💥 دوره جدید و رایگان آکادمی یکتانت: اصول تولید محتوای تبلیغاتی 💥

۲۴ ایدهٔ ناب برای کسب درآمد اینترنتی (معرفی بهترین مشاغل اینترنتی)

راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی | الهه سرباز | تاریخ بروزرسانی : ۲۰ فروردین ۱۴۰۳

۲۴ ایدهٔ ناب برای کسب درآمد اینترنتی (معرفی بهترین مشاغل اینترنتی)

✔️ دانشجو یا دانش‌آموز هستید و دنبال کار پاره‌وقت می‌گردید

✔️ کارمندید و یک شغل دوم ساده و پردرآمد می‌خواهید

✔️ خانه‌دارید و می‌خواهید منبع درآمد یا پس‌اندازی برای خودتان داشته باشید

این مقاله مخصوص خودتان است!

قرار است فهرست متنوعی شامل ۲۴ ایدهٔ واقعاً پول‌ساز از مشاغل اینترنتی را به شما معرفی کنیم. با کمک آن‌ها، می‌توانید بدون سرمایه (با سرمایهٔ خیلی کم)، از طریق اینترنت برای خودتان درآمدزایی داشته باشید.

پس تا آخر مقاله حتماً همراه ما باشید تا چیزی را از قلم نیندازید.

 

آپدیت: پس از درخواست شما عزیزان با به‌روزرسانی این مقاله، به ۳ پرسش چطور هر مهارت می‌تواند شغلی با درآمد خوب باشد، ویژگی‌های کسب‌وکار اینترنتی موفق و همچنین آیا بهترین کسب‌وکار، کسب‌وکار خودمان است، پاسخ دادیم.

 

منظور از مشاغل اینترنتی چیست؟

به زبان خیلی ساده، مشاغل اینترنتی، کارهایی هستند که به زمان و مکان خاصی وابسته نیستند و در بستر اینترنت و اغلب به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند.

در این دسته از مشاغل، بدون اینکه مجبور باشید از خانه خارج شوید، یا موظف باشید در تایم و محل معینی کار کنید، می‌توانید از طریق اینترنت و فقط با گوشی یا لپ‌تاپ خود پول دربیاورید.

کارهایی مثل آموزش‌های آنلاین (آموزش زبان، آشپزی، ترید و خریدو‌فروش ارزهای دیجیتال و…)، تولید محتوا، ادمینی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی، طراحی گرافیک، لوگو، سایت و اپلیکیشن و… نمونه‌‌ای از شغل‌های اینترنتی محبوب و پردرآمد هستند.

حالا که دقیقاً فهمیدیم منظور از مشاغل اینترنتی چیست، در ادامه به سراغ معرفی محبوب‌ترین شغل‌های اینترنتی برای کسب درآمد می‌رویم.

دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی
دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی

در این دورهٔ ۴ ساعته، یاد می‌گیرید چطور خودتان بنر، ویدیو و متن تبلیغاتی عالی و موثر را آماده کنید تا بازدهی تبلیغات را چند برابر کنید!

مشاهده دوره arrow-left

۲۴ روش و شغل اینترنتی برای کسب درآمد اینترنتی مناسب

برای انتخاب یک شغل اینترنتی مناسب، اول باید:

  • محدودیت‌های زمانی‌ را در نظر بگیرید
  • حوزهٔ موردعلاقه‌تان را کشف کنید
  • مهارت‌تان را در آن شاخه تقویت کنید

بعضی مشاغل اینترنتی هم مثل پادکستری یا فروشگاه آنلاین هستند که به سرمایهٔ اولیه نیاز دارند؛ پس بهتر است هزینه‌های اولیهٔ راه‌اندازی سایت و خرید تجهیزات را حساب کنید تا وسط راه شکست نخورید.

حالا برویم ببینیم چطور می‌توانیم از اینترنت درآمد کسب کنیم!

 

۱. تولید محتوا

اگر دستی بر قلم و مهارت در نوشتن دارید، تولید محتوای متنی برای سایت‌ها، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین مشاغل اینترنتی برای شماست.

برای تولید محتوا، به هیچ سرمایه‌‌ای نیاز ندارید؛ تنها چیزی که برای شروع کار می‌خواهید:

  • داشتن مهارت‌های نگارش و ویرایش
  • تسلط به زبان انگلیسی و ترجمه
  • آشنایی با تحقیق و جمع‌آوری مطالب
  • تخصص کافی در یک یا چند موضوع برای نوشتن (مثل مارکتینگ، گردشگری، تجهیزات دیجیتال، آشپزی، ارزهای دیجیتال و..)

آیکون تولید محتوا یکی از مشاغل اینترنتی

درآمد این شغل بسته به کیفیت کار شما و حوزه‌‌ای که دربارهٔ آن می‌نویسید، متغیر است؛ ولی در کل، شما می‌توانید به ۴ شکل از تولید محتوا درآمد خوبی به جیب بزنید:

روش اول را که همان ابتدا گفتیم؛ نویسندهٔ فریلنسر و تولید محتوای متنی برای سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام (مثل همین کاری که من انجام می‌دهم ?)

روش دوم راه‌اندازی سایت و کسب درآمد از طریق تبلیغات است. شما محتوای مفید و به‌دردبخور در اختیار کاربران می‌گذارید و پس از اینکه ترافیک سایت به حد قابل‌قبولی رسید، با تبلیغات در سایت، کسب درآمد از تولید محتوا را شروع می‌کنید.

چطور؟ یکی از راه‌ها همکاری با یکتانت است.

شما می‌توانید با ثبت‌نام در پنل یکتانت به‌عنوان «نمایش‌دهنده» و قراردادن جایگاه‌های تبلیغاتی در صفحات سایت‌تان، بازدیدهایتان را به کلیک و به‌ازای هر کلیک روی تبلیغات، پول دریافت کنید.

نمونه سایت محتوایی و کسب درآمد از تبلیغات یکی از مشاغل اینترنتی جذاب

برای اجرای این ایده به سرمایهٔ اولیه برای خرید دامنه و هاست نیاز دارید. باقی کار را می‌توانید با وردپرس دنبال کنید.

روش سوم، فروش محتوایی است که تولید کرده‌اید. در این روش، محتوای ارزشمند و کمیابی مثل ایبوک تولید می‌کنید و بابت ارائهٔ آن، از مخاطب پول می‌گیرید. مثل کاری که دیجیتالینگ انجام می‌دهد:

نمونه فروش محتوا یکی از راه‌های کسب درآمد از اینترنت

برای این کار، حتماً نباید سایت داشته باشید. شما می‌توانید فروش محتوا را با ساختن لندینگ پیج با کمک سرویس‌هایی مثل لندین انجام دهید.

روش چهارم هم فروش اشتراک است. در این روش شما دسترسی کاربران را به محتوای باارزش و اصیلی که تولید کرده‌اید، محدود می‌کنید و شرط دستیابی و بهره‌مندی از تمام محتوا را خرید اشتراک قرار می‌دهید؛ مثل کاری که متمم انجام می‌دهد.

فروش حق اشتراک

برای آشنایی بیشتر با شغل تولید محتوا و زیروبم آن، حتماً مقالهٔ «تولید محتوا چیست؟ (راهنمایی جامع، ولی به زبان ساده)» را مطالعه کنید.

نظر شما دربارهٔ این شغل چیست؟ آیا به نظرتان، می‌تواند به منبع درآمد خوبی تبدیل شود؟ روی آیکون روبه‌رو کلیک کنید و نظرتان را به اشتراک بگذارید:
4
آیا تولید محتوا می‌تواند به منبع درآمد خوبی تبدیل شود؟x

 

۲. آموزش آنلاین

زبان‌‌تان خوب است؟ برنامه نویسی بلدید؟ هنر خاصی دارید؟ فرقی نمی‌کند در چه زمینه‌ای تخصص و مهارت دارید؛ در هر صورت، با آموزش آنلاین می‌توانید مهارت‌ خود را به پول تبدیل کنید!

آموزش آنلاینِ مهارت‌های مختلف به دیگران، یکی از آن شغل‌های پردرآمد اینترنتی است که از چند طریق، شما را به پول می‌رساند.

روش اول، برگزاری وبینار است. در این روش، شما جلسه‌ای ترتیب می‌دهید و به‌ازای دریافت هزینه، به‌شکل زنده و تعاملی، دربارهٔ موضوعی که در آن متخصص هستید، صحبت می‌کنید یا مهارتی را به شرکت‌کنندگان می‌آموزید.

پلتفرم ایسمینار، یکی از بهترین بسترها برای برگزاری این دست آموزش‌های آنلاین است.

وبینار آنلاین یکی از مشاغل اینترنتی جذاب

روش دوم، برگزاری دوره‌های آنلاین و ویدئویی است. می‌توانید با فروش دانش و تخصص‌ در قالب دوره‌های آنلاین یا ویدیوهای آفلاین، درآمد کسب کنید.

برای فروش این دوره‌ها هم دو راه دارید؛ یا می‌توانید خودتان مستقیماً از طریق اینستاگرام یا سایت دوره‌تان را بفروشید. مثل کاری که خانم ندا عروضی در سایت شخصی خود انجام می‌دهد.

فروش دوره ویدیویی

یا اینکه با آکادمی‌های آنلاین همکاری کنید و درازای آموزش و تدریس در دوره‌های آن‌ها، پول بگیرید.

روش سوم، آموزش‌های خصوصی و عمومی مهارت‌هایی با موضوعات مختلف مثل زبان، نرم‌افزارهای کاربردی (مثل فتوشاپ، اکسل، ورد)، توسعهٔ فردی، کپی‌رایتینگ، برنامه‌نویسی و… است.

پلتفرم‌های زیادی مثل، اُتیچر، فرادرس، مکتب‌خونه و… زمینهٔ ارائهٔ این گونه آموزش‌ها را برای شما فراهم کرده که می‌توانید در آن‌ها به‌عنوان مدرس، مهارت خود را به دیگران بفروشید.

آموزش آنلاین و کسب درآمد از اینترنت در فرادرس

۳. همکاری در فروش

هر تصور منفی که دربارهٔ همکاری در فروش یا فروش پورسانتی به‌شکل سنتی دارید، دور بریزید! همکاری در فروش در بستر آنلاین، خیلی ساده‌تر از روش سنتی آن است. در این روش، دیگر نیاز نیست در گرمای تابستان و سرمای زمستان، ساعت‌ها از این مغازه به آن مغازه بروید یا چیزی را انبار کنید.

