💥 دوره جدید و رایگان آکادمی یکتانت: اصول تولید محتوای تبلیغاتی 💥

بهترین روش برای تبلیغات با بازدهی بالا کدام است؟

مقالات دیجیتال مارکتینگ | الهه سرباز | تاریخ بروزرسانی : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

بهترین روش برای تبلیغات با بازدهی بالا کدام است؟

راه‌های زیادی برای تبلیغات و رسیدن به مشتری وجود دارد؛ ولی به نظرتان هر تبلیغی به جذب سریع مشتری و افزایش فوری فروش منجر می‌شود؟

قطعاً خیر.

اگر هدف‌ شما از تبلیغ، جذب مشتری و افزایش فوری فروش است، باید راه میان‌بر را انتخاب کنید و به سراغ تبلیغات زودبازده بروید؛ تبلیغاتی که در زمان کوتاهی ساخته می‌شود و مستقیماً به جذب لید یا فروش منجر می‌شوند.

در این مقاله، می‌خواهیم ۵ مسیر کوتاه به شما معرفی می‌کنیم تا سریع‌تر به مشتری برسید ?

تبلیغات در گوگل، سریع‌ترین و کم‌هزینه‌ترین گزینه

گوگل منشا و منبع مشتری است و روزانه میلیون‌ها نفر برای خرید و جست‌وجوی محصول و اطلاعات موردنظرشان، به آن مراجعه می‌کنند.

برای اینکه راه‌تان را به لیست نتایج برتر گوگل باز کنید، یا باید سایت‌تان را برای گوگل بهینه (سئو) و کلی اعتبار جمع کنید (که کار یک روز و دو روز نیست و بازدهی آن طول می‌کشد) یا باید از تبلیغات در گوگل کمک بگیرید.

ساختن کمپین تبلیغات در گوگل کمتر از ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و پس از چند دقیقه – به شرط رعایت قوانین – سر از صفحهٔ نتایج جست‌وجو در می‌آورید. اینجاست که ره صدساله را یک‌شبه طی می‌کنید ?

طبق نظرسنجی ما در اسفند سال گذشته، ۵۴ درصد مدیران مارکتینگ کسب‌وکارهای بزرگ که بیشتر بودجهٔ مارکتینگی خود را با هدف افزایش فروش خرج کرده بودند، اذعان داشتند تبلیغات در گوگل بیشترین بازدهی را داشته است.

نظر مدیران مارکتینگ دربارهٔ روش‌های تبلیغات زودبازده و پربازده

در تبلیغات زودبازده گوگل، با انتخاب لیستی از کلمات کلیدی و پرداخت پول به گوگل (به‌ازای هر کلیک) هنگام جست‌وجوی کاربران، تبلیغ شما در کلمات کلیدی مرتبط، در بین نتایج برتر صفحهٔ نتایج نمایش داده می‌شود.

حالا چرا بازدهی بالایی دارد و باعث فروش می‌شود؟ به سه دلیل:

✔️ روی کلماتی مانور می‌دهید که به فروش نزدیک هستند و مخاطبی را هدف می‌گیرید که قصد خرید دارد یا تحقیق و بررسی برای خرید را آغاز کرده است.

برای مثال، کسی که عبارت «خرید بلیط هواپیما» را سرچ می‌کند، یا در مرحلهٔ قبل از خرید (تحقیق و بررسی) است یا قصد و نیت خرید دارد که در هر دو حالت، احتمال تبدیل آن مخاطب و فروش بالاست.

تبلیغات زودبازده گوگل

✔️ نیاز نیست برای هر کیورد، یک صفحهٔ جداگانه داشته باشید؛ با ایجاد یک صفحه برای کلی کلمه کلیدی مرتبط و هم‌خانواده می‌توانید تبلیغات‌ را اجرا کنید.

✔️ از نظر ظاهری تفاوتی با نتایج ارگانیک گوگل ندارد و جزو تبلیغات همسان به حساب می‌آید که بازدهی بالایی دارند.

