به نیروی متخصص تبلیغات نیاز دارید؟ «آنالیز» اینجاست 🤝

چگونه اکانت از دسترس خارج‌ شده اینستاگرام را برگردانیم؟

مقالات دیجیتال مارکتینگ | حافظ گمرکی | تاریخ بروزرسانی : ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

چگونه اکانت از دسترس خارج‌ شده اینستاگرام را برگردانیم؟

گاهی اینستاگرام شما را از اکانت شخصی یا بیزینسی بیرون می‌اندازد یا به‌طور کلی، حساب از دسترس خارج می‌شود. این اتفاق به چند دلیل خاص رخ می‌دهد. راهکارهای بازگردانی پیج اینستاگرام برای برخی شرایط جواب می‌‌دهد؛ ولی متاسفانه همیشه قرار نیست پیج شما برگردد!

بیایید اول ببینیم چرا پیج از دسترس خارج می‌شود و سپس بررسی کنیم برای هر موقعیت، چه راه‌حل‌هایی وجود دارد.

 

پیج اینستاگرام شما به ۳ شکل از دست می‌رود!

اول باید ریشۀ مشکل را پیدا کنید؛ یعنی دلیل از دست‌رفتن صفحه. پیج اینستاگرام به ۳ دلیل از دست می‌رود:

  • Disable شدن به‌دلیل رعایت‌نکردن قوانین اینستاگرام

اینستاگرام برای سالم نگه‌داشتن فضا برای کاربران قوانینی دارد که همه باید رعایت کند. اگر پیجی این قوانین را زیر پا بگذارد، حساب او غیرفعال (Disable) می‌شود.

  • هک اکانت

فردی غیر از خودتان به اطلاعات حساب کاربری دست پیدا می‌کند. اگر نکات امنیتی را رعایت نکرده باشید، او می‌تواند خیلی راحت کنترل کامل پیج را در دست بگیرد و حتی آن را حذف کند؛ ولی با رعایت نکات امنیتی، فرصتی برای جلوگیری از آسیب‌های جدی مثل حذف دائمی خواهید داشت.

  • حذف‌کردن صفحه

حذف اکانت ۲ حالت دارد: دائم و موقت. حذف دائمی حساب باعث از بین‌رفتن همۀ محتواهای آپلودشده می‌شود و در آینده هم نمی‌توانید به صفحه دسترسی داشته باشید.

حذف موقت یا دی‌اکتیوکردن صفحه صرفاً موقتی بوده و هروقتی که بخواهید، می‌توانید دوباره صفحه را با همۀ محتواهای آن برگردانید.

سؤال بعد این است: متناسب با هر مشکل، چگونه اکانت از دسترس خارج‌شده اینستاگرام را برگردانیم؟ در ادامه، هرکدام را بیشتر توضیح می‌دهیم و راهکار آن را بررسی می‌کنیم.

دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی
دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی

در این دورهٔ ۴ ساعته با کمک اساتید باتجربه یاد می‌گیرید چطور بنر، ویدیو و متن تبلیغاتی عالی و موثر را خودتان آماده کنید تا بازدهی تبلیغات را چند برابر کنید!

مشاهده دوره arrow-left

بازیابی اکانت اینستاگرام حذف شده

حادترین مشکلی که می‌تواند برایتان رخ دهد، همین است؛ حذف اکانت اینستاگرام.

اکانت اینستاگرام به ۲ شکل حذف می‌شود:

  • صاحب حساب آن را حذف کند
  • اکانت هک شود و توسط هکر حذف شود

حذف پیج اینستاگرام

اگر با این مشکل مواجه شدیم، چه راه حلی داریم؟ مراحل بازگردانی پیج اینستاگرام حذف شده چیست؟

برگرداندن اکانت حذف شده اینستاگرام با شماره تلفن، ایمیل یا بقیۀ اطلاعات کاربری شدنی نیست. پس از دیلیت اکانت اینستاگرام حتی اطلاعات حساب و همۀ عکس‌ها، فیلم‌ها و محتواهای منتشرشده هم بازیابی نمی‌شود؛ پس اگر خودتان پیج را حذف کرده‌اید، کلاً بی‌خیال آن شوید.

ولی اگر در اینستاگرام کسب‌وکاری داشتید یا روی حساب شخصی خود سرمایه‌گذاری کرده بودید (مثلاً برای پرسونال برندینگ) و به‌دلیل هک‌شدن، صفحه توسط فرد دیگری حذف شده است، یک راه حل دارید.
اگر زود اقدام کنید، می‌توانید با همان نام کاربری، ایمیل و شماره تلفن قبل برای ساخت اکانت جدید تلاش کنید.

باید اشاره کنیم که اگر در این مدت فرد دیگری با نام کاربری شما حساب ایجاد کند، متاسفانه این راه‌حل هم از دست می‌رود.

یک نکته هم برای پیشگیری از حذف پیج اینستاگرام توسط دیگران: معمولاً وقتی یک نفر با دستگاه جدید وارد پیج می‌شود، روی ایمیل صاحب صفحه یک پیغام فرستاده می‌شود. حتماً این پیام‌ها را بررسی کنید و اگر کسی وارد پیج شده که او را نمی‌شناسید، رمز عبور را تغییر دهید. رعایت موارد امنیتی مثل تایید ۲ مرحله‌ای هم کمک‌کننده است.

البته به‌دلیل نحوهٔ دسترسی ما به اینستاگرام، ممکن است این پیام مرتبط با ورود خودتان به پیج باشد، ولی از لوکیشنی دیگر! بررسی کنید تا مطمئن شوید دستگاهی غیر از دستگاه خودتان به صفحه وارد شده است.

از طرفی، ممکن است ایمیل تغییر رمز عبور را دریافت کنید. ببینید آیا خودتان درخواست داده‌اید یا فردی قصد دارد به شکلی وارد اکانت شود. این زنگ خطرها را جدی بگیرید که زودتر از هکر دست به کار شوید و جلوی اتفاق‌های بعدی را بگیرید.

تغییر پسورد پیج اینستاگرام

حتماً به یک چیز دقت داشته باشید: حذف اکانت (Delete account) با غیرفعال‌کردن موقت (deactivate account) فرق دارد.

اگر به هر دلیلی صفحۀ اینستاگرام را دی‌اکتیو کنید، بازیابی اکانت اینستاگرام با نام کاربری و بقیۀ اطلاعات اکانت شدنی است. فقط در مدتی که اکانت غیرفعال است، محتوای آن به بقیه نشان داده نمی‌شود؛ ولی برای صفحۀ حذف‌شده هیچ راه برگشتی نیست.

حذف موقت پیج اینستاگرام

این از تکلیف حذف اکانت! برویم سراغ برگرداندن پیج اینستاگرامی که غیرفعال شده است.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

بازگردانی پیج اینستاگرام پس از غیرفعال‌شدن!

مشکل بعد که نسبت به بقیۀ موارد رایج‌تر است، غیرفعال‌شدن حساب (Disable Instagram account) است.

این حالت معمولاً به‌دلیل رعایت‌نکردن قوانین اینستاگرام ایجاد می‌شود؛ مواردی مثل:

  • رفتار ربات‌گونه (لایک، کامنت، فالو، آنفالو و هرکار دیگری که در مدت کوتاه، خیلی زیاد تکرار شود)
  • تولید محتوای غیراخلاقی، خشونت‌آمیز، نژادپرستانه یا انتشار اخبار دروغ
  • رعایت‌نکردن کپی‌رایت
  • مطالب مربوط به تجارت کالاهای ممنوعه (سلاح، مواد مخدر و…)
  • قراردادن اطلاعات کاربری صفحه در اختیار سایت‌ها و اپلیکیشن‌های جذب فالوور، لایک و…

اخطار اینستاگرام

در خیلی از موارد، اگر این کارها را یک‌ بار انجام دهید، پیغام هشدار دریافت می‌کنید. اگر این رفتار را باز هم تکرار کنید، احتمال غیرفعال‌شدن حساب وجود دارد. این احتمال هم وجود دارد که بدون هیچ هشداری، پیج غیرفعال شود.

غیرفعال شدن پیج اینستاگرام

البته گاهی همۀ نکات را رعایت می‌کنید و قانونی را زیر پا نمی‌گذارید؛ ولی باز هم در زمان ورود به پیج، با پیام Disable شدن صفحه روبه‌رو می‌شوید. در این صورت، چطور می‌توان برای بازگردانی پیج اینستاگرام اقدام کرد؟

اول وارد سایت بازگردانی پیج اینستاگرام شوید. بعد از آن، اطلاعات حساب کاربری را وارد کنید. این اطلاعات شامل موارد زیر می‌شود:

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • شمارۀ موبایل
  • یوزرنیم یا نام کاربری پیج

وقتی همۀ بخش‌ها پر شد، به یک باکس بزرگتر می‌رسید. اینجا باید از خودتان دفاع کنید.

مثلاً بگویید همۀ قوانین اینستاگرام را رعایت کرده‌اید، ولی به اشتباه حساب شما غیرفعال شده است. یک نمونه از این پیام را ببینید:

Dear Instagram Support Team,
I hope this message finds you well. I am writing to appeal the recent disabling of my Instagram account, [یوزرنیم خود را اینجا بنویسید]. I believe there has been a mistake as my account was deactivated without any prior warning or clear explanation.
I have always adhered to Instagram’s community guidelines and terms of service. I am confident that I have not violated any of the platform’s rules or policies. My account is a personal profile where I share moments from my life and connect with friends and family. I do not engage in any activities that could be considered spammy, abusive, or in violation of Instagram’s guidelines.
I kindly request you to review my account once again and reconsider your decision to disable it. I am eager to continue using Instagram and would like to resolve any issues that may have led to this misunderstanding.
I appreciate your prompt attention to this matter and look forward to a positive resolution. If there are any specific issues or concerns that need to be addressed, please let me know, and I will do my best to rectify them.
Thank you for your understanding and cooperation.
Sincerely,
[نام خود را اینجا بنویسید]
[ایمیل خود را اینجا بنویسید]
[شماره‌تلفن خود را اینجا بنویسید]

ثبت درخواست بازگردانی پیج اینستاگرام

بعد از تکمیل متن، روی دکمۀ ارسال بزنید و منتظر جواب اینستاگرام بمانید. روند بررسی پیام و درستی آن ممکن است چند روزی طول بکشد؛ ولی اگر بی‌گناه باشید و خطای خاصی از شما سر نزده باشد، پیج برمی‌گردد.

حتی اگر همۀ قوانین را رعایت کرده‌اید و درخواست‌تان رد شد، باز هم این کار را تکرار و شانس خود را امتحان کنید.

نکته: اگر واقعاً قوانین اینستاگرام را مکرر نقض کرده باشید، بهتر است دنبال ساخت یک پیج جدید باشید!

قبل از اینکه به بررسی برگرداندن پیج اینستاگرام هک شده بپردازیم، اجازه دهید به یک مسئله اشاره کنیم:

اگر پیغام غیرفعال‌شدن پیج را زمان ورود دریافت نکردید، پیج شما به دلایل دیگر از دسترس خارج شده است و سراغ صفحهٔ بازگردانی پیج اینستاگرام غیرفعال شده نروید!

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

بازگردانی پیج اینستاگرام هک شده

اگر صفحۀ شما هک شده است، برای بازگردانی پیج اینستاگرام باید طبق روال زیر پیش بروید:

معمولاً وقتی حساب هک می‌شود، هکرها سعی می‌کنند تا اطلاعات ورود صفحه را تغییر دهند. اینجا یک ایمیل از پشتیبانی اینستاگرام (security@mail.instagram.com) ارسال می‌شود و از صاحب اصلی اکانت تاییدیه می‌گیرد.

مثلاً می‌گوید: آیا این تغییر رمز یا ایمیل توسط خود شما بوده است یا نه؟ یا ورود با یک دستگاه دیگر را اطلاع می‌دهد. مثل تصویر زیر:

پیام ورود به پیج اینستاگرام

پس در اولین قدم، سراغ ایمیل‌های دریافتی بروید و اگر از پشتیبانی ایمیل دریافت کرده‌اید، روی «Secure your account here» کلیک کنید.

یک راه دیگر هم می‌شود اینکه وقتی وارد برنامه شوید، روی گزینۀ «Get help with logging in» کلیک کنید. بعد از آن، لینک مخصوصی به شمارۀ شما ارسال می‌شود. از طریق این لینک وارد صفحه شوید و در اولین قدم، رمزتان را تغییر دهید.

گرفتن لینک ورود برای بازگردانی پیج اینستاگرام هک شده

بعد هم طبق فرایندی که در تصویر می‌بینید، دسترسی دستگاه افرادی را که نمی‌شناسید، حذف کنید:

حذف دسترسی سایر دستگاه‌ها برای بازگردانی پیج اینستاگرام

و در آخر دسترسی دستگاه‌های اضافه را حذف کنید:

حذف دسترسی دستگاه

همۀ این روش‌های برای وقتی است که شما به ایمیل یا شماره تلفن ثبت‌شده در حساب اینستاگرام دسترسی داشته باشید. اگر به آن‌ها دسترسی ندارید، در بخش پشتیبانی درخواست خود را ثبت کنید. معمولاً در این حالت، اینستاگرام کد خاصی برایتان ارسال می‌کند. شما باید آن را در دست بگیرید و عکس یا ویدئوی سلفی از خودتان آماده کنید تا هویت شما به‌عنوان صاحب اصلی اکانت بررسی شود.

به محض اینکه دوباره به پیج دسترسی پیدا کردید، این مراحل را طی کنید تا امنیت صفحه بالاتر برود:

  • رمز عبور پیچیده و سختی انتخاب کنید که شامل اعداد، حروف بزرگ و کوچک و نمادها باشد
  • ایمیل یا شماره تلفن خود را برای مواقع ضروری این‌چنینی ثبت کنید
  • تایید ۲ مرحله‌ای (Two factor Authentication) را فعال کنید
  • همهٔ دستگاه های متصل به اکانت را بررسی و موارد ناشناس را حذف کنید
  • دسترسی سایر اپلیکیشن‌ها یا سایت‌ها را بررسی کنید؛ ممکن است این نفوذ از طریق یکی از آن‌ها رخ داده باشد

برای اینکه اطلاعات بیشتری دربارۀ هرکدام کسب کنید، حتماً مقالۀ «۵ ترفند بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام» را بخوانید.

 

گاهی اوقات، می‌شود اکانت اینستاگرام را برگرداند!

برای اینکه وقت و بودجه‌ای که برای شبکه‌های اجتماعی می‌گذارید هدر نرود، از همان اول اطلاعات هویتی را دقیق وارد و همۀ موارد امنیتی را رعایت کنید.

این‌طوری اگر زمانی مشکلی ایجاد شد و خواستید از فرایند بازگردانی پیج اینستاگرام صفحه را برگردانید، با مشکل کمتری مواجه می‌شوید.

در کنار رعایت موارد امنیتی، حتماً به قوانین اینستاگرام توجه کنید و فعالیتی سالم در این شبکهٔ اجتماعی محبوب داشته باشید که از آسیب‌های غیرفعال‌شدن دور بمانید.

در این مقاله، همۀ مشکلات احتمالی و راه‌حل آن‌ها را بررسی کردیم. امیدواریم اگر با موارد این‌چنینی دست‌وپنجه نرم می‌کنید، بتوانید خیلی سریع کنترل صفحه را به دست بگیرید. اگر سؤالی دربارهٔ این موضوع دارید، همین‌ جا بپرسید تا شما را راهنمایی کنیم.

4/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
alaeisardar
alaeisardar
8 روز قبل

من می‌خوام پیج برگرده

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  alaeisardar
7 روز قبل

سلام

وقت بخیر

لطفاً دربارهٔ مشکل خودتون اطلاعات بیشتری به ما بدین.

ممنون

حسین حیدری
حسین حیدری
2 روز قبل

سلام وقتتون بخیر.
بیش از 12 روز میشه که پیجم از دسترس خارج شده لطفا کمک کنید پیجمو بازگردانی کنم 🙏

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  حسین حیدری
5 ساعت قبل

سلام

وقت بخیر

چه اتفاقی برای پیچ شما افتاده؟ لطفاً جزئیات بیشتری در اختیار ما بذارین.

آموزش ساخت بهترین محتوای تبلیغاتی