در سیستم همکاری در فروش آنلاین، شما فقط نقش یک واسطه و معرف را بازی می‌کنید که دیگران را به خرید یک محصول، تشویق و ترغیب می‌کنید و بابت هر فروش موفق یا هر کلیک، پورسانت مشخصی را دریافت کنید.

پلتفرم‌های مختلفی هم برای همکاری در فروش وجود دارد که در راس آن‌ها سیستم همکاری در فروش دیجی‌کالا قرار گرفته است.

راهنمای همکاری در فروش دیجی‌کالا یکی از مشاغل اینترنتی پرسود

خوبی این روش کسب درآمد اینترنتی این است که به سرمایهٔ زیاد احتیاج ندارید؛ تنها چیزی که می‌خواهید سایت یا بستر آنلاینی مثل پیج اینستاگرام یا گروه‌های تلگرامی است که محصول دیگران را در آن تبلیغ و حق کمیسیون‌ را از فروش آن دریافت کنید.

مثلاً می‌توانید در مقالات بررسی محصول وبلاگ‌، بعد از معرفی و بررسی محصولات، به دیجی‌کالا یا فروشگاهی که با آن همکاری می‌کنید، لینک دهید.

برای نمونه، اگر با یک فروشگاه تجهیزات دیجیتال، در فروش همکاری می‌کنید، می توانید با انتشار مطلبی دربارهٔ فهرست بهترین لپ‌تاپ‌های زیر ۱۰ میلیون (مثلاً) برای این خرید این لپ‌تاپ‌ها به آن فروشگاه لینک دهید.

نمونه همکاری در فروش

حتی می‌توانید  راهنماهای خود را در ویرگول منتشر کنید و لینک خرید محصولات معرفی‌شده  را در اختیار کاربران بگذارید. مثلاً می‌توانید لیست «بهترین افزونه‌های (قالب‌ها) وردپرس در سال ۱۴۰۲» را آماده کرده و به هر قالب در سایت ژاکت لینک دهید.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۴. مدیریت شبکه‌های اجتماعی

با شغل مدیریت شبکه‌های اجتماعی می‌توانید در خانه بنشینید و فقط با یک گوشی کلی درآمد کسب کنید. باورش سخت است، ولی شدنی است!

از آنجایی که مدیریت صفحات اجتماعی مهارت کافی می‌خواهد و کار وقت‌گیری است، خیلی کسب‌وکارها، فروشگاه‌های آنلاین، دکترها یا اینفلوئنسرها، کار مدیریت صفحات اجتماعی‌ را به ادمین‌ها می‌سپارند.

ادمین، وظیفهٔ رشد پیج، رساندن کسب‌وکار به درآمد بیشتر و در کل اداره و مدیریت صفحات اجتماعی است.

انتظاراتی که کارفرما از شما به‌عنوان ادمین دارد، مواردی مثل:

  • تهیه و انتشار پست و استوری و محتوای تبلیغات
  • آپلود فیلم و عکس
  • پاسخ‌دادن به دایرکت‌ها و کامنت‌ها
  • ثبت سفارش
  • مشاوره، برنامه‌ریزی و چیدن تقویم محتوا
  • تولید محتوا

البته انجام هر یک از این وظایف به توافق بین شما و کارفرما بستگی دارد.

مزیتی که ادمینی دارد، این است هم به سرمایه‌ای نیاز ندارد، هم می‌توانید هم‌زمان مدیریت چند صفحه را در دست بگیرید و درآمدتان را بیشتر کنید. می‌توانید با «دوره ویدیویی آموزش فتوشاپ برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی»، مهارت‌های خود را افزایش دهید.

حالا از کجا پروژه‌های ادمینی گیر بیاورید؟

بهترین راه این است که در دیدوگرام، پلتفرم تخصصی ادمین اینستاگرام، عضو شوید. در این پلتفرم هم می‌توانید به‌عنوان ادمین نمونه‌کارها و مهارت‌هایتان را به کارفرما معرفی کنید، هم به‌عنوان کارفرما، بهترین ادمین برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی‌تان را پیدا کنید.

ادمین شبکه‌های اجتماعی

نکتهٔ پرانتزی: به‌جز مدیریت شبکه‌ها اجتماعی، با بلاگرشدن هم می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی پول دربیاورید. البته در این روش، اینستاگرام برای تولید محتوا یا تبلیغات هیچ پولی به شما نمی‌دهد.

باید با تولید محتوای مستمر دربارهٔ کار، حوزهٔ تخصصی یا زندگی شخصی‌، فالوور جذب کنید و اصطلاحاً پیج‌تان را بالا بیاورید.

بعد که به اینفلوئنسر یک حوزه مثل آشپزی، لایف‌استایل، مد و زیبایی و… تبدیل شدید، می‌توانید با تبلیغ کسب‌‌وکارهای دیگر، درآمد کسب کنید.

برای اینکه مسیر پرپیچ‌وخم بلاگرشدن را مثل کف دست‌تان بشناسید، می‌توانید مقالهٔ «چطور بلاگر شویم؛ راهنمای کامل درباره بلاگر شدن» را مطالعه کنید.

 

۵. طراحی سایت

این روزها که همه‌چیز با سرعت خیلی زیادی به‌سمت اینترنتی‌شدن حرکت می‌کند، اگر طراحی سایت و کدنویسی یا مهارت‌های مرتبط با آن را بلد باشید، نان‌تان در روغن است!

البته، روش‌های ساده‌تری مثل طراحی سایت با وردپرس هم وجود دارد که کار را برای شما ساده‌تر می‌کند.

طراحی سایت به سرمایه‌ نیاز ندارد و می‌تواند در بستر اینترنت و به‌شکل فریلنسری انجام شود. مهارت‌هایی که به دردتان می‌خورد، عبارت‌اند از:

  • کدنویسی
  • وردپرس
  • طراحی رابط کاربری
  • UX

البته نیاز نیست تمام این مهارت‌ها را یاد بگیرید؛ حتی با دانستن یکی از آن‌ها (مثل کدنویسی یا وردپرس) هم می‌توانید از طریق ساخت سایت پول دربیاورید. می‌توانید این شغل را همین حالا با «دوره ویدیویی طراحی سایت وردپرسی بدون نیاز به دانش کدنویسی» شروع کنید.

ساده‌ترین روش پول درآوردن با طراحی سایت، رفتن به سراغ سایت‌های فریلنسری مثل پونیشا و انتخاب پروژه‌های طراحی یا ری‌دیزاین قالب سایت و فروشگاه‌های اینترنتی است.

برای کسب درآمد بیشتر، چند نکتهٔ زیر را در نظر بگیرید:

  • برای خودتان سایت داشته باشید و نمونه‌ کارها را آنجا بگذارید
  • در لینکدین فعالیت حرفه‌ای داشته باشید و شبکه‌ٔ خود را بسازید
  • ترندهای طراحی سایت را دنبال کنید و به‌روز بمانید

۶. کوچینگ و خدمات مشاوره

کوچینگ و خدمات مشاوره، از آن دسته مشاغل اینترنتی آبرومند و با پرستیژ بالاست که درآمد خوبی هم دارد.

کوچینگ مهارتی است که در آن یک مربی یا مشاور، با پیشنهاددادن راهکارهای مناسب، به دیگران کمک می‌کند بهترین نتیجه را از قابلیت‌ها و توانمدی‌های خود داشته باشند. این راهنمایی و مشاوره می‌تواند راجع به هر موضوعی باشد؛ از سلامت و تناسب اندام فرد گرفته تا مسائل مالی و شغلی و کسب‌وکار و تحصیلی و فردی.

برای کسب درآمد از این طریق این شغل، دو راه دارید:

۱. در سایت شخصی و شبکه‌های اجتماعی‌ مثل لینکدین، کار و مهارت‌تان را تبلیغ کنید

۲. از طریق تبلیغات شفاهی و دهان‌به‌دهان و ارجاعات مشتریان راضی قبلی، مشتری‌های بیشتری برای کوچینگ جذب کنید

برای نمونه آقای عادل طالبی، در سایت خود، از ارائهٔ خدمات کوچینگ و مشاوره به کسب‌وکارها خبر داده است.

عادل طالبی

نمونهٔ دیگر هم خانم حمیده دهقانی است که خدمات کوچینگ سلامت و رشد فردی را ارائه می‌دهد:

خانم حمیده دهقانی

۷. کارشناس سئو

سئو مهارت و دانش بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای موتورهای جست‌وجو مثل گوگل است. کارشناس سئو یکی دیگر از مشاغل پردرآمد اینترنتی است که بازار کار خیلی خوبی دارد و می‌توانید به‌راحتی از راه دور با سایر کسب‌وکارها همکاری کنید.

اگر می‌خواهید به عنوان یک کارشناس سئو پروژه‌های خوبی گیرتان بیاید و درآمدتان را افزایش دهید، باید تسلط کافی روی این موارد داشته باشید:

وقتی این مهارت‌های پایه را در خودتان تقویت کردید، به ۴ شکل می‌توانید از آن کسب درآمد کنید:

✔️ به‌عنوان کارشناس سئو در شرکت‌ها و آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ به‌شکل دورکار مشغول به کار شوید

✔️ سایت خودتان را بالا بیاورید و از طریق روش‌هایی که قبلاً گفتیم (تبلیغات، همکاری در فروش، تولید محتوا و فروش محصولات) درآمد کسب کنید

✔️ از طریق آموزش سئو، مهارت‌تان را به دیگران یاد دهید

✔️ به سایر کسب‌وکارها برای بهبود رتبهٔ سایت‌شان مشاوره دهید

می‌توانید همین حالا با کمک «دوره ویدیویی آموزش سئو»، در این مسیر آینده‌دار قدم بگذارید!

 

۸. کارشناس گوگل ادز

گوگل ادز

کسب‌وکارها یا مهارت لازم برای اجرای کمپین‌های گوگل ادز ندارند یا زمان کافی برای مدیریت و بهینه‌سازی آن. اینجاست که از دل این محدودیت، یکی از بهترین مشاغل اینترنتی بیرون می‌آید: کارشناس گوگل ادز

اصلی‌ترین وظیفهٔ کارشناس گوگل ادز این است که بتواند با چیدن استراتژی مناسب، اجرا، مدیریت و بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغات گوگل، مشتریان بیشتری جذب و فروش کسب‌وکار را افزایش دهد.

