فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

تبلیغات درون اپلیکیشنی چیست و چطور از آن نتیجه بگیریم؟ (طبق آخرین تغییرات)

مقالات تبلیغات بنری | فاطمه هدیه‌لو | تاریخ بروزرسانی : ۲ آبان ۱۴۰۲

تبلیغات درون برنامه ای در سال 2021

نمایش تبلیغات در اپلیکیشن یکی از راه‌های کسب درآمد اپلیکیشن‌های رایگان است. کاربران اپلیکیشن‌های موبایلی هم ترجیح می‌دهند تبلیغ ببینند تا پول خرج کنند.

این وسط می‌ماند جای خالی تبلیغ‌کننده که با کمک اپلیکیشنی با پرسونای مشابه، خودش را معرفی کند و مشتری جذب کند.

در این راهنما، قرار است نه‌تنها ببینیم تبلیغات درون برنامه‌ای چیست، بلکه شما را برای حضور موثر در ۱۰ هزار اپلیکیشن ایرانی آماده کنیم؛ پس تا آخر با ما همراه باشید!

 

اصلاً تبلیغات درون برنامه‌ای یعنی چه؟

همان طور که از نام آن پیداست، تعریف تبلیغات درون برنامه‌ای می‌شود معرفی و تبلیغ کسب‌وکار در اپلیکیشن‌های موبایلی (+ تبلت).

این فرصت وجود دارد که تبلیغات را به شکل‌های مختلف از جمله متن و تصویر، بنری تمام‌صفحه، همسان و از همه مهم‌تر، ویدئویی در اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها نمایش داد. جلوتر دربارهٔ این مسئله بیشتر صحبت می‌کنیم.

این کانال قدرتمند برای اغلب کسب‌وکارها مناسب است؛ از تبلیغ خدمات کلینیک دندان‌پزشکی گرفته تا معرفی اپلیکیشن‌.

تبلیغات در اپلیکیشن برخلاف تبلیغات کلیکی در سایت‌های پربازدید، می‌تواند ۲ مقصد داشته باشد:

  • لندینگ پیج (صفحه‌ای از سایت یا صفحه‌ای که با سرویس‌های لندینگ‌ساز مثل لندین ساخته شده است)
  • صفحهٔ اپلیکیشن در فروشگاه‌هایی مثل گوگل پلی، بازار و مایکت

در تصویر زیر، یک نمونه از هدایت کاربر پس از کلیک به لندینگ پیج را مشاهده می‌کنید.

نمونه تبلیغات کلینیک دندان‌پزشکی در بازی کوییز آو کینگز و لندینگ پیج مرتبط با آن

کاربران اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایل بیش از سایر روش‌ها، با این نوع تبلیغات تعامل دارند؛ چراکه جایگاه‌های نمایش به شکلی طراحی می‌شوند که کوچکترین آسیبی به فعالیت کاربر وارد نشود. حتی در تبلیغات جایزه‌دار، کاربر به‌ازای مشاهدهٔ تبلیغ، پاداش هم می‌گیرد!

فهمیدیم منظور از تبلیغات درون برنامه‌ای چیست؛ ولی اصلاً چرا باید سراغ آن برویم؟ بیایید ببینیم.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

چرا باید روی تبلیغات در اپلیکیشن سرمایه‌گذاری کنیم؟

تبلیغات در اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی بین ۳ گروه محبوب است:

  • کسب‌وکارها، چون می‌توانند به هر نوع پرسونایی از جوان تا سالمند به شکل‌های مختلف دسترسی داشته باشند و نتیجه بگیرند
  • صاحب اپلیکیشن، چون می‌توانند بدون داشتن اپلیکیشن پولی، درآمد کسب کند
  • کاربر، چون می‌تواند اپلیکیشن موردعلاقهٔ خود را بدون پرداخت پول داشته باشد

همین مسئله باعث شده است که بازار تبلیغات در اپلیکیشن حسابی شلوغ شود و کسب‌وکارهای مختلفی به این بازار برای جذب مشتری جدید رو بیاورند.

