فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

تبلیغات CPA چیست؟ مزایا و معایب تبلیغات هزینه به ازای اقدام

سایر مقالات | سها کاکا | تاریخ بروزرسانی : ۲۳ آذر ۱۴۰۱

تبلیغات cpa چیست

تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ، امروزه برای بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین تغییردهنده بازی بوده است. در روش‌های سنتی‌تر جذب مشتری و مخاطب مانند بازاریابی PPC (پرداخت به ازای کلیک) و CPM (هزینه به ازای هر میلیون) که هنوز هم بسیار رایج‌اند، شما به ازای هر کلیک، چه به لید تبدیل شود چه نه، هزینه پرداخت می‌کنید. این شاید برای کسب‌وکارهایی که تازه شروع به کار کرده‌اند چندان مناسب نباشد و نمی‌تواند ROI مناسبی را برای آن‌ها رقم بزند. کلیک‌ها وقتی باارزش می‌شوند که برای شما آورده‌‌ی مالی نیز داشته باشند.

اما اگر فقط وقتی که به لیدهای واقعی می‌رسید ملزم به پرداخت هزینه باشید، چقدر بهتر می‌توانید در بودجه‌های بازاریابی خود سرمایه‌گذاری کنید. تبلیغات CPA (هزینه به ازای هر اقدام) دقیقاً این کار را انجام می‌دهد. این بازاریابی یک روش مقیاس‌پذیر برای افزایش ROI ارائه می‌دهد که با حداقل خطرات و هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه همراه است. در این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر توضیح مفصل اینکه «تبلیغات CPA چیست؟»، به موضوعات مرتبط با آن نیز بپردازیم.

سعی کردیم موارد زیر را پوشش دهیم تا اطلاعات کاملی در مورد این شیوه از تبلیغات کسب کنید.

تبلیغات CPA چیست؟

این نوع از تبلیغات که مخفف Cost Per Action می‌باشد، نوعی از بازاریابی وابسته (افیلیت مارکتینگ) است که در آن شما فقط وقتی هزینه پرداخت می