تسلط بر موارد زیر حرف اول را در این شغل می‌زند:

  • تسلط بر سازوکار گوگل ادز و کمپین‌های آن
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • کار با داشبورد گوگل ادز و کیورد پلنر
  • کار با ابزارهای تحلیلی مثل گوگل آنالیتیکس، گوگل تگ منیجر و…
  • توانایی تجزیه‌وتحلیل و گزارش‌نویسی

اگر از بین مشاغل این لیست، انتخاب شما کارشناس گوگل ادز است، می‌توانید همین الان قدم اول را بردارید! با دانلود ایبوک رایگان و ارزشمند «راهنمای جامع تبلیغات در گوگل» صفرتاصد تبلیغات در گوگل را به زبانی ساده یاد بگیرید.

 

۹. طراح گرافیک

تا وقتی که کسب‌وکارها به طراحی صفحات سایت، لوگو، پست‌ها، استوری‌ها و بنرهای تبلیغاتی، موشن گرافیک و… نیاز دارند، بی‌شک عنوان شغلی طراحی گرافیک یکی از پردرآمدترین کارها در لیست مشاغل اینترنتی است.

پس اگر دستی بر آتش هنر و طراحی دارید و نحوهٔ کارکردن با ابزارهای طراحی مثل فتوشاپ، کنوا و ایلاستریتور و… را بلدید، طراحی گرافیک می‌تواند یک شغل نان و آب‌دار برای شما باشد!

در این شغل، نمونه‌کارهایتان جور معرفی شما و نشان‌دادن مهارت‌تان را به دوش می‌کشند. پس برای گرفتن پروژه‌های بیشتر و کسب درآمد بهتر، تا جایی که می‌توانید نمونه‌ کارهای قوی و دستچین‌شده‌تان را شبکه‌های اجتماعی‌ مثل لینکدین و اینستاگرام و سایت‌های کاریابی مثل پونیشا به اشتراک بگذارید.

نمونه کارهای طراح گرافیک

یک راه دیگر فروش تمپلیت‌های آماده است که می‌توانید از طریق سایت خودتان یا سایت‌های واسطه بفروشید. مثلاً می‌توانید تمپلیت آماده تراکت، بنر سایت، پست اسلایدی اینستاگرام، کارت ویزیت و… را طراحی کنید و بفروشید.

فروش لایه باز

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۱۰. صداپیشگی

اگر صدای جذاب و لحن و گفتار رسا و سالمی دارید (مثل گوینده‌های رادیو) می‌توانید به‌عنوان دوبلور یا صداپیشه از آن درآمد کسب کنید. معمولاً افراد زیادی برای ضبط کتاب‌های صوتی، پادکست، صداپیشگی در مستندها، انیمیشن‌ها، ویدیوهای تبلیغاتی و فیلم‌ها و… به‌دنبال افراد خوش‌صدا می‌گردند.

می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و به‌عنوان صداپیشه، یک شغل اینترنتی جذاب و با درآمد مناسب داشته باشید. حالا چطور می‌توانید به جمع صداپیشگان بپیوندید و از این طریق درآمد داشته باشید؟ ۲ راه دارید:

  • در شبکه‌های اجتماعی مهارت خود را معرفی و با شبکه‌سازی پروژه‌های مختلف دریافت کنید
  • با استودیوهای ضبط صدا به‌شکل دورکاری یا پروژه‌ای همکاری کنید

صداپیشگی یکی از مشاغل اینترنتی

۱۱. طراحی اپلیکیشن و بازی

اپلیکیشن‌ها با زندگی روزمزهٔ آدم‌ها گره خورده‌اند و مردم برای رفع نیازهای کوچک و بزرگ خود، از مسیریابی و گرفتن تاکسی اینترنتی گرفته تا ورزش و کارهای بانکی و یادگیری زبان، به سراغ اپلیکیشن‌های داخل موبایل‌شان می‌روند.

اپ‌های بازی‌ و سرگرمی هم از هر طیف سنی‌، طرفداران همیشگی خودشان دارند. با این حساب، اگر در برنامه‌‌نویسی و طراحی اپ و بازی مهارت و توانایی بالایی دارید، این شغل می‌تواند یکی دیگر از گزینه‌های روی میز، به‌عنوان یک شغل اینترنتی پردرآمد برای شما باشد.

شما از ۳ راه می‌توانید با طراحی اپلیکیشن به درآمد برسید:

راه اول این است که یک اپ کاربردی یا بازی جذاب و مهیج طراحی کنید و دانلود و استفاده از آن را پولی کنید.

روش دوم پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای است؛ در این روش، مخاطب شما برای دسترسی به تمام قابلیت‌های برنامه یا خرید اقلام موردنیازش در بازی (مثل سکه و جان اضافه و…) به خرید اشتراک یا پرداخت پول نیاز دارد.

روش آخر هم همکاری با شرکت‌ها به‌عنوان سازنده و طراح اپ است. خیلی از شرکت‌ها نسخهٔ اپلیکیشن سایت‌شان را هم ارائه می‌دهند و برای این کار به یک طراح کاربلد اپلیکیشن نیاز دارند.

با شبکه‌سازی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص لینکدین و به اشتراک‌گذاشتن نمونه کار،‌ فرصت‌های شغلی زیادی به سمت شما سراریز می‌شود.

مقاله پیشنهادی: میزان درآمد تبلیغات درون برنامه ای + راه‌های کسب درآمد از تبلیغات درون اپلیکیشنی

۱۲. تولید محتوای ویدئویی و کسب درآمد اینترنتی از طریق نمایش تبلیغات

تولید محتوای ویدئویی و انتشار آن در یوتیوب و آپارات یک روش عالی و البته نه‌چندان ساده برای کسب درآمد اینترنتی است. موضوع ویدئوی شما خیلی مهم نیست. اگر بتوانید یک ویدئوی سرگرم‌کننده یا آموزشی جذاب و پرطرفدار تولید و شرایط پلتفرم‌هایی مثل آپارات و یوتیوب را برای درآمدزایی رعایت کنید، به درآمد خوبی می‌رسید.

مثلاً در حال حاضر در یوتیوب، داشتن ۱۰۰۰ سابسکرایب و حداقل ۴ هزار بازدید در ۱۲ ماه گذشته، شرط اصلی نمایش تبلیغات و دریافت پول به‌ازای هر بازدید است. شرایط درآمدزایی از آپارات را هم در تصویر زیر می‌بینید:

شرایط کسب درآمد از آپارات

تولید محتوای ویدئویی، آن هم با این فضای اشباع یوتیوب می‌تواند سخت باشد؛ اما اگر صبور باشید و محتوای باکیفیتی تولید کنید، می‌توانید در بین رقبا متمایز شوید و پول خوبی به جیب بزنید.

برای شروع، به تجهیزات حرفه‌ای برای ساخت ویدیو احتیاج ندارید و با یک گوشی متوسط به بالا و نهایتاً یک میکروفن ارزان هم کارتان راه می‌افتد؛ ولی برای ادامهٔ مسیر، برای اینکه کیفیت کار خود را ارتقا دهید و مخاطبان بیشتری جذب کنید، باید کم‌کم تجهیزات خود را هم حرفه‌ای کنید.

طبق تجربه، چیزی که در یوتیوب یا آپارات مهم است، بیشتر از اینکه کیفیت ویدیوها باشد، فایدهٔ ویدیو است. این فایده حتماً نباید اطلاعات به‌روز و آموزش چیزی باشد! خندیدن و سرگرم‌شدن هم فایده به حساب می‌آید.

برای اینکه با جزئیات کسب درآمد از یوتیوب آشنا شوید، می‌توانید مقاله‌ٔ «آموزش کسب درآمد از یوتیوب (فعال‌سازی کسب درآمد از یوتیوب)» را که قبلاً تهیه کردیم، مطالعه کنید.

 

۱۳. فروش عکس یا فایل‌های دیجیتال

اگر عکاس هستید یا عکس‌ها و فایل‌های دیجیتال خلاقانه، حرفه‌ای و جذابی تولید می‌کنید، ساده‌ترین و بی‌دردسرترین راه این است که از طریق فروش این عکس‌ها و فایل‌ها پول دربیاورید!

سایت‌ها و پلتفرم‌های خارجی زیادی مثل سایت Adobe Stock، سایت Shutterstock و سایت 500PX و… وجود دارند که می‌توانید عکس‌های خود را به‌شکل آنلاین در آن منتشر کنید تا دیگران این عکس‌ها را از شما بخرند.

آن‌ها مبلغی از هر خرید را به‌عنوان پورسانت از آن کسر و باقی پول را به حساب شما واریز می‌کنند.

کسب درآمد از اینترنت با فروش عکس از طریق adobe stock

از آنجایی که فروش عکس در سایت‌های خارجی درآمد ارزی برای شما به‌همراه دارد، می‌تواند شغل ساده و پردرآمدی برای عکاسان باشد.

یک روش دیگر هم این است که عکس‌ها و فایل‌های دیجیتال‌تان را به NFT تبدیل کرده و با قیمت بالایی بفروشید. شما همچنین می‌توانید آثارتان را در سایت شخصی خودتان هم مستقیم بفروشید.

مقاله پیشنهادی: بهترین ایده های فروش اینترنتی در سال ۱۴۰۲

۱۴. ورود داده (دیتا اینتری)

اگر از وردپرس یا بقیهٔ سیستم‌های مدیریت محتوا سر در می‌آورید، دیتا اینتری، یکی از ساده‌ترین مشاغل اینترنتی برای شماست. دیتا اینتری یا ورود داده، همان جمع‌آوری و واردکردن داده‌هایی مثل اعداد و فرمول‌ها و اطلاعات محصول به سایت و فروشگاه‌های اینترنتی است.

این کار به مهارت نویسندگی و تولید محتوای خیلی قوی نیاز ندارد و تقریباً هر کسی می‌تواند از عهدهٔ آن بربیاید. دیتا اینتری خیلی جذاب و سرگرم‌کننده نیست؛ ولی در عوض شغل اینترنتی ساده‌ای است. اگر در ورود اطلاعات سرعت عمل بالایی داشته باشید، درآمد نسبتاً خوبی نصیب‌تان می‌شود.