البته به‌غیر از ظرفیت نمایش فوق‌العاده و فرمت‌های متنوع، یک مسئلهٔ دیگر هم در شلوغی این بازار تاثیرگذار بوده است: نحوهٔ پرداخت تبلیغات درون برنامه‌ای که به‌ازای اقدام کاربر است.

یعنی چه؟ وقتی کاربر روی تبلیغ کلیک کرد، هیچ پولی از حساب شما کم نمی‌شود و فقط وقتی خرج می‌کنید که کاربر در مرحلهٔ بعد (حضور در مقصد تبلیغ) عمل مشخصی مثل پرکردن فرم، ثبت‌نام و دانلود اپلیکیشن را انجام دهد.

در کنار این موارد، می‌توان آخرین آمار کاربران اپلیکیشن را در نظر گرفت: ۶۶ میلیون کاربر اندروید و آی‌او‌اس در ایران داریم (منبع: گزارش بازاریابی دیجیتال ایران در سال ۱۴۰۱).

ولی اگر از ما بپرسید، می‌گوییم تعامل بیشتر کاربر با تبلیغات درون اپلیکیشنی نقش زیادی در محبوبیت و قدرت این کانال داشته است. طبق آخرین آمار، نرخ کلیک تبلیغات درون برنامه‌ای ۲ برابر تبلیغات در وب‌سایت‌هاست: ۰/۵۶ درصد در مقابل ۰/۲۳ درصد!

این آمار در بخش ویدئویی جذاب‌تر هم می‌شود! برای مثال، ما در ماه مرداد ۱۴۰۱ بیش از ۱۸۷ میلیون بار نمایش کامل ویدئوی تبلیغاتی با نرخ کلیک ۱/۱۷ درصد داشتیم که ۶/۱۵ درصد کلیک‌ها به نصب موفق منجر شد.

در برخی موارد مثل تبلیغات جایزه‌دار، کاربر به‌جای اینکه پول (ریالی) هزینه کند، تبلیغ می‌بیند. این مسئله بین کاربران بازی‌های موبایلی به‌خوبی جا افتاده است و مشکلی ندارند؛ تازه استقبال هم می‌کنند تا وقتی بازی محبوب رایگان بماند.

یک نمونه را در ویدئوی زیر مشاهده کنید:

 

 

البته این را هم فراموش نکنیم که برخلاف تبلیغات بنری یا تبلیغات همسان در سایت‌ها، تبلیغات درون‌اپلیکیشنی با ادبلاک‌ها یا مسدودکننده‌های تبلیغات مشکلی پیدا نمی‌کنند و تبلیغ برای کاربر همیشه نمایش داده می‌شود.

و آخرین مزیت تبلیغات درون برنامه‌ای چیست؟ هدف‌گیری دقیق با دسترسی به پرسوناهای متنوع.

برای مثال، کلینیک زیبایی «رویای طلایی» برای افزایش نرخ پاسخ‌گویی لیدهای خود به سراغ افزایش حجم تبلیغات در اپلیکیشن‌هایی با پرسونای خانم رفت. داستان آن‌ها را در «افزایش ۱۲۵ درصدی نرخ پاسخ‌گویی لیدهای کلینیک زیبایی رویای طلایی با یکتانت» بخوانید.

خب، وقت آشنایی با شکل‌های مختلف تبلیغات در اپلیکیشن‌هاست.

 

انواع تبلیغات درون برنامه‌ای

در اپلیکیشن‌های موبایل مکان‌های مختلفی برای تبلیغات پیش‌بینی شده است و همهٔ آن‌ها طوری طراحی شده‌اند که اختلالی برای کاربران ایجاد نکنند؛ همچنین با فراهم‌کردن شرایط بستن تبلیغ، در بهبود تجربه کاربری موثرند.

