به نیروی متخصص تبلیغات نیاز دارید؟ «آنالیز» اینجاست 🤝

راه‌وروش تبلیغ موسسه حقوقی + ۱۱ نمونه متن!

مقالات دیجیتال مارکتینگ | نیکان حیدری | تاریخ بروزرسانی : ۲ اسفند ۱۴۰۲

راه‌وروش تبلیغ موسسه حقوقی + ۱۰ نمونه متن!

تعداد پرونده‌های قضایی در هفته – حتی سال هم نه – کم نیست؛ ولی سهم موسسهٔ حقوقی شما از این بازار چقدر است؟

چه موسسهٔ باسابقه‌ای باشید و چه موسسه‌ای که تازه کار خود را شروع کرده است، برای بیشتر دیده‌شدن به تبلیغات نیاز دارید؛ چیزی که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت تا به اهداف زیر دست پیدا کنید:

  • گرفتن یا افزایش سهم از بازار
  • شناخته‌شدن
  • جذب مشتری جدید
  • حفظ مشتری‌های قبلی و برگرداندن آن‌ها

بیایید ببینیم چه راه‌هایی برای تبلیغ موسسه حقوقی وجود دارد و یک سری ایده و استراتژی را بخوانیم. در انتهای مقاله هم چند نمونه متن نوشتیم تا پیامک‌ها و تبلیغات کلیکی بهتری اجرا کنید.

 

راهکارهای دیجیتال تبلیغ موسسه حقوقی

طبق گزارش بازاریابی دیجیتال ایران در سال ۱۴۰۱، بیش از نیمی از تبلیغات در جهان به‌صورت دیجیتال اجرا می‌شود. از طرفی، تعامل دیجیتال به فرهنگ روزمرهٔ مردم تبدیل شده است:

  • مردم از اینترنت به‌طور میانگین، ۱۶۹ دقیقه در روز استفاده می‌کنند
  • ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در ۷ سال اخیر ۳ برابر شده است
  • کسب اطلاعات، خرید اینترنتی و خدمات بانکی ۳ دلیل اصلی استفاده از اینترنت است
  • ۶۶ درصد ایرانی‌ها حداقل به یکی از روش‌های تبلیغات دیجیتال اعتماد دارند

تمام این موارد را گفتیم تا بگوییم برای تبلیغ موسسه حقوقی تا دیر نشده است، باید روی کانال‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید. بیایید ۸ روش مهم و پربازده (طبق تجربه) را با هم بررسی کنیم.

 

۱. وبینارهای آموزشی و رویدادهای آنلاین برگزار کنید

یکی از بهترین روش‌های تبلیغ موسسه‌های حقوقی، آگاهی‌دادن به مردم در رابطه با حق‌وحقوقشان است. دنیای قانون برای مردم عادی بسیار پیچیده است و به همین خاطر، این فرصت را دارید که با ارائۀ مشاوره و اطلاعات لازم، شرکت خود را به‌عنوان مرجعی معتبر و معتمد معرفی کنید.

وبینار یا همان سمینار اینترنتی، کانال بسیار خوبی است که می‌توانید از آن برای آموزش دادن به مخاطبان استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با وبینار، مقالۀ «منظور از وبینار چیست و چگونه از آن برای بازاریابی استفاده کنیم؟» را بخوانید.

از آنجایی که دنیای قانون بسیار گسترده است، وبینار می‌تواند پیرامون یک موضوع مشخص باشد.

مثلاً وبینار زیر، در رابطه با چالش‌های حقوقی صنعت ساختمان است و مخاطب آن، مهندسان، سازندگان ساختمانی، پیمانکارها و حتی کارگرهای ساختمانی است.

 

 

رویکرد مشابه دیگر، برگزاری لایوهای اینستاگرامی است. می‌توانید از قبل با قراردادن باکس سؤال در استوری صفحۀ اینستاگرام موسسه، از فالوورها بخواهید پرسش‌های خود را با شما در میان بگذارند. بعد لایو بگذارید و به این سؤالات پاسخ دهید.

همچنین، می‌توانید از یک وکیل خوش‌نام و شناخته‌شده دعوت کنید تا لایوی تعاملی داشته باشید و راجع‌ به مسائل حقوقی مختلف تبادل نظر کنید.

ایده: برخی موسسه‌های حقوقی لایوهای آموزشی برای ورود به بازار کار برگزار می‌کنند. چنین لایوهایی برای ساخت برند کارفرمایی و جذب استعدادهای بازار هم مناسب است.

خلاصه که دستتان باز است! می‌توانید پرسش‌وپاسخ آنلاین داشته باشید؛ یعنی در همان زمانی که آنلاین هستید، چه لایو اینستاگرام، چه اسپیس X (توییتر سابق و چه وبینار، افرادی که شما را می‌بینند یا می‌شنوند، سؤالاتی را مطرح کنند و همان موقع به آن‌ها پاسخ دهید.

توجه داشته باشید که انجام چنین کارهایی با هدف آموزش و آگاه‌سازی، نشان‌دهندۀ تسلط شما بر مسائل حقوقی است و همان‌ طور که بالاتر هم گفتیم، در نهایت باعث می‌شوند به‌عنوان یک مرجع حقوقی معتبر شناخته شوید و زمینهٔ جلب اعتماد مشتری را فراهم می‌کنند.

نکتۀ جالب اینکه این رویکرد معمولاً هزینه‌ای هم روی دستتان نمی‌گذارد و حتی در برخی مواقع، می‌تواند درآمدزایی هم داشته باشد؛ یعنی برای شرکت در وبینار بلیت بفروشید (البته توصیه ما این است که آموزش رایگان ارائه کنید؛ به‌خصوص وقتی اول کارید).

دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی
دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی

در این دورهٔ ۴ ساعته با کمک اساتید باتجربه یاد می‌گیرید چطور بنر، ویدیو و متن تبلیغاتی عالی و موثر را خودتان آماده کنید تا بازدهی تبلیغات را چند برابر کنید!

مشاهده دوره arrow-left

۲. سایت (حداقل لندینگ پیج) برای موسسه بالا بیاورید

مردم یاد گرفته‌اند در گوگل و سرچ کنند تا با اطلاعات کامل پای معامله بنشیند یا در جلسه‌های اول دعواهای حقوقی حاضر شوند!

مخاطبان کسب‌وکار شما هم استثنا نیستند؛ فقط کافی است عباراتی مثل «مشاوره حقوقی»، «موسسه حقوقی»، «وکیل پایه یک دادگستری» و… را جست‌وجو کنید تا حجم زیاد سایت‌ها را ببینید.

شما هم باید سایت داشته باشید یا حداقل، یک صفحه به‌عنوان لندینگ پیج (صفحۀ فرود) که مرکز حضور شما در دنیای آنلاین است.

اگر می‌خواهید برای تبلیغ موسسه حقوقی خود سایت بسازید، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • حتماً باید در صفحهٔ اصلی بگویید چه خدماتی ارائه می‌دهید و در چه زمینه‌ای تخصص دارید
  • به مزیت‌های رقابتی موسسه اشاره کنید (تعداد بالای پرونده‌های موفق، تیمی شامل حرفه‌ای‌ترین وکلا، امکان پرداخت اقساطی و…)
  • فرمی برای گرفتن راه‌های تماس با بازدیدکننده داشته باشید
  • راه‌های ارتباطی با موسسه را در فوتر و هدر بنویسید
  • آدرس دفتر یا دفاتر مجموعه را در صفحهٔ تماس با ما و فوتر بگذارید
  • مجوزها و گواهی‌هایی که برای فعالیت در چارچوب قانون ضروری هستند هم نشان دهید
  • آدرس اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و لینکدین را در فوتر بگذارید
  • صفحه‌ای به جزئیات پرونده‌هایی که موسسه شما در آن‌ها پیروز شده است (در صورت امکان) اختصاص دهید
  • نظرات مشتریان قبلی موسسه که نشان‌دهندۀ حرفه‌ای و کاربلد بودن مجموعه هستند هم در صفحهٔ خدمات و صفحهٔ اصلی بیاورید
  • مجلهٔ آموزشی با پست‌های مختلف دربارهٔ مشکلات حقوقی هم در سایت داشته باشید

در تصویر زیر، صفحهٔ اصلی یک نمونه وب‌سایت موسسه حقوقی را می‌بینید:

نمونه وبسایت برای تبلیغ موسسه حقوقی

 

در صورتی‌ که می‌خواهید فقط یک لندینگ پیج داشته باشید، باید فرمی در آن قرار دهید که هدف آن گرفتن راه‌های ارتباطی با بازدیدکننده مثل شمارۀ تماس و آدرس ایمیل او است.

به این ترتیب که بازدیدکننده به آن می‌رسد و برای گرفتن مشاورۀ رایگان (مثلاً) شمارۀ تماس خود را ثبت می‌کند. بعداً با او تماس می‌گیرید و در رابطه با مشکلی که دارد، او را راهنمایی می‌کنید.

در ادامه هم می‌توانید از شمارۀ موبایل یا آدرس ایمیل او، برای بازاریابی پیامکی و ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.

همان‌ طور که گفتیم، موتورهای جست‌وجو بهترین کانال برای داشتن ترافیک ارگانیک هستند؛ منتهی برای اینکه بیشترین بهره را از آن‌ها ببرید، لینک سایت یا لندینگ پیج باید در نتایج برتر جا خوش کند.

به این منظور، باید روی سئو سایت کار کنید. مقالۀ «منظور از سئو چیست + کاربرد آن» را بخوانید تا اولین گام برای بالا آمدن سایت در گوگل را بردارید.

برای موفقیت در سئو، تولید محتوای با کیفیت یک ضرورت به حساب می‌آید. می‌توانید در این زمینه هم مقالۀ «تولید محتوا چیست + فرایند تولید محتوا» را بخوانید تا انجام درست این کار را یاد بگیرید.

البته که احتمالاً در ابتدای کار، رساندن سایت به جایگاه‌های برتر نتایج، باید با تبلیغات در گوگل انجام شود.

برای مثال، اگر کسی «وکیل پایه یک» یا «موسسه حقوقی» را جست‌وجو کند، با چنین نتیجه‌ای (تبلیغ) در کنار سایر نتایج روبه‌رو می‌شود.

نمونه تبلیغ موسسه حقوقی در گوگل

اگر روی آن کلیک کند، به صفحهٔ موسسه حقوقی می‌رسد:

نمونه لندینگ پیج

یک نمونهٔ دیگر هم در تصویر زیر ببینید که با استفاده از هدلاین و متن تبلیغ مناسب سعی کرده است افراد مشخصی را جذب کند:

نمونه تبلیغ موسسه حقوقی در گوگل

برای استفاده از تبلیغات موسسه حقوقی خودتان در گوگل می‌توانید روی فرست ادز (مجری تبلیغات گوگل ادز یکتانت و پارتنر رسمی گوگل) حساب کنید. برای دریافت مشاوره رایگان، روی «تبلیغات در گوگل» کلیک کنید.