فریلنسرهای دیتا اینتری

۱۵. پشتیبان تلفنی و آنلاین

پشتیبانی آنلاین به مهارت فنی و تخصصی نیاز ندارد. اگر این توانایی‌ها را در خودتان می‌بینید، می‌توانید به‌عنوان کارشناس کال‌سنتر و پشتیبانی، بدون نیاز به حضور در محل کار استخدام شده و با کارکردن از منزل پول دربیاورید:

  • روابط عمومی و مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی قوی‌
  • گپ‌زدن با مشتریان و رسیدگی به شکایات‌ آن‌ها
  • ارائهٔ راه‌حل برای مشکلات و پاسخ به سؤالات مشتریان

پشتیبانی معمولاً یک شغل ۲۴/۷ و منعطف است که با توجه به شرایط خودتان می‌توانید شیفت‌‌های کاری‌تان را مشخص کنید.

?نکته: اگر می‌خواهید به‌عنوان پشتیبان آنلاین و تلفنی مشغول به کار شوید، باید قبل از هرچیزی اطلاعات جامع و دقیقی دربارهٔ آن برند و نحوهٔ پاسخ به سؤالات احتمالی مشتریان کسب کنید.

نگران این موضوع هم نباشید! بیشتر کسب‌وکارها یک دورهٔ چندروزه برای نیروهای پشتیبانی خود برگزار می‌کنند و اطلاعات لازم دربارهٔ کار و روند پاسخ‌دهی به مشتریان را به آن‌ها آموزش می‌دهند.

مقاله پیشنهادی: ۴ راه برای کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی

۱۶. ترجمه، تایپ و ویراستاری

یک دستهٔ دیگر از مشاغل اینترنتی خانگی که اتفاقاً خواهان زیادی هم دارد، تایپ، ترجمه و ویراستاری است.

تایپ‌کردن به مهارت خاصی نیاز ندارد! کارفرما یک عکس، نسخهٔ دست‌نویس یا فایل صوتی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما با سرعت و دقت بالا، آن را در قالب ورد یا PDF تایپ می‌کنید و به‌ازای هر کلمه یا هر صفحه، مبلغ مشخصی دریافت می‌کنید.

اگر به سایت‌های کاریابی فریلنسری سری بزنید، کلی پروژهٔ تایپ با قیمت‌های مختلف می‌توانید انتخاب کنید.

کار ترجمه و ویراستاری تخصصی‌تر از تایپ است و به مهارت نگارش و ویرایش و تسلط به زبان دوم نیاز دارد.

ترجمهٔ کتاب و متون درسی و دانشگاهی، ترجمه و زیرنویس ویدئوها و ترجمهٔ مقالات برای وبلاگ‌ها راه‌های کسب‌ درآمد از این مهارت هستند.

ویراستاری هم اصولی دارد که با یادگرفتن آن‌ها، می‌توانید موقعیت‌های شغلی مرتبطی را مثل ویراستاری مقاله‌های وبلاگ، مجلات، مقاله‌های علمی و کتاب‌ها پیدا کنید.

 

۱۷. فروش آنلاین محصولات

اگر خودتان کالای خاصی تولید می‌کنید یا در شهر و منطقهٔ شما محصول خاصی پرطرفدار است، می‌توانید آن را به‌شکل آنلاین بفروشید و پول خوبی کسب کنید. خوشبختانه، ویترین‌های آنلاین شما برای فروش محصولات بسیار متنوع است!

یکی از راه‌های فروش آنلاین محصولات این است که یک پیج اینستاگرام بزنید و محصولات خود را در آن تبلیغ کنید و بفروشید.

فروش آنلاین محصولات در اینستاگرام

رفته‌رفته که کارتان در اینستاگرام گرفت، می‌توانید با ساخت یک سایت، کسب‌وکارتان را گسترش دهید و در گوگل هم بفروشید.

روش راحت‌تر فروش محصولات هم این است که در سایت‌های واسطه مثل دیوار و شیپور یا ترب و ایمالز محصولات خود را قرار داده و مستقیم یا با واسطه بفروشید.

حتی می‌توانید با بازکردن غرفه، فروش محصول در باسلام را شروع کنید یا به‌عنوان فروشنده در دیجی‌کالا، محصولات خانگی یا محلی شهرتان مثل برنج شمال، گز، شیرینی‌جات و تنقلات اصفهان و یزد، ادویه‌جات مشهد و هر محصول دیگری را که بخواهید، در این پلتفرم‌های آنلاین بفروشید.

غرفه در باسلام

از روش همکاری در فروش هم غافل نشوید! همان‌ طور که کمی قبل هم اشاره کردیم، می‌توانید با راه‌اندازی سایت یا یک پیج اینستاگرام یا حتی گروه‌های تلگرامی، برای محصولات دیگران مشتری جمع کنید و با ترغیب آن‌ها به خرید، پورسانت‌تان را دریافت کنید.

در ضمن اگر انتخاب شما فروش آنلاین است، پیشنهاد می‌کنیم سری به مقالهٔ «چگونه محصولات خود را در اینترنت بفروشیم؟ (بررسی ۷ روش پربازده)» بزنید تا هم با چم‌وخم این کار آشنا شوید و هم نکات ارزشمندی را برای فروش اینترنتی بیشتر یاد بگیرید.

مقاله پیشنهادی: بهترین کالا برای فروش اینترنتی در سال ۱۴۰۲ کدام است؟ (۳۱ ایده)

۱۸. ادیت ویدئو

از آنجایی که بازاریابی ویدئویی روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود، نیاز به ادیتوری کاربلد برای ویرایش فیلم‌ها هم بیشتر احساس می‌شود.

اگر همین الان یکی از سایت‌های کاریابی را باز کنید و «ادیتور» یا «تدوین‌گر ویدئو» را جست‌وجو کنید، لیست بلندبالایی از فرصت‌های شغلی را می‌بینید که به یک نیروی ماهر برای تدوین و ادیت ویدئوهای خود نیاز دارند و پول خوبی هم بابت آن می‌دهند.

پس اگر می‌توانید با نرم‌افزارهای ویرایش عکس و فیلم مثل پریمیر کار کنید، ادیت و تدوین ویدئو یک شغل اینترنتی پرسود برای شما خواهد بود.

 

۱۹. دستیار مجازی

دستیار مجازی تقریباً معادل ادمین و همان منشی یا مسئول دفتر است، منتهی به‌صورت آنلاین یا مجازی. به عبارت دیگر، دستیار مجازی شخصی است که گوشه‌ای از کارهای اداری و نامه‌نگاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و مدیریت را به کمک مدیران و به‌شکل مستقل و خارج از محل کار (به‌طور آنلاین و ریموت) پیگیری و اجرا می‌کند.

شما برای کارکردن با عنوان دستیار مجازی به دانش و پیش‌زمینهٔ خیلی خاصی نیاز ندارید و فقط با چند ساعت کار در طول هفته می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید.

وظایف دستیار مجازی، بسته به خواسته و نیاز کارفرما، متفاوت است؛ ولی در کل داشتن این مهارت‌ها برای کارکردن به‌عنوان دستیار واجب است:

  • مدیریت و برنامه‌ریزی جلسات، سفرهای کاری و قرارهای ملاقات
  • پاسخ‌گویی به ایمیل‌، پیام‌ و تماس‌ها
  • تنظیم و پیگیری اسناد و پرونده‌ها

نمونه پروژه دستیار مجازی

۲۰. دیجیتال مارکتر

اگر در دیجیتال مارکتینگ یا زیرشاخه‌های آن (بازاریابی محتوایی، کارشناس سئو، گوگل ادز، محتوا، شبکه‌های اجتماعی و…) مهارت کافی داشته باشید، کارفرماها برای‌تان سر و دست می‌شکنند و محال است که بیکار بمانید!

مثل بقیهٔ مشاغل اینترنتی، خوبی این شغل هم این است که مقید به زمان و مکان خاصی نیستید و می‌توانید به‌طور هم‌زمان چند پروژه را پیش ببرید و درآمد بیشتری کسب کنید.

مهارت‌هایی که برای مارکترشدن نیاز دارید، بسته به شاخهٔ فعالیت شما متفاوت است؛ اگر می‌خواهید یک مارکتر همه‌فن‌حریف باشید، باید مهارت‌هایی مثل موارد زیر را بلد باشید:

  • بازاریابی و چیدن استراتژی
  • تحلیل و بررسی
  • تحقیق و سرچ
  • کار تیمی و مدیریت پروژه
  • کار با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
  • تولید محتوا
  • اجرای کمپین‌های تبلیغاتی

با این حال می‌توانید فقط روی مهارت‌های مورد نیاز یک شاخه هم تمرکز کنید و در همان متخصص شوید. برای مثال، همان طور که در بالا گفتیم، خیلی از شرکت‌ها فردی را به‌طور جداگانه برای دست‌گرفتن سئو یا کمپین‌های تبلیغات کلیکی نیاز دارند. شما می‌توانید به‌عنوان کارشناس سئو، کارشناس گوگل ادز یا… ریموت با آن‌ها کار کنید و درآمد خوبی داشته باشید.

ما قبلاً در مقالهٔ «چگونه کارشناس دیجیتال مارکتینگ شویم؟» مسیر شغلی مارکترشدن را توضیح داده‌ایم که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

در ضمن، اگر می‌خواهید یادگیری دیجیتال مارکتینگ را با منبع معتبر و مطمئنی شروع کنید، آموزش دیجیتال مارکتینگ  را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا صد بازاریابی دیجیتال  را یاد بگیرید.

مقاله پیشنهادی: معرفی ۶ دوره رایگان دیجیتال مارکتینگ با مدرک معتبر

۲۱. استخدام نیرو

تا همین چند سال قبل، استخدام نیروهای جدید، برعهدهٔ منابع انسانی شرکت‌ها بود؛ ولی حالا این کار به یک شغل اینترنتی و مستقل با درآمد نسبتاً خوب تبدیل شده است.

پست‌کردن فرصت‌های شغلی موردنیاز، پیداکردن متقاضیان، بررسی رزومه و درخواست آن‌ها، دست‌چین‌کردن رزومه‌ها و انجام مصاحبهٔ اولیه (ایمیل، لینکدین یا تماس تلفنی) از مسئولیت‌های اصلی این شغل است. برای این کار هم به سرمایه نیاز ندارید و می‌توانید به‌طور ریموت با شرکت‌ها کار کنید.

