به نیروی متخصص تبلیغات نیاز دارید؟ «آنالیز» اینجاست 🤝

۱۰ روش و ۱۵ نمونه متن تبلیغات کاشت مو تخصصی در سال ۱۴۰۲

مقالات دیجیتال مارکتینگ | الهه سرباز | تاریخ بروزرسانی : ۵ شهریور ۱۴۰۲

۱۰ روش و ۱۵ نمونه متن تبلیغات کاشت مو تخصصی در سال ۱۴۰۲

تقاضا برای کاشت مو به‌شدت افزایش پیدا کرده است؛ ولی با وجود کلینیک‌های تخصصی کاشت مو که سهم خوبی از بازار کسب کردند، رقابت سخت شده است.

ولی یک راه قدرتمند در اختیار شماست تا سهمی از این بازار داشته باشید: تبلیغات کاشت مو!

در این مقاله، نه‌تنها با هم خواهیم دید چگونه می‌توانید کلینیک و خدمات خود را تبلیغ کنید، بلکه به شما می‌گوییم چطور از تبلیغات نتیجه بگیرید. از طرفی، ۱۵ نمونه متن تبلیغ کاشت مو را هم به شما می‌دهیم تا اینجا را دست پر ترک کنید.

 

۱۰ روش ثابت‌شده برای تبلیغات کاشت مو

بسته به اهدافی که از تبلیغات کاشت مو دارید، روش‌ها و راهکارهای مختلفی وجود دارد. این لیستی که ما آماده کردیم، تقریباً هر هدفی – از جذب و حفظ مشتری گرفته تا افزایش آگاهی نسبت به کلینیک کاشت مو-  را پوشش می‌دهد.

 

۱. با یکتانت در سایت‌های پربازدید تبلیغ کنید

تبلیغات همسان در سایت‌های پربازدید، بهترین راه برای گرفتن لید و جذب مشتری کاشت مو است. در تبلیغات همسان، تبلیغ شما که شامل یک تصویر و یک عنوان است، در جایگاه «مطالب پیشنهادی»، «بازارگردی» یا «از سراسر وب» شبیه فرم و شکل مطالب همان سایت به کاربر نمایش داده می‌شود.

در تصویر زیر ۲ نمونه متن تبلیغ کاشت مو خوب را مشاهده می‌کنید که به نکات مختلفی مثل استفاده از جملات تاثیرگذار در تبلیغات (تضمینی مو بکار) و مزیت رقابتی (یک روزه مو بکار) توجه کرده‌اند.

تبلیغات کاشت مو در سایت‌های پربازدید

هزینهٔ این نوع تبلیغات، به‌ازای هر کلیک محاسبه می‌شود و درج و نمایش آن هزینه‌ای برای شما ندارد؛ پس حتی اگر مخاطب روی آن کلیک نکند، بدون هیچ هزینه‌ای آگاهی از برندتان را افزایش داده‌اید!

برای این تبلیغات باید یک لندینگ آماده کنید تا کاربر با کلیک روی تبلیغ، به آن صفحه هدایت و با خدمات شما بیشتر آشنا شود. اصلاً یکی از خوبی‌های این روش تبلیغات همین است که مجبور نیستید حتماً سایت کاملی داشته باشید. (البته که پیشنهاد اول ما برای مراکز کاشت مو بزرگ و معروف همان سایت است)

می‌توانید با استفاده از سرویس‌های لندینگ‌ساز مثل لندین، در کمتر از یک ساعت یک صفحه آماده کنید و برای نتیجهٔ بهتر و بازدهی بیشتر، همهٔ این موارد را داخل آن قرار دهید:

  • مزایای رقابتی کلینیک (چه برتری و مزیتی نسبت به سایر کلینیک‌ها دارید؟ پرداخت اقساطی، اسکان رایگان، پرداخت هزینهٔ رفت‌وآمد، دستگاه و روش‌های به‌روز، کاشت سریع و…)
  • آدرس و راه‌های تماس
  • عکس و فیلم از نمونه‌کارها و قبل و بعد مشتریان کاشت مو
  • نظرات مشتریان راضی (بهتر است در قالب ویدئو باشد)
  • یک آفر ترغیب‌کننده مثل مشاورهٔ رایگان
  • معرفی خدمات مهم (نیاز نیست تمام خدمات را لیست کنید!‌ بهترین خدمات خود را به‌گونه‌ای توضیح دهید که کاربر متوجه شود چه فایده‌ای برای او دارد)
  • سؤالات متداول مشتریان
  • یک فرم ساده برای گرفتن لید (نام و شماره‌تلفن)

برای نمونه، لندینگ کلینیک آسمان را ببینید؛ این لندینگ در عین سادگی، همهٔ فاکتورهایی را که یک لندینگ خوب باید داشته باشد، دارد:

نمونه لندینگ تبلیغات کاشت مو

در فرمی که در این لندینگ قرار دارد، مشتری با وعدهٔ مشاورهٔ رایگان و تخفیف ویژه به دادن اطلاعات تماس ترغیب می‌شود.

خیلی مهم است که یک تیم برای تماس داشته باشید تا بلافاصله با این مشتری‌ها تماس بگیرند؛ چون هرچه فاصلهٔ تماس کوتاه‌تر باشد، احتمال تبدیل مخاطب هم بیشتر می‌شود.

برای بازدهی بیشتر تبلیغات، می‌توانید از سرویس تبلیغات هدفمند یکتانت هم استفاده کنید. با اجرای هدفمند تبلیغات همسان و هدف‌گیری دقیق مخاطب، تبلیغ شما بر اساس رفتار و ویژگی‌های کاربر برای او به نمایش درمی‌آید. برای مثال:

  • نمایش تبلیغ کاشت مو فقط به آقایان ۳۲ تا ۴۰ ساله
  • نمایش تبلیغ مزوتراپی، در صفحه‌ای با موضوع روش‌های جلوگیری از ریزش مو
  • نمایش تبلیغ کاشت مو، در صفحاتی که از کلید‌واژه‌های «کچلی» یا «کاشت مو» در عنوان یا توضیحات متا استفاده کرده‌اند

مسلماً در این روش نرخ تبدیل مشتری، نسبت به تبلیغات همسان عادی بیشتر است؛ ولی تعداد نمایش کمتر می‌شود. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم گزینه‌های هدف‌گیری خود را محدود کنید تا به عدم‌نمایش منجر نشود.

دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی
دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی

در این دورهٔ ۴ ساعته با کمک اساتید باتجربه یاد می‌گیرید چطور بنر، ویدیو و متن تبلیغاتی عالی و موثر را خودتان آماده کنید تا بازدهی تبلیغات را چند برابر کنید!

مشاهده دوره arrow-left

۲. در گوگل مشتری بگیرید

خب، به‌غیر از سایت‌های پربازدید، یک مکان شلوغ دیگر داریم که برای تبلیغات کاشت مو بسیار مناسب است: صفحهٔ نتایج جست‌وجو. رسیدن به این صفحه با سئو کمی وقت‌گیر است و از طرفی، به یک سایت پروپیمان هم نیاز دارد.

ولی تبلیغات در گوگل مثل تبلیغات کلیکی یکتانت با یک لندینگ هم امکان‌پذیر است؛ چون شما می‌توانید از یک صفحه برای صدها کلمات کلیدی استفاده کنید. روش کار هم بسیار ساده است:

  • کلمات کلیدی موردنظرتان را مشخص می‌کنید
  • کاربر عبارتی را جست‌وجو می‌کند
  • اگر عبارت با کلمات کلیدی شما تطابق داشت، تبلیغ شما را در بالا یا پایین صفحهٔ نتایج مشاهده می‌کند

تبلیغ شما دقیقاً شبیه به سایر نتایج (ارگانیک‌) نمایش داده می‌شود. تنها تفاوت آن‌ها برچسب «AD» یا «Sponsored» است که خیلی توجهی به آن نمی‌شود.

نمونه تبلیغات کاشت مو در گوگل

وقتی تبلیغ شما درست جلوی چشم کاربری که در مرحلهٔ تحقیق و جست‌وجو در گوگل برای پیداکردن مرکز کاشت مو است، ظاهر می‌شود، شانس بیشتری برای جذب و تبدیل او به مشتری دارید. نیت چنین فردی از جست‌وجو، چیزی به‌غیر از انتخاب مرکز کاشت مو نیست.

نتایج تبلیغاتی گوگل هم دقیقاً مثل نتایج ارگانیک دو بخش اصلی دارد: هدلاین + توضیحات دیسکریپشن.

هدلاین همان تیتر تبلیغ شماست که باید در نگاه اول توجه مخاطب را جلب کند. دیسکریپشن هم همان متن تبلیغ است که حتماً باید مزیت‌ رقابتی‌تان را پوشش دهد.

برای مثال در تصویر بالا، تبلیغ اول به تراکم بالا و خط رویش طبیعی مو به‌عنوان مزیت خود اشاره کرده است. در قسمت هدلاین‌ هم با آوردن کلمهٔ «مجهزترین» توجه مخاطب را جلب می‌کند.

در تبلیغ دوم هم کاشت مو بدون جراحی و زخم و اسکن دقیق سر به‌عنوان مزیت در متن تبلیغ عنوان شده است. در هدلاین نتیجهٔ دوم هم کلمهٔ «بین‌المللی» و «تخصصی‌ترین» به‌شدت جلب توجه می‌کنند.

تبلیغ شما در گوگل، هرچه فضای بیشتری را در صفحهٔ نتایج جست‌وجو اشغال کند، به‌ همان اندازه احتمال کلیک روی آن بیشتر می‌شود. از آنجایی که برای نوشتن دیسکریپشن در تعداد کلمات محدودیت دارید، می‌توانید با استفاده از افزونه‌های گوگل ادز، فضای تبلیغاتی خود را بزرگ‌تر کنید.

مثلاً با اضافه‌کردن افزونهٔ Call کاربر موبایل می‌تواند فقط با یک کلیک از صفحهٔ نتایج با شما تماس بگیرید؛ آن‌ هم بدون کسر هزینهٔ کلیک از حسابتان! یا با افزونهٔ Sitelink می‌توانید به صفحات مهم و بیشتری از سایت‌تان لینک دهید. شما با تحلیل و بررسی رفتار کاربران وب‌سایت، متوجه می‌شوید چه صفحه‌هایی را انتخاب کنید و به این ترتیب، احتمال ازدست‌دادن کاربر کمتر می‌شود.

نمونه افزونه‌های گوگل ادز برای تبلیغ کاشت مو

برای آشنایی بیشتر با این افزونه‌ها،، مقالهٔ «معرفی انواع افزونه‌های تبلیغات در گوگل (کاربرد و مزایا)» را مطالعه کنید.

 

۳. تبلیغات پیامکی، راهی مطمئن و ارزان برای جذب مشتری

بر اساس جدیدترین آمار، از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر از مردم پیامک‌های دریافتی را باز می‌کنند، ۶ نفر در کمتر از پنج دقیقه آن‌ها را می‌خوانند و ۴۵ درصدشان بعد از دریافت پیامک، به خرید و استفاده از خدمات و محصولات یک برند تمایل دارند.

نمونه تبلیغ پیامکی کاشت مو

پس این ادعای کذب را که تبلیغات پیامکی عمرش را کرده و رو به افول است، کنار بگذارید!

شما به ۳ شکل می‌توانید از پیامک برای تبلیغ کلینیک کاشت مو استفاده کنید:

  • ارسال هدفمند

در این روش، می‌توانید مخاطبان را بر اساس ویژگی‌های آن‌ها بخش‌بندی و پیامک‌تان را به نزدیک‌ترین گروه به مخاطب هدف‌تان ارسال کنید.

مثلاً آقایان ۳۰ تا ۴۰ سال که در تهران زندگی می‌کنند. چون وضعیت درآمدی معمولی دارند، دنبال یک کلینیک کاشت مو با قیمت مناسب می‌‌گردند. به این ترتیب، می‌دانید چه پیشنهادی در تبلیغات دهید تا آن‌ها را جذب کنید؛ مثلاً تخفیف ۱۰ درصدی یا پرداخت اقساطی.

این روش، بهترین و پربازده‌ترین روش تبلیغات پیامکی است و معمولاً نرخ کلیک و تبدیل بالایی دارد.

  • ارسال منطقه‌ای

اگر هدف‌تان جذب مشتریان یک محله یا منطقهٔ مشخص است، ارسال منطقه ای پیامک روشی ارزان و مناسب برای شماست.

مثلاً اگر کلینیک شما در اصفهان است، می‌توانید پیامک‌ تبلیغاتی خود را به مردم همین شهر نشان دهید تا بازدهی بیشتری داشته باشد.

  • ارسال انبوه

در این روش هم پیامک‌ را به‌طور گسترده به یک‌ سری شماره بدون توجه به ویژگی‌ها و خصوصیات مخاطب – می‌فرستید. این روش بیشتر جنبهٔ آگاهی و اطلاع‌رسانی عمومی دارد و نباید انتظار دیگری از آن داشته باشید.

با کمک یکتانت، می‌توانید بدون نیاز به خرید پنل و خط اختصاصی، پیامک‌های تبلیغاتی خود را هدفمند ارسال کنید. پس از ثبت‌نام در پنل یکتانت و شارژ اکانت، ۳ راه زیر برای ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی پیش روی شماست:

  • ویژگی‌های رفتاری و علایق مخاطب (مثلاً کسانی که به خرید لوازم آرایشی و بهداشتی علاقه دارند)
  • شغل و صنف (مثلاً فعالان حوزهٔ ارز دیجیتال)
  • موقعیت مکانی (زنده و بر اساس ناحیهٔ چندضلعی)

ارسال هدفمند به شما کمک می‌کند نه‌تنها در سطح گسترده تبلیغات کنید، بلکه پیامک خود  را به دست کسی برسانید که به آن نیاز دارد و شانس بیشتری برای جذب مشتری جدید داشته باشید.

بازاریابی هدفمند پیامکی با کمک یکتانت

 

۴. از نقشه‌های آنلاین برای تبلیغات کاشت مو استفاده کنید

یک روش ساده و کاملاً رایگان برای تبلیغات کاشت مو، اضافه‌کردن موقعیت مکانی کلینک‌ به نقشه‌های آنلاین مثل نشان، بلد و گوگل مپ است. با این کار، شانس این را دارید که در نتایج جست‌وجوهای مکان‌محور حضور داشته باشید و مشتریانی را که در منطقهٔ خاصی دنبال خدمات کاشت مو هستند، جذب کنید.

برای مثال، اگر مشتری در گوگل یا نقشه‌های آنلاین، دنبال «کلینیک کاشت مو در نیاوران» باشد، با سرچ این عبارت می‌تواند آدرس و اطلاعات مرکز شما را پیدا کند.

نتایج جست‌وجوی محلی برای کلینیک کاشت مو در نیاوران

البته نیاز نیست همیشه نام منطقه یا محله در عبارت جست‌وجو باشد تا لوکال پک به کاربر نمایش داده شود. گوگل سعی می‌کند بهترین نتیجه را بر اساس لوکیشن کاربر به او نشان دهد. اگر در گوگل مپ نباشید، این شانس را از دست خواهید داد.

ضمناً می‌توانید از مشتریان بخواهید تا به شما امتیاز دهند و نظرشان را دربارهٔ خدمات شما در این پلتفرم‌ها ثبت کنند. این کار به چه دردی می‌خورد؟

هرچه امتیاز بیشتری داشته باشید، شانس بیشتری هم برای حضور در بین نتایج جست‌وجوی کاربران دارید. همچنین نظر و رضایت مراجعان قبلی، برای مشتریان خیلی مهم است و در تصمیم آن‌ها تاثیر می‌گذارد. قطعاً هرچه بازخوردها و کامنت‌های مثبت‌تری در این پلتفرم‌ها دریافت کنید، مشتریان بالقوه هم راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند و احتمال جذب آن‌ها بیشتر خواهد بود.

? توجه: اطلاعات کاملی مثل شماره تماس، لینک اینستاگرام یا سایت، روزها و ساعت‌های باز و بسته‌بودن و تصاویر واقعی از محیط کلینیک را به این نقشه‌ها اضافه کنید.

برای آشنایی با نحوه اضافه‌کردن لوکیشن کلینیک خود به گوگل مپ، مقالهٔ «آموزش ثبت لوکیشن در گوگل مپ با گوشی و کامپیوتر (+ ویدئو)» را مطالعه کنید.

برای اینکه مشتری‌های محلی (کسانی که به‌دنبال استفاده از خدمات کسب‌وکارهای اطراف محل زندگی یا کار خود هستند) را از دست ندهید، روی ظرفیت نقشه‌های داخلی مثل بلد و نشان هم حساب کنید.

کلینیک کاشت مو در نشان

۵. با کمک دیگران، مشتری بگیرید

هرقدر هم که مردم در برابر تبلیغات مقاومت کنند و به آن‌ها بی‌اعتماد باشند، دست آخر در برابر تبلیغ یا معرفی دوستان و اطرافیان خودشان کاملاً بی‌دفاع هستند و به آن پیشنهاد خیلی راحت تن می‌دهند!

چرا؟

چون از یک طرف مردم برای اینکه آدم خوبی به نظر برسند، پیشنهاد یا توصیهٔ بدی به دیگران نمی‌کنند؛ از طرف دیگر هم این پیشنهادات با اینکه در بطن‌شان نوعی تبلیغات شفاهی هستند، ولی جنس آن‌ها انتقال تجربه است. به همین دلیل خیلی راحت پذیرفته می‌شوند.

این شکل از تبلیغات به چند روش انجام می‌شود:

  • تبلیغات دهان‌به‌دهان

به تک‌تک مراجعه‌کنندگان‌تان به چشم مبلغی در آینده نگاه کنید. اگر از همان ابتدا، خدمات باکیفیت و تجربهٔ خوبی برای مشتری خلق و رضایتش را جلب کنید، احتمالش زیاد است که در آینده، بدون هیچ چشمداشتی کلینک شما را به دیگران هم معرفی کند.

همین معرفی‌ها، رفته‌رفته نام و آوازهٔ شما را بر سر زبان‌ها می‌اندازد! مثلاً‌ کافی است یکی از او در مغازه یا مهمانی بپرسد کجا موهات رو کاشتی؟ پاسخ به تجربهٔ او بستگی دارد. اگر تجربهٔ خوبی برای او رقم زده باشید، جریان مشتری جدید از همین نقطه به راه می‌افتد.

  • بازاریابی ارجاعی

سازوکار بازاریابی ارجاعی هم تقریباً شبیه به روش قبلی است؛ با این تفاوت که مجانی نیست و باید پای انگیزه‌ و پاداشی هم در میان باشد تا مشتری شما را به دیگران معرفی کند.

مثلاً ۳۰ درصد تخفیف برای استفاده از خدمات کلینیک (مثل مزوتراپی، پی آر پی، کاشت و…) برای هر دو نفر؛ هم معرفی‌کننده، هم مشتری جدید.

  • همکاری با سایر کسب‌وکارهای مشابه (تهاتر مشتری)

روش آخر هم این است که با همکاران یا کسب‌وکارهای مشابه‌تان همکاری و تبادل مشتری کنید. مثلاً می‌توانید با آرایشگاه‌ها، سالن‌ها یا کلینیک‌های زیبایی همکاری داشته باشید. این‌ کسب‌وکارها ممکن است مشتریان زیادی داشته باشند که نیاز به کاشت یا خدمات درمانی و زیبایی مو دارند.

در مقابل شما هم می‌توانید مشتری‌‌های کاشت مو خود را برای انجام اقدامات زیبایی مثل تزریق فیلر و بوتاکس و… به سراغ آن‌ها بفرستید.

? یک نکته برای بازدهی بهتر: با نظرسنجی از مشتریان نقاط قوت و ضعف‌تان را شناسایی کنید تا بتوانید تجربهٔ بهتری برای مراجعه‌کنندگان‌تان خلق و رضایت آن‌ها را جلب کنید.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۶. با سایت‌های تخفیفی کار کنید

سایت‌های تخفیف و خرید گروهی مثل نت‌برگ و تخفیفان، به‌عنوان مرجعی معتبر برای خریدهای تخفیف‌دار و به‌صرفه، در بین مردم جا افتاده‌اند و حسابی طرفدار دارند.

مشتری در این پلتفرم‌ها می‌تواند با مقایسهٔ کلینیک‌های مختلف، امتیاز‌ها و خواندن و بررسی نظرات مردم، بهترین پیشنهاد را انتخاب کند. پس اگر امتیاز و پیشنهاد بهتری نسبت به رقبا داشته باشید، می‌توانید کلی مشتری جدید از این سایت‌ها جذب کنید.

جذب مشتری در تخفیفان

در ضمن، شما برای درج و نمایش آگهی، پولی نمی‌دهید؛ بلکه به‌ازای هر فروش، درصدی را به این پلتفرم‌ها پرداخت می‌کنید؛ این‌طوری مطمئن هستید که تمام پولی که برای تبلیغات خرج کرده‌اید، مستقیماً به جذب مشتری منتهی شده است.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۷. در شبکه‌های اجتماعی خودتان را تبلیغ کنید!