نکته: بهترین حالت این است که سئو و تبلیغات گوگل را با هم ترکیب کنید و از قدرت هر دو استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «بازاریابی موتور جست‌وجو چیست و چه مزایایی دارد؟» را در این زمینه مطالعه کنید.

یک پیشنهاد خوب هم برای شما داریم! اگر برای شروع تبلیغات در گوگل، به یک راهنمای کامل و مفید نیاز دارید، می‌توانید ایبوک «آموزش تبلیغات در گوگل به زبان ساده» را به‌طور رایگان دانلود و مطالعه کنید.

دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی
دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی

در این دورهٔ ۴ ساعته، یاد می‌گیرید چطور خودتان بنر، ویدیو و متن تبلیغاتی عالی و موثر را آماده کنید تا بازدهی تبلیغات را چند برابر کنید!

مشاهده دوره arrow-left

تبلیغات کلیکی یکتانت، فروش محصول با سرویس‌های ویژه

از بهترین روش‌های تبلیغات زودبازده برای جذب سریع مشتری راغب (گرفتن لید)، می‌توان به تبلیغات همسان و پوش نوتیفیکیشن اشاره کرد؛ به‌خصوص اگر به‌شکل هدفمند اجرا شوند.

منظور از تبلیغات هدفمند این است که با بخش‌بندی بازار و انتخاب دقیق مخاطب هدف، تبلیغ را بر اساس ویژگی‌ها و رفتار کاربر در سطح وب به او نشان دهید. به ۲ مثال زیر توجه کنید:

  • نمایش تبلیغ صرافی ارز دیجیتال به فعالین اقتصادی
  • نمایش تبلیغ تور گردشگری در صفحه‌ای با موضوع معرفی بهترین مکان‌های دیدنی مقصد

در این تبلیغات زودبازده و پربازده، تبلیغ شما از نظر ظاهری ، کاملاً شبیه به مطالب سایت نمایش‌دهنده درمی‌آید و با عنوان «مطالب پیشنهادی»، «بازارگردی» یا «از سراسر وب» به کاربر ارائه می‌شود.

این‌طوری جبهه و گارد کاربر نسبت به تبلیغات فرو می‌ریزد و احتمال اینکه روی تبلیغ کلیک کند، بالا می‌رود.

ارسال پوش نوتیفیکیشن‌ هم روش ارزان و پربازده دیگری است که برای جذب لید و ارتباط و تعامل سریع با کاربر، به کارتان می‌آید.

پوش نوتیفیکیشن‌ها نوعی پیام کوتاه حاوی یک تصویر یا بنر و متن تبلیغ هستند که از طریق مرورگر به مشتریان ارسال می‌شود. مثل نمونهٔ زیر:

تبلیغ پوش نوتیفیکیشن لوازم خانگی

کاربر پس از اینکه روی تبلیغ – چه همسان و چه پوش – کلیک کند، به لندینگ پیج (مثل تصویر زیر) مرتبط با آن منتقل می‌شود. برای گرفتن لید، به یک فرم ساده در این صفحه نیاز دارید. برای افزایش بازدهی و جذب سریع‌تر مشتری، توصیه می‌کنیم خیلی زود با آن‌ها تماس بگیرید.

لندینگ تبلیغات کلیکی لوازم خانگی

? در نظرسنجی ما از مدیران مارکتینگ، حدود ۶۰ درصد افرادی که هدف‌شان از تبلیغات، جذب لید بوده است، به تبلیغات همسان ریتارگتینگ و همسان هدفمند، به‌عنوان پربازده‌ترین روش تبلیغاتی اشاره کرده‌اند.

اگر فروشگاه آنلاین و محصولات متنوعی دارید و می‌خواهید یک تکان اساسی به فروش‌تان بدهید، استفاده از سرویس ویژهٔ تبلیغات محصول یکتانت هم یکی دیگر از گزینه‌های موجود است.