نمونه استخدام نیرو در لینکدین

۲۲. حسابداری

اغلب کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک یا حتی اشخاص و اینفلوئنسرهای بزرگ برای مدیریت امور مالی خود به یک حسابدار نیاز دارند. اگر به حساب‌کتاب و مدیریت بودجه و امور مالی علاقه و البته تخصص دارید، حسابداری یکی از بهترین مشاغل اینترنتی برای شماست.

کارهایی مثل ثبت و مدیریت درآمد و هزینه‌ها، تطبیق پرداخت‌ها و تهیهٔ گزارش‌های مالی برعهدهٔ حسابدارهاست.

برای کسب درآمد از این شغل به شکل آنلاین، شما یا باید از طریق صفحات فرصت‌های شغلی شرکت‌ها رزومهٔ خود را برای آن‌ها ارسال کنید یا مستقیماً با افراد و کسب‌وکارها در لینکدین ارتباط بگیرید.

یک روش مرسوم دیگر، همکاری با شرکت‌های حسابداری است که از آن‌ها پروژه می‌گیرید و در خانه انجام می‌دهید. روش آخر هم این است که در سایت‌های کاریابی فریلنسری دنبال پروژه‌های حسابداری بگردید.

 

۲۳. پادکستر

اگر تولید محتوای ویدئویی و صحبت‌کردن جلوی دوربین برای‌تان سخت است، تولید پادکست را امتحان کنید. پادکست، محتوای صوتی با موضوع مشخصی است که در بازه‌های زمانی معین در بستر اینترنت منتشر می‌شود.

بسته با بزرگی یا کوچکی پروژهٔ پادکست، وظایف یک پادکستر شامل موارد زیر است:

  • تولید محتوا و متن پادکست
  • توانایی برنامه‌ریزی و زمان‌بندی برای انتشار منظم پادکست
  • توانایی کار با ابزارهای تولید و ضبط مثل میکروفون و نرم‌افزارهای ویرایش و پابلیش پادکست
  • فن بیان و صدای خوب

راه زیادی هم برای کسب درآمد از پادکست وجود دارد:

1️⃣ تبلیغ کنید

وقتی با تولید پادکستی مفید و ارزشمند توانستید تعداد شنونده‌های خود را بالا ببرید، می‌توانید کم‌کم از طریق تبلیغ محصولات و خدمات (ترجیحاً مرتبط با موضوع پادکست‌تان) درآمد کسب کنید.

مثلاً اگر پادکست شما دربارهٔ کسب‌وکارهاست، می‌توانید خدمات مشاوره یا کوچینگ مشاغل را تبلیغ و درآمد کسب کنید.

2️⃣ اسپانسر بگیرید

اسپانسرینگ روش مرسومی برای کسب درآمد از پادکست است. در این روش شما برای هر اپیزود از پادکست خود یک حامی مالی یا اسپانسر جذب می‌کنید و به‌ازای کمک مالی آن‌ها، اسپانسر را معرفی می‌کنید.

3️⃣ حمایت شنونده‌ها

در این روش خیلی رک‌وراست از مخاطبان خود می‌خواهید که اگر محتوای پادکست شما برای‌شان مفید بوده و دوست داشتند، با حمایت مالی از شما به ادامهٔ ساخت پادکست کمک کنند.

4️⃣ فروش اشتراک

اگر ایدهٔ پادکست‌تان خیلی گرفت و توانستید شنونده‌های زیادی جذب کنید، می‌توانید برای دسترسی به اپیزودهای بیشتر پادکست‌، حق اشتراک آن را بفروشید.

5️⃣ ساخت پادکست برای کسب‌وکارها

بعضی کسب‌وکارها، یک پادکست مرتبط با حوزهٔ کاری خودشان راه می‌اندازند (مثل علی‌بابا و پادکست رادیو دور دنیا) و برای تولید اپیزودهای آن، به یک پادکستر نیاز دارند. می‌توانید برای کسب درآمد، به‌عنوان پادکستر در این پروژه‌ها به‌شکل دورکار با کسب‌وکارها همکاری داشته باشید.

 

۲۴. مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی – پرفورمنس

مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی آخرین روش کسب درآمد اینترنتی در این لیست است. مدیر کمپین (یا کمپین منیجر) باید بتواند علاوه‌ بر طراحی و برنامه‌ریزی انواع کمپین‌های تبلیغاتی، نظارت و مدیریت دقیقی بر روند کمپین داشته باشد و با تحلیل‌وبررسی نتایج تبلیغات، کمپین تبلیغات را بهینه‌سازی کند.

اصلی‌ترین مهارت‌هایی که یک کمپین منیجر باید داشته باشد، عبارت‌اند از:

  • مسلط به گوگل ادز و قوانین گوگل
  • شناخت انواع پلتفرم‌های تبلیغات کلیکی
  • مسلط بر ابزارهای تحلیلی دیجیتال مارکتینگ
  • مسلط بر شاخص‌های کلیدی عملکرد تبلیغات کلیکی
  • گزارش‌نویسی
  • تجزیه‌وتحلیل و بهینه‌سازی

اگر می‌خواهید به یک کمپین منجیر حرفه‌ای تبدیل شوید، یک پیشنهاد عالی برای شما داریم!

ما در یکتانت، یک دورهٔ رایگان و کاربردی تهیه کردیم و در آن انواع تبلیغات یکتانت، ساخت و بهینه‌سازی کمپین، کار با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و صفر تا صد کار با پنل یکتانت را به شما آموزش داده‌ایم. خبر خوب اینکه با ثبت‌نام و گذراندن «دوره صفر تا صد کار با پنل یکتانت»، مدرک معتبری هم دریافت می‌کنید که می‌توانید آن را ضمیمهٔ رزومهٔ خود کنید.

خب، این از لیست مشاغل اینترنتی؛ حالا چطور و از کجا باید این مشاغل را پیدا کنیم؟ در بخش بعدی به این سؤال پاسخ داده‌ایم.

 

چطور شغل اینترنتی پیدا کنیم؟

به‌‌جز مشاغلی مثل همکاری در فروش، فروش آنلاین و از این دست کارها، شما می‌توانید شغل موردنظرتان را از طریق این ۴ روش پیدا کنید:

 

  • سایت‌های کاریابی اینترنتی

اگر به‌دنبال کارهای فریلنسری و فری‌تایم هستید، اولین جایی که می‌توانید دنبال شغل موردنظرتان بگردید‌، سایت‌های کاریابی اینترنتی مثل پونیشا و کارلنسر است.

در این سایت‌ها، با جست‌وجوی عنوان شغلی مدنظرتان، لیستی از پروژه‌ها در زمینه‌های مختلف مثل طراحی لوگو و سایت، تولید محتوا، طراحی گرافیک، ترجمه و تایپ و… بالا می‌آید که می‌توانید با توجه به مهارت، بودجهٔ پیشنهادی کارفرما و فیلترهای مدنظر خودتان، پروژهٔ مناسبی را انتخاب کنید.

یافتن شغل اینترنتی در کارلنسر

سایت‌های تخصصی‌تری هم هستند که به‌طور خاص در یک زمینه، رابط بین کارجو و کارفرما هستند؛ مثل پلتفرم دیدوگرام که به‌شکل تخصصی فرصت‌های شغلی مربوط به مدیریت پیج‌های اینستاگرام را ارائه می‌دهد.

  • شبکه‌سازی

هرچه دایرهٔ ارتباطاتتان را گسترش دهید، شانس بیشتری برای گرفتن پروژه‌های بهتر دارید. شبکه‌سازی و تعامل و ارتباط با همکاران و افرادی شبیه به خودتان، باعث می‌شود آدم‌های بیشتر شما را بشناسند و جلوهٔ معتبری داشته باشید.

این‌طوری، به‌جای اینکه شما دنبال کار بگردید، کارفرما شما را پیدا و از طریق همین نفوذ و ارتباطاتتان به دیگران معرفی شده و پیشنهادهای کاری خوبی دریافت می‌کنید.

برای شبکه‌سازی، از برندسازی شخصی هم غافل نشوید! شما برای ساختن برند شخصی، می‌توانید یک پروفایل در لینکدین بسازید و همکاران و افراد مرتبط یا حوزهٔ کاری تان را دنبال کنید. همچنین می‌توانید یک سایت برای خودتان طراحی کنید و نمونه کارها و نظرات مشتری‌های قبلی را در آن قرار دهید.

در مقالهٔ «پرسونال برندینگ چیست؛ ۶ مرحله برندسازی شخصی»، تکنیک‌های بیشتری را برای ساخت برند شخصی‌تان یاد بگیرید.

  • صفحهٔ فرصت‌های شغلی

خیلی از شرکت‌ها، بخشی از پروژه‌هایشان را برون‌سپاری می‌کنند و کار را به فریلنسرهای حرفه‌ای می‌سپارند. اگر به صفحات فرصت شغلی سایت‌های مختلف نگاهی بیندازید، حتماً موقعیت‌های خوبی از مشاغل اینترنتی و دورکار مثل کارشناس گوگل ادز یا تولید محتوا پیدا می‌کنید.

  • لینکدین

شما می‌توانید پروژه‌های مختلف را لینکدین پیدا کنید و پس از برقراری ارتباط با شرکت‌ها (اعضای آن‌ها)، کار موردنظر را انجام دهید. در این روش، دیگر نیاز نیست درصدی از درآمد خود را به واسطه‌ها پرداخت کنید.

 

هر مهارت = یک شغل اینترنتی با درآمد مناسب!

 

بله، هر مهارتی را می‌توان به شغل اینترنتی تبدیل کرد؛ به‌ شرطی که تکلیف یک‌ سری چیزها را روشن کنید.

مثلاً بدانید مهارت شما چقدر خریدار دارد یا چه راه‌های درآمدی برای آن ممکن است.

در ادامه، قدم‌به‌قدم مسیر تبدیل مهارت به شغل اینترنتی را بررسی می‌کنیم.

 

مرحلهٔ اول: ارزیابی خودتان و مهارتی که دارید

برای کسب درآمد از اینترنت، قبل از اینکه به گزینه‌های موجود فکر کنید، باید سراغ دانش و مهارت خود بروید و خودتان را ارزیابی کنید.

ارزیابی خود شامل چند مرحله است:

  • اول، شناسایی دانش و مهارت

فهرستی از کارهایی که در آن مهارت و دستی بر آتش دارید، تهیه کنید؛ می‌خواهد نوشتن و طراحی باشد یا فروش و روابط اجتماعی قوی.