در این قسمت، با انواع تبلیغات درون برنامه‌ای همراه با مثال آشنا می‌شوید.

 

تبلیغات بنری در اپلیکیشن

مستطیل‌های کوچک حاوی تصویر و متن که معمولاً در بالا یا پایین صفحه دیده می‌شوند و گاهی با اسکرول کاربر حرکت می‌کنند. البته تصویر این جایگاه همیشه کوچک نیست و ممکن است با توجه به جایگاه، تصویر بزرگتر نمایش داده شود. ۲ حالت را در تصویر زیر ببینید:

نمونه تبلیغات درون برنامه‌ای بنری

جایگاه نمایش در نحوهٔ نمایش موثر است. مثلاً در نمونهٔ زیر، تبلیغ با توجه به محل نمایش (در بازی)، بدون تصویر است:

نمونه تبلیغات بنری در بازی کلاچ

تبلیغات همسان با شکل و رنگی مشابه اپلیکیشن

تبلیغات همسان کاملاً شبیه به طراحی و سبک برنامهٔ میزبان هستند و در جزئیاتی مثل رنگ هم تفاوتی ندارند. این تبلیغات از آن‌ جایی که هیچ اختلالی در تجربهٔ کاربر ایجاد نمی‌کنند، توجه بیشتری جلب می‌کنند و برای جذب مشتری راغب یا لید مناسب‌ترند.

در تصویر زیر، تبلیغی همسان در اپلیکیشن «فوتبال ۱۱ » را می‌بینید:

نمونه تبلیغات همسان در اپلیکیشن فوتبال ۱۱

۲ نمونه تبلیغات بنری و همسان در اپلیکیشن سروش پلاس با هدف افزایش نصب اپلیکیشن کنار هم ببینیم و برویم سراغ سایر مدل‌ها!

تبلیغات بنری و همسان در اپلیکیشن سروش پلاس

تبلیغات بینابینی تمام‌صفحه، فرصتی ناب برای جلب توجه!

تبلیغات بینابینی تمام صفحه را می‌گیرند و تا زمانی که تبلیغ تمام نشود یا کاربر از آن خارج نشود، ادامه دارند؛ با این حال، از آنجایی که این تبلیغات بین ۲ اقدام کاربر یا ۲ مرحله از بازی نمایش داده می‌شوند، در عملکرد کاربر اختلال ایجاد نمی‌کنند.

نکتهٔ جالب این است که توجه کاربر را کاملاً جلب می‌کنند و نرخ کلیک بالایی دارند.تبلیغات بینابینی ۲ شکل تصویری و ویدیویی دارند. در تصویر زیر یک تبلیغ بینابینی ویدئویی را مشاهده می‌کنید:

تبلیغات بینابینی برای افزایش نصب اپلیکیشن

کاربر می‌تواند معمولاً بعد ۳ تا ۵ ثانیه، تبلیغ را ببندد و به ادامهٔ فعالیت خود بپردازد. ۲ نمونه از محل‌های نمایش را مرور کنیم؟

  • بین زمانی که کاربر به بخش «اوقات شرعی» می‌رود و به صفحهٔ اصلی بر می‌گردد
  • وقتی کاربر مرحلهٔ ۱۰۰ را تمام می‌کند و می‌خواهد مرحلهٔ ۱۰۱ را شروع کند
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

تبلیغات ویدیویی در اپلیکیشن

تبلیغات ویدیویی درون اپلیکیشنی یکی از محبوب‌ترین انواع تبلیغات در دنیای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی است آن‌ها ویدیوهای تبلیغاتی کوتاهی هستند که در بخش‌های مختلف برنامه نمایش داده می‌شوند.

خوبی تبلیغات ویدیویی این است که شما می‌توانید با مخاطب مستقیم صحبت و او را قانع کنید. کافی است چند اصل را رعایت کنید که در بخش بعدی توضیح می‌دهیم.

