فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

۸ نکته درباره عکس تبلیغاتی اثرگذار در تبلیغات آنلاین

مقالات دیجیتال مارکتینگ | سیما فرزانه دانا | تاریخ بروزرسانی : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

۸ نکته درباره عکس تبلیغاتی اثرگذار در تبلیغات آنلاین

از آنجایی‌که ما تصاویر را ۶۰ هزار مرتبه سریع‌تر از متن پردازش می‌کنیم، پیداکردن عکس تبلیغاتی مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر در همان نگاه اول جذب عکس نشویم، به احتمال زیاد تبلیغ را دنبال نمی‌کنیم. یک تصویر خوب به انتقال اطلاعات و ترغیب مخاطب کمک می‌کند، در حالی‌که یک تصویر بد می‌تواند کسل‌کننده باشد یا حتی ذهن‌ را منحرف کند.

در این مطلب نکاتی خواهیم خواند از این که یک عکس تبلیغاتی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه باید آن را پیدا کرد. این عکس تبلیغاتی می‌تواند در تبلیغات کلیکی شما مورد استفاده قرار گیرد یا تصویر محتوای بلاگ شما یا شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی در تبلیغات آنلاین .

با این‌که انتخاب عکس مناسب سخت نیست، اما نکات ریزی دارد که باید حتماً به آن‌ها توجه کنید. رعایت این ۸ مورد که آن‌ها را شرح داده‌ایم، ممکن است زمان‌بر باشد، اما به شما این اطمینان را می‌دهد که نتیجه زحمات بازاریابی و تبلیغات شما به هدر نمی‌رود.

 

عکس مناسب، برای رسانه مناسب

از یک عکس برای پلتفرم‌های مختلف استفاده نکنید. تصویری که برای اینستاگرام شرکت شما مناسب است الزاماً برای بنر هم مناسب نیست. هر کانال بازاریابی به گونه‌ای متفاوت رفتار می‌کند، هدفی متفاوت دارد که باید به هنگام انتخاب تصاویر این نکته را رعایت کنید.

  • عکس تبلیغات بنری بر اساس اندازه‌های استاندارد سازمان بین‌المللی تبلیغات (IAB) انتخاب می‌شوند.
  •  تصاویر تبلیغات بنری باید حجم کمی داشته باشند.
  • تصاویری که شلوغ هستند برای بنر مناسب نیستند، حتی اگر از لحاظ بصری قابل‌توجه باشند.

بهترین ابعاد عکس برای شبکه‌های اجتماعی مختلف

ابعاد تصلویر شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۱
منبع عکس: hootsuit

 

با تبلیغات کلیکی یکتانت، از همین امروز هدفمندتر هزینه کنید و سریع‌تر جواب بگیرید!

با تبلیغات کلیکی یکتانت، از همین امروز هدفمندتر هزینه کنید و سریع‌تر جواب بگیرید!

شروع تبلیغات arrow-left

تصویر مناسب موجب تقویت لحن بازاریابی می‌شود

همیشه قبل از آنکه تصویر را پیدا کنید، ابتدا مشخص کنید که می‌خواهید چه پیامی منتقل کنید. سپس بر اساس آن، تصویر را انتخاب کنید (برعکس عمل نکنید).

حال باید لحن پیام خود را با آن تطبیق دهید. به‌عنوان مثال، اگر می‌خواهید نوعی تبلیغات بنری داشته باشید که محتوای آن شامل ارائه خدماتی است که مدت زمانی محدود ادارد، می‌توانید طوری واژه‌ها را با تصاویر جور کنید که فوری بودن پیام را نشان دهد (به‌عنوان مثال از تصویر یک ساعت در حال تیک‌تاک استفاده کنید).

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

البته فقط به موضوع عکس توجه نکنید. درباره رنگ‌ها هم فکر کنید؛ آن‌ها به شیوه کاملاً راهبردی احساسات مخاطب را تحریک می‌کنند. رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد یادآور گرما هستند (مثل آفتاب یا حرارت) و به‌عنوان عوامل جذب‌کننده، جالب و پرانرژی به نظر می‌آیند. بنابراین اگر تبلیغی دارید که باید شادی و اشتیاق را منتقل کند، از تصاویر با رنگ‌های گرم برای رساندن پیام استفاده کنید. از سوی دیگر، رنگ‌های سرد مانند آبی و سبز به آرامش و اعتماد اشاره دارند (به‌همین‌دلیل است که اغلب بانک‌ها و مؤسسات مالی از نشان‌های آبی رنگ استفاده می‌کنند)، بنابراین رنگ‌های سرد برای پیام‌های تجاری انتخاب‌های بهتری هستند.

