فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

راهنمای تبلیغات گردشگری (۱۵ نمونه متن تبلیغاتی)

مقالات مارکتینگ | تحریریه یکتانت | تاریخ بروزرسانی : ۲۶ مهر ۱۴۰۲

تبلیغات در صنعت گردشگری

توجه به تبلیغات گردشگری، به‌عنوان حوزه‌ای که همواره در حال رشد است، به یک ضرورت تبدیل شده است. برای ربودن گوی رقابت از رقبای خود، باید به‌دنبال راهی برای تقویت فعالیت‌های بازاریابی باشید. شاید بپرسید تبلیغات را از چه راهی و به چه شکلی انجام دهیم؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا روش‌های مختلف تبلیغات و چند نمونه متن تبلیغاتی را با یکدیگر بررسی کنیم.

 

اهمیت تبلیغات در صنعت گردشگری

هر کسب‌وکاری برای رشد و شناساندن خود به مخاطبان، به تبلیغات نیاز دارد و امروزه، اغلب صاحبان کسب‌وکار از رسانه‌های مختلف برای تبلیغ استفاده می‌کنند. صنعت گردشگری هم  از این قاعده مستثنی نیست.

بدون شک، تبلیغات یکی از عوامل مهمی است که به صنعت گردشگری، در جذب گردشگر، کمک می‌کند. صنعت گردشگری مسئولیت مهمی در آشناکردن مردم با فرهنگ، میراث طبیعی و… به عهده دارد. این تبلیغات به گردشگران کمک می‌کنند، حتی قبل از ورود به مکان مورد نظر، با آن مکان آشنا شوند.

نقش تبلیغات در صنعت گردشگری:

  • اطلاع‌رسانی به گردشگران برای بازدید از یک مقصد مشخص
  • متقاعد کردن گردشگران به بازدید از یک مقصد معین
  • یادآوری نکات مهم دربارهٔ بازدید از یک مکان خاص
مقاله پیشنهادی: آمار بازار تبلیغات آنلاین در سال ۱۴۰۰ (بر اساس گزارش سالانه یکتانت)

انواع روش‌های تبلیغات گردشگری

بسته به هدف، مخاطبِ موردِنظر و همچنین بودجه‌ای که دارید، می‌توانید یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید:

۱. تبلیغات گوگل ادز

شما می‌توانید از کمپین‌های مختلف گوگل ادز مانند تبلیغات در صفحهٔ نتایج، تبلیغات نمایشی (دیسپلی) و تبلیغات ویدئویی بهره ببرید. برای آشنایی بیشتر با این کمپین‌ها، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «آشنایی با انواع کمپین های گوگل ادز (کاربرد و مزایا)» را مطالعه کنید.

برای فروش بیشتر، تبلیغات در گوگل را به یکتانت بسپارید.

برای فروش بیشتر، تبلیغات در گوگل را به یکتانت بسپارید.

شروع تبلیغات arrow-left

تبلیغات در صفحهٔ نتایج جست‌وجوی گوگل یکی از روش‌های متداول و موثر برای افزایش فروش است که هزینهٔ آن به‌ازای کلیک محاسبه می‌شود. در این روش، تبلیغ شما در صفحهٔ نتایج جست‌وجو در کنار نتایج ارگانیک نمایش داده می‌شود. آیا محلی پربازدیدتر از موتور جست‌وجوی گوگل سراغ دارید؟

 

تبلیغات گردشگری در گوگل

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۲. تبلیغات اینستاگرام

با توجه به اینکه تعداد کاربران اینستاگرام روز به روز در حال افزایش است، می‌توانید از این پلتفرم برای تبلیغات خود استفاده کنید. از انواع تبلیغات در اینستاگرام می‌توان به تبلیغات اینفلوئنسری، تبلیغات گسترده و بازدیدی اشاره کرد.

مقاله پیشنهادی: ۱۲ نمونه متن پیامک بلیط قطار جذاب و کاربردی!