در شبکه‌های اجتماعی، هم‌ می‌توانید به‌شکل ویدئویی کسب‌وکارتان را معرفی کنید و هم در قالب عکس و متن (کپشن).

خلاصه که ادوات و آپشن‌های زیادی برای تبلیغات در اختیار دارید! در شبکه‌های اجتماعی خودتان، مُبلّغ خودتان هستید. شما ابتدا باید با فعالیت مستمر و ارائهٔ محتوای کاربردی و تعاملی، تعداد دنبال‌کننده‌های صفحه‌تان را بالا ببرید.

بعد از اینکه صفحه‌تان رشد کرد، می‌توانید در کنار این محتواهای ارزشمند، خدمات خودتان را هم تبلیغ و با ترفندهایی مثل برگزاری جشنواره‌های تخفیف، مسابقه یا حتی استوری و پست تبلیغاتی، در فرصت مناسب این مشتریان احتمالی را به مشتری تبدیل کنید.

اکانت اینستاگرام کلینیک کاشت مو

ایده می‌خواهید؟ می‌توانید با تولید محتوا دربارهٔ این موضوعات کارتان را شروع کنید:

  • انواع روش‌های کاشت مو
  • محتواهای آموزشی دربارهٔ پوست و مو مثل راه‌های جلوگیری از ریزش مو، مراقبت‌های بعد از کاشت و اقدامات قبل از کاشت و…
  • نمونه عکس و فیلم از قبل و بعد مراجعه‌کنندگان
  • پاسخ به سؤالات پرتکرار مشتریان در لایو، استوری یا پست‌ها

مقالهٔ «آموزش تولید محتوا در اینستاگرام + ۱۲ ایدهٔ جذاب و کاربردی» را در این زمینه مطالعه کنید.

تولید محتوا در اینستاگرام

حتی می‌توانید نظر مشتریان راضی‌  را در قالب ویدئو به تصویر بکشید، برای نمونه این ویدئو را ببینید:

 

 

خلاصه که دست‌تان برای تولید محتوا در اینستاگرام باز است. فقط دقت کنید که ۷۰ تا ۸۰ درصد این محتواها باید تعاملی و فقط ۲۰ تا ۳۰ درصد آن‌ها تبلیغ و پروموت خدمات کلینیک باشند. برای اینکه فالوورهای خود را به مشتری کلینیک تبدیل کنید، مقالهٔ «۱۱ روش تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام» را مطالعه کنید.

 

۸. با اینفلوئنسرها همکاری کنید

در شبکه‌های اجتماعی، در کنار پروموت خدمات در صفحهٔ خودتان، می‌توانید با اینفلوئنسرها هم همکاری کنید.

یک روش تبلیغات کلینیک کاشت مو توسط اینفلوئنسرها این است که خودتان محتوای تبلیغ را آماده کنید و فقط زحمت انتشار آن با اینفلوئنسر باشد.

روش دوم هم تولید محتوای تبلیغات توسط خود اینفلوئنسر است؛ حالا بسته به هزینه‌ای که می‌کنید:

  • اینفلوئنسر به کلینیک شما می‌آید و از نزدیک بخش‌ها و خدمات مختلف را معرفی می‌کند
  • بر اساس اطلاعاتی که به او می‌دهید، یک محتوای جذاب و متناسب با سلیقهٔ دنبال‌کننده‌ها برای معرفی شما آماده می‌کند
  • انیمیشن یا محتوایی سرگرم‌کننده می‌سازد و شما را به‌عنوان حامی معرفی می‌کند (معمولاً موضوع محتوا با کاشت مو مرتبط است)

ناگفته نماند که هزینهٔ تبلیغات با اینفلوئنسرهای معروف و شناخته‌شده زیاد است؛ ولی اگر بودجهٔ کافی ندارید، می‌توانید سراغ اینفلوئنسرهای محلی یا میکرواینفلوئنسرها هم بروید.

برای مثال، کلینیک کاشت مویی که در خرم‌آباد است، نتیجهٔ بهتری از همکاری با اینفلوئنسرهای شهر خودشان می‌گیرد. یادتان نرود بهترین نتیجه این است که هزینهٔ جذب مشتری در کمترین حالت باشد.

۹. در محل‌های شلوغ، تراکت پخش کنید

اینکه پخش تراکت برای تبلیغات کاشت مو جواب می‌دهد یا نه، به خلاقیت شما بستگی دارد. اگر فکر می‌کنید با پخش انبوه یک تکه کاغذ بی‌رنگ‌ورو، می‌توانید توجه مخاطب را به خود جلب کنید، باید بگوییم که سخت در اشتباهید! چنین تراکت‌هایی در بهترین حالت در خیابان رها می‌شوند.

برای اینکه بتوانید با تراکت، کلی مراجعه‌کننده کاشت مو را به کلینیک‌تان روانه کنید، باید به چند نکته توجه کنید:

  • یک تراکت رنگی، شیک و ساده طراحی کنید
  • مزایای اصلی و ارزش پیشنهادی خودتان را واضح و دقیق بگویید (حواس‌تان باشد که تراکت را خیلی شلوغ نکنید)
  • نام کلینیک، آدرس و راه‌های تماس و ارتباط فراموش نشود
  • می‌توانید یک تصویر واقعی قبل و بعد از کاشت مو را در تراکت قرار دهید
  • تراکت را به دست کسانی دهید که واقعاً به آن نیاز دارند (مثلاً افراد طاس یا کم‌مو ?)
  • تصاویر خود کلینیک را می‌توانید بگذارید
  • نشان‌دادن چهره‌ها تاثیرگذار است؛ می‌توانید تصویر خودتان را بگذارید

فوت کوزه‌گری تبلیغات با تراکت هم، اضافه‌کردن QR کد و لینک‌دادن به اینستاگرام، سایت یا موقعیت مکانی داخل گوگل مپ است. با اسکن این کد، مخاطب می‌تواند پیج کلینیک، نمونه‌کارهای شما و نظرات مراجعه‌کنندگان قبلی را ببینید و راحت‌تر تصمیم بگیرد. برای تبلیغات کلیکی لندینگ ساختید؟ می‌توانید مخاطب تراکت را به آنجا هدایت کنید تا ویدئوی نظرات مشتریان قبلی را ببیند.

? نکته: برای اینکه بتوانید هزینه‌های تبلیغات را برگردانید، می‌توانید یک پیشنهاد خوب هم به دریافت‌کنندگان تراکت بدهید؛ مثلاً بگویید با نشان‌دادن تراکت در کلینیک، ۱۰ درصد تخفیف برای کاشت مو دریافت می‌کنند.

 

۱۰. با تبلیغات محیطی شناخته شوید

اگر می‌خواهید کلینیک کاشت مو شما در مدت کوتاهی، در شهر و منطقهٔ خودتان مشهور و شناخته شود، می‌توانید روی قدرت تبلیغات محیطی مثل بیلبوردها حساب کنید.

بیلبوردها، ابعاد بزرگی دارند و اگر طرح و نقش جذاب و شعار و متن خلاقانه‌ای هم داشته باشند، می‌توانند حسابی توجه مخاطب را به خود جلب می‌کنند.

نمونه تبلیغات بیلبوردی

البته اگر توان هزیه‌کردن برای اجارهٔ جایگاه بیلبوردهای خیلی بزرگ را ندارید، با چند بنر کوچک هم کارتان راه می‌افتد. از دیگر روش‌های جایگزین، می‌توان به استیشن بوردها اشاره کرد که بالای ایستگاه اتوبوس نصب می‌شوند. از آنجایی که اغلب اوقات، استیشن بورد در جایی پرترافیک نصب می‌شود، شانس خوبی برای جذب مشتری دارید.

برای اینکه با دست خالی وارد گود تبلیغات نشوید، در بخش بعدی شما را به چند نمونه متن تبلیغ کاشت مو مجهز می‌کنیم تا در نوشتن متن تبلیغات پیامکی یا همسان از آن‌ها ایده بگیرید.

مقاله پیشنهادی: اصول تبلیغات بیلبوردی موثر برای کسب‌وکارها در سال ۱۴۰۲

۱۵ نمونه متن تبلیغ کاشت مو

یک دستورالعمل کلی برای نوشتن متن‌های جذاب و ترغیب‌کننده تبلیغاتی وجود دارد که شامل ۵ بخش است:

  • به مزیت‌ رقابتی‌تان در متن اشاره کنید
  • از کلمات تاثیرگذار در فروش و قوی مثل «تخفیف»، «شگفت‌انگیز»، «رایگان» و… در متن استفاده کنید
  • مختصر و مفید بنویسید
  • لحن صمیمی و دوستانه داشته باشید
  • ‌CTA یا دعوت به اقدام فراموش نشود‍!

علاوه بر این ۵ اصل پایه‌ای، در پیامک‌ها می‌توانید با استفاده از ایموجی‌ها، کمی رنگ‌ولعاب به متن استفاده کنید و با آوردن کلمات و جملاتی مثل «فرصت محدود»، «عجله کنید»، «فقط برای ۲۰ نفر اول» و… حس فوریت و ترس از دست دادن فرصت را به مشتری القا کنید.

برویم سراغ نمونه متن‌ها:

۱۰ نمونه متن تبلیغات کاشت مو با پیامک

  • بدون درد و بخیه، موهای پرپشت و با تراکم بالا داشته باش ? همین الان تماس بگیر و ۲۰ درصد هزینهٔ درمانت رو مهمون کلینیک مهرگان باش (شماره تماس)

در این متن، «کاشت مو بدون درد و بخیه» مزیت کلینیک است که در همان ابتدای جمله قرار گرفته است. در ادامه یک پیشنهاد یا هدیهٔ جذاب هم وعده داده شده (۲۰ درصد تخفیف) که مشتری را حسابی وسوسه می‌کند. قسمت سوم این متن هم مشتری را به اقدام دعوت می‌کند (تماس بگیرید). در نهایت هم قید «همین الان» حس فوریت را به‌خوبی منتقل کرده است.

  • تخصصی‌ترین روش کاشت مو با ضمانت مادام‌العمر در مرکز کاشت مو ثامن، ۲۰ درصد تخفیف کاشت مو فقط تا آخر هفته
  • ساخت زلف پریشون و ابروی کمون تخصص ماست! جدیدترین متد کاشت مو و ابرو به روش میکروگرافت در کلینیک دکتر نجفی (شماره تماس / لینک سایت)
  • نگران ریزش شدید موهات نباش؛ با مزوتراپی فقط در چند جلسه، رشد موهات رو چند برابر کن. برای مشاورهٔ رایگان تماس بگیرید
  • امروز بکار، سال بعد بباف ? کاشت مو طبیعی با جدیدترین متد و بیشترین تراکم ? برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید
  • جاهای خالی را پر کنید! کاشت دائمی مو، ابرو، سبیل و ریش با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا و کاملاً بدون درد. برای مشاورهٔ رایگان تماس بگیرید
  • با کاشت مو جوانی و جذابیت رو به صورتت برگردون! کاشت ظریف و با تراکم بالای مو در کلینیک دکتر اسحاقی؛ برای دیدن نمونه‌ کاشت‌ها روی لینک زیر بزن
  • ? کاشت مو و ابرو فقط در یک جلسه ? تخفیف ۳۵ درصدی در کلینیک فوق‌تخصصی پوست و مو سینوهه فقط تا آخر ماه. برای رزرو نوبت تماس بگیرید
  • موهای از دست رفته‌ رو بهت برمی‌گردونیم! قدیمی‌ترین مرکز کاشت مو ایران با بیش از ۲۰ سال تجربه. برای دیدن نمونه‌ کاشت‌ها و مشاورهٔ رایگان روی لینک بزن
  • ? امسال با قیمت پارسال مو بکار ? ۶۰ درصد تخفیف کاشت مو، ابرو و ریش فقط برای ۵۰ نفر اول (کد تخفیف)

 

۵ نمونه متن تبلیغات همسان

در کنار آن ۵ اصل پایه‌ای که کمی قبل گفتیم، برای اینکه نرخ کلیک تبلیغات همسان را افزایش دهید، بهتر است نکته یا پیشنهاد اصلی و جذاب را همان ابتدای جمله قرار دهید و حتماً از اعداد در داخل متن استفاده کنید.

به این نمونه ها توجه کنید:

  • کاشت مو در یک جلسه (مشاورهٔ رایگان + ٪۲۰ تخفیف تا آخر اردیبهشت)

در این نمونه، «کاشت مو در یک جلسه» که بخش اصلی این تیتر است، در همان اول جمله قرار گرفته است. در ادامه، ترکیب قدرتمند «مشاورهٔ رایگان» و «۲۰ درصد تخفیف» توجه مخاطب را به خود جلب و آوردن محدودیت با استفاده از قید «تا آخر اردیبهشت» او را به کلیک روی این تبلیغ ترغیب می‌کند.

  • کاشت مو با متد جدید FFB + شرایط اقساطی بدون بهره
  • کاشت مو فقط با ماهی ۵۰۰ هزار تومان | فرم کاشت مو + مشاورهٔ رایگان
  • کاشت مو بدون درد و جراحی | ۲ میلیون تومان تخفیف ویژه برای ۱۰۰ نفر اول
  • کاشت ریش با بیشترین تراکم و خط رویش طبیعی + سریع‌ترین دورهٔ نقاهت

این هم از متن تبلیغات کاشت مو! حالا یک سؤال باقی می‌ماند:

 

چطور از تبلیغات کاشت مو نتیجه بگیرم؟

خیلی‌ پیش آمده است که مراکز کاشت مو، میلیون‌ها تومان پول خرج تبلیغات می‌کنند و دست آخر هم نه خبری از مشتری است، نه خیر و بهره‌ای از آن می‌بینند!

ولی واقعاً بازدهی و نتیجه‌گرفتن از تبلیغات، آن‌قدری که همه بزرگش کرده‌اند، سخت و نشدنی نیست! فقط باید قبل از شروع کمپین، چند اصل و پیش‌نیاز مهم را پاس کنید. چه پیش‌نیازهایی؟

✔️ مخاطب‌‌تان کیست؟

شرط اول و مهم برای تبلیغات کاشت مو، شناخت مخاطب هدف است. شناخت مخاطب و بازار هدف سمت‌وسوی تبلیغات شما را تعیین می‌کند.

شما باید بدانید قرار است در تبلیغات:

  • چه گروه‌هایی را نشانه بگیرید
  • ایدئال‌ترین مشتری برای شما چه کسانی هستند
  • چه نیاز‌ها و رفتارهایی دارند
  • گروه سنی و جنسیت آن‌ها چیست
  • سطح زندگی و میزان درآمد آن‌ها چطور است
  • چطور برای خرید تصمیم می‌گیرند

مثلاً عمدهٔ مخاطبان کاشت مو آقایان بین ۳۰ تا ۴۵ سال هستند. یا بیشتر متقاضیان کاشت ابرو، معمولاً خانم‌ها هستند.

یا اگر مرکز کاشت موی شما در شمال تهران باشد، عمدهٔ مشتریان هم ساکنان همان محدوده هستند. اغلب ساکنان این محدوده، وضعیت درآمدی خوبی دارند؛ پس احتمالاً مشکلی بابت پرداخت هزینه‌های کاشت ندارند و بیشتر دنبال آپشن‌هایی مثل کیفیت بالای کاشت، تخصص پزشکان و محیط کلینیک و… هستند.

در مقابل، اگر مخاطب هدف شما، درآمد چندان بالایی نداشته باشد، قیمت کمتر یا شرایط پرداخت اقساطی برای او مهم‌تر است.

می‌دانید فایدهٔ دانستن این اطلاعات و شناخت مخاطب چیست؟ تبلیغ شما متناسب با نوع مخاطب طراحی می‌شود، دقیقاً به دست کسی می‌رسد که به خدمات کاشت مویی که ارائه می‌دهید، نیاز دارد و بیشترین سود و آورده را برای شما دارد. این‌طوری نرخ کلیک روی تبلیغ و احتمال تبدیل مخاطب هم به‌شدت بالا می‌رود.

✔️ مزیت رقابتی‌‌تان چیست؟

اجازه دهید یک سؤال از شما بپرسم:

کدام ویژگی بارز شما، باعث می‌شود که انتخاب اول مشتریان باشید؟

جواب‌تان به این سؤال، همان مزیت رقابتی‌ است. در تبلیغات، باید روی همین نقطه دست بگذارید و با بولدکردن این مزیت، تمایز‌تان را به رخ مشتری بکشید و نظر او را جلب کنید.

مثل کاری که کلینیک «ایران نوین» در لیندینگ پیج خود به‌خوبی انجام داده است:

  • سابقه
  • قیمت پایین‌تر
  • امکان پرداخت اقساطی

نمونه لندینگ خوب

اگر متد و تکنیک جدیدی برای کاشت مو استفاده می‌کنید، آن را حتماً در تبلیغات برجسته کنید. کادر حرفه‌ای و کاربلد کلینیک، دستگاه‌های پیشرفته‌تر، قیمت مناسب‌تر نسبت به رقبا، تجربهٔ بیشتر یا تعداد بیشتر عمل کاشت‌ موفق و مشتریان راضی، همگی می‌توانند مزیت شما نسبت به رقبا باشند.

✔️ چقدر پول دارید؟

اگر دست‌و بالتان از نظر بودجهٔ تبلیغات تنگ باشد، نمی‌توانید سراغ روش‌های پرهزینه‌ای مثل تبلیغات بیلبوردی و اینفلوئنسر مارکتینگ بروید. همان اول تکلیف خرج و مخارج‌تان را برای ساخت و نمایش تبلیغات روشن کنید تا مجبور نشوید که در وسط راه، کمپین را نیمه‌کاره رها کنید.

مطالعهٔ مقالهٔ « بهترین راه‌های بودجه بندی تبلیغات که باید بشناسید» کمک‌تان می‌کند، دید بهتری دربارهٔ روش تخصیص و مدیریت بودجه در تبلیغات داشته باشید.

این نکته را هم همین جا یادآوری کنم که هزینهٔ بیشتر برای تبلیغات، لزوماً به‌معنای موفقیت و بازدهی بیشتر آن نیست. تبلیغاتی موفق است که با کمترین هزینه، بیشترین آورده را داشته باشد. در مقالهٔ «در یکتانت، چقدر خرج کنیم تا نتیجه بگیریم» راجع‌ به این موضوع بیشتر توضیح داده‌ایم. چند روش هم برای تبلیغات کم‌هزینه گفتیم.

✔️ کانال تبلیغاتی مناسب را انتخاب کنید

در نهایت، نوبت تعیین کانال‌های تبلیغاتی است. بودجه، مخاطب و هدف شما، روش و کانال تبلیغ را تعیین می‌کند. اگر هدف‌ از تبلیغات، جذب مشتری با کمترین هزینه باشد، بهتر است سراغ تبلیغات پیامکی، تبلیغات پوش نوتیفیکیشن و پخش تراکت بروید.

اما اگر می‌خواهید شناخته شوید و مردم دربارهٔ وجود کلینیک شما آشنا شوند، تبلیغات بنری در سایت‌های پربازدیدو تبلیغات بیلبوردی گزینهٔ مناسب‌تری هستند؛ البته اگه محدودیتی در بودجه ندارید! اگر پول زیادی برای تبلیغات ندارید، بهترین راه این است که فعالیت‌تان را در اینستاگرام شروع کنید و فالوورهای خود را (که همان مشتریان بالقوه شما هستند) به مشتری تبدیل کنید.

برای بازدهی بیشتر، می‌توانید در کنار بازاریابی در اینستاگرام از روش‌های ارزانی مثل ارسال پیامک‌‌، برای جذب بیشتر کمک بگیرید.

حالا توصیهٔ ما چیست؟ سبد متنوعی از انواع روش‌های تبلیغات داشته باشید تا در همهٔ کانال‌ها جلوی چشم مخاطب قرار بگیرید و بتوانید با تبلیغات مستمر، به نتیجهٔ مطلوب برسید. اگر این اصول اولیه را قبل از شروع تبلیغات رعایت کنید، مطمئن باشید تیر تبلیغات‌تان به سنگ نمی‌خورد!

مقاله پیشنهادی: ۹ روش و ۱۶ نمونه متن تبلیغات لیزر موهای زائد و خدمات پوستی کلینیک زیبایی

از همین امروز، شناخته شوید و مشتری جذب کنید!

خب! گفتنی‌ها را گفتیم و مسیر اصلی تبلیغات کاشت مو را به شما نشان دادیم. اگر می‌خواهید کلینیک‌تان به یکی از شلوغ‌ترین مراکز کاشت مو در بین رقبا تبدیل شود، منتظر شنبه نباشید! از همین امروز آستین بالا بزنید و استراتژی تبلیغاتی‌تان را بچینید.

حتماً به مقالهٔ «استراتژی تبلیغات چیست؛ ۶ نمونه استراتژی تبلیغاتی برتر» سری بزنید تا به‌همراه کلی نمونه و مثال با چم‌وخم تدوین استراتژی آشنا شوید.

در ضمن، اگر سؤال، نظر یا پیشنهادی دربارهٔ این مقاله دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

 

4.7/5 - (3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آموزش ساخت بهترین محتوای تبلیغاتی