معانی رنگ‌ها
منبع عکس: formstack

تصویر گمراه‌کننده مخاطب را به هدف نمی‌رساند

ابا توجه به اینکه تبلیغات و بنرها معمولاً خسته‌کننده هستند و کسی به آنها توجه چندانی نمی‌کند، باید تصویر جذابی انتخاب کنید که توجه افراد را به‌شدت جلب کند. با این‌ حال، این تصویر نباید آن‌قدر برجسته و قدرتمند و عجیب باشد که بر متن و پیام‌تان غلبه کند و  او را از دریافت پیام گمراه کند. تصویر باید با کمک تیتر جذاب تبلیغاتی ، داستانی منسجم ارائه کند. حفظ تعادل در این زمینه مهم است.

عکس‌های بومی قابل اعتماد هستند

برای عکس‌های تبلیغاتی، به مخاطب و فرهنگ او توجه کنید. بر فرض شما یک رستوران دارید و می‌خواهید تبلیغات بنری بروید، اگر تصویر یک فرد خارجی که در حال صرف غذاست را انتخاب کنید، مرتکب اشتباهی بزرگ کرده‌اید. به جای آن بسیار بهتر است خودتان تصویری حرفه‌ای از رستوران خود بگیرید. یکی از مشتریان که با اشتیاق زیاد در حال غذا خوردن است، باعث اعتماد بیننده می‌شود.

البته راه کم‌هزینه‌تر و کم‌بازده‌تر نیز وجود دارد. از اینترنت، تصویر فردی را بیابید که ایرانی است و در حال صرف غذاست یا لااقل یک خارجی که شبیه ایرانی‌هاست! یا کسی که صورتش مشخص نیست و در یک رستوران مشابه ایرانی است.

مقایسه دو ایتم تبلیغاتی
تصویر سمت راست با این که می‌توانست بهتر گرفته شود، اما به دلیل بومی‌‌تر بودن کلیک‌های بیشتری داشته است.

عکس نوشته‌ مختصر و مفید باشد

متن‌های بلند، حواس مخاطب را پرت می‌کند و تأثیر تبلیغ را کاهش می‌دهد. طول متن را به حداقل برسانید. در متن تبلیغات بنری سعی کنید فقط پیشنهادات جذاب یا منافعی که به مشتری می‌رسد را بسیار بسیار خلاصه بیان کنید و در تبلیغات نیتیو  به دلیل کوچک‌ بودن اندازه تصویر بهتر است یا متنی ننویسید یا متن خیلی خیلی مهم و کوتاه بگذارید.

تبلیغ زیر نمونه‌ای از یک عکس تبلیغاتی اشتباه است

 

آیتم تبلیغاتی اشتباه
  • اندازه متن متناسب با تصویر نیست
  • تصویر بومی استفاده نشده است
  • تیتر تبلیغ خوانا و واضح نیست
  • تصویر رنگ‌های مناسب و جذاب ندارد

عکس تبلیغاتی باید رزولوشن بالا داشته باشد

حتی اگر سایز آگهی شما کوچک است، تصاویر بزرگ و با رزولوشن بالا را انتخاب کنید. اگر تصویر بزرگ باشد، می‌توانید آن را کوچک‌تر کنید و عکسی با کیفیت داشته باشید. ولی اگر تصویری کوچک را بزرگ کنید کیفیت آن کم می‌شود.

عکس‌های خلاق و کم‌نظیر بیابید

به این مورد اشاره کردیم که عکس‌های بومی، بسیار با ارزش‌اند. اگر در جستجوی گوگل، اولین تصاویری که برای شما آمده است را دانلود می‌کنید، باید بدانید که:

1. قطعاً افراد زیادی هم مثل شما این تصویر را برداشته‌اند. در نتیجه تصویری تکراری و خسته‌کننده را انتخاب کرده‌اید. جلب توجه نمی‌کند و در نتیجه تبلیغات آنلاین شما چندان موفق نمی‌شود.

۲.  اگر تصویر متعلق به سایتی باشد که در آن حقوق کلیه مطالب محفوظ باشد (کپی‌رایت داشته باشد)، حتی اگر مسئله‌ی قانونی پیش نیاورد، قطعاً کاری غیراخلاقی است. اگر عکس دارای لوگویی از صاحب اثر باشد و آن لوگو را ببُرید و از عکس خارج کنید، رفتاری بسیار غیرحرفه‌ای داشته‌اید که ممکن است آبروی برند شما را تحت‌الشعاع قرار دهد.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

پس اگر از جستجوی فارسی گوگل عکس تبلیغاتی تهیه می‌کنید مراقب این دو نکته باشید.

