فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

آموزش افزایش کامنت اینستاگرام با 15 ترفند کاربردی

مقالات دیجیتال مارکتینگ | رضا سپه‌وندی | تاریخ بروزرسانی : ۱۹ آذر ۱۴۰۱

افزایش کامنت اینستاگرام

آیا محتوای جذابی آماده کرده‌اید، دکمهٔ انتشار را فشار داده‌اید و منتظر نظر و فیدبک فالوورهایتان مانده‌اید؛ ولی این انتظار روزها طول کشیده است و همچنان خبری از بازخورد و کامنت نیست؟ این اتفاق دردناکی است که همهٔ ما حداقل یک‌بار تجربه کرده‌ایم. به همین خاطر است که چگونگی افزایش کامنت اینستاگرام به یکی از دغدغه‌های مهم کسب‌وکارها تبدیل شده است.

شما برای افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام باید بجنگید؛ زیرا نرخ تعامل هر پست در اینستاگرام به‌طور متوسط ۱ درصد است. بالا بردن کامنت اینستاگرام یکی از راه‌هایی است که با کمک آن می‌توانید به الگوریتم اینستاگرام ثابت کنید که پست شما ارزشمند است.

در این مقاله ۱۵ ترفند افزایش کامنت اینستاگرام را با شما در میان می‌گذاریم و سپس با یکدیگر دربارهٔ این موضوع که چرا نباید کامنت بخریم، صحبت می‌کنیم. در ادامه با یکتانت همراه شوید. (چنانچه قصد اجرای تبلیغات در اینستاگرام را دارید، می‌توانید از شرایط و  تعرفه‌های یکتانت اطلاعات کسب نمائید)

 

چگونه کامنت اینستاگرام را افزایش دهیم؟

همان طور که گفته شد، شما با کاربرانی سروکار دارید که برای اعلام نظر خود و تعامل با کسب‌وکارها خساست به خرج می‌دهند؛ بنابراین افزایش کامنت اینستاگرام ساده نیست. با این حال، تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید فالوورهای خود را به گذاشتن کامنت و تعامل بیشتر تشویق کنید.

هرقدر تعداد کامنت‌های شما بیشتر باشد، شانس بیشتری برای دیده‌شدن خواهید داشت؛ زیرا سابقهٔ تعامل شما با کاربران یکی از فاکتورهای مهم برای الگوریتم جدید اینستاگرام است. از طرفی، چشم اغلب افراد به دهان فردی از جنس خودشان است؛ بنابراین به پست‌هایی توجه می‌کنند که تعداد کامنت بیشتری گرفته‌اند تا پاسخ سوال خود را در میان نظرها و گفته‌های سایر کاربران پیدا کنند.

تغییراتی در این الگوریتم رخ داده است که فقط به کامنت‌های واقعی بها داده شود. به همین دلیل، شما باید کیفیت کار خود را افزایش دهید و از تکنیک‌های افزایش کامنت اینستاگرام استفاده کنید تا با غضب اینستاگرام روبرو نشوید.

شما متوجه شدید که نبرد در این میدان آسان نیست و تلاش و زمان زیادی می‌طلبد؛ اما این سوال که چگونه تعداد کامنت بیشتری بگیریم، همچنان بی‌پاسخ مانده است. نگران نباشید؛ سرتان کلاه نرفته است! در بخش بعدی، تکنیک‌های مختلفی را با شما در میان می‌گذاریم تا بتوانید تعداد کامنت‌های خود را افزایش دهید.

 

با استفاده از سرویس تبلیغات در اینستاگرام یکتانت، بهترین اینفلوئنسرها  را بر اساس بودجه و هدفتان انتخاب کنید!

با استفاده از سرویس تبلیغات در اینستاگرام یکتانت، بهترین اینفلوئنسرها را بر اساس بودجه و هدفتان انتخاب کنید!

شروع تبلیغات arrow-left

 

تکنیک‌های افزایش کامنت اینستاگرام

راه‌ها و روش‌های فراوانی برای افزایش کامنت اینستاگرام وجود دارد که ۱۵ مورد از آن‌ها را با یکدیگر در این بخش مرور می‌کنیم:

۱. کپشنی جذاب و گیرا بنویسید

کپشن یکی از سلاح‌های شما در اینستاگرام است که باید برای نوشتن آن وقت بگذارید. محتواهای بصری در اینستاگرام حرف اول را می‌زنند؛ ولی این بدان معنا نیست که شما نباید تصاویر و ویدیوهای خود را به امان خدا رها کنید. این پلتفرم فضایی را در اختیار شما گذاشته است که تصاویر و ویدیوهای خود را شرح دهید یا از کاربر بخواهید عملی مشخص را انجام دهد.

