فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

بهترین روش و متن تبلیغات لوازم خانگی و آشپزخانه

مقالات مارکتینگ | الهه سرباز | تاریخ بروزرسانی : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲

بهترین روش و متن تبلیغات لوازم خانگی و آشپزخانه

شما یک فروشگاه لوازم خانگی دارید که تقریباً همهٔ معیارهای یک فروشگاه مشتری‌پسند مثل قیمت مناسب، محصولات متنوع و باکیفیت و خدمات پس‌ از فروش را دارد.

با این حال وضعیت فروشتان تعریفی ندارد و اوضاع کار و کاسبی‌تان کساد است!

تا اینجا درست حدس زدیم؟

شاید هم قرار است فروشگاه خودتان را تازه راه بیندازید و رقابت شدید بازار شما را نگران کرده است.

در هر ۲ حالت، به راهی نیاز دارید که بتوانید تمایز خود را به رخ بازار بکشید و از این طریق مشتری بیشتری جذب کنید.

اینجاست که سروکلهٔ تبلیغات لوازم خانگی پیدا می‌شود تا به شما کمک کند به فروش خودتان یک تکان درست‌وحسابی بدهید.

بیایید بدون مقدمه‌چینی و مرور بدیهیات، یک‌راست برویم سر اصل موضوع! پس از بررسی روش‌های مختلف و کاربردی، قرار است چند نمونه متن جذاب و موثر را هم بررسی کنیم.
پس تا آخر مقاله همراه ما باشید!

 

۸ روش رایج و موثر تبلیغات لوازم خانگی و آشپزخانه

بازار لوازم خانگی اغلب اوقات داغ است و مشتریان خودش را دارد؛ چون نیاز بازار به لوازم کوچک و بزرگ خانه – از کارد و چنگال آشپزخانه گرفته تا تلویزیون و یخچال – همیشه وجود دارد.

ولی مشکل اساسی از جایی شروع می شود که شما باید راهی برای جذب مشتری بیشتر پیدا کنید.

قبلاً در مقالهٔ «راه‌های بازاریابی لوازم خانگی»، نحوهٔ بازاریابی و استفاده از روش‌هایی مثل بازاریابی محتوایی و سئو مفصل صحبت کرده‌ایم.

ولی یک سؤال بی‌پاسخ مانده است:

چگونه با تبلیغات بیشتر بفروشیم؟

برای پاسخ‌دادن به آن، ۸ روش مختلف را ابتدا در این بخش بررسی می‌کنیم.

اجازه دهید از حق میزبانی استفاده و معرفی را با خدمات یکتانت شروع کنیم!

 

۱. جذب مشتری با تبلیغات یکتانت

فرقی نمی‌کند که سایت یا فروشگاه آنلاین لوازم خانگی دارید یا یک فروشگاه فیزیکی، یکتانت سرویس‌های متنوعی برای جذب مشتری لوازم خانگی برای شما فراهم کرده است.

اگر سایت یا فروشگاه اینترنتی داشته باشید، فروش شما محدود به مشتریان دو محله پایین‌تر و بالاتر نیست و دست‌تان برای اجرای انواع‌واقسام تبلیغات باز است.

برای مثال، تبلیغات لوازم آشپزخانه به‌صورت همسان را در تصویر زیر می‌بینید:

تبلیغات لوازم آشپزخانه همسان

برای جذب مشتری و فروش، ما دو پیشنهاد برای شما داریم:

 

تبلیغات رفتارمحور یکتانت

در تبلیغات رفتارمحور، نه‌تنها بینندهٔ تبلیغ‌ را خودتان انتخاب می‌کنید و با فیلترکردن مخاطبان، تبلیغات دقیق، هدفمند و بهینه‌تری دارید، بلکه در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی می‌شود و کلی جلو می‌افتید.

تبلیغات رفتارمحور یکتانت به شما کمک می‌کند کاربران را بر اساس جنسیت، موقعیت مکانی و رفتار آن‌ها در فضای وب دسته‌بندی کنید.

پس از آن هم تبلیغ خود را در اشکال مختلف ( همسان، پوش نوتیفیکیشن ارسالی و بنری و…)، به نزدیک‌ترین گروه به مخاطبان ایدئال خود نشان دهید.

برای مثال، اگر شما در کرج، لوازم خرده‌ریز آشپزخانه می‌فروشید، با تبلیغات رفتارمحور، می‌توانید آن را فقط به خانم‌های خانه‌دار استان البرز نشان دهید.

بیایید یک نمونه تبلیغ پوش نوتیفیکیشن را با هم ببینیم:

تبلیغ پوش نوتیفیکیشن لوازم خانگی

تبلیغات محصول یکتانت

آدم‌ها معمولاً برای پیدا‌کردن جواب سؤالات یا رفع نیازهای خود، به جست‌وجو در گوگل پناه می‌برند! این جست‌وجو هم اغلب اوقات به محتوایی در یک سایت ختم می‌شود.

در این مواقع، اگر بتوانید تبلیغی مرتبط با این محتوا به کاربر نشان دهید، احتمال کلیک و خرید محصول افزایش پیدا می‌کند.

مثلاً تبلیغ «ماسک مو آرگان» را در کنار مقالهٔ «داروهایی که باعث کاهش ریزش موها می‌شود» نمایش دهید. به یک نمونه در تصویر زیر دقت کنید:

تبلیغ ماسک مو آرگان

برای این کار، کافی است از تبلیغات محصول محتوامحور یکتانت استفاده کنید. توضیحات بیشتر را در ویدئوی زیر ببینید و بشنوید:

 

 

تصویر و ویدئوی بالا را دیدید؟ حالا دیگر کافی است اسکریپت یکتانت را به فروشگاه خود اضافه کنید!

