فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

آموزش کسب درآمد از یوتیوب (فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب)

مقالات دیجیتال مارکتینگ | تحریریه یکتانت | تاریخ بروزرسانی : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱

آموزش کسب درآمد از یوتیوب

یوتیوب بزرگترین سرویس اشتراک ویدیو در سراسر دنیا و یکی از زیرمجموعه‌های گوگل است که تعداد کاربران فعال آن در طول ماه به رقم خارق‌العاده بیش از دو میلیارد نفر رسیده است و روزانه حجم بسیار زیادی از محتوای ویدیویی روی این پلتفرم بارگذاری می‌شود.
یوتیوب یکی از منابع اصلی دسترسی به محتوای ویدیویی با موضوعات مختلف است که با توجه به امکانات و قابلیت‌های ویژه این سرویس، کاربران زیادی تلاش می‌کنند محتوای تولید یا جمع‌آوری شده خود را یوتیوب قرار دهند.
از آنجایی که دسترسی به این سرویس محبوب در ایران مسدود شده است و از طرف دیگر گوگل نیز ما را تحریم کرده است شاید نتوان به راحتی به یوتیوب و پلن‌های کسب درآمد آن دسترسی داشت، ولی راهکارهایی برای کسب درآمد دلاری از یوتیوب وجود دارد. با ما همراه باشید. (چنانچه می‌خواهید با مفهوم ویدیو مارکتینگ آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا این مقاله را مطالعه کنید)

 

راه‌های درآمد زایی از یوتیوب

یوتیوب برای تولیدکنندگان و بازنشردهندگان محتوا شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته است تا بتوانند با فعالیت خود در این سرویس به درآمد برسند.

گاهی این درآمد به جایی می‌رسد که کاربران در ماه چندین میلیون دلار به جیب می‌زنند. در این قسمت می‌خواهیم ببینیم چطور می‌توان از طریق یوتیوب پولدار شد.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

پلن مستقیمی که یوتیوب برای کسب درآمد کاربران در نظر گرفته براساس میزان بازدید ویدیوها تنظیم شده است و طبیعتا هر چه بازدید ویدیوهای شما بیشتر درآمد بیشتری خواهید داشت، به همین سادگی! البته این تمام ماجرا نیست و از روش‌های زیر نیز می‌توانید در یوتیوب درآمد داشته باشید:

1- افزایش تعداد مشترکان: کاربران علاوه بر تماشای ویدیوهای کانال شما، می‌توانند عضو کانال شوند. هر چه تعداد مشترکان بیشتر شود می‌توانید بیشتر کسب درآمد کنید.
2- کسب درآمد از مدت زمان ویدیو: یوتیوب برای اینکه کیفیت و جذابیت ویدیوها بیشتر شود و بداند مخاطبان تا انتها با شما هستند، به ویدیوهای طولانی‌تر درآمد بیشتری اختصاص می‌دهد.
3- کسب درآمد از راه افزایش لایک و نظرات: یکی از موضوعات ارزشمند برای گوگل یا سرویس‌های دیگر نظیر یوتیوب این است که بتوانید میزان مشارکت کاربران را با محتوای خود افزایش دهید. براین اساس هر چه تعداد لایک‌ها و کامنت‌های ویدیوی شما بیشتر باشد، درآمد بیشتری هم خواهید داشت.
4- کسب درآمد از راه تبلیغات یوتیوب: یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید در یوتیوب درآمد خوبی داشته باشید. برای این کار باید وارد برنامه تبلیغاتی یا Partner Program یوتیوب شوید. البته باید بعد از بررسی‌های یوتیوب مشخص شود که ویدیوهای شما به بیش از 4 هزار ساعت در سال رسیده‌اند.
5- ساخت ویدیوهای اختصاصی و تبلیغ دیگران: از آنجایی که ویدیوهای یوتیوب بازدید زیادی دارند، اگر بتوانید یک کانال حرفه‌ای و پربازدید بسازید، با تولید ویدیوهای اختصاصی برای برندها و افراد مختلف و انتشار آنها در کانال یوتیوب می‌توانید درآمد بسیار خوبی داشته باشید.
6- همکاری در فروش: یکی دیگر از بهترین روش‌های کسب درآمد از یوتیوب استفاده از سیستم همکاری در فروش به شکل‌های مختلف است. به عنوان مثال یک ویدیوی جامع یا آموزشی می‌سازید و داخل آن محصولات شرکت‌های مختلف را معرفی می‌کنید.