مهم‌ترین مزیت این روش «ساخت خودکار تبلیغ» برای هر محصول است که باعث می‌شود در زمان صرفه‌جویی کنید؛ همچنین کاربرانی را در این روش هدف می‌گیرید که به محصول شما علاقه یا نیاز دارند.

تبلیغات محصول با ۲ روش به شما کمک می‌کند:

تبلیغ به افرادی نمایش داده می‌شود که حداقل یک بار به فروشگاه شما سر زدند، ولی خرید نکرده‌اند. مشتری پس از چند روز محصول فروشگاه را با پیشنهاد ویژه (مثلاً تخفیف) می‌بیند و به خرید آن تشویق می‌شود.

در تصویر زیر نمونه‌ای از این تبلیغات را می‌بینید:

تبلیغات محصول ریتارگتینگ

به‌عنوان یک نمونهٔ موفق دیگر هم می‌توانیم به فروشگاه «مقداد آی‌تی» اشاره کنیم که با استفاده از تبلیغات همسان و ریتارگتینگ محصول یکتانت توانست طی ۷ ماه، فروشش را ۶۶۳ درصد افزایش دهد.

تبلیغات زودبازده مقداد آی‌تی

این نوع تبلیغات زودبازده هم به‌طور کاملاً هدفمند در صفحاتی ظاهر می‌شوند که محصول تبلیغ‌شده، با محتوای آن صفحه مرتبط است.

مثلاً تبلیغ ماسک موی زیر را ببینید که در محتوایی با موضوع «داروهایی که باعث کاهش ریزش موها می‌شود» نمایش داده شده است:

تبلیغ ماسک مو

این روش برای جذب لید بسیار مناسب است و می‌توانید در مرحلهٔ بعد، افرادی را که محصول را نخریده‌اند، با ریتارگتینگ محصول هدف بگیرید.

ما در بخش «راهنمای یکتانت»، از ساخت کمپین تا بهینه‌سازی و مدیریت هزینه‌ها را آموزش داده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن‌ها را مطالعه کنید.

علاوه بر بخش راهنما، مطالعهٔ مقاله‌های زیر هم برای اجرای اصولی و پربازده‌تر تبلیغات به شما کمک می‌کنند:

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

تبلیغات پیامکی هدفمند، جذب ارزان مشتری

ارسال پیامک تبلیغاتی منسوخ شده و قدرت خودش را از دست داده است!

احتمالاً این جمله را زیاد شنیده‌اید یا شاید حتی خودتان هم به آن باور داشته باشید؛ ولی آمارها و تجربهٔ ما نشان می‌دهد ارسال پیامک همچنان یک ابزار قوی، ارزان و پربازده در تبلیغات است.

البته منظور ما از ارسال پیامک تبلیغاتی، پیامک‌های حساب‌شده و هدفمند بر اساس نیازها و ویژگی‌های مشتریان است؛ وگرنه تکلیف پیامک‌های فله‌ای که به یک‌ سری بانک شمارهٔ آماده ارسال می‌شوند، از قبل معلوم است.

در تبلیغات پیامکی، متن تبلیغ حرف اول را می‌زند. اگر بتوانید یک متن کوتاه، خلاقانه و متقاعدکننده بنویسید، تقریباً ۸۰ درصد راه را رفته‌اید؛ ۲۰ درصد باقی‌مانده هم به انتخاب زمان مناسب و هدف‌گیری مخاطب و مواردی از این دست است.

برای نمونه، این دو پیامک را ببینید که چطور با استفاده از کلمات تاثیرگذار در فروش، ارائه یک پیشنهاد جذاب مثل تخفیف و القای حس فوریت، یک متن کوتاه، صمیمانه و خلاقانه تولید کرده‌اند:

نمونه تبلیغات زودبازده پیامکی

حالا چرا می‌گوییم تبلیغ پیامکی، نوعی تبلیغات با بازدهی بالا است؟ به چند دلیل:

