لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

چگونه در صفحه اول جستجوی گوگل دیده شویم؟

مقالات دیجیتال مارکتینگ | فاطمه هدیه‌لو | تاریخ بروزرسانی : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲

چگونه در صفحه اول جستجوی گوگل دیده شویم؟

بین ما دیجیتال مارکترها معروف است که صفحۀ دوم گوگل بهترین جا برای پنهان‌کردن جسد است؛ چون هیچ‌کس به آن سر نمی‌زند ? احتمالاْ شما هم به این قضیه پی بردید که آمده‌اید ببینید چگونه در گوگل دیده شویم!

ما در این مقاله، می‌خواهیم رمزوراز حضور در صفحه‌ای را که همه آرزوی آن را دارند، فاش کنیم. حتی اگر کسب‌وکارتان سایت ندارد، این مقاله را از دست ندهید؛ چون برای شما هم روش‌هایی وجود دارد که به صفحۀ اول برسید.

 

راه‌های حضور در صفحهٔ اول گوگل

حضور در صفحۀ اول گوگل همیشه کار ساده‌ای نیست. اغلب اوقات، طول می‌کشد و هزینه دارد؛ ولی با فروش و سودی که از قرارگرفتن جلوی چشم مشتری، نصیبتان می‌شود، کاملاً ارزش دارد.

در ادامۀ مقاله، ۴ پاسخ به پرسش «چگونه در صفحه اول گوگل دیده شویم» می‌دهیم تا از این طریق، دقیقاً به مخاطبی دست پیدا کنید که به خدمات یا محصول شما نیاز دارد.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۱. سئو

قدم اول برای اینکه بدانیم چگونه در سرچ گوگل اول باشیم، آشنایی با سئو است. سئو یا همان SEO مخفف واژه‌های Search Engine Optimization است؛ یعنی بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو.

سئو جنبه‌های مختلفی دارد که از محتوای تک‌تک صفحات و بخش فنی سایت گرفته تا حضور شما در سایت‌های دیگران (بک‌لینک)، در آن تأثیر می‌گذارد.

خب، چه کارهایی برای بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو می‌توانیم انجام دهیم؟

اول، باید واژه‌هایی را پیدا کنید که می‌خواهید گوگل بر پایۀ آن‌ها، صفحات شما را فهرست‌بندی کند و نمایش دهد؛ همان کلمات کلیدی. به این کار تحقیق کلمات کلیدی می‌گوییم.

دقت کنید که کلیدواژه‌ای مناسب شماست که مشتری احتمالی‌تان آن را جست‌وجو می‌کند.

این کلیدواژه‌ها بنیان تنظیم استراتژی محتوایی سایت شماست و باید بر اساس آن‌ها، محتوا تولید کنید.

برای مثال، کسب‌وکار فعال در حوزۀ‌ گیاهان آپارتمانی می‌تواند از این عبارت‌ها استفاده کند:

  • خرید گیاهان آپارتمانی
  • خرید گیاهان آپاراتمانی ارزان
  • خرید اینترنتی گل و گیاه آپارتمانی
  • اسم گلهای آپارتمانی
  • حراج گل و گیاه
  • پرفروش ترین گلهای آپارتمانی
  • قیمت گل های آپارتمانی مقاوم

در قدم بعدی، باید یافتن این کلیدواژه‌ها را برای گوگل تا جایی که امکان دارد، ساده کنید. پس کلمات کلیدی را در عنوان، متا دیسکریپشن و متن محتواهایی که تولید می‌کنید، به‌ کار ببرید؛ درست مثل نمونه‌های زیر:

استفاده از کیورد در عنوان و دیسکریپشن برای اینکه در گوگل دیده شویم

طبق آمار در سال ۲۰۲۳، ۶۳ درصد از جست‌وجوهای گوگل توسط گوشی‌های هوشمند انجام می‌شود. اگر سایت‌ را برای موبایل بهینه نکرده باشید، رتبهٔ خوبی نمی‌گیرید؛ چون گوگل به تجربهٔ مثبت کاربر نگاه می‌کند.