۳. تبلیغات بنری

تبلیغات بنری، در قالب تصاویر، متن یا ویدئو به کاربران نمایش داده می‌شوند و در صورتی که روی این تبلیغ کلیک کنند به سایت موردنظر منتقل می‌شوند. فرم این بنرها عموماً به شکل مستطیل است که می‌توانند ثابت یا متحرک باشند.

 

۴. تبلیغات کلیکی

در تبلیغات کلیکی، صاحبان کسب و کار، به‌ازای کلیک‌های انجام‌شده روی این تبلیغ هزینه پرداخت می‌کنند. در صورتی که هیچ کلیکی صورت نگیرد، نیاز نیست هزینه‌ای پرداخت کنید.

 

تبلیغات کلیکی

 

در بخش بعدی، انواع تبلیغات در یکتانت را بررسی می‌کنیم تا بتوانید با کمک سرویس‌های ما، تبلیغات خود را در شکل‌های مختلف اجرا و مدیریت کنید.

مقاله پیشنهادی : بهترین روش‌های تبلیغات گل و گیاه

تبلیغات یکتانت در صنعت گردشگری

یکتانت به عنوان پلتفرم جامع تبلیغات، انواع روش‌های تبلیغات را ارائه می‌دهد:

تبلیغات بنری

از این نوع تبلیغ برای ایجاد و افزایش آگاهی مشتری از برند، جمع‌آوری لید (مشتری راغب)، افزایش ترافیک و در نهایت، افزایش فروش استفاده کنید. میزان  ترافیک حاصل از تبلیغات بنری را می‌توانید به کمک گوگل آنالیتیکس تحلیل نمایید. (چنانچه می‌خواهید با نکات ساخت بنر تبلیغاتی آشنا شوید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم)

 

نمونه تبلیغات بنری

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

تبلیغات همسان

در تبلیغات همسان، تبلیغات شما مانند محیط همان سایت نمایش داده می‌شوند. در برخی مواقع، حتی ممکن است نام برند در تبلیغ مشخص نباشد. در حقیقت، کاربر احساس می‌کند که این تبلیغ هم بخشی از همان سایت میزبان است و به همین دلیل، از آن استقبال می‌کند. به یک نمونه تبلیغ از پینورست در تصویر زیر توجه کنید:

 

تبلیغ همسان پینورست

 

تبلیغات ریتارگتینگ

با تبلیغات ریتارگتینگ، شما مشتریان بالقوه را دوباره هدف می‌گیرید. ممکن است آن‌ها زمانی زیادی را در سایت شما بمانند یا حتی سبد خرید را نیمه‌کاره رها کنند. تبلیغات ریتارگتینگ فرصت خوبی است که آن‌ها را دوباره به سایت برگردانید.

شیوهٔ کار به این شکل است که تبلیغات گردشگری پس از بازدید کاربر از سایت شما، در دیگر سایت‌ها به او نمایش داده می‌شود تا او را دوباره به چرخهٔ فروش برگردانند. به یک نمونه از تبلیغ جاجیگا در تصویر زیر دقت کنید. این تبلیغ همان چیزی را به کاربر نشان می‌دهد که در قبلاً در جاجیگا، آن را یا موردی مشابه با آن را جست‌وجو کرده است:

 

تبلیغ ریتارگتینگ جاجیگا

 

تبلیغات پیامکی

ممکن است افراد در طول روز، تمام ایمیل‌ یا پست‌های اینستاگرامی خود را بررسی نکنند. با این حال، پیامک‌ها را تا حدود زیادی باز می‌کنند؛ چراکه محتوای پیامک‌های تبلیغاتی چندان طولانی نیست و از طرفی اصل مطلب را به مخاطب منتقل می‌کند. می‌توانید از تبلیغات پیامکی برای اطلاع‌رسانی، یادآوری و ارسال پیشنهادهای ویژه استفاده کنید.

 

نمونه تبلیغات پیامکی

 

یک پیشنهاد مخصوص شما داریم! برای تبلیغات پیامکی، می‌توانید روی پنل پیامکی یکتانت حساب کنید. این پنل رایگان است و می‌توانید بدون احراز هویت و خرید خط اختصاصی، از آن برای ارسال پیامک انبوه به‌صورت هدفمند استفاده کنید.

چرا هدفمند؟ ما یک سری گروه‌ مخاطب برای شما آماده کردیم تا بتوانید پیامک را به دست کسی برسانید که احتمالاً مشتری شماست! برای مثال، همان طور که در تصویر زیر می‌بینید، حوزهٔ «خدمات تور و گردشگری» مخصوص کسب‌وکار شماست. از طرفی، می‌توانید پیامک را بر اساس محل زندگی کاربر ارسال کنید تا به دست افرادی برسد که به آژانس شما دسترسی راحت‌تری دارند.

بخش «خدمات تور و گردشگری» در پنل پیامکی یکتانت برای تبلیغات گردشگری

برای شروع، کافی است در پنل یکتانت ثبت‌نام کنید و پس از شارژ اکانت خود، اولین کمپین پیامکی را بسازید. پس از تنظیمات مخاطبان و زمان ارسال، بودجهٔ خودتان را مشخص کنید. این بودجه است که مشخص می‌کند پیامک شما به دست چند نفر برسد؛ البته هزینهٔ ارسال‌های ناموفق به حساب شما برمی‌گردد.

مراحل ساخت کمپین پیامکی را در ویدئوی زیر مشاهده کنید:

 

مقاله پیشنهادی: ۱۰ نمونه متن پیامک تور لحظه آخری جذاب و کاربردی!

تبلیغات اینستاگرامی

این نوع از تبلیغات را می‌توانید با پلتفرم جریان که یکی از زیرمجموعه‌های یکتانت است، انجام دهید. تبلیغات گردشگری در اینستاگرام به آگاهی از برند، جذب مشتری راغب و افزایش فروش شما کمک می‌کنند.

در ادامه، چند نمونه از متن تبلیغاتی هتل را بررسی می‌کنیم تا برای تبلیغات خود بیشتر آماده شوید. بیایید نگاهی به آن‌ها بیندازیم.

مقاله پیشنهادی: ۱۲ استراتژی بازاریابی برای هتل در سال ۲۰۲۲

نمونه متن‌های تبلیغاتی هتل و مراکز اقامتی

از جمله‌های زیر می‌توانید به‌عنوان الگویی برای شروع تبلیغات خود استفاده کنید:

  • اقامت در هتل‌های کندویی کندوان
  • لذت زندگی به سبک پادشاهان در هتل داریوش کیش
  • سفر به ایران باستان با اقامت در کاروانسرای زین‌الدین یزد
  • هتلی در دل کویر، هتل شهر آفتاب
  • رزرو اتاق‌های قصر پنهان بهرام
  • تابستونه و هوای خنک گنج‌نامه همدان، رزرو اتاق در گنج‌نامه
  • لذت اقامت در خانه‌های تاریخی، هتل سنتی مهر
  • رزرو اتاق، هتل داد یزد
  • ۱۰ درصد تخفیف برای ۲ شب اقامت در قصر مشهد
  • با ما نگران محل استراحتت نباش!
  • آرامش بی‌نظیر در دل جنگل‌های شمال
    بوم‌گردی مادربزرگ منتظر شماست!
  • ته‌چین گرمسار و بوم‌گردی کیهان
  • روزهای روی زمین و گردش، شب‌ها زیرِ زمین و استراحت
    قلعه پنهان بهرام
  •  ۲۰ درصد تخفیف برای رزرو اتاق‌های ۲ تخته
    هتل پارمیدا
  • اتاق‌های سنتی در کنار آبشار بیشه
    بوم‌گردی آساره

اگر می‌خواهید از پیامک برای بازاریابی و تبلیغات آژانس هواپیمایی بهره ببرید، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «۱۸ نمونه متن پیامک تبلیغاتی برای آژانس هواپیمایی» را مطالعه کنید.

با توجه به این نمونه متن‌ها، می‌توان نکاتی را برای نگارش یک متن تبلیغاتی جالب در نظر گرفت:

  • استفاده از کلماتی مانند سفر، گردش، لذت سفر و تفریح که احساس خاصی  را به مخاطب منتقل می‌کنند.
  • استفاده از تیتر و عنوان جذاب که بتواند حس لذت یا کنجکاوی را به فرد منتقل کند.
  • عدم استفاده از افعال منفی
  • بیان مزیت محصول و خدمت که باعث می‌شود مشتری به نتیجهٔ  خرید خود فکر کند.
  • استفاده از کلمات قاطع مانند رایگان، جدید، محدود و تخفیف
  • انتقال پیام به‌صورت مختصر
مقاله پیشنهادی: تبلیغات محتوامحور (Contextual) چیست و چه مزیتی دارد؟

نکات مهم در تبلیغات صنعت گردشگری

برای داشتن تبلیغات موثر باید به مواردی مانند شناخت مشتری هدف و انتخاب پلتفرم مناسب و… توجه کرد. در ادامه، به فاکتورهای مهم یک تبلیغ موثر اشاره خواهیم کرد:

  • شناسایی مشتری هدف

قبل از اجرای هرگونه تبلیغی، باید دربارهٔ  مشتریانتان اطلاعات کامل داشته باشید. نوشتن پرسونا می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. اطلاعاتی نظیر اطلاعات جمعیت‌شناختی مشتریان خود را بررسی کنید یا برای آن‌ها نظرسنجی را ایمیل کنید تا بیشتر آن‌ها را بشناسید.

  • انتخاب پلتفرم مناسب

شما باید به این نکته توجه کنید که مشتریانان تبلیغات را در چه موقعیت‌هایی می‌بینند؟ وب‌سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی؟ سپس تصمیم بگیرید که تبلیغات خود را در کجا نمایش دهید.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left
  • توجه به فصل‌های سال

زمان‌بندی یکی از مهم‌ترین عوامل در تبلیغات گردشگری  است. به عنوان مثال، تبلیغ اسکی در فصل تابستان معنایی ندارد. شما باید مطمئن شوید تبلیغ‌هایتان در فصل‌های مرتبط انجام شود تا به نتیجهٔ دلخواه برسید.

  • هدف‌گذاری جغرافیایی صحیح

شما می‌توانید افراد منطقهٔ  جغرافیایی خاصی را هدف خود قرار دهید. به‌عنوان مثال، برای افرادی که در مناطق کویری زندگی می‌کنند، تبلیغاتی حاوی اطلاعاتی از دریای شمال ارائه دهید.

پس از در نظر گرفتن فاکتورهای مهم تبلیغات، باید روش تبلیغ متناسب با هر کسب و کار را در نظر بگیرید که در این مقاله با شما در میان گذاشتیم.

تبلیغات در صنعت گردشگری از نان شب هم واجب‌تر است

در پایان، باید به خاطر سپرد که تبلیغات بهترین و سریع‌ترین راه شناساندن کسب‌و‌کار به مخاطب است و  لازمهٔ  آن شناسایی دقیق ویژگی‌ها و نیازهای مخاطب است. در این مقاله، انواع روش‌های تبلیغات در صنعت  گردشگری را با یکدیگر بررسی کردیم.

شما می‌توانید با کمک گرفتن از نمونه متن‌های تبلیغاتی نوشته شده در این مقاله، توجه مشتریان را به خود جلب کنید. برای اجرا و مدیریت تبلیغات گردشگری، می‌توانید با یکتانت همکاری کنید. برای شروع، فرم زیر را پر کنید:

4.5/5 - (13 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
وحيد اكبري
وحيد اكبري
1 سال قبل

بسيار عالي و تاثير گذار

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  وحيد اكبري
1 سال قبل

خیلی خوشحالیم اینو می‌شنویم 🙂

حسین ضیاالدینی
حسین ضیاالدینی
8 ماه قبل

Good

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  حسین ضیاالدینی
8 ماه قبل

??

ایدا
ایدا
6 ماه قبل

نکات ریز و عالی . سپاس

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  ایدا
6 ماه قبل

خوشحالیم اینو می‌شنویم 🙂
ممنون از شما که به ما فیدبک می‌دین.

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!