باید و نبایدهای فراوانی دربارهٔ نوشتن کپشن وجود دارد؛ اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید رعایت کنید این است که آن را از زبان یک انسان بنویسید، نه از زبان کسب‌وکارتان! سعی کنید با کمک آن احساسات مخاطبتان را هدف بگیرید و او را با خودتان همراه کنید. از طرفی، مهم‌ترین کلمه‌ها و جمله‌ها را در خط‌های اول کپشن بنویسید؛ زیرا اینستاگرام فقط ۱۲۵ کاراکتر اول کپشن را به مخاطب نشان می‌دهد.

اینستاگرام فضای زیادی (۲۲۰۰ کاراکتر) را برای کپشن در نظر گرفته است. دست شما باز است! شما می‌توانید از تمام این فضا استفاده کنید؛ اما به خاطر داشته باشید که کپشن‌های بلند و نامرتب ممکن است حواس مخاطب را پرت کند یا او را خسته کند. طبق آخرین آماری که منتشر شده است، بهتر است کپشن شما حدود ۵۰ کاراکتر و کمتر باشد؛ زیرا تجزیه‌وتحلیل ۵/۹ میلیون پست نشان داده است که این تعداد کاراکتر تعامل بیشتری را رقم می‌زند.

با این حال، همه چیز به موضوع محتوا و ویژگی‌های مخاطبانتان بستگی دارد. شما باید آمار و ارقام اکانت خود را بررسی کنید و ببینید مخاطبتان به چه محتوایی بیشتر واکنش نشان می‌دهد. به‌عنوان مثال، برای پست‌های آموزشی باید از کپشن‌های طولانی استفاده کنید؛ ولی چند ایموجی و چند کلمه برای یک پست سرگرم‌کننده کافی است.

کپشن شما نه‌تنها باید مرتب باشد، بلکه باید در آن، مسیر مشخصی را از ابتدا تا انتها دنبال کنید. به‌عنوان مثال، جریان در این پست خود ابتدا مشکل و دغدغه را مطرح کرده است، راهکارها را در ادامه آورده است و در انتها، مخاطب را با مطرح‌کردن یک پرسش به گذاشتن کامنت، تشویق کرده است.

مقاله پیشنهادی : ایده برای پیج اینستاگرام

کپشن جذاب برای پست اینستاگرام

۲. از تمام قالب‌ها و فرمت‌های محتوا استفاده کنید

افزایش کامنت اینستاگرام به فعالیت‌ها و رابطهٔ شما با فالوورهایتان بستگی دارد. چقدر توانسته‌اید باب میل آن‌ها رفتار کنید؟ آیا چیزی را به آن‌ها ارائه دادید که دوست دارند؟ محتوا نیمی از ماجرا است و قالب آن نیمی دیگر! به عبارتی، شما باید ببینید مخاطب شما بیش از هر چیزی به چه نوع قالبی واکنش نشان می‌دهد. آیا آن‌ها از پست‌های اسلایدی (کاروسل) استقبال می‌کنند یا پست‌های ویدیویی شما را بیشتر می‌پسندند؟

اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد که محتوایتان را در قالب پست‌های اسلایدی، پست تکی، ویدیو، لایو، ریلز، راهنما و استوری در اختیار مخاطبتان بگذارید. سعی کنید از تمام ابزارهایتان در اینستاگرام استفاده کنید و سپس منابع خود را برای قالب‌هایی خرج کنید که مخاطبتان دوست دارد. (چنانچه می‌خواهید بدانید که ریلز اینستاگرام چیست مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم)

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۳. به علایق و نیازهای مخاطبان هدف توجه کنید

سعی کنید مخاطبِ هدفتان را بشناسید و بدانید که به چه چیزی علاقه و نیاز دارد؛ زیرا شما باید محتواهای خود را بر اساس مخاطبان هدفتان دسته‌بندی کنید. اگر محتوای شما با علایق و نیاز آن‌ها مطابقت داشته باشد، احتمال برقراری ارتباط، دنبال‌کردن محتواهایتان و گذاشتن کامنت بیشتر می‌شود.

به عبارت دیگر، مخاطبان شما زمانی دست دوستی به‌سمتِ شما دراز می‌کنند که محتوایی مرتبط با خواسته‌هایشان ارائه کنید. اگر نمی‌دانید مخاطبانتان چه نوع محتوایی دوست دارند، آستین‌ها را بالا بزنید و تحقیقات را شروع کنید. به‌عنوان مثال، نظرسنجی‌هایی در استوری‌های خود منتشر کنید تا به علایق و نیازهای آن‌ها پی ببرید.

شواهد حاکی از آن است که کاربران اینستاگرام بیش از هر چیزی به آموزش‌های کوتاه و ترفندها توجه می‌کنند. به‌عنوان مثال می‌توان به راه‌های مراقبت از «الف»، آماده‌کردن «ب» در ۱۵ دقیقه، ۳ ابزار برای «ج»، بهترین «د» و… اشاره کرد. دغدغه‌های آن‌ها را هدف بگیرید و راه‌حلی ساده به آن‌ها ارائه کنید و سپس منتظر بمانید تا مشکلات و تجربه‌های آن‌ها را در بخش نظرات ببینید.

توجه به نیازهای مخاطب در نوشتن کپشن

شما قبل از اینکه مخاطبانتان را به گذاشتن کامنت تشویق کنید، باید بتوانید توجه آن‌ها را جلب کنید. تجربه نشان داده است که کاربران اینستاگرام از زیبایی و آراستگی استقبال می‌کنند. به همین خاطر، از ظاهر اکانت و پست‌هایتان هم غافل نشوید. با کمک رنگ‌ها و فونت‌های برندتان سعی کنید یک پروفایل چشم‌نواز بسازید. با ظاهری زیبا می‌توانید کاربران بیشتری را جذب کنید و آن‌ها را به‌سمتِ تعامل بیشتر هدایت کنید.

 

۴. مسابقه برگزار کنید

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که بتواند از خیر مسابقه‌های اینستاگرامی بگذرد. نه‌تنها ما، بلکه اجدادمان هم به شرکت در مسابقه‌ و بازی علاقه داشته‌اند. به همین دلیل، هر کجا که بازی و مسابقه باشد، سعی می‌کنیم خودمان را قبل از بقیه به آنجا برسانیم. از این رو، برگزاری مسابقه در اینستاگرام می‌تواند نرخ تعامل را افزایش دهد و تعداد زیادی کامنت را به‌سمت شما سرازیر کند.

بد نیست بدانید نتایج تحقیقات حاکی از آن است که تعداد کامنت‌ها در پست‌های مسابقه‌ای به‌طور متوسط ۶۴ برابر سایر پست‌ها است. این تفاوت چیزی نیست که بتوان به‌راحتی از آن گذشت. شما می‌توانید مسابقه‌های مختلفی را در اینستاگرام برگزار کنید. به‌عنوان مثال، از مخاطبان خود بخواهید که دوستانشان را در بخش نظرات منشن کنند. دوستان آن‌ها هم برای اینکه در مسابقه شرکت کنند، سایر افراد را منشن می‌کنند و به این ترتیب تعداد زیادی کامنت در مدت‌زمان کوتاهی نصیبتان می‌شود.

برگزاری مسابقه اینستاگرامی

حد و مرز مشخصی برای طراحی مسابقه وجود ندارد؛ همه چیز به خلاقیت شما بستگی دارد. شما می‌توانید مسابقه‌هایی خاص و متفاوت هم طراحی کنید تا بیش از پیش دیده شوید. از طرفی، برای گرفتن لید باکیفیت بهتر است مسابقه‌ای طراحی کنید که دست جایزه‌بگیران را کوتاه کنید.

برای مثال، ما مسابقه‌ای در اینستاگرام طراحی کرده‌ایم که مخاطبمان باید موضوع تبلیغ را حدس بزند تا بتواند برنده شود. چنین مسابقه‌ای به ما کمک می‌کند دو تیر را با یک نشان بزنیم؛ گرفتن لید باکیفیت و افزایش کامنت اینستاگرام! به عبارتی، کسی برای ما کامنت می‌گذارد که به احتمال زیاد به دیجیتال مارکتینگ علاقه دارد.