بر اساس محل نمایش ۳ نوع تبلیغ ویدیویی داریم:

  • تبلیغات ویدیویی پیش‌نمایشی

پیش از نمایش ویدیوهای برنامه نمایش داده می‌شوند.

  • تبلیغات ویدیویی تمام‌صفحه‌ای

این تبلیغات در واقع همان تبلیغات ویدیویی بینابینی هستند و تمام صفحه را می‌گیرند. در بخش قبل، یک نمونه مشاهده کردید.

  • تبلیغات ویدیویی جایزه‌دار

این تبلیغات در بازی‌های موبایلی رایج هستند. برای مثال، وقتی کاربر می‌خواهد قفل آیتمی را باز کند که آن را در بازی لازم دارد یا برای ادامهٔ بازی، جان بگیرد، می‌تواند به‌جای پرداخت پول، ویدیو تماشا کند.

در تصویر زیر، بازی «پنکو» را می‌بینید که به کاربر اجازه می‌دهد با نمایش تبلیغ، پاداش بگیرد. این پاداش از سمت خود بازی داده می‌شود و هزینهٔ آن برای شما حساب نمی‌شود.

تبلیغات ویدیویی جایزه دار در اپلیکیشن پنکو

خوبی تبلیغات جایزه‌دار هم چیزی به‌غیر از نمایش کامل ویدئو نیست؛ یعنی تا وقتی که کاربر به آخر ویدئو نرسد و چند ثانیه، بنر تمام‌صفحه را نبیند، پاداش نمی‌گیرد.

این فرصتی طلایی است تا بتوانید با ویدئویی جذاب، مخاطب را به انجام‌دادن عمل موردنظرتان – به‌خصوص نصب اپلیکیشن – تشویق کنید. پس از تمام‌شدن ویدئو، بنری مثل ۳ بنر زیر نمایش داده می‌شوند تا تیر آخر را بزنید:

بنرهای تبلیغاتی بعد از تبلیغات ویدیویی درون برنامه‌ای

تبلیغات نصب اپلیکیشن

تمام انواع تبلیغ‌هایی که تا اینجا گفتیم، اگر با هدف نصب اپلیکیشن انجام شوند، تبلیغات نصب اپلیکیشن به حساب می‌آیند.

کاربر با کلیک روی این تبلیغات، به صفحهٔ دانلود اپلیکیشن هدایت می‌شود و تنها زمانی که اپلیکیشن را نصب کند، هزینهٔ آن کسر می‌شود.

این تبلیغات در ۲ مدل انجام می‌شود:

اولین مدل، تبلیغ در ۱۰ هزار اپلیکیشن ایرانی است. تبلیغ شما در تمام جایگاه‌های بالا نمایش داده می‌شود. در تصویر زیر تبلیغ همسان نصب اپلیکیشن را در برنامهٔ آخرین خبر می‌بینید:

تبلیغات نصب اپلیکیشن

دومین مورد هم، تبلیغ در بازار است. تبلیغات نصب اپلیکیشن در بازار بازدهی بالایی دارد؛ چون افرادی آن را می‌بینند که به‌دنبال نصب برنامه هستند.

تنها کاری که باید انجام دهیم، این است که تبلیغ برنامه‌های مرتبط را به آن‌ها نمایش دهیم. چطور؟

۱. تبلیغ را در صفحهٔ نتایج جست‌وجو و مطابق عبارت جست‌وجو نمایش دهیم:

نمونه تبلیغات در بازار

۲. تبلیغ را در صفحهٔ برنامه‌های مرتبط نمایش دهیم:

نمونه تبلیغات در کافه بازار

نکته: تبلیغات درون برنامه‌ای بازار فقط برای «نصب اپلیکیشن» اجرا می‌شود و کسب‌وکارها نمی‌توانند از آن برای گرفتن لید، ثبت‌نام و به‌طور کلی، هدایت کاربر به لندینگ پیج خود استفاده کنند.

تمام ۶ موردی که تا اینجا بررسی کردیم، در یکتانت در دسترس شماست. تبلیغات شما در ۱۰ هزار اپلیکیشن ایرانی و همچنین کافه بازار (نصب اپلیکیشن) نمایش داده می‌شود.

برای شروع، کافی است همین حالا در پنل یکتانت ثبت‌نام کنید و پس از شارژ اکانت خود، اولین کمپین را بسازید.

قبل از ساخت کمپین، شما باید حتماً اقدام موردنظرتان را در بخش «مدیریت تگ‌ها» تعریف کنید تا هزینهٔ تبلیغات بر اساس آن حساب شود.

اگر قرار است از این تبلیغات برای افزایش نصب اپلیکیشن بهره ببرید، باید لینک ترکر نصب اپلیکیشن  را به‌عنوان صفحهٔ فرود در بخش «تنظیمات تبلیغ کمپین» قرار دهید.

مراحلی را که باید طی کنید، در ویدئوی زیر ببینید:

 

 

روی آیکون روبه‌رو کلیک کنید و مشخصات خود را بنویسید تا شما را در ساخت کمپین درون اپلیکیشنی راهنمایی کنیم:
1
آیا به مشاوره نیاز دارید؟ مشخصات خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم:x

ولی آیا تبلیغات در اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی فقط به درد نصب اپلیکیشن می‌خورد؟ خیر! فکر می‌کنید سایر کاربردهای تبلیغات درون برنامه‌ای چیست؟

 

چه زمانی از تبلیغات درون برنامه‌ای استفاده کنیم؟

تبلیغات درون اپلیکیشنی (in-app advertising) اهداف مختلف تبلیغات را پوشش می‌دهد؛ برای مثال وقتی قصد دارید

  • آگاهی دربارهٔ محصول، برند یا اپلیکیشن خود را افزایش دهید
  • ترافیک بیشتری به سایت خود هدایت کنید
  • مشتریان راغب یا لید جذب کنید
  • نصب اپلیکیشن خود را افزایش دهید

می‌توانید روی ظرفیت تبلیغاتی برنامه‌های موبایلی حساب کنید؛ ولی با بررسی عملکرد تبلیغات درون‌اپلیکیشنی مشخص شده است که وقتی هدف شما این است که کاربر را به عمل خاصی تشویق کنید، نتیجهٔ بهتری از این تبلیغات می‌گیرید.

برای مثال، در تصویر زیر شما تبلیغ «آکادمی امروز» را می‌بینید که با هدف تشویق کاربر به پرکردن فرم نمایش داده شده است. کاربر اپلیکیشن «پادرس» دانش‌آموزی است که می‌تواند مشتری «آکادمی امروز» باشد.

به همین دلیل، وقتی پیشنهاد جذاب و رایگانی مثل «۵۰ ساعت تدریس ترکیبی زیست پایه و کنکور» را ببیند، از آن استقبال می‌کند.

تبلیغات آکادمی امروز در پادرس

اگر هدف شما این است که آگاهی دربارهٔ برند (محصول یا خدمت) را افزایش دهید، بهتر است از مدل پرداخت کلیکی استفاده کنید؛ یعنی فقط وقتی پول از حساب شما کسر شود که کاربر روی تبلیغ کلیک کند. البته کمپین‌های ویدئویی برای آگاه‌سازی از همه مناسب‌ترند.

برای تبلیغ اپلیکیشن هم پیشنهاد می‌کنیم از ۲ ظرفیت تبلیغات در اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی و همچنین تبلیغات درون برنامه‌ای بازار هم‌زمان بهره ببرید تا نتیجهٔ بهتری بگیرید.

