لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

معرفی بهترین کانال های تبلیغاتی تلگرام (39 چنل برتر)

دیجیتال مارکتینگ | تحریریه یکتانت | تاریخ بروزرسانی : ۱۴ شهریور ۱۴۰۲

بهترین کانال های تلگرام برای تبلیغ

تبلیغات یکی از راه‌های جذب مشتری و افزایش فروش است؛ اما محل تبلیغ، نقش زیادی در دستیابی به اهداف دارد. تبلیغ باید در جایی نمایش داده شود که مشتریان بیشتری آن را ببینند. به همین دلیل، اغلب صاحبان کسب‌وکار به‌سراغ بیلبوردها و نصب بنرها در نقاط شلوغ شهر می‌روند.

در دنیای آنلاین هم همین قضیه صادق است! کانال‌های تلگرامی یکی از شلوغ‌ترین نقاط دنیای اینترنت در ایران به‌حساب می‌آیند. اگر نمی‌خواهید این فرصت طلایی را از دست دهید، لیست کانال‌های تبلیغاتی تلگرام را در این مقاله بررسی کنید. پیشنهاد می‌کنیم تا آخر مقاله همراه ما باشید؛ چراکه قرار است ویژگی‌های بهترین کانال برای تبلیغات را هم با شما در میان بگذاریم.

معرفی بهترین کانال‌های تبلیغاتی تلگرام

برای داشتن تبلیغات هدفمند، ابتدا باید با کانال‌های تبلیغاتی فعال در تلگرام آشنا باشید. این کانال‌ها، با قیمتی به‌صرفه و تبلیغات حرفه‌ای، به کسب‌وکار شما کمک می‌کنند به اهدافتان دست پیدا کنید. در ادامه، بهترین کانال‌های تبلیغاتی تلگرام را در حوزه‌های مختلف به شما معرفی می‌کنیم.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۱. کانال‌های پزشکی

کانال‌های پزشکی و سلامت، نکات جالبی را دربارهٔ سلامتی منتشر می‌کنند و محبوبیت زیادی دارند. ارائهٔ نکات مفید پزشکی، از آن دسته موضوعاتی است که افراد زیادی از قشرهای مختلف آن را دنبال می‌کنند. از‌این‌رو، می‌توانید با اطمینان بیشتری تبلیغات خود را به این کانال‌ها بسپارید.

«مجلهٔ پزشکی» یکی از همین گزینه‌ها است که نزدیک به ۱ میلیون ممبر دارد. هدف این کانال، افزایش آگاهی و بالابردن اطلاعات پزشکی و سلامت مردم است. فعالیت خوب این کانال باعث شده است که افراد زیادی (به‌‌طور متوسط ۵۰ هزار نفر) محتوای این کانال را روزانه دنبال کنند.

 

کانال تلگرامی مجله پزشکی

 

دانستن مواردی که به سلامت بدن کمک می‌کند، برای بیشتر افراد جالب است. «راز سلامتی» نکاتی دربارهٔ داشتن بدنی سالم، به اشتراک می‌گذارد و چیزی حدود ۶۰۰ هزار مخاطب با او همراه هستند. این کانال طبق برنامهٔ منظمی پست می‌گذارد که باعث رشد دنبال‌کنندگان آن شده است.

 

کانال راز سلامتی

 

«مجلهٔ اسرار روانشناسی» مطالب مفیدی دربارهٔ روانشناسی و رسیدن به آرامش ذهنی ارائه می‌دهد که بیش از ۴۰۰ هزار عضو دارد. افراد با ویژگی‌های مختلف به محتواهای این کانال علاقه دارند؛ بنابراین تبلیغات در این کانال، یک فرصت عالی برای افزایش آگاهی از برند و جذب مشتری راغب است.

 

مجله اسرار روانشناسی

 

طب سنتی از آن دسته مواردی است که این روزها بیشتر موردِتوجه مردم قرار گرفته است. در بین لیست کانال‌های تبلیغاتی تلگرام، «دکتر گیاهی»،‌ اطلاعات جالبی دربارهٔ این طب ارائه می‌دهد. این کانال با فعالیت منظم و ارائهٔ محتوای جذاب، توانسته نظر ۱۴۰ هزار کاربر را به خود جلب کند.

 

 

کانال دکتر گیاهی

آخرین کانالی که در این حوزه معرفی می‌کنیم، «سلامت / مهم» است. ادمین‌های آن محتوای مفیدی دربارهٔ سلامتی به اشتراک می‌گذارند و همین امر باعث شده است تا به ۱۵۰ هزار عضو برسد.

 

کانال سلامت/ مهم

مقاله پیشنهادی: راهنمای دیجیتال مارکتینگ پزشکی (۱۰ استراتژی کاربردی)

۲. کانال‌های طنز

متن‌های و ویدیو‌های کمدی و خنده‌دار، توجه افراد زیادی را همیشه جلب می‌کنند؛ به همین خاطر، کانال‌هایی که این مطالب را ارائه می‌دهند، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تبلیغات هستند. این شما و این هم بهترین لیست کانال‌های تبلیغاتی تلگرام که در این زمینه فعالیت می‌کنند:

«توییتر فارسی» با حدود ۵۰۰ هزار ممبر، یکی از پرطرفدارترین کانال‌های طنز تلگرام است که پست‌های آن بالاتر از ۴۰۰ هزار بازدید می‌گیرند و تعامل بالایی با مخاطبان خود ایجاد کرده است؛ بنابراین، می‌توان گفت یکی از بهترین گزینه‌های برای جذب مشتری، فروش بیشتر و ایجاد و افزایش آگاهی از برند است.

 

 

کانال تلگرامی توییتر فارسی

ارائهٔ محتوا به گویش‌ محلی همیشه جذاب است. برخی از کانال‌های تلگرامی، ویدیو‌های سرگرم‌کننده و بامزه‌ای با گویش‌ها و زبان‌های مختلف تولید و منتشر می‌کنند. یکی از این کانال‌ها که محتوای جالبی به اشتراک می‌گذارد، «دوبله کردی» است که نزدیک به ۱۲۵ هزار عضو دارد.

 

کانال تلگرامی دوبله کردی

 

کانال بعدی، «مجلهٔ ماه» است که مطابق با برنامه‌ای مشخص، با ارائهٔ لطیفه‌های به‌روز و ویدیو‌های سرگرم‌کننده، بیش از ۳۰۰ هزار عضو جذب کرده است. پست‌های این کانال به‌طور متوسط بیش از ۲۰۰ هزار بار دیده می‌شوند؛ بنابراین تبلیغات در این کانال فرصت خوبی برای دیده‌شدن است.

 

کانال مجله ماه

 

کانال‌های زیادی هستند که مطالب خنده‌دار و ویدیو‌های طنز به اشتراک می‌گذارند. یکی از بهترین‌ها که در لیست کانال‌های تبلیغاتی تلگرام قرار دارد،‌ «خروس جنگی» است که توانسته نظر ۷۸ هزار مخاطب را به خود جلب کند.

 

کانال خروس جنگی

 

آقای «حسن ریوندی» یکی از افرادی است که در زمینهٔ استندآپ‌ کمدی فعالیت حرفه‌ای دارد. ایشان یکی از محبوب‌ترین کمدین‌های ایران است. این را می‌توانید از ۷۰ هزار عضوی که کانال او را دنبال می‌کنند،‌ متوجه شوید.

 

کانال حسن ریوندی

مقاله پیشنهادی :بهترین روش‌های تبلیغات تالار پذیرایی

۳. کانال‌های موسیقی

می‌توان گفت که موسیقی و گوش‌دادن به آهنگ‌های زیبا، بخشی از روتین زندگی هر آدمی است. کانال‌های زیادی، آهنگ‌ها و ترانه‌های جدید را در سبک‌های مختلف منتشر می‌کنند. اگر شما هم قصد دارید این کانال‌ها را برای تبلیغات خود انتخاب کنید، می‌توانید یکی از گزینه‌های زیر را طبق معیارهایی که در انتهای مقاله بررسی می‌کنیم، انتخاب کنید:

آیا می‌خواهید تبلیغ‌تان را به افراد بیشتری نشان دهید؟ پیشنهاد می‌کنیم کانال «آهنگیفای» را انتخاب کنید؛ چون بیش از ۴ و نیم میلیون ممبر دارد! ارائهٔ آهنگ‌های جدید از خوانندگان معروف باعث شده است که این کانال به یکی از بهترین کانال‌های تلگرام برای تبلیغ تبدیل شود.

 

کانال آهنگیفای

 

کانال «ملوبیت» هم یکی دیگر از بهترین‌های این لیست است که افراد زیادی (نزدیک به ۳ میلیون نفر) عضو آن هستند. این کانال تلگرامی جدید‌ترین ریمیکس‌ها را در اختیار علاقه‌مندان به موسیقی قرار می‌دهد.

 

 

کانال ملوبیت

ترانه‌های ایرانی، همیشه پرطرفدار هستند. کانال «فارس کیدذ»، این آهنگ‌ها را در اختیار بیش از ۴۴۰ هزار دنبال‌کننده خود می‌گذارد. این کانال با نرخ تعامل ۵/۵ درصدی می‌تواند یک گزینهٔ خوب و به‌صرفه‌، برای ارائهٔ تبلیغ شما باشد.

 

کانال تلگرام فارس کیدز

 

آخرین کانالی که در لیست کانال‌های تبلیغاتی تلگرام در حوزهٔ موسیقی قرار دادیم، «ابرموزیک» است که به‌عنوان یک آرشیو موسیقی، با یک برنامهٔ خاصی فعالیت می‌کند و با ارائهٔ موزیک‌های زیبا، ممبرهای خود را به بیش از ۳۷۰ هزار نفر رسانده است. به‌طور متوسط، ۷ درصد از اعضای کانال پست‌های آن را مشاهده می‌کنند که فرصت خوبی برای تبلیغات است.

 

کانال ابرموزیک

 

۴. کانال‌های اخبار

معمولا این کانال‌ها، دربارهٔ مهم‌ترین اخبار روز ایران و سراسر دنیا صحبت می‌کنند و در کنارِ آن، به تبلیغات مرتبط هم می‌پردازند. می‌توانیم کانال‌های اخبار را جزو پربازدید‌ترین‌ کانال‌های تلگرامی قرار دهیم. از این‌ رو، فکر خوبی است که برای تبلیغات، به سراغ آن‌ها بروید.

برای شروع، کانالی با ۶ میلیون عضو را در نظر گرفتیم که پست‌های آن بازدید خوبی دارند تا با اطمینان بیشتری تبلیغ خود را به آن بسپارید! «خبر فوری» با یک برنامهٔ دقیق، به‌روزترین اخبار از ایران و سراسر دنیا را ارائه می‌دهد. پست‌های این کانال به‌طور میانگین ۲۷۰ هزار بار خوانده می‌شوند که رقم قابل‌توجهی است.

 

خبر فوری در تلگرام

 

کانال «آخرین خبر» هم در این حوزه فعالیت دارد و خبر‌های داغ و جدید را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. این کانال تلگرامی با بیش از ۲ و نیم میلیون عضو و یکی از بهترین‌ها در لیست کانال‌های تبلیغاتی تلگرام برای تبلیغات است.

این کانال به کاربران اجازه می‌دهد که زیر هر خبر نظر بگذارند و با دیگران گفت‌وگو کنند؛ همچنین احساس خود را از طریق ایموجی نشان دهند. همین امر باعث شده است تا ارتباط خوبی میان آن‌ها و اعضای کانال شکل بگیرد.

 

کانال آخرین خبر

 

از دیگر کانال‌هایی که تمامی اخبار روز ایران را پوشش می‌دهند و اعضای زیادی (۱ و نیم میلیون نفر) دارد، «اخبار روز ایران» است. هر پست این کانال حدود ۵۰ هزار خوانده می‌شود.

 

کانال اخبار روز ایران

 

برخی از افراد به اخبار در حوزهٔ خاصی علاقه‌مند هستند و اخبار مربوط به آن عرصه را دنبال می‌کنند. «اخبار روز خودرو» کانالی است که خبر‌هایی دربارهٔ انواع ماشین‌های روز دنیا، به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. اگر کسب‌وکار شما مربوط به فروش قطعات خاص خودرو است، می توانید برای تبلیغِ آن‌ها، این کانال را انتخاب کنید که بیش از ۵۵۰ هزار ممبر دارد.

 

کانال روز خودرو

 

پوشش جدیدترین اخبار، موضوعی است که می‌تواند توجه افراد زیادی را جلب کند. «کانال خبری پارسینه» هم با انتشار جدیدترین خبر‌ها و پیگیری اخبار روز، بیش از ۲ میلیون عضو جذب کرده است و پست‌های آن به‌طور معمول، حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار بار خوانده می‌شوند.

 

کانال خبری پارسینه

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۵. کانال‌های سینما، تئاتر و تلویزیون

دوستداران و طرفداران دوآتشهٔ سینما و تلویزیون کم نیستند. آن‌ها سعی می‌کنند کانال‌های فعال در این حوزه را دنبال کنند تا نه‌تنها آخرین اخبار فیلم‌ها و سریا‌ل‌ها را بخوانند، بلکه جدیدترین آثار را هم دانلود کنند. لیست کانال‌های تبلیغاتی تلگرام را که در این حوزه فعالیت می‌کنند، در ادامه با هم بررسی می‌کنیم:

«انیموشن آرت» یکی از بهترین آرشیو‌های انیمیشن‌های روز دنیا است که علاوه بر معرفی آن‌ها، با معرفی رباتی به نام AnimotionArtBot@ در یافتن انیمیشن‌ها، به علاقه‌مندان کمک می‌کند. این کانال تلگرامی بیش از ۳۰۰ هزار ممبر دارد که با بازکردن بخش کامنت‌ها، فضای خوبی را برای گفت‌وگو ایجاد کرده است.

کانال انیموشن آرت

 

برخی از افراد طرفدار دیالوگ‌های به‌یاد‌ماندنی از بازیگران فیلم‌های مختلف هستند. کانال «دیالوگ‌های ماندگار» را می‌توان یک آرشیو کامل از دیالوگ‌های معروف دانست که توانسته نظر حدود ۲۰۰ هزار مخاطب را به خود جلب کند.

 

کانال دیالوگ های ماندگار

 

۶. کانال‌های بورسی

امروزه، بورس به یکی از پرطرفدارترین موضوعات تبدیل شده است. کانال‌ها این حوزه، علاوه بر خبر‌های مهم در بازار بورس، مطالبی دربارهٔ نرخ روز طلا، سکه و دلار هم در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند. این کانال‌ها گزینهٔ مناسبی برای تبلیغات کسب‌وکارهایی مانند صرافی‌ها، کارگزاری‌ها و شرکت‌های سبدگردان به‌حساب می‌آیند.

البته مشاغل دیگر هم می‌توانند در این کانال‌ها تبلیغات انجام دهند و از این فرصت برای جذب مخاطب جدید و بیشتر دیده‌شدن بهره ببرند. بیایید لیست کانال تبلیغاتی تبلیغاتی تلگرامی فعال در این حوزه را بررسی کنیم:

کانال «قیمت آنلاین طلا و خودرو» قیمت به‌روز طلا، خودرو، موبایل و اخبار اقتصادی را به مخاطبان خود ارائه می دهد. این کانال بیش از ۱ میلیون ممبر دارد! اگر مخاطب هدف شما هم افرادی هستند که اخبار اقتصادی روز را بیشتر دنبال می‌کنند، می‌توانید تبلیغات خود را به این کانال بسپارید.

 

کانال قیمت آنلاین طلا و خودرو

 

کانال بعدی که در این لیست قرار دارد، «متا بورس» است که تحلیل‌ سهم‌های بازار بورس را در اختیار عضو‌های خود (تقریبا ۱۷۰ هزار نفر) قرار می‌دهد. با توجه به این موضوع که افراد زیادی به‌دنبالِ تحلیل‌های بورسی هستند، این کانال هم یک گزینه‌ٔ خوب برای تبلیغات به شمار می‌رود.

 

کانال متا بورس

 

مطالب مربوط به عرضه‌ٔ اولیه‌ٔ سهام و آموزش‌های اولیه در بورس را کانال «عرضه اولیه»‌ ارائه می‌دهد. عرضه اولیه که در لیست کانال‌های تبلیغاتی تلگرام قرار دارد، حدود ۸۵ هزار عضو دارد و می‌تواند یک گزینه‌ٔ مناسب، برای کسب‌وکارهای فعال در این حوزه باشد.

 

کانال عرضه اولیه

 

قیمت دقیق و لحظه‌ای ارز و طلا و همچنین اخبار مهم اقتصادی، برای برخی افراد مهم است. کانال «قیمت ارز، طلا و خودرو» با انتشار محتوای به‌روز و داشتن یک برنامهٔ مداوم در انتشار آن‌ها، نزدیک به ۲۷۰ هزار مخاطب را با خود همراه کرده است.

 

کانال قیمت ارز، طلا و خودرو

 

سرمایه‌گذاری مطمئن در بورس، یک چالش برای افرادی است که می‌خواهند وارد این بازار شوند. کانال «سهامیاب»، سهام‌های بازار سرمایه را بررسی می‌کند. این کانال با ارائهٔ تحلیل‌ها و آخرین اخبار بازارممبرهای زیادی (تقریبا ۶۶ هزار نفر) به دست آورده است. این کانال هم برای تبلیغات کارگزاری بورس، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و خدمات سبدگردانی مفید است.

 

کانال سهام یاب

 

۷. کانال‌های عمومی

مطالب عمومی مانند دانستی‌ها توجه افراد زیادی را جلب می‌کنند. کانال‌های مختلفی در این زمینه در تلگرام فعالیت می‌کنند که گزینهٔ مناسبی برای تبلیغات با هدف آگاهی از برند و جذب مخاطب به حساب می‌آیند. بیایید چند نمونه از آن‌ها را با یکدیگر بررسی کنیم:

آپارات نامی آشنا برای همهٔ ما است که از قضا، یک کانال محبوب هم در تلگرام به همین نام داریم. ویدیوهای گوناگونی در این کانال منتشر می‌شوند که به چیزی حدود ۱/۸ میلیون عضو منجر شده‌اند. اعضای این کانال حضور فعالی دارند و تعامل آن‌ها را می‌توان در جای‌جای این کانال دید.

هر پست به‌طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار بار دیده می‌شود. علاوه بر این، حدود هزار نفر با کمک ایموجی، به محتوا واکنش نشان می‌دهند و به‌گونه‌ای، نظر خود را بیان می‌کنند. چنین تعاملی یک فرصت طلایی برای کسب‌وکارها است.

 

کانال آپارات

 

یکی از متفاوت‌ترین مجله‌های سرگرمی در لیست کانال‌های تبلیغاتی تلگرام، «گیلین گیلین» است که عضو‌های آن بیشتر از یک و نیم میلیون نفر هستند. محتوای این کانال شامل ویدیو‌های جالب،‌ برخی از خبر‌های مهم و مطالب متنوع دیگر است.

 

کانال تلگرام گیلین گیلین

 

یکی دیگر از پرمخاطب‌ترین کانال تلگرامی که مطالب گوناگون و طنز به اشتراک می‌گذارد، «گیزمیز» است. اگر می‌خواهید شناخت دیگران از برندتان بیشتر شود، بهتر است تبلیغ خود را به این کانال که بیش از ۱ میلیون ممبر دارد، بسپارید. هر پست این کانال، بالای ۵۰ هزار بازدید می‌گیرد.

 

کانال گیزمیز

 

برخی از افراد به دانستنی‌ها علاقه‌مند هستند. یکی از بهترین‌ها که در این زمینه، محتوا تولید می‌کند، کانال «جالب است بدانید!» است. این کانال با انتشار منظم مطالب جالبی دربارهٔ کشور‌های مختلف، اپلیکیشن‌های پرطرفدار و مطالب کاربردی که ممکن است هر کسی از آن‌ها مطلع نباشد، توانسته به حدود ۷۵۰ هزار اعضا برسد.

 

کانال جالب است بدانید

 

کانال «عجیب ولی واقعی» با انتشار مطالب جالب و آموزنده و کلیپ‌های عجیب، یکی دیگر از بهترین گزینه‌های لیست کانال‌های تبلیغاتی تلگرام است که می‌توانید برای تبلیغ به سراغ آن بروید. اعضای این کانال، نزدیک به ۶۶۰ هزار نفر است و بیشتر محتوای آن به‌شکل ویدیویی است.

 

کانال عجیب ولی واقعی

 

اطلاعات عمومی، یکی از جالب‌ترین موضوعاتی است که برخی از کانال‌ها به آن پرداخته‌اند. یکی از این کانال‌ها «عجیب‌ترین‌ها» است که مطالبی برای افزایش اطلاعات عمومی و آشنایی با حقایق شگفت‌انگیز را منتشر می‌کند. این کانال تلگرامی دارای بیش از ۵۰۰ هزار عضو است.

 

کانال تلگرامی عجیب ترین ها

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

۸. کانال‌های ورزشی

یکی از داغ‌ترین موضوعات در تلگرام، مباحث ورزشی است. اگر شما هم محصول یا خدماتی در این زمینه ارائه می‌کنید یا کسب‌و‌کارتان با افراد ورزشکار در ارتباط است یا عمده مخاطب هدف شما جوانان هستند، می‌توانید برای تبلیغات به سراغ این کانال‌ها بروید.

اولین کانالی که در این لیست قرار دادیم، «استقلال پیج» است که اعضای آن به بیش از ۱ میلیون نفر می‌رسد. این کانال مطالبی را دربارهٔ تیم استقلال که شامل اخبار مهم تیم و بازیکنان و گل‌های آن‌ها می‌شود، در اختیار هواداران این تیم قرار می‌دهد.

 

کانال استقلال

 

در لیست کانال‌های تبلیغاتی تلگرام که در حوزهٔ ورزشی فعالیت می‌کنند، کانال «هواداری پرسپولیس» جزو محبوب‌ترین‌ها است که بیش از ۹۲۰ هزار ممبر دارد. محبوبیت تیم‌های ورزشی مانند پرسپولیس فرصت خوبی برای کسب‌وکارها است. این کانال، اطلاعات مربوط به زمان انجام بازی‌های تیم، خبرهای مهم آن و مطالبی در این خصوص را برای طرفداران پرسپولیس منتشر می‌کند.

 

کانال هواداری پرسپولیس

 

«فوتبال برتر» نامی آشنا برای علاقه‌مندان به دنیای ورزش و فوتبال است که به همین نام، کانال تلگرامی دارد. در واقع این کانال،‌ تمامی رویداد‌های ورزشی دنیا را پوشش می‌دهد و اعضای آن بیش از ۷۵۰ هزار نفر است. تعامل اعضا را می‌توانید از میزان بازدید هر پست (به‌طور متوسط ۱۱ هزار) و فعالیت‌ آن‌ها (ری‌اکشن) زیر هر پست حس کنید.

 

کانال فوتبال برتر

 

رویدادها و گزارش‌های لحظه‌ای ورزشی، موضوعی است که کانال «گزارش‌ ورزشی» آن را منتشر می‌کند و دارای ۲۱۵ هزار عضو است. مطالب آن شامل خبر‌های جدید از فوتبال ایران و سراسر دنیا می‌شود که به‌شکلی جذاب برای فوتبال‌دوستان ارائه می‌شود.

 

کانال گزارش ورزشی

 

دوستداران ورزش همیشه به‌دنبالِ خبرهای داغ و تازه در این زمینه هستند. کانال «روزنامه خبر ورزشی» تمامی خبر‌های دنیای ورزش را در اختیار این علاقه‌مندان قرار می‌دهد. این کانال تقریبا ۶۷ هزار ممبر دارد و می‌توانید برای ارائهٔ تبلیغات خود، آن را انتخاب کنید.

 

کانال روزنامه خبر ورزشی

 

گزینه‌هایی که در لیست کانال‌های تبلیغاتی تلگرام قرار دارند، شامل ورزش‌های مختلفی می‌شوند. ورزش والیبال هم علاقه‌مندان خود را دارد. کانال «جهان والیبال» سعی دارد تا اخبار و حواشی روز والیبال را در اختیار اعضای خود (بیش از ۲۶ هزار نفر) قرار دهد.

 

کانال جهان والیبال

 

برخی از کانال‌های تلگرامی به‌دلیل طرفداری خود از یک بازیکن ورزشی، فقط اخبار و مسائل مربوط به همان بازیکن را پوشش می‌دهند. کانال «لیونل مسی» هم در این دسته قرار دارد و توانسته با مطالبی که دربارهٔ این بازیکن منتشر می‌کند، اعضای خود را به تقریبا ۲۴ هزار نفر برساند.

 

کانال لیونل مسی

 

تا اینجای مقاله، شما با کانال‌های مختلف و محبوب تلگرام در حوزه‌های مختلف آشنا شدید؛ اما ممکن است بپرسید چه کانالی را برای تبلیغات انتخاب کنم؟ آیا هر کانالی می‌تواند من را به هدفم برساند؟ بیایید دربارهٔ این موضوع در بخش بعدی بیشتر صحبت کنیم:

 

ویژگی‌های بهترین کانال‌های تلگرام برای تبلیغات

بهترین کانال‌های تلگرام برای ارسال تبلیغات، آن‌هایی هستند که مخاطب آن‌ها با کسب‌و‌کار شما هم‌خوانی دارند. در این شرایط، احتمال بیشتری وجود دارد که پس از دیدن تبلیغ، وارد وب‌سایت یا کانال شما شوند. هنگام انتخاب کانال تلگرامی برای تبلیغات، بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

۱. مقرون‌به‌صرفه‌بودن هزینه تبلیغات

شما باید کانال‌هایی را انتخاب کنید که متناسب با تعداد اعضا و تعامل مخاطب، تعرفهٔ مناسبی را پیشنهاد می‌دهند. به خاطر داشته باشید که نرخ بازگشت هزینه تبلیغات نباید به‌گونه‌ای باشد که در انتها به ضرر شما ختم شود. در انتهای مقاله، دربارهٔ چگونگی بررسی تعرفه تبلیغات در تلگرام و عوامل موثر در هزینهٔ تبلیغات تلگرامی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

۲. واقعی‌بودن اعضای کانال و تعداد آن‌ها

منظور از اعضای واقعی این است که در کانال، افرادی باشند که واقعا محتوای منتشر‌شده را دوست دارند و همیشه آن را دنبال می‌کنند. علاوه بر این، تعداد این اعضا اهمیت دارد؛ زیرا تبلیغ شما در معرض دیدِ افراد بیشتری قرار می‌گیرد. اگر هدف شما از تبلیغ جذب اعضای بیشتر است، بهتر است اطمینان حاصل کنید که کانال انتخابیِ شما، دارای ممبرهای واقعی و بالا است.

 

۳. داشتن تقویم محتوایی

زمانی که لیست کانال‌های تبلیغاتی تلگرام را بررسی می‌کنید، به این موضوع دقت کنید که کانال طبق یک برنامه و هدف درست پست‌های خود را ارائه دهد. داشتن یک برنامهٔ منظم و مداوم برای کانال‌های تلگرامی، به تعامل بیشتر کاربران و به‌تبع آن، افزایش بازدهی تبلیغات منجر می‌شود.

 

۴. ارائهٔ محتوای باکیفیت

تولید محتوا‌ی تبلیغات در تلگرام، بر عهدهٔ تبلیغ‌کننده است؛ اما باید توجه داشته باشید کانالی که انتخاب می‌کنید، محتوای باکیفیتی داشته باشد. از طرفی، شما باید مطمئن شوید محتوای آن‌ها به اعتبار کسب‌وکارتان لطمه وارد نمی‌کند؛ بنابراین نمایش تبلیغ در هر کانالی منطقی نیست.

علاوه بر این، فعالیت کانال نشان می‌دهد که برای جذب رضایت مخاطب و افزایش نرخ تعامل خود چقدر تلاش می‌کند. برای مثال، محتوا را در چه قالب‌هایی منتشر می‌کند؟ آیا پست‌های متنوع منتشر می‌کند؟

 

۵. تعامل کاربران با پست‌ها

تعداد اعضا تنها معیار سنجش کانال نیست! میزان مشارکت اعضای کانال هم برای تبلیغات اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین به تعداد بازدید پست‌ها، کامنت‌ها و ری‌اکشن مخاطبان در هر پست دقت کنید. اگر درصد کمی از اعضای کانال پست‌ها را می‌بینند، به واقعی‌بودن اعضای کانال شک کنید.

شاید هم محتوای کانال دیگر کیفیت گذشته را ندارد و اعضا دل‌سرد شده‌اند. در هر ۲ صورت، تبلیغات نتیجهٔ خوبی را به دنبال نخواهد داشت.

ابزارهای گوناگونی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها نرخ تعامل دقیق هر کانال را ارزیابی کنید. از مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Tgstat
  • Telega
  • Combot

بررسی این ویژگی‌ها و معیارها به شما کمک می‌کند تا تبلیغات خود را به بهترین کانال‌ها بسپارید. برای اینکه بدانید چه عواملی در تعرفهٔ تبلیغات تلگرامی نقش دارند، بخش بعدی را مطالعه کنید.

 

تعرفه تبلیغ در بهترین کانال‌های تلگرام به چه عواملی بستگی دارد؟

تبلیغات در تلگرام تعرفه‌های گوناگونی دارد؛ اما عواملی هستند که در تعیین میزان آن، تاثیر زیادی می‌گذارند؛ این عوامل شامل موارد زیر است:

  • تعداد اعضای کانال: هر کانالی که دارای اعضای واقعیِ بیشتری باشد، نرخ بالاتری برای تبلیغات دریافت می‌کند؛
  • نوع تبلیغ: تبلیغات در تلگرام انواع مختلفی دارد که هر یک از آن‌ها نرخ خاصی را ارائه می‌دهند. به‌عنوان مثال، تعرفهٔ تبلیغات بر اساس بازدید با مدل‌های دیگر متفاوت است؛
  • چگونگی انتشار محتوا: اینکه پست تبلیغ شما در کانال پین شود یا در آخر قرار بگیرد، از فاکتورهایی است که روی تعرفهٔ آن تاثیرگذار است؛
  • زمان انتشار محتوا: پست‌هایی که در آخر شب منتشر می‌شوند، می‌تواند نرخ بیشتری داشته باشد؛ زیرا شانس بیشتری برای دیده‌شدن دارند.

لیست کانال‌های تبلیغاتی تلگرام به مواردی که معرفی کردیم ختم نمی‌شود؛ اما کدام‌یک برای معرفی محصولات شما بهتر است؟ پلتفرم تبلیغاتی جریان به شما کمک می‌کند تا تبلیغات خود را به‌صورت هدفمند و بهینه در کانال‌های محبوب تلگرام پیاده‌سازی کنید. در ادامه، نحوهٔ مشاهدهٔ تعرفهٔ کانال‌های تلگرامی در جریان را به شما می‌گوییم.

 

ارزیابی تعرفهٔ تبلیغات کانال‌های تلگرامی در جریان

به سایت Jaryan.net وارد شوید و در بالای صفحهٔ اصلی، روی «ورود» کلیک کنید. پس از آن، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید تا وارد پنل شوید.

البته اگر هنوز اکانت خودتان را نساخته‌اید، ابتدا گزینهٔ «ثبت‌نام» را انتخاب کنید.

ثبت‌نام جریان

در مرحلهٔ بعد، روی دکمهٔ «+ ایجاد کمپین جدید» کلیک کنید.

 

ایجاد کمپین جدید در جریان

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که تکلیف ۲ چیز را مشخص کنید:

  • دسته‌بندی کسب‌وکارتان؛
  • هدفی که دارید.

هدف کمپین

در این مرحله، شما باید نوع کمپین خودتان را مشخص کنید. برای بررسی تعرفهٔ تبلیغات کانال‌های تلگرامی، گزینهٔ «اینفلوئنسری و تعرفه‌ای» را انتخاب کنید تا مشخصات هر کانال به شما نمایش داده شود.

تبلیغات اینفلوئنسری و تعرفه‌ای در تلگرام

 

در مرحلهٔ بعدی، تلگرام را انتخاب کنید.

تبلیغات تلگرامی

شما می‌توانید یک پست جدید به‌عنوان تبلیغ بسازید یا یکی از پست‌های کانال خودتان را در کانال تلگرامی انتخابی خودتان به کاربر نمایش دهید. بسته به نیازتان، گزینهٔ موردنظر را در این مرحله انتخاب کنید.

 

ساخت پست

 

حالا دیگر وقت آن است که کانال‌های تلگرامی موردنظر خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید نام کانال خاصی را وارد کنید تا نه‌تنها مشخصات آن (تعداد اعضا، نرخ بازدید و میانگین مشاهدهٔ هر پست) را ببینید، بلکه تعرفه تبلیغات را هم بررسی کنید.

در بخش «دسته‌بندی‌ها» هم می‌توانید حوزهٔ موردنظرتان را مشخص کنید تا فقط کانال‌های مرتبط با آن حوزه به شما نمایش داده شود.

لیست کانال‌های تلگرامی

 

اگر اسکرول کنید، ۲ گزینهٔ زیر را هم مشاهده خواهید کرد:

  • بازه قیمت (تومان): به شما اجازه می‌دهد کانال‌هایی را انتخاب کنید که تعرفهٔ تبلیغات آن‌ها در بازهٔ قیمتی موردنظر شما قرار دارند.
  • بازه فالوئر (نفر): شاید تعداد اعضای کانال برای شما مهم باشد. در این شرایط، می‌توانید تعداد موردنظرتان را مشخص کنید تا فقط کانال‌های مرتبط با خواستهٔ شما نمایش داده شود.

 

تعرفه و تعداد فالوور کانال‌های تلگرامی

 

این امکان فراهم شده است که برای راحت‌کردن تجزیه‌وتحلیل کانال‌ها، آن‌ها را بر اساس ۳ پارامتر مرتب کنید:

  • مناسب‌ترین؛
  • گران‌ترین؛
  • بیشترین عضو.

مرتب‌سازی کانال‌ها

پس از اینکه کانال‌های خودتان را انتخاب کردید، می‌توانید روی ادامه کلیک کنید تا تبلیغات در آن‌ها را با کمک جریان تجربه کنید.

نکته: پس از کلیک‌کردن روی ادامه، کمپین شما ساخته می‌شود؛ ولی برای نمایش تبلیغات در کانال‌های منتخب خود، نیاز است که اکانت خود را شارژ کنید.

 

جذب مشتری با تبلیغات در تلگرام

تبلیغات در تلگرام هم یکی از روش‌های بازاریابی برای انواع کسب‌وکارها محسوب می‌شود که بسیار اثربخش است؛ بنابراین، به‌جای اینکه منتظر باشید تا مشتریان به سمت شما بیایند، خودتان به‌سراغ مشتریان بروید! اگر این کار به‌صورت هدفمند و با توجه به مخاطب هدف انجام شود، می‌تواند بالاترین بازگشت سرمایه را برای شما داشته باشد.

ما کانال‌های تبلیغات در تلگرام را به ۸ موضوع اصلی تقسیم کردیم و در هر یک، محبوب‌ترین کانال‌ها را معرفی کردیم. پس از آن، ویژگی‌هایی که را باید کانال‌های برتر داشته باشند، در اختیارتان قرار دادیم و عوامل موثر در تعرفه تبلیغات را هم در انتها بررسی کردیم. حال این شما هستید که باید وارد عمل شوید!

قسمت نظرات، مختص شماست! هر سؤالی که در این زمینه دارید، با ما در میان بگذارید. آیا از تبلیغات در تلگرام استفاده کرده‌اید؟ چه نتیجه‌ای برایتان داشته است؟

 

منابع:

Addtelegrammember | Adsmember | popsters

4.5/5 - (10 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

14 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
قربانی
قربانی
1 سال قبل

سلام سفارش تبلیغات به چه صورت هست؟

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  قربانی
1 سال قبل

سلام
وقت بخیر
شما می‌تونین در پنل سایت جریان ثبت‌نام کنید و تبلیغات خود را بر اساس بودجه‌ای که دارید، در کانال‌های متنوع نمایش دهید.
برای آشنایی بیشتر با پنل جریان و سازوکار تبلیغات در تلگرام، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ زیر را مطالعه کنین:
تبلیغات گسترده در تلگرام چیست؛ مزایا و شیوه اجرای آن
همچنین می‌تونین شماره‌تلفن خودتون رو به ما بدین تا با شما تماس بگیریم.

علی
علی
1 سال قبل

بسیار مفید و کاربردی
درود بر شما

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  علی
1 سال قبل

خیلی خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده 🙂
ممنون از شما که به ما فیدبک می‌دین

فرزاد
فرزاد
1 سال قبل

سلام بسیار مفید وعالی بود کیف کردم

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  فرزاد
1 سال قبل

سلام
وقت بخیر
خیلی خوشحالیم اینو می‌شنویم 🙂
ممنون که نظرتون رو با ما در میون گذاشتین.

لعیا توکلی
لعیا توکلی
1 سال قبل

برای من که اولین بار هست دارم مطالب مربوط به تبلیغات در تلگرام را مطالعه میکنم بسیار مفید بود.

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  لعیا توکلی
1 سال قبل

خیلی خوشحالیم که برای شما مفید بوده 🙂
ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتین ?

حامدمقبلی
حامدمقبلی
10 ماه قبل

سلام خسته نباشین مطالب عالی هستنداستفاده کردم، فقط من ازبعضی توضیحاتتون داخل کانالم پست گذاشتم راضی هستین؟?❤️

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  حامدمقبلی
10 ماه قبل

سلام
وقت بخیر
خیلی خوشحالیم که اینو می‌شنویم 🙂
وقتی به منبع اشاره می‌کنین، چرا راضی نباشیم؟
موفق باشید ?

ذکرالله غلامی
ذکرالله غلامی
10 ماه قبل

مخام کانال تلگرامم رو تبلیغ کنم

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  ذکرالله غلامی
10 ماه قبل

سلام
وقت بخیر
می‌تونین از پلتفرم جریان برای این کار استفاده کنین:
https://www.jaryan.net

سعیده مهدوی
سعیده مهدوی
6 ماه قبل

سلام من مشاوره ی بیشتری برای تبلیغات در تلگرام نیاز دارم کجا میتونم شماره تماس بزارم؟

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  سعیده مهدوی
6 ماه قبل

سلام
وقت بخیر
شما می‌تونین با کارشناسان ما در جریان صحبت کنین:

۰۲۱۹۱۰۹۴۵۴۵

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، دیده‌شدن، افزایش فروش