  • نرخ تحویل و دیده‌شدن پیامک بالاست و ۹۵ درصد پیامک‌ها در ۳ تا ۵ دقیقهٔ اول خوانده می‌شوند
  • امکان ارسال فوری و آسان به تعداد زیادی از مخاطبان را در لحظه فراهم می‌کند
  • با انواع تلفن‌های همراه سازگار است
  • امکان شخصی‌سازی پیامک بر اساس منطقهٔ جغرافیایی و اطلاعات مشتری وجود دارد

می‌توانید مقاله‌های زیر را هم مطالعه کنید تا نتیجهٔ بهتری از تبلیغات پیامکی بگیرید:

یک پیشنهاد ویژه هم برای شما داریم: با کمک یکتانت، بدون نیاز به خرید خط و پنل پیامک تبلیغاتی ارسال کنید. ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا شما بتوانید مخاطب خود را به ۳ طریق ویژگی‌های رفتاری و علایق (مثلاً علاقه‌مندان به خرید لوازم آرایشی و بهداشتی)، موقعیت مکانی و همچنین شغل (مثلاً کسانی که در حوزهٔ صادرات و واردات کار می‌کنند) هدف بگیرید. هزینهٔ ارسال پیامک در پنل یکتانت بر اساس پیامک‌هایی که سالم تحویل داده شده‌اند، محاسبه می‌شود و خبری از هیچ هزینهٔ جانبی سالانه یا ماهانه نیست.

کافی است همین حالا در پنل یکتانت ثبت‌نام کنید و پس از شارژ اکانت، کمپین تبلیغات پیامکی خود را بسازید.

بازاریابی هدفمند پیامکی با کمک یکتانت

تبلیغات در اپلیکیشن‌ها، دورزدن مسدودکننده‌های تبلیغات

از اپلیکشن‌های کاری گرفته تا برنامه‌های ورزش و بازی و سرگرمی، هرکسی ده‌ها مدل از آن‌ها را در گوشی موبایلش دارد و قطعاً در طی روز، چندین بار گذرش به آن‌ برنامه‌ها می‌افتد.

با این حساب، اپلیکیشن‌ها هم جایگاه ارزشمندی برای تبلیغات زودبازده و جذب مشتریان بیشتر است؛ به‌خصوص وقتی این نکته را در نظر بگیرید که تبلیغات درون اپلیکیشنی هیچ مزاحمتی برای فعالیت کاربر ایجاد نمی‌کنند.

در این نوع تبلیغات، تبلیغ محصول یا کسب‌وکار شما، به شکل بنری، ویدئویی یا بینابینی در جایگاه‌های مناسبی در اپلیکیشن‌های محبوب و پربازدید ایرانی نمایش داده می‌شود.

تبلیغات نصب اپیلیکیشن

یک نمونه دیگر از تبلیغ کفش را در بازی کوئیز آو کینگز و دو اپلیکیشن دیگر ببینید:

۳ نمونه از بهترین تبلیغات کفش در اپلیکیشن‌ها

روش پرداخت هزینهٔ این نوع تبلیغات به‌ازای هر اقدام است؛ یعنی شما یک اقدام مشخص مثل خرید، ثبت‌نام، پرکردن فرم یا نصب و دانلود را تعریف می‌کنید. اگر کاربر آن عمل را انجام دهد، هزینه‌ای را بابت آن اقدام پرداخت می‌کنید.

پس در تبلیغات درون‌اپلیکیشنی، فقط زمانی پول می‌دهید که به خواسته‌تان رسیده‌اید؛ این‌طوری در بودجه و هزینه‌هایتان هم صرفه‌جویی می‌شود.

همهٔ این‌ها به کنار، بزرگ‌ترین مزیت تبلیغات درون اپلیکیشنی، دورزدن محدودیت‌هاست! برخی افراد از اد بلاکرها استفاده می‌کنند یا شماره‌ٔ شما را بلاک می‌کنند. اینجاست که دیگر دست‌تان به جایی بند نیست و مجبورید قید آن مشتری را بزنید؛ ولی در اپلیکیشن‌ها از این دست محدودیت‌ها در امان هستید.