برای اثربخشی تبلیغات درون برنامه‌ای باید نکته‌هایی را رعایت کنید که موضوع ادامهٔ این مقاله است.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

۶ نکته که باید در تبلیغات درون برنامه‌ای رعایت کنید

همه‌چیز در تبلیغات به این بستگی دارد که پیامی متناسب با مخاطب خود را (کسی که احتمالاً مشتری شماست) در زمان و قالب درست نمایش دهید.

ولی راز موفقیت در تبلیغات درون برنامه‌ای چیست؟ رعایت ۶ نکتهٔ زیر!

 

۱. انتخاب درست عنوان

برای نوشتن عنوان تبلیغات درون برنامه‌ای نهایتاً ۳۰ کاراکتر فرصت دارید. وقتی فرصت کوتاه است، باید كلمات را با هوشیاری و دقت انتخاب کنید.

كلمات و عبارات تاثیرگذار در تبلیغات کاربر را توجه کاربر را جلب می‌کنند. باید با القای حس فوریت یا عنوانی متناقض یا سؤالی، کنجکاوی کاربر را برانگیزید یا با پیشنهادی ویژه مثل تخفیف و استفاده از اعداد او را وسوسه کنید.

كلمات اطمینان‌بخشی مثل تضمین و گارانتی هم خیال کاربر را راحت می‌کنند. به مثال‌های زیر توجه کنید:

  • سرمایه‌گذاری مطمئن و پرسود
  • حراج بزرگ آخر فصل در ۵ روز
  • ۲۰ درصد تخفیف کلاس یوگا
  • دنبال افزایش درآمدی؟
  • ماشین تصادفی‌ت رو ۳روزه نو کن
  • ۲. بررسی متن تبلیغ و توضیحات

عنوان نوشتهٔ پررنگ و بزرگی است که جلب توجه می‌کند؛ توضیحات زیر عنوان نوشته می‌شود و باید عنوان را کامل کند و برای کاربر قانع‌کننده باشد.

در تصویر زیر به‌خوبی تفاوت عنوان و توضیحات مشخص است:

نمونه تبلیغات آکادمی امروز

در توضیحات ۹۰ کاراکتر فرصت دارید. بیایید توضیحات عنوان‌هایی را که در بخش قبل مثال زدیم، بخوانیم:

  • ۲۸ درصد سود سالانه قطعی از بورس حتی با یک میلیون سرمایه | همین الان نام‌نویسی کنید
  • لباس‌های تابستانی زنانه را ارزان‌تر از همیشه بخرید | تا ۶۰ درصد تخفیف واقعی | به‌مدت ۵ روز
  • سلامت ذهن و تن را همزمان تجربه کن | کلاس آنلاین یوگا زیر نظر مربی بین‌المللی
  • وبینار رایگان کسب درآمد دلاری از طریق upwork | اصول مذاکره و شرایط گرفتن پروژه‌های خارجی
  • تعمیرگاه بزرگ یزدی با ۵۰ نیروی متخصص | برای تعمیر خودروی خود وقت بگیرید

سعی کنید توضیحات ساده و شفاف باشد و ارزش پیشنهادی شما را به‌خوبی بیان کند. كلمات و عبارات تاثیرگذار اینجا هم به کار می‌آیند.

از کلی‌نویسی هم دوری کنید تا فقط مخاطب هدف جذب شود.

برای مثال، وقتی بنویسید حراج لباس‌های تابستانی، هم مردان و هم زنان ممکن است روی آن کلیک کنند؛ در حالی که اگر شما فقط لباس زنانه داشته باشید، برای کلیک‌هایی هزینه خواهید کرد که هیچ فایده‌ای برایتان ندارد.

نکته: بسته به جایگاه نمایش، ممکن است فقط عنوان نمایش داده شود.