افزایش کامنت اینستاگرام با برگزاری مسابقه

جا دارد به یک نکتهٔ مهم در برگزاری مسابقه اینستاگرامی اشاره کنیم. اینستاگرام مدتی است نسبت به استفاده از کلمه‌هایی مانند «مسابقه» و «جایزه» سخت‌گیری می‌کند؛ زیرا این پلتفرم می‌خواهد شرایط رقابت میان کسب‌وکارها برابر بماند. به عبارتی، شرایط به شکلی نباشد که کسب‌وکارهای بزرگ تمام کاربران را با کمک منابع خود جارو کنند و رقابت برای کسب‌وکارهای کوچک سخت شود.

برای مثال، فرض کنید کسب‌وکاری جایزه‌های بزرگی مانند آیفون ۱۳ برای برندگان مسابقه در نظر بگیرد. آیا سایر کسب‌وکارها شانسی برای رقابت دارند؟ از این رو، از این کلمه‌ها در کپشن استفاده نکنید یا آن‌ها را به شکل دیگری مانند «مسا…بقه» یا «جا…یزه» بنویسید.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۵. از مخاطب بخواهید جالی خالی را پر کند یا جمله‌ای را کامل کند

جملات ناتمام و ناقص راهی عالی برای افزایش کامنت اینستاگرام به حساب می‌آیند؛ زیرا آن‌ها می‌توانند نظر، برنامه، ایده و احساس خود را بیان کنند. برای این کار جمله‌ای بنویسید و مقداری از آن را خالی بگذارید تا مخاطبتان آن را کامل کند. به مثال‌های زیر توجه کنید:

  • امروز احساس می‌کنم به… نیاز دارم.
  • هیچ تبلیغاتی بیشتر از… من را آزار نمی‌دهد.
  • برنامهٔ امروز من این است که…

تعامل مخاطب با پست اینستاگرام

کپشن خود را با تصویری مرتبط با آن همراه کنید و سپس منتظر کامنت‌های فالوورهای خود باشید. اغلب افراد از خواندن نظرات دیگران و ایده‌هایشان استقبال می‌کنند و سعی می‌کنند در این حرکت گروهی سهمی داشته باشند.

مقاله پیشنهادی : آموزش نحوه بازیابی رمز اینستاگرام

۶. سوال بپرسید

پرسیدن سوال یکی از قدرتمندترین و موثرترین ترفندهای افزایش کامنت اینستاگرام است؛ زیرا شما به مخاطب خود می‌گویید به گفت‌وگو با او علاقه دارید. این فرصت را از دست ندهید و سوال خود را در زمان و مکان مناسب مطرح کنید. به مخاطب این چنین القا کنید که نظر او برای شما اهمیت دارد و به شنیدن آن علاقه دارید.

پرسیدن سوال در پست اینستاگرام

هنگام استفاده از این تکنیک، دربارهٔ آنچه که از مخاطب می‌خواهید، روشن و واضح صحبت کنید. به عبارتی، به آن‌ها بگویید که به سوال شما در بخش نظرات پاسخ دهند. سوال شما می‌تواند یک سوال ساده باشد. به‌عنوان مثال، از آن‌ها بپرسید که کدام‌یک از ایموجی‌های ? و ? حال و هوای آن‌ها را توصیف می‌کند؛ به همین سادگی!

 

۷. در تصویرتان مخاطب را به انجام عملی دعوت کنید

ما به اهمیت نوشتن کپشن در بخش‌های قبلی اشاره کردیم؛ ولی بد نیست بدانید که دو سوم کاربران اذعان داشته‌اند که کپشن‌‌ها را نمی‌خوانند. چاره چیست؟ می‌توانید کال‌تواکشن (CTA) را در تصویرتان بگنجانید تا کاربر را متقاعد کنید که پست شما را رها نکند و نظر خود را با شما در میان بگذارد.

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، «کرفس» سوالی را در تصویر خود مطرح کرده است و برای اینکه مخاطب را به گذاشتن کامنت ترغیب کند، یک کال‌تواکشن (برامون کامنت بذار) هم به تصویر خود اضافه کرده است. به عبارتی، به مخاطبان خود اطلاع داده است که منتظر شنیدن نظرشان است.

استفاده از cta در پست اینستاگرام

۸. بهترین زمان را برای انتشار پست شناسایی کنید

انتشار پست در زمانی که دنبال‌کنندگان شما بیشتر فعالیت می‌کنند، راهی آسان برای بالا بردن کامنت اینستاگرام است. بدیهی است که وقتی تعداد زیادی از کاربران شما آنلاین باشند، شانس بیشتری برای گرفتن کامنت خواهید داشت. به زبان ساده، تا تنور گرم است، نان را بچسبانید!

