فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

بهترین تبلیغات گل و گیاه (۱۰ نمونه متن تبلیغاتی)

مقالات مارکتینگ | سمیه رفیعی | تاریخ بروزرسانی : ۱۱ آذر ۱۴۰۲

تبلیغات گل و گیاه

گل‌ها همیشه برای جلب توجه زنبورها با هم در رقابت هستند. آن‌ها با استفاده از رنگ یا رایحه‌های فریبنده، سیگنال‌هایی را به محیط می‌فرستند تا به‌راحتی، در میان انبوه گیاهان دیده شوند و این حشرات را به سمت خود هدایت کنند. گاهی هم در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و با هم تلاش می‌کنند تا گرده‌افشان‌ها را جذب کنند. در تبلیغات گل و گیاه هم به چنین رویکردی نیاز است؛ باید تکنیک‌هایی را به کار ببرید تا بهتر دیده شوید و دیگران را به سمت صفحۀ خرید خود سوق دهید.

اما چه روش‌هایی دراین‌باره به شما کمک خواهند کرد؟ و چگونه می‌توانید به مشتریان بالقوه و درآمد مورد انتظارتان دست پیدا کنید؟ در این مقاله، از شیوه‌های مختلف تبلیغ در این حوزه می‌گوییم، ایده‌هایی را برای اثرگذاری بیشتر در تبلیغات گل فروشی مطرح می‌کنیم و برخی متن‌های استفاده‌شده در آن‌ها را مثال می‌زنیم.

 

اهمیت تبلیغات گل و گیاه

بازکردن یک فروشگاه گل و گیاه و انتظار برای ورود خریدار به‌تنهایی کافی نیست و شما را به فروش یا رشد خاصی نمی‌رساند. کما اینکه، رقابت شدیدی در بازار گل وجود دارد و دست‌‌ روی دست‌ گذاشتن ممکن است به سقوط و ورشکستگی کسب‌وکارتان منجر شود.

باید برای جلب توجه مخاطبان هدف، ابتکار عمل به خرج دهید، آن‌ها را به خرید ترغیب کنید و سپس به جمع مشتریان وفادار خود بیفزایید. این کار فقط از طریق بازاریابی و تبلیغات حساب‌شده و هوشمند امکان‌پذیر است. در ادامه، استراتژی‌های بازاریابی پربازده در این حوزه را معرفی خواهیم کرد.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

انواع روش‌های ممکن برای تبلیغات گل فروشی

روش‌های زیر از رایج‌ترین انواع تبلیغات در بین فروشگاه‌های گل و گیاه به شمار می‌روند و نتایج خوبی در پی دارند:

 

۱. تبلیغات بنری

یکی از تبلیغات متداول در این حوزه، تبلیغات بنری است. در این شیوه، آگهی شما در سایت‌های پربازدید به نمایش در می‌آید و در جایگاه‌‌های مختلف، مقابل چشم کاربران قرار می‌گیرد. آن‌ها با کلیک روی بنر وارد صفحۀ فرود می‌شوند و در آنجا می‌توانید اطلاعات بیشتری را برای خرید در اختیارشان قرار دهید.

 

۲. تبلیغات در گوگل

صاحبان گل‌ و گیاه، در اغلب مواقع برای آموزش و پیداکردن راه‌حل مشکلات خود از موتور جستجوی گوگل کمک می‌گیرند؛ بنابراین، با تبلیغات در گوگل تا حد زیادی شانس دیده‌شدن خود را افزایش می‌دهید.

وقتی کاربران عبارت مرتبطی را جست‌وجو می‌کنند، سایت شما را در صفحۀ نتایج جستجو مشاهده خواهند کرد. گوگل در کنار لینک صفحات تبلیغ، عبارت AD را درج می‌کند تا آن‌ها را از نتایج ارگانیک جدا کند؛ ولی طبق آخرین آمار منتشرشده، ۶۵ درصد مردم وقتی به‌دنبالِ خرید محصولی خاص هستند، روی این تبلیغات کلیک می‌کنند.