  • دوم، علایق

زمان شناسایی مهارت‌ها، به علایق خود هم توجه کنید؛ اگر بتوانید علاقهٔ خود را به شغل تبدیل کنید، نتایج بزرگی خواهید گرفت.

نکته: برای راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین خود، شاید نیاز باشد دانش و مهارت خود را ارتقا دهید.

پس اول شناسایی کنید و بعد با مشخص‌کردن نقاط ضعف و قوت، دنبال بهبود باشید؛ ولی این مرحله نباید شما را عقب بیندازد. می‌توانید یادگیری را با کارکردن هم‌زمان کنید.

  • سوم، تقاضای بازار

قدم سوم ارزیابی بازار است. ببینید بازار چقدر به مهارت یا علاقهٔ شما نیاز دارد یا چه بازارهای کوچکی (Niche) وجود دارد که می‌توانید وارد آن شوید.

با اطلاعاتی که از این ۳ مرحله به دست می‌آورید، می‌توانید تصمیم بگیرید وارد چه حوزه‌ای شوید.

برای مثال، شما مهارت خوبی در کار با سایت وردپرسی دارید؛ ولی با بررسی بازار کار، متوجه می‌شوید اوضاع درآمدتان اگر کدنویسی را هم یاد بگیرید، بهتر خواهد شد.

اینجاست که تصمیم می‌گیرید با ارتقای مهارت و توسعهٔ فردی به درآمد بهتر برسید؛ بهتر است درجا نزنید!

به‌خصوص در شرایط بد اقتصادی، شما باید مهارتتان کامل باشد تا بتوانید درآمد داشته باشید یا گزینه‌های جایگزین زیادند.

وقتی حوزهٔ شغلی خود را انتخاب کردید و خواستید کار را شروع کنید، هم‌زمان به شبکه‌سازی هم فکر کنید. هرچه با آدم‌های بیشتری در حوزهٔ کاری خود آشنا باشید، شانس یادگیری، پیشرفت و فرصت کاری بالاتری خواهید داشت.

می‌توانید از ساخت پروفایل لینکدین شروع کنید. هر چند وقت یک بار هم پستی در لینکدین منتشر کنید تا افراد بیشتری با مهارت شما آشنا شوند؛ بالاخره باید تخصص خودتان را نشان دهید.

نکته: شبکه‌سازی به‌معنای ارتباط با فردی است که به شما اعتماد دارد و بر اساس همان، شما را به دیگران معرفی می‌کند؛ یعنی قدم اول که جلب اعتماد است، بر گردن دیگری است.

 

مرحلهٔ دوم: انتخاب مدل درآمدی

قدم پس از ارزیابی و انتخاب حوزهٔ شغلی، انتخاب مدل درآمدی است:

مدل درآمدی شغل اینترنتی

  • فریلنسری

مهارت شما طوری است که می‌توانید به‌عنوان یک کار اینترنتی در منزل بمانید، پروژه بگیرید و درآمد کسب کنید؛ مثل طراحی سایت و اپلیکیشن، ترجمه و ویراستاری و ادمین شبکه‌های اجتماعی.

  • نمایش تبلیغ

چیزی دارید که می‌توانید با نمایش تبلیغات دیگران در آن درآمد کسب کنید؟

برای مثال، مهارت شما طراحی اپلیکیشن است؟ در همان اپلیکیشن خودتان هم می‌توانید تبلیغ کسب‌وکارها را با کمک یکتانت نمایش دهید و درآمد داشته باشید.

شاید مهارت شما تولید محتوا باشد. اینجا می‌توانید صفحه‌ای در اینستاگرام، پروفایلی در لینکدین یا حتی سایت محتوایی راه بیندازید و پس از آن با کمک یکتانت و زیرمجموعه‌های آن درآمد کسب کنید.

یکتانت به شما کمک می‌کند بدون نیاز به مذاکره با کسب‌وکارها، جایگاه‌های تبلیغاتی در سایت یا اپلیکیشن همیشه پر باشد.

از طرفی، اگر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید، می‌توانید به لیست نمایش‌دهنده‌ها اضافه شوید تا کسب‌وکارها شما را انتخاب کنند.

  • حق کمیسیون یا پورسانت

مدل درآمدی شما می‌تواند به‌شکل همکاری در فروش باشد؛ یعنی شما محصول کسب‌وکارهای دیگر را تبلیغ می‌کنید و به‌ازای هر فروش، کمیسیون می‌گیرید.

برای مثال، مقاله‌ٔ «۱۰ لپ‌تاپ دانشجویی» را آماده می‌کنید و در آن، به لپ‌تاپ‌ها پس از بررسی در دیجی‌کالا (مثلاً) لینک می‌دهید تا آن را بخرند. پس از آن، به‌ازای هر خریدی که از طریق ارجاع شما انجام می‌شود، پورسانت مشخصی پرداخت می‌شود.

پیج پربازدیدی در اینستاگرام یا لینکدین دارید؟ باز هم می‌توانید با معرفی محصولات متنوع از این راه درآمد کسب کنید. سایت‌های ایرانی مختلف با محصولات متفاوت مثل هاست، قالب و افزونه وردپرس، کفش، لپ‌تاپ، قابلمه، لوازم آرایشی و… به شما اجازه می‌دهند از این روش به درآمد خوبی برسید.

  • فروش

کالا، خدمت یا دانش خود را بفروشید و درآمد کسب کنید.

مثلاً یک ایده کسب‌وکار اینترنتی این است که فروشگاه اکسسوری در اینستاگرام راه بیندازید و محصولات دست‌ساز بفروشید.

یک ایدهٔ دیگر هم می‌شود ضبط دوره و فروختن آن در سایت‌های واسطه یا در سایت شخصی خودتان! حتی می‌توانید ایبوک آموزشی خوبی آماده کنید و آن را بفروشید.

هر مهارتی که بتوانید مراحل بالا را برای آن انجام دهید، یک شغل اینترنتی با درآمد مناسب برای شما خواهد شد.

در دنیای دیجیتالی که در آن زندگی می‌کنیم، آن‌قدر به وجود مشاغل اینترنتی عادت کرده‌ایم که بدیهی به نظر می‌آیند؛ ولی واقعاً اهمیت این مشاغل چیست؟ در بخش بعد بررسی می‌کنیم.

 

اهمیت راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی چیست؟

در عصر اینترنت و ارتباط آنلاین، نبود کسب‌وکار آنلاین غیر عادی است؛ یعنی اگر شما مهارت یا کسب‌وکاری دارید و از ظرفیت اینترنت برای درآمدزایی از آن استفاده نمی‌کنید، به امکانات زیاد و سودهای بزرگی عامدانه پشت کرده‌اید.

در زمانهٔ ما رفتار مردم مثل آموزش، خرید و ارتباط به بستر دیجیتال گسترش پیدا کرده است و کسب‌وکار آنلاین متناسب با آن‌ها ایجاد شده است.

از طرف دیگر، می‌گویند هرجا مشتری هست، سود همان جاست؛ مثلاً ۲ سمت خیابان‌های شلوغ همه جا پر از فروشگاه است. در این زمانه که بخش نسبتاً زیادی از زمان آدم‌ها در اینترنت می‌‌گذرد، چه جایی شلوغ‌تر از اینترنت برای کسب سود وجود دارد؟

اینترنت خیلی از محدودیت‌ها را هم از میان بر می‌دارد؛ مثلاً مرزهای جغرافیایی.

جالب نیست که در خانهٔ خود در ایران بنشینید و پروژه از خارج بگیرید یا به‌راحتی، از تهران به شهروندی در اهواز زبان درس دهید یا کالا بفروشید؟

وقتی محدودیت‌های جغرافیایی کسب‌وکار برداشته شود، محدودیت‌های درآمدزایی آن هم کم می‌شود. اگر برای داشتن کسب‌وکاری بزرگ‌تر، به چندبرکردن مغازه و افزایش شعبه نیاز نداشته باشید، هزینه‌های گسترش کار هم کمتر می‌شود.

همان طور که هزینهٔ گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی کمتر است، هزینهٔ راه‌اندازی آن هم کمتر از سایر کسب‌وکارهاست.

هزینه‌های زیادی را با راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی از جلوی راه برمی‌دارید؛ هزینه‌هایی مثل اجارهٔ مغازه، ریسک انتخاب محل کسب‌وکار، آب و برق و… هزینه‌هایی است که راه‌اندازی کسب‌وکار را سخت می‌کنند.

ولی چطور این کسب‌وکار را به موفقیت برسانیم؟ در ادامه می‌خوانیم.

 

۵ ویژگی کسب‌وکار اینترنتی موفق!

معیارهای کسب‌وکار اینترنتی موفق کوچک و بزرگ ندارد! هر کسب‌وکاری در صورتی موفق به حساب می‌آید که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

ویژگی‌های مشاغل اینترنتی موفق

  • زیروبم بازار را می‌شناسد

هدف از وجود هر کسب‌وکاری ارائهٔ ارزشی به مشتریان و کسب سود در مقابل است. برای اینکه ارزش خلق کنیم، اول باید ببینیم اوضاع بازار از چه قرار است.

برای مثال، چه محصولات یا خدماتی با چه ویژگی‌هایی عرضه می‌شوند، وضعیت قیمت‌گذاری چگونه است، رقبا چه مزیت‌هایی دارند و آن‌ها چه ارزش‌هایی خلق کرده‌اند.

شناخت بازار کمک می‌کند جایگاه خود در آن پیدا کنید. ببینید در کدام گوشهٔ بازار هنوز جا برای کار وجود دارد یا کدام گوشه دست‌نخورده باقی مانده است.

ممکن است تغییری کوچک مثل اضافه‌کردن یک ویژگی به محصول یا ارائهٔ خدمات پس‌ازفروش قوی‌تر شما را از رقبا جلو بیندازد.

برای اینکه از این مرحله به سلامت بگذرید، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «مهم‌ترین اصول بازاریابی چیست؛ آموزش ۵ اصل اولیه بازاریابی از نگاه کاتلر» را بخوانید.

  • مخاطب و بازار هدف مشخصی دارد

کسب‌وکار موفق می‌داند قرار است محصول یا خدمت خود را به چه کسانی ارائه کند. این افراد ویژگی‌های مختلفی مثل سن، جنسیت، شغل و محل زندگی دارند که باید مشخص شود.

