لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

چگونه یک استراتژی ویدیو مارکتینگ موفق داشته باشیم؟

مقالات دیجیتال مارکتینگ | تحریریه یکتانت | تاریخ بروزرسانی : ۱۶ مهر ۱۴۰۲

اگر بنا دارید در هر کاری موفق شوید، یکی از اصلی‌ترین مواردی که باید به آن فکر کنید، داشتن یک استراتژی مدون و دقیق است. ویدیو مارکتینگ هم از این قاعده مستثنی نیست و برای موفقیت در آن باید برنامه و استراتژی مشخص داشته باشید که امروز می‌خواهیم بیشتر درباره آن صحبت کنیم.
همان‌طور که اشاره کردیم برای رسیدن به موفقیت در هر زمینه باید استراتژی و برنامه مشخصی داشته باشید. گاهی این اتفاق در فضای سنتی و آفلاین رخ می‌دهد و گاهی در فضای آنلاین و مدرن امروزی باید با تدوین یک استراتژی دقیق و حرفه‌ای بتوانید به آنچه می‌خواهید برسید.

(چنانچه تمایل به اجرای تبلیغات ویدیویی برای بیزنس خود دارید، می‌توانید از شرایط و تعرفه‌های یکتانت اطلاعات کسب و به آسانی به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید)

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

بدون شک ویدیو بهترین و موثرترین شکل محتواست که تاثیر و نفوذ بسیار خوبی روی مخاطبان دارد. به همین دلیل بازاریابی ویدیویی (Video Marketing) یکی از مهمترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات در دنیای امروز است که اثربخشی بسیار خوبی دارد، ولی برای تولید آن باید زمان زیادی صرف کنید. به همین دلیل اگر بخواهید بدون برنامه بی‌گدار به آب بزنید، ممکن است اثرات منفی ارائه یک محتوای ضعیف تا مدت‌ها گریبان‌گیرتان شود.

از این رو داشتن یک استراتژی ویدیو مارکتینگ اصولی و دقیق کمک می‌کند تا بتوانید به اهداف خود در این زمینه برسید، بلکه باعث می‌شود مخاطبان شما بیشتر شده و نرخ تبدیل خوبی داشته باشید. در ادامه بیشتر می‌خواهیم درباره اهمیت بازاریابی ویدیویی و ایجاد استراتژی ویدیو مارکتینگ صحبت کنیم. (چنانچه قصد یادگیری و آموزش دیجیتال مارکتینگ را دارید، می‌توانید از شرایط برگزاری دوره‌های آکادمی نوا اطلاع کسب نمائید!)

 

اهمیت بازاریابی ویدیویی برای کسب و کارها

در اینکه ویدیو بهترین و اثرگذارترین نوع محتواست و بازاریابی ویدیویی می‌تواند کمک زیادی کند، شکی وجود ندارد. اما سوال اصلی اینجاست که تا چه اندازی ویدیو مارکتینگ اهمیت دارد و آیا همه کسب و کارها به آن نیاز دارند؟ در ادامه به اهمیت بازاریابی ویدیویی و داشتن استراتژی ویدیو مارکتینگ می‌پردازیم.