 

تبلیغات گل و گیاه در گوگل

۳. رپورتاژ

رپورتاژ، روش‌ دیگری برای تبلیغات گل و گیاه به حساب می‌آید. این نوع آگهی‌ شبیه به محتواهای عادی بستر نشر خود به نظر می‌رسد و به همین دلیل، اثرگذاری بیشتری دارد.

فهرستی از دغدغه‌ها و سؤالات رایج کاربران تهیه کنید و در محتوای رپورتاژ، به آن‌ها پاسخ دهید؛ برای مثال، معرفی ابزارهای باغبانی، شناسایی کودهای خوب یا نحوۀ تهیۀ کمپوست در خانه.

 

رپورتاژ گل و گیاه

۴. تبلیغات ویدیویی

ویدئوها محبوبیت زیادی در بین پرورش‌دهندگان گل‌ و گیاه دارند و با تبلیغات ویدئویی به‌راحتی به آن‌ها دست پیدا خواهید کرد. این آگهی‌ها مانند تبلیغات بنری قابلیت انتشار در سایت‌های پربازدید را دارند؛ همچنین می‌توانید آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های ویدئومحور مثل آپارات هم اجرا کنید.

 

مقاله پیشنهادی: بررسی انواع ویدیو مارکتینگ (۱۵ ایدهٔ موثر)

5- شبکه‌های اجتماعی

حضور در شبکه‌های اجتماعی و اجرای اینفلوئنسر مارکتینگ برای افزایش فروش و آگاهی از برند فروشگاه ضرورت دارد. در این پلتفرم‌ها حساب کاربری بسازید و در آن محصولات و خدمات خود را معرفی کنید. این فضا به شما فرصت می‌دهد تا به شناخت عمیق‌تری نسبت به مشتریان خود و دغدغه‌هایشان برسید و تبلیغات مؤثرتری انجام دهید.

از نفوذ اینفلوئنسرها هم غافل نشوید. تعداد زیادی از آن‌ها فارغ از تخصص و مهارت در صفحات خود از پرورش گیاهان می‌گویند و روی نظر مخاطب در این شاخه تأثیر می‌گذارند؛ بنابراین، در تبلیغات گل فروشی دستتان برای انتخاب اینفلوئنسر مناسب باز است.

 

تبلیغات گل و گیاه در اینستاگرام

 

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

یکتانت چه سرویس‌هایی برای تبلیغات گل و گیاه ارائه می‌کند؟

یکتانت در هر یک از تبلیغات بنری، ویدئویی و شبکه‌های اجتماعی که در بخش قبل اشاره شد، به شما کمک خواهد کرد. با استفاده از خدمات این مجموعه می‌توانید تبلیغ گل فروشی خود را به‌صورت هدفمند اجرا کنید؛ به این معنا که روی بسترهای نمایش، زمان انتشار و انتخاب نوع مخاطب خود کنترل دارید و به گزارش‌های آن جهت بهینه‌سازی روند تبلیغ دسترسی خواهید داشت.

این شرکت ۲ سرویس پربازدۀ زیر را هم در اختیارتان قرار می‌دهد:

 

تبلیغات همسان (Native)

در تبلیغات همسان، فرم و ساختار آگهی با بستر نشر آن سازگار است؛ به‌گونه‌ای که مخاطب در نگاه اول متوجه تبلیغاتی‌بودن آن نمی‌شود. از آنجایی که مردم در برابر آگهی‌های مستقیم حالت دفاعی دارند، با این شیوه راحت‌تر می‌توانید در تصمیم‌گیری آن‌ها اثر مثبت بگذارید.