پیشنهاد ویژه برای صاحبان اپیکیشن: شما می‌توانید از تبلیغات نصب اپلیکیشن برای افزایش فوری تعداد دانلود اپلیکیشن و همچنین جذب کاربر استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: تبلیغات بینابینی چیست و چه فایده‌ای برای کسب‌وکارها دارد؟

تبلیغات در دیجی‌کالا، راهی مطمئن برای جذب مشتری دست‌به‌نقد

اگر جزو فروشندگان دیجی‌کالا هستید، بهترین راه برای افزایش فروش محصولات‌تان تبلیغات در دیجی‌کالا است.

روزانه بیش از ۴ میلیون کاربر وارد دیجی‌کالا می‌شوند و محصول موردنظرشان را در آن جست‌وجو می‌کنند. کسی که وارد دیجی‌کالا می‌شود و محصولی را در آن جست‌وجو می‌کند، مشتری دست‌به‌نقدی است که انگیزه و هدف خرید دارد.

این ترافیک بالا، منبع ارزشمندی از مشتریان برای شماست که با تبلیغات کلیکی می‌توانید آن‌ها را جذب کنید و احتمال فروش‌تان را بالا ببرید؛ چطور؟

وقتی کاربر محصولی را در دیجی‌کالا جست‌وجو می‌کند، لیستی از نتایج به او نشان داده می‌شود. احتمال اینکه کاربر روی محصولاتی که در ابتدای این لیست قرار گرفته‌اند کلیک کند و آن را بخرد، خیلی بیشتر از محصولات پایین لیست است.

نمونه تبلیغات زودبازده در دیجی‌کالا

البته دیجی‌کالا یک جایگاه نمایش جذاب دیگر هم دارد!‌ تبلیغ شما در صفحهٔ محصولی مشابه با محصول خودتان نمایش داده می‌شود.

مثلاً اگر مشتری وارد صفحهٔ خرید اتو شود، در پایین صفحه و قسمت «پیشنهاد فروشندگان»، تبلیغ محصولاتی مرتبط با آن مثل اتو مو، اتو بخار، اتو پرسی و… ظاهر می‌شود.

تبلیغات کلیکی لوازم خانگی در دیجی‌کالا

مزیت این نوع تبلیغات، علاوه بر افزایش فوری فروش، به‌صرفه بودن آن است؛ چراکه شما به‌ازای هر کلیکی که روی تبلیغ محصول‌تان می‌شود هزینه پرداخت می‌کنید، نه نمایش آن.

درضمن، چون شکل و شمایل تبلیغ، تفاوت زیادی با ظاهر صفحه و دیگر نتایج ندارد، تبلیغ‌بودن آن کمتر به چشم می‌آید. همین موضوع، شانس شما را برای دریافت کلیک و فروش محصول بیشتر می‌کند.

برای آشنایی با پنل یکتانت در دیجی‌کالا، می‌توانید مقالهٔ «آموزش کار با پنل یکتانت در دیجی‌کالا» را مطالعه کنید.

پیشنهاد ویژه برای رستوران‌ها و کافه‌ها: شما می‌توانید از تبلیغات کلیکی اسنپ‌فود استفاده کنید که شبیه تبلیغات در دیجی‌کالا است.

در این روش، تبلیغ کافه، رستوران یا شیرینی‌فروشی شما در صفحهٔ نتایج یا صفحهٔ اصلی دسته‌بندی مرتبط نمایش داده می‌شود. از آنجایی که افرادی تبلیغ را می‌بینند که به‌ آن نیاز دارند، بازدهی سریع و زیادی دارد.

تبلیغات در اسنپ

برای داشتن تبلیغات زودبازده، باید در کنار انتخاب روش مناسب، یک‌سری فاکتورها را هم در تبلیغات رعایت کنید. برای اینکه این پکیج را کامل کنیم، در بخش بعدی به فاکتورها و ویژگی‌های یک تبلیغ پربازده نگاهی می‌اندازیم.

مقاله پیشنهادی: ۱۴ نمونه تبلیغات خلاقانه ایرانی و خارجی الهام‌بخش

۶ ویژگی تبلیغات با بازدهی بالا

بازدهی بیشتر و سریع‌تر تبلیغات، فرمول یکسانی برای همه ندارد! با رعایت‌کردن این نکات، تبلیغات شما هم می‌تواند در کمترین زمان، کلی آورده داشته باشد:

۱. استمرار داشته باشید

اصل اول در بازدهی و موفقیت تبلیغات، استمرار و تداوم است. با اجرای یک کمپین تبلیغات، آن هم به‌‌صورت چندروزه و کوتاه‌مدت، نباید توقع معجزه داشته باشید!

تبلیغات مستمر و پیوسته و قطع‌نشدن جریان تبدیل مشتری‌ها، راز اصلی موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی است.

هرچه کمپین‌های بیشتری اجرا کنید، اطلاعات و تجربهٔ بیشتری هم کسب می‌کنید؛ این‌طوری به‌مرور زمان و با استفاده از همین داده‌ها، می‌توانید کمپین‌های پربازده و بهینه‌تری طراحی و اجرا کنید.

در مقالهٔ «در یکتانت چقدر خرج کنیم تا نتیجه بگیریم؟»، این موضوع را همراه با چند استراتژی برای تبلیغات کم‌هزینه کامل بررسی کردیم.

۲. کپی و متن تبلیغ خلاقانه‌ای بنویسید

یک ویژگی مشترک بین تمام تبلیغات زودبازده و پربازده متن قوی و خلاقانهٔ آن‌هاست. برای داشتن تبلیغی تاثیرگذار، متن آن باید دست‌کم این سه ویژگی را در دل خود جا بدهد:

  • ساده، واضح و مشخص باشد
  • راحت به خاطر سپرده شود (به‌یادماندنی باشد)
  • احساسات مخاطب را تحریک کند

انتخاب هوشمندانه و دقیق کلمات و استفاده از برخی عبارات خاص در تبلیغات، در کنار رعایت اصول تبلیغ‌نویسی، شانس شما را در ترغیب و متقاعدکردن مشتری برای انجام خواسته‌تان چند برابر می‌کند.

نکته: برای اینکه مطمئن شوید در مسیر درستی حرکت می‌کنید، حتماً با تست چند تبلیغ، عملکرد متن‌ها، تصاویر، تیترها و عناوین تبلیغاتی مختلف را مقایسه و بهترین را انتخاب کنید.

برای مثال، ما با بررسی عملکرد ۲ تصویر زیر، متوجه شدیم که نرخ کلیک تبلیغ اول چند برابر تبلیغ دوم است:

تست تبلیغ

۳. مخاطب را به اقدام دعوت کنید

مهم نیست که چه ایدهٔ خلاقانه و بمبی برای تبلیغات دارید؛ اگر نتوانید درخواست‌ خود را واضح و درست به مشتری بگویید و از او بخواهید اقدام موردنظرتان را انجام دهد، تبلیغات شما تاثیر چندانی نخواهد داشت.

پس فاکتور بعدی برای داشتن تبلیغات زودبازده و جذب مشتری بیشتر، اضافه‌کردن یک CTA (دعوت به اقدام) جذاب و تاثیرگذار است.

برای شروع هم می‌توانید ایبوک «۲۰۰ ایده برای نوشتن CTA تاثیرگذار» را رایگان دانلود و مطالعه کنید و از جملات جدید و خلاقانهٔ آن برای نوشتن CTA تبلیغات‌ خود ایده بگیرید.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۴. لندینگ پیج خوب و کاملی آماده کنید

لندینگ پیج دروازهٔ ورود مشتری به فرایند خرید است. وقتی مشتری در بدو ورود صفحهٔ جذابی ببینید و تمام اطلاعاتی را که می‌خواهد به‌راحتی پیدا کند، احتمال اینکه در صفحه بماند و خریدش را به سرانجام برساند، بیشتر می‌شود.