شاید بپرسید چگونه بفهمیم که دنبال‌کنندگان ما در چه زمان‌هایی بیشتر فعالند؟ اینسایت اینستاگرام به شما کمک می‌کند رفتار فالوورهای خود را رصد کنید و متوجه شوید که آن‌ها در چه ساعت و روزی بیشتر فعالیت می‌کنند. ابتدا به پروفایل خود بروید، سپس ابزار اینسایت را انتخاب کنید، و در انتها، روی گزینهٔ «Total followers» کلیک کنید.

بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام

۹. از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید

هشتگ یکی از قطعه‌های مهم هر استراتژی اینستاگرام مارکتینگ است. کاربران اینستاگرام می‌توانند هشتگ‌ها را دنبال کنند و نیازهایشان را برطرف کنند و کسب‌وکارها هم به افرادی دست پیدا می‌کنند که اکانت‌ آن‌ها را دنبال نمی‌کنند. از طرفی، طبق آمارهای منتشرشده‌، نرخ تعامل پست‌های حاوی حداقل یک هشتگ ۱۲/۶ درصد بیشتر از پست‌های بدون هشتگ است.

بدیهی است هرقدر پستتان بیشتر دیده شود، شانس بیشتری برای گرفتن کامنت دارید. تحقق کنید تا متوجه شوید مخاطبِ هدف شما از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کند. از طرفی، نیم‌نگاهی به اکانت رقبایتان هم داشته باشید تا هشتگ‌‌های به‌دردبخور را شناسایی کنید.

هشتگ‌ها در کنار کپشنی اصولی و جذاب می‌توانند به شما کمک کنند تا تعداد کامنت‌های پست خود را افزایش دهید؛ ولی این بدان معنا نیست که زیر هر پست خود یک عالمه هشتگ مختلف بچینید. از هشتگ‌هایی استفاده کنید که با موضوع پستتان هم‌خوانی داشته باشند؛ زیرا قرار نیست مخاطب را دلسرد کنید.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

۱۰. به کامنت‌ها پاسخ دهید

فرض کنید کسی سوالی بپرسد و شما به آن پاسخ دهید. پس از آن هیچ واکنشی به حرف‌های شما نشان ندهد و شما را به حال خودتان رها کند. چه حسی به شما دست می‌دهد؟ آیا بار دیگر به درخواست‌ها و سوال‌های او با شوق و ذوق پاسخ می‌دهید؟ آیا در بحث‌های بعدی هم مشارکت می‌کنید؟ بی‌شک، خیر! از این رو، سعی کنید به کامنت‌ها پاسخ دهید و نشان دهید به گفت‌وگو علاقه دارید.

هنگامی که مخاطب برای شما وقت می‌گذارد و نظر خود را بیان می‌کند، بهتر است شما هم به او احترام بگذارید و جوابی مرتبط با نظر او ثبت کنید. حضور فعال شما در بخش نظرات باعث می‌شود که سایر فالوورها متوجه شوند که شما وقت کافی برای آن‌ها در نظر گرفتید و به گفت‌وگو با آن‌ها علاقه دارید؛ بنابراین احتمال اینکه در بحث شرکت کنند بیشتر می‌شود.

پاسخ دادن به نظر کاربران

کامنت‌های مخاطبان خود را زیر نظر بگیرید، آن‌ها را لایک کنید و به آن‌ها سریع پاسخ دهید. همچنین می‌توانید کامنت‌های جنجالی را شناسایی کنید و سعی کنید با ایجاد فضای گفت‌وگو، کامنت‌های بیشتری بگیرید.

مقاله پیشنهادی : آموزش ساخت فروشگاه در اینستاگرام

۱۱. از میم‌ها بیشتر استفاده کنید

میم‌ها در کسری از ثانیه وایرال می‌شوند و شواهد حاکی از آن است که اغلب مردم سایر دوستان خود را در بخش نظرات آن‌ها تگ می‌کنند. به همین خاطر، میم‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا تعداد کامنت‌های خود را افزایش دهید.

شما می‌توانید از میم‌های موجود در اینترنت استفاده کنید؛ ولی پیشنهاد می‌کنیم میم‌های اختصاصی و مطابق با کسب‌وکارتان طراحی کنید تا مخاطب را بیش از پیش متقاعد کنید که آن را به دیگران معرفی کند. میم‌ها را نادیده نگیرید؛ زیرا نه‌تنها نرخ تعامل را افزایش می‌دهند، بلکه یک لحظهٔ شیرین و شاد را برای مخاطبتان رقم می‌زنند.

استفاده از میم در اینستاگرام

۱۲. از پازل‌ها و کوییزها استفاده کنید

شما باید راهی پیدا کنید که به‌نوعی پاسخ کاربر را تضمین کند. پازل‌ها و کوییزها به شما کمک می‌کنند تا مخاطبان بیشتری را در بخش نظرات ببینید؛ زیرا اغلب افراد به حل‌کردن معما علاقه دارند و سعی می‌کنند هوش و دانش خود را به رخ دیگران بکشند. یکی از پست‌های «موتن‌رو» را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که به‌تنهایی توانسته است ۳۶۷۵ کامنت و ۵۱۶۶ لایک را از آن خود کند.

کوییز در اینستاگرام

 

علاقه به پازل، بزرگ و کوچک نمی‌شناسد؛ بنابراین چرا از این فرصت برای افزایش کامنت اینستاگرام بهره نبریم؟ پازلی را طراحی کنید و از فالوورهای خود بخواهید آن را حل کنند. به‌عنوان مثال، «موتن‌رو» با کمک این پازل توانست ۲۳۰۸ کامنت به کامنت‌های خود اضافه کند. (چنانچه می‌خواهید درباره افزایش لایک اینستاگرام بیشتر بدانید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم)

 

افزایش کامنت اینستاگرام با کمک پازل

۱۳. به سوالات متداول مخاطبان خود پاسخ دهید

سوالات متداول کاربران و فالوورهای خود را جمع‌آوری کنید و در قالب یک پست، به آن‌ها پاسخ دهید. در این پست، از سایر فالوورها بخواهید تا سوال‌های خود را مطرح کنند. با پاسخ به سوال‌های آن‌ها در کامنت‌ها می‌توانید شاهد رشد چشمگیر تعداد کامنت‌های خود باشید.

پرسش‌ و پاسخ در اینستاگرام

شما همچنین می‌توانید از یک اینفلوئنسر یا متخصص دعوت کنید تا به سوال‌های کاربران پاسخ دهد. به مخاطبان خود بگویید که می‌توانند سوال‌های خود را در بخش نظرات ثبت کنند و منتظر بمانند تا اینفلوئنسر یا متخصص مورد نظر به آن‌ها پاسخ دهد. از اینفلوئنسر یا متخصص مورد نظرتان هم بخواهید این موضوع را به فالوورهای خود اطلاع دهد تا تعداد افراد بیشتری را به‌سمت کامنت‌های پستتان بکشانید.

 

۱۴.  پست خودتان را تبلیغ کنید

پست شما باید دیده شود تا مخاطب بیشتری نظر خود را زیر آن ثبت کند. برای بالا بردن کامنت اینستاگرام، می‌توانید پست‌ مسابقهٔ خود را به‌ دست اینفلوئنسرها بسپارید؛ ولی اگر بودجهٔ کافی برای این کار ندارید، می‌توانید خودتان دست به کار شوید. به‌عنوان مثال، به مسابقهٔ خود در سایر شبکه‌های اجتماعی اشاره کنید یا آن را استوری کنید.

شما همچنین می‌توانید دست به دامان تبلیغات بازدیدی و گسترده در اینستاگرام شوید. همان طور که در بخش‌های قبلی گفته شد، زمانی که افراد بیشتری پست شما را ببینند، شانس شما برای گرفتن کامنت افزایش پیدا می‌کند. شما می‌توانید مقالهٔ « تبلیغات گسترده اینستاگرامی (بهترین شیوه اجرا و هزینه آن)» را برای آشنایی بیشتر با کمپین‌های تبلیغات بازدیدی و نحوهٔ اجرای آن‌ها مطالعه کنید.

 

۱۵. برندها، اینفلوئنسرها و لوکیشن‌ها را تگ کنید

آیا تجربهٔ همکاری با یکی از اینفلوئنسرها را با مخاطبانتان به اشتراک گذاشته‌اید؟ آیا با او گفت‌وگو کرده‌اید و نظرش را دربارهٔ یک موضوع خاص جویا شده‌اید؟ شما در چنین مواقعی می‌توانید اینفلوئنسر مورد نظر را تگ کنید تا توجه طرفداران و علاقه‌مندان او را جلب کنید. احتمال اینکه آن‌ها نظر خودشان را با شما در میان بگذارند، بسیار زیاد است؛ زیرا چنین افرادی از هیچ فرصتی برای نشان‌دادن علاقهٔ خود نمی‌گذرند.

این موضوع دربارهٔ برندها و موقعیت‌های مکانی هم صدق می‌کند. فرض کنید پستی دربارهٔ برندی معروف منتشر کرده‌اید و از مزایای آن گفته‌اید یا به دیدنی‌های یک شهر خاص در پستتان اشاره کرده‌اید. برند و لوکیشن را تگ کنید و منتظر نظر افرادی بمانید که شما را فالوو نکرده‌اند.

تگ لوکیشن

مقاله پیشنهادی: آموزش ۵ ترفند بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام

چرا خرید کامنت اینستاگرام کار درستی نیست؟

از قدیم‌ گفته‌اند بار کج به منزل نمی‌رسد؛ بنابراین بهتر است قید خرید کامنت اینستاگرام را بزنید. خریدن کامنت هیچ دردی از شما دوا نمی‌کند؛ زیرا شما با حجم زیادی از ربات‌ها و اکانت‌های جعلی طرفید. الگوریتم جدید اینستاگرام کامنت‌های جعلی را تشخیص می‌دهد و شما را در لیست سیاه قرار می‌دهد. این بدان معنا است که پست شما در فید فالوورهایتان نمایش داده نمی‌شود.

عدم حضور در فید فالوور، کاهش نرخ تعامل ارگانیک را به دنبال دارد. از این رو، پست شما هیچ شانسی برای رفتن به اکسپلور نخواهد داشت. به عبارتی، خرید کامنت اینستاگرام تمام تلاش‌هایتان را به باد می‌دهد؛ زیرا شما به هیچ‌کدام از اهداف خود دست پیدا نمی‌کنید. فراموش نکنید برای افزایش آگاهی از برند باید دیده شوید و برای کسب درآمد به کاربر واقعی نیاز دارید.

علاوه بر این، اینستاگرام تصمیم گرفته است با اکانت‌هایی که سعی می‌کنند نرخ تعامل و تعداد فالوورهای خود را با کمک ربات‌ها یا اکانت‌های جعلی افزایش دهند، برخورد جدی کند. در واقع، اگر به هشدارهای اینستاگرام توجه نکنید و به خریدن کامنت اینستاگرام ادامه دهید، دیر یا زود اکانت شما برای همیشه حذف می‌شود و هیچ راهی هم برای بازیابی آن ندارید.

سری که درد نمی‌کند، دستمال نمی‌بندند

در این مقاله به روش‌ها و تکنیک‌های مختلف افزایش کامنت اینستاگرام اشاره کردیم. شما با کمک آن‌ها می‌توانید تعداد کامنت‌های خود را به‌مرور زمان افزایش دهید. سعی کنید از محتواهایی باکیفیت استفاده کنید و نظر مخاطب را هم جویا شوید. از تمام قابلیت‌های اینستاگرام استفاده کنید و به کامنت‌ها هم پاسخ دهید.

دنبال دردسر نباشید! خریدن کامنت چیزی به‌غیر از ضرر به‌ دنبال ندارد. با تدوین یک استراتژی، برنامه‌ریزی دقیق و فعالیت مستمر می‌توانید به آنچه که می‌خواهید، برسید؛ بنابراین نیاز نیست دل به ربات‌ها و اکانت‌های جعلی ببندید.

به نظر شما با کمک کدام یک از تکنیک‌ها و ترفندها می‌توان کامنت بیشتری گرفت؟ آیا شما راه دیگری برای بالا بردن کامنت اینستاگرام می‌شناسید؟ با ما در بخش نظرات به گفت‌وگو بنشینید.

منابع: 

kicksta | ManyChat | HubSpot | statusbrew

4/5 - (4 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
1 سال قبل

واقعا عالی بود، خواندن چنین مقالاتی انگیزه میده بهمون، ما مقالاتتون رو خیلی پیگیری و آنالیز میکنیم

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، دیده‌شدن، افزایش فروش