لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

بهترین روش و متن تبلیغات خدمات پرستاری در منزل در سال ۲۰۲۳

مقالات دیجیتال مارکتینگ | نیکان حیدری | تاریخ بروزرسانی : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

بهترین روش و متن تبلیغات خدمات پرستاری در منزل در سال ۲۰۲۳

با افزایش نیاز، متعاقباً میزان تقاضا هم بالا خواهد رفت. نداشتن وقت کافی، هزینه‌های گزاف بیمارستان و بعضاً خدمات نامناسب و…، همگی دست به دست هم داده‌اند تا پرستاری از بیماران و سال‌مندان کار بسیار سختی شود و افراد بسیاری این سختی را با پوست و استخوان خود احساس کنند.

به همین خاطر، مجموعه‌های بسیاری به وجود آمده‌اند که این خدمات را ارائه می‌دهند.

این یعنی اگر در این حوزه فعالیت دارید، کار سختی برای دیده‌شدن توسط مشتریان بالقوه خواهید داشت؛ اما جای نگرانی نیست!

با داشتن برنامه‌ای اصولی، می‌توانید گوی سبقت را از رقبا بربایید و پیشتاز شوید.

راهکارهای گوناگونی برای پروموت خدمات پرستاری وجود دارند؛ مثل تبلیغ در سایت‌های پربازدید، پخش تراکت، استفاده از گوگل ادز و….

ما در این مقاله با بررسی این روش‌ها و گوشزد نکته‌های مهم، شما را در مسیر پیداکردن بهترین تبلیغ خدمات پرستاری یاری خواهیم کرد.

ابتدا بیایید با پیش‌نیازهای کار آشنا شویم.

 

برای تبلیغات موفق، چه کارهایی انجام بدیم؟

برای ساختن یک برج، ابتدا باید پی آن را در زمین بکنید. تبلیغات هم مثل ساخت‌وساز است؛ باید قبل از شروع به پروموت برند و خدمت خود، پیش‌نیازهایی را فراهم کنید:

 

شناسایی بازار هدف

چه کسی قرار است مخاطب تبلیغاتتان باشد؟ محتوایی که افراد مسن می‌پسندند، با محتوایی که نوجوانان را جذب خود می‌کند، از زمین تا آسمان تفاوت دارد.

چند قدم بیایید عقب‌تر!‌ اصلاً خدمات شما برای کدام بخش بازار است؟ چه کسی برای این بخش بازار تصمیم می‌گیرد؟ به زبان ساده‌تر، چه کسی پول می‌دهد؟

شناسایی بازار هدف این امکان را در اختیارتان می‌گذارد که تبلیغ را مناسب مصرف‌کنندۀ آن آماده کنید.

اگر قرار است توجه خانم‌های ۲۰ تا ۳۰ سال را هدف بگیرید، نمی‌توانید تبلیغی با المان‌های خشن مردانه بسازید. همچنین اگر مخاطبانتان آقایان ۲۰ تا ۳۰ سال هستند، استفاده از رنگ‌های صورتی و یاسی در فضایی لطیف به کارتان نخواهد آمد. (امان از کلیشه‌های جنسیتی!)

اجازه دهید این‌گونه اهمیت بازار هدف را نشان دهیم: اگر شما فقط خدمات پرستاری از سال‌مندان را ارائه می‌کنید، نباید به سراغ والدین کودکان بروید. برعکس! باید به سراغ افراد کارمند بروید که در مرحلهٔ مراقبت از والدین خود هستند.

احتمالاً ۳۰ تا ۴۵ سال سن دارند، سطح درآمدی آن‌ها متوسط رو به بالاست، تحصیلات آن‌ها کارشناسی یا بالاتر است. (این فقط یک فرضیه است.)

برای شناسایی بازار هدف، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «بازار هدف چیست؛ رو‌ش‌های شناخت Target Market» را مطالعه کنید.

شناسایی بازار هدف برای بهترین تبلیغ پرستاری

ایجاد مزیت رقابتی

چه فرقی بین شما و رقبا وجود دارد؟ چه امکانات و ویژگی‌هایی را ارائه می‌کنید که رقبا فاقد آن هستند؟ باید دلیلی قانع‌کننده به مشتری بدهید که به‌جای باقی بازیگران،سراغ شما بیایند؛ همان مزیت رقابتی شما.

مثلاً مجموعه‌ای ادعا می‌کند که تنها ۳ ساعت پس از ثبت درخواست، پرستار به محل شما خواهد آمد. سرعت‌عمل مزیت رقابتی این مجموعه است.

مجموعه‌ای دیگر به تنوع خدماتی که ارائه می‌کند می‌نازد. انواع خدمات رسیدگی به بیمار مثل تزریقات، پانسمان، سرم‌تراپی و…. همچنین ممکن است داشتن پزشکان متخصص در کنار پرستارانی که آزمون‌های مختلف را پشت‌ سر گذاشته‌اند، مزیت رقابتی آن‌ها باشد.

ایجاد مزیت رقابتی به شما کمک می‌کند در تبلیغات، بدانید روی چه چیزی مانور دهید تا متمایز دیده شوید. در غیر این صورت، شما هم مثل یک پیشنهاد تکراری دیده می‌شوید.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

تعیین بودجۀ مناسب برای تبلیغات

چه کسی از تبلیغات گسترده بدش می‌آید؟ همه دوست دارند کمپینی اجرا کنند که هم‌زمان از بیلبوردهای شهری، تبلیغات تلویزیونی، اینفلوئنسرهای شناخته‌شده، سایت‌های پربازدیدکننده و… در آن استفاده شود.

مسلماً چنین کمپینی بیشترین اثربخشی را خواهد داشت، اما از طرف دیگر، هزینۀ اجرای آن هم بسیار بالا خواهد بود. آیا بودجۀ کافی در اختیار دارید؟

از آن گذشته، بهترین تبلیغ پرستاری آن چیزی نیست که بیشتری پول خرجش شود! بلکه تبلیغی است که با هزینهٔ کمتر، بیشترین آورده را داشته باشد.

پس شما اول مشخص می‌کنید اصلاً چقدر پول دارید و سپس بهترین گزینه (ها)  را بر اساس بودجه انتخاب می‌کنید؛ آن چیزی (هایی) که بیشترین نفع را برای شما به ارمغان بیاورند.

تعیین بودجه بسیار مهم‌تر از رویاپردازی‌های ذهن ما است.

وقتی بدانید چقدر می‌توانید هزینه کنید، امکان برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از مناسب‌ترین کانال‌های تبلیغاتی را خواهید داشت.

نگران این موضوع هم نباشید که بودجهٔ کمی دارید؛ چراکه ما در مقالهٔ «در یکتانت چقدر خرج کنیم تا نتیجه بگیریم؟»، چند راهکار موثر برای تبلیغات با هزینهٔ کم را بررسی کردیم.

و در آخر، برای اینکه بدانید بودجه تبلیغات چرا این‌قدر مهم است، باید بگوییم شما زمانی قله‌های موفقیت را فتح می‌کنید که تبلیغات مستمر داشته باشید.

هیچ کسب‌وکاری با یک تبلیغ مقطعی نتوانسته بازار را تسخیر کند و شما هم از این قاعده مستثنی نیستید.

برای آشنایی با روش‌های تعیین بودجه، توصیه می‌کنیم مقالهٔ «روش‌ها و استراتژی‌های بودجه بندی تبلیغات» را مطالعه کنید.

 

مشخص کردن هدف تبلیغات

قرار است با تبلیغات به چه چیزی دست پیدا کنید؟ فروش بیشتر؟ افزایش آگاهی از برند؟ بالا بردن وفاداری مشتریان فعلی؟ هدفتان می‌تواند مسیر کمپین تبلیغاتی را کاملاً تغییر دهد.

اهداف تبلیغات

بیایید کمی دربارهٔ این عکس با هم صحبت کنیم که منظور از هرکدام چیست.

اگر کسی خدمات پرستاری در منزل شما را نشناسد و بازار هدف شما در مرحلهٔ ناآگاهی باشد، باید سراغ رسانه‌های جمعی و پرمخاطب یا تبلیغات بنری در سایت‌های پربازدید بروید.

چرا؟ چون این روش‌ها به شما کمک می‌کنند نام خود را سر زبان‌ها بیندازید. اغلب آدم‌ها وقتی به چیزی نیاز دارند، سراغ کسی می‌روند که به خاطر می‌آورند. چنین تبلیغاتی هم همین کار را برای شما می‌کنند.

در مرحلهٔ بعد، شما باید مشتریان راغب خود را جذب کنید تا بتوانید آن‌ها را با ارائهٔ دلایل قانع‌کننده به لید تبدیل کنید. در اینجا دیگر باید به سراغ روش‌های دیگر مثل تبلیغات همسان یا اینفلوئنسری بروید.

سازوکار چطور است؟ مثلاً پس از معرفی خدمات، آن‌ها را به پرکردن فرم یا تماس تلفنی تشویق می‌کنید تا یک گام به تبدیل آن‌ها به مشتری (کسی که برای دریافت خدمات، پول می‌دهد) نزدیک کنید. اینجاست که پای پیشنهادهایی مثل ارسال فوری پرستار، خدمات ۲۴ ساعته یا مشاوره رایگان برای ترغیب مخاطبِ هدف به میان کشیده می‌شود.

در پاراگراف قبلی به رسانه‌های جمعی اشاره کردیم، اگر دوست دارید با انواع رسانه آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «معرفی انواع رسانه های تبلیغاتی» را بخوانید.

حالا بیایید آستین‌هایمان را بالا بزنیم و آمادۀ عمل شویم. می‌خواهیم روش‌هایی را به شما معرفی کنیم که از میان آن‌ها بهترین تبلیغ پرستاری را برای خود و شرایطی که دارید، انتخاب کنید.

مقاله پیشنهادی: هدف از تبلیغات چیست؟ (معرفی ۹ هدف تبلیغاتی)

۸ روش تبلیغ خدمات پرستاری در منزل

در این بخش، راهکارهای گوناگونی را معرفی می‌کنیم که از طریق آن‌ها می‌توانید برند خود را بیش‌ازپیش نمایش دهید.

هرکدام مناسب موقعیت خاصی هستند و احتمالاً بهترین استراتژی، استفادۀ ترکیبی از چند مورد به‌صورت هم‌زمان باشد. شما با رعایت پیش‌نیازهای بخش قبلی، به‌راحتی می‌توانید بهترین روش (ها) را برای تبلیغ خدمات خود انتخاب کنید.

برویم سراغ اولین روش.

 

۱. در سایت‌های پربازدید تبلیغ کنید

مهم‌ترین مزیت تبلیغات کلیکی این است که به‌ازای هر کلیکی که روی تبلیغ می‌شود، پول پرداخت می‌کنید؛ پس حتی اگر یک میلیون نفر تبلیغ را ببینند، باز هم پولی از حسابتان کسر نمی‌شود.

تبلیغات در سایت می‌تواند به‌شکل تبلیغات بنری، همسان و ویدیویی باشد.

اگر یادتان باشد، در بخش قبلی گفتیم قبل از شروع تبلیغات باید هدف خود را از آن مشخص کنید؛ چراکه در انتخاب روش مناسب تأثیرگذار است.

مثلاً اگر هدف شما ایجاد آگاهی از برند باشد، تبلیغات بنری و ویدئویی مناسب‌ترند. در مقابل، برای گرفتن لید، تبلیغات همسان موضوعی به کمک شما می‌آید.

روش کار به این شکل است: مخاطب تبلیغ شما را در سایت‌های پربازدید می‌بیند، روی آن کلیک می‌کند و به لندینگ پیج می‌رسد.

در این صفحه، شما خدمات مختلف خود را معرفی و او را به برداشتن قدم بعدی (دادن اطلاعات، تماس یا رزرو پرستار) تشویق می‌کنید.

پس برای تبلیغ در سایت‌های پربازدید، به دو چیز نیاز داریم:

  • محتوای تبلیغ؛
  • لندینگ پیج.

برای اینکه نرخ کلیک تبلیغ افزایش پیدا کند، نکاتی که در مقالهٔ «CTR چیست؛ ۱۰ روش افزایش نرخ کلیک تبلیغات» گفته‌ایم، حتماً بخوانید تا یک تبلیغ جذاب طراحی کنید.

لندینگ پیج مهم‌ترین چیز برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری است؛ پس چند نکتهٔ مهم را در آن رعایت کنید:

  • واضح و مشخص به مخاطب بگویید چه چیزی ارائه می‌کنید
  • از دادن شعار و ابهام اجتناب کنید
  • فرمی ساده برای گرفتن اطلاعات طراحی کنید
  • کاربر را به انجام عملی مشخص دعوت کنید (مثلاً قرار است برای دریافت مشاوره رایگان تلفنی، تماس بگیرد؟ یا باید فرایند رزرو را از طریق همان سایت دنبال کند؟)
  • نظرات مشتریان فعلی خودتان را ارائه کنید (بهتر است در قالب ویدئو و در ابتدای لندینگ باشد)
  • جایزه برده‌اید؟ مجوزهای خاصی گرفته‌اید؟ در آموزش‌های موسسه‌های بین‌المللی شرکت کرده‌اید؟ تمامی مدارک را در لندینگ پیج بگذارید
  • برای هر خدمت خود یک لندینگ پیج اختصاصی طراحی کنید (مثلاً خدمات پرستاری در منزل، خدمات مراقبت از کودکان و…) تا بتوانید مخاطبِ هر خدمت را به آنجا هدایت کنید
  • به پرسش‌های متداول و رایجی که از شما پرسیده‌اند، پاسخ دهید

پیشنهاد می‌کنیم برای جذب مشتریانی که به مشتری ایدئال شما نزدیک‌ترند، از تبلیغات هدفمند استفاده کنید:

  • تبلیغات موضوعی: در صفحه‌هایی نمایش داده می‌شوند که موضوع آن‌ها با موضوعی انتخابی شما هم‌خوانی دارد؛ مثلاً تبلیغ در مقاله‌های مرتبط با روش‌های درمان بیماری‌های سال‌مندان یا مقاله‌هایی با موضوع تربیت کودکان
  • تبلیغات کلیدواژه‌ای: یک سری کلیدواژه انتخاب می‌کنید تا در صفحه‌ای نمایش داده شوید که مخاطبِ هدف شما در آنجا حضور دارد؛ مثلاً مراقبت از بیمار، نگهداری کودکان و پرستاری در خانه.
  • رفتارمحور: یک گروه مخاطب مشخص (چند گروه) انتخاب می‌کنید تا تبلیغ به آن‌ها بر اساس فعالیت‌های قبلیشان نمایش داده شود؛ مثلاً والدین کودک خردسال.

نکته: اگر قرار است اطلاعات بازدیدکننده‌ها را بگیرید (لید)، بهتر است یک تیم اختصاصی برای تماس سریع پس از تکمیل فرم داشته باشید. هرقدر فاصلهٔ بین پرکردن فرم و تماس کمتر باشد، شانس بیشتری برای قانع‌کردن بازدیدکننده‌ها خواهید داشت.

و اما گزینهٔ آخر، تبلیغات ریتارگتینگ!‌ تمام بازدیدکننده‌های سایت شما در همان بازدید اول پرستار نمی‌گیرند. با این حال، با شما و خدماتی که ارائه می‌کنید، آشنا می‌شوند.

حالا کافی است با کمپین ریتارگتینگ و با کمک یکتانت، آن‌ها را چند روز بعد دوباره در سایت‌های پربازدید هدف بگیرید. این تبلیغ بهتر است حاوی پیشنهادی وسوسه‌کننده باشد تا آن‌ها به رزرو یا تماس با شما ترغیب شوند.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۲. استفاده از بازاریابی ارجاعی، برای تبلیغ خدمات پرستاری در منزل

فرض کنید آقای محمدی که همسایه خانم نیکنام است، او را در حیاط آپارتمان می‌بیند. صحبت به حال و احوال والدینشان می‌کشد که از قضا هم پدر خانم نیکنام سالخورده و خانه‌نشین است و هم مادر آقای محمدی.

خانم نیکنام به‌خاطر نگهداری از پدرش مجبور شد کارش را رها کند تا تمام‌وقت خانه باشد و از او نگهداری کند؛ اما آقای محمدی که این امکان را نداشت، سراغ شرکتی رفت که خدمات پرستاری در منزل ارائه می‌کرد.

او این موضوع را به خانم نیکنام می‌گوید. قطعاً این معرفی، از هر تبلیغی برای شرکت مذکور بیشتر آورده خواهد داشت.

چراکه خانم نیکنام می‌داند آقای محمدی نفع مالی‌ای از این کار نمی‌برد و صرفاً در حال بیان تجربۀ خوبی است که کسب کرده است.

در نظر داشته باشید که آقای محمدی تجربۀ خوبی از کار کردن با آن شرکت خدمات پرستاری داشت، وگرنه اصلاً آن‌ها را معرفی نمی‌کرد؛ بنابراین، برای اینکه بتوانید تبلیغات شفاهی و دهان‌به‌دهان داشته باشید، باید خدمات خوبی به مشتریانتان ارائه کنید.

خیلی ساده است: ما دوست داریم با پیشنهادهای مفید به دیگران، به آن‌ها کمک کنیم تا خوب دیده شویم.

برای مثال، نمونه متن زیر را که در یکی از فروم‌های نی‌ نی سایت آمده ببینید. کاربری راجع‌ به خدمات پرستاری در منزل سؤال کرده و کاربر دیگری یک مرکز پرستاری را به او معرفی کرده است:

نمونه بازاریابی ارجاعی و تبلیغات دهان‌به‌دهان، بهترین تبلیغ پرستاری

جدا از خلق تجربۀ خوب، می‌توانید با دادن پاداش و هدایا، مشتریان فعلی را ترغیب کنید که شما را به دیگران معرفی کنند.

مثلاً‌ می‌توانید به‌ازای معرفی والدین کودکان خردسال و پس از گرفتن پرستار از طرف آن‌ها، ۵ روز استفاده رایگان از خدمات را به آن‌ها هدیه دهید.

علاوه‌ بر این، به فکر همکاری با پزشکان، پرستارهای بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، مهدکودک‌ها و خانه‌های سال‌مندان هم باشید. اگر آن‌ها شما را به مراجعانشان معرفی کنند، شانس خوبی برای افزایش مشتری خواهید داشت.

این همکاری می‌تواند دوطرفه و به‌صورت مبادلهٔ مشتری باشد. گاهی اوقات، مشتری خانهٔ سال‌مندان ترجیح می‌دهد از عزیز خود در خانه مراقبت کند و گاهی اوقات هم برعکس است.

البته می‌توانید به‌ازای هر معرفی، درصدی به معرفی‌کننده بپردازید تا احتمال معرفی افزایش پیدا کند.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

۳. پیامک تبلیغاتی ارسال کنید

از آنجایی که ممکن است بسیاری از مخاطبان شما اهل اینترنت نباشند، استفاده از پیامک تبیلغاتی هم می‌تواند روشی کارگشا باشد.

یکی از رایج‌ترین اشکال ارسال پیامک تبلیغاتی، ارسال منطقه‌ای است؛ ولی تجربه ثابت کرده که برای کاری مثل خدمات پرستاری، لزومی ندارد که سراغ این روش بروید.

قرار نیست فقط به افرادی که در محل فعالیت شما ساکن هستند، خدمات دهید!

بهتر است سراغ ارسال هدفمند بروید. لیستی از شماره‌های مشتریانی پیدا کنید که احتمال می‌دهید به خدمات پرستاری در منزل نیاز داشته باشند. افرادی مثل:

  • افراد سال‌خورده در منزل دارند؛
  • عمل جراحی انجام داده‌اند؛
  • دارای ناتوانی جسمی هستند یا از فرد با ناتوانی جسمی مراقبت می‌کنند؛
  • آن‌هایی که کودک در منزل دارند.

حتماً مشتریان خود را دسته‌بندی کنید تا پیامی شخصی‌سازی‌شده برای هرکدام ارسال کنید. شما نمی‌توانید تمام خدمات خود را در پیامک لیست کنید! بلکه باید خدمتی را تبلیغ کنید که مخاطب نیاز دارد؛ بنابراین دسته‌بندی مخاطبان در اینجا به دادتان می‌رسد.

مثلاً متن پیامکی که برای معرفی خدمات پرستاری از کودک ارسال می‌کنید با سال‌مندان متفاوت است؛ چراکه می‌توانید به انجام خدمات منزل مثل تهیهٔ غذای مقوی و مراقبت با بازی‌های کودکانه اشاره کنید.

از طرفی، شاید بخواهید برخی خدمات خود را با تخفیف ارائه کنید. این پیامک باید به دست کسی برسد که پس از دیدن، نسبت به استفاده از کد تخفیف اقدام کند.

برای اینکه پیامک ارسالی بیشترین اثربخشی را داشته باشد، سعی کنید تا جای ممکن آن را کوتاه نگه دارید.

جلوتر چند نمونه متن تبلیغ خدمات پرستاری در منزل را بررسی خواهیم کرد؛ اما اگر می‌خواهید چگونگی نوشتن اصولی پیامک تبلیغاتی را یاد بگیرید، می‌توانید مقالۀ «۱۶ متن تبلیغاتی برای جذب مشتری از طریق پیامک» را بخوانید.

نکتۀ مهم دیگر در رابطه با زمان ارسال پیامک است.

هرقدر هم متن جذاب و گیرا باشد، اگر در زمان درستی ارسال نشود، حیف خواهد شد!

در مقالۀ «بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی»، ۳ بازۀ زمانی مهم و طلایی را بر اساس آمار و ارقام موشکافانه بررسی کرده‌ایم.

 

۴. از گوگل مپ برای تبلیغات استفاده کنید

با استناد به تازه‌ترین آمار موجود، گوگل روزانه ۸/۵ میلیارد جست‌وجو را پردازش می‌کند. این آمار نشان می‌دهد که حضور کسب‌وکارتان در نتایج این جست‌وجوها تا چه حد ضروری است!

یکی از بهترین روش‌ها برای دیده شدن در نتایج جست‌وجو، ثبت موقعیت مکانی مجموعه در نقشۀ گوگل است. تصویر زیر را ببینید، «عبارت خدمات پرستاری در منزل» را جست‌وجو کردیم و گوگل نزدیک‌ترین مجموعه‌های ارائه‌دهندۀ این سرویس را به ما روی نقشه نشان داد.

خدمات پرستاری در گوگل مپ

همراه با موقعیت مکانی‌، می‌توانید سایت مجموعه، راه‌های ارتباطی و حتی عکس‌هایتان را در گوگل قرار دهید.

از مشتریان فعلی خود بخواهید حتماً هم به شما امتیاز دهند و هم نظرشان را بنویسند. این مسئله در رتبه‌بندی تاثیر دارد و باعث می‌شود سایر افراد راحت‌تر به شما اعتماد کنند (تاثیر سوشال پروف).

می‌توانید از مقالهٔ «آموزش تصویری ثبت لوکیشن در گوگل مپ با گوشی و کامپیوتر» برای شروع استفاده کنید.

اگر سایتی راه‌اندازی کرده‌اید که از آن با کمک سئو برای جذب مشتری استفاده می‌کنید، بهتر است لوکال سئو را جدی بگیرید. اگر می‌خواهید با سئو محلی و تکنیک‌های آن آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «لوکال سئو چیست و چه تکنیک‌هایی دارد؟» را مطالعه کنید.

یکی دیگر از راه‌های استفاده از ظرفیت‌های گوگل، تبلیغات در صفحهٔ نتایج جست‌وجو است که جلوتر بررسی می‌کنیم.

 

۵. سایت‌ها و اپلیکیشن‌های واسطه را جدی بگیرید

طی سال‌های اخیر، کلی سایت و اپلیکیشن واسطۀ ایرانی به وجود آمده‌اند. پلتفرم‌هایی که روزانه میزبان میلیون‌ها بازدیدکننده هستند و می‌توانند مکانی مناسب برای تبلیغ خدمات پرستاری در منزل باشند.

تصویر زیر را ببینید، در دیوار عبارت خدمات پرستاری را جست‌وجو کردیم و لیستی از ارائه‌دهندگان این خدمت به نمایش درآمدند.

تبلیغ پرستاری در دیوار

نکته: از این روش به‌تنهایی استفاده نکنید. روش‌های دیگر را اساس کار قرار دهید و با تبلیغ در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های واسطه میخ آخر را محکم‌تر بکوبید.

 

۶. تراکت پخش کنید

یکی از روش‌های سنتی که بسیاری (قدیمی‌های جمع) آن را بهترین تبلیغ پرستاری می‌دانند، استفاده از تراکت است.

برای اینکه تراکت بیشترین اثربخشی را داشته باشد، باید آن را درست طراحی کنید!

از آنجایی که حوزۀ فعالیتتان مربوط به نگهداری از بیماران و سالمندان در منزل است، طراحی باید حس اطمینان را به بیننده منتقل کند.

از رنگ‌های آرامش‌بخش استفاده کنید. متن تبلیغ خدمات پرستاری روی تراکت تا جای ممکن کوتاه باشد و در عین حال، همۀ ضروریات را توضیح دهید.

باید کاری کنید که شک و بدبینی احتمالی مخاطب از بین برود.

مثلاً برای اینکه خیال مخاطبان را از امنیت راحت کنید، می‌توانید ذکر کنید که شرکتی معتبر هستید و تمام مجوزهای قانونی را کسب کرده‌اید. همچنین به تعداد پرستارها با سابقهٔ آن‌ها اشاره کنید.

نکتۀ مهم دیگر در رابطه با مکان پخش تراکت است. شاید پخش وسیع و بدون هدف تراکت‌ها کار غیرمنطقی‌ای باشد. سعی کنید این کار را در مراکز درمانی و هرجای دیگری که احتمال حضور مشتریان ایدئال شما وجود دارد انجام دهید.

این مسئله هم به مخاطبِ هدف شما برمی‌گردد که در کجا بیشتر حضور دارد. (یکی از پیش‌نیازهای تبلیغات پرستاری)

 

۷. در گوگل تبلیغ کنید

همان‌ طور که در روش‌های قبلی هم گفتیم، حضور داشتن در صدر نتایج جست‌وجو می‌تواند کلی مشتری جدید به سمتتان بفرستد.

البته که رسیدن به این مقصود، نیازمند رقابت سنگینی با رقبا است؛ اما یک راه میان‌بر هم وجود دارد: تبلیغ در گوگل!

می‌توانید با پرداخت پول به گوگل، جایگاهی در صفحۀ نتایج جست‌وجو به دست آورید. تبلیغات در گوگل، بر اساس کلمات کلیدی انجام می‌شود.

مثلاً شما برای عبارت خدمات پرستاری پول پرداخت می‌کنید. هرکسی که این عبارت را جست‌وجو کند، در صفحۀ نتایج جست‌وجو و کنار لینک‌های ارگانیک، لینک سایت شما را هم مشاهده خواهد کرد.

هزینه تبلیغات هم به‌صرفه است؛ چون فقط زمانی پول می‌دهید که کسی روی تبلیغ کلیک کند.

توجه داشته باشید که نیازی نیست حتماً سایت کامل و جامعی داشته باشید؛ فقط کافی است یک لندینگ پیج مناسب آماده کنید که توان تبدیل بازدیدکننده را داشته باشد. باید نکاتی را که در بخش اول گفتیم، رعایت کنید.

در تصویر زیر یک نمونه تبلیغ را می‌بینید:

نمونه تبلیغ در گوگل، بهترین تبلیغ پرستاری

اگر کاربر روی تبلیغ کلیک کند، به صفحهٔ زیر هدایت می‌شود. اولین چیزی که چشم ما را می‌گیرد، مزیت رقابتی آن‌هاست: مراقبت و نگهداری از بیمار به‌صورت ۲۴ ساعته.

خدمات خود را در ادامه معرفی کرده و از تصاویر با حال‌وهوای مناسب کمک گرفته است. بخش جذاب دیگر آن، کال‌تواکشن مشاوره تلفنی رایگان است.

اغلب آدم‌ها از ضررکردن می‌ترسند و مطمئن نیستند شما دقیقاً گزینهٔ مناسبی برای آن‌ها باشید. ترجیح می‌دهند شرایط خود را شرح دهند و بعد شما بگویید چگونه به آن‌ها کمک می‌کنید.

لندینگ خدمات پرستاری

به بالای تصویر دقت کنید. این مجموعه برای خدمات متنوع خود، یک لندینگ جداگانه طراحی کرده است (پرستار کودک، پرستار در منزل، اعزام پرستار و پرستار در منزل). بر اساس عبارتی که کاربر جست‌وجو می‌کند، تبلیغی مرتبط می‌بیند که پس از کلیک، به لندینگ مرتبط با آن هدایت می‌شود.

به این ترتیب، شانس بیشتری برای جذب او خواهد داشت؛ چراکه دربارهٔ چیزی توضیح می‌دهد که کاربر به آن نیاز دارد و نه دربارهٔ کل مجموعه.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری راجع به تبلیغات در گوگل داشته باشید، می‌توانید ایبوک «راهنمای جامع تبلیغات در گوگل» را رایگان دانلود کنید.

 

۸. از تلگرام و اینستاگرام غافل نشوید!

اینستاگرام و تلگرام دو جزو جدانشدنی ما ایرانی‌ها برای سرگرم‌شدن هستند؛ یعنی ظرفیت بسیار خوب برای نمایش تبلیغ و محلی مناسب برای جذب مشتری خدمات پرستاری در منزل!

به ۲ شکل می‌توانید از این ظرفیت بهره ببرید:

  • تبلیغات گسترده: مناسب برای ایجاد آگاهی و اطلاع‌رسانی در سطح گسترده (مشتری بالقوه شما را می‌شناسد)
  • تبلیغات اینفلوئنسری: مناسب برای جذب لید و مشتری (اغلب افراد به پیشنهادهای اینفلوئنسرها نه نمی‌گویند!)

اگر سراغ این دو رفتید، هدفمندی را فراموش نکنید. هر صفحه و اینفلوئنسری مناسب شما نخواهد بود. آن‌هایی را انتخاب کنید که مخاطبانشان، به جامعۀ بازار هدف شما نزدیک‌تر هستند؛ مثلاً پیج «مجله پزشکی» گزینهٔ خوبی برای شماست.

محتوای شما هم باید ساده و گیرا باشد. مثلاً می‌توانید پشت دوربین بایستید و مستقیماً دربارهٔ خدمات و مزیت رقابتی خود صحبت کنید. یک راه دیگر هم استفاده از مشتریان فعلی و نشان‌دادن تجربهٔ آن‌هاست.

خود اینفلوئنسر هم می‌تواند به‌عنوان یکی از مشتریان شما، تجربهٔ استفاده از خدمات‌تان را بازگو کند و در آخر، فالوورهای خود را دعوت کند تا تجربهٔ او را تکرار کنند.

این هم از ۸ روشی که به شما داده بودیم؛ ولی بهترین تبلیغ پرستاری در منزل کدام است؟ اگر بخواهیم خیلی ساده پاسخ دهیم، باید بگوییم تبلیغی که هدفمند و مستمر باشد.

یعنی می‌دانید چه هدفی دارد، مخاطب دقیقاً چه مشکلی دارد و چطور تصمیم‌گیری می‌کند، چه کمکی به او می‌کنید، کدام کانال شما را به این مخاطب می‌رساند و چقدر بودجه می‌طلبد.

این هدفمندی باعث می‌شود پیامی مناسب به دست کسی برساند که واقعاً به شما نیاز دارد؛ حتی اگر آن لحظه شما را نخواهد، روزی که نیاز پیدا کند، خدماتتان را به یاد می‌آورد.

این هدفمندی را اجازه دهید با ۲ گروه مخاطب متفاوت نشان دهیم:

  • والدین کودکان

اغلب هم مادر و هم پدر سر کار هستند. درآمد کافی برای استخدام پرستار دارند؛ ولی کسی را می‌خواهند که با خیال راحت بچه را به او بسپارند. اگر در مهدکودک یا جمع خانوادگی، سایر والدین شما را معرفی کنند، شانس بیشتری دارید.

سرگرم‌شدن بچه در طول روز و انجام‌دادن کارهای منزل مثل تهیهٔ غذا و شیرخشک برای آن‌ها در اولویت است. به مقاله‌های مرتبط به ترتیب بچه علاقه دارند و در فرومی مثل نی‌نی سایت فعالیت می‌کنند.

پس صحبت‌کردن دربارهٔ فیزیوتراپی و سرم‌تراپی در منزل برای آن‌ها اهمیتی ندارد.

یک مزیت رقابتی در اینجا می‌تواند آموزش زبان انگلیسی به کودک در حین مراقبت باشد.

  • فرزندان سال‌مندان

اغلب در آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها حضور دارند. مقاله‌های مرتبط با بیماری‌های سال‌مندان را مطالعه می‌کنند. اگر یک پرستار یا دکتر شما را به‌عنوان راهکاری برای مراقبت در منزل معرفی کند، می‌پذیرند.

خدمات کامل مراقبت در منزل برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد؛ مثل زدن آمپول، شست‌وشوی گوش در خانه، فیزیوتراپی، پزشک خانواده و…

خدمات شما باید همراه با مدارک مرتبط و معتبر باشد که نشان دهد توانایی لازم برای مراقبت از سال‌مندان را دارید.

مثلاً یک مزیت رقابتی می‌تواند خدمات ۲۴ ساعته و همچنین آشنایی با داروها و بیماری‌ها باشد؛ چراکه برخلاف والدین کودکان، فرزندان سال‌مندان شب به خانهٔ خود برمی‌گردند و ترجیح می‌دهند فردی در تمامی ساعت‌ها مراقب والدین آن‌ها باشد.

پس اینکه تبلیغ چه متنی داشته باشد و از کدام کانال به دست هر ۲ گروه برسد، بسیار اهمیت دارد.

در بخش بعدی، چند نمونه متن را بررسی می‌کنیم که می‌توانید از آن‌ها برای ساخت بهترین تبلیغ پرستاری در منزل الهام بگیرید.

 

۱۵ نمونه متن تبلیغ خدمات پرستاری در منزل

پیامی از سمت شما از طریق تبلیغ به دست مخاطب می‌رسد که اغلب اوقات به‌صورت متنی است. این متن باید بر اساس نیاز طرف مقابل نوشته شده باشید و به‌گونه‌ای باشد که او را به استفاده از خدمات ترغیب کند.

مثل نمونه‌های زیر:

 

۱۰ نمونه متن پیامک تبلیغ پرستاری در منزل

در رابطه با پیامک، مهم‌ترین نکته‌ای که باید مدنظر داشته باشید کوتاهی متن است؛ چراکه محدودیت دارید. مهم‌ترین خدمت خود را بر اساس مخاطبی که پیامک را دریافت می‌کند، برجسته کنید.

در آخر، آن‌ها را به انجام عملی مشخص دعوت کنید؛ مثلاً تماس یا کلیک‌کردن روی لینک سایت.

  • وقتی سر کار هستید، ما کودک شما را برای رویارویی با آینده آماده می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، همین حالا تماس بگیرید.
  • پدر و مادر شما همین حالا به توجه شما نیاز دارند!‌ تیم پرستاری عاطفه این وظیفهٔ خطیر را برعهده می‌گیرد. مشاوره تلفنی رایگان:
  • عزیزان سال‌مند خود را به دستانی مطمئن بسپارید. ارائهٔ تمام خدمات پرستاری در خانه با بیش از ۲۰ سال سابقه! مشاوره تلفنی رایگان:
  • دوران نقاهت پس از عمل، با مراقبت دلسوزانه زودتر سپری می‌شود؛ اعزام فوری پرستار در تمامی ساعات شبانه‌روزی. همین حالا تماس بگیرید:
  • ما عاشق بازی کردن و نگهداری از کودک عزیز شما هستیم. برای مشاوره تلفنی رایگان همین حالا تماس بگیرید.
  • شما به کار خودتان برسید، رسیدگی به پدر و مادرتان با ما. ۲۰ سال سابقه + ارائهٔ خدمات شبانه‌روزی! کسب اطلاعات بیشتر: (لینک)
  • با تیمی از پرستاران مجرب و حرفه‌ای، آمادۀ نگهداری از بیماران شما در منزل هستیم. ۲۰ درصد تخفیف برای ۱۰۰ نفر اول: (لینک)
  • استحمام، تهیهٔ غذای مقوی و بازی با کودک خود را به ما بسپارید! دریافت مشاوره تلفنی رایگان:
  • همدم و همراه والدین شما در دورن کهن‌سالی هستیم. ارائه خدمات پرستاری ۲۴ ساعته در منزل با کادری حرفه‌ای و آموزش‌دیده.

 

نمونه متن تبلیغات همسان

در ادامۀ این مقاله که راجع به بهترین تبلیغ پرستاری است، چند نمونه متن برای تبلیغات همسان مثال خواهیم زد.

برای چنین تبلیغاتی باید عنوانی جذاب و گیرا بنویسید، طوری که توجه بیننده به‌ بهترین شکل جذب شود.

  • اعزام فوری پرستار آقا و خانوم باتجربه به تمام مناطق تهران برای مراقب از بیماران
  • نگهداری از سالمندان مطابق با استانداردهای بین‌المللی
  • مراقبت و نگهداری کودکان در منزل با ۱۰۰ پرستار حرفه‌ای و آموزش‌دیده
  • خدمات پرستاری شبانه‌روزی از بیمار در منزل در تمامی شهرهای کشور

مزیت رقابتی برای ترغیب مخاطب بولد شده است.

 

نمونه متن تراکت

تراکت خود را شلوغ نکنید!‌ مزیت اصلی خود را به‌گونه‌ای برجسته کنید که خیال مخاطب راحت شود. مثلاً در نمونهٔ زیر، سعی شده است به توجه به استانداردهای بین‌المللی و همچنین به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان بهترین دانشگاه‌ها اشاره شود.

  • ارائۀ انواع خدمات پرستاری سال‌مندان در منزل، مطابق با به‌روزترین استانداردهای بین‌المللی
    تیمی متشکل از فارغ‌التحصیلان پرستاری از بهترین دانشگاه‌های کشور آمادۀ خدمت‌رسانی به بیماران و سالمندان شما هستند.
    تمامی نیاز خود را از ما بخواهید!

 

معرفی خدمات پرستاری در منزل با تبلیغات موثر

مثل هر صنف دیگری، برای پروموت خدمات پرستاری در منزل هم باید سراغ تبلیغات رفت. در این بازار شلوغ که پر از رقیب است، کمپین‌های تبلیغاتی موفق می‌توانند حجم عظیمی از بازدیدکنندگان را به سمت شما روانه کنند.

در این مقاله، ۸ روش کاربردی را خدمتتان معرفی کردیم و همچنین، چندین نمونه تبلیغ پرستاری هم برایتان نوشتیم تا بتوانید از میان آن‌ها گزینهٔ مناسب خود را پیدا کنید.

ما سعی کردیم راه شما را برای انتخاب بهترین تبلیغ پرستاری در منزل هموار کنیم؛ ولی اگر چیزی از قلم افتاده است، در بخش نظرات برایمان بنویسید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین مرادی
حسین مرادی
9 ماه قبل

بسیار عالی و کاربردی

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  حسین مرادی
9 ماه قبل

خیلی خوشحالیم این مقاله برای شما مفید بوده 🙂
ممنون که به ما فیدک می‌دین.

محسن
محسن
3 ماه قبل

بسیار عالی

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  محسن
3 ماه قبل

خوشحالیم اینو می‌شنویم 🙂

ممنون که به ما فیدبک می‌دین.

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!