لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

یکتانت چیست؟

سایر مقالات | حسین بابایی | تاریخ بروزرسانی : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

یکتانت پلتفرم تبلیغات اینترنتی است؛ یعنی محصول یا خدمات شما را در سایت‌های پربازدید یا اپلیکیشن‌های پرطرفدار تبلیغ می‌کند.
با این تبلیغات، افراد با محصولات و خدمات شما آشنا و مشتری شما می‌شوند. اگر کسب‌وکاری دارید یا ارائه دهنده محصول و خدماتی هستید، با کمک یکتانت، از ساخت کمپین تبلیغاتی تا نمایش تبلیغ شما به میلیون‌ها نفر کمتر از ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.
هر روز میلیون‌ها نفر تبلیغات یکتانت را می‌بینند و صدها کسب‌وکار از این روش برای جذب مشتری استفاده می‌کنند.
در ادامه با جزئیات بیشتری توضیح می‌دهیم که یکتانت چطور کار می‌کند و چطور می‌توانید از آن استفاده کنید.

یکتانت چطور کار می‌کند؟

یکتانت یک پلتفرم برای تبلیغات است. هرکسی می‌تواند در آن عضو شود و تبلیغات بسازد.

سایت‌های نمایش دهنده تبلیغات و اپلیکیشن‌ها (مثل سایت‌های خبری)، جایگاه‌های تبلیغات خودشان را در اختیار یکتانت گذاشته‌اند و با ساخت کمپین و تبلیغ در پنل یکتانت، در هزاران جایگاه تبلیغاتی نمایش داده می‌شود.

یکتانت چیست

یکتانت به صورت خودکار تبلیغات را در هزاران سایت نمایش می‌دهد. نمایش تبلیغات الگوریتمی دارد که کمک می‌کند بازدهی آن افزایش پیدا کند. البته در موقع ساخت کمپین‌ها می‌توانید انتخاب کنید که چه گروه‌ها یا افرادی تبلیغ را ببیند یا تعیین کنید کدام سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها تبلیغ را نمایش دهند.

این جایگاه‌های تبلیغاتی تنوع دارند و وابسته به نوع کمپینی که می‌سازید، در یک یا چندین جایگاه به صورت همزمان تبلیغ شما نمایش داده می‌شود.

تصاویر زیر نمونه‌هایی از جایگاه‌های تبلیغاتی در سایت‌ها است.

جایگاه‌های نمایش تبلیغات با یکتانت

از دیگر جایگاه‌ها هم می‌توان به جایگاه همسان در انتهای مقاله‌های سایت‌های پربازدیدی مثل ورزش ۳، خبر فوری، فرارو و طرفداری اشاره کرد:

جایگاه همسان یکتانت چیست

تعرفه تبلیغات در یکتانت چقدر است؟

هزینه تبلیغ در یکتانت بر مبنای کلیکی، اقدامی یا نمایشی محاسبه می‌شود.

یعنی تبلیغ در تعداد زیادی سایت نمایش داده می‌شود و میلیون‌ها نفر آن را می‌بینند اما هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید فقط در ازای تعداد کلیک‌هایی است که کاربران روی تبلیغ شما انجام داده‌اند.

نوع دیگری از کمپین‌ها که به اصطلاح به آنها اقدامی گفته می‌شود، هزینه تبلیغشان فقط در ازای اقدامی خاصی از طرف کاربر محاسبه می‌شود؛ مثلا در ازای تکمیل شدن یک فرم مشخص، عضویت کاربر، نصب اپلیکیشن، خرید و … امکان دارد روی این تبلیغات تعداد زیادی هم کلیک شود ولی تا وقتی که اقدام مورد نظر انجام نشده است، هزینه‌ای هم از شارژ شما کم نمی‌شود.

هزینه به‌ازای نمایش هم مخصوص کمپین‌های ویدیویی پیش‌نمایشی است. در این کمپین، ویدیوی تبلیغاتی شما قبل از پخش ویدیوهای سایت‌های پربازدید نمایش داده می‌شود. به‌ازای هر نمایش، مبلغی از حساب شما کم می‌شود.

تعیین هزینه کلیک، اقدام یا نمایش در پنل در اختیار خودتان است و با توجه به این که تبلیغ کننده‌ها برای گرفتن نمایش و کلیک بیشتر با هم رقابت می‌کنند، یکتانت فقط یک عدد برای حداقل هزینه پیشنهاد می‌دهد.

برای مثال، در تبلیغات بنری شما می‌توانید هزینه هر کلیک را ۳۰۰ تومان تعیین کنید یا عدد بالاتری از بقیه رقبا بگذارید تا در جایگاه‌های بیشتری و در نتیجه به افراد بیشتری نمایش داده شود.

 

آیا برای تبلیغ با یکتانت باید سایت داشته باشم؟

بدون سایت و فقط با یک لندینگ پیج (Landing page) هم می‌توانید در یکتانت تبلیغ بسازید.

برای تبلیغ با یکتانت، حداقل به یک لندینگ پیج، سایت یا اپلیکیشن نیاز دارید.

اگر سایت یا اپلیکیشن داشته باشید، انواع بیشتری از کمپین‌های تبلیغاتی را می‌توانید استفاده کنید و از نظر بازاریابی اینترنتی هم کار برای شما آسان‌تر می‌شود؛ به علاوه این که می‌توانید امکان پرداخت و فروش مستقیم محصول یا سایر امکانات سایت‌ها را هم داشته باشید. اما با توجه به شرایط، با ایجاد یک لندینگ پیج (یک صفحه اینترنتی) هم امکان ساخت کمپین وجود دارد.

برای ساخت لندینگ پیج سرویس‌های ایرانی خوبی با نام‌های «لندین» و «لندیک» وجود دارد که به راحتی و به سرعت می‌توانید یک یا چند صفحه اختصاصی در آنها بسازید.

به زبان ساده، شما برای تبلیغات اینترنتی حداقل به یک صفحه نیاز دارید که وقتی کاربران روی تبلیغات کلیک کردند وارد آن شوند و قدم‌های بعدی برای استفاده از محصول یا خدمات شما مثل خرید، تماس تلفنی، پر کردن فرم یا هر کار دیگری را انجام دهند.

اگر هم سایت ندارید و می‌خواهید راه‌اندازی کنید، چند راه آسان وجود دارد:

۱. سایت‌سازها که یک سایت آماده در اختیار شما قرار می‌دهند مثل سرویس‌های پرتال و…

۲. ساخت سایت با وردپرس که برای راه‌اندازی آن فقط به سرور میزبان و ثبت دامنه نیاز دارید.

۳. سفارش به آژانس‌ها و شرکت‌های طراحی سایت.

 

چطور در یکتانت تبلیغ بسازم؟

برای تبلیغات با یکتانت اول باید عضو پنل یکتانت شوید و بعد به ترتیب مراحل زیر را طی کنید. در هر مورد به راهنمای مربوطه لینک دادیم:

۱. در پنل یکتانت عضو شوید.

۲. اسکریپت یکتانت را در سایت یا لندینگ پیج اضافه کنید.

۳. برای افزایش موجودی پنل یکتانت به مقدار موردنیاز اقدام کنید. (حداقل شارژ مورد نیاز ۵ میلیون تومان است)

۴. کمپین تبلیغاتی بسازید (در صورت نیاز، برای دریافت راهنمایی با شماره ۹۱۰۹۴۵۴۵ – ۰۲۱ تماس بگیرید)

۵. برای کمپین‌های ساخته شده تبلیغ بسازید. (تبلیغ در پنل یعنی تصاویر و متنی که به کاربران نمایش داده می‌شود)

۶. کمپین را فعال کنید.

۷. با توجه به گزارش کمپین، تنظیمات و تبلیغات کمپین را بهینه‌سازی کنید.

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، راهنماهای یکتانت یا مقالات وبلاگ دربارهٔ ساخت کمپین را مطالعه کنید.

البته این تمام ماجرا نیست! ما برای اینکه به شما کمک کنیم بهترین نتیجه را از تبلیغات کلیکی بگیرید، یک دورهٔ ویدئویی رایگان آماده کردیم. در این دورهٔ ۸ ساعته، شما یاد می‌گیرید هر کمپین یکتانت برای چه کاری مناسب است، چطور تبلیغ بسازید، با کمک ابزارها نتیجهٔ کمپین‌ها را تجزیه‌وتحلیل کنید و از همه مهم‌تر، چطور کمپین‌ها را بهینه‌سازی کنید که با کمترین هزینه، بهترین نتیجه را بگیرید.

 

4/5 - (4 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی