فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

اصول طراحی و ساخت بنر تبلیغاتی (و نمونه بنر تبلیغاتی)

مقالات تبلیغات بنری | آرمان صفایی | تاریخ بروزرسانی : ۳ دی ۱۴۰۲

۱۴ نکته برای طراحی بنر تبلیغاتی در تبلیغات بنری

دنیای دیجیتال مارکتینگ فضای بسیار گسترده‌ای دارد و هر روز شاهد ظهور روش‌های جدیدی هستیم که با استفاده از آنها می‌توانید به خروجی‌های بهتر برسید. تبلیغات کلیکی و تبلیغات بنری یکی از پرکاربردترین روش‌های تبلیغاتی در دیجیتال مارکتینگ است که با توجه به هزینه مقرون‌به‌صرفه و دریافت خروجی خوب و نرخ تبدیل قابل قبول، طرفداران زیادی دارد.

کیفیت طراحی، محتوا و کال تو اکشن روی بنرهای تبلیغاتی در ترغیب مخاطب به کلیک کردن و نرخ تبدیل اهمیت بسیار زیادی دارد و هر چه این بنرها اصولی‌تر و جذاب‌تر طراحی شوند می‌توانند کلیک بیشتری بگیرند. برای ساخت بنر تبلیغاتی باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. (چنانچه قصد اجرای تبلیغات در ورزش 3 را دارید، می‌توانید از شرایط و تعرفه‌های یکتانت آگاهی یابید!)

 

در ساخت بنر تبلیغاتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

همان طور که اشاره کردیم طراحی بنر تبلیغاتی در تبلیغات بنری اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر نتوانید طراحی خوبی داشته باشید، قطعا نمی‌توان انتظار نتایج مطلوب را داشت. برای طراحی بنر تبلیغاتی نکات مهمی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

1. از مؤثرترین اندازه‌های استاندارد برای طراحی استفاده کنید

شما می‌توانید تبلیغات بنری خود را در اندازه‌های مختلف طراحی و پیاده‌سازی کنید و این سایز به فضای تبلیغاتی سایت ناشر تبلیغات نیز بستگی دارد. مانند شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات کلیکی و بنری هم سایزهای استاندارد مختلفی دارد، ولی باید ببینید کدام موارد بیشتر جواب می‌دهد.

یکتانت یکی از برترین و بزرگترین پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین در ایران است که تا امروز کمپین‌های موفق زیادی را در زمینه تبلیغات کلیکی و تبلیغات بنری اجرا کرده است و براساس تجربه و با توجه به جایگاه‌های تبلیغاتی موجود به این نتیجه رسیده است که سایزهای زیر بهترین نتیجه را دارد:

  • ۱۲۰ در ۶۰۰ پیکسل (عمودی)
  • ۴۶۸  در ۶۰  (افقی)
  • ۷۲۸ در ۹۰پیکسل (افقی)
  • ۳۰۰ در ۲۵۰ پیکسل (افقی)
  • ۹۷۰ در ۲۵۰ پیکسل (افقی)
  • ۳۰۰ در ۱۰۰ پیکسل (افقی)

موثرترین سایز بنر تبلیغاتی

 

تبلیغات بنری با یکتانت بسیار ساده است. شما ابتدا در پنل ما ثبت‌نام و اکانت خود را به میزان کافی شارژ می‌کنید. توجه کنید که هیچ هزینه‌ای برای نمایش تبلیغات بنری از شما کسر نمی‌شود؛ فقط زمانی مبلغی مشخص کسر می‌شود که فردی روی تبلیغ کلیک کند.

 

2. ترتیب زیر را حفظ کنید

طراحی بنر تبلیغاتی برای هر تبلیغ باید به گونه‌ای باشد که در آن تعادل متن تبلیغی حفظ شود؛ بنابراین به ترتیب زیر توجه کنید. بنرهای تبلیغاتی کارآمد که برای افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness) و افزایش ترافیکِ وب‌سایت‌تان طراحی شده‌اند شامل سه جزء اساسی هستند:

لوگوی شرکت‌

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در طراحی بنر وجود داشته باشد، لوگوی شرکت‌تان است زیرا برای افزایش آگاهی از برندتان حضور لوگو ضروری است. حتما باید آن را طوری در طراحی بگنجانید که برجسته‌تر از سایر اجزای بنر دیده شود، البته نه آن‌قدر که از اهمیت پیشنهاد ویژه یا دکمه ورود به سایت کاسته شود.

ارزش پیشنهادی

ارزش پیشنهادی منافعی است که خدمات یا محصولات شما به مشتریان می‌رساند. شما با دادن شرایط استثنایی به آن‌ها می‌توانید مشتریان را جذب کنید. کیفیت بالا، قیمت‌های جذاب، پیشنهادهایی مانند ۵۰ درصد تخفیف یا محدودیت زمانی برای خرید و… از جمله مواردی هستند که توجه مشتریان احتمالی را جلب می‌کنند. این بخش باید فضای بیشتری از بنر تبلیغاتی‌تان را پر کند و اولین چیزی باشد که مخاطبان می‌بینند. برای نوشتن ارزش پیشنهادی خوب مطلب تیتر جذاب تبلیغاتی هم می‌تواند به شما کمک کند.

دکمه فراخوان عمل (Call To Action)

دکمه فراخوان عمل (CTA) یا دعوت به اقدام دکمه یا متنی است که کاربر با کلیک روی آن می‌تواند به صفحه فرود مورد نظر شما وارد شود. عبارت‌هایی مانند «شروع کنید»، «بیشتر بدانید» یا «همین حالا ببینید» مثال‌های خوبی از فراخوان‌ها هستند. این دکمه باید در نقطه واضح و کانونی تبلیغات شما باشد. (اگر تمایل دارید بدانید که cta چیست مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد  می‌کنیم)

 

با تبلیغات بنری یکتانت در کمتر از ۲۴ ساعت، میلیون‌ها بار دیده شوید!

با تبلیغات بنری یکتانت در کمتر از ۲۴ ساعت، میلیون‌ها بار دیده شوید!

شروع تبلیغات arrow-left

3. هر چه ساده‌تر باشد بهتر است

تمام زیبایی، جذابیت و جلب توجه بیشتر در سادگی است. به همین دلیل هیچ کس به تبلیغات شلوغ و شلخته توجهی نمی‌کند و قطعا نتیجه مطلوب نیز حاصل نمی‌شود. برای اینکه بتوانید نظر مخاطبان را جلب کنید، فرصت زیادی ندارید و خیلی ساده و سریع باید کاری کنید که ترغیب شوند روی بنر شما کلیک کنند. بنابراین بهتر است محتوا و تصاویر کاملا واضح، گیرا و ساده باشند تا بلافاصله بتوانید کلیک مخاطب را بگیرید. به نمونهٔ زیر نگاه کنید:

طراحی بنر تبلیغاتی چیلیوری

4. از دکمه‌ها به درستی استفاده کنید

یکی از مهمترین المان‌های موجود در ساخت بنر تبلیغاتی دکمه‌هایی هستند که با یک کال تو اکشن مناسب می‌توانند نرخ کلیک بالایی بگیرند. اینکه بخواهید از هر دکمه‌ای با هر طراحی و هر محتوایی استفاده کنید مشکلی ندارد، اما تجربه نشان داده است که برخی از دکمه‌ها در کنار یک سری از محتوا و جایگاه‌های مختلفی که برای دکمه در نظر می‌گیرید بهتر جواب می‌دهد و نسبت به موارد دیگر نرخ کلیک بیشتری دارد.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

5. چارچوب مشخصی برای بنر ایجاد کنید

چشم‌های افراد به‌شکل طبیعی چیزی را که درون کادر مشخصی قرار دارد می‌بینند. بنرهای تبلیغاتی کارامد باید کادر واضح با گرافیک مناسب داشته باشند که تا لبه‌ها ادامه پیدا کند. به‌عنوان مثال، اگر تبلیغ‌تان سفید رنگ است به دلیل بک‌گراند سفید غالب سایت‌ها، معمولا بهتر است از حاشیه طوسی رنگ به اندازه ۱ پیکسل در اطراف تبلیغ‌تان استفاده کنید.

 

6. متن تبلیغ باید در یک نگاه خوانده شود

باید اندازه فونت عنوان و متن اصلی با هم متفاوت و متن چند سایز کوچکتر باشد. کل متن باید چهار خط یا کمتر باشد. یک نمونه را ببینید:

طراحی بنر تبلیغاتی بامیلو

نباید از فونت‌هایی استفاده کنید که بسیار ریز هستند. نوشتن مقدار زیادی متن یا گنجاندن مواردی چون آدرس دفتر، شماره تماس و اینماد، آدرس شبکه‌های اجتماعی و… بسیار اشتباه است. اشتباه‌تر آن است که همه این اطلاعات را با اندازه فونت کمتر از ۱۰ بنویسید.

به این نمونهٔ بد نگاه کنید که هیچ‌چیز آن مشخص نیست!

استفاده از فونت نا مناسب در طراحی بنر

7. از تصاویر متحرک استفاده کنید

استفاده از بنرهای تبلیغاتی متحرک در طراحی بنر تبلیغاتی تأثیرگذارتر هستند؛ اما نباید پیام اصلی تبلیغات را منحرف کنند. انیمیشن‌های ساده در حد ۱۵ ثانیه و کمتر بسیار مؤثر هستند و البته نباید بیشتر از سه بار پخش شوند. آخرین چیزی که در این انیمیشن نشان داده می‌شود باید دکمه فراخوان یا ورود به صفحه فرود سایت‌تان باشد؛ مثل بنری که در اینجا می‌بینید:

استفاده از تصاویر متحرک در طراحی بنر

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ساخت گیف را دارید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم!

۸. بنرتان باید سازگار با محیط سایت و در عین حال برجسته باشد

اگر تبلیغات‌تان با ساختار سایت پذیرنده سازگار باشد و به نوعی آن را تکمیل کند، بینندگان بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد. اما در عین حال نباید آن‌قدر در آن محو شود که به راحتی قابل رؤیت نباشد. بنر تبلیغاتی باید همیشه قابل مشاهده و قابل کلیک کردن باشد. با نگاهی به سایت‌هایی که قصد تبلیغ در آن‌ها را دارید، بنری طراحی کنید که با الگویی که از این سایت‌ها دیدید سازگار باشد و برجسته.

 

9. لینک به صفحه فرود فراموش نشود

فراموش نکنید که حتما بنر شما به لینک صفحه فرودی که برای این کمپین خاص طراحی کردید لینک شود و نه صفحه اصلی سایت یا صفحه تماس با ما. اگر مشتریان را به صفحه اصلی سایت راهی کنید در اکثر موارد او را دچار سردرگمی می‌کنید و ترجیح می‌دهد سریع‌تر آن صفحه را ترک کند. (اگر تمایل دارید درباره اصول طراحی صفحه فرود بیشتر بدانید، این مقاله را مطالعه فرمائید)

 

10. حس فوریت را در کاربر ایجاد کنید

کاربران معمولا خیلی زود به پیام‌های حاوی حس ضرورت، اورژانسی بودن، عقب ماندن از دیگران، محدودیت زمانی، محدودیت کالایی، محدودیت امتیازات ویژه و مواردی از این دست خیلی سریع واکنش مثبت نشان داده و به دنبال ادامه ماجرا می‌روند. بنابراین این موضوع را در هم در پیام و هم در کال تو اکشن خود به شکل کاملا برجسته و متفاوت در نظر بگیرید تا کاربر فورا روی بنر شما کلیک کند. همان کاری که در مثال زیر انجام شده است:

بنر مدیسه

11. از تصاویر به درستی استفاده کنید (اگر واقعا به تصویر نیاز است)

تصاویر و گرافیکی که استفاده می‌کنید باید به انتقال پیام‌تان کمک کنند و دقیقا با محصول و خدمات‌تان ارتباط داشته باشند. مفاهیم انتزاعی در اینجا چندان کارساز نیستند، بهتر است از مفاهیم بومی استفاده کنید.

اگر نمی‌توانید از پس هزینه‌های عکاس یا مدل‌های حرفه‌ای بربیایید، از تصاویر آماده استفاده کنید (بهتر است با مجوز باشند). میلیون‌ها عکس با کیفیت در اینترنت وجود دارد، بااین‌حال بهتر است تصاویر یا گرافیکی که در تبلیغ‌تان قرار می‌دهید را کسی فقط مخصوص تبلیغ‌تان طراحی کرده باشد. درباره پیدا کردن عکس مناسب می‌توانید مطلب عکس تبلیغاتی اثرگذار را مطالعه کنید. در هر صورت، لازم نیست همیشه از تصاویر در طراحی بنر تبلیغاتی استفاده کنید. یک متن فوق‌العاده و تایپوگرافی می‌تواند به همان اندازه اثربخش باشد.

 

12. از رنگ‌های مناسب استفاده کنید

هر رنگی پیام خاصی را منتقل می‌کند. این که با هر رنگ چه حسی را در مخاطب‌تان ایجاد می‌کنید از اهمیت زیادی برخوردار است. رنگ اولین چیزی است که در بنر توجه کاربران را جلب می‌کند.

رنگ‌ها با احساس درونی انسان سروکار دارند و بسته به فرهنگ‌های مختلف پیام متفاوتی را منتقل می‌کنند. به‌همین‌دلیل هنگام انتخاب رنگ بهتر است درباره مخاطبان مطالعه کنید. فهرست زیر را ببینید:

  • قرمز: احساسات پرشور، خشم، هیجان و عشق. این رنگ قدرتمند برای بسیاری از مخاطبان جذاب است اما بهتر است در حد متعادل از آن استفاده کنید. برای بنر کلاسیک و جدی از قرمز استفاده نکنید.
  • نارنجی: احساس سرزندگی و نیرو بخشی. اگر چه به اندازه قرمز قوی نیست باز هم از رنگ‌های دیگر متمایز است و نوعی انرژی از خود ساطع می‌کند. این رنگ برای دکمه فراخوان عمل عالی است.
  • زرد: خوشی، درخشش آفتاب‌گونه و صمیمیت. زرد چشم‌ها را خیره می‌کند و حاکی از جوانی و سرزندگی است. برای پیشنهاد‌ِ چیزی با قیمت مناسب عالی است.
  • سبز: سلامتی، طراوت، ثروت، محیط زیست، رشد و بالندگی و شروعی دوباره. سبز ملایم و چشم‌نواز است.
  • آبی: امنیت، اعتماد، شفافیت، بلوغ، آرامش، هوش، تازگی، سردی و مردانگی. در بیش از نیمی از لوگوهای شرکت‌ها از رنگ آبی استفاده می‌کنند. برای تبلیغات رسمی عالی است.
  • بنفش: لوکس، سلطنتی، ولخرجی، خِرد، رویایی، زنانگی و خلاقیت. اثری تسکین‌دهنده و آرام‌بخش بر بیننده می‌گذارد.
  • صورتی: عشق، شیرینی، زنانگی، جوانی و کودکی. رنگ صورتی معمولا با هر چیز زنانه‌ای در ارتباط است، اما طیف گسترده‌ای از روشنی و لحن را دربرمی‌گیرد.
  • مشکی: انحصار، راز، نوگرایی، قدرت، پرستیژ، لوکس و رسمی بودن. این رنگ سنتی است و متن مشکی در زمینه سفید بهترین و خواناترین ترکیب رنگ است.
  • سفید: خلوص، پاکیزگی، نوگرایی، بی‌حاصلی، سادگی، صداقت و معصومیت. سفید حسی از هوش اقتصادی و جوانی را در خواننده ایجاد می‌کند.
  • قهوهای: طبیعت، چوب، چرم، جدیت، مردانگی، سختی و تواضع. قهوه‌ای به رنگ‌های قوی‌تر تعادل می‌بخشد و برای پس‌زمینه و بافت مناسب است.
  • خاکستری: این رنگ خنثی است و نشانه بی‌طرفی و کارآمدی است. از آن می‌توانید به عنوان پس‌زمینه استفاده کنید تا رنگ‌های دیگر را پررنگ‌تر نشان دهد.

توجه: بهتر است رنگ‌های بنر تبلیغاتی با رنگ‌های خود برند هم‌خواهی داشته باشند.

13. حجم فایل تبلیغاتی باید کم باشد

از آن‌جایی که کاربران معمولا به سرعت در صفحه پیمایش می‌کنند، اگر حجم فایل سنگین باشد دیر بارگذاری می‌شود. بهترین حجم برای فایل تبلیغاتی کمتر از ۱۵۰ کیلوبایت است تا سریع در صفحه باز شود.

 

14. از فرمت مناسب برای فایل استفاده کنید

طراح باید با نرم‌افزارهای ادوبی ایلوستریتور (Adobe Illustrator) و نیز فتوشاپ یا ادوبی انیمیت (Adobe Animate) یا Google Web Designer کار کند. امروزه تبلیغات فلش بسیار قدیمی شده‌اند، بهتر است فراموش‌شان کنید. فایل نهایی تبلیغ‌تان باید در فرمت‌های JPG، PNG، GIF یا HTML5 باشد.امروزه بنرهای ثابت و بنرهای متحرک (GIF) و بنرهای انیمیشن (HTML5) سه دسته اصلی بنرها هستند. در بنرهای ثابت تنها یک تصویر می‌­بینید، در بنرهای گیف می‌­توانید چندین تصویر و یا نوشته به فرمت GIF نمایش دهید، در HTML5 نیز ظاهر طراحی شبیه GIF است با این تفاوت که هر تصویر یا فریم از بنر می‌­تواند به لینکی جداگانه متصل باشد. در تصاویر زیر ابتدا یک نمونه بنر ساده می‌بینید. بعد از آن یک نمونه بنر گیف و بعد نیز بنر HTML5.

تبلیغات آنلاین چست

بنر تبلیغاتی بیمیتو

تا اینجای مقاله، چند نمونه بنر را با هم دیدیم؛ ولی اجازه دهید نمونه‌های بیشتری را با هم در بخش بعدی بررسی کنیم. اگر موافقید، شروع کنیم!

۵ نمونه بنر تبلیغاتی حرفه‌ای و خوب

اولین نمونه، بنر تبلیغاتی صندوق سهامی انار است. بنری ساده و متحرک که ابتدا کنجکاوی مخاطب را هدف می‌گیرد، سپس پیشنهاد را ارائه می‌کند و در نهایت هم مخاطب را به انجام‌دادن عملی مشخص (کلیک) دعوت می‌کند.

متن بنر در همان نگاه اول خوانده می‌شود. از دو رنگ سازمانی و لوگوی خود مجموعه هم استفاده شده است.

چه پیشنهادی پشت این تبلیغ است؟ فرصتی آسان و مطمئن (قابل‌خرید از سامانهٔ معاملاتی تمام کارگزاری‌ها) برای سرمایه‌گذاری.

نمونه بنر تبلیغاتی صندوق سهامی انار

بنر بیمهٔ سامان هم یک نمونه بنر تبلیغاتی خوب و موثر است که می‌توان مثال زد. لوگو و کال‌تواکشن از ابتدا تا انتهای بنر دیده می‌شود. دغدغهٔ مخاطب (هزینهٔ بالای بیمهٔ بدنه) را هدف گرفته است. برای حل این مشکل هم پیشنهاد جذابی ارائه کرده است: بیمهٔ بدنهٔ کیلومتری! مخاطب را خیلی ساده و واضح، به خرید هوشمندانه و حساب‌شده دعوت کرده است.

بنر تبلیغاتی بیمه سامان

بیایید به بنر راهکار نوین سیاق هم نگاهی بیندازیم. از رنگ سازمانی و لوگوی خود در بنر استفاده کرده است. از طرفی هم در بنر سعی کرده است بگوید چگونه و با چه ابزاری، مشکل مخاطب موردنظر را حل می‌کند.

در آخر هم مشتری را دعوت کرده است که برای کسب اطلاعات بیشتر، روی بنر کلیک کند. همه‌چیز را هم می‌توان در یک نگاه دید و به خاطر سپرد.

بنر راهکار نوین سیاق

شاید بپرسید چرا بنر سادهٔ هاکوپیان را انتخاب کردیم؟ آن هم در حالی که نه شلوغ است و نه رنگ‌وارنگ.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

چون همه‌چیز حساب‌شده است. بیایید با هم بررسی کنیم:

لوگو و اسم خود را به‌عنوان برندی شناخته‌شده در ابتدای بنر گذاشته است. در زیر آن هم به سابقهٔ خود (بیش از پنج دهه تجربه) اشاره کرده است. در واقع، قدرت و جایگاه خود را به رخ کشیده است.
چه پیشنهادی از طریق این بنر منتقل می‌شود:

خرید از فروشگاه اینترنتی باسابقه‌ترین برند پوشاک ایران.

این پیشنهاد جذابی است؛ چون احتمالاً می‌دانید فروشگاه هاکوپیان را نمی‌توان همه‌جا پیدا کرد.

جا دارد به ۲ نکتهٔ دیگر هم اشاره کنیم:

  • مطابق با بیانیهٔ ماموریت هاکوپیان (تمرکز بر اصالت)
  • استفاده از رنگ مشکی برای اشاره به دست‌نیافتنی‌بودن برند.

خود «خرید» هم دعوت به انجام عمل بسیار مشخصی است؛ پس کال‌تواکشن هم فراموش نشده است ?

بنر تبلیغاتی هاکوپیان

درست کردن بنر تبلیغاتی تا حدود زیادی سخت و وقت‌گیر است. در بیشتر موارد هم صاحبان کسب‌وکارها به اصول طراحی و نکات ظریفی که در این مقاله گفته شده، توجه نمی‌کنند. همین موضوع هم باعث می‌شود که نتیجهٔ خوبی از کمپین نگیرند. شاید بپرسید پس چگونه بنر تبلیغاتی بسازیم؟

ما پس از شناسایی این مشکلِ کاربران یکتانت، راه‌حلی به‌نام «بنرساز اتوماتیک» ارائه کردیم تا این دغدغهٔ شما را هم برطرف کنیم.

فقط کافی است موارد زیر را به بنرساز ما بدهید و بنر تحویل بگیرید:

  • عنوان تبلیغ؛
  • توضیحات تبلیغ؛
  • رنگ برند؛
  • عنوان دکمه؛
  • تصویر.

اگر دوست داشتید، می‌توانید لوگوی برند هم بارگذاری کنید (اختیاری است!). در آخر هم می‌توانید پیش‌نمایش بنر را در تمام سایزها ببینید. اگر همه‌چیز مرتب بود، بنر را ذخیره کنید.

بنر زیر یکی از بنرهایی است که با بنرساز ما ساخته شده است:

نمونه بنر تبلیغاتی ساخته‌شده با بنرساز اتوماتیک

ابزارهای مناسب در طراحی بنر تبلیغاتی

اما برای اینکه بتوانید بهترین بنرها را طراحی کنید، ابزارهایی وجود دارد که در ساخت بنر تبلیغاتی به کمک شما می‌آیند. در ادامه به معرفی چند ابزار مفید و کاربردی در طراحی بنر تبلیغاتی می‌پردازیم.

Banner Design Studio

اگر می‌خواهید روی ویندوز یک استودیوی کامل و حرفه‌ای برای طراحی بهترین بنرهای تبلیغاتی داشته باشید، نرم‌افزار بنر دیزاین استودیو یکی از بهترین گزینه‌های شماست. به کمک این برنامه می‌توانید بنرهای تبلیغاتی ثابت و متحرک بسازید در فرمت‌های مختلفی چون BMP، JPG، PNG، TIFF، PDF، HTML و… خروجی بگیرید. کار با این نرم‌افزار خیلی ساده و راحت است و همه چیز به صورت Drag and Drop انجام می‌شود.

EximiousSoft Banner Maker

اگر دنبال یکی از قوی‌ترین برنامه‌های ساخت بنر تبلیغاتی با فرمت GIF هستید که بتوانید از خروجی آن در سایت‌های مختلف استفاده کنید، نرم افزار EximiousSoft Banner Maker یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود. کار با این نرم‌افزار گرافیکی خیلی راحت است و می‌توانید برای طراحی هدر سایت، بنرهای متحرک، دکمه‌های سایت و طراحی بنر از آن استفاده کنید.

My Banner Maker

اگر برای طراحی بنر تبلیغاتی می‌خواهید سراغ ابزارهای آنلاین بروید، My Banner Maker یکی از بهترین سایت‌هایی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. شما می‌توانید بخشی از قابلیت‌های این سایت را به صورت رایگان استفاده کنید و برای دسترسی به قابلیت‌های ویژه و ابزارهای قوی‌تر باید اکانت پریمیوم خریداری کنید. به کمک طرح‌های از پیش آماده یا طراحی مورد نظر خود می‌توانید بهترین بنرهای تبلیغاتی را بسازید.

Bannersnack

بنراسنک یکی از بهترین ابزارهای طراحی بنر در دنیاست که بیشتر امکانات را می‌توانید به صورت رایگان در اختیار داشته باشید. اما امکان خرید اکانت‌های پریمیوم به صورت گروهی و فردی نیز وجود دارد. یکی از ویژگی‌های جذاب این ابزار رایگان پشتیبانی از زبان فارسی است که برای ما می‌تواند خیلی کاربردی باشد. البته برای اضافه کردن فونت‌های دلخواه باید سراغ نسخه پولی بروید.

این ابزار قدرتمند قابلیت‌ها و امکانات بسیار زیادی دارد که در ساخت یک بنر تبلیغاتی قدرتمند و حرفه‌ای به کمک شما می‌آید.

مواردی که در این مطلب گفته شد فقط برخی از دستورالعمل‌های مهم برای طراحی بنر تبلیغاتی هستند، روش‌های بسیار زیادی برای طراحی بنر تبلیغاتی با تأثیرگذاری فوق‌العاده وجود دارد. اگر در تیم خودتان طراح بنر ندارید، می‌توانید از نمونه بنر تبلیغاتی تیم کادرنو که بنرهایی کاملاً به‌روز تهیه می‌کند دیدن کنید.

برای اینکه نتیجهٔ خوبی از تبلیغات بنری یکتانت بگیرید، دورهٔ ویدئویی رایگان «صفر تا صد کار با پنل یکتانت» را برای شما آماده کردیم. در این دورهٔ ۸ ساعته شما یاد می‌گیرید:

  • الگوریتم نمایش تبلیغات چطور است
  • کمپین‌های تبلیغات بنری برای چه کسب‌وکارهایی مناسب  و بهترین استراتژی برای آن‌ها کدام است
  • چطور از ابزارهای آنالیتیکس و تگ منیجر برای تحلیل عملکرد تبلیغات بنری استفاده کنید
  • چگونه کمپین را بهینه‌سازی کنید تا با کمترین قیمت، نتیجهٔ خوبی بگیرید

این فرصت را از دست ندهید و همین حالا به‌طور رایگان در دوره شرکت کنید:

مراقب بنر تبلیغاتی خود باشید!

۱۴ مورد مهم را که هنگام ساخت بنر تبلیغاتی باید رعایت کنید، در این مقاله بررسی کردیم. ما سعی کردیم کلی نکتهٔ ظریف و کاربردی را همراه با ۱۲ نمونه بنر در اختیارتان بگذاریم؛ حالا دیگر نوبت شماست که بنر خود را طراحی کنید.

فراموش نکنید که بنر باید ساده، جذاب و همراه با یک کال‌تواکشن مشخص باشد. قرار نیست برای مخاطب چشمک بزند، بلکه باید او را به انجام عملی مشخص دعوت کند.

اگر سؤالی بی‌پاسخ مانده است، در بخش نظرات بنویسید تا شما را راهنمایی کنیم. ممنون که تا آخر مقاله با ما همراه بودید.

4.3/5 - (49 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

55 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Agahi90.iR
Agahi90.iR
4 سال قبل

بسیار عالی بود مهندس صفایی موفق باشید

حسین
حسین
4 سال قبل

عالی بود موفق باشید

ندا عروضی
ندا عروضی
پاسخ به  حسین
4 سال قبل

سپاس گزاریم 🙂

قاسم جبراییل زاده
قاسم جبراییل زاده
4 سال قبل

فوق العاده بود

ندا عروضی
ندا عروضی
پاسخ به  قاسم جبراییل زاده
4 سال قبل

سلام متشکریم 🙂

مجید حسینی
مجید حسینی
3 سال قبل

بنر هایی که سایت کادرنو و بنر دیزاین هم طراحی مکینند خیلی خوبن … چون از خدمات این دو سایت استفاده کردم البته بنر های کادرنو نسبت به بنر دیزاین گرون تر هست ولی خب کیفیت اش بهتره

ندا عروضی
ندا عروضی
پاسخ به  مجید حسینی
3 سال قبل

من با کادرنو کار کردم، تیم حرفه‌ای هستن و همین‌طور که میفرایین بنرهای باکیفیتی طراحی میکنن:)

silent wolf
silent wolf
3 سال قبل

سلام من یه سوال دارم
من تازه دارم طراحی ایلستریتور یاد میگیرم میخوام بنر برا اداره کار بزنم یه بنر افقی 3متر در 1 متر میخوان
الان من با برنامه به صورت متر عدد بدم یا پیکسل خیلی موندم کدوم بزنم که برا چاپ گیر نکنم

محمود حسینی
محمود حسینی
پاسخ به  silent wolf
3 سال قبل

سلام
برای چاپ بنر میتونین ابعادتون رو به صورت متر وارد کنین.

مهناز
مهناز
3 سال قبل

سلام وقت بخیر
برای طراحی بنر تبلیغاتی به زبان انگلیسی، باید لوگو را نیز به انگلیسی ترجمه کنیم؟

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  مهناز
3 سال قبل

سلام وقت شما هم بخیر 🙂
بله. بهتره لوگوتایپتون رو ترجمه کنین.

محمد
محمد
3 سال قبل

بسیار اموزنده بود تشکرر

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  محمد
3 سال قبل

تشکر از شما که به ما فیدبک می‌دین 🙂

جواد
جواد
2 سال قبل

بسیار کامل و مفید بود ????

نکات رو ریز به ریز توضیح دادین خیلی ممنونم

امیدوارم همیشه پیروز و موفق باشید ????

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  جواد
2 سال قبل

ممنون از شما که مطالعه کردین و بهمون فیدبک دادین :)‌

رضوان
رضوان
2 سال قبل

عالی بود مچکرم
همه موارد کامل توضیح داده شده ????????????????
آیا با اندروید میشه یه بنر تبلیغاتی عالی درست کرد؟

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  رضوان
2 سال قبل

خوشحالیم که به نظرتون مفید بوده 🙂
درباره‌ی سوالتون باید بگیم بله امکانش هست. اپلیکیشن‌هایی در اپ‌استورها موجود هستن که شما می‌تونین باهاشون بنر تبلیغاتی طراحی کنین.

الهی
الهی
2 سال قبل

سلام و عرض ادب
هزینه یک بنر تبلیغاتی چقدره که به صورت متحرک باشه؟

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  الهی
2 سال قبل

سلام
روزتون بخیر :)‌
ما متاسفانه خدمات طراحی بنر نداریم. بهتره از شرکت‌ها یا افرادی که چنین خدمتی رو ارائه می‌دن قیمت رو جویا بشین.

محمد آرامش
محمد آرامش
2 سال قبل

سلام. برای تبلیغات همسان هم این سایزها رو باید طراحی کنیم؟ هر پنج سیز باید طراحی بشه تا شما خودتون بر حسب نیاز جای گذاری کنید؟ تبلیغات همسان هم می تونه کال تو اکشن داشته باشه؟ متاسفانه پشتیبانیتون کمی ضعیفه لطفا به من اطلاع بدین حتما

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  محمد آرامش
2 سال قبل

سلام آقای آرامش
خیر برای تبلیغات همسان یه سایز داریم اون هم ۶۰۰ در ۴۰۰افقیه. تبلیغات همسان دکمه‌ی کال‌ تو اکشن ندارن و مخاطب هر جای تبلیغ کلیک کنه وارد صفحه‌ی مورد نظر شما میشه. بعضی از مشتری‌های ما برای اینکه حس cta رو به مخاطب القا کنن توی تصاویرشون از دکمه استفاده می‌کنن. در واقع این دکمه واقعی نیست و فقط عکسه ولی به مخاطب حس این رو می‌ده که روش کلیک کنه.
امیدواریم که تونسته باشیم بهتون کمک کنیم. اگر باز هم سوالی داشتین می‌تونین با شماره‌ی ۴۵۱۹۵۰۰۰ بخش تبلیغ کنندگان تماس بگیرین یا داخل پنل درخواست پشتیبانی بزنین. همکاران ما در اسرع وقت رسیدگی می‌کنن. امیدواریم تجربه‌ی خوبی از همکاری با هم داشته باشیم.

بنرساز
بنرساز
1 سال قبل

سلام ممنون از توضیحات کامل و سایت خوبتون.

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  بنرساز
1 سال قبل

سلام
ممنون از شما که به ما فیدبک می‌دین 🙂

شهلا معزی
شهلا معزی
1 سال قبل

عالی

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  شهلا معزی
1 سال قبل

سلام
وقت بخیر
خیلی خوشحالیم که اینو می‌شنویم 🙂

mohsen
mohsen
1 سال قبل

سلام ببخشید استفاده از این مطلب برای تحقیق با ذکر منبع مجازه ؟

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  mohsen
1 سال قبل

سلام
وقت بخیر
بله، می‌تونین از اون استفاده کنین ?

جعفر
جعفر
1 سال قبل

بسیار عالی و کاربردی.ممنون

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  جعفر
1 سال قبل

سلام
ممنون از شما که با ما فیدبک می‌دین 🙂
خیلی خوشحالیم که برای شما مفید بوده.

Karim
Karim
1 سال قبل

عالی بود
همه موارد بصورت دقیق و کامل توضیح داده شده

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط Karim
رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  Karim
1 سال قبل

ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتین 🙂

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام
ممنون از مطالب خوبتون
چرا در banner maker برای انتخاب عکس وارد.گالری نمیشه؟
لطفا راهنمایی کنید

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  محمد
1 سال قبل

سلام
ممنون از شما که به ما بازخورد می‌دین 🙂
دسترسی مرورگر به گالری رو بررسی کنین. برای اینکه، ابتدا تنظیمات گوشی رو باز و سپس به بخش Apps مراجعه کنین.
مرورگرتون رو انتخاب و روی گزینهٔ «Permissions» کلیک کنین.

مجتبی ملاکی
مجتبی ملاکی
11 ماه قبل

مقاله کاملی در رابطه با نمونه بنر بود. من خودم کار طراحی بنر توی تیم سلام گرافیک انجام می‌دم، ممنون مقاله عالی و کاملی بود. با سپاس مجتبی ملاکی

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  مجتبی ملاکی
11 ماه قبل

خیلی خوشحالیم که چنین فیدبک و بازخوردی رو از زبون یه متخصص می‌شنویم 🙂
ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتین.

ترنم
ترنم
11 ماه قبل

عالی

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  ترنم
11 ماه قبل

خوشحالیم اینو می‌شنویم 🙂

aynaz
aynaz
10 ماه قبل

عالی بود خیلی کمکم کرد

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  aynaz
10 ماه قبل

خیلی خوشحالیم اینو می‌شنویم 🙂

مسعود
مسعود
8 ماه قبل

سلام
ببخشید بنده تا حدی با طراحی بنر متحرک در فتوشاپ آشنایی دارم حالا بعد از طراحی بنر کجا می تونم از عرضه بنرهای طراحی شده کسب درآمد کنم ؟ یعنی کجا این بنرها رو بفروشم ؟

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  مسعود
8 ماه قبل

سلام
وقتتون بخیر
شما می‌تونین از طریق سایت‌هایی مثل پونیشا یا کارلنسر، پروژ‌ه بگیرین. راه بعدی، ارائهٔ خدمات در لینکدینه.
از طرفی، می‌تونین سایت شخصی خودتون رو با کمترین هزینه راه بندازین و از اون طریق بفروشین.
پیشنهاد می‌کنیم ۲ مقالهٔ زیر رو مطالعه کنین:

وردپرس چیست و برای ساخت چه سایت‌هایی مناسب است؟

پرسونال برندینگ چیست؟ (6 مرحله برندسازی شخصی)

آرمان دیزاین
آرمان دیزاین
8 ماه قبل

بسیار عالی بود ممنون از سایت خوبتون

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  آرمان دیزاین
8 ماه قبل

خوشحالیم اینو می‌شنویم 🙂
ممنون از شما که با بازخوردهای خودتون، ما رو همراهی می‌کنین.

علیرضا اسکندری
علیرضا اسکندری
7 ماه قبل

عالی و مفید و جامع
خداقوت❤️

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  علیرضا اسکندری
7 ماه قبل

خیلی خوشحالیم مقاله برای شما مفید بوده 🙂
ممنون از شما که به ما فیدبک می‌دین ?❤️

ابوالفضل
ابوالفضل
6 ماه قبل

بسیار عالی

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  ابوالفضل
6 ماه قبل

خوشحالیم اینو می‌شنویم.
ممنون که بازخورد می‌دین ?

نیما سلیمی
نیما سلیمی
4 ماه قبل

عالی بود ممنونم

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  نیما سلیمی
4 ماه قبل

خوشحالیم اینو می‌شنویم و برای ما ارزشمنده 🙂

ممنون از شما آقای سلیمی که به ما فیدبک می‌دین.

سلطانی
سلطانی
2 ماه قبل

عالی

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  سلطانی
2 ماه قبل

خوشحالیم اینو می‌شنویم 🙂

ممنون که به ما فیدبک می‌دین.

بنرساز
بنرساز
1 ماه قبل

ممنونم از مقالتون بسیار مهم و کاربردی بود

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  بنرساز
1 ماه قبل

خوشحالیم اینو می‌شنویم 🙂
ممنون که به ما فیدبک می‌دین.

Kazim
Kazim
19 روز قبل

سلام من چطور یک بنر برای فروش کیف زنانه وپاسپورتی مجلسی بسازم کمکم

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  Kazim
17 روز قبل

سلام
وقت بخیر
شما می‌تونین بنر خودتون رو طبق اصولی که توی این مقاله گفتیم با کمک طراح گرافیک آماده کنین؛ می‌تونین کار رو به‌صورت پروژه‌ای با طراح پیش ببرین.
راه بعدی هم استفاده از بنرساز اتوماتیک داخل پنل یکتانته که فقط نیازه متن و تصویر رو به اون بدین تا بنر تبلیغاتی شما رو آماده کنه.
پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ زیر رو مطالعه کنین:
بنرساز اتوماتیک یکتانت

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!