علاوه‌ بر تبلیغات در گوگل، با داشتن سایت می‌توانید از ۳ روش دیگر برای تبلیغ موسسه‌تان استفاده کنید:

  • قراردادن لینک سایت در بایو صفحۀ اینستاگرام برای جذب هرچه بیشتر بازدیدکننده و گرفتن اطلاعات تماس آن‌ها (دربارهٔ تبدیل فالوور به مشتری در مقالهٔ «راه‌های تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام» صحبت کردیم)
  • جذب مشتریان علاقه‌مند از طریق تبلیغات همسان یکتانت با کمک فرم و گرفتن اطلاعات تماس آن‌ها
  • قرار دادن اسکریپت یکتانت در سایت یا لندینگ پیج به‌منظور هدف‌گیری مجدد بازدیدکننده‌های سایت (لندینگ پیج) در دیگر سایت‌های پربازدید

نکتهٔ آخر اینکه مردم به موسسه‌ای که سایت دارد و اطلاعات او در اینترنت در دسترس است، بیشتر اعتماد می‌کنند؛ چون می‌توانند دربارهٔ آن‌ها تحقیق کنند و مطمئن شوند کارش را بلد است!

 

۳. شبکه‌های اجتماعی + پیام‌رسان، ۲ رسانهٔ خوب برای شما به حساب می‌آیند

راز موفقیت در جذب مشتری تعامل است و چه جایی بهتر از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی مثل تلگرام سراغ دارید؟

شما می‌توانید برای موسسه پیجی در اینستاگرام درست کنید. اگر هم در حوزهٔ کسب‌وکارها (دعواهای حقوقی کارمندان) فعالیت دارید، می‌توانید پیجی در لینکدین آماده کنید.

نمونه پیج لینکدین موسسه حقوقی

پیام‌رسان‌هایی مثل تلگرام و واتس‌اپ هم برای شما مناسب‌اند.

برای مثال، می‌توانید از واتس‌اپ برای برقراری ارتباط، پشتیبانی و حتی از استوری آن برای معرفی خدمات استفاده کنید.

داشتن کانالی در تلگرام که یک گروه به آن وصل باشد، برای ارتباط با مشتریان گزینهٔ خوبی است که به شما کمک می‌کند هم از آن برای تبلیغ موسسه حقوقی استفاده کنید و هم با پاسخ‌دادن به پرسش‌های مشتریان در گروه، اعتماد آن‌ها را جلب کنید.

حتی می‌توانید از آن برای هدایت کاربران به سایت هم با اطلاع‌رسانی دربارهٔ اخبار مهم استفاده کنید:

نمونه کانال تلگرام برای تبلیغ موسسه حقوقی

برای فعالیت ارگانیک در اینستاگرام به چند نکته دقت کنید:

  • نامی مناسب و مرتبط انتخاب کنید و از یک الگوی پرتکرار در جست‌وجو استفاده کنید؛ مثلاً موسسه حقوقی عدل، وکلای درجه یک تهران، وکیل طلاق و…
  • شرح خدمات و حوزهٔ تخصصی خود (مثلاً قراردادهای ساختمانی، مهاجرت یا طلاق) را در بایو بنویسید
  • به مزایای رقابتی و تفاوت‌های خود به دیگر موسسه‌ها (مثل کارمزد پایین‌تر، پرونده‌های موفق یا حتی مشاورهٔ رایگان) اشاره کنید
  • از کاربران بخواهید کاری انجام دهند (مثلاً تماس با موسسه یا گذاشتن لینک برای هدایت آن‌ها به لندینگ پیج)
  • از هایلایت‌ها برای پاسخ‌دادن و راهنمایی تازه‌واردها استفاده کنید (مثلاً راه‌های ارتباطی، معرفی خودتان، آدرس و حتی پرسش‌های متداول را هایلایت کنید)

نمونه پیج اینستاگرام

صرفاً داشتن اکانت اینستاگرام کافی نیست؛ باید محتوای خوب را با تبلیغات در این پلتفرم ترکیب کنید تا نتیجه بگیرید. به‌طور مشخص، تولید محتوای ویدیویی در این شبکۀ اجتماعی ضرورت دارد.

در مقیاس جهانی، هر فرد که به اینترنت دسترسی دارد، به‌طور میانگین در هر روز ۸۴ دقیقه ویدیو می‌بیند!

این آمار که در سایت Dash منتشر شده است، نشان‌دهندۀ اهمیت بالای این فرمت محتوایی و علاقۀ زیاد کاربران به آن است.

یک ایده برای تولید محتوا در این پلتفرم، همان لایو اینستاگرامی است که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم. در کنار آن، می‌توانید انواع محتوای آموزشی را برای آگاه‌سازی مخاطبان تولید کنید.

از پتانسیل بالای استوری‌ها هم غافل نشوید. داستان پرونده‌های موفق موسسه را در صورت امکان منتشر کنید. با مشتریان قبلی مصاحبه کنید و تجربۀ مثبت آن‌ها از کار با مجموعۀ خود را به کاربران اینستاگرامی نشان دهید.

ولی این داستان همچنان ادامه دارد! شما می‌توانید از انواع تبلیغات در اینستاگرام هم استفاده کنید.

برای مثال، این تبلیغات به شما کمک می‌کنند فالوورهای پیج موسسه را افزایش دهید. البته این فقط یک مورد بود!

شما می‌توانید بدون داشتن پیج در اینستاگرام هم از تبلیغات برای جذب مشتری استفاده کنید:

  • لینک سایت را در استوری سایر پیج‌های پربازدید اینستاگرام نمایش دهید و لید بگیرید (کسی که فرم را پر می‌کند)
  • با اینفلوئنسرهای محلی همکاری کنید تا خودتان را به ساکنان منطقه‌تان معرفی کنید
  • با کمک اینفلوئنسرها تبلیغ کنید و تعداد تماس‌های تلفنی را افزایش دهید
  • با تبلیغات اینفلوئنسری، تعداد افراد بیشتری را به لندینگ پیج بکشانید تا فرم را پر کنند

نکته: شما همچنین می‌توانید از تبلیغات اینفلوئنسری در لینکدین استفاده کنید. در این حالت، کاربران پرفالوور خدمات شما را به دیگران معرفی می‌کنند تا هم آگاهی دربارهٔ موسسه‌تان افزایش پیدا کند و هم مشتری بگیرید؛ فقط دقت کنید بهتر است روی پرونده‌های حقوقی مربوط به حوزهٔ کار تمرکز کنید.

علاوه بر تمام این روش‌ها، شما می‌توانید در کانال‌های مختلف تلگرام هم با کمک یکتانت تبلیغ کنید. اهداف مختلفی هم می‌توانید دنبال کنید:

  • به سایت شما سر بزنند
  • با شما تماس بگیرند
  • فرم مشاورهٔ رایگان را پر کنند

برای دریافت مشاوره رایگان، روی «تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی» کلیک و فرم انتهای صفحه را پر کنید.

 

۴. از طریق کانال پیامکی، موسسه حقوقی خود را ارزان تبلیغ کنید

پیامک، تبلیغ موسسه حقوقی ارزان، ولی کارآمد را ممکن می‌کند!

شما می‌توانید از ۲ نوع ارسال پیامک بیشترین بهرۀ ممکن را ببرید. اولی ارسال پیامک انبوه است.

اگر می‌خواهید وجود موسسه را به اطلاع افراد زیادی برسانید، اگر می‌خواهید راجع‌ به افتتاحیه اطلاع‌رسانی کنید یا قصد جذب لید دارید، این نوع ارسال پیامک از باقی روش‌ها بیشتر به کارتان می‌آید.

همان‌ طور که از نام آن مشخص است، در این رویکرد، متن تبلیغ موسسه حقوقی که آماده کرده‌اید و می‌خواهید از طریق اس ام اس ارسال کنید، برای افراد زیادی در لحظه ارسال می‌شود.

نمونه متن پیامک تبلیغ موسسه حقوقی

می‌توانید در پنل یکتانت ثبت‌نام کنید و پس از شارژ اکانت، از بین گروه‌های مخاطب مثل «زنان خرم‌آباد»، «صاحبان خودروی سواری» یا «فعالان بازار طلا» کسی را انتخاب کنید که مشتری شماست!

مثلاً اگر روی بررسی مسائل حقوقی در قراردادهای تجاری کار می‌کنید و در استان تهران هستید، می‌توانید صاحبان صنایع ساکن تهران و البرز را هدف بگیرید.

گروه مشتریان پنل پیامکی یکتانت

رویکرد بعدی، استفاده از شمارۀ موبایل‌هایی است که خودتان جمع‌آوری کرده‌اید. همان شماره‌هایی که بالاتر گفتیم می‌توانید از طریق فرم‌های داخل سایت به دست آورید.

در این رویکرد، باید سراغ پنل پیامکی نجوا بروید و لیست شماره‌ها را در آن پنل آپلود کنید. حالا می‌توانید هر پیامکی که می‌خواهید را برای مشتریان خودتان بفرستید.

فرق این افراد با ارسال پیامک انبوه این است که شما را می‌شناسند و حالا می‌توانید با یک پیامک ترغیب‌کننده مثل ۲۰ درصد تخفیف، مشاورهٔ رایگان، خدمت جدید (مثلاً حل پرونده‌های مرتبط با حوزهٔ کار) و… به سراغ آن‌ها بروید.

البته یک راه دیگر هم استفاده از پنل‌های پیامکی است که منشی پیامکی دارند. با کمک آن، می‌توانید اطلاعات بیشتری در اختیار کاربران بگذارید یا آن‌ها را دسته‌بندی کنید.

برای مثال، اگر کاربر کلمهٔ «انگلستان» را فرستاد، برای مهاجرت کاری به آنجا به مشاورهٔ حقوقی نیاز دارد و اگر «استرالیا» را فرستاد، برای این کشور به کمک نیاز دارد. خود منشی پیامکی، پاسخ‌دهنده‌ها را در پوشه‌های مختلف می‌گذارد تا پیشنهادهای بعدی را شخصی‌سازی کنید.

مقاله پیشنهادی: ۷ روش جمع آوری شماره موبایل برای تبلیغات پیامکی!

۵. چرا در سایت‌های پربازدید تبلیغ نکنید؟

می‌توانید سراغ تبلیغات ویدیویی همسان بروید و با این کار، مشتری را قبل از ورود به صفحۀ سایت (یا لندینگ پیج) برای پر کردن فرم آماده کنید. در این ویدیوها باید مزیت موسسه‌تان را بگویید و این‌طور به مشتری احتمالی القا کنید که بهترین انتخاب او هستید.

کمپین بعدی که به دردتان می‌خورد، کمپین همسان کلیدواژه‌ای است. ابتدا کلماتی مثل «طلاق»، «حقوق کار»، «خیانت»، «قرارداد ساختمانی»، «قرارداد فروش» و… را انتخاب کنید.
پس از آن، تبلیغ شما به‌طور اتوماتیک در صفحه‌هایی نمایش داده می‌شود که این کلمات در آن باشد.

نکته: کلمات به جنس مشتریانی ربط دارد که می‌خواهید جذب کنید؛ مثلاً «خیانت»، «طلاق» و… برای موسسه‌هایی خوب است که می‌خواهند مشتریان پرونده‌های خانواده را افزایش دهند.

برای نمونه، تبلیغ زیر برای «موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت» با هدف جذب افرادی است که به‌دنبال مهاجرت کاری‌اند.

تبلیغات همسان موسسه حقوقی

نوع دیگری از تبلیغات که به کارتان می‌آید، تبلیغات ریتارگتینگ است. بالاتر هم گفتیم با نصب اسکریپت یکتانت روی سایت، بازدیدکننده‌ها بعد از ورد به سایت شمرده می‌شوند و تبلیغ موسسه شما در سایت‌های پربازدید به آن‌ها مجدد چند روز بعد نمایش داده می‌شود. البته با این شرط که در بازدید اول خود کاری انجام ندهند!

مثلاً ممکن است فردی از طریق تبلیغات اینفلوئنسری که در اینستاگرام داشتید وارد سایت شود و بعد از نگاهی سرسری، آن را ترک کند. از آنجایی که این فرد احتمالاً به خدمات شما نیاز دارد، این نباید نقطۀ آخر ارتباط شما با او باشد و تبلیغات ریتارگتینگ نمی‌گذارد چنین اتفاقی بیفتد.

بیایید چند ایدهٔ دیگر هم برای اجرای کمپین‌های ترکیبی و پربازده هم بررسی کنیم:

  • ترکیب هم‌زمان ارسال پیامک انبوه، همسان ویدیویی و ریتارگتینگ
  • ترکیب تبلیغات همسان کلیدواژه‌ای، همسان رفتارمحور و ریتارگتینگ
  • تبلیغات در پیج‌های پربازدید اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی همراه با تبلیغات ریتارگتینگ
  • سئو و تولید محتوا همراه با تبلیغات ریتارگتینگ
  • ترکیب ارسال پیامک انبوه، تبلیغات ویدیویی پیش‌نمایشی و تبلیغات بنری برای شناخته‌شدن و افزایش آگاهی از برند

برای اینکه از تبلیغات یکتانت استفاده کنید، نیاز نیست حتماً سایت بسازید. می‌توانید از سرویس‌های لندینگ‌ساز مثل لندین استفاده و صفحه‌ای قانع‌کننده برای گرفتن مشتری راغب (لید) آماده کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان باتجربهٔ یکتانت، روی «تبلیغات کلیکی در سایت‌های پربازدید» کلیک و فرم را با توضیحات (هدفی و بودجه‌ای که دارید) پر کنید.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۶. تبلیغ موسسه حقوقی در اپلیکیشن‌های موبایلی مثل آخرین خبر هم فراموش نشود

مقالۀ «تبلیغات درون اپلیکیشنی چیست و چطور از آن نتیجه بگیریم؟» را بخوانید تا اطلاعات لازم راجع‌ به این نوع تبلیغات را به دست آورید.

این تبلیغات در اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی مختلفی نمایش داده می‌شوند. شما اول باید ببینید کاربر کدام اپلیکیشن می‌تواند مشتری شما باشد و برای تبلیغ موسسه حقوقی خود در آن اقدام کنید.

هزینهٔ این تبلیغات به‌ازای اقدام کاربر است؛ یعنی وقتی فرم را پر کرد، پول می‌دهید و نمایش و کلیک هزینه ندارد!

این فرصت خوبی است که از آن برای آشنایی افراد بیشتری با موسسه‌تان استفاده کنید. از آنجایی که تبلیغات به مخاطب باکیفیت نمایش داده می‌شود، می‌توانید انتظار داشته باشید تعداد پاسخ‌گویی به تماس‌ها پس از پرکردن فرم بالا باشد.

حالا چه اپلیکیشن‌هایی؟ مثلاً افراد بزرگسال دنبال اخبار مختلفی در اپلیکیشن «آخرین خبر» هستند. می‌توانید آن‌ها را با تبلیغات در این اپلیکیشن هدف بگیرید. یک نمونه هم می‌شود صاحبان استارتاپ که اخبار اقتصادی، سیاسی و اخبار کسب‌وکارها را هر روز دنبال می‌کنند.

بازی‌های موبایلی چطور؟ بازی کوییز آو کینگز جزو بازی‌هایی است که کاربرانی در سنین مختلف دارد که می‌توانید از این فرصت هم بهره ببرید.

به نظرتان کدام اپلیکیشن برای شما مناسب‌تر است؟ روی آیکون روبه‌رو کلیک کنید و برای ما بنویسید:
0
اپلیکیشن‌ها را اینجا بنویسید:x

 

۷. موسسه حقوقی خود را در نقشه‌های آنلاین ثبت کنید

مردم ترجیح می‌دهند از موسسه‌ای استفاده کنند که به محل زندگی یا کارشان نزدیک‌‌تر است؛ البته این مسئله را هم در کنار سایر مزایا مثل تجربه و مهارت شما می‌گذارند.

برای اینکه چنین افرادی را با خود آشنا کنید و بگویید همان چیزی را که نیاز دارند، در نزدیکی آن‌هاست، می‌توانید به فکر ارسال پیامک منطقه ای باشید؛ ولی یک راه رایگان هم سراغ داریم!

ثبت لوکیشن موسسه حقوقی در گوگل مپ و سایر نقشه‌های آنلاین! وقتی کسی عبارت مکان‌محور مثل «موسسه حقوقی تهران» را جست‌وجو کند، با شما در صدر نتایج روبه‌رو می‌شود.

نمونه لوکال پک برای موسسه‌های حقوقی

البته گوگل نتایج را بر اساس لوکیشن نشان دهد و برای عبارت‌های کسب‌وکاری مثل «موسسه حقوقی» و «وکیل پایه یک» لوکال پک (کسب‌وکارها) را طبق محل زندگی کاربر نشان می‌دهد؛ یعنی حتی اگر موقعیت مکانی در عبارت جست‌وجو نباشد، باز هم شانس نمایش دارید.

بعضی‌ها هم برای یافتن آدرس و حتی موسسه‌های حقوقی مستقیماً در خود نقشهٔ آنلاین جست‌وجو می‌کنند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند:

  • ساعات کاری مجموعه
  • نظرات مشتریان قبلی
  • آدرس مجموعه
  • امتیاز کاربران به این موسسه
  • تلفن
  • سایت

برای ثبت لوکیشن موسسه‌تان، مقالهٔ «آموزش ویدیویی ثبت لوکیشن در گوگل مپ با گوشی و کامپیوتر» را مطالعه کنید.

 

۸. بازاریابی محتوایی برای شما بسیار مناسب است

خیلی ساده بگوییم: بازاریابی محتوایی یعنی تولید محتوا با هدف جذب بازدیدکننده و رسیدن به اهداف تعیین‌شده در مارکتینگ. بالاتر هم کمی به این موضوع پرداختیم.

زمینۀ فعالیت شما، موضوع‌های بسیاری برای آموزش دارد و بازار هدف پرسش‌های زیادی دارند.

برای نمونه، ممکن است شخصی به هر دلیل بخواهد از نیروی انتظامی شکایت کند؛ برای فهمیدن روال کار، در گوگل سرچ می‌کند تا به محتواهایی که پاسخ پرسش او را می‌دهند، برسد.

نمونه مقالهٔ حقوقی

پس وقتی سایت ساختید، حتماً بخشی از آن را به وبلاگ‌ اختصاص دهید. کیورد ریسرچ (تحقیق کلمات کلیدی) کنید تا بفهمید مخاطبان هدفتان چه سؤال‌هایی دارند؛ مقالاتی برای جواب‌دادن به آن سؤال‌ها آماده کنید.

اگر همه‌چیز خوب پیش برود و به جوانب دیگر سئو هم اهمیت دهید، شاهد بالارفتن صفحات مختلف سایت در نتایج جست‌وجوی گوگل خواهید بود. چه چیزی بهتر از ترافیک ارگانیک کم‌هزینه؟

البته که بازاریابی محتوایی به نوشتن پست بلاگ و مقاله محدود نیست.

می‌توانید برای موضوع‌های کلی مختلف، ایبوک بنویسید؛ مثلاً راهنمای کامل تقسیم ارث‌ومیراث بین وراث! با این کار، می‌توایند اطلاعات مشتریانی که به شما نیاز دارند هم به دست بیاورید.

نکته: موضوع‌هایی باید برای شما در اولویت باشند که خدماتی در آن زمینه ارائه می‌کنید؛ بهتر است برای اینکه ترافیک سایت را افزایش دهید، روی هر موضوعی و بدون اولویت‌بندی کار نکنید. چنین کاری در نهایت باعث می‌شود از بازاریابی محتوا دل‌زده شوید و از آن دست بکشید!

اثرگذار بودن دنیای دیجیتال و آنلاین، لزوماً به‌معنای از دور خارج شدن دنیای آفلاین نیست! در بخش بعدی، چگونگی تبلیغ موسسه حقوقی با روش‌های سنتی را بررسی می‌کنیم.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۵ روش تبلیغ موسسه حقوقی در فضای آفلاین

بی‌مقدمه برویم سراغ راهکارهایی که برای تبلیغات در فضای سنتی کاربرد دارند.

 

۱. کارت ویزیت + هدیه را به رسانه تبلیغاتی تبدیل کنید

کارت ویزیت داشته باشید! کارتی با یک طراحی (ترجیحاً) ساده که حاوی راه‌های ارتباطی با موسسه باشد.

خودتان که باید همیشه تعدادی کارت همراه داشته باشید؛ تعدادی از کارت‌های ویزیت را هم در اختیار کارکنان موسسه قرار دهید تا آن‌ها را به مشتریان بالقوه بدهند.

مثلاً ممکن است یکی از کارکنان به یک جمع خانوادگی برود و صحبت به محل کارش کشیده شود. او می‌تواند کارت ویزیت را به فامیل‌های خود دهد و این کار تبلیغ خیلی خوبی برای موسسه است.

رفع مسئولیت: کارت ویزیت زیر فقط یک نمونه است.

نمونه کارت ویزیت

علاوه‌بر کارت ویزیت، ارسال هدایای تبلیغاتی را هم در نظر داشته باشید. مثلاً در عید نوروز، می‌توانید برای مدیران شرکت‌ها که مخاطبان هدفتان هستند، هدایایی مثل سررسید، نوشت‌افزار، تقویم و… بفرستید.

ارسال چنین هدایایی، این حس را القا می‌کند که شما برای آن‌ها ارزش قائلید؛ حالا اگر نام مجموعه را روی هدایا حک کنید (رویکردی که بسیار رایج است)، برندتان هم بیشتر شناخته می‌شود.

مقاله پیشنهادی: ۳۰ نمونه پیامک تبلیغاتی نوروز

۲. با پخش تراکت در منطقه شناخته شوید

ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ ای و ثبت لوکیشن در گوگل مپ را گفتیم و حالا نوبت برادر آفلاین آن‌هاست: پخش تراکت.

تراکت کانال کم‌هزینه و پرفایدهٔ تبلیغات محله ای است که می‌تواند به شناخته‌شدن موسسه‌تان در یک منطقهٔ خاص کمک بزرگی بکند.

این کانال ترکیب تصاویر و متون است. باید تلاش کنید هارمونی خوبی به آن ببخشید تا بیشترین آوردۀ ممکن را داشته باشد.

در وهلۀ اول، تراکت باعث افزایش آگاهی از موسسه شما می‌شود؛ به‌علاوه، می‌توانید از آن برای جذب مشتری هم استفاده کنید. احتمال اینکه اهالی آن محل به مشاوره و خدمات حقوقی نیاز داشته باشند، وجود دارد.

کسی نگفته است که تراکت فقط باید در محدودۀ محل فعالیت پخش شود. اگر منطقه‌ای مشخص مدنظرتان است که مشتریان بالقوه در آن حضور دارند، آن جا هم تراکت پخش کنید؛ مثلاً جلوی تمام دادگاه‌ها و دادسراهای شهرتان.

بیایید یک نمونه تراکت موسسه حقوقی را ببینیم تا بفهمیم چه نکاتی باید در آن رعایت شوند.

رفع مسئولیت: تراکت زیر به‌عنوان نمونه آورده شده و ما موسسه حقوقی صاحب تراکت را تأیید نمی‌کنیم.

نمونه تراکت برای تبلیغ موسسه حقوقی

همان‌ طور که می‌بینید، در بالای تراکت نام موسسه با فونت متفاوت، زیر لوگوی آن آمده است. پایین‌تر در پرانتز، نام مدیریت نوشته شده است. اگر مدیریت مجموعه نام شناخته‌شده‌ای است، شما هم می‌توانید این کار را بکنید.

در ادامه، کنار تصاویر مرتبط، بولت‌هایی را داریم که خصوصیات این موسسه حقوقی را بیان می‌کنند.

انواع روش‌های پرداخت و خدمات هم در این بخش ذکر شده‌اند و قسمتی هم به شعار مجموعه اختصاص داده‌اند.

پایین‌تر، به تیم حرفه‌ای مجموعه و مدارک دانشگاهی معتبر آن‌ها اشاره شده است. در انتها، علاوه‌ بر آدرس، راه‌های ارتباطی و آدرس وبسایت دیده می‌شود.

در کل، این یک ساختار مناسب برای تراکتی است که با هدف تبلیغ موسسه حقوقی طراحی می‌شود.

ایده: می‌توانید طرحی به‌نام طرح محله راه بیندازید. در این طرح، افراد یک منطقهٔ خاص می‌توانند از تخفیف‌ و همچنین مزایایی مثل ۳ جلسه مشاورهٔ حقوقی رایگان و پاسخ‌گویی ۲۴ ساعته بهره ببرند. این مسئله را روی تراکت بیاورید و در آن منطقه پخش کنید.

 

۳. به فکر تبلیغات محیطی باشید

محیط شهر، پر است از فضاهایی که مخصوص تبلیغات هستند؛ این فضاها و تبلیغات محیطی می‌توانند کانال بسیار خوبی برای بیشتر دیده شدن کسب‌وکارتان باشند.

بسته به بودجه‌ای که دارید، گزینه‌های مختلف و متعددی پیش رویتان هستند؛ از بنرهای کوچک که امکان نصب آن‌ها روی تیرهای چراغ برق وجود دارد تا بیلبوردهای اتوبان‌های پرتردد شهر.

قاعدتاً بنرها و پوسترهایی که روی دیوار می‌چسبند، هزینۀ خیلی کمتری دارند؛ ولی خب، به‌دنبال این ارزانی، اثرگذاری کمتری هم در مقایسه با بیلبوردها دارند.

استراتژی هوشمندی بچینید و مکان‌هایی را برای تبلیغات انتخاب کنید که تردد زیادی دارند. تبلیغ در یک کوچۀ خلوت و کم رفت‌وآمد، فایده‌ای برایتان نخواهد داشت.

بیلبورد موسسه حقوقی «پارسه» که در تصویر زیر آوردیم، یک نکته دارد: ترکیب کانال پیامکی با بیلبورد برای گرفتن نتیجهٔ بهتر.

آن‌ها با کمک منشی پیامکی، بیلبورد و دادن وعدهٔ مشاورهٔ حضوری و پاسخ‌گویی ۲۴ ساعته به پرسش‌ها، سعی می‌کنند هم افراد بیشتری با آن‌ها آشنا شوند و هم مشتری بگیرند.

بیلبورد برای تبلیغ موسسه حقوقی

۴. تبلیغات دهان‌به‌دهان را از یاد نبرید

اگر کارتان خوب باشد، هر فردی که پرونده‌اش با موفقیت بسته شود، سفیر برند شما خواهد شد؛ یعنی بدون دریافت دستمزد، شما و کسب‌وکارتان را به اطرافیان خود معرفی می‌کند.

به این ترتیب، فقط به‌خاطر اینکه کارتان را بلدید و خدمات خوبی ارائه می‌کنید، مشتریان بیشتری سراغتان می‌آیند و در نهایت، سودآوری موسسه بیشتر خواهد شد.

معرفی کسب‌وکار به دیگران یکی از قدرتمندترین استراتژی‌های فروش

البته که می‌توانید مشتریان را با دادن هدایا و جوایز، به انجام این کار تشویق کنید.

مثلاً در اکانت اینستاگرام کمپینی برگزار کنید و به دنبال‌کنندگان بگویید در ازای هر فردی که معرفی کنند، درصدی از قرارداد را به آن‌ها می‌دهید.

با این کار، آن‌ها برای معرفی کسب‌وکارتان به دیگران انگیزه پیدا می‌کنند؛ ولی اجازه دهید روی اهمیت خوب‌بودن خدمات تأکید کنیم. تا وقتی کارتان را خوب انجام ندهید، کسی حاضر نمی‌شود شما را به آشناهای خود معرفی کند!

 

۵. با موسسه‌هایی که مشتری مشترک دارید، همکاری کنید

بررسی کنید و ببینید مخاطبان هدف با چه موسسه‌ها و کسب‌وکارهایی مشترک هستند؛ یعنی کسب‌وکاری که مشتری یکسان دارد، ولی رقیب شما نیست!

مثلاً اگر به‌صورت تخصصی در حوزۀ مسائل حقوقی قراردادهای تجاری و ثبت شرکت فعالیت می‌کنید، موسسه‌های حسابداری، می‌توانند گزینۀ خوبی برای همکاری باشند.

رابطه نمی‌تواند یک‌طرفه باشد؛ یعنی نباید توقع داشته باشید آن‌ها مجانی مشتری بفرستند! یا باید پول بپردازید یا تهاتر کنید.

تهاتر به این‌ صورت که شما هم برای آن‌ها مشتری بفرستید؛ آن‌ دسته از مراجعان که به حسابداری نیاز دارند.

موسسه‌های حسابداری فقط یک مثال هستند و با هر کسب‌وکاری که مشتری مشترک داشته باشید، می‌توانید همکاری کنید.

حالا وقت آن است که چند نمونه متن تبلیغات موسسه حقوقی را با هم ببینیم.

 

۱۱ نمونه متن تبلیغ موسسه حقوقی

۳ نمونه متن برای تبلیغات همسان خواهیم داشت و ۸ نمونه متن پیامک برای موسسه حقوقی! اول نمونه متن‌های تبلیغات همسان.

 

۳ نمونه متن برای تبلیغات همسان

برای اجرای تبلیغات همسان در سایت‌های پربازدید، می‌توانید از مشابه متون زیر استفاده کنید:

  • حل انواع دعاوی حقوقی با تضمین برگشت وجه در صورت شکست پرونده!
  • مشاورۀ رایگان برای انواع پرونده‌های طلاق و حضانت فرزند
  • رسیدگی به انواع پرونده‌های قضایی با ۱۲۰۰ پروندهٔ موفق!
مقاله پیشنهادی: عبارات و جملات موثر در تبلیغات

۸ نمونه متن برای تبلیغات پیامکی

اولین نمونه برای افتتاح یک موسسه حقوقی است:

  • موسسه حقوقی داوران، با مدیریت جهانگیر دلگشا، وکیل پایۀ یک دادگستری افتتاح شد.
    برای حل پیچیده‌ترین دعاوی ملکی، آمادۀ خدمت‌رسانی به‌ شما عزیزان هستیم.
    [آدرس]
    [تلفن]

اگر قرار باشد پیامک برای یک محدودۀ مشخص ارسال شود، ۲ نمونهٔ زیر به دردتان می‌خورد:

  • پروندهٔ طلاق را با حرفه‌ای‌ترین وکلا برنده شوید!
    دریافت مشاورهٔ رایگان از موسسه حقوقی «رادمان»
    با بیش از ۸۰۰ پروندهٔ موفق در دادگاه باهنر با یک تماس: [تلفن]

 

  • تا ۳۰ درصد تخفیف طرح وکیل محله موسسه «آرمان عدالت»!
    ساکنان منطقهٔ ۲ تهران می‌توانند علاوه بر تخفیف از ۳ جلسهٔ مشاورهٔ حقوقی رایگان بهره ببرند.
    کسب اطلاعات بیشتر: [تلفن]

۲ نمونه برای جذب مشتری با هدف فرستادن به او به سایت یا لندینگ پیج برای پرکردن فرم:

  • حق بیمه‌تون رو با مجرب‌ترین وکلا پس بگیرید!‌
    ✅ بیش از ۲۰۰ پروندهٔ موفق
    ✅ پرداخت پس از پیروزی در پرونده
    دریافت مشاوره رایگان
    [لینک]

 

  • دنبال مشاورۀ حقوقی رایگان هستید؟
    حرفه‌ای‌ترین کارشناسان ما در خدمت شما هستند.
    روی لینک زیر کلیک و فرم را پر کنید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.
    [لینک سایت]

پیامکی که برای یک حوزۀ مشخص باشد، می‌تواند متنی شبیه ۲ متن زیر داشته باشد:

  • حل تمام پرونده‌های ملکی به‌طور تضمینی با پرداخت قسطی!
    همین حالا با موسسه حقوقی ملکیار تماس بگیرید: [تلفن]

 

  • مال و اموال نباید رابطۀ بین وراث را شکراب کنند!
    ما در موسسه حقوقی دادار تلاش می‌کنیم همه به سهم خود طبق قانون برسند.
    همین حالا تماس بگیرید: [شماره‌تلفن]

یک نمونه هم برای استفاده از منشی پیامکی بخوانید:

  • حل انواع دعاوی حقوقی توسط وکلای پایه یک دادگستری
    موسسه حقوقی «آرمان عدالت»
    برای دریافت مشاوره حضوری، عدد ۱ را به همین شماره بفرستید.

 

با تبلیغ موسسه حقوقی سهم خود را از بازار بردارید

همان‌ طور که در این مقاله گفتیم، بهترین رویکرد برای تبلیغ موسسه حقوقی و جلب توجه به آن، استفادۀ ترکیبی از راهکارهای دیجیتال و آفلاین است.

در این مقاله، ۸ کانال دیجیتال و ۵ کانال سنتی را که به درد کسب‌وکار شما می‌خورند همراه با کلی مثال و ایده بررسی کردیم.

اگر همچنان سؤالی در این رابطه دارید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آموزش ساخت بهترین محتوای تبلیغاتی