لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

۷ روش جمع آوری شماره موبایل برای تبلیغات پیامکی!

مقالات دیجیتال مارکتینگ | نیکان حیدری | تاریخ بروزرسانی : ۳ دی ۱۴۰۲

۷ روش جمع آوری شماره موبایل برای تبلیغات پیامکی!

اگر از ما می‌پرسید، قید خرید لیست‌های شماره موبایل موجود در اینترنت را بزنید که اصلاً به کارتان نمی‌آیند! راه‌هایی وجود دارد که با کمک آن‌ها، بتوانید لیست‌های مفید ببندید. لیست‌هایی که واقعاً می‌توانند مشتری شما باشند؛ نه لیستی که نه کیفیت آن مشخص است و نه تضمینی پشت آن است!

در این مقاله، قرار است بهترین روش‌های جمع‌آوری شماره موبایل را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بیشترین سود را از بازاریابی و تبلیغات پیامکی ببرید.

 

چرا نباید شماره موبایل بخریم؟

۳  راهکار برای تبلیغات و بازاریابی پیامکی پیش روی شماست:

  • لیست شماره‌‌ها را از شرکت‌های مختلف بخرید
  • از لیست‌های پنل‌های پیامکی استفاده کنید
  • لیست خودتان را آماده کنید

مورد اول خطرناک است و اصلاً توصیه نمی‌کنیم. چند دلیل برای آن داریم که اولین مورد، کیفیت پایین لیست‌هاست.

این مجموعه‌ها معمولاً لیست‌های مختلفی را در این سال‌ها جمع‌ کرده‌اند که حتی ممکن است برخی غیرفعال باشند؛ یعنی آن شماره از دسترس خارج شده یا فروخته شده باشد.

مثلاً ممکن شما لیست ساکنان خرم‌آباد را بخرید؛ ولی این لیست بر اساس کد پستی یا پیش‌شماره باشد. بین تمام آن لیست هم مقدار زیادی شمارهٔ جعلی وجود دارد.

از طرفی، خبری از تضمین نیست! در سامانه‌های پیامکی مثل یکتانت، اگر پیامک به دست مخاطب نرسد، هزینهٔ آن به شما برگردانده می‌شود؛ ولی اگر لیستی بخرید و پیامک به ۵۰ درصد آن هم نرسد، فروشنده چیزی به شما پس نمی‌دهد.

سومین مسئله اینکه در پنل ارسال پیامک با بررسی مداوم، سعی می‌شود خطا به کمترین میزان خود برسد و بازدهی در طرف مقابل افزایش پیدا کند.

برای مثال، ما در یکتانت تمام بانک‌های شماره را هفتگی تجزیه‌وتحلیل می‌کنیم. چند درصد پیامک‌ها نرسیده‌اند؟ بازدهی بانک «علاقه‌مندان به خرید لوازم آرایشی» چقدر بوده است؟

پس از جمع‌آوری اطلاعات، لیست را بهینه می‌کنیم تا شما پیامک خود را به دست کسی برسانید که واقعاً می‌تواند مشتری شما باشد.

از طرفی، وقتی لیست شماره‌های مشتریانی را داشته باشید که به شکلی، علاقهٔ خود را به محصول یا کسب‌وکارتان نشان دادند، بیشترین سود را خواهید برد؛ یعنی مورد سوم!

در بخش بعدی، روش‌هایی را با شما در میان می‌گذاریم که لیست خوبی برای خودتان دست‌وپا کنید.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

روش‌های جمع‌آوری شماره موبایل برای تبلیغات پیامکی

طبق تجربه، ۷ روش جمع‌آوری شماره موبایل را در این بخش به شما معرفی می‌کنیم که برای شما مفیدند:

 

۱. استفاده از فرم در سایت (لندینگ پیج)

یکی از بهترین روش‌های جمع‌آوری شماره موبایل، استفاده از فرم در لندینگ پیج است. صفحه‌های سایت شما – چه آن‌هایی که برای تبلیغات طراحی کرده‌اید و چه آن‌هایی که برای سئو آماده کرده‌اید – محل مناسبی برای جذب مشتری راغب است.

مشتری راغب (لید) کسی است که به پیشنهادتان علاقه دارد و یک گام به سمت شما برداشته است. کل رویکرد به این شکل است: چیزی به مشتری می‌دهید و به‌ازای آن اطلاعات مشتری را می‌گیرید.

شکل سادهٔ آن را در صفحهٔ تبلیغات در گوگل سایت ما ببینید:

نمونه فرم در لندینگ یکی از بهترین روش‌های جمع‌آوری شماره موبایل

بهتر است شماره‌‌ها را بر اساس لندینگ پیج‌ها دسته‌بندی کنید؛ به این ترتیب، هنگام ارسال پیامک می‌دانید هرکدام از گیرندگان به کدام محصول و سرویس علاقه‌مندند.

مثلاً برای اینکه بازدهی کمپین‌ها بیشتر شود، لیست مخاطبان را دسته‌بندی می‌کنیم. می‌دانیم مشتری‌هایی که مشاوره رایگان این صفحه (تصویر بالا)  را پر کردند، به‌دنبال تبلیغات در گوگل هستند و پیشنهادهای مرتبط با آن ارسال می‌کنیم.

شما می‌توانید موارد مختلفی را به مشتری به‌ازای شماره تلفن دهید:

  • دانلود ایبوک آموزشی
  • دریافت مشاوره رایگان
  • رزرو وقت مشاوره
  • ارسال کاتالوگ قیمت
  • دانلود کیس استادی

حتی می‌توانید مستقیم از او بخواهید در خبرنامه پیامکی برای دریافت آخرین اخبار عضو شود. پیشنهادهایی مثل اطلاع‌رسانی دربارهٔ محصولات جدید، به‌روزرسانی‌ها، ارسال کد تخفیف و… برای ترغیب آن‌ها مناسب‌اند.

فقط دقت کنید باید فرمی جذاب، همراه با متنی گیرا آماده کنید؛ فرمی که هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ متن بازدیدکننده را متقاعد به واردکردن شمارۀ موبایل کند.

از راه‌های گوناگونی می‌توانید این کار را انجام دهید؛ یعنی تعداد بیشتری فرم شما را پر کنند.

مثلاً می‌توانید کمپین تبلیغات کلیکی اجرا کنید و بعد از ورود مخاطب به صفحۀ فرود، فرم را به او نمایش دهید تا شمارۀ موبایل را وارد کند.

یک نکتهٔ خیلی مهم را فراموش نکنید: لزومی به داشتن سایت برای بهره‌ردن از فرم و لندینگ پیج نیست!

می‌توانید با استفاده از پلتفرم‌هایی که صفحۀ فرود می‌سازند، یک لندینگ پیج بسازید و لینک آن را در بایوی صفحۀ اینستاگرام بگذارید یا از آن برای اجرای کمپین‌های تبلیغات کلیکی استفاده کنید.

 

۲. استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری

این روش برای کسب‌وکارهای گوناگونی مثل کارواش، فست‌فود، رستوران و… بسیار کارآمد است؛ آن‌ها می‌توانند نرم‌افزار حسابداری را به تلفن وصل کنند و فرایند ثبت شماره موبایل را خودکار کنند!

امکان دریافت شمارۀ موبایل مشتری به‌صورت حضوری هم فراهم است؛ این دسته از کسب‌وکارها می‌توانند هنگام ساخت اشتراک برای مشتریان، از آن‌ها شمارۀ موبایل را بگیرند و به لیست گیرندگان پیامک اضافه کنند.

استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری (یکی از بهترین روش‌های جمع‌آوری شماره موبایل)

به مشتری هم اطلاع دهید که چرا از او شماره گرفته‌اید. برای مثال، می‌توانید بگویید برای ارسال تخفیف یا اطلاع‌رسانی دربارهٔ به‌روزرسانی محصول است. اگر به فروشگاه‌های زنجیره‌ای سر زده باشید، می‌دانید آخر کار از شما شماره می‌گیرند؛ یعنی پس از پرداخت فاکتور. این کار برای افزایش اعضای باشگاه مشتریان و دادن امتیاز به شماست و همین مسئله را هم اطلاع می‌دهند.

از طرفی، برخی اوقات هم ممکن است به شما بگویند مثلاً برنج با قیمت مصوب تمام شده است و اگر می‌خواهید زودتر از بقیه مطلع شوید، شمارهٔ خودتان را بگویید.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۳. اجرای مسابقه‌های جذاب!

مردم رقابت‌کردن را دوست دارند؛ مخصوصاً وقتی پای جایزه در میان باشد. می‌توانید با اجراکردن مسابقه‌های ساده، ولی جذاب، توجه مخاطبان هدف را جلب کنید.

نکته اینجا است که متقاضیان برای شرکت در مسابقه باید شمارۀ موبایل خود را در اختیارتان قرار دهند.

خب، چطور مسابقه را برگزار کنید؟ ابتدا باید لندینگ پیج ساده‌ای برای مسابقه طراحی کنید. پس از آن، نوبت پروموت مسابقه است.

می‌توانید از راه‌های مختلف اقدام کنید:

  • در پروفایل اینستاگرام یا کانال تلگرام خودتان، مردم را به شرکت در مسابقه دعوت کنید
  • از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی استفاده کنید و از آن‌ها بخواهید دربارهٔ شرکت در مسابقه صحبت کنند
  • از تبلیغات کلیکی استفاده کنید تا افراد بیشتری را به مسابقه ترغیب کنید

ایده: مسابقه را به دعوت دوستان گره بزنید. برای مثال، هر فرد بتواند ۲ بار گردانه را بچرخاند و برای گرفتن شانس بیشتر، سایر دوستان خود را دعوت کند. به این ترتیب، شانس زیادی برای وایرال‌شدن هم دارید.

نمونه مسابقه با هدف جمع‌آوری شماره موبایل

۴. استفاده از داده‌های کاربران سایت

اگر سرویسی ارائه می‌کنید که کاربران باید برای بهره‌بردن از آن ثبت‌نام کنند، سعی کنید فرایند ثبت‌نام را با شمارۀ موبایل افراد پیش ببرید.

از دیوار استفاده کرده‌اید؟ احتمالاً  دیده‌اید که برای ارتباط با فروشندگان یا ثبت محصولی برای فروش، باید از طریق شمارۀ موبایل خود وارد پلتفرم شوید و باقی کارها را پیش ببرید.

نمونه ثبت‌نام با شماره موبایل یکی از بهترین روش‌های جمع‌آوری شماره موبایل

حتی می‌توانید یک گام جلوتر از رقبا باشد! چطور؟ کافی است پروسهٔ ثبت‌نام را کوتاه کنید. به این شکل که کاربر فقط شماره‌موبایل را وارد کند و رمز یک‌بارمصرف برای او ارسال شود.

شما ۲ راه برای این کار دارید:

  • همکاری با دولوپر برای طراحی ثبت‌نام با شماره‌تلفن
  • استفاده از افزونه‌های وردپرسی (اگر سایت شما روی وردپرس است)

افزونه‌های وردپرس را در مقالهٔ «۵ افزونه ثبت نام با شماره موبایل در وردپرس» معرفی کردیم که حتماً آن‌ها را بررسی کنید.

نکته: حتماً راه جایگزین برای ثبت‌نام در نظر بگیرید و کاربر را به کاری وادار نکنید. اول اینکه ممکن است دوست نداشته باشد شماره‌موبایل خود را در اختیارتان بگذارد. دوم اینکه شاید در ایران زندگی نکند! راه‌های جایگزینی مثل ورود با جی‌میل یا ثبت‌نام با ایمیل را در کنار ثبت‌نام با شماره تلفن بگذارید.

مقاله پیشنهادی: ویژگی های سامانه پیامکی خوب  را می‌دانید؟

۵. نمایش پیشنهاد ویژه به‌صورت پاپ‌آپ در سایت

یکی دیگر از بهترین روش‌های جمع‌آوری شماره موبایل برای تبلیغات پیامکی، ارائۀ پیشنهادات ویژه با استفاده از پاپ‌آپ است. پاپ‌آپ‌ها پنجره‌ها یا پیام‌هایی هستند که هنگام گشت‌وگذار کاربر روی سایت، ناگهان روی صفحه ظاهر می‌شوند و بازدیدکننده را به تعامل وادار می‌کنند؛ این تعامل می‌تواند از جنس عمل به خواستۀ پاپ‌آپ باشد یا بستن آن!

مثلاً می‌توانید به بازدیدکننده بگویید در صورت خرید تا آخر امشب، از تخفیف ۴۰ درصدی برخوردار شود؛ البته برای دریافت این تخفیف باید شماره‌موبایل خود را در کادر وارد کند.

حتماً راهی برای بستن پاپ‌آپ داشته باشید و آن را جلوی چشم مخاطب بگذارید؛ همچنین پاپ‌آپ را همان ابتدای کار نمایش ندهید و اجازه دهید مخاطب کمی در سایت بچرخد. برای هر صفحه هم می‌توانید پاپ‌آپ مرتبط با آن طراحی کنید.

برای ترغیب مشتری به واردکردن شماره‌تلفن، می‌توانید هم پیشنهادی ویژه (مثل تصویر زیر) داشته باشید و هم مزایای فروشگاه را گوشزد کنید.

کاری که بامیلو در آن زمان کرد، دسته‌بندی مشتریان بر اساس جنسیت بود که در پاپ‌آپ می‌بینید. (این تصویر قدیمی است و فروشگاه بامیلو در حال حاضر فعالیتی ندارد.)

نمونه پاپ‌آپ برای گرفتن شماره موبایل

یک نمونهٔ دیگر هم از «مالتینا» در تصویر زیر ببینید. فرمی ساده که نام مشتری را همراه با شماره‌تلفن او می‌گیرد. پیشنهاد جذاب ۸۰ درصد تخفیف آمازون در کنار ۶۰ درصد تخفیف مالتینا، مشتری را حسابی وسوسه می‌کند.

نمونه پاپ‌آپ از روش‌های جمع‌آوری شماره موبایل

۶.استفاده از منشی پیامکی برای جمع‌آوری شماره موبایل

منظور از منشی پیامکی، ماژولی است که فرایند پاسخ‌گویی به پیامک‌های دریافتی از مشتری را خودکار می‌کند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری راجع‌ به آن داشته باشید، مقالۀ «پاسخ خودکار به پیامک‌های مشتریان با منشی پیامکی» را بخوانید.

ولی چطور می‌توان از منشی پیامکی برای جمع‌آوری شماره موبایل مشتریان بالقوه استفاده کرد؟ اجازه دهید با مثال توضیح دهیم.

می‌توانید روی بسته‌بندی محصول، ذکر کنید که برای دریافت آموزش استفاده از آن، عدد ۵ را به شمارۀ [شماره] ارسال کنند؛ بعد منشی پیامکی وارد عمل می‌شود و به‌صورت خودکار، چگونگی استفاده از محصول را در پاسخ می‌فرستد یا لینکی می‌فرستد که مشتری با کلیک روی آن وارد صفحۀ حاوی آموزش می‌شود.

راه دیگر؟ در تبلیغات اینفلوئنسری خود به مخاطب بگویید برای دریافت اطلاعات بیشتر یا قیمت، عدد یا عبارتی را ارسال کنند. البته خودتان هم می‌توانید همین ترفند را در استوری‌های پیج کسب‌وکار به کار ببرید.

احتمالاً در تبلیغات تلویزیونی هم مشابه چنین تبلیغاتی را دیده باشید؛ مخصوصاً آن دسته از تبلیغات که قصد فروش قابلمه یا هر چیز دیگر با قیمت خیلی پایین را دارند. اینجا هم منشی پیامکی پاسخ مشتری بالقوه را می‌دهد و البته که شماره‌ای جدید به لیست گیرندگان پیامک‌ها اضافه می‌شود.

یک نمونه در ویدئوی زیر ببینید:

 

 

۷. راه‌اندازی باشگاه مشتریان

یکی دیگر از بهترین روش‌های جمع‌آوری شماره موبایل، راه‌اندازی باشگاه مشتریان است.

چنین باشگاه‌ها و جامعه‌هایی می‌توانند از جهات متنوعی برای کسب‌وکارتان مفید واقع شوند. یک مورد همین گسترش لیست مخاطبان پیامکی است.

قاعدتاً کسی که بخواهد عضو باشگاه مشتریان شود، باید پروفایلی بسازد و اطلاعاتی راجع‌ به خود در آن ثبت کند؛ شمارۀ موبایل هم می‌تواند جزو این اطلاعات باشد.

تصویر زیر را ببینید؛.برای ثبت‌نام در باشگاه مشتریان فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، باید همان اول شمارۀ موبایل را وارد کنید:

باشگاه مشتریان افق کوروش

نکته: اگر مزایای دیگر باشگاه مشتریان اهمیت بیشتری دارند و نمی‌خواهید مشتریان را به ثبت شمارۀ موبایلشان مجبور کنید، می‌توانید امتیازی ویژه و جداگانه برای این کار در نظر بگیرید. به این ترتیب، علی‌رغم اینکه اجباری در کار نیست، اعضا به ثبت شمارۀ موبایلشان تشویق خواهند شد.

برای اینکه بتوانید افراد بیشتری را جذب باشگاه مشتریان کنید، باید پیشنهادات ویژه‌ای مختص اعضای آن ارائه کنید؛ مثلاً تخفیف‌های حیرت‌انگیز، ارسال رایگان محصولات، خط پشتیبانی اختصاصی و… جزو مواردی‌اند که می‌توانند شما را در این مسیر یاری کنند.

خب این هم ۷ مورد از روش‌های جمع‌آوری شماره موبایل مشتریان. در بخش بعدی، پاسخ پرسشی را می‌دهیم که به احتمال زیاد ذهن خیلی از شما را درگیر کرده است.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

آیا راهی به‌غیر از جمع‌آوری شماره موبایل برای تبلیغات پیامکی وجود دارد؟

اگر اول کار باشید، یعنی نه خبری از مشتری باشد و نه سایت ترافیک قابل‌توجهی نداشته باشد، روش‌های بالا به کارتان نمی‌آیند!

وقتی مشتری در کار نباشد، باشگاه مشتریان قرار است چه دردی از شما دوا کند؟ یا پاپ‌آپ قرار است به کدام بازدیدکننده نمایش داده شود تا در نهایت لیست مخاطبان پیامکی پربارتر شود؟ اصلاً کدام لیست؟ اینستاگرام هم وقتی فالوور نداشته باشد، خبری از تبدیل فالوور به مشتری نیست!

ولی یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم که این مانع (یعنی نداشتن مشتری) را پشت سر بگذارید: می‌توانید کمپین‌های پیامکی را با پنل پیامکی یکتانت یا سایر شرکت‌ها پیش ببرید.

ابتدا در پنل یکتانت ثبت‌نام کنید و پس از شارژ اکانت، اولین کمپین پیامکی را بسازید. چرا یکتانت؟ اول اینکه ما هر هفته بانک‌های شماره را بررسی می‌کنیم تا درصد خطای آن‌ها را به کمترین میزان برسانیم.

دومین مسئله اینکه خود پنل رایگان است، نیاز نیست خط پیامکی بخرید و دردسر احراز هویت هم ندارید؛ پس خیلی سریع می‌توانید کمپین را برگزار کنید.

ما بانک‌های پنل را بر اساس رفتار، علایق، نیاز، شغل و محل زندگی مخاطب دسته‌بندی کردیم تا بتوانید پیامک را به دست فردی برسانید که احتمالاً مشتری شماست.

گروه‌های مخاطب در پنل یکتانت

این چه کمکی به شما در بستن لیست می‌کند؟ یک استراتژی پیشنهاد برای شما داریم:

  • چند کمپین ارسال پیامک انبوه داشته باشید؛ یعنی متن‌های مختلف را با کمک پنل یکتانت ارسال کنید
  • مخاطب این کمپین را به لندینگ پیج همراه با فرم هدایت کنید
  • شماره‌هایی را که گرفتید، در کمپین بعدی استفاده کنید

لیست شمارهٔ خودتان را که بستید، به پنل اس ام اس نجوا بروید و حالا برای اولین گروه مشتری احتمالی خود تبلیغ کنید.

خلاصه که اگر اول راه هستید و کسی برند و کسب‌وکارتان را نمی‌شناسد، نگران نباشید! خدمات و سرویس‌های ما کمک می‌کنند از همان شروع فعالیت، نهایت بهره را از ارسال پیامک انبوه ببرید.

نکته: البته می‌توانید از طریق تبلیغات همسان هدفمند یکتانت هم ترافیک سایت را افزایش دهید و هم به شماره‌های مشتریان برسید؛ یعنی ابتدای مسیر با کمک کانال‌های تبلیغاتی مختلف، افراد بیشتری را با کسب‌وکارتان آشنا کنید و سپس کم‌کم لیست خود را کامل و کامل‌تر کنید.

مقاله پیشنهادی: ۱۵ نمونه متن تبلیغ لوازم تحریر و لوازم مدرسه (+ ویژگی‌های متن برنده)

شماره نخرید تا شکست نخورید!

کمپین‌های پیامکی می‌توانند راه شما به سمت موفقیت را هموار کنند؛ منتهی اگر از راه درست امور را پیش ببرید.

همان‌ طور که در این مقاله هم بررسی کردیم، یک اشتباه بسیار بزرگ که در نهایت به شکست کمپین‌های پیامکی منجر می‌شود، خرید لیست‌های شماره موبایل است.

در عوض، می‌توانید از راه‌های مختلف شمارۀ افرادی را به دست آورید که واقعاً تمایل دارند از محصول و خدمت شما استفاده کنند.

در این مقاله با بهترین روش‌های جمع‌آوری شماره موبایل آشنا شدیم و همچنین استراتژی ساده‌ای برای کسب‌وکارهای نوپا و تازه‌کار را بررسی کردیم. اگر چیزی از قلم افتاده است، حتماً در بخش نظرات برای ما بنویسید.

3.5/5 - (4 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی حایری
مهدی حایری
5 ماه قبل

یکی از بهترین متن‌هایی بود ک خوندم.
برای امتیاز دادن ماژول رو تغیر بدید ک امکان تغییر داشته باشه امتیاز من ۴ بود.

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  مهدی حایری
5 ماه قبل

خیلی خوشحالیم اینو می‌شنویم و برای ما ارزشمنده آقای حایری 🙂

ممنون که اطلاع دادین 🍀 ولی نمی‌تونیم امتیاز رو عوض کنیم و فقط امکان صفرکردن امتیاز وجود داره.

چون این مقاله به‌تازگی منتشر شده، ما این کار رو انجام دادیم تا بتونین امتیازتون رو دوباره ثبت کنین.

هدفمند‌تر، ولی این دفعه ارزان‌تر!