگشت سرمایه را در مقایسه با انواع دیگر روش‌های بازاریابی دارد و قابل هدف‌گذاری به صورت مستقیم است. از طرفی به‌راحتی می‌توانید رفتار مخاطب را رصد و برای بهبود ارتباط از آن استفاده کنید.

معرفی بهترین سرویس های ایمیل مارکتینگ خارجی در سال 2022

سرویس دهنده های ایمیل مارکتینگ بسیاری طراحی شده‌اند که هدف همگی آن‌ها بهبود فرایند ساخت و ارسال ایمیل‌ است. چالش اصلی این‌جاست که تمامی این سرویس‌ها پولی هستند و برای پرداخت هزینه‌ی دلاری با مشکلات زیادی روبرو خواهید بود. (چنانچه قصد آشنایی با نحوه ارسال ایمیل گروهی را دارید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم)

از جمله بهترین سرویس‌های ایمیل مارکتینگ خارجی که در سال 2022 جزو برترین‌ها بوده‌اند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- Constant Contact

یکی از بهترین سرویس ‌های ایمیل مارکتینگ است که کاربری بسیار آسانی دارد و به راحتی می‌توانید لیستی از ایمیل‌های مخاطبان، الگوهای ایمیل، تقویم بازاریابی و بسیاری موارد دیگر را در آن ایجاد کنید. هزینه استفاده از Constant Contact از 20 دلار در ماه آغاز می‌شود.

2- Sendinblue

یک نرم‌افزار بازاریابی برای پیام‌کوتاه و ایمیل و جزو سریع‌ترین پلتفرم‌های بازاریابی ایمیلی در اروپاست. استفاده از این پلتفرم بسیار ساده است و می‌توانید ایمیل‌های جذاب و بسیار زیبا بسازید و در صورت نیاز به‌راحتی آن‌ها را ویرایش کنید. با این سرویس می‌توانید روزانه حداکثر 300 ایمیل را به‌صورت رایگان ارسال کنید. هزینه استفاده از Sendinblue از 25 دلار در ماه آغاز می‌شود.

3- Drip

Drip یک نرم‌افزار ایمیلی یکپارچه است که به شما اجازه استفاده از فرم‌های مختلف پاپ‌آپ را می‌دهد. این سرویس خدمات پشتیبانی رایگان دارد اما برای استفاده از خدمات ایمیلی باید حداقل ماهانه 49 دلار پرداخت کنید.

4- ConvertKit

در این سرویس می‌توانید مشترکان علاقمند به خرید را دسته‌بندی کرده و به‌این‌ترتیب برای آن‌ها ایمیل‌هایی با هدف مشخصی ارسال کنید. ConverKit دارای یک دوره آزمایشی رایگان ۱۴ روزه است، اما پس از آن برای استفاده باید ماهانه ۲۹ دلار پرداخت کنید.

5- AWeber

سرویس AWeber دارای فیچرهایی فوق‌العاده‌ نظیر RSS و AMP است و بخشی برای دسته‌بندی مشترکین دارد. این برنامه برای ارسال ۵۰۰ ایمیل در روز رایگان است اما برای استفاده از خدمات بیشتر باید ماهانه ۱۹ دلار پرداخت کنید.

6- GetResponse

این سرویس طراحی بسیار ساده‌ای داشته و ایجاد یک کمپین ایمیل مارکتینگ را برای مبتدیان آسان کرده است. تست A/B، ردیابی لغو اشتراک، فرم‌هایی برای پاسخگویی و دسته‌بندی مشترکان از جمله امکانات GetResponse است. دوره آزمایشی ۳۰ روزه است اما برای استفاده‌ی بیشتر باید ماهانه ۱۵ دلار پرداخت کنید.

7- Mailchimp

یکی از محبوب‌ترین ارائه‌دهندگان سرویس‌های ایمیل مارکتینگ در حهان است و که بخشی از خدمات آن به‌صورت کاملاً رایگان ارائه می‌شود. این سرویس با سیستم‌هایی چون WordPress، Mabento و Spotify سازگار است. هزینه این سرویس برای ۵۰۰ مشترک در روز ماهانه ۱۰ دلار است و با افزایش تعداد مشترکین، بیشتر خواهد شد. دسترسی نامحدود Mailchimpماهانه ۲۹۹ دلار هزینه دارد.

معرفی بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ ایرانی

نجوا یک سرویس ارائه دهنده خدمات پوش نوتیفیکیشن و ایمیل مارکتینگ است که با هدف تقویت ارتباط میان کسب‌وکار با مخاطبان، شکل گرفته و یکی از زیرمجموعه‌های هولدینگ یکتانت است. نجوا فعالیت خود را در سال ۱۳۹۷ آغاز کرد و به ‌صورت تخصصی روی توسعه خدمات بازاریابی بازگشتی (retention marketing) فعالیت دارد.

سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا

در پنل نجوا به‌عنوان بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ ایرانی، می‌توانید یک کمپین ایمیل مارکتینگ یا پوش‌نوتیفیکیشن راه‌اندازی و برای ارسال، تاریخ و ساعت مشخصی تعیین کنید. همچنین می‌توانید گروه خاصی از مخاطبان را انتخاب کرده و سپس برای طراحی قالب ایمیل مورد نظرتان اقدام کنید.  پس از ساخت کمپین ایمیل مارکتینگ، می‌توانید گزارش‌ها را در داشبورد خود ببینید. کافی است گزینه‌ی Report را انتخاب کنید و گزارشات زیر را دریافت کنید.

  • نرخ دلیور شدن ایمیل
  • نرخ پرش
  • نرخ باز شدن ایمیل
  • نرخ کلیک روی لینک
  • نرخ عضویت و لغو عضویت
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

مزایای استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا

  • امکان استفاده از سیستم پوش‌نوتیفیکیشن و ایمیل ‌مارکتینگ به‌صورت همزمان
  • امکان طراحی قالب اختصاصی برای ایمیل
  • امکان استفاده از یک سیستم یک‌پارچه
  • امکان شخصی‌سازی محتوای ارسالی
  • امکان دسته‌بندی مشترکان
  • امکان ارسال یک ایمیل خاص برای یک دسته مشخص از مشترکان
  • امکان انتخاب تاریخ و ساعتی مشخص برای ارسال ایمیل
  • پرداخت ریالی
  • گزارش‌گیری دقیق از کمپین‌های اجرا شده
  • دسترسی به کمپین‌های در حال اجرا

اهمیت انتخاب بهترین سرویس دهنده ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی به تحقق سه هدف اصلی تبدیل (فروش محصولات و خدمات)، آگاهی از برند و ایجاد وفاداری در میان مشتریان فعلی و جدید کمک می‌کند. در این بین، یک سرویس دهنده مناسب می‌تواند روند کار را راحت‌تر کرده و با وجود قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد خود، گزارشات جامعی را در اختیار کسب‌‌وکارها قرار دهد.

هر کسب‌وکاری با در نظر گرفتن یکی یا هر سه هدف فوق، ایمیلی را برای مخاطبان خود ارسال می‌کند، بنابراین نوع گزارشات و نوع خدماتی که یک سرویس ارائه می‌دهد، برای ایجاد تغییرات اساسی در راستای بهبود کمپین تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت است.

کاربران، آدرس ایمیل خود را در فرم ثبت‌نام وب‌سایت و وبلاگ، عضویت در خبرنامه، دانلود مقاله و صفحات فرود درج می‌کنند و به این ترتیب کسب‌وکارها می‌توانند بانکی از ایمیل‌های مشتریان خود داشته باشند. ایمیل به خواست مشتری در اختیار سازمان مورد نظر قرار گرفته و در نتیجه بازاریابی برای این گروه کاملاً مؤثر و کاربردی خواهد بود.

شما لیستی از ایمیل‌هایی دارید که هر کدام یک مشتری بالقوه هستند، بنابراین بهتر است با بکارگیری یک ابزار اصولی و حرفه‌ای، ایمیلی آماده کنید که در اولین ارسال، بیشترین بازخورد مثبت را داشته باشد. اینجاست که اهمیت انتخاب بهترین سرویس‌ های ایمیل مارکتینگ نمایان می‌شود. چون این ابزارها تنها برای آنالیز کمپین ایمیل‌ مارکتینگ کاربرد ندارند و می‌توان از آن‌ها برای ساخت ایمیل، ارسال گروهی و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

ویژگی‌های یک سرویس ایمیل مارکتینگ خوب

یک سرویس مناسب باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده باشد که بیشترین کارایی را داشته و گزارش‌های کاملی را از رفتار مخاطب در اختیار شما قرار دهد. از جمله مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که در این روش بازاریابی اهمیت دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نرخ عضویت در خبرنامه ایمیلی / نرخ لغو عضویت
  • نرخ باز کردن ایمیل
  • نرخ پرش
  • نرخ کلیک روی لینک‌ها
  • نرخ تبدیل یا اقدام به عمل

با توجه به اینکه هر کدام از موارد ذکر شده، برای ارزیابی یک کمپین ایمیل مارکتینگ ضروری است، یک سرویس ایمیل مارکتینگ خوب باید تمامی گزارشات فوق را ارائه کند.

 

اگر محتوا پادشاه است، ایمیل مارکتینگ وزیر است!

ایمیل مارکتینگ در میان انواع روش‌های بازاریابی، بیشترین میزان نرخ بازگشت سرمایه را دارد، پس بی‌دلیل نیست که تا این اندازه برای متخصصان دیجیتال مارکتینگ مهم است. اما نباید این نکته را فراموش کنید که محتوای منتشر شده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود و شخصی‌سازی ایمیل‌های ارسالی به رشد گروه مخاطبان و کاهش نرخ لغو عضویت کمک خواهد کرد. برای ارسال یک ایمیل، می‌توانید از سرویس های ایمیل مارکتینگ خارجی استفاده کنید که در این مقاله معرفی شد، اما نه تا زمانی‌که امکان دسترسی به یک سیستم ایرانی مانند نجوا برای شما فراهم است.

4/5 - (9 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مجتبی معیلی
مجتبی معیلی
1 سال قبل

سلام خیلی عالی

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  مجتبی معیلی
1 سال قبل

سلام
وقت بخیر
خوشحالیم که براتون مفید بوده 🙂

یاور مشیرفر
یاور مشیرفر
1 سال قبل

دروغ گفتن و خالی بستن هم حدی داره.
اومدم از نجوا استفاده کنم میگه باید IP اختصاصی داشته باشی که میشه 5 میلیون. کجاش رایگانه؟
سرویس بلد نیستید طراحی کنید چرا همه جا لینک میذارید؟ یه بار حسرت به دلمون موند یه سرویس درست و حسابی ایمیل مارکتینگ داشته باشیم تو این مملکت که نداریم.

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  یاور مشیرفر
10 ماه قبل

سلام آقای مشیرفر
وقت بخیر
نجوا ریسلر سرویس Sendinblue در ایرانه که توی جهان، یکی از بهترین سرویس‌های ایمیل مارکتینگ با کلی امکانات مختلفه.
نجوا برای شروع، ۲ هزار ایمیل رایگان در اختیارتون می‌ذاره که می‌تونین از اون برای تست و کار با پنل استفاده کنین. از طرفی، شما مجبور نیستین IP اختصاصی بخرین و می‌تونین از IP اشتراکی استفاده کنین که رایگانه. در راهنماهای پنل به این موضوع اشاره کردیم و به‌زودی به خود پنل هم اضافه می‌شه.
برای اینکه از IP اشتراکی استفاده کنین، کافیه بعد از ثبت‌نام، تیکت ثبت کنین تا تیم نجوا شما رو راهنمایی کنن.
البته همون طور که توی قوانین سایت نوشتیم، اگه قراره بیش از ۳۰ هزار ایمیل در یه کمپین ارسال کنین، باید از IP اختصاصی استفاده کنین.
ممنون که دغدغهٔ خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتین. کارشناسان نجوا می‌تونن شما رو در این زمینه بیشتر راهنمایی کنن تا مشکل و نیاز شما برطرف شه. برای این کار، می‌تونین شماره‌تلفن خودتون رو از طریق @Najvasupport در تلگرام ثبت کنین.

آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی