فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

آموزش 5 ترفند بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام

مقالات دیجیتال مارکتینگ | الهه سرباز | تاریخ بروزرسانی : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱

آموزش 5 ترفند بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام

چه یک پیج خصوصی برای ارتباط با دوستان دارید و چه پیجی با هزاران فالوور برای فروش محصول، امنیت آن مهم است؛ بنابراین بسیار مهم است که بتوانید با بالا بردن امنیت اینستاگرام، از اطلاعات خصوصی یا منبع درآمدتان محافظت کنید.

اخیراً، پیج‌های بیزنسی زیادی در اینستاگرام هک شده‌اند و حتماً شما هم نگران هستید که سروکلهٔ هکرها در صفحه‌‌تان پیدا شود.

در این بین، عده‌ای هم احتمالاً توصیه می‌کنند که امنیت پیجتان را به آدم‌های دیگری بسپارید؛ اما نیازی به این کار نیست.

در این مقاله، یاد می‌گیریم که چگونه امنیت اینستاگرام را افزایش دهیم؛ آن هم فقط با چند راهکار ساده. اگر موافقید، بدون معطلی به جنگ هکرها برویم!

 

راه‌های افزایش امنیت پیج اینستاگرام

اینستاگرام روی سازوکارهای امنیتی خود دائماً کار می‌کند تا به‌طور مؤثری، از اطلاعات شخصی و محرمانهٔ حساب شما محافظت کند. اگر تمام ترفندهایی را که در ادامه بررسی می‌کنیم، ‌به کار ببندید، می‌شود گفت سپر دفاعی محکمی برای اطلاعات پیجتان ساخته‌اید!

 

۱. انتخاب رمز عبور (پسورد) قدرتمند و غیرقابل‌پیش‌بینی

اولین قدمی که می‌توانید برای بالا بردن امنیت اینستاگرام انجام دهید، انتخاب یک رمز عبور قوی است. با ابزارهایی که هکرها در اختیار دارند، شکستن رمزهای قابل‌پیش‌بینی که از نام، تاریخ تولد، کد ملی، شماره‌تلفن و… استفاده کرده‌اند، مثل آب خوردن است!

یک رمز عبور قدرتمند و پیچیده، باید ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد، نمادها و علائم باشد تا احتمال هک‌شدن پایین بیاید.

برای مثال، رمز عبوری مثل «Tent560axghSDR46@#HY!&*$» و «jkhGFDT34!$HFY76#08sfdhuf*()!» جایگزین بهتری برای پسوردی مثل «1388117» یا «Hamid2022» است. علاوه بر این، ابزارهایی برای ساخت رمز عبور (passwords generator) وجود دارند که با تولید گذرواژه‌های امن‌تر در مقایسه با پسوردهایی که خودمان می‌سازیم، امنیت پیج اینستاگرام را تا حد زیادی تضمین می‌کنند.

نکته‌ای که نباید فراموش کنید، این است که برای امنیت بیشتر، رمز عبورتان را هر چند وقت یک بار تغییر دهید و از یک پسورد ثابت استفاده نکنید. در ضمن، پسوردتان را با هیچ احدی به اشتراک نگذارید!

اگر هم رمز سختی انتخاب کرده‌اید که نمی‌توانید حفظ کنید، نگران نباشید چون ابزارهایی مثل مرورگر اینترنت کروم، سیستم عامل اندروید و Ios امکان ذخیرهٔ امن رمزها را دارند. فقط شما باید رمزهای اصلی گوشی یا کامپیوتر را به یاد داشته باشید و راه‌های ورود دیگران را مسدود کنید.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۲. ثبت شماره‌تلفن و ایمیل واقعی و در دسترس

اضافه‌کردن آدرس ایمیل و شماره‌ تلفن معتبر خیلی مهم است، چون تمام راهکارهای جلوگیری از نفوذ یا یادآوری رمز مبتنی بر همین دو هستند. با ثبت شماره‌تلفن و ایمیل، اینستاگرام شما را یک کاربر واقعی تشخیص می‌دهد و حتی اگر اکانت شما هک شده باشد، بازیابی حساب‌تان آسان‌تر پیش می‌رود.

به‌علاوه، شما باید یک راه ارتباطی معتبر پیش پای اینستاگرام قرار دهید تا در صورت نیاز، بتواند پیامی حاوی کد یا لینک را برای بازیابی اکانت‌ به دست شما برساند.

تامین امنیت اینستاگرام با ایمیل اصلاً کار سختی نیست؛ کافی‌ است مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید:

۱. وارد صفحه‌ شوید و روی منوی همبرگری (سه‌خط) گوشهٔ صفحه بزنید و گزینهٔ settings (تنظیمات) را انتخاب کنید.

۲. روی Account (حساب) و بعد Personal information (اطلاعات شخصی) کلیک کنید.

 

ٰاضافه‌کردن ایمیل و شماره‌تلفن برای بالا بردن امنیت اینستاگرام

 

۳. حالا می‌توانید آدرس ایمیل و شماره‌تلفن‌تان را ثبت کنید.

 

اضافه‌کردن ایمیل و تلفن در اینستاگرام

 

۳. فعال‌کردن تایید دو مرحله‌ای

یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای افزایش امنیت اینستاگرام، روشن‌کردن احراز هویت دو مرحله‌ای است. وقتی این گزینه را در اینستاگرام فعال کنید، فقط واردکردن رمز عبور برای وارد‌شدن به اکانت کافی نخواهد بود! شما باید هویت خود را به روشی دیگری که قبلاً انتخاب کردید، ثابت کنید.

به همین دلیل هم به آن احراز هویت دو مرحله‌ای می‌گویند.

دسترسی به روش دوم چیزی را لازم دارد که در اختیار کاربر است؛ مثل اپلیکیشن نصب‌شده روی گوشی (مثل برنامه‌های تأیید اعتبار Duo Mobile یا Google Authenticator) یا سیم‌کارتی مرتبط با حساب کاربری.

برای فعال‌کردن احراز هویت دو مرحله‌ای هم مسیر زیر را دنبال کنید:

به‌ترتیب، روی گزینهٔ Settings (تنظیمات)، Security (امنیت) و Two factor Authentication (احراز هویت دو عاملی) بزنید.

 

فعال‌کردن احراز هویت دو مرحله‌ای

 

در این مرحله، باید روی Get start (شروع به کار) کلیک کنید و از بین ارسال پیامک، واتس‌اپ و اپلیکیشن احراز هویت (توصیه‌شده توسط اینستاگرام)، یکی را برای ارسال کدهای امنیتی انتخاب کنید.

 

انتخاب روش برای تایید هویت دو عاملی

 

اگر اس‌ام‌اس را انتخاب کنید، پیامکی حاوی کدی ۶ رقمی برای شما ارسال می‌شود که باید آن را ثبت کنید. برای اتصال اپلیکیشن هم اینستاگرام یک کد به شما می‌دهد که در برنامه کپی می‌کنید. پس از آن، کدی را که اپلیکیشن به شما می‌دهد، در قسمت مربوطه وارد می‌کند.

استفاده از اپلیکیشن‌های تولید رمز موقت راهکار بهتری است؛ چون وقتی امکان دریافت پیامک محدود شود یا به هر دلیلی سیم‌کارت شما غیرفعال شده باشد، با اپلیکیشن به راحتی می‌توانید رمز دوم بسازید.

توجه: پس از فعال‌سازی تایید دو مرحله‌ای، اینستاگرام کدهایی (Backup codes) را در اختیارتان می‌گذارد؛ چون ممکن است گوشی خودتان را گم کنید، گوشی خراب شود، سیم‌کارت غیرفعال شود یا اتفاق‌های مختلف دیگری رخ دهد. با کمک این کدها، می‌توانید هویت خود را تایید کنید. آن‌ها را در جایی مطمئن حتماً ذخیره کنید.

به همین سادگی توانستید امنیت پیج‌تان را افزایش بدهید!

مقاله پیشنهادی: آموزش افزایش کامنت اینستاگرام با ۱۵ ترفند کاربردی

۴. بررسی ورود و خروج در login activity

اینستاگرام به‌محض اینکه یک دستگاه یا لوکیشن جدید وارد حساب کاربری‌تان شود، به شما اطلاع می‌دهد. اگر دستگاه یا لوکیشن ثبت‌شده با موقعیت خودتان متفاوت است، دسترسی آن به اکانت‌تان را فوراً قطع کنید.

اگر به Settings > Security > Login Activity بروید، می‌‌توانید ببینید که چه دستگاه‌هایی از کدام مناطق جغرافیایی و چه زمانی وارد حساب شما شده‌اند.

 

Login Activity در اینستاگرام

 

در این بین، اگر مکان و دستگاه مشکوکی را دیدید که متعلق به شما نیست، می‌توانید روی نماد سه نقطه در کنار موقعیت جغرافیایی ضربه بزنید و دسترسی آن دستگاه به حساب خود را قطع کنید.

 

بررسی login activity و قطع دسترسی ورود و خروج مشکوک برای بالا بردن امنیت اینستاگرام

 

اگر هنگام بررسی ورود و خروج دستگاه‌ها به حسابتان، متوجه لوکیشنی از خارج کشور شدید، تعجب نکنید! گاهی اوقات، ممکن است به‌دلیل استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی ببینید که کسی از کشوری به‌جز ایران، وارد اکانت شما شده است.

در این مواقع، می‌شود از روی نوع دستگاه، ساعت و تاریخ لاگین متوجه شد که آیا دستگاه واردشده خودتان بوده‌اید یا خیر.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۵. بررسی دسترسی اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها

بعضی اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها در صورت اجازهٔ شما می‌توانند به اکانت اینستاگرامتان متصل شوند. آخرین قدمی که باید برای بالابردن امنیت پیج کاری اینستاگرام بردارید، مسدودکردن دسترسی همین برنامه‌ها و سایت‌هاست.

وقتی به Settings > Security > Apps & Websites بروید، اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی را که به حساب کاربری شما دسترسی دارند، می‌بینید. این موارد به سه دستهٔ فعال (active) ، منقضی‌شده (expired) و حذف‌شده (deleted) طبقه‌بندی شده‌اند.

برای مسدودکردن دسترسی به این سایت‌ها و برنامه‌ها، باید وارد دستهٔ فعال شوید و مواردی را که دوست ندارید، حذف کنید. این کار امنیت اکانت اینستاگرام شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

یک نکتهٔ ظریف: لطفاً دور همهٔ سایت‌ها و اپلیکیشن‌های افزایش لایک، بازدید و فالوور و… را یک خط قرمز بکشید!

استفاده از این سایت‌ها و برنامه‌ها نه‌تنها نقض قوانین اینستاگرام است و کمکی به رشد پیجتان نمی‌کند، بلکه اطلاعات شخصی و محرمانهٔ صفحه‌تان را در معرض خطر قرار می‌دهد و ضربهٔ بزرگی به امنیت پیج‌تان وارد می‌کند.

با این راهکارهایی که تا اینجا گفتیم، پیج شما از شر هکرها و سرقت اطلاعات در امان است؛ اما کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند! به همین دلیل، برای کامل‌کردن بحثمان، به چند نکتهٔ خیلی مهم برای بالا بردن امنیت اینستاگرام در بخش بعدی اشاره می‌کنیم.

مقاله پیشنهادی: ۱۸ تا از بهترین راه های جذب فالوور در اینستاگرام

۳ نکتهٔ مهم برای افزایش امنیت اینستاگرام

هکرها ابزارهای متنوعی برای سرقت اطلاعات حساب شما در چنته دارند؛ برای اینکه به دام‌شان نیفتید، در کنار ترفندهایی که تا حالا گفتیم، لازم است این نکات را هم گوشهٔ ذهنتان ثبت کنید.

 

۱. اخطارهای اینستاگرام را جدی بگیرید!

هشدارهای امنیتی را که اینستاگرام برای شما ارسال می‌کند، پشت گوش نیندازید. این ایمیل‌ها ممکن است پیام امنیتی مهمی برای شما داشته باشند که در صورت نادیده‌گرفتن آن‌ها، عواقب ناگواری در پی داشته باشد.

 

۲. اینستاگرام به شما هرگز در دایرکت پیام نمی‌دهد

اخیراً تعداد دایرکت‌هایی با این مضمون که تصاویر شما در اکانت دیگری استفاده شده یا قوانین اینستاگرام را نقض کرده‌اید، به‌طور قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده است و همگی ادعا می‌کنند که از طرف اینستاگرام هستند.

برای بالا بردن امنیت اینستاگرام، به هیچ کدام از آن‌ها اعتنا نکنید؛ چون همهٔ این پیام‌ها جعلی هستند!

خودِ اینستاگرام اعلام کرده است که هیچ پیامی در دایرکت به کاربران ارسال نمی‌کند و اگر به تماس و ارتباط با شما نیاز بود، این کار را از طریق ایمیلی که در اکانت‌تان ثبت کرده‌اید، انجام می‌دهد.
پیام‌های معتبری که از سمت اینستاگرام برای شما ارسال شده باشد، در قسمت «Emails from Instagram» در دسترس است.

 

۳. روی لینک‌های مشکوک کلیک نکنید

این نمونه لینک‌ها برای‌تان آشنا نیست؟ http://bit.lj/4lumtpn

به‌هیچ‌وجه روی چنین لینک‌هایی قبل از بررسی کلیک نکنید؛ مخصوصاً اگر در دایرکت دریافت کردید یا در بایو پیجی قرار گرفته است.

هکرها به بهانه‌های مختلف مثلاً تغییر رمز، لینک کوتاه‌شده‌ای را در ایمیل یا دایرکت برای شما ارسال می‌کنند. کلیک روی این لینک همانا و سرقت اطلاعاتتان همانا!

البته تمام لینک‌های کوتاه‌شده خطرناک نیستند! یک راه ساده  وجود دارد که ببینید پشت این لینک چه خبر است. به سایت ExpandURL مراجعه و لینک خود را وارد کنید. این ابزار به شما می‌گوید که مقصد لینک واردشده کجاست.

 

بررسی لینک کوتاه‌شده در ExpandURL

مقاله پیشنهادی: آموزش افزایش لایک اینستاگرام با ۱۵ ترفند کاربردی

سپرتان را زمین نگذارید!

در این مقاله یاد گرفتیم که افزایش امنیت پیج اینستاگرام چگونه است و چطور می‌توانیم از اطلاعات شخصی‌مان محافظت کنیم. اگر صفحهٔ بیزنسی در اینستاگرام دارید، آب دستتان است زمین بگذارید و همین حالا، امنیت پیج‌تان را افزایش دهید.

در نهایت اگر روش‌های دیگری برای بالا بردن امنیت اینستاگرام می‌شناسید، حتماً در قسمت نظرات با ما هم در میان بگذارید.

 

منابع:

insta-deal | ingager | v-user

 

4.5/5 - (12 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

22 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمیدرضا
حمیدرضا
1 سال قبل

سلام بسیار مفید بود ممنونم

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  حمیدرضا
1 سال قبل

سلام
وقت بخیر
خوشحالیم که برای شما مفید بوده 🙂
ممنون که به ما انرژی و بازخورد می‌دین ?

رضا
رضا
9 ماه قبل

انصافا عالی بود خیلی ممنونم از توضیحات راجع ب امنیت پیج،،،،من که رفتم چک کردم هر جا اشتباه بود تصحیح کردم و لذت بردم از این راهنمایی شما

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  رضا
9 ماه قبل

سلام
خیلی خوشحالیم اینو می‌شنویم که مقاله برای شما مفید بوده 🙂
ممنون که به ما فیدبک می‌دین.

ندا
ندا
6 ماه قبل

سلام. پستی در اینستا گذاشتم و عده ای ناراحت شدن و مرتب برام گزارش و مسدودی میزنن.. پست ویو بالا داره و حیفه حذفش کنم… آیا این مسدودکردن ها و ارسال گزارش ها باعث پریدن پیجم میشه؟؟ و اینکه برای جلوگیری از این کار باید چکار کنم؟

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  ندا
6 ماه قبل

سلام
وقت بخیر
اگه اینستاگرام متوجه شه پست شما خلاف خط مشی و قوانینیه که داره، وارد عمل می‌شه. چقدر طول می‌کشه اینستاگرام به سراغ اکانت شما بیاد؟ به نوع گزارش بستگی داره. برخی پست‌ها واضحه که خلاف قوانینن؛ ولی بررسی گزارش‌های مرتبط با قلدری کمی بیشتر طول می‌کشه.
اگه احساس می‌کنین پست شما خلاف قوانین اینستاگرامه، بهتره خودتون حذف کنین تا قبل از اینکه با مشکل بزرگتری مواجه نشدین.

مریم
مریم
4 ماه قبل

سلام و وقت بخیر
ممنون از اطلاعات خوبتون
فقط یک سوال جهت کار در اینستگرام
و پیج بلاگری زدن آیا باید خط به نام خودمون باشه؟

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  مریم
4 ماه قبل

سلام

وقت بخیر

خیر، نیاز نیست خط به نام خودتون باشه.

حسن
حسن
4 ماه قبل

با سلام من اقدام به خرید یک پیج کردم شماره موبایل عوض‌کردم و. ایمیل هم عوض کردم ، تایید دومرحله ای هم فعاله آیا دیگه امکان باز کردانی توسط شخص قبلی. هست؟

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  حسن
4 ماه قبل

سلام

اگه این کارها رو انجام دادین، دیگه نمی‌تونه.

حسن
حسن
پاسخ به  رضا سپه‌وندی
4 ماه قبل

ممنونم

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  حسن
4 ماه قبل

🍀🍀

دریا
دریا
3 ماه قبل

سرافراز و پاینده باشید.

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط دریا
رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  دریا
3 ماه قبل

ممنون از محبت شما 🍀

دریا
دریا
3 ماه قبل

من پیجم رو با اطلاعات ارزشمندی که شما به رایگان در اختیارم قرار دادید میسازم .
سپاسگزارم

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  دریا
3 ماه قبل

خوشحالیم مقاله‌های ما برای شما مفیدن 🙂

موفق باشین 🍀

Gaga
Gaga
پاسخ به  رضا سپه‌وندی
2 ماه قبل

سلام من با این ک دو مرحله ای پیجمو فعال کرده بودم ولی دیشب ک نگاه کردم دیدم یکی ابان ماه وارد پیجم شده بود ….جریان چیع بنطرتون؟!

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  Gaga
2 ماه قبل

سلام

وقت بخیر

ببینین چه دستگاهی بوده؛ چون به‌خاطر نرم‌افزارهایی که برای دسترسی به اینستاگرام استفاده می‌کنیم، کشور معمولاً عوض می‌شه.
اگه دستگاه خودتون نبوده، ببینین هنوز نشست اون فعاله و اگه آره، نشست رو غیرفعال کنین.

مریم
مریم
1 ماه قبل

سلام‌ و وقت بخیر ببخشید من میخوام ده تا پیج اینستگرام‌ بزنم و داخل هر پیج عکس‌ بذارم ولی چند تا سوال دارم برای ده تا پیج باید از فی******ن با ای پی ثابت استفاده کنم‌ یا ف******ن با آی پی های مختلف ؟
و برای گذاشتن عکس باید پشت سر هم عکس بذارم یا ۱ ساعت بع یک ساعت ؟.برای درست کزدن پیج باید پشت سر هم بسازم یا ۱۲ ساعت به ۱۲ ساعت ممنون میشم یگید

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

سلام

وقتتون بخیر

می‌تونین برای هر ۱۰ پیج استفاده کنین و مشکلی پیش نمیاد.

برای انتشار محتوا هم بهتره به اینسایت پیج دقت کنین و در ساعت شلوغ پیج، محتوا رو منتشر کنین.

موفق باشین.

آزاده
آزاده
12 روز قبل

سلام.من میخام برای پیجم ادمین بگیرم.و رمز پیجم رو در اختیارش بزارم
چه کار کنم که بعد ادمین نتونه مشکلی برام درست کنه.و اختییار نهایی پیج دست خودم باشه

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  آزاده
10 روز قبل

سلام
وقت بخیر

تایید دومرحله‌ای رو روی شمارهٔ خودتون فعال کنین و کد اون رو در اختیار ادمین نذارین.

اگه ادمین اطلاعات اکانت مثل ایمیل رو تغییر بده، پیامی در ایمیل اصلی دریافت می‌کنین که چنین کاری کرده؛ پس همیشه ایمیل متصل به اکانت خودتون رو چک کنین.

قراردادی بین خودتون و ادمین داشته باشین که تمام موارد مهم رو در اون آورده باشین.

پیشنهاد می‌کنیم اکانت اینستاگرام خودتون رو به meta business suite وصل کنین و از اون طریق، به اکانت‌های دیگه دسترسی ادمین بدین.

موفق باشین.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، دیده‌شدن، افزایش فروش