  1. افزایش نرخ تبدیل: همان‌طور که اشاره کردیم بازاریابی ویدیویی به دلیل اثرگذاری زیادی که دارد سرنخ‌های بیشتر و با کیفیت‌تری برای شما به ارمغان می‌آورد. از این رو ترافیکی که وارد سایت شما یا صفحه فرود می‌شود قابل توجه بوده و در نتیجه نرخ تبدیل خوبی برای‌تان رقم می‌خورد.
  2. بهبود ROI: نرخ بازگشت سرمایه یکی از مهمترین شاخص‌های کلیدی عملکرد است که در تدوین استراتژی ویدیو مارکتینگ یا هر استراتژی دیگری به آن توجه ویژه‌ای می‌شود. براساس آمار، 83 درصد کسب و کارهایی که از بازاریابی ویدیویی بهره برده‌اند، نرخ بازگشت سرمایه بهتری داشته‌اند.
  3. افزایش اعتماد: یکی از مهمترین اهداف ما در بازاریابی محتوایی (Content Marketing) جلب اعتماد مخاطبان و افزایش آن در جریان یک رابطه بلند مدت است. ویدیو مارکتینگ به عنوان یکی از اصلی‌ترین زیرمجموعه بازاریابی محتوایی کمک می‌کند تا بتوانید بیشتر اعتمادسازی کنید.
  4. رفاقت با گوگل: گوگل عاشق ویدیو و محتوای ویدیویی است و وقتی با این فرمت بتوانید مخاطبان بیشتری جذب کنید که به شما اعتماد دارند، از سوی گوگل به عنوان یک سایت معتبر و باکیفیت شناخته می‌شوید.
  5. حضور در گوشی‌های موبایل: امروزه بیشتر کاربران اینترنت از طریق گوشی‌های هوشمند خود به محتوای آنلاین دسترسید ارند و حتی تماشای محتوای ویدیویی در بستر وب از تلویزیون نیز پیشی گرفته است. بنابراین با بازاریابی ویدیویی به خوبی می‌توانید در بستر موبایل نیز کنار مخاطبان‌تان باشید.
  6. افزایش میزان مشارکت: تمام تلاش ما در بازاریابی محتوایی و به‌ویژه ویدیو مارکتینگ این است که نرخ تعامل و مشارکت (Engagement) مخاطبان را افزایش دهیم تا نه‌تنها موتورهای جستجو و الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی عاشق ما شوند، بلکه بتوانیم میزان فروش‌مان را بیشتر کنیم.
  7. به اشتراک‌گذاری زیاد: محتوای ویدویی به ویژه اگر جذاب و کاربردی باشد، نرخ به اشتراک گذاری بالایی دارد. کاربران دوست دارند محتوای ویدیویی جذاب را به سرعت وایرال کنند.
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

مقاله پیشنهادی : ویدئو مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

ایجاد استراتژی ویدیو مارکتینگ در 9 مرحله

مراحل استراتژی ویدیو مارکتینگ

برای تدوین هر استراتژی، باید مراحل مشخص و استانداری را پشت سر بگذارید تا بتوانید یک برنامه و نقشه راه دقیق و اصولی داشته باشید. در مورد استراتژی ویدیو مارکتینگ نیز می‌توانید در 9 مرحله برنامه دقیق خود را مشخص کنید که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