پس از آن، تبلیغ محصولات شما در مقاله‌های مرتبط به‌صورت خودکار و بدون نیاز به داده‌های کاربر نمایش داده شود.

مثلاً تبلیغ «یخچال دوقلو سامسونگ» در مقالهٔ «راهنمای خرید یخچال در سال ۱۴۰۱» نمایش داده می‌شود. یا تبلیغ «سرویس قابلمه» در مقالهٔ «راهنمای خرید قابلمه مناسب پخت‌و‌پز (بررسی جنس قابلمه)» ظاهر می‌شود.

تبلیغات ریتارگتینگ محصول هم یکی دیگر از خدمات یکتانت برای افزایش فروش محصولات است.

حتماً بارها این تجربه را داشته‌اید که مشتری یک بار به سایت شما سر بزند و مشخصات یک یا چند محصول را بررسی کند و حتی آن‌ها را به سبد خرید خود اضافه کند، اما در لحظهٔ آخر، خرید را نیمه‌کاره رها و سایت را ترک کند.

در این مواقع، با ریتارگتینگ محصول یکتانت، می‌توانید خرید محصولات خود را دوباره به مشتری یادآوری کنید و او را با یک پیشنهاد مثل تخفیف به‌سمت سایت و تکمیل خریدش برگردانید.

اما یک سؤال:

برای تبلیغات یکتانت به یک سایت پروپیمان نیاز داریم؟

خیر! شما حتی با یک سایت تک‌صفحه‌ای (یک لندینگ پیج درست‌ودرمان)، می‌توانید مشتری جذب کنید.

اگر فروشگاه سنتی و فیزیکی لوازم خانگی دارید، پیشنهاد اول ما این است که سریع‌تر به اینترنت و فضای آنلاین کوچ کنید و از مزایای بی‌شمار آن بی‌نصیب نمانید.

مثلاً هایپر کالای خانگی ایوان با فراهم‌کردن شرایط خرید آنلاین در کنار حضوری، توانسته از تبلیغات آنلاین مثل تبلیغات در آپارات هم برای جذب مشتری بهره ببرد.

صفحهٔ اصلی هایپرکالای ایوان

اگر از پس هزینه‌های ساخت یک سایت کامل بر نمی‌آیید، برای تبلیغات هدفمند یک لندینگ پیج (صفحهٔ فرود) بسازید مثل کاری که «مه پویا» انجام داده است:

لندینگ مه پویا یکی از نمونه تبلیغات لوازم خانگی

در این لندینگ پیج، موارد زیر را رعایت کنید:

  • معرفی کامل خود و خدماتی که ارائه می‌دهید؛
  • اطلاعات تماس و آدرس فروشگاه همراه با چند تصویر واقعی در لندینگ پیج بگذارید؛
  • نظرات مشتریان خود را در آن قرار دهید؛
  • ارزش پیشنهادی خودتان را واضح و مشخص بیان کنید؛
  • کاربر را به انجام عملی مشخص دعوت کنید (مثلاً پرکردن فرم یا تماس با شما).

می‌توانید فروش تلفنی و ارسال رایگان را در دستور کار قرار دهید تا مخاطب از طریق لندینگ، با شما آشنا شود و تماس بگیرد. یک راه دیگر هم ارائهٔ مشاورهٔ رایگان یا کد تخفیف برای خرید لوازم‌ خانگی است.

این روزها تشخیص اصل و بدل لوازم خانگی کار سختی شده است و اغلب مردم روزها تلاش می‌کنند تا لوازم موردنظر خود را انتخاب کنند. یک مشاورهٔ رایگان می‌تواند آن‌ها را به مشتری شما تبدیل کند.

مثلاً «مه پویا» در انتهای لندینگ خود، مخاطب را با دادن وعدهٔ تخفیف به پرکردن فرم ترغیب کرده است.

گرفتن لید با فرم در لندینگ پیج مه پویا

همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، آن‌ها از لندینگ خود برای تبلیغ سایر محصولات خود هم استفاده کرده‌اند. البته چون فروشگاه آنلاین ندارند، کاربر با کلیک‌کردن روی هر محصول، به صفحهٔ آن در دیجی‌کالا منتقل می‌شود.

جلوتر دربارهٔ نقش واسطه‌ها در تبلیغ و فروش بیشتر لوازم خانگی صحبت خواهیم کرد.

بیایید یک نمونهٔ دیگر را هم با یکدیگر بررسی کنیم. در این لندینگ، شهر لوازم خانگی پیشنهاد منحصربه‌فرد خود را به‌خوبی برجسته کرده است، اطلاعات لازم دربارهٔ اقساط داده است و در انتها، مخاطب را به پرکردن فرم دعوت کرده است. نکتهٔ مهم و قابل توجه در جذب لید به این شکل، درنظرگرفتن یک تیم آماده برای تماس با افرادی است که فرم را پر می‌کنند. فاصلهٔ تماس با آن‌ها هرقدر کوتاه‌تر باشد، احتمال تبدیل بیشتر می‌شود.

لندینگ تبلیغات کلیکی لوازم خانگی

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۲. تبلیغات لوازم خانگی در گوگل برای فروش بیشتر

امکان ندارد مشتری دنبال خرید یا جست‌وجوی لوازم خانگی باشد و گذرش به گوگل نیفتد! پس این موتور جست‌وجو منبع ارزشمندی از مشتریان بالقوه برای شما است.

حضور در بین نتایج جست‌وجو گوگل به شکل ارگانیک و از طریق بهینه‌سازی سایت وقت‌گیر است و دردسرهای خودش را دارد؛ اما یک راه میان‌بر و سریع‌ هم وجود دارد و آن هم نمایش تبلیغ در این موتور جست‌وجو است.

تبلیغات در گوگل یکی از بهترین روش‌ها برای فروش لوازم خانگی در کوتاه‌مدت است. در این روش، شما با پرداخت مبلغ مشخصی به گوگل، پس از جست‌وجوی کلمات کلیدی معینی توسط مشتری، در بین نتایج جست‌وجو ظاهر می‌شوید؛ آن هم بدون توجه به رتبهٔ ارگانیک سایت‌تان!

کاربر هم با کلیک روی آن (این نتایج با تگ Ad مشخص می‌شوند)، به صفحهٔ لندینگ هدایت می‌شود و خریدش را انجام می‌دهد؛ به همین راحتی!

تبلیغات لوازم خانگی در گوگل

در مرحلهٔ اول، باید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با خرید و فروش لوازم خانگی آماده کنید. پس از آن هم کمپین خودتان را می‌سازید. پیشنهاد می‌کنیم ایبوک راهنمای جامع تبلیغات در گوگل را رایگان دانلود کنید تا با صفر تا صد این روش آشنا شوید.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۳. تبلیغات لوازم خانگی از طریق پیامک

هر تصور منفی‌ای که تا حالا دربارهٔ تبلیغات پیامکی داشتید، دور بریزید! این روش عضو جدانشدنی روش‌های تبلیغ لوازم خانگی است.

می‌گویید نه؟ همین الان گزارش سالانهٔ نجوا را مطالعه کنید تا با چشم‌های خودتان ببینید که تبلیغ از طریق پیامک هنوز زنده ‌است!

برای تبلیغ لوازم خانگی از طریق پیامک، سه راه پیش روی شماست:

  • ارسال پیامک انبوه

این روش برای اطلاع‌رسانی‌های گسترده، مثل وقتی یک فروشگاه آنلاین لوازم خانگی راه می‌اندازید و می‌خواهید خودتان را به عموم مخاطبان معرفی کنید (نه گروهی خاص)، گزینهٔ مناسبی است.

اگر هدف‌ شما، فروش و جذب مشتری است مدل‌های بعدی را امتحان کنید.

  • ارسال پیامک منطقه‌ای

اگر قصدتان از تبلیغات پیامکی فروش بیشتر است، بهتر است پیامک‌های تبلیغاتی را کمی هدفمندتر ارسال کنید.

با هدف‌گرفتن مخاطبان یک منطقهٔ خاص (مناطق نزدیک به فروشگاه) و ارسال پیامک از روی نقشه یا کدپستی به آن‌ها، مخاطبان محلی را جذب می‌کنید که احتمال خریدشان به‌مراتب بیشتر از ساکنین شهرها و استان‌های دیگر است.

  • ارسال پیامک بر اساس ویژگی‌های مخاطبان

وقتی ویژگی‌ها و خصوصیات مخاطبان هدف خود را بشناسید، می‌توانید با بخش‌بندی آن‌ها در گروه‌های مختلف، پیامک‌های تبلیغاتی شخصی‌سازی‌شده و مرتبط با نیازهایشان را به دست آن‌ها برسانید.

مثلاً ارسال پیامک حاوی کد تخفیف برای خرید جهیزیه به زوج‌های جوانی که در آستانه ازدواج هستند، مسیر فروش و جذب مشتری را سریع‌تر از زمانی می‌کند که همین پیامک را به زوج‌های میان‌سال و بازنشسته ارسال کنید!

طبق گزارش سالانه نجوا، نرخ کلیک کمپین‌هایی که از سگمنتیشن در آن‌ها استفاده شده است، ۳ برابر کمپین‌هایی است که مخاطبان خود را بخش‌بندی نکرده‌اند.

نرخ کلیک کمپین‌های پیامکی

متن تبلیغ پیامکی لوازم خانگی تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد که کمی جلوتر، چند نمونه را با شما در میان می‌گذاریم. اینجا فقط بیایید یک نمونهٔ ساده را ببینیم که با کمک عبارت‌ها و جملات تاثیرگذار در تبلیغات (ارسال رایگان و ضمانت)، سعی کرده است مخاطب خود را جذب کند:

نمونه تبلیغات پیامکی لوازم خانگی

 

۴. فروش بیشتر با کمک اینفلوئنسرها

تا حالا فکر کرده‌اید چرا در تبلیغات اسنوا، از محسن کیایی یا در تبلیغ شهر لوازم خانگی از پژمان جمشیدی استفاده شده است؟

تبلیغات اینفلوئنسری لوازم خانگی

معلوم است! چون این‌ها افراد شناخته‌شده و تاثیرگذاری در جامعه هستند، دنبال‌کننده‌های زیادی دارند و با تبلیغ یک محصول، افراد زیادی به خرید آن گرایش پیدا می‌کنند.

نمایش تبلیغ از طریق افراد تاثیرگذار یا همان اینفلوئنسرها، روشی مرسوم در تمام دنیاست که می‌تواند فروش شما را از این رو به آن رو کند.

فقط باید اینفلوئنسر مرتبط با هویت برند و زمینهٔ فعالیت‌تان را پیدا کنید و تبلیغ خود را به آن‌ها بسپارید.

قطعاً استفاده از افراد تاثیرگذاری مثل بازیگران، ورزشکاران و سایر چهره‌ها در آگهی‌های تلویزیونی و بیلبوردها خیلی برای‌تان آب می‌خورد و برندهای کوچک‌تر توانایی پرداخت چنین مبلغی را ندارند.

میکرواینفلوئنسرهای اینستاگرامی جایگزین عالی برای آن‌ها هستند.

در تبلیغات اینفلوئنسری اینستاگرام، شما صفحاتی را که دنبال‌کننده‌های بالایی دارند، برای تبلیغ محصول یا برندتان انتخاب می‌کنید. بعد هم بنر یا ویدئوی تبلیغاتی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید تا در تایم مشخصی در قالب پست یا استوری در صفحهٔ خود منتشر کند.

نکته: می‌توانید تولید محتوا را به خود اینفلوئنسر هم بسپارید. در این شرایط، هزینهٔ تولید آن جداگانه محاسبه می‌شود.

حالا این اینفلوئنسرها را از کجا پیدا کنید؟ جریان یکی از زیرمجموعه‌های یکتانت است که سرویس تبلیغات اینستاگرامی را ارائه می‌دهد. می‌توانید پس از بررسی تعرفه و عملکرد هر پیج پربازدید و اینفلوئنسر، کمپین خود را به‌سادگی چند کلیک اجرا کنید.

 

 

۵. جذب مشتری برای لوازم خانگی با کمک کانال‌های پربازدید تلگرام

حضور ۵۰ میلیون کاربر ایرانی در تلگرام، نرخ تعامل ۲۰ درصدی و از همه مهم‌تر، هزینهٔ تبلیغات ارزان چیزی نیست که بتوان از تبلیغات لوازم خانگی در تلگرام به‌راحتی گذشت!

در تبلیغات تلگرامی، کانال‌های پربازدید، بنر یا ویدئوی تبلیغ شما را برای مدت مشخصی (مثلاً ۱۲ یا ۲۴ ساعت یا در ساعات خاصی از روز) در کانال خود منتشر می‌کنند.

فقط حواستان باشد که کانال‌هایی را انتخاب کنید که موضوع‍شان به مخاطب هدف و کسب‌وکار شما نزدیک باشد.

مثلاً کانال‌های آشپزی و کانال‌های مربوط به خانم‌ها بهترین گزینه برای تبلیغ لوازم خانگی آشپزخانه هستند.

جریان خدمات تبلیغات تلگرام را هم برای شما فراهم کرده است. شما می‌توانید قبل از ساختن کمپین، لیست کاملی از کانال‌های پربازدید تلگرامی را در دسته‌بندی‌ها و تعداد اعضای مختلف، تعرفه تبلیغات و میزان مشارکت اعضا را ببینید و با توجه به بودجه و نیاز خودتان، مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید.

مقاله پیشنهادی: لیست کانال های تبلیغاتی تلگرام (۳۹ چنل برتر)

۶. تبلیغات در سایت‌های واسطه

فرهنگ مقایسه با زندگی ما عجین شده است؛ از مقایسه خودمان با بچهٔ فامیل گرفته تا مقایسهٔ لوازم خانگی برای خریدی به‌صرفه‌تر!

مشتریان لوازم خانگی، معمولاً وسواس زیادی در خرید محصولات به خرج می‌دهند و

با مقایسهٔ نظرات، مشخصات و قیمت محصولات در وب‌سایت‌های واسطه مثل ایمالز، ترب، دیوار، شیپور، و دیجی‌کالا، سعی می‌کنند خرید بهتری داشته باشند.

پس حضور در این واسطه‌ها، فرصت طلایی برای تبلیغ محصولاتتان است.

اما چطور؟

می‌توانید محصولات خود را در پلتفرم‌هایی مثل ترب و ایمالز عرضه کنید. در این میان، ارزش پیشنهادی شما (مثلاً گارانتی ۳ ساله یا قیمت کمتر) می‌تواند به جذب مشتری منجر شود.

لوازم خانگی در ترب

در دیوار و شیپور هم ‌خبری از واسطه و حق کمیسیون نیست و محصول‌تان را مستقیماً به مشتری می‌فروشید؛ این‌طوری تمام سود به جیب خودتان می‌رود.

دیجی‌کالا هم که معرف حضورتان است!

شما می‌توانید با پرداخت حق کمیسیون ناچیزی به دیجی‌کالا، محصولتان را در ویترین شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران قرار دهید و بفروشید. به عبارتی، از اعتبار دیجی‌کالا به نفع خود بهره ببرید.

برای اینکه بازدیدها بیشتر شود و در بین فروشندگان دیجی‌کالا هم شانس بیشتری برای جذب مشتری و فروش محصول داشته باشید، می‌توانید از تبلیغات کلیکی دیجی‌کالا که با همکاری یکتانت انجام می‌شود، استفاده کنید.

اگر دقت کرده باشید، در قسمت «پیشنهاد فروشندگان» دیجی‌کالا، محصولاتی با برچسب «Ad» قرار گرفته‌اند. این‌ها همان تبلیغات کلیکی هستند که فروشندگان برای پروموت بیشتر محصول‌شان از آن استفاده می‌کنند.

تبلیغات کلیکی لوازم خانگی در دیجی‌کالا

این روش بازدهی خوبی دارد؛ چراکه تبلیغ به مشتریانی نشان داده می‌شود که با نیت یافتن محصول و خرید آن به دیجی‌کالا آمده‌اند. ما در مقالهٔ دیگری، نحوه کار کردن با پنل یکتانت در دیجی‌کالا را مرحله‌به‌مرحله آموزش داده‌ایم.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

۷. تبلیغات لوازم خانگی در تلویزیون

هفتمین روش تبلیغات لوازم خانگی که معمولاً برندهای بزرگ به سراغ آن می‌روند، تبلیغات تلویزیونی است که معمولاً به دو شکل آگهی‌های میان‌برنامه‌ای و اسپانسرینگ انجام می‌شود.

آگهی‌های میان‌برنامه‌ای معمولاً برای افزایش آگاهی از برند خیلی جواب می‌دهند؛ نمونه‌اش را هم در آگهی‌های شهر لوازم خانگی، امرسان، اسنوا و… زیاد دیده‌ایم:

 

 

یک نمونهٔ دیگر هم با یکدیگر ببینیم؟ در این تبلیغ، سامسونگ از تبلیغات تلویزیونی برای گوشزد جشنوارهٔ ویژهٔ یلدای خود بهره برده است:

 

 

مدل بعدی اسپانسرینگ است که باید برنامه‌ای (نمایش‌دهندهٔ تبلیغ) که نزدیک‌ترین مخاطبان را به مخاطبان هدف شما دارد، پیدا کنید و به‌ازای تأمین هزینه‌های آن برنامه یا تقبل بخشی از آن‌ها، در آن برنامه معرفی شوید.

برای مثال، مسابقات و برنامه‌های آموزش آشپزی تلویزیون، بهترین گزینه برای اسپانسرشدن و تبلیغ لوازم آشپزخانه است.

یکی از مزایای تبلیغات اسپانسری به‌جز آگاهی از برند، فروش مستقیم محصول است.

به این شکل که بعد از معرفی و تبلیغ محصولات‌تان در برنامه، از مخاطبان می‌خواهید برای خرید کالا یا تماس بگیرند یا عددی را به شماره‌ای مشخص پیامک کنند.

البته تبلیغات تلویزیونی معایب خاص خودش را هم دارد. مثلاً اینکه بسیار گران‌قیمت است و برای بازدهی باید دائماً تبلیغ را تکرار کنید که آن هم هزینه‌ها را بالا می‌برد.

? نکتهٔ اول: کسب‌وکارهای کوچک‌تر می‌توانند شبکه‌های استانی را که تعرفهٔ پایین‌تری برای نمایش آگهی‌ها دارند، انتخاب کنند.

? نکتهٔ دوم: اگر فروشگاه آنلاین لوازم خانگی دارید، وقتی از آب‌وگل درآمدید و جای پای خودتان را در بازار محکم کردید، می‌توانید به فکر نمایش تبلیغ در تلویزیون هم بیفتید.

 

۸. جذب مشتری بیشتر با تبلیغات محیطی و چاپی

با اینکه دور، دور تبلیغات دیجیتال و اینترنتی است؛ اما نمی‌توان قید تبلیغات آفلاین و محیطی هنوز را کاملاً زد!

دسترسی به اینترنت راحت‌تر از گذشته است؛ اما هنوز کسانی پیدا می‌شوند که خیلی اهل وب‌گردی و گشت‌وگذار و خریدهای اینترنتی نیستند و خیلی سخت به آن اعتماد می‌کنند.

برای جذب این دسته از مشتریان، بهتر است به فکر تبلیغات سنتی محیطی و چاپی هم باشید.

از بیلبوردها و استندهای تبلیغاتی گرفته تا نمایش تبلیغ روی بدنه قطار و اتوبوس‌ها و پخش تراکت، می‌توانید بسته به بودجهٔ ته جیبتان، یک یا چند روش را امتحان کنید.

اگر بابت هزینه‌ها مشکلی ندارید، سراغ بیلبوردها و تبلیغات روی بدنه اتوبوس‌ها بروید. با این روش، همیشه جلوی چشم مخاطب هستید و برند و کسب‌وکارتان بیشتر شناخته می‌شود.

بد نیست بدانید مردم به تبلیغات بیلبوردی بیشتر اعتماد می‌کنند و برند تبلیغ‌کننده به نظر آن‌ها معتبرتر است.

اگر دست‌تان از نظر بودجه بسته است، با پخش تراکت روی جذب مشتری از محدودهٔ اطراف‌تان تمرکز کنید.

توجه: پخش‌نکردن تراکت‌هایی که ذره‌ای خلاقیت و جذابیت‌های بصری و متنی در آن‌ها دیده نمی‌شود، از پخش‌کردن آن‌ها بهتر است!

اگر می‌خواهید تراکت‌هایتان از سطل زباله سر درنیاورند، به این چند نکته دقت کنید:

  • زمان و مکان مناسبی را برای پخش در نظر بگیرید؛
  • متن تراکت را کوتاه و ساده بنویسید و یک پیشنهاد وسوسه‌انگیز مثل تخفیف یا مشاوره رایگان برای مشتری (با ارائهٔ تراکت) داشته باشید؛
  • هر کلمه و تصویری که دست‌تان آمد، در تراکت نمایش ندهید! تراکت‌های شلوغ و پر از نوشته هیچ شانسی برای خوانده‌شدن ندارند.

۸ روش متداول را بررسی کردیم و حالا نوبت نوشتن متن تبلیغ است! برای اینکه دست‌تان برای نوشتن راه بیفتد، در بخش بعدی، چند مثال برای شما آورده‌ایم.

مقاله پیشنهادی: تبلیغات محیطی چیست؛ معرفی انواع تبلیغات محیطی همراه با نمونه‌های ایرانی

۲۰ نمونه متن تبلیغات لوازم خانگی

شنیده‌اید که می‌گویند: «کلمات می‌فروشند»؟

شاید این جمله آن‌قدر تکرار شده که به کلیشه تبدیل شده است؛ اما کلی حرف و یکی از رموز مهم تبلیغات موفق پشت همین دو کلمه نقش بسته است!

کلمات مردم را قانع می‌کنند چیزی را که می‌فروشید، بخرند؛ پس اگر یک متن خوب نداشته باشید، کلاه‌تان پس معرکه است و فروشی در کار نیست!

حالا یک متن تبلیغات لوازم خانگی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

متن تبلیغات لوازم آشپزخانه و منزل، در وهلهٔ اول باید عنوانی جذاب داشته باشد تا سریعاً تمام حواس مخاطب را به تبلیغ معطوف کند. عناوین متناقض، پرسشی، عنوان‌های ریتمیک و شعرگونه و استفاده از اعداد، در نگاه اول توجه مخاطب را جلب می‌کنند.

در درجهٔ دوم هم متن شما باید قانع‌کننده باشد؛ یعنی پیشنهاد شما و منفعتی که قرار است به مخاطب برساند در متن تبلیغ کاملاً واضح باشد و او را به انجام عملی مشخص ترغیب کند.

۲۰ نمونه متن تبلیغاتی برای جذب مشتری لوازم خانگی را برای شما آماده کرده‌ایم که برای ایده‌گرفتن و دست‌گرمی برای نوشتن متون بهتر خیلی به درد شما می‌خورند.

اما قبل از آن یک پیشنهاد برای شما داریم!

ما قبلاً تمام اصول و تکنیک‌های مهمی را که باید در نوشتن متن تبلیغ رعایت کنید، در یک مقاله جمع کردیم.

اگر می‌خواهید در جرگهٔ کسب‌وکارهایی که تبلیغات موفقی داشته‌اند، باشید، پیشنهاد می‌کنیم فرصت مطالعهٔ مقالهٔ «تبلیغ ‌نویسی چیست؟ ۱۲ تکنیک تبلیغ نویسی کاربردی» را از دست ندهید.

خب برویم سراغ نمونه‌ها:

 

نمونه متن تبلیغات همسان

تبلیغات همسان، همان تبلیغات رنگ‌وارنگ در سایت‌های پربازدید هستند که اغلب در جایگاه «مطالب پیشنهادی» یا «مطالب روز» در سایت‌ها قرار می‌گیرند.

یکی از اجزای تبلیغ همسان یکتانت، «عنوان» نام دارد که به شما اجازه می‌دهد یک متن (حداکثر ۷۰ کاراکتر) برای ترغیب مشتری بنویسید.

اگر یادتان باشد، لندینگ «مه پویا» را اول مقاله بررسی کردیم! متن تبلیغ همسان مرتبط با آن را هم ببینید:

نمونه تبلیغ همسان

? نکته: نتایج تحقیقات نشان داده که فقط ۲۸ درصد کلمات یک متن (به‌طور میانگین) توسط کاربران خوانده می‌شود؛ پس از پرگویی و اضافه‌گویی در متن تبلیغ پرهیز کنید و ساده، کوتاه و مفید بنویسید.

از این ۵ نمونه تیتر تبلیغ همسان هم می‌توانید ایده بگیرید:

  • قیمت لوازم آشپزخانه شکست! مشاهدهٔ تخفیفات شگفت‌انگیز بانه‌شاپ؛
  • با ۵ تا از کم‌مصرف‌ترین و ساکت‌ترین یخچال‌ها همین حالا آشنا شوید!
  • ۱۲ سال ضمانت موتور یخچال و فریزر + ارسال رایگان به سراسر کشور؛
  • با خرید یخچال‌ و فریزر از مهرانه، ۱ میلیون تومان هدیه بگیر!
  • خرید تلویزیون ۶۵ اینچی با قیمتی باورنکردنی در بانه‌شاپ + ارسال رایگان!

 

نمونه متن پیامک تبلیغاتی

ما قبلاً دربارهٔ اصول و تکنیک‌های نوشتن متن پیامک تبلیغاتی مفصل صحبت کرده‌ایم. برای اینکه با آن‌ها آشنا شوید، اول روی مقالهٔ «۱۶ متن تبلیغاتی برای جذب مشتری از طریق پیامک» کلیک کنید، بعد هم نمونه‌های زیر را بادقت ببینید:

  • امروز ماشین لباسشویی بخر، سال دیگه اقساطشو پرداخت کن! شهر لوازم خانگی؛
  • دیگه دنبال لوازم خانگی اصل نگرد! یک‌راست به فروشگاه ما سر بزن. فروشگاه لوازم خانگی نیلا؛
  • با اِتما، شیک‌ترین آشپزخانه رو داری! برای دیدن لوازم آشپزخانه ، روی لینک زیر بزن؛
  • نگران هزینه‌ها نباش! خرید قسطی لوازم خانگی با ضمانت اصالت کالا از فروشگاه گیلادکور؛
  • می‌خوای لوازم برقی آشپزخانه‌ت بیشتر عمر کنه؟ از یه جای مطمئن خرید کن! فروشگاه لوازم خانگی پیکو؛
  • حراجستون بزرگ سرای ایرانی تمدید شد! تخفیفات ۲۰ تا ۷۰ درصدی روی تمام لوازم خانگی فقط تا آخر هفته؛
  • یخچال و هود، جارو و گاز، ظرف و ظروف، همه اینا در فروشگاه لوازم خانگی پوکت از دم قسطه!
  • کیفیت، اصالت، تضمین قیمت؛ هر سه اینا رو در فروشگاه لوازم خانگی گلدیس تجربه کن!
  • آشپزخانه‌ت رو به لوازم اورجینال و اصل مجهز کن! فروشگاه لوازم خانگی گلوریا؛
  • لوازم خانگی اورجینال همیشه هم گرون نیست! یه سر به فروشگاه ما بزن و خودت قیمت‌ها رو مقایسه کن.

 

نمونه متن تبلیغاتی برای اینستاگرام

برای تبلیغ لوازم خانگی در اینستاگرام، استفاده از تصاویر یا ویدئوهای جذاب، به‌تنهایی کافی نیست. باید یک تیتر و متن قوی هم داشته باشید تا مخاطب را روی تبلیغ شما متوقف کند.

داستان‌سرایی در کپشن و استوری، استفاده از هشتگ و کال‌تواکشن، ساده و مختصرگویی، درست‌نویسی و تمیزنویسی از ترفندهای نوشتن متن تبلیغات لوازم خانگی در اینستاگرام است.

و اما نمونه‌ها:

  • وقتی می‌تونی همهٔ لوازم خانگی رو امروز بخری و اقساطش رو از سال بعد شروع کنی، خرید امروز رو به فردا ننداز! برای جزئیات بیشتر روی لینک در بیو بزنید؛
  • هیچ جا شهر خودت نمی‌شه، مخصوصاً اگه خریدت اونجا اقساطی باشه! شهر لوازم خانگی منتظرته؛
  • ۳۰ درصد تخفیف سرویس‌های قابلمه به مناسبت روز مادر؛ فقط سه روز فرصت داری از این تخفیف ویژه استفاده کنی؛
  • هر چی تو بخوای! از فرش گرفته تا لوازم آشپزخانه، از مبل تا سرویس خواب، همه و همه در سرای ایرانی؛
  • زمستون اومده و برف و سرما تو راهه؛ به خرید لوازم گرمایشی با تخفیف ۵۰ درصدی نه نگو!

نکته: دست شما برای نوشتن متن‌های طولانی و برقراری ارتباط عاطفی با مخاطب در اینستاگرام بازتر است؛ ولی لطفاً به ۱۵۰ کاراکتر اول دقت کنید که باید آن‌قدر جذاب و وسوسه‌کننده باشد که کاربر برای خواندن ادامهٔ کپشن اقدام کند.

هم روش‌ها را بررسی کردیم و هم چند نمونه متن را! حالا وقت آن شده است که به یک سؤال مهم دیگر هم پاسخ دهیم و کم‌کم پروندهٔ تبلیغات لوازم خانگی را ببندیم:

 

برای اینکه تبلیغات ما تاثیرگذار باشد، چه نکاتی را رعایت کنیم؟

برای جذب مشتری لوازم خانگی، اول از همه باید بتوانید با تبلیغات، دل مخاطب را به دست بیاورید! یعنی بتوانید نظر مخاطب را جلب کنید و او را تحت‌تاثیر قرار دهید.

چطور؟

تمام این ۷ مرحله را موبه‌مو انجام دهید:

✔️ تعیین هدف

قدم اول برای تبلیغ لوازم خانگی، مثل شروع هر کار دیگری، مشخص‌کردن هدف و انگیزه‌تان از انجام آن کار است.

با تعیین هدف، ساختار و قالب کلی تبلیغ دست‌تان می‌آید.

شما باید بدانید می‌خواهید با تبلیغات دقیقاً چه پیامی را به مخاطب انتقال دهید و مشتری با دیدن تبلیغ شما قرار است چه کاری را انجام دهد؛ با محصولات یا برند شما آشنا شود؟ محصول شما را بخرد؟ خرید نیمه‌کاره‌اش را تمام کند؟ یا…؟

✔️ شناسایی مخاطب

تبلیغات بدون شناخت دقیق مخاطبان هدف، باد در قفس‌کردن است!

شما محصول‌تان را تبلیغ می‌کنید، برای اینکه روی مخاطب تاثیر بگذارید و چیزی را به او بفروشید. وقتی ندانید با کی طرفید و مخاطب هدف‌تان کیست، چه ویژگی‌ها و نیازهایی دارد و اصلاً به محصول شما نیاز دارد یا نه، چطور می‌توانید او را تحت‌تاثیر قرار دهید؟

آن هم در حوزهٔ لوازم خانگی که نیاز مشتریان، به اندازهٔ تنوع محصولات، متفاوت است!

پس بعد از تعیین هدف، با جواب‌دادن به سؤالاتی از این قبیل، مخاطب هدف خود را بشناسید و با بخش‌بندی آن‌ها به گروه‌ها و دسته‌های کوچک‌تر (با ویژگی‌های مشابه)، تبلیغ مخصوص آن‌ها را برایشان ارسال کنید:

  • چند سال دارند؟ در کجا زندگی می‌کنند؟ جنسیت آن‌ها چیست؟
  • وضعیت درآمدی مخاطبان ما چقدر است؟
  • به محصولات کدام برندها علاقه دارند؟
  • لوازم خانگی لوکس را ترجیح می‌دهند یا کاربردی و ارزان؟
  • تقاضای مخاطبان ما برای خرید کدام لوازم بیشتر است؟
  • به خرید حضوری علاقه دارند یا ترجیح می‌دهند آنلاین بخرند؟
  • در شبکه‌های اجتماعی بیشتر فعالیت می‌کنند یا اهل تلویزیون‌اند؟

✔️ بودجه

جیب شما، نوع و سمت‌وسوی تبلیغ‌تان را مشخص می‌کند.

مثلاً اگر کسب‌وکارتان نوپا است و بودجهٔ محدودی برای تبلیغات کنار گذاشته‌اید، نمی‌توانید سراغ تلویزیون بروید.

اگر نمی‌خواهید وسط راه با جیب خالی شکست بخورید، تکلیف بودجه و مدیریت هزینه‌های تبلیغات را هم همان اول معلوم کنید!

مقاله پیشنهادی: ۵ روش بودجه بندی تبلیغات در سال ۲۰۲۲

✔️ متن تبلیغ
کلمات هم می‌توانند فروش‌تان را از فرش به عرش برساند هم برعکس!

تک‌تک کلماتی که در متن تبلیغ به کار می‌برید، مهم هستند؛ پس در انتخاب آن‌ها خوب فکر کنید و با نوشتن یک متن هوشمندانه، تاثیر تبلیغ خود را دوچندان کنید.

✔️ زمان نمایش تبلیغ

هر سخن جایی و هر نکته [زمانی] دارد!

یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی، انتخاب زمان درست انتشار تبلیغ است.

بسته به نوع کسب‌وکار، یک زمان طلایی برای نمایش تبلیغ وجود دارد که احتمال دیده‌شدن و درگیرشدن مخاطب با تبلیغ در آن تایم، بیشتر از ساعات و روزهای دیگر است.

مثلاً با تبلیغ بخاری در تابستان، فقط پولتان را هدر می‌دهید؛ در حالی که اگر همین بخاری را در اواسط پاییز که هوا رو به سردی می‌رود تبلیغ کنید، نتیجه کاملاً برعکس خواهد بود.

بر اساس گزارش سالانهٔ یکتانت، در سال ۱۴۰۰ ماه‌های آذر، بهمن و اسفند محبوب‌ترین ماه‌ها برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی بوده است. (البته این آمار کلی است و باید فروش فصلی را هم در نظر بگیرید.)

حتی زمان ارسال پیامک و روز آن هم اهمیت دارد و در نرخ کلیک تاثیر می‌گذارد. برای آشنایی بیشتر با این موضوع، مقالهٔ «بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی (۳ بازهٔ زمانی مهم)» را همین حالا بخوانید!

برای افزایش تاثیرگذاری تبلیغات لوازم خانگی، بگردید و این تایم طلایی را برای نمایش تبلیغ لوازم مختلف پیدا کنید.

✔️ استفاده از عناصر بصری

تبلیغ خشک و بی‌روح هیچ شانسی برای دیده‌شدن ندارند!

البته نه اینکه کلاً دیده نشوند؛ در خوش‌بینانه‌ترین حالت، مخاطب تبلیغ شما را می‌بیند و بدون هیچ واکنشی از کنار آن می‌گذرد.

با اضافه‌کردن المان‌های بصری جذاب مثل رنگ‌ها و اشکال و تصاویر متحرک، تبلیغ‌تان غنی‌تر می‌شود و ناخودآگاه توجه بیشتری را به سمت خود جلب می‌کند. استفاده از تصاویر واقعی باکیفیت در تبلیغات همسان هم از سایر گزینه‌های مناسب است.

✔️ فراخوان عمل (CTA)

«خب حالا چه کنم؟»

این آخرین سؤالی است که مخاطب با دیدن تبلیغ (و البته پسندیدن آن) از خودش می‌پرسد.

هیچ‌وقت مخاطب را در این مرحله رها نکنید و با دعوت او به انجام عملی مشخص، قدم بعدی را به او نشان دهید. شما از تبلیغ لوازم خانگی قصد و نیتی دارید؛ پس خواسته‌تان را واضح و روشن بیان و از مخاطب بخواهید آن را انجام دهد.

نمونه‌های زیر را ببینید:

  • برای مشاورهٔ خرید با ما تماس بگیرید؛
  • برای خرید محصول کلیک کنید؛
  • فرم زیر را برای دریافت کد تخفیف خرید سرویس قابلمه پر کنید؛
  • تلویزیون ۵۴ اینچی را با ۶ سال ضمانت همین حالا بخرید.
مقاله پیشنهادی: تفاوت ترب و ایمالز با یکتانت؛ از جست‌وجوی محصول تا تبلیغات!

فروش و جذب مشتری با کمک تبلیغات!

وقتی شما ابزار قدرتمندی به‌نام تبلیغات را در اختیار دارید، نباید دست روی دست بگذارید و روزتان را با انتظارکشیدن برای فروش لوازم خانگی و جذب مشتری بیشتر شب کنید!

تبلیغات اگر درست و اصولی انجام شود، می‌تواند مثل یک آهن‌ربا، صدها یا هزاران مشتری را برای کسب‌وکار شما جذب کند.

اگر نمی‌دانید باید از کجا و چطور تبلیغات لوازم خانگی را شروع کنید، ما کمک‌تان می‌کنیم!

کافی است همین الان با کارشناسان یکتانت تماس بگیرید و از راهنمایی و مشاورهٔ رایگان ما استفاده کنید.

اگر تجربه‌ای دربارهٔ تبلیغ لوازم خانگی دارید، مشتاقانه آمادهٔ خواندن و شنیدن‌ آن‌ها هستیم!

4.9/5 - (8 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرخانی
فرخانی
10 ماه قبل

سلام خیلی عالی بود، فقط اگه آخرش یه فراخوان به عمل میزاشتید بهتر میشد

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  فرخانی
10 ماه قبل

سلام
خیلی خوشحالیم اینو می‌شنویم و ممنون که به ما فیدبک می‌دین 🙂
۲۰۰ کال‌تواکشن برای دعوت مخاطب به انجام‌دادن کارهای مختلف رو در ایبوک زیر بررسی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم این ایبوک رایگان رو همین حالا دانلود کنین:
۲۰۰ ایده برای نوشتن CTA تاثیرگذار

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!