طراحی یک لندینگ پیج یا صفحهٔ فرود کامل و قراردادن اطلاعاتی از قبیل:

  • قیمت محصول
  • تصاویر مرتبط
  • مزایای محصول و خدمات
  • توضیحات قانع‌کننده
  • راه‌های پرداخت
  • روش‌های ارسال

می‌تواند آن را به صفحهٔ صعود شما تبدیل کند!

مقاله پیشنهادی: ۱۰ نمونه متن پیامک تور لحظه آخری جذاب و کاربردی + نحوه تبلیغ تور لحظه آخری

۵. تبلیغ‌تان را هدفمند اجرا کنید

محتوای یک تبلیغ پربازده باید علاوه بر هدفمند و مرتبط‌بودن با ویژگی‌های مخاطب، در خدمت نیازها و خواسته‌های مشتری احتمالی باشد؛ بنابراین اگر می‌خواهید تبلیغات موثری داشته باشید، باید پیشنهادات‌تان را برای مخاطب شخصی‌سازی و با هر فرد یا هر گروه از مشتریان، اصطلاحاً به زبان خود آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

? نکته: برای اینکه تبلیغات پربازده و هدفمندی داشته باشید، باید تبلیغ‌  را به دست کسی برسانید که به آن نیاز دارد و از طرفی، آن فرد، بیشترین سود را برای کسب‌وکار شما دارد. به زبان ساده‌تر، شما باید بازار و مخاطب هدف‌تان را مشخص و تبلیغ‌تان را برای جذب همان گروه اجرا کنید.

اگر نمی‌دانید مخاطب و بازار هدف‌تان کیست و چطور آن را پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «بازار هدف چیست؟‌ (+ راه‌های شناسایی بازار هدف)» را مطالعه کنید.

۶. کمپین را بهینه‌سازی کنید

قدم آخر هم برای داشتن تبلیغات پربازده، تحلیل‌وبررسی و بهینه‌سازی کمپین تبلیغات است.

با رصد منظم نتایج و عملکرد کمپین‌ها در گزارش‌های یکتانت و ابزارهای تحلیلی مثل گوگل آنالیتیکس، می‌توانید تمام کم‌وکاست‌ها، اشکالات و موانع تبدیل مخاطب را از میان بردارید، وضعیت فعلی تبلیغات را ارتقا دهید و نرخ تبدیل را بالا ببرید.

در نهایت، تمام این موارد زمانی به نتیجه می‌رسند که شما اصول بازاریابی را قبل از تبلیغات رعایت کنید. مثل اینکه بدانید:

  • مشتری شما کیست (چه ویژگی‌هایی دارد، کجا بیشتر حضور دارد، چطور تصمیم می‌گیرد و به چه چیزی علاقه و نیاز دارد)
  • مزیت رقابتی شما چیست و چه چیزی کسب‌وکارتان را متمایز می‌کند
  • پیشنهاد منحصربه‌فرد شما برای مخاطبی که دارید،‌ چیست
  • قیمت محصول را چگونه تعیین کنید که بیشترین آورده را داشته باشد
مقاله پیشنهادی: بازاریابی پنهان چیست؛ چگونه مشتریان را مخفیانه جذب کنیم؟

زود به مقصد برسید!

در این مقاله، ۵‌ مسیر متبلیغات زودبازده به شما نشان دادیم و مزایا و نحوهٔ اجرای هرکدام را جداگانه بررسی کردیم.

حالا می‌توانید با توجه به هدف و بودجه‌ای که در اختیار دارید، یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید و هرچه سریع‌تر به خواسته‌تان (افزایش فروش و جذب مشتری) برسید.

اگر به راهنمایی و اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید سؤالات‌تان را در بخش نظرات مطرح یا با شمارهٔ ۹۱۰۹۴۵۴۵ – ۰۲۱ تماس گرفته و از مشاورهٔ رایگان کارشناسان یکتانت استفاده کنید.

4/5 - (4 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آموزش تولید محتوای تبلیغاتی