لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

گوگل ادز (گوگل ادوردز) چیست و چه کاربردی دارد؟

سایر مقالات | سها کاکا | تاریخ بروزرسانی : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

گوگل ادز چیست

اگر در نظر دارید هر مبلغی را برای رسیدن به مخاطبان هدف، به تبلیغات اختصاص دهید، بهتر است آن را در جای مناسب خرج کنید. جایی مثل گوگل با بیش از 259 میلیون بازدیدکننده‌ی منحصربه‌فرد و 4.8 میلیارد تعامل روزانه. گوگل ادز وقتی راه‌اندازی شد که تنها دو سال از عمر محبوب‌ترین وب‌سایت جهان، Google.com، می‌گذشت. این بستر تبلیغاتی در اکتبر سال 2000 با نام Google Adwords روی صحنه آمد، اما پس از مدتی در سال 2018 بنا به دلایلی تجاری، Google Ads نام گرفت. با توجه به دسترسی گسترده به Google، احتمالاً تبلیغات Google را مشاهده کرده‌اید و شاید روی آن کلیک کرده باشید.

این روزها هرچه کمپین‌های پرداختی (پولی) شما قوی‌تر و متمرکزتر باشند، کلیک‌های بیشتری نیز دریافت می‌کنید که منجر می‌شود مشتریان احتمالی بیشتری به دست آورید. به همین دلیل Google Ads به‌طور فزاینده‌ای در بین مشاغل مختلف و در بین همه‌ی صنایع محبوب شده است. استفاده از Google Ads ممکن است بهترین تصمیمی باشد که برای تجارت خود می‌گیرید و این اغراق نیست.

در این راهنما خواهید فهمید که چگونه تبلیغات را در Google شروع کنید. ما ویژگی‌های خاص این پلت فرم را پوشش خواهیم داد و به شما یاد می‌دهیم چگونه کمپین‌های تبلیغاتی خود را برای دستیابی به بهترین نتیجه بهینه کنید. (چنانچه قصد تبلیغات در صفحه اول گوگل را دارید، می‌توانید از پلن‌ها و تعرفه‌های یکتانت آگاهی کسب نمائید)

 

گوگل ادز (گوگل ادوردز) چیست؟

Google منبعی است که توسط مردم سراسر جهان برای طرح سوالاتی استفاده می‌شود که با ترکیبی از تبلیغات پولی و نتایج ارگانیک به آن‌ها پاسخ داده می‌شود. Google Ads یک بستر تبلیغاتی پولی است که در زیر یک کانال بازاریابی معروف به‌عنوان پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) قرار دارد و جایی است که شما به‌عنوان تبلیغ‌کننده باید مبلغی را برای هر کلیک یا هر ایمپرشن (CPM) در یک تبلیغ پرداخت کنید.

وقتی کاربران کلمه‌ی کلیدی مورد نظر را جستجو می‌کنند، نتایج جستجوی خود را در صفحه جستجوی گوگل (SERP) مشاهده می‌کنند. این نتایج می‌تواند شامل یک تبلیغ پولی باشد که آن کلمه کلیدی را هدف قرار داده است یا شامل نتایج ارگانیکی باشد که در زیر نتایج تبلیغاتی آورده می‌شوند. به عنوان مثال، در اینجا نتایج عبارت «طراحی سایت» آورده شده است.

نتایج تبلیغات (در کادر زرد) با برچسب «AD» نشان داده می‌شوند. از نتایجی که در زیر تبلیغات (در کادر سبز) نشان داده می‌شود، به‌عنوان نتایج ارگانیک یاد می‌شود.

این امر برای تبلیغ دهنده از این جهت مفید است که اولین نتایج در Google که معمولاً اکثر کاربران را جلب می‌کنند نصیب آن‌ها خواهد شد. گوگل ادوردز روشی موثر برای سوق دادن ترافیک واجد شرایط یا مشتریان مناسب به سمت تجارت شما است در حالی که آن‌ها در جستجوی محصولات و خدماتی مانند محصولات پیشنهادی شما هستند. اگر از PPC برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده می‌کنید، بهتر است Google Ads بخشی از استراتژی پرداختی شما باشد.

ممکن است سوال کنید که: آیا Google Ads واقعاً مؤثر است؟ برای پاسخ به این سوال، بیایید چند آمار را در نظر بگیریم:

  • نرخ کلیک Google Ads نزدیک به 8٪ است.
  • تبلیغات نمایشی هرماه 180 میلیون بار نمایش (ایمپرشن) دارد.
  • برای کاربرانی که آماده خرید هستند، تبلیغات پولی در Google، 65% کلیک دریافت می‌کنند.
  • 43٪ از مشتریان چیزی را خریداری می‌کنند که در یک تبلیغ YouTube دیده‌اند.

امیدوارم که قانع شده باشید که گوگل ادز چقدر به درد کسب‌وکارتان می‌خورد. خواندن بخش بعد شما را برای استفاده از گوگل ادز، بیشتر ترغیب می‌کند. ببینیم مهم‌ترین مزایایی که این پلتفرم در اختیار ما قرار می‌دهد چه مواردی هستند؟

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

گوگل ادز چگونه کار می‌کند؟

حالا وقت آن است که بررسی کنیم گوگل ادوردز به چه صورت کار می‌کند. Google Ads تحت مدل پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)  کار می‌کند. این بدان معنی است که شما به‌عنوان تبلیغ‌کننده باید یک کلمه‌ی کلیدی خاص در Google را هدف قرار دهید و مبلغی را برای کلمه کلیدی موردنظر پیشنهاد دهید. با این فرض که پیشنهاد شما حداکثر مبلغی باشد که می‌خواهید برای یک تبلیغ پرداخت کنید.

به عنوان مثال، اگر حداکثر پیشنهاد شما 4 دلار باشد و Google تعیین کند که هزینه برای هر کلیک آن عبارت یا کلمه‌ی خاص، 2 دلار است، شما آن جایگاه تبلیغاتی را دریافت می‌کنید! اگر گوگل تشخیص دهد که هزینه‌ی آن بیش از 4 دلار است، شما تبلیغات را دریافت نمی‌کنید. همچنین می‌توانید حداکثر بودجه روزانه را برای تبلیغ خود تعیین کنید.

شما سه گزینه برای پیشنهادات خود دارید:

  • هزینه‌ی هر کلیک (CPC)
  • هزینه‌ی در هر 1000 نمایش (CPM)
  • هزینه‌ی هر تعامل (CPE)

سپس Google مبلغ پیشنهادی شما را با نمره‌ی کیفیت (QS) شما می‌سنجد. به گفته‌ی گوگل:

«نمره‌ی کیفیت برآورد کیفیت تبلیغات، کلمات کلیدی و صفحات فرود شما است. تبلیغات باکیفیت بالاتر می‌تواند منجر به کاهش قیمت و موقعیت‌های بهتر تبلیغ شود.»

عدد نمره بین 1 تا 10 است. هرچه امتیاز شما بالاتر باشد، رتبه بهتری خواهید داشت و هزینه کمتری برای تبدیل پرداخت می‌کنید. امتیاز کیفیت شما همراه با مبلغ پیشنهادی، امتیاز تبلیغ (AD rank) شما را ایجاد می‌کند و موقعیتی که تبلیغ شما در صفحه نتایج جستجو ظاهر می‌شود. هر چقدر امتیاز تبلیغ (AD rank) شما بیشتر باشد، جایگاه بهتری خواهید داشت.

هنگامی‌که یک کاربر تبلیغ را می‌بیند و بر روی آن کلیک می‌کند، شما به عنوان تبلیغ‌کننده، باید هزینه‌ای را پرداخت کنید (بنابراین پرداخت به ازای هر کلیک). هرچه کاربران بیشتر بر روی تبلیغات شما کلیک کنند، احتمال دستیابی به اهداف تبلیغات بیشتر است و شما هزینه‌ی کمتری برای آن کلیک پرداخت می‌کنید.

مقاله پیشنهادی : راهنمای انتخاب کلمات کلیدی در تبلیغات گوگلی

مزایای استفاده از گوگل ادز

گوگل با دریافت بیش از 5 میلیارد درخواست جستجو در روز، پرکاربردترین موتور جستجو است. ناگفته نماند، پلتفرم Google Ads نزدیک به دو دهه است که فعالیت می‌کند و این موضوع در زمینه‌ی تبلیغات پولی به آن ارشدیت می‌بخشد.

در اینجا مهم‌ترین مزایای تبلیغات گوگل ادز را بررسی می‌کنیم:

  • رقابت در کسب و کار: صدها هزار شرکت از Google Ads برای تبلیغ مشاغل خود استفاده می‌کنند و این بدین معنی است که حتی اگر برای یک عبارت جستجو، رتبه‌بندی ارگانیک هم داشته باشید، نتایج شما در زیر رقبا قرار می‌گیرند. پس اینجا گوگل ادوردز به شما امکان می‌دهد تا جایی که می‌توانید در نتایج SERP بالا قرار بگیرید و بیشتر دیده شوید.
  • افزایش ترافیک و درآمد: با Google Ads، شما می‌توانید ترافیک وب‌سایت خود را بالا ببرید، تماس تلفنی بیشتری دریافت کنید و حتی بازدید فروشگاه‌های خود را افزایش دهید. و طبق گفته‌ی گوگل، تبلیغ‌کنندگان بابت هر 1 دلار که برای Google Ads هزینه می‌کنند 8 دلار درآمد کسب می‌کنند.
  • تبلیغات هدفمند: امکان هدف‌گیری در goole adwords به شما کمک می‌کند تبلیغات خود را به افرادی با علایق به‌خصوص نشان دهید. کلمات کلیدی، مکان تبلیغ، سن و زبان همه مواردی هستند که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید تبلیغات هدفمندی را نشانه بگیرید.
  • امکان تبلیغ در دستگاه‌های دیگر: گوگل ادوردز به شما امکان می‌دهد تبلیغات به‌موقع (از طریق موبایل و دسک تاپ) را در میان مخاطبان خود ایجاد و به اشتراک بگذارید. این بدان معناست که در لحظه‌ای که مشتریان ایدئال شما از طریق جستجوی Google یا Google Maps به دنبال محصولات و خدماتی که برند شما ارائه می‌دهد هستند، کسب‌وکار شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) نشان داده می‌شود.
  • کنترل بودجه: شما می‌توانید تعیین کنید چقدر در ماه یا در روز یا حتی در هر تبلیغ هزینه کنید و در اکثر مواقع، برای حالتی پول پرداخت می‌کنید که کسی روی تبلیغ شما کلیک کند.
  • اندازه‌گیری موفقیت: باگذشت زمان، Google Ads همچنین به شما کمک می‌کند تا آن تبلیغات را تجزیه‌وتحلیل و بهبود دهید تا به افراد بیشتری برسید و کسب‌وکار شما بتواند به همه‌ی اهداف کمپین پولی خود برسد.

 

هزینه‌ی تبلیغات در گوگل ادز چقدر است؟

در ایالات متحده، متوسط ​​هزینه‌ی هر کلیک برای تبلیغاتِ جستجوی Google در همه‌ی صنایع 2.32 دلار است. در کشورهای دیگر، هزینه‌های متوسط ​​برای Google Ads اغلب بسیار کمتر است. هزینه Google Ads بر اساس عوامل مختلفی ازجمله رقابت کلمات کلیدی و صنعت، موقعیت جغرافیایی، کیفیت کمپین‌های تبلیغاتی، کیفیت وب‌سایت و میزان مبلغ پیشنهادی شما و موارد دیگر متفاوت است. بنابراین هزینه از هر تبلیغ به تبلیغ دیگر، متفاوت خواهد بود.

برای درک اینکه هزینه‌ی تبلیغات Google برای تجارت شما چقدر است، ابتدا باید سیستم Ad Auction (مزایده) را درک کنید. وقتی کاربری کلمه‌ی کلیدی موردنظر خود را جستجو می‌کند، Google به‌طور خودکار به حالت حراج (مزایده) می‌افتد و رتبه‌ی تبلیغ شمارا با سایر بازاریاب‌هایی که این کلمه کلیدی را هدف قرار می‌دهند مقایسه می‌کند.

به طور کلی هر چقدر سودی که از جذب کاربری که آن کلمه را جستجو کرده است بالاتر باشد رقیبان شما پیشنهاد بالاتری خواهند داد و شما هم برای اینکه در مزایده برنده شوید مجبور خواهید شد پیشنهادی بالاتر از رقیبان دهید.

 

سیستم مزایده گوگل

برای پیروزی در مزایده‌های Google Ads و مشاهده‌ی تبلیغات Google خود برای کلمات کلیدی مرتبط، باید امتیاز کیفیت (QS) و مبلغ پیشنهاد خود (Bid) را بهینه کنید. هرچه امتیاز کیفیت شما در رابطه با مبلغ پیشنهادی بالاتر باشد، موقعیت تبلیغات شما بهتر است. وقتی امتیاز کیفیت شما بالا باشد، گوگل با کاهش هزینه‌ی هر کلیک (CPC)، به تبلیغ دهندگان با پاداش می‌دهد و به بهبود ROI کمک می‌کند.

همچنین تبلیغات شما بیشتر اوقات، در موقعیت‌های بهتر در SERP بالا در مقابل پایین صفحه، نمایش داده می‌شوند. این به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به افزایش مبلغ پیشنهادی خود، کلیک و تبدیل بیشتری دریافت کنید.

برای اطلاعات بیشتر، به این اینفوگرافیک توجه کنید تا عملکرد حراج Google Ads را بهتر درک کنید.

نحوه محاسبه امتیاز تبلیغ در گوگل ادز

 

طبق شکل، تبلیغ‌کننده‌ی شماره 1، با پیشنهاد فقط 2 دلار که نسبت به بقیه هم کمتر است، چون امتیاز کیفیت 10 را کسب کرده است، در رتبه‌ی اول قرار می‌گیرد. بدین ترتیب، هزینه‌ی هر تبلیغ از فرمول زیر محاسبه می‌شود:

فرمول محاسبه هزینه گوگل ادز
قیمت شما = رتبه آگهی فرد پایین‌تر از شما تقسیم بر نمره کیفیت شما + ۰.۰۱

 

حالا برای هرکدام از تبلیغ‌کننده‌های بالا می‌توان هزینه را محاسبه نمود. به شکل زیر توجه کنید:

نحوه‌ی محاسبه‌ قیمت واقعی تبلیغ در گوگل ادز

همان‌طور که مشاهده می‌کنید هزینه برای تبلیغ‌کننده‌ی شماره 1، حتی از 2 دلار نیز کمتر شد. اکنون که از نحوه‌ی عملکرد و هزینه‌ی تبلیغات در Google مطلع شدید، بیایید نگاهی به انواع کمپین‌های تبلیغاتی در Google بیندازیم.

 

انواع کمپین در گوگل ادز

می‌توانید یکی از پنج نوع کمپین را در Google Ads انتخاب کنید. بیایید موارد استفاده‌ی بهینه از هر یک را توضیح دهیم:

۱. کمپین تبلیغاتی جستجو

تبلیغات کمپین جستجو به عنوان یک تبلیغ متنی در صفحه نتایج برای کلمه‌ی کلیدی مورد نظر ظاهر می‌شود. به عنوان مثال، در اینجا تبلیغات کمپین جستجو برای «wooden watch» آمده است:

این‌ها تبلیغاتی هستند که احتمالاً با آن‌ها بیشتر آشنا هستید. آن‌ها در صفحه نتیجه جستجو با نماد سیاه‌رنگ «AD» در کنار URL ظاهر می‌شوند. مزیت تبلیغات جستجو این است که شما تبلیغ خود را درجایی که بیشتر جستجوگران ابتدا در آنجا موضوعات خود را جستجو می‌کنند، نمایش می‌دهید و Google تبلیغ شما را در همان قالب سایر نتایج نشان می‌دهد فقط با این تفاوت که کنار آن کلمه‌ی AD خودنمایی می‌کند و نشان می‌دهد که یک تبلیغ است؛ اما خیلی مهم نیست. کاربران از روی عادت و اعتمادی که به نتایج اول صفحه‌ی جستجو دارند روی آن کلیک می‌کنند.

 

۲. کمپین تبلیغات نمایشی

Google دارای شبکه‌ای از وب‌سایت‌های معروف به Google Display Network در صنایع مختلف و با تعداد زیادی مخاطب است که برای نمایش Google Ads انتخاب می‌شوند. به سود مالک وب‌سایت است که به ازای هر کلیک یا تأثیرگذاری در تبلیغات مبلغی را دریافت می‌کند. فایده‌ای که برای تبلیغ‌کنندگان دارد این است که آن‌ها می‌توانند محتوای خود را در مقابل مخاطبان همسو با پرسونایشان قرار دهند.

این‌ها معمولاً تبلیغات تصویری هستند که توجه کاربران را از محتوای صفحه وب جلب می‌کنند:

تبلیغات نمایشی

 

۳. کمپین تبلیغاتی ویدیویی

تبلیغات ویدئویی قبل یا بعد (و گاهی اوقات در وسط) فیلم‌های YouTube نمایش داده می‌شوند. به یاد داشته باشید، یوتیوب نیز یک موتور جستجو است. کلمات کلیدی مناسب شما را در بین ویدیو قرار می‌دهند و نظر کاربر را به‌اندازه‌ی کافی جلب می‌کنند تا آن را تماشا کند.

در اینجا یک تبلیغ ویدیویی وجود دارد که در وسط یک ویدیوی دیگر درباره‌ی نحوه بستن کراوات ظاهر می‌شود:

 

۴. کمپین تبلیغاتی اپلیکیشن

کمپین‌های اپلیکیشن Google، از طریق تبلیغات نمایش داده‌شده در شبکه جستجوی Google، YouTube، Google Play، Google Display Network و موارد دیگر، اپلیکیشن تلفن همراه شما را تبلیغ می‌کنند. می‌توانید تبلیغاتی را اجرا کنید که مخاطبان شما را به نصب اپلیکیشن شما ترغیب می‌کند یا اگر قبلاً از آن استفاده کرده‌اند، اقدام خاصی را در برنامه شما انجام می‌دهند.

برخلاف سایر انواع تبلیغات، شما یک کمپین تبلیغاتی اپلیکیشن طراحی نمی‌کنید. در عوض، اطلاعات و مخاطبان اپلیکیشن خود را در اختیار Google قرار داده و مبلغ را پیشنهاد می‌دهید. Google بقیه‌ی کارها را انجام می‌دهد تا اپلیکیشن شما را جلوی چشم کاربر قرار دهد. تبلیغ شما می‌تواند یک gif، متن، فیلم یا تصویر باشد.

 

۵. کمپین تبلیغاتی خرید

کمپین‌های خرید، مانند تبلیغات دیگر، در SERP نمایش داده می‌شوند و شامل اطلاعات دقیق شامل قیمت و تصاویر محصول هستند. یک کمپین خرید به شما امکان می‌دهد محصولات خود را به شکل بصری‌تری تبلیغ کنید.

شما می‌توانید یک کمپین خرید از طریق Google Merchant Center اجرا کنید، جایی که اطلاعات خاصی از محصول را وارد می‌کنید و گوگل از آن‌ها برای ایجاد تبلیغات خرید شما استفاده می‌کند. این همان چیزی است که در شکل زیر به هنگام جستجوی «ساعت‌های چوبی» می‌بینید و تبلیغات خرید برای این کلمه‌ی کلیدی بهینه‌شده است.

مقاله پیشنهادی : با انواع کمپین های گوگل ادز آشنا شوید!

 

شیوه ساخت اکانت گوگل ادز

قبل از هر چیز شما برای راه‌اندازی کمپین خود نیاز به ساخت اکانت گوگل ادوردز دارید.

  • ابتدا با ابزار تغییر آی‌پی وارد Google Ads شوید.
  • مطابق تصویر زیر Start Now را بزنید.

به صورت پیش‌فرض وارد آدرس جیمیلی می‌شوید که به آن دسترسی دارید. صفحه‌ای که برای شما بازشده، در گوشه‌ی بالا سمت راست اکانت شما را علاوه بر جمیل، به‌صورت کد 10 رقمی نشان می‌دهد.

مطابق شکل زیر اگر بر روی همان تصویر گوشه سمت راست در بالا کلیک کنید، گزینه‌های دیگری برای ایجاد اکانت جدید و همین‌طور تغییر اکانت خواهید داشت.

ایجاد و تغییر اکانت

خب حالا که موفق شدید اکانت گوگل ادز خود را بسازید، بیایید تا باهم بررسی کنیم که برای راه‌اندازی کمپین خود، با اطلاعاتی که قبلاً در مورد کمپین‌های گوگل ادز به شما داده شد، چه مراحلی را باید بگذرانیم.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز

ما در اینجا روش تبلیغات در گوگل ادوردز را دو قسمت می‌کنیم:

  • تبلیغ در گوگل ادز به روش ساده: این روش برای افراد مبتدی در نظر گرفته‌شده است که می‌توانید با انتخاب هدف و چند مرحله‌ی ساده یک کمپین راه‌اندازی کنید.
  • تبلیغ در گوگل ادز به‌صورت حرفه‌ای: در این روش گزینه‌های بیشتری برای بهینه‌سازی کمپین و در نظر گرفتن بودجه خواهید داشت و نسبت به روش ساده، مقرون‌به‌صرفه است.

 

آموزش تبلیغ در گوگل ادز به روش ساده

1) تعیین هدف

پس از ایجاد اکانت گوگل ادوردز، وارد صفحه‌ای به شکل صفحه‌ی زیر می‌شوید. باید یکی از سه مورد نشان داده‌شده را انتخاب کنید. انتخاب این هدف به Google اجازه می‌دهد نوع مخاطبانی را که می‌خواهید هدف قرار دهید و همچنین نحوه‌ی دریافت مبلغ پیشنهادی شمارا بداند.

نکته: در این قسمت با انتخاب گزینه‌ی Switch To Expert Mod (کادر زردرنگ)، می‌توانید کمپین خود را حرفه‌ای‌تر راه‌اندازی کنید که در قسمت بعد در مورد آن به‌تفصیل توضیح خواهیم داد.

پس از انتخاب هدف، برای ورود به مرحله‌ی بعد، Next را بزنید.

2) نام تجاری برند و کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید.

در این صفحه، باید نام تجاری خود را وارد کنید.

با اضافه کردن نام کسب‌وکار، روی Next کلیک کنید.

اکنون می‌توانید URL خود را وارد کنید تا کاربران وقتی روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند به آن وارد شوند.


بعد از زدن Next وارد صفحه‌ای می‌شوید که باید کلمات کلیدی موردنظر خود را وارد کنید.

در اینجا کلمات کلیدی‌ای که در قسمت قبل با ابزارGoogle Keyword Planner جستجو کردید، خیلی کمک‌کننده هستند.

بعد از انتخاب کلمات کلیدی خود، روی Next کلیک کنید.

3) مخاطبان هدف خود را تعیین کنید.

در صفحه‌ی بعد، شما می‌توانید مکان موردنظر خود را برای هدف قرار دادن تبلیغ خود انتخاب کنید. این مکان می‌تواند نزدیک به یک آدرس خاص مانند یک فروشگاه یا محلی خاص باشد. یا می‌تواند مناطق، شهرها یا حتی کشورها باشد.

هدف‌گیری بر اساس موقعیت مکانی در گوگل ادز

منطقه‌ای را که می‌خواهید هدف قرار دهید انتخاب کنید. پس از انجام این کار، روی Next کلیک کنید.

 

4) یک تبلیغ خارق‌العاده بسازید.

به نظر می‌رسد که ساخت تبلیغات واقعی ازاینجا جدی‌تر و حتی سرگرم‌کننده‌تر می‌شود. در این بخش، می‌توانید عنوان تبلیغات و همچنین توضیحات را ایجاد کنید. همه این موارد با جعبه پیش‌نمایش تبلیغات در سمت راست حتی ساده‌تر می‌شوند. Google همچنین نکات مفید و نمونه تبلیغات را برای شروع طراحی و نوشتن تبلیغات به شما ارائه می‌دهد.

فقط تنها چیزی که برای طراحی یک نسخه‌ی عالی تبلیغاتی باید بدانید، شناخت مخاطب است. هیچ راز و ترفند دیگری وجود ندارد. هنگامی‌که بازار هدف خود را بشناسید و دقیقاً بدانید که مخاطبان شما چه مشکل و یا نیازی دارند که شما می تونید به آن‌ها کمک کنید، در این صورت با این تبلیغات خیلی سریع‌تر از چیزی که فکرش را بکنید مخاطبان خود را ترغیب می‌کنید که روی تبلیغ شما کلیک کنند.

 

5) صورتحساب خود را تنظیم کنید.

این قسمت هم باید تمام اطلاعاتی را که از شما خواسته وارد کنید. مثل واردکردن شماره کارت اعتباری یا اگر کد تخفیفی دارید آن را وارد کنید. سپس بر روی Submit کلیک کنید.

خب، می‌دانیم هیجان‌زده‌اید که توانستید کمپین تبلیغاتی خود را در گوگل راه‌اندازی کنید.

اگر این روش خیلی برای شما کاربردی نیست و قصد دارید از امکانات بیشتری از Google Adwords استفاده کنید تا کمپین دقیق‌تر و هدفمندتری داشته باشید، در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش تبلیغ در گوگل ادز به‌صورت حرفه‌ای:

در اینجا رویکردهای بیشتری برای ایجاد Google Ads وجود دارد.

توجه: این روش فرض می‌کند شما قبلاً اطلاعات پرداخت خود را در Google Ad وارد کرده‌اید. اگر هنوز این کار را انجام نداده‌اید، به داشبورد Google Ads خود بروید، سپس روی Tools & Settings کلیک کنید.

در بخش Billing، روی Setting کلیک کنید. در آنجا می‌توانید اطلاعات پرداخت خود را تنظیم کنید.

به خاطر دارید که در قسمت قبل اشاره کردیم که برای انجام تبلیغ به‌صورت حرفه‌ای وقتی وارد گوگل ادز می‌شوید، Switch To Expert Mod را باید انتخاب کنید. (مطابق شکل زیر)

بعدازاینکه وارد صفحه Expert Mode شدید، باید اطلاعات اکانت خود را تکمیل کنید. بدین منظور روی گزینه‌ی Create an account without a campaign کلیک کنید.

در این صفحه باید نام کشوری که حساب بانکی شما در آن قرار دارد را وارد کنید. البته همان‌طور که می‌دانید حساب رایج ایران موردقبول نیست و بهتر است که این امور را به آژانس‌های تبلیغاتی واگذار کنید. گزینه‌های بعد ساعت زمانی و واحد پولی است که باید پر شوند. این اطلاعات را با دقت تکمیل کنید چون امکان تغییر وجود ندارد.

توجه داشته باشید مکانی که در اینجا مشخص می‌کنید ربطی به مکان کمپین شما ندارد.

بعد از واردکردن اطلاعات، Submit را بزنید.

اکنون اکانت گوگل ادوردز شما ساخته شد.

با کلیک بر روی Explore Your Account پنل گوگل ادز را مشاهده خواهید کرد.

خب حالا که خیالمان راحت شد اطلاعات تکمیلی را وارد کرده‌ایم، به سراغ مراحل بعدی ساخت کمپین تبلیغاتی به‌صورت حرفه‌ای برویم:

1) اهداف خود را مشخص کنید.

اکنون که به داشبورد گوگل ادوردز خود واردشده‌اید، روی New Campaign + کلیک کنید. در این مرحله باید هدفی را که قصد دارید کمپین خود را برای آن راه‌اندازی کنید مشخص کنید. گوگل برای شما 8 مورد را نشان می‌دهد که باید یکی را انتخاب کند.

انتخاب این هدف به شما اجازه می‌دهد تا Google نوع مخاطبانی را که می‌خواهید هدف قرار دهید و همچنین نحوه‌ی دریافت مبلغ پیشنهادی شما را بداند.

روی هرکدام که کلیک کنید توضیحات کوتاهی هم در مورد آن گزینه به شما نشان داده می‌شود که انتخاب درستی داشته باشید. ما در اینجا برای هدف کمپین خود، Sales را انتخاب کردیم. با انتخاب هدف، پنجره‌ای ظاهر می‌شود که کمپین‌های متناسب هدف شما را نشان می‌دهد.

انواع کمپین در گوگل ادز
  1. Search
  2. Display
  3. Video
  4. Shopping
  5. Smart
  6. Discovery

سه مورد اول را قبل‌تر برای شما به‌تفصیل توضیح دادیم که چه کاربردی دارند. سه مورد بعدی هم در ایران کاربردی ندارند.

ازاینجا، بسته به نوع کمپینی که انتخاب می‌کنید، گزینه‌های جدیدی برای شما نشان داده می‌شود که باید اطلاعات آن را وارد کنید.

2) General setting (تنظیمات عمومی کمپین و بودجه‌بندی)

در این مرحله Select Campaign Setting، تنظیمات گوگل ادز برای کمپین است.

باید در قسمت Campaign name نامی برای کمپین خود مشخص کنید. همین‌طور باید شبکه‌ای را که می‌خواهید تبلیغات شما در آن دیده شود را انتخاب کند.

  • Targeting and audiences (تعیین مخاطبان هدف)

بعد از انجام مراحل بالا، در ادامه‌ی صفحه به تنظیمات موقعیت جغرافیایی و زبانی که مخاطبان شما استفاده می‌کنند می‌رسیم. چون در گزینه‌ها برای انتخاب ایران موردی وجود ندارد باید All countries and territories و برای زبان هم حتماً Persian را انتخاب کنید تا تبلیغ شما به فارسی‌زبانان هم نشان داده شود.

شاید فکر کنید هرچه شعاع هدف شما بزرگ‌تر باشد، تجارت شما بیشتر رونق می‌گیرد، اما این‌طور نیست. در حقیقت، هرچه محدوده‌ی هدف شما مشخص‌تر و محدودتر باشد می‌توانید Lead و تبدیل بیشتری داشته باشید. (مثلاً یک محدوده‌ی سنی مشخص و یا شهر و منطقه‌ی خاص)

 

  • Budget and bidding (تعیین بودجه)

در این مرحله باید میانگین بودجه‌ای را که می‌خواهید روزانه برای تبلیغ هزینه شود، در Budget مشخص کنید. سپس در استراتژی Bidding نوع قیمت‌گذاری‌ای را که ترجیح می‌دهید، انتخاب کنید. در این قسمت گوگل ادز استراتژی‌های متناسب با کمپین شما را پیشنهاد می‌دهد که بهتر است از همان‌ها استفاده کنید. اگر هم خواستید از استراتژی قیمت‌گذاری دیگری استفاده کنید می‌توانید Or, select a bid strategy directly not recommended در قسمت پایین را زده و گزینه دلخواه خود را انتخاب کنید. (چنانچه قصد اجرای این نوع تبلیغات را دارید، می‌توانید از هزینه گوگل ادز و شرایط اجرای تبلیغات اطلاعات کسب کنید)

تعیین بودجه
  • Ad extensions (اضافه کردن افزونه‌ها به تبلیغ)

اکستنشن متناسب با تبلیغ خود را انتخاب کنید مانند لینک‌های اضافه و… بعد Save and Continue را بزنید. (برای آشنایی کامل با انواع افزونه تبلیغات در گوگل مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم)

3) Set up Ad Groups (تنظیمات گروه‌های تبلیغات)

گروه تبلیغات یا ad group درواقع گروهی از تبلیغات مختلف هستند که شما آن‌ها را با یک هدف ساخته‌اید و تم مشابهی دارند. مثلاً اگر فروشگاه لوازم‌خانگی دارید، می‌توانید تبلیغات مربوط به یخچال‌ها را در یک گروه و تبلیغات مربوط به ماشین لباسشویی را در یک گروه دیگر و به همین ترتیب گروه‌های دیگری را دسته‌بندی کنید.

نام Ad Group و URL وب‌سایت خود را وارد کنید. وقتی گزینه‌ی Get Keyword را بزنید،Google کلمات کلیدی مرتبط با سایت شما را نشان می‌دهد و در کادر مربوطه که در شکل زیر مشخص‌شده سطر به سطر وارد می‌کند. هنگامی‌که کلمات کلیدی موردنظر خود را برای این گروه تبلیغات اضافه کردید، روی Save and Continue در پایین کلیک کنید.

4) Create Ads (ساخت تبلیغ)

بعد از اینکه کلمات کلیدی را وارد کردید، مرحله Create ads یا همان نوشتن تبلیغ شروع می‌شود. شما می‌توانید تبلیغ ریسپانسیو طراحی کنید. یعنی چند نمونه هدینگ و دیسکریپشن بنویسید. گوگل ادوردز هر بار که کسی عبارت کلیدی شما را جستجو کرد، تبلیغ را به شکل‌های مختلفی نمایش می‌دهد تا درنهایت بهترین ترکیب انتخاب شود. همچنین می‌توانید گزینه‌ی Switch back to text ads را انتخاب کنید تا صفحه حالت تبلیغ نوشتن ساده یعنی با هدینگ و دیسکریپشن ثابت را به خود بگیرد.

در این بخش، می‌توانید عنوان تبلیغات و همچنین توضیحات را ایجاد کنید. همه این موارد با جعبه پیش‌نمایش تبلیغات در سمت راست حتی ساده‌تر می‌شوند. در آنجا می‌توانید پیش‌نمایش تبلیغات خود را در موبایل، دسکتاپ و تبلیغات نمایشی مشاهده کنید.

اگر می‌خواهید تبلیغ دیگری به گروه تبلیغات خود اضافه کنید، روی Done And Create Next Ad کلیک کنید. در غیر این صورت، بر روی Done کلیک کنید.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

5) Review (مرور و انتشار)

در قسمت بعدی، کمپین تبلیغاتی خود را مرور کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام موارد رو به‌درستی وارد کرده‌اید. هنگامی‌که همه‌چیز خوب به نظر رسید، روی انتشار کلیک کنید.

مقاله پیشنهادی :تکنیک‌های کاربردی افزایش ورودی گوگل
 

خدمات گوگل ادز یکتانت

کارشناسان ما در یکتانت با تجربه‌هایی که در اجرای کمپین های مختلف برای تبلیغات در گوگل ادز داشته‌اند، به شما یاری می‌رسانند که بیشترین بهره‌برداری را از بودجه‌ی تبلیغاتی خود داشته باشید. شما بازاریابان عزیز در صورتی که قصد دارید یک کمپین تبلیغاتی هدفمند با استفاده از گوگل ادوردز داشته باشید، هم برای شارژ کمپین خود و هم مدیریت آن، می‌توانید با شماره‌‌ی ۹۱۰۹۴۵۴۵ – ۰۲۱  برای ارتباط با کارشناسان ما و دریافت مشاوره تماس حاصل فرمایید.

 

 

منابع:

hubspot

wordstream

wordstream.com

2.1/5 - (17 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
reza
reza
2 سال قبل

سلام چرا در این مقاله به تبلیغات cpa اشاره ای نشد؟

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  reza
2 سال قبل

سلام 🙂
روزتون بخیر
ممنون که مقاله رو خوندین و برامون نوشتین. به زودی این بخش رو به مقاله اضافه‌ می‌کنیم.

هادی عظیمی
هادی عظیمی
1 سال قبل

سلام ممنون بابت توضیحات خوبتون

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  هادی عظیمی
1 سال قبل

سلام
وقت بخیر
خیلی خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده 🙂
ممنون که به ما بازخورد می‌دین.

محمد
محمد
1 سال قبل

واقعا عالی بود ممنون از این حجم اطلاعاتی که یکتا نت در اختیار عموم قرار میده

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  محمد
1 سال قبل

خیلی خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده 🙂
ممنون از شما که به ما فیدبک می‌دین.

رها
رها
9 ماه قبل

سلام
ممنونم از مطالب خوبتون
تفاوت گوگل ادز با تبلیغات یکتانت چیه؟

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  رها
8 ماه قبل

سلام
ممنون از شما که به ما فیدبک می‌دین 🙂
یکتانت مثل گوگل ادز، پلتفرمی برای تبلیغاته؛ با این تفاوت که ما در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ایرانی،‌تبلیغ شما رو نمایش می‌دیم. سایت‌های ایرانی نمی‌تونن به‌عنوان نمایش‌دهنده به شبکهٔ نمایش گوگل اضافه شن که ما این شرایط رو فراهم کردیم.
پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «یکتانت چیست و چه کمکی به کسب‌وکارها می‌کند؟» رو در این زمینه مطالعه کنین.

وحید
وحید
3 ماه قبل

درود
بسیار یاد گرفتیم

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  وحید
3 ماه قبل

سلام

خوشحالیم این مقاله برای شما مفید بوده 🙂

ممنون که به ما بازخورد می‌دین.

با تبلیغات در گوگل زودتر به مشتری برسید!