 

۳. دعوت واضح و مشخص کاربر به انجام عملی مشخص

پس از توضیحات می‌توانید یک دکمهٔ دعوت‌به‌اقدام هم داشته باشید. در این بخش باید کاربر را به عملی که می‌خواهید انجام دهد، تشویق کنید. بیایید دکمه‌های دعوت‌به‌اقدام نمونه‌های بالا را بخوانیم:

  • سرمایه‌گذاری مطمئن
  • با تخفیف بخر
  • ارزان‌تر یوگا کن
  • ثبت‌نام رایگان
  • رزرو نوبت تعمیر
  • دانلود رایگان
  • بازی کن

هدف از این دکمه می‌تواند پرکردن فرم، خرید، استعلام، نصب برنامه و… باشد. فقط باید هدف کاملاً شفاف باشد و با واژه‌هایی مثل رایگان، ارزان و مطمئن کاربر به انجام‌دادن این هدف تشویق شود.
برای مثال، اگر به‌جای «خرید کنید» بنویسیم «با تخفیف بخر» نرخ کلیک بالاتری را تجربه خواهیم کرد.

 

۴. استفاده از تصاویر و ویدئو‌های جذاب، قانع‌کننده و مرتبط

قبل از عنوان، توضیحات و دکمهٔ CTA، ظاهر تبلیغ شما جلب توجه می‌کند. تبلیغ‌های درون برنامه‌ای به‌خصوص تبلیغات بنری کوچک، باید به‌اندازهٔ کافی بزرگ باشند تا جلب توجه کنند. در کنار آن تصویر مناسب و مرتبط و جذابی داشته باشند که به فهمیده‌شدن متن کمک کند.

استفاده از لوگوی باکیفیت برند هم به افزایش آگاهی از برند کمک می‌کند. حتی اگر روی تبلیغ کلیک نکند، مدام لوگوی شما را مشاهده می‌کند.

اگر تبلیغ شما ویدیویی است، این نکته‌ها کیفیت آن را افزایش می‌دهد:

۶ نکته برای ساخت تبلیغات ویدیویی درون برنامه‌ای

پس از ایجاد محتوای خوب روی عملکرد آن کار کنید. چطور؟ با تست!

 

۵. تست، تست و تست!

برای اینکه تبلیغ خود را بهینه کنید، اجزای تبلیغ را تغییر دهید و عملکرد آن را بسنجید. برای مثال، تصویر را عوض کنید یا دکمهٔ کال‌تواکشن را با كلمات متفاوتی بنویسید.

نسخه‌های مختلف تبلیغ را مدت مشخصی آزمایش کنید، گزارش‌های هرکدام را بررسی کنید و ببینید کدام‌یک نتیجهٔ بهتری رقم می‌زنند.

بیایید یک نمونهٔ واقعی را با هم بررسی کنیم. در این نمونه، ما متوجه شدیم با تغییر تصویر تبلیغ، نرخ کلیک می‌تواند ۲ برابر شود.

تست تبلیغات درون برنامه‌ای

ولی داستان وقتی جذاب‌تر شد که این مسئله در تبلیغات بینابینی برعکس شد؛ یعنی تصویری که در تست قبلی نتیجهٔ خوبی رقم زد، این بار عملکرد خوبی نداشت. دلیل اصلی آن هم بزرگ‌بودن و پوش تمام‌صفحه‌ای در تست دوم بود:

نمونه تست تبلیغات درون اپلیکیشنی

۶. طراحی لندینگ مناسب و قانع‌کننده

پس از اینکه موفق شدید از کاربر کلیک بگیرید، او به لندینگ شما هدایت می‌شود که یکی از این ۲ مورد است:

  • صفحهٔ اپلیکیشن
  • لندینگ پیج

این صفحات را باید طوری طراحی کنید که کاربر را تشویق کنند عمل موردنظر شما را انجام دهد.

اگر هدف دانلود اپلیکیشن است، صفحهٔ اپلیکیشن را از ۳ نظر بهینه کنید:

  • لوگو و نام برنامه: لوگوی جذاب و نام مرتبط و به‌یادماندنی برنامهٔ شما را معتبر و دوست‌داشتنی جلوه می‌دهد
  • امتیاز برنامه، نظرات کاربران و تعداد دانلود: کاربران برای دانلود برنامه دنبال این هستند که نظر کاربران قبلی را بدانند؛ دانلود و امتیاز خوب و نظرات مثبت آن‌ها را تشویق می‌کند برنامه را دانلود کنند
  • تصویر و ویدیوی مرتبط با برنامه: افراد قبل از دانلود دوست دارند ببیند قرار است با چه چیزی مواجه شوند؛تصویر و ویدیو از قسمت‌های مختلف برنامه به تصمیم‌گیری آن‌ها کمک می‌کند

اگر لندینگ پیج شما صفحه‌ای در وبسایت است، آنجا هم باید با ارائه دلیل و مدرک مخاطب را قانع کنید عمل موردنظر شما را انجام دهد.

  • در این صفحه باید بگویید
  • راه‌حل شما برای مشکل کاربر چیست
  • چه مزیت‌هایی دارید یا به‌ عبارت دیگر چگونه به کاربر کمک و زندگی او را بهتر می‌کنید
  • چرا باید راه‌حل شما را انتخاب کند
  • چگونه می‌تواند راه‌حل شما را انتخاب کند

مطمئن شوید لندینگ پیج شما برای موبایل طراحی شده است و نه دسکتاپ! در غیر این صورت، حتماً مخاطب را از دست می‌دهید.

در لندینگ‌ پیج نظر کاربران قبلی را قرار دهید تا مخاطبان جذب‌شده راحت‌تر به شما اعتماد کنند؛ بهتر است در قالب ویدئو باشد.

سعی کنید همه‌چیز را مختصر و شفاف بنویسید؛ چون افراد فرصت زیادی برای مطالعه نمی‌گذارند و اگر از موضوع سردرنیاورند، خیلی زود از صفحه خارج می‌شوند و به برنامه بر می‌گردند.

اگر می‌خواهید زحماتتان هدر نرود، از دکمهٔ کال‌تواکشن شفاف و در معرض دید غافل نشوید!

نکتهٔ آخر اینکه اگر قرار است کاربر فرمی پر کند، حتماً فرم ساده‌ای داشته باشید. از گرفتن اطلاعات غیرضروری در این مرحله خودداری کنید و به همان نام و شماره‌تلفن بسنده کنید.

 

کاربران اپلیکیشن با دیدن تبلیغات مشکلی ندارند!

اپلیکیشن را از سبد تبلیغات دیجیتال خود حذف نکنید. نه فقط برای اینکه می‌توانید به طیف گسترده‌ای از مخاطبان دسترسی داشته باشید، بلکه به این دلیل که کاربران اپلیکیشن و بازی‌های موبایلی رایگان سال‌هاست به دیدن تبلیغات عادت کرده‌اند.

در این مقاله، به شما گفتیم تبلیغات درون برنامه‌ای چیست و شما را با انواع آن آشنا کردیم. در آخر هم گفتیم راز موفقیت در تبلیغات درون اپلیکیشنی چیست.

اگر هنوز سؤالی دربارهٔ این موضوع دارید، در بخش نظرات منتظر شما هستیم 🙂

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
kasperhemingway
kasperhemingway
2 سال قبل

چه جالب نمیدونستم تبلیغ درون برنامه ای انواع مختلفی داره

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  kasperhemingway
2 سال قبل

چه خوب که تونستیم مطلب جدیدی براتون تهیه کنیم 🙂

ادریس
ادریس
4 ماه قبل
روی آیکون روبه‌رو کلیک کنید و مشخصات خود را بنویسید تا شما را در ساخت کمپین درون اپلیکیشنی راهنمایی کنیم:" بیشتر بخوانید

نیاز به مشاوره برای راه اندازی کمپین نصب اپلکیشن

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  ادریس
4 ماه قبل

سلام
وقت بخیر
لطفاً شماره‌تلفن خودتون رو برای ما بنویسین تا با شما تماس بگیریم.

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!