  1. هدف‌گذاری و پرسونای مخاطب: در مرحله اول باید مشخص کنید به طور کلی هدف‌تان از ویدیو مارکتینگ چیست و می‌خواهید به کجا برسید. باید هدف‌های خود را به موارد کوتاه، میان و بلند مدت تقسیم کنید. معمولا برای هدف‌گذاری از مدل جهانی SMART یا 5S استفاده می‌شود. اما در بخش بعدی بای مشخص کنید مخاطبان هدف شما چه افرادی هستند، چه ویژگی‌هایی فردی و رفتاری دارند، چه محتوایی دوست دارند، چه زمانی به محتوای من دسترسی پیدا می‌کنند و از چه کانال‌هایی محتوا را به دست می‌آورند.
  2. شناسایی بازار و تحلیل رقبا: بدون تحقیقات بازار و شناسایی درست وضعیت حاکم، نیاز مشتریان و تحلیل رقبا نمی‌توانید کمپین‌های موفقی داشته باشید. این کار به شما کمک می‌کند تا بفهمید دقیقا چه سهمی از بازار را باید به دست آورید، رقبا چه فعالیت‌ها و موفقیت‌هایی دارند، مزایای رقابتی شما و آنها چیست، چه محصولاتی نیاز بازار است و رفتار مشتریان آنها چگونه است.
  3. موضوع و نوع محتوای ویدیویی: تعیین هدف و مخاطبان هدف به شما کمک می‌کند تا در استراتژی ویدیو مارکتینگ خود تعیین کنید چه نوع محتوای ویدیویی با چه موضوع و مضمونی بیشتر مورد پسند مخاطبان قرار گرفته و آنها را مجاب می‌کند تا مشتری شما شوند و ویدیوها را به اشتراک بگذارند.
  4. بودجه‌بندی: هزینه کردن زیادی هیچ وقت به معنای موفقیت نبوده است و بسیار از کمپین‌ها با هزینه‌های گزاف شکست خورده‌اند و در مقابل کمپین‌هایی با هزینه 5 میلیون تومانی توانسته‌اند فروش 80 میلیون تومان را رقم بزنند. مهمترین نکته در بازاریابی ویدیویی این است که بدانید تولید ویدیو کار ساده و ارزانی نیست، ولی باید روش‌ها و افرادی را انتخاب کنید که با بودجه‌بندی مناسب بتوانید به خروجی مطلوب برسید.
  5. مشخص کردن تیم و شرح وظایف: یکی از مهمترین مواردی که در استراتژی ویدیو مارکتینگ مشخص می‌شود، تیم اجرایی و شرح وظایف هر کدام است. بسته به اهداف و ابعاد کسب و کارتان ممکن است این تیم چند نفر داخل مجموعه شما باشند یا اینکه ممکن است کار را به یک تیم قدرتمند بیرونی برون‌سپاری کنید. اما به هر حال باید تیم شما کامل مشخص باشند و شرح وظایف هر کدام را به آنها توضیح دهید.
  6. برندسازی: حواستان باشد آنقدر سرگرم محتوای ویدیوهای خود نشوید که از برندسازی غافل شوید. هنوز برندینگ بخش مهمی از برنامه بازاریابی شماست و باید حواستان باشد که هیچ وقت آن را فراموش نکنید و یکپارچگی و برندسازی را در تمام ویدیوهای خود حفظ کنید.
  7. بهینه‌سازی ویدیو برای پلتفرم‌های مختلف: قطعا برای اینکه بتوانید مخاطبان بیشتری جذب کنید و از سوی دیگر با توجه به منابع صرف شده برای تولید محتوایی بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید، تمایل دارید از محتوای خود در کانال‌ها و بسترهای مختلف استفاده کنید. به همین دلیل باید ویدیوی شما متناسب با هر کانال توزیع بهینه‌سازی شود.
  8. انتشار در بهترین پلتفرم و بهترین زمان: شما باید در استراتژی خود رسانه مناسب برای انتشار و توزیع محتوا را با توجه به مخاطبان هدف خود مشخص کنید. از سوی دیگر باید ببینید بهترین زمان برای انتشار ویدیو چه زمانی است که باعث می‌شود تا بیشترین بازدید و تعامل را داشته باشد. ضمن اینکه گاهی لحن و سبک رسانه‌ها با هم متفاوت است و باید این موضوع را در ویدیوهای خود در نظر بگیرید.
  9. تعیین شاخص‌های کلیدی عملکرد: شما در استراتژی خود باید شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را مشخص کنید تا بتوانید در انتها براساس آمار و ابزارهای تحلیلی ببینید که به کدام‌ آنها رسیده‌اید. ضمن اینکه می‌توانید ارزیابی کنید کجا مشکل داشته یا بهتر است کجا سرمایه‌گذاری کنید.
مقاله پیشنهادی : آموزش روش های ساخت گیف

جمع بندی
بازاریابی ویدیویی یکی از بهترین و موثرترین روش‌هایی است که به عنوان زیرمجموعه بازاریابی محتوایی می‌توانید سراغ آن بروید. اما اگر می‌خواهید موفق شوید باید در 9 مرحله یک استراتژی ویدیو مارکتینگ قوی تدوین کنید که نقشه راه و برنامه‌ آینده شما باشد و تلاش کنید به آن برسید. (در مقاله دیگری از بلاگ یکتانت درباره ساخت تبلیغات ویدیویی به صورت گام به گام توضیح داده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم آن را نیز بخوانید)

 

با تبلیغات ویدیویی یکتانت، شکوه و عظمت خودتان را در پربازدیدترین وب‌سایت‌ها نشان دهید!

با تبلیغات ویدیویی یکتانت، شکوه و عظمت خودتان را در پربازدیدترین وب‌سایت‌ها نشان دهید!

مشاهده تعرفه‌ها arrow-left

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

به جذابیت ویدیو، به کیفیت همسان!