 

تبلیغات همسان گل فروشی

 

تبلیغات ریتارگتینگ محصول

در تبلیغات ریتارگتینگ محصول، می‌توانید مشتریان بالقوهٔ فروشگاه را به مجموعه برگردانید. وقتی رفتار کاربر را در سایت خود ردیابی می‌کنید، متوجه می‌شوید که در چه صفحاتی و روی چه چیزهایی کلیک کرده‌ است، چه دغدغه یا مشکلی دارد یا به دنبال چه چیزی است.

حالا با یک راهنمایی به‌جا و مرتبط، یادآوری یا پیشنهاد مناسب، می‌توانید او را به فروشگاه و سایت برگردانید. این‌ بار احتمال بیشتری دارد که این فرد به خرید یا انجام CTA شما تن دهد.

 

تبلیغات ریتارگتینگ محصول کافه گلدون

 

تا اینجای مقاله، با روش‌های تبلیغات گوگل و گیاه آشنا شدید؛ اما سؤال اینجاست که چگونه می‌توان مخاطب را تحت تأثیر قرار داد و بهترین نتیجه را کسب کرد؟ در ادامه از ایده‌ها و تبلیغاتی مثال می‌زنیم که می‌توانند الهام‌بخش شما باشند.

 

ایده‌هایی برای تبلیغات گل فروشی

چگونه می‎‌توانید در کنار رقبا متمایز جلوه کنید و جایگاه خود را در ذهن مشتریان به ثبت برسانید؟ این ایده‌ها رهنمودهای خوبی هستند:

 

ارائه هدیه و گیفت

دادن هدیه و گیفت‌های کوچک و رایگان، در خریدار حس خوبی نسبت به فروشگاه ایجاد می‌کند و به ذهن او گره می‌خورید. بذر گلی خاص، گلدانی کوچک یا یک کارت پستال می‌توانند به‌عنوان هدیه جذاب باشند.

 

مقاله پیشنهادی : روش های ارسال کالا برای فروشگاه اینترنتی

تمرکز روی مشتریان فعلی

بخشی از تمرکز شما باید روی مشتریان فعلی باشد. می‌توانید برای حفظ آن‌ها از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • یادداشت و پیامی برای تشکر ارسال کنید؛
  • نظرات و پیشنهادات آن‌ها را جویا شوید؛
  • ابزارهایی را که به کارشان می‌آیند معرفی کنید؛
  • دربارۀ نحوۀ نگهداری از گیاهی که خریده‌اند، نکاتی را به آن‌ها یادآوری کنید؛
  • شرایط تخفیفی برای ایشان در نظر بگیرید.

 

ارسال ایمیل یا پیامک

ایمیل و پیامک هم از راه‌های افزایش وفاداری و برگرداندن مشتریان به مجموعه محسوب می‌شوند. هنگام خرید یا بازدید از سایت تلاش کنید، از کاربران آدرس ایمیل و شماره‌ٔ موبایل دریافت کنید. سپس، با ارسال پیام‌های شخصی‌سازی‌شده برای تبریک تولد و اعیاد مختلف سال، نکات آموزشی، پروموشن یا تشکر خود، تجربۀ کاربری خوب و ماندگاری را برای آن‌ها رقم بزنید. برای اجرای کمپین‌های پیامکی خود، می‌توانید از سرویس تبلیغات پیامکی یکتانت استفاده کنید.

 

برگزاری جشنواره‌های فروش ویژه در مناسبت‌ها و جشن‌ها

در طول سال، مناسبت‌های مختلفی مثل ولنتاین و روز مادر داریم که در آن‌ها، خرید گل‌ها و گیاهان اوج می‌گیرد. در تقویمی، همۀ این رویدادها را مشخص و سعی کنید پیشاپیش برنامه‌ای تبلیغاتی برای آن‌ها بچینید.

 

اشتراک‌گذاری نظرات خریداران قبلی

در تبلیغات یا صفحات اجتماعی خود، نظرات مثبت مشتریان را به اشتراک بگذارید. این کار باعث افزایش اعتماد دیگران به شما خواهد شد و آن‌ها را به خرید ترغیب می‌کند.