قسمت فنی سایت‌ هم باید برای پذیرایی از ربات‌های خزندۀ گوگل و مخاطب آماده باشد. به این جنبه از سئو، سئو تکنیکال گفته می‌شود. این ربات‌ها اطلاعات سایت شما را بررسی و ذخیره می‌کنند. یک اشتباه فنی ممکن است، ربات‌ها را سردرگم کند یا به‌کلی مانع ورودشان به سایت شود.

این یک نگاه کلی به سئو بود. ما مجموعه‌ای از مقالات آموزشی آماده کردیم تا با سئو به‌طور کامل آشنا شوید. کافی است به صفحهٔ «آموزش سئو از مبتدی تا پیشرفته» بروید و یادگیری را شروع کنید!

اگر می‌خواهید با سئو به صفحهٔ اول برسید، به‌طور معمول باید ۶ ماه صبر کنید. ۳ تکنیک را در ادامه به شما می‌گوییم که به درد کسب‌وکارهای کوچک و نوپا می‌خورد و کمک می‌کند در زمان کمتری رتبه بگیرند.

 

۱. انتشار محتوای آسمان‌خراش

برای توضیح تکنیک آسمان‌خراش (Skycrapper)، بیایید فرض کنیم می‌خواهید فروشگاهی راه‌اندازی کنید.

اگر نتوانستید در یک خیابان پررفت‌وآمد و اصلی جایی پیدا کنید، می‌توانید بزرگ‌ترین و کامل‌ترین فروشگاه شهر یا منطقه را در یکی از خیابان‌های فرعی باز کنید. از آن جا که شما همۀ اجناس موردنیاز مشتری را دارید، او خرید از شما را به خرید از چندین مغازه در جاهای مختلف شهر ترجیح خواهد داد.

میانگین طول مطالب ۱۰ نتیجهٔ اول برای تولید محتوای آسمان‌خراش با هدف اینکه در گوگل دیده شویم

در محتوای آسمان‌خراش هم یک کلمۀ کلیدی پرجست‌وجو انتخاب می‌شود که موضوعات فرعی متعددی هم پیرامون آن وجود داشته باشد. سپس، محتوایی کامل و طولانی دربارۀ آن نوشته می‌شود که پاسخ تمام پرسش‌های مخاطب را در خود داشته باشد.

نکته: توجه کنید همیشه قرار نیست دربارهٔ همه‌چیز یک محتوای ۶ هزار کلمه‌ای آماده کنید! هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد ? در تحقیق کلمات کلیدی مشخص می‌کنید هدف هر مخاطب از جست‌وجو چیست و به چه محتوایی نیاز دارد.

 

۲. تمرکز بر کلمات کلیدی دم‌دراز

کلمات کلیدی دم‌دراز (long tail keywords) کلیدواژه‌هایی طولانی هستند که جزئیات بیشتری در آن‌ها مشخص شده و به‌تبع، طولانی‌تر هم هستند. در کلمات کلیدی کوتاه ۱ تا ۳ واژه‌ای، رقابت بسیار سنگین است. عکس زیر را ببینید:

صفحه نتایج جست‌وجو برای خرید شلوار لی

نتایج این جست‌وجو همگی از سایت‌های مطرح هستند. حالا یک کلیدواژۀ دم‌بلند مرتبط با این حوزه را جست‌وجو می‌کنیم. می‌بینید که سایت‌های کوچک توانسته‌اند رتبه‌های برتر را از آن خود کنند.

نتایج جست‌وجو برای خرید شلوار لی ترک مردانه

خوبی کلمات کلیدی دم‌بلند این است که مقصود مخاطب در آن مشخص‌تر است و نرخ تبدیل بالاتری دارند. از طرفی، گرفتن رتبه در این کلمات به‌مراتب آسان‌تر از کلمات کوتاه است؛ چراکه رقابت کمتری بر سر آن‌هاست. شما با سایت‌هایی سروکار دارید که اعتبار کمتری پیش گوگل دارند و می‌توانید با رعایت اصول و سئو محتوا نتیجهٔ خوبی بگیرید.

اگر هنوز به قدرت دم‌درازها ایمان نیاوردید، بد نیست بدانید ۵۷ درصد فروش آمازون طبق آمار از این کلمات کلیدی حاصل می‌شود. در نمودار زیر، تفاوت حجم جست‌وجوی، رقابت و نرخ تبدیل عبارت‌های کلیدی کوتاه با دم‌دراز را مشاهده کنید:

حجم‌ جست‌وجوی کلمات کلیدی کوتاه و دم‌دراز

۳. سئو محلی یا لوکال سئو

پاسخ پرسش «چگونه در گوگل دیده شویم؟» برای کسب‌وکارهای محلی کمی متفاوت است؛ اینجا به‌جای سئو، آن‌ها باید روی لوکال سئو سرمایه‌گذاری کنند.

تفاوت اصلی لوکال سئو با سئو، در انتخاب کلمات کلیدی اصلی و مهم است که همه به‌نوعی مکان‌محورند؛ یعنی چه؟ برای مثال، به‌جای «دندان‌پزشکی»، سایت را برای «دندان‌پزشکی زعفرانیه» و «دندان‌پزشکی تهران»، «بهترین دندان‌پزشکی در تهران» و… بهینه می‌کنیم.

نمونه صفحه نتایج جست‌وجوی محلی

هدف اصلی دستیبابی به افرادی است که در نزدیکی کسب‌وکار زندگی یا کار می‌کنند. شواهد و آمار نشان می‌دهند مردم علاقه دارند در جست‌وجوها به مکان هم اشاره کنند تا مشکل خود را با خدمات کسب‌وکارهای اطراف حل کنند.

مزایای لوکال سئو یکی از راه‌هایی که می‌توانیم با آن در گوگل دیده شویم

برای آشنایی کامل با لوکال سئو و ۸ تکنیک آن، مقالۀ «سئو محلی چیست + تکنیک‌های لوکال سئو» را مطالعه کنید.

با وجود همۀ راهکارهایی که برای بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو گفته شد، این نکته را سرلوحۀ کارتان قرار دهید:

محتوا و سایت‌تان را اول برای انسان‌ها بهینه کنید؛ نه موتورهای جست‌وجو.

چون گوگل تلاش می‌کند محتواهایی را که برای کاربران مفید است، انتخاب کند. در کنار این موارد، به تولید محتواهای زیر هم فکر کنید:

  • آموزشی (چطور ماشین خود را رنگ کنم)
  • لیستی (۱۰ لپ‌تاپ زیر ۱۵ میلیون یا دوره‌های رایگان دیجیتال مارکتینگ)
  • به‌روز (آخرین تکنیک‌های راهیابی به اکسپلور اینستاگرام در سال ۱۴۰۲)

نمونه محتوای لیستی که به ما کمک می‌کند در گوگل دیده شویم

سئو را جدی بگیرید تا بعد از اینکه به ثمر نشست، یک ترافیک دائمی داشته باشید. پس از گرفتن رتبه و پیداکردن جایگاه در صفحه اول گوگل، با مراقبت مداوم از محتواهای خود، می‌توانید این رتبه را دیگر به کسی ندهید ?

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۲. تبلیغات در گوگل

سرای ایرانی- که فروشگاهی بزرگ، ولی خارج از شهر است – در یک اقدام زیرکانه، در کنار پاساژهای اصلی شهر، تبلیغات خود را نصب می‌کند. شما هم می‌توانید با کمک تبلیغات، وب‌سایت خود را به صفحه یک گوگل و کنار رقبای بزرگ ببرید؛ آن‌ هم بدون سئو و در کمترین زمان ممکن!

تبلیغات در گوگل یک پاسخ سریع به پرسش «چگونه در گوگل دیده شویم؟» است؛ همان کاری را می‌کنید که سرای ایرانی می‌کند ? به نمونهٔ زیر نگاه کنید:

نمونه تبلیغات در گوگل

تفاوت اصلی تبلیغات در گوگل با سئو باز هم در نوع کلماتی است که هدف می‌گیرید. در اینجا، شما فقط روی کلماتی تمرکز می‌کنید که پشت آن‌ها نیت و قصد «خرید» و «تحقیق» نهفته است.

نحوهٔ کار به این شکل است که ابتدا لیستی از کلمات کلیدی آماده و صفحه‌ای (لندینگ پیج) قانع‌کننده طراحی می‌کنید. پس از آن، اگر کاربر کلمهٔ لیست شما را جست‌وجو کند، با تبلیغ در کنار سایر نتایج ارگانیک روبه‌رو می‌شود.

ما تمام کارهایی را که باید برای تبلیغات در گوگل انجام دهید، در ایبوک رایگان «آموزش جامع تبلیغات در گوگل» آورده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را مطالعه کنید.

ولی برگردیم به پرسش خودمان، یعنی چگونه در گوگل دیده شویم! تبلیغات در گوگل نه‌تنها به شما در حضور در صفحه‌‌های نتایج جست‌وجو – به‌خصوص صفحهٔ اول – کمک می‌کند، اجازه می‌دهد حتی وقتی کسی نام رقیب را جست‌وجو می‌کند، باز هم دیده شوید.

به نمونهٔ زیر نگاه کنید که تبلیغ فلایتیو با جست‌وجوی «علی بابا» نمایش داده شده است:

نمونه تبلیغات در گوگل

فقط به این مسئله دقت کنید که برخلاف سئو، نتایج تبلیغات در گوگل موقتی هستند؛ یعنی پس از اتمام کمپین، دیگر نمایش داده نمی‌شوند. پیشنهاد ما برای حضور در صفحهٔ اول و گرفتن رتبه‌های برتر این است که از سئو و تبلیغات در گوگل به‌طور هم‌زمان استفاده کنید که به آن «بازاریابی موتور جستجو (SEM)» می‌گوییم.

به‌طور کلی، برای اینکه بدانید چه زمانی از سئو، تبلیغات در گوگل یا هر ۲ استفاده کنید، طبق چارت زیر تصمیم بگیرید:

برای اینکه در گوگل دیده شویم، چه زمانی از سئو، تبلیغات در گوگل یا هر ۲ استفاده کنیم؟

یادتان است گفتیم اگر پای کسب‌وکارهای محلی در میان باشد، بهترین پاسخ برای «چگونه در جستجوی گوگل اول باشیم» لوکال سئو است؟ بیایید ایده و استراتژی خودمان را کامل‌تر کنیم.

مقاله پیشنهادی: ۷ مرحلهٔ ثابت‌شده برای بالا آمدن سایت در گوگل

۳. ثبت لوکیشن در گوگل مپ

برای لوکال سئو، به سایت نیاز دارید؛ ولی می‌توانید با ثبت لوکیشن در گوگل مپ، در نتایج جست‌وجوهای محلی هم بدون داشتن سایت ظاهر شوید.

متأسفانه در ایران، این امکان را نداریم که صفحۀ گوگل‌بیزنس برای کسب‌وکارمان ثبت کنیم؛ ولی هنوز می‌شود روی گوگل‌مپ، مکان کسب‌وکار خود را ثبت کنیم. پیشنهاد ما این است که در صورت داشتن سایت، بیزنس خود را حتماً در لوکال پک ثبت کنید تا هم بیشترین فضا را در صفحهٔ نتایج جست‌وجو (SERP) به خود اختصاص دهید و هم حضور حداکثر در جست‌وجوهای مکان‌محور داشته باشید.

اگر سایت ندارید، می‌توانید در لوکیشنی که ثبت می‌کنید، نشانی، شماره‌تلفن و لینک اینستاگرام را بگذارید تا مشتریان از این طریق، شما را پیدا کنند یا تماس بگیرند. لوکیشن‌ها معمولاً در بخش بالایی نتایج گوگل دیده می‌شوند؛ پس به‌راحتی می‌توانید در صفحۀ اول جا خوش کنید.

نتایج ارگانیک و لوکال پک

دقت کنید که نشانی و شماره‌تلفن‌هایی که از خود در جاهای مختلف مثل سایت، گوگل‌مپ و دایرکتوری‌ها می‌گذارید،‌ یکسان باشد تا گوگل شما را معتبر تشخیص دهد و گیج نشود.

در مطلب «نحوۀ ثبت لوکیشن در گوگل مپ با گوشی و کامپیوتر» می‌توانید تمام مراحل و نکات مرتبط با این کار را بخوانید.

نتایج گوگل‌مپ (لوکال‌مپ) بر اساس فاصلۀ مکانی، شهرت و مرتبط‌بودن با جست‌وجو مرتب می‌شوند و نظرات کاربران در تعیین میزان شهرت و اعتبار شما برای گوگل اهمیت دارد. از مشتریان خود بخواهید نظر خود را در اینجا حتماً ثبت کنند.

ترفند: در ثبت نام خود در سایت و گوگل مپ به الگوهای پرتکرار توجه کنید؛ یعنی ببینید مخاطب به چه شکلی جست‌وجو می‌کند و به همان شکل پیش بروید. برای مثال، به نمونهٔ زیر نگاه کنید:

  • لیزر اصفهان – مرکز تخصصی لیزر موهای زائد

دلیل انتخاب این اسم هم چیزی به‌غیر از بالاآمدن در جست‌وجوهای مرتبط با «لیزر اصفهان»، «مرکز تخصصی لیزر موهای زائد» و «مرکز لیزر مو» نبوده است.

البته توجه کنید همیشه نیاز نیست موقعیت مکانی در جست‌وجوی مخاطب بیاید؛ چراکه گوگل بر اساس لوکیشن، نزدیک‌ترین گزینه‌ها را نمایش می‌دهد. اینجاست که اهمیت نظرات مشتریان دوچندان می‌شود ?

حضور در نتایج جست‌وجوی محلی در رونق کسب‌وکارتان اثر مستقیم دارد؛ چون:

  • در ۲۹ درصد تمام نتایج جست‌وجوی گوگل (SERP) لوکال پک یا همان نتایج گوگل‌مپ وجود دارد
  • ۸۸ درصد کسانی که برای خدمات و فروشگاه‌های محلی جست‌وجو می‌کنند، حداکثر یک روز بعد، به فروشگاه مراجعه کرده یا با آن تماس می‌گیرند
  • ۷۸ درصد جست‌وجو دربارۀ خدمات و فروشگاه‌های محلی به خرید حضوری منجر می‌شود
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

۴. حضور در سایت‌های ثالث

به همان مثال بازکردن مغازه برگردیم؟

اگر به‌هیچ‌وجه به معابر پرتردد و خیابان‌های اصلی راه پیدا نکردید، می‌توانید محصولات را در فروشگاه‌های دیگر مثل هایپرمارکت‌ها عرضه کنید. برای کسب‌وکارتان در اینترنت هم می‌توانید چنین کاری انجام دهید؛ البته کمی متفاوت است. اینجا ۲ راه دارید:

  • برخی سایت‌ها مشتری را به سایت شما می‌فرستند (به سایت نیاز دارید)
  • برخی اجازه می‌دهند مستقیم در همان جا بفروشید و شما را از ساخت سایت فروشگاهی بی‌نیاز می‌کنند (نیاز نیست سایت داشته باشید)

این سایت‌ها توانسته‌اند رتبهٔ خوبی در گوگل بگیرند و با کمک آن‌ها، دیگر نیاز نیست وقت و هزینهٔ زیادی را همان ابتدای کار برای حضور در صفحهٔ اول گوگل خرج کنید.

چند روش برای حضور در سایت‌های ثالث وجود دارد:

1️⃣ سایت‌هایی وجود دارند که مقالاتی دربارۀ بهترین خدمات و محصولات حوزه‌های تخصصی خودشان منتشر می‌کنند و هر محصول را به صفحۀ آن در فروشگاهی اینترنتی لینک می‌کنند. این سایت‌ها در صفحۀ اول گوگل حاضرند و با اعتبار آن‌ها می‌توانید محصولات را به مشتریان جدید معرفی کنید و بفروشید.

برای تشویق دیگران به این کار، می‌توانید به‌ازای هر فروش حاصل از معرفی آن‌ها، درصدی به آن‌ها دهید.

همکاری در فروش

نکته: شما می‌توانید با انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌های پربازدید هم در صفحه اول گوگل دیده شوید. علاوه بر این، رپورتاژ آگهی یکی از راه‌های گرفتن لینک خارجی است که به بهینه‌سازی سایت شما برای موتورهای جست‌وجو کمک قابل‌توجهی می‌کند.

2️⃣ برای فروشگاه‌های آنلاین یک پاسخ دیگر هم به پرسش «چگونه در گوگل دیده شویم؟» وجود دارد: محصولات خود را در سایت‌هایی مثل ترب و ایمالز ثبت کنند. این سایت‌ها در گوگل رتبه‌های خوبی دارند و تنها کاری که باید انجام دهید، این است که جزو چند محصول اول فهرست آن‌ها باشید.

نمونه استفاده از ترب برای اینکه در گوگل دیده شویم

ما در مقالهٔ «تفاوت یکتانت با ترب و ایمالز»، دربارهٔ تعرفهٔ حضور در ترب و ایمالز و همچنین امکاناتی که برای دارند، صحبت کردیم و گفتیم چطور با کمک آن‌ها و یکتانت، می‌توانید بیشتر بفروشید.

3️⃣ راهکار بعدی  ثبت سایت یا کسب‌وکارتان در دایرکتوری‌های مرتبط است؛ مثلاً پزشکان می‌توانند در دایرکتوری‌های تخصصی پزشکی مانند پذیرش24 و نوبت‌دات‌آی‌آر، اطلاعات خود  را ثبت کنند.

4️⃣ نمی‌خواهید سایت داشته باشید؟ به سراغ باسلام و دیجی‌کالا بروید و غرفه‌ای در آنجا اجاره کنید. به این ترتیب، فروشگاه شما به‌واسطهٔ اعتبار این ۲ فروشگاه از گوگل سر درمی‌آورد. فقط باید درصدی از فروش را به آن‌ها دهید.

برای اینکه فروش خود را افزایش دهید، می‌توانید از تبلیغات در دیجی‌کالا هم استفاده کنید تا افراد بیشتری را به‌سمت فروشگاه خود بکشانید؛ افرادی که برای خرید به دیجی‌کالا آماده‌اند و به محصول شما هم نیاز دارند!

نمونه تبلیغات در دیجی‌کالا

5️⃣ سالن‌های آرایشی، رستوران‌ها و سایر کسب‌وکارهای خدماتی می‌توانند از طریق سایت تخفیفان اقدام کنند و با فروش بلیت تخفیف‌دار مشتری بگیرند و در گوگل هم دیده شوند. سایت تخفیفان علاوه بر اینکه برای سئو صفحه‌های خود تلاش می‌کند، از تبلیغات در گوگل هم استفاده می‌کند تا حتماً دیده شوید ?

نمونه تبلیغات تخفیفان در گوگل

خب، ما تمام راه‌ها را پیش روی شما گذاشتیم و دیدید حتی بدون سایت هم می‌توان در صفحهٔ اول گوگل دیده شد؛ یا از طریق گوگل مپ یا تکیه‌کردن به اعتبار سایت‌هایی مثل دیجی‌کالا. با این حال، چرا این همه تلاش کنیم؟ مگر گوگل چه سودی برای ما دارد؟ بیایید ببینیم.

 

چرا باید برای حضور در صفحهٔ اول تلاش کنیم؟

در ساختمان‌های قدیمی، بعضی فروشگاه‌ها در طبقۀ دوم یا زیرزمین یک فروشگاه دایرند. این فروشگاه‌ها حتی اگر در خیابان‌های اصلی باشند، مشتری‌های کمتری نسبت به همسایه‌های طبقۀ همکف جذب می‌کنند. اگر در صفحۀ اول نباشید، حضورتان نامرئی است؛ درست مثل این فروشگاه‌ها.

جالب است بدانید طبق آمار، ۷۵ درصد کاربران حتی وارد صفحۀ دوم نتایج نمی‌شوند. البته رده‌بندی سایت‌ها در همان صفحۀ اول هم مهم است.

بر اساس نتایج تحقیقات، نتیجۀ اول در صفحۀ نتایج، ۲۸/۵ درصد ترافیک آن جست‌وجو را می‌گیرد، نتیجۀ دوم ۱۵/۷ درصد و نتیجۀ سوم ۱۱ درصد؛ یعنی اگر در صفحۀ اول، نتیجۀ چهارم به‌ بعد باشید، باز هم ۵۵ درصد ترافیک را از دست داده‌اید.

حالا اگر به یکی از این روش‌ها توانستید به پرسش «چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟» پاسخ دهید، چه به‌دست می‌آورید؟ آیا ارزش این همه تلاش را دارد؟

به‌طور خلاصه و فهرست‌وار، مزایای حضور در صفحۀ یک گوگل شامل موارد زیر است:

  • بیشتر دیده می‌شوید و آگاهی از برندتان افزایش پیدا می‌کند (مشتریان بیشتری از وجود شما مطلع می‌شوند)
  • ترافیک ورودی سایت‌ افزایش پیدا می‌کند
  • لید یا مشتری‌های راغب بیشتری جذب می‌کنید
  • مردم به کسب‌وکارهای صفحهٔ اول نتایج جست‌وجو بیشتر اعتماد می‌کنند و آن‌ها را معتبرتر در نظر می‌گیرند
  • چرخۀ فروش محصول سریع‌تر می‌شود؛ چون محصولات را در پربازدیدترین ویترین ممکن گذاشته‌اید و مشتریان به‌خاطر اعتبار و اعتمادی که از حضور در صفحۀ یک گوگل به‌دست آورده‌اید، خیلی زود، برای خرید از شما قانع می‌شوند

 

برای جذب مشتری بیشتر در صفحهٔ اول گوگل باشید!

در این مقاله، به تمام جنبه‌های پرسش «چگونه در گوگل دیده شویم؟» پاسخ دادیم؛ از سئو و لوکال سئو تا ثبت لوکیشن در گوگل مپ و حضور در سایت‌های ثالث.

یادتان باشد که حضور در صفحۀ اول گوگل، وقتی چیزی را که مخاطب می‌خواهد عرضه نمی‌کنیم، فقط هدردادن زمان، هزینه و صدمه‌زدن به اعتبار کسب‌وکار و اعتماد مخاطبان بالقوه است؛ همان چیزی را در سایت ارائه کنید که وعدهٔ آن را در صفحه اول گوگل داده‌اید.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید کدام روش‌ها شما را به خیابان‌های پررونق و پرمشتری می‌رساند؟ برای ما بنویسید. ?

 

4.4/5 - (7 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایبوک آموزش تولید محتوای نوشتاری