شناخت بازار هدف از ۲ جهت اهمیت دارد:

۱. محصول یا خدمتی ایجاد کنیم که دقیقاً برای برطرف‌کردن نیازهای این افراد طراحی شده باشد. به‌علاوه، تجربه‌ای ایجاد کنیم که برای این افراد رضایت‌بخش باشد تا باز هم ما را انتخاب کنند.

۲. از کانال و به زبانی با این افراد ارتباط بگیریم که می‌دانیم به آن پاسخ می‌دهند.

مثلاً برای ارتباط‌گرفتن با زنان بالای ۵۰ سال نمی‌توانیم از همان زبان و کانالی استفاده کنیم که دختران ۲۰ تا ۳۰ از آن استقبال می‌کنند.

در همین گروه زنان بالای ۵۰ سال – که می‌شود بازار هدف شما – زنانی که تمام عمر خانه‌دار بوده‌اند و زنانی که کارمندان بازنشسته هستند – که احتمالاً مخاطب هدف شما هستند – ویژگی‌های متفاوتی دارند.

یک نمونه – بازار و مخاطب هدف – هم در تصویر زیر ببینید که از مقالهٔ «Target Market یا بازار هدف چیست؟» قرض گرفتیم. در این مقاله، دربارهٔ این موضوع مفصل صحبت و راه‌های شناسایی بازار هدف را هم بررسی کردیم.

بازار هدف چیست

  • می‌تواند ساده‌تر از دیگران مشکل مشتری را حل کند

در دنیای رقابتی کسب‌وکارهای اینترنتی، به‌شرطی موفق می‌شوید که بتوانید ساده‌تر از دیگران مشتری را به راه‌حل مشکل خود برسانید؛ یعنی راه‌حلی که هم برای کم‌هزینه‌تر باشد، هم به تلاش کمتری نیاز داشته باشد و هم راحتی و سادگی را برای مشتری فراهم کند.

  • هدف خود را می‌شناسد

کسب‌وکار بی‌هدف راه به جایی نمی‌برد. هر کسب‌وکاری باید اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خود را داشته باشد و به‌سمت آن‌ها حرکت کند.

اولین نتیجهٔ هدفمندی این است که زمان و هزینهٔ خود را هدر نمی‌دهید؛ چون می‌دانید دنبال چه چیزی هستید و چه چیزهایی برایتان مهم است.

برای مثال، هدف شما این است که از کسب‌وکار فروش اینترنتی اسباب‌بازی‌های چوبی درآمد بیشتری کسب کنید. برای این کار ۲ راه دارید:

۱. محصول خود را در بازار جهانی هم بفروشید

۲. هزینهٔ تولید را کاهش دهید

هر کدام را که انتخاب کنید، به‌سوی همان حرکت می‌کنید و در زمانی که مشخص کرده‌اید، به آن دست می‌یابید.

یک مثال دیگر هم بزنیم؟ مثلاً یک نفر با مهارت تولید محتوا و سئو سایتی برای ارائهٔ خدمات راه‌اندازی می‌کند. در مرحلهٔ اول، هدف او جذب کسب‌وکارهاست و در ادامه هم می‌خواهد با جذب افرادی با مهارت‌های مشابه با خود تیم‌سازی کند تا بتواند کار خود را گسترش دهد.

رسیدن به هدف دوم در گرو دستیابی به هدف اول است؛ چراکه کمک می‌کند افراد بیشتری را قانع کند همکاری با او سودآور است.

  • با توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود آشناست

درست است که همیشه جا برای بهبود وجود دارد؛ ولی نباید دربارهٔ ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود دچار اشتباه شوید!

مثلاً اگر نویسندهٔ محتوای فریلنسر هستید و برنامهٔ شما برای افزایش درآمد این است که روزی یک مقالهٔ ۴ هزار کلمه‌ای بنویسید، ممکن است از واقع‌گرایی دور شوید.

جدا از پیداکردن پروژه‌هایی که چنین حجمی از کار بطلبند، هر روز ۴ هزار کلمه نوشتن، توانایی‌ها و خلاقیت شما را تحلیل می‌برد؛ چون در چنین کارهایی زمان استراحت به‌اندازهٔ زمان کار اهمیت دارد.

شاید هم بخواهید با راه‌اندازی آنلاین شاپ درآمدی برای خودتان دست‌وپا کنید؛ ولی به یک سری مسائل قبل از شروع فکر نکنید، کارتان خراب می‌شود:

  • نحوهٔ ارسال
  • اندازهٔ سبد خرید (مثلاً فروش جوراب خوب است، ولی سبد کوچکی دارد؛ باید قبل از راه‌اندازی، فکری برای نحوهٔ ارسال و هزینهٔ آن کنید!)
  • حاشیهٔ سود
  • انبارداری
  • ظرفیت تولید محتوا
  • امکانات موردنیاز برای تولید محتوا
  • بودجهٔ تبلیغات
  • نحوهٔ تامین محصول

پیشنهاد می‌کنیم حتماً مقالهٔ «منظور از ماتریس SWOT چیست و چه کمکی به ما می‌کند؟» را مطالعه کنید.

در بخش آخر مقاله، یک ادعا را دربارهٔ مشاغل اینترنتی بررسی می‌کنیم.

 

بررسی یک ادعا: بهترین شغل اینترنتی کسب‌وکار خودت است

آدم‌ها یا صاحب کسب‌وکار خود هستند یا برای کسب‌وکار شخص دیگری کار می‌کنند. در دنیای اینترنت هم مشاغل به این شکل هستند:

  • مهارت دارید و به‌صورت پروژه‌ای و کار آنلاین در خانه برای کسب‌وکار دیگری کار می‌کنید
  • کسب‌وکار خود را راه می‌اندازید، می‌توانید مهارت خود را هم به کسب‌وکار تبدیل کنید؛ مثلاً سایتی راه‌اندازی می‌کنید و مهارت تولید محتوا و سئوی خود را به کسب‌وکارها ارائه می‌کنید

هر کدام مزیت‌ها و معایب خود را دارند.

فریلنسری و شغل اینترنتی آزادی زیادی در زمان‌بندی کار به شما می‌دهد. می‌توانید هر ساعتی از شبانه‌روز کار کنید. هزینه و زمان رفت‌وآمد هم در جیبتان می‌ماند.

همین طور می‌توانید از هرجایی کار کنید. بعضی فریلنسرها ترجیح می‌دهند به جاهای مختلف سفر کنند و هم‌زمان با کار، خرج سفر خود را تامین کنند.

خوبی کار پروژه‌ای این است که به یک کارفرما محدود نیستید و می‌توانید هم‌زمان چند پروژهٔ مختلف بگیرید و درآمد بیشتری کسب کنید. در بعضی مشاغل امکان گرفتن پروژه از خارج و کسب درآمد دلاری هم وجود دارد.

در کنار همهٔ این خوبی‌ها، باید بدانید درآمد ثابت ندارید و ظرفیت درآمدی مشاغل مختلف هم متفاوت است.

اگر به‌دنبال افزایش درآمد هستید، باید حتماً به فکر کسب مهارت‌های جدید و رشد باشید. به همین دلیل مهم است که تمام زمان خود را به کار اختصاص ندهید و زمانی برای آموزش هم در نظر بگیرید.

از آنجایی که تنظیم زمان کار و استراحت هم دست خودتان است، ممکن است در کار زیاده‌روی کنید. غرق‌شدن در کار و زندگی بی‌برنامه در کمین همهٔ فریلنسرهایی است که کار و زندگی شخصی خود را جدا نمی‌کنند.

وقتی بنا بر کسب پروژه باشد، بخشی از کار بازاریابی را سایت‌های واسط فریلنسر و کارفرما انجام می‌دهند؛ ولی باید به فکر شبکه‌سازی و ساخت پرسونال برندینگ هم باشید.

در شبکه‌های اجتماعی مخصوصاٌ لینکدین حضور داشته باشید و با آدم‌های فعال در حوزهٔ کاری‌تان ارتباط برقرار کنید. توانایی مذاکره هم مهم است.

اگر این بخش را خوب انجام ندهید، گرفتن پروژه‌های بهتر و رشد بسیار سخت می‌شود؛ ولی این به معنی این است که راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی خودمان راه‌حل بهتری است؟

در این حالت، شما رئیس خودتان هستید. به کسی جواب پس نمی‌دهید؛ ولی مسئولیت همه‌چیز با شماست. از راه‌اندازی کسب‌وکار و تمام مسائل ریزودرشت آن تا بازاریابی و فروش.

از طرفی هزینه‌ها هم هم‌زمان با درآمد رشد می‌کند. شاید هم نیاز باشد کسی را استخدام کنید و حقوق دهید!

در فریلنسری فقط یک مهارت به‌علاوهٔ کمی بازاریابی و شبکه‌سازی کافی است؛ ولی راه‌اندازی کسب‌وکار به چندین مهارت نیاز دارد.

مثلاً نویسندهٔ محتوایی که تصمیم می‌گیرد سایت راه بیندازد و با همکاری در فروش و نمایش تبلیغ، درآمد کسب کند، باید طراحی سایت، پشتیبانی و سئو هم بداند.

از طرفی، نیاز است برنامهٔ مشخصی برای افزایش ترافیک داشته باشد. وقتی که ابتدای کار بودجهٔ کمی داشته باشد، باید تمام این کارها را به‌تنهایی انجام دهد تا آرام‌آرام تیم خود را بسازد.

با این اوصاف، آیا می‌توان گفت بهترین کسب‌وکار آنلاین کسب‌وکار خودت است؟ از نظر ما به‌طور مطلق، نه! به شما، مهارت‌ها و توانایی‌هایتان بستگی دارد.

اگر راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی خودتان چیزی است که می‌خواهید، به‌سمت آن بروید. البته اگر قبل از راه‌اندازی کسب‌وکار خود با کارکردن برای دیگران چه به‌صورت تمام‌وقت، چه پروژه‌ای، تجربه کسب کنید و مهارت‌هایتان را افزایش دهید.

یک نکته هم در آخر بگوییم و پروندهٔ این بخش را هم ببندیم: اگر روحیهٔ کار در شرایط سخت، روبه‌روشدن با چالش‌های ریز و درشت و قبول شکست را دارید، داشتن کسب‌وکار خودتان گزینهٔ خوبی برای کسب درآمد است.

فقط اینکه بعضی‌ها رویافروشی می‌کنند که به‌راحتی می‌توان همان اول کار، روزی چند میلیون درآمد داشت؛ حقیقت این است که چنین چیزی در ابتدای کار کمی دور از واقعیت است.

هر کسب‌وکاری و هر شغل اینترنتی در مراحل اولیه درآمد خوبی ندارد. صبور باشید و با استمرار و توسعهٔ فردی به درآمد خوبی برسید. اگر چنین روحیه‌ای دارید، همین امروز شروع کنید!

 

از مهارت خود درست پول دربیاورید!

اجازه دهید به‌عنوان حرف آخر یک نکتهٔ مهم را هم یادآوری کنیم: پول‌درآوردن از طریق اینترنت، نه سن‌وسال می‌شناسد و نه سرمایهٔ آن‌چنانی می‌خواهد.

اولین و مهم‌ترین سرمایه‌تان، مهارت‌های شماست.

اگر بتوانید دانش، تخصص و مهارت‌ خود را در هر حوزه‌ای (به‌خصوص مشاغلی که معرفی کردیم) تقویت کنید و از طریق شبکه‌سازی، روابط‌ را گسترش دهید، هیچ‌وقت بیکار نمی‌مانید و همیشه پیشنهادات کاری خوبی دریافت می‌‌کنید.

یک پیشنهاد هم ما برای شما داریم که قادر خواهید بود چند ایده را هم‌زمان دنبال کنید: راه‌اندازی سایت محتوایی که  می‌توانید به چند روش از آن درآمد کسب کنید:

  • کسب درآمد از تبلیغات با یکتانت
  • انتشار رپورتاژ
  • همکاری در فروش از طریق تولید محتواهای آموزشی، راهنماها و لیست‌ها
  • فروش محتوا مثل ایبوک، چک‌لیست و تولکیت
  • حق اشتراک برای برخی محتواها

در آخر، اگر شما هم ایده‌ای برای پول‌درآوردن از اینترنت دارید و جای مشاغل اینترنتی پول‌ساز دیگری را در این لیست خالی می‌بینید، خوشحال می‌‌شویم که به تکمیل این لیست کمک کنید و نام آن شغل را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

4.3/5 - (36 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

26 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سهیل
سهیل
1 سال قبل
نظر شما دربارهٔ این شغل چیست؟ آیا به نظرتان، می‌تواند به منبع درآمد خوبی تبدیل شود؟ روی آیکون روبه‌رو کلیک…" بیشتر بخوانید

با سلام. من آشنایی زیادی با فعالیت‌های مجازی و اینترنتی و کسب درآمد از این طریق، نداشتم. وقتی با عبارت “تولید محتوا” آشنا شدم، این فکر به ذهنم رسید که با فعالیت در این حوزه، در مسیر زندگی ام تحولی ایجاد کنم. نویسندگی من تا حدودی خوب است. در فضای مجازی (مانند واتساپ، تلگرام و اینستاگرام) در گروههایی که عضو هستم، مثل گروه‌های دوستی، دوستان دوره دانشجویی، گروه‌هایی ‌که توسط واحد دانشگاهی ایجاد شده و اغلب اعضای آنان کارمندان و اساتید دانشگاه هستند، قلم و نگارش بنده مورد توجه آنها قرار می‌گیرد. البته صادقانه عرض کنم که خود را یک نویسنده حرفه ای یا دارای تجربه بالا و مسلط، نمی‌دانم. هیچوقت نخواسته ام در این زمینه ادعایی داشته باشم یا از خود تعریف و تمجید کنم. برای بنده بهترین معیار در شناسایی توانهای فردی و استعداد در هر حوزه ای، داوری مخاطبان و خوانندگان مطالب بنده است نه چیز دیگر. می‌خواهم بگویم قادر نیستم در حوزه نویسندگی از خودم تعریف کنم، چون از نظر بنده، ورود به هنر نویسندگی، واجد شرایط و ویژگی هایی است که از نظر اهل فن، باید مورد تایید قرار گیرد. این عرصه جای جولانگاه هر قلم به دستی نیست. به عقیده بنده نویسندگی و صاحب استعداد بودن و قرار گرفتن در این جایگاه، کار هر کسی نیست. ورود به این عرصه، شرایط و ملزومات خاصی دارد که فرد علاقمند باید آن شرایط را احراز کند.
اغلب در پی این فکر بودم که به چه صورتی از این قابلیت استفاده کنم که نه تنها دامنه یادگیری و ارتقای کیفیت نوشتنم را بالا ببرم، بلکه اگر قادر باشم بتوانم درآمدی هم در کنار آن داشته باشم.
امیدوارم بتوانم شرایط ورود به این وادی را داشته باشم.

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  سهیل
11 ماه قبل

سلام
وقت بخیر
در مقالهٔ «تولید محتوا چیست؟ (راهنمای جامع، ولی به زبان ساده)»، به راه‌های کسب درآمد از تولید محتوا اشاره کردیم. پیشنهاد می‌کنیم این مقاله رو مطالعه کنین.

مرتضی کاظمی
مرتضی کاظمی
8 ماه قبل

بسیار عالی و کامل بود .
امیدارم بتوانم با این اطلاعات پل های موفقیت طی کنم

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  مرتضی کاظمی
8 ماه قبل

سلام
خیلی خوشحالیم این مقاله برای شما مفید بوده 🙂
برای شما آرزوی موفقیت می‌کنیم ?

حمید نیکویی
حمید نیکویی
8 ماه قبل

باسلام وعرض ادب
بنده سالیان زیادی است که درحوزه طب سنتی فعالیت دارم مراجعان حض. ری و غیرحضوری زیادی داشته ام که از آشنایی اولیه تا درمان رضایتبخش آنها همواره پشتیبانشان بودم ولی هیچگاه هنر کسب درآمد حداقلی از این معلومات وتجاربم را نداشته و به همین دلیل هم دستم خالی است. خواهشمندم چنانچه راهکاری برای راهنمایی اینجانب سراغ دارید بفرمایید. آیا کسی هست که برنامه ای دراین رابطه ارایه دهد وبنده هم همکارش باشم. ممنون

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  حمید نیکویی
8 ماه قبل

سلام
وقت بخیر
شما می‌تونین از خدمات آژانس «مشاورهٔ رشد و مارکتینگ» ما بهره ببرین«

بازاریابی اصولی و فروش بیشتر با آژانس مشاوره رشد و مارکتینگ

روح اله
روح اله
6 ماه قبل
نظر شما دربارهٔ این شغل چیست؟ آیا به نظرتان، می‌تواند به منبع درآمد خوبی تبدیل شود؟ روی آیکون روبه‌رو کلیک…" بیشتر بخوانید

با سلام بله به شرط تلاش

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  روح اله
6 ماه قبل

بله، هم تلاش مستمر و هم رعایت اصول ✌🏼

سیداحمد قاسمی
سیداحمد قاسمی
5 ماه قبل
نظر شما دربارهٔ این شغل چیست؟ آیا به نظرتان، می‌تواند به منبع درآمد خوبی تبدیل شود؟ روی آیکون روبه‌رو کلیک…" بیشتر بخوانید

سلام خدا قووت بله حتما به درآمد خواهد رسید این مورد کسب و کار اطلاعات به روز میخواد که بتونه مخاطب رو وسوسه کنه

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  سیداحمد قاسمی
5 ماه قبل

سلام

ممنون که نظرتون رو با ما در میون گذاشتین.

مهدیه جباری
مهدیه جباری
5 ماه قبل

مفیدترین و رفه ای ترین مقاله ای بود که خواندم.

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  مهدیه جباری
5 ماه قبل

خیلی خوشحالیم اینو می‌شنویم خانم جباری 🙂

ممنون که به ما فیدبک می‌دین.

ابراهیم
ابراهیم
4 ماه قبل

سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان
آیا امکان داره از مقالات و مطالب سایت شما در صفحات شخصی خودم استفاده کنم یا خیر

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  ابراهیم
4 ماه قبل

سلام

وقت بخیر

اگه به منبع و نویسندهٔ هر مقاله اشاره کنین، ایرادی نداره.

مائده
مائده
4 ماه قبل

سلام
من میخواستم آموزش ببینم ولی بین شرکت تو دوره های ادمینی ، سئو سایت و گوگل ادز موندم
پیشنهاد شما کدوم هستش ؟

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  مائده
4 ماه قبل

سلام

اول از همه باید ببینین به کدوم حوزه بیشتر علاقه دارین. هرکدوم رو بگذرونین و تجربه کسب کنین، می‌تونین هم پروژهٔ خارجی بگیرین و هم پروژهٔ ایرانی.

عبدالواحد ختیبی
عبدالواحد ختیبی
3 ماه قبل

عالی

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  عبدالواحد ختیبی
3 ماه قبل

خوشحالیم اینو می‌شنویم 🙂
ممنون که بازخورد می‌دین.

Mohsen
Mohsen
3 ماه قبل

خیلی پر محتوا و مفید بود
به من خیلی کمک کردم ممنونم

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  Mohsen
3 ماه قبل

خوشحالیم اینو می‌شنویم و برای ما ارزشمنده 🙂
ممنون از شما که به ما فیدبک می‌دین.
موفق باشین.

صالحی
صالحی
3 ماه قبل
نظر شما دربارهٔ این شغل چیست؟ آیا به نظرتان، می‌تواند به منبع درآمد خوبی تبدیل شود؟ روی آیکون روبه‌رو کلیک…" بیشتر بخوانید

سلام خیلی خوب توضیح دادید به نظرم امکان پذیر.

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  صالحی
3 ماه قبل

سلام
خوشحالیم اینو می‌شنویم 🙂
ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتین.
اگه به این حوزه علاقه دارین، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ زیر رو هم مطالعه کنین:

تولید محتوا چیست + راه‌های درآمدزایی

حسین نجف پور
حسین نجف پور
3 ماه قبل

خیلی عالی، ممنون

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  حسین نجف پور
3 ماه قبل

خوشحالیم اینو می‌شنویم 🙂
ممنون از شما که به ما بازخورد می‌دین.

کاربر
کاربر
2 ماه قبل

ممنون از مطالب مفیدتون

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  کاربر
2 ماه قبل

خوشحالیم این مقاله برای شما مفید بوده 🙂
ممنون از شما که به ما فیدبک می‌دین.

آموزش تولید محتوای تبلیغاتی