فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

آموزش بازیابی رمز اینستاگرام با شماره موبایل، ایمیل و فیسبوک

سایر مقالات | رضا سپه‌وندی | تاریخ بروزرسانی : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

بازیابی رمز اینستاگرام

ممکن است شما رمز عبور اکانت اینستاگرام خود را به هر دلیلی فراموش کنید و به‌تبع آن، نتوانید وارد اکانت خود شوید. نگران نباشید؛ زیرا شما تنها نیستید. بازیابی رمز اینستاگرام یکی از آن دسته موضوع‌هایی است که اغلب کاربران این پلتفرم با آن دست‌وپنجه نرم‌ می‌کنند.

پس از اینکه وارد اکانت اینستاگرام می‌شوید، دیگر نیاز نیست که رمز خود را وارد کنید؛ اما این مسئله باعث می‌شود که رمزتان را به‌مرور زمان فراموش کنید. اینستاگرام برای حل این مشکل، روش‌های مختلفی در نظر گرفته است. بهتر است با این روش‌ها آشنا باشید تا در صورت فراموش کردن رمز اینستاگرام به مشکل خاصی برنخورید.

در این مقاله، ۳ روش بازیابی پسورد اینستاگرام را با شما در میان می‌گذاریم تا بتوانید در اولین فرصت، اکانت خود را برگردانید و به فعالیتتان در این پلتفرم محبوب ادامه دهید؛ همچنین ترفندی را هم بررسی می‌کنیم که با کمک آن می‌توانید در صورت عدم دسترسی به ایمیل و تلفن، به رمز خود دست پیدا کنید. در ادامه با یکتانت همراه شوید. (چنانچه قصد اجرای تبلیغات در اینستاگرام را دارید، می‌توانید از تعرفه‌ها و شرایط یکتانت اطلاعات کسب نمائید!)

 

انواع روش‌های بازیابی رمز اینستاگرام

ما و شما بارها با مشکل فراموشی رمزهای عبور خود مواجه شده‌ایم. آیا در چنین شرایطی، باید قید اکانت‌های خود را بزنیم و اکانت جدیدی بسازیم؟ خیر! تمام وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها راهی برای بازیابی رمز عبور در نظر گرفته‌اند. اینستاگرام به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. به همین خاطر، این پلتفرم برای حل این مشکل، مسیر‌های متنوعی در نظر گرفته است.

روش‌های بازیابی پسورد اینستاگرام عبارتند از:

  • بازیابی پسورد از طریق سایت
    • بازیابی رمز با کمک پیامک
    • بازیابی رمز از طریق ایمیل
  • بازیابی گذرواژه اینستاگرام از طریق فیسبوک
  • بازنشانی رمز اینستاگرام از طریق اپلیکیشن

همان طور که مشاهده می‌کنید، اینستاگرام تمام تلاش خود را کرده است که شما در صورت فراموش کردن رمز اینستاگرام با مشکل خاصی مواجه نشوید و خیلی سریع به میدان رقابت برگردید. در ادامه، هر کدام از روش‌ها را گام‌به‌گام و به‌صورت تصویری بررسی می‌کنیم؛ ولی قبل از آن، اجازه دهید چگونگی بازیابی پسورد اینستاگرام بدون ایمیل و شماره تلفن را با شما در میان بگذاریم.

 

با تبلیغات در اینستاگرام یکتانت، به برندی ماندگار در ذهن مخاطب تبدیل شوید!

با تبلیغات در اینستاگرام یکتانت، به برندی ماندگار در ذهن مخاطب تبدیل شوید!

شروع تبلیغات arrow-left

 

آموزش بازیابی رمز اینستاگرام بدون ایمیل و شماره تلفن

رمز عبور اینستاگرام را فراموش کرده‌اید و به ایمیل یا شماره تلفنی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید، دسترسی ندارید؟ در چنین شرایطی، شما راهی به‌غیر از ایجاد اکانت جدید ندارید؛ زیرا طبق گفته این شبکه اجتماعی، تنها زمانی می‌توانید رمز عبور را بازیابی کنید که حداقل به تلفن یا ایمیل خود دسترسی داشته باشید.

با این حال، از دو طریق می‌توانید رمز قبلی خود را پیدا کنید؛ اکانت فیس‌بوک و رمزهای ذخیره‌شده در دسکتاپ یا گوشی. اگر اکانت اینستاگرام و فیس‌بوک خود را به یکدیگر متصل کرده‌اید، می‌توانید رمز عبور خود را با کمک اکانتتان در فیس‌بوک بازیابی کنید. در بخش‌های بعدی، مراحل انجام این کار را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

از طرفی، اگر از طریق مرورگر گوشی یا دسکتاپ وارد اکانتتان شده‌اید و رمزتان را ذخیره کرده‌اید، این شانس را دارید که رمزتان را به یاد بیاورید. در مرورگرهای کروم، روی آیکون پروفایلتان در بالای مرورگر و سپس روی آیکون کلید کلیک کنید.

رمزهای ذخیره شده در کروم

در بخش «Saved Passwords»، تمام رمزهای ذخیره‌شده را می‌توانید بررسی کنید. کافی است آدرس‌ مرتبط با اینستاگرام را پیدا کنید و روی نماد چشم کلیک کنید.

پسوردهای سیو شده در کروم

اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید، روی آیکون همبرگری در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و سپس گزینهٔ «Passwords» را انتخاب کنید.

رمز‌های ذخیره شده در فایرفاکس

«Instagram» را در کادری که در تصویر مشخص کرده‌ایم، تایپ کنید. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، نام‌های کاربری و رمزهای عبور مرتبط با آن‌ها به شما نمایش داده می‌شوند. در این مرحله، کافی است روی نماد چشم کلیک کنید تا رمز عبور خود را ببینید.

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق فایرفاکس

با این حال، اگر به شماره تلفن یا ایمیل خود دسترسی دارید، می‌توانید رمز اینستاگرام خود را با کمک یکی از روش‌هایی که در ادامه بررسی خواهیم کرد، بازیابی کنید.

مقاله پیشنهادی : آموزش راه اندازی فروشگاه اینستاگرام

آموزش بازیابی رمز اینستاگرام از طریق سایت

برای بازیابی رمز عبورتان با کمک شماره تلفن یا ایمیل می‌توانید از طریق وب‌سایت اینستاگرام اقدام کنید. برای انجام این کار، به وب‌سایت instagram مراجعه کنید و سپس روی گزینهٔ «Forgot password» کلیک کنید.

بازنشانی گذرواژه اینستاگرام از طریق سایت

در مرحلهٔ بعدی، ایمیل، شماره تلفن یا نام کاربری خود را در کادر مشخص‌شده وارد کنید و سپس روی گزینهٔ «Send Login Link» کلیک کنید تا آدرس سایت بازیابی رمز اینستاگرام برای شما ارسال شود.

ارسال سایت بازیابی رمز اینستاگرام

شما دیگر تنها یک قدم با بازیابی پسورد خود فاصله دارید؛ در ادامه، به چگونگی بازیابی رمز اینستاگرام با شماره موبایل و ایمیل می‌پردازیم. با این حال، اگر اکانت اینستاگرام خود را به حسابتان در فیس‌بوک وصل کرده‌اید، این مراحل را جا بگذارید و به بخش بعدی بروید تا در سریع‌ترین زمان، رمزتان را بازیابی کنید.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

آموزش بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک

اگر در مرحلهٔ قبلی، شماره تلفن خود را وارد کرده‌اید، باید با پیامی مانند پیامی که در تصویر زیر می‌بینید، مواجه شوید. این پیام بدان معنا است که شماره را به‌درستی وارد کرده‌اید و آدرس سایت بازیابی رمز برایتان ارسال شده است. لازم به ذکر است که شما باید شمارهٔ خود را همراه با کد کشور (۰۰۹۸) وارد کنید.

بازیابی پسورد اینستاگرام با شماره موبایل

پیامکی مانند آنچه که در تصویر مشاهده می‌کنید، به دستتان می‌رسد. پس از اینکه پیامک را باز کردید، روی لینک کلیک کنید. مزیت و برتری این روش نسبت به روش ایمیلی این است که بعد از اینکه روی لینک کلیک کنید، مستقیم به اکانتتان هدایت می‌شوید و دیگر نیاز نیست که رمز جدیدی وارد کنید. اگر مستقیم هدایت نشدید، روی دکمهٔ «Open In App» کلیک کنید و سپس گزینهٔ «Open» را انتخاب کنید.

بازیابی رمز اینستاگرام با شماره موبایل

ممکن است اینستاگرام قبل از اینکه اکانت را باز کند، از شما بخواهد تا هویتتان را تایید کنید. شما می‌توانید کد تایید را از طریق شماره تلفن یا ایمیل دریافت کنید. پس از اینکه هر کدام از روش‌ها را انتخاب کردید، روی گزینهٔ «Continue» کلیک کنید و سپس کد را وارد کنید و با انتخاب‌کردن گزینهٔ «Confirm» به اکانتتان وارد شوید.

تایید هویت در اینستاگرام

آموزش بازیابی رمز اینستاگرام از طریق ایمیل

پس از اینکه شما ایمیل خود را در مرحلهٔ اول وارد کنید، اینستاگرام ایمیلی حاوی آدرس سایت بازیابی پسورد اینستاگرام برای شما ارسال می‌کند. ایمیلی را که به دستتان رسیده است، باز کنید و روی دکمهٔ «Reset your password» کلیک کنید.

بازنشانی رمز اینستاگرام از طریق ایمیل

اگر تمام مراحل را به‌درستی طی کنید، باید تصویر زیر را مشاهده کنید. در این مرحله، شما باید رمز جدید خودتان را وارد کنید و سپس روی گزینهٔ «Reset Password» کلیک کنید.

تعریف رمز جدید برای اینستاگرام

با اتصال اکانتتان به حسابتان در فیس‌بوک، می‌توانید مسیر بازیابی رمز را کوتاه‌تر کنید. در بخش بعدی، چگونگی بازیابی رمز از طریق فیس‌بوک را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

آموزش بازیابی رمز اینستاگرام از طریق فیسبوک

در زمان فراموشی رمز عبور اینستاگرام، شما می‌توانید از طریق اکانت فیسبوک خود اقدام کنید. با این حال، این روش زمانی به درد شما می‌خورد که قبل از فراموش کردن رمز اینستاگرام، حسابتان را به حسابی در فیس‌بوک وصل کرده باشید. اگر این کار را انجام داده‌اید، می‌توانید از اکانت فیسبوک خود برای ورود به اکانت اینستاگرام هنگام فراموشی رمز آن استفاده کنید.

اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید و روی گزینهٔ «Log in with Facebook» کلیک کنید. در مرحلهٔ بعد، روی گزینهٔ «Continue» کلیک کنید و به اپلیکیشن اینستاگرام اجازه دهید تا از اطلاعات اکانت فیس‌بوک شما استفاده کند. پس از آن، شما به سایت فیس‌بوک هدایت می‌شود و کافی است اطلاعات خود را وارد کنید و روی دکمهٔ «Continue as xxxx» کلیک کنید.

ورود به اینستاگرام از طریق فیسبوک

 

آموزش ریست پسورد اینستاگرام از طریق اپلیکیشن اینستاگرام

ما در بخش‌های قبل، چگونگی بازیابی پسورد اینستاگرام از طریق سایت و فیس‌بوک را بررسی کردیم. در بخش پایانی این مقاله، می‌خواهیم ببینیم چگونه می‌توانیم این رمز را با کمک اپلیکیشن اینستاگرام بازیابی کنیم. ابتدا اپلیکیشن را باز کنید و سپس روی گزینهٔ «Forgot password» کلیک کنید.

در مرحلهٔ بعد، اینستاگرام از شما می‌خواهد که ایمیل، شماره تلفن یا نام کاربری خود را وارد کنید. توصیه می‌کنیم شماره تلفن خود را وارد کنید؛ زیرا یک کد تایید برای شما ارسال می‌شود و با کمک آن کد، می‌توانید وارد اکانتتان شوید. در این روش، نیاز نیست که کد کشور را وارد کنید و شما می‌توانید پس از اینکه کد تایید را وارد کردید، به تمامی حساب‌های متصل به این شماره تلفن دسترسی پیدا کنید.

 

بازیابی گذرواژه اینستاگرام از طریق اپلیکیشن

اگر شماره تلفن خود را به اکانتتان اضافه نکرده‌اید، می‌توانید ایمیلتان را وارد کنید. پس از آن، اینستاگرام ایمیلی برای شما ارسال می‌کند. مانند مراحل قبلی، روی لینک سایت بازیابی گذرواژه اینستاگرام کلیک کنید و رمز جدیدی برای اکانتتان تعریف کنید.

لازم به ذکر است که هنگام بازیابی رمز عبور خود با کمک شماره تلفن چه در سایت و چه در اپلیکیشن، زمانی شما مستقیم و تنها با کمک کد تایید به اکانتتان وارد می‌شوید که لینک داخل پیامک را در دستگاهی (دسکتاپ یا گوشی) باز کنید که پیش از این، از آن استفاده می‌کرده‌اید. در غیر این صورت، باید رمز عبور جدیدی برای اکانت خودتان (مانند روش بازیابی رمز از طریق ایمیل) تعریف کنید.

 

آیا با ریست پسورد اینستاگرام اطلاعات اکانت پاک می‌شود؟

شاید نگران این مسئله باشید که فراموش کردن رمز اینستاگرام باعث پاک‌شدن اطلاعات پروفایلتان شود. خوب است بدانید که اطلاعاتتان حذف نمی‌شوند و به‌محض اینکه پسورد جدیدی را تعیین کنید، می‌توانید به اکانتتان همچون گذشته دسترسی داشته باشید.

 

بازیابی پسورد اینستاگرام به‌سادگیِ خوردن آب!

فراموشی رمز عبور شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و دیگر حساب‌ها امری اجتناب‌ناپذیر است؛ بنابراین بهتر است با روش‌های بازیابی رمز آشنا باشید تا در چنین شرایطی، با خیال راحت رمزتان را بازیابی کنید و وارد اکانتتان شوید. در این مقاله، روش‌های مختلف بازیابی رمز اینستاگرام را با شما در میان گذاشتیم. اگر راه یا ترفند دیگری برای بازنشانی رمز اینستاگرام می‌شناسید، با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

4.5/5 - (15 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هادی عظیمی
هادی عظیمی
1 سال قبل

خوب بود خیلی مچکرممم

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، دیده‌شدن، افزایش فروش