 

برگزاری چالش و مسابقه

مسابقه و چالش‌هایی را برگزار کنید و به این بهانه از مخاطبان بخواهید محتوایی مرتبط با برند شما تولید کنند. لزوماً به‌دنبال شرایط پیچیده و جوایز بزرگ نباشید؛ می‌توانید به سادگی از آن‌ها بخواهید تصویری از گلدان یا گل خریداری‌شده را برای شما ارسال کنند یا در صفحات خود به اشتراک بگذارند، شما را فالو کنند یا دوستان خود را منشن کنند.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

نمونه متن برای تبلیغ گل و گیاه

اگر یک متن بد را در شلوغ‌ترین نقطهٔ شهر هم نشان دهید، برای شما سودی نخواهد داشت؛ بنابراین به‌هیچ‌وجه، متن تبلیغات را نادیده نگیرید. اصولاً در هنگام نوشتن متن برای تبلیغ گل و گیاه، می‌توان به ۳ شیوه عمل کرد که در ادامه توضیح می‌دهیم:

۱. از خدمات خود بگویید و همراه با آن مزیتی را ذکر کنید که مخاطب با خرید از شما دریافت می‌کند. به این مثال‌ها دقت کنید:

  • خرید آنلاین انواع باکس گل با تحویل 2ساعته؛
  • فروش انواع گل با ارسال رایگان؛
  • فروش جدیدترین انواع گل طبیعی با قیمت فوق‌العاده؛
  • مشاورۀ رایگان و آموزش دربارۀ نحوۀ نگهداری از گیاهان؛
  • خرید گل و گیاه همراه با آموزش رایگان دربارۀ نگهداری.

۲. می‌توانید روی گیاهی خاص و البته، پرطرفدار تمرکز کنید و بعد از ورود افراد به سایت، آن‌ها را با دیگر محصولات و خدمات خود آشنا کنید. برای مثال:

  • حراج انواع شفلرا سبز و ابلق به مناسبت روز طبیعت؛
  • خرید گلدان‌های گل چینی فقط با هزار تومان به مدت یک‌هفته.

۳. روشی دیگر برای نوشتن متن، آوردن دغدغه و سؤال رایج مخاطبان در آن است. برای مثال:

  • بهترین گل‌ها برای کادوی روز مادر؛
  • 10 ایده برای رشد سریع‌تر گیاه آپارتمانی؛
  • چه گل‌هایی برای هدیه‌دادن به آقایان مناسب هستند؟

 

تبلیغات گل‌ و گیاه را جدی بگیرید تا از رقابت عقب نمانید!

در این مقاله، راهنمایی جامع برای تبلیغات گل فروشی ارائه شد. حال می‌توانید با ذهنی درست و آگاهی کافی برای تبلیغ  و فروش گیاهان خود برنامه‌ریزی کنید و در این بازار رقابتی پیروز شوید. اگر در این مسیر، به مشاوره و راهنمایی بیشتر نیاز داشتید، کارشناسان ما پاسخ‌گوی شما خواهند بود.

منابع:

designhill | alldgt

3.7/5 - (3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرضیه
مرضیه
1 سال قبل

اطلاعات خوبی بود ممنون

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  مرضیه
1 سال قبل

خوشحالیم این مقاله برای شما مفید بوده و ممنون که به ما فیدبک می‌دین 🙂

مینا
مینا
1 سال قبل

مفید بود ممنون

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  مینا
1 سال قبل

خیلی خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده 🙂
ممنون از شما که به ما بازخوردین می‌دین

فاطمه
فاطمه
7 ماه قبل

سلام عالی بود واقعا

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  فاطمه
7 ماه قبل

سلام
خیلی خوشحالیم اینو می‌شنویم 🙂
ممنون که به ما فیدبک می‌دین.

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!