۴ راه‌حل برای تهیه عکس‌های خلاق و گیرا

  • با روش‌های ساده و تکنیک‌های ابتدایی نورپردازی، خودتان عکس تبلیغاتی کاملاً بومی بگیرید
  • از فریلنسرهای عکاس کمک بخواهید
  • از تصاویر رایگان سایت‌های استوک (مانند Freepik  یا Pixabay ) استفاده کنید
  • عکس‌های استوک را از پلتفرم‌های مخصوص (همچون ShutterStock) خریداری کنید

تصاویر واقعی، ارتباط واقعی‌تر برقرار می‌کنند

در تبلیغات ، تصاویر واقعی نسبت به تصویرهای انیمیشنی، وکتور یا آیکون‌ها جذابیت بیشتری دارند. قابل اعتمادتر هستند و مخاطب با آن‌ها ارتباط بهتری برقرار می‌کند.

و در یک کلام…

بخش زیادی از موفقیت تبلیغات، به متن و تصاویری که استفاده می‌کنید بستگی دارد. تصاویر ابزار جذابی هستند که می‌توانند بسیار سریع و قدرتمند اطلاعات کسب‌وکارتان را انتقال دهند. با انتخاب تصاویر مناسب و استفاده از آنها به‌شکل راهبردی، می‌توانید کاربر را با خود همراه کنید و و احتمال خرید مشتریان را افزایش دهید. آموختیم که تصویر تبلیغاتی با این ویژگی‌‌‌ها ایده‌آل می‌شود: ابعادش مناسب و رزولوشن آن بالاست. مخصوص رسانه خود انتخاب می‌شود. اگر واقعی باشد، تأثیر بهتری دارد. متنِ روی عکس، کوتاه‌ترین حالت ممکن را داشته باشد. همسو با لحن بازاریابی کسب‌وکار شما باشد. مشتری را گمراه نکند و او را به جهت مناسبی سوق ‌دهد.

اکنون که عکس تبلیغاتی مؤثری ایجاد کرده‌اید، بهتر است درباره روانشناسی رنگ‌ها در تبلیغات و نیز ۱۴ نکته طراحی بنر تبلیغاتی را نیز مطالعه کنید.

3.4/5 - (8 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کولرگازی
کولرگازی
4 سال قبل

ممنون از مطلبتون

محمود حسینی
محمود حسینی
پاسخ به  کولرگازی
4 سال قبل

خوشحالیم که براتون مفیده بوده 🙂

مریم شهبازی
مریم شهبازی
2 سال قبل

مثل همیشه دوست داشتنی و جذاب و کاربردی .
بهترین فونت ها برای بنرهای تبلیغاتی برای دسته بندی های مختلف هم ممنون میشم بهمون بگین.

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  مریم شهبازی
2 سال قبل

سلام
ممنونیم از انرژی‌ای که بهمون می‌دین 🙂
سعی می‌کنیم به زودی دربارهٔ فونت‌ها هم بنویسیم.

Aynaz
Aynaz
7 ماه قبل

برای کسایی که تازه پیج زدن چطور هست ک حتی صد نفر اول رو جذب کنن

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  Aynaz
7 ماه قبل

سلام

وقت بخیر

تصاویر با ویژگی‌های زیر به شما در جذب فالوور کمک می‌کنن:

+ تصاویری با چهرهٔ واقعی و لبخند

+ تصاویر باکیفیت با رنگ‌های زنده و گرم که به کاربر حس شادابی رو منتقل می‌کنن

+ استفاده از تم رنگی ثابت

+ صحنه‌سازی کنین؛ مثلاً اگه قراره از یه جفت کفش عکس بذارین، بهتره از اون در فضای بیرونی (مثل پیاده‌رویی جذاب در سطح شهر) عکس بگیرین تا اینکه یه فضای تاریک و از زاویهٔ بالا باشه

+ به جزئیات دقت کنین؛ برای مثال، اگه قراره میز تلویزیون رو تبلیغ کنین، اون رو در فضای واقعی نشون بدین که مخاطب ترکیب‌شدن اون با سایر لوازم خونه مثل تلویزیون و مبلمان رو ببینه

این نکات فقط چند مورد بودن که بهتره رعایت کنین. از طرفی، اگه به‌دنبال افزایش فالوورهای خودتونین، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ زیر رو هم مطالعه کنین:

18 تا از بهترین راه های جذب فالوور در اینستاگرام

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!