مقاله پیشنهادی : affiliate marketing چیست

هر 1000 بازدید در یوتیوب چقدر درآمد دارد؟

بیشترین درآمد یوتیوب از طریق تبلیغات تامین می‌شود. اما میزان درآمد در یوتیوب به عوامل مختلفی چون میزان بازدید ویدیوها، زمان ویدیوها، دقایق تماشا توسط بینندگان، تعداد مشترکان کانال، تعداد لایک‌ها، تعداد کامنت‌ها و تعداد به اشتراک‌گذاری ویدیوها بستگی دارد. اما در مجموع اگر می‌خواهید حساب و کتاب درستی داشته باشید باید بدانید که یوتیوب در ازای هر 1000 بازدید 7 دلار به شما می‌دهد. (چنانچه می‌خواهید از هزینه تبلیغات در یوتیوب اطلاعات کسب کنید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم)

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

آموزش فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب

اگر تصمیم به درآمدزایی از یوتیوب دارید، باید مراحل زیر را برای فعال‌سازی گزینه کسب درآمد از یوتیوب انجام دهید تا کار شما شروع شود. این کار به معنای این است که یوتیوب می‌تواند تبلیغات کلیکی خودش را روی ویدیوهای شما نمایش دهد. ضمن اینکه بعد از این تعداد نمایش ویدیوهای شما مهم بوده و محاسبه خواهد شد. ا گر داخل ایران هستید بهترین کار این است که از طریق یکی از اقوام یا آشنایان خود در خارج از کشور برای کسب درآمد از یوتیوب اقدام کنید.
اما برای فعال کردن پلن کسب درآمد باید مراحل زیر را طی کنید:
1- ابتدا بعد از وارد شدن به حساب کاربری یوتیوب از قسمت تنظیمات به گزینه My Channel رفته و روی Customize Channel بزنید.
2- در گام بعدی مانند عکس زیر روی گزینه View additional features بزنید.

تنظیمات اکانت یوتیوب

3- در مرحله آخر نیز باید از قسمت Monetization روی Enable کلیک کنید تا کسب درآمد از یوتیوب برای‌تان فعال شود.

فعال کردن گزینه monetization در یوتیوب

مقاله پیشنهادی : ریلز اینستاگرام چیست و چگونه آن را فعال کنیم؟

جمع بندی

یوتیوب بزرگترین سرویس اشتراک ویدیو در دنیاست که بیش از 2 میلیارد کاربر فعال دارد. با اینکه دسترسی به این سرویس از طریق ایران فیلتر شده، اما حتی از داخل ایران هم می‌توانید به روش‌های مختلف در یوتیوب کسب درآمد کنید.
روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از یوتیوب وجود دارد و به عنوان مثال می‌توان به تبلیغات، تعداد نمایش ویدیوها، ساخت ویدیوهای اسپانسری، تولید ویدیوهای طولانی، افزایش تعداد اعضای کانال، همکاری در فروش و… اشاره کرد.

برای اینکه بتوانید رتبهٔ خوبی در نتایج جست‌وجوی یوتیوب بگیرید که به‌دنبال آن، بازدید، سابسکرایبر و درآمد بیشتری نصب شما شود، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «سئو یوتیوب چیست؛ آموزش سئو کانال و ویدیوی یوتیوب» را همین حالا مطالعه کنید.

3.7/5 - (3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sara
sara
3 سال قبل

سایت شما عالی هستش
امیدوارم موفق باشید

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  sara
3 سال قبل

ممنونیم 🙂 نظر لطفتونه
شما هم موفق باشین

افزایش نصب، این دفعه با کمک ۱۰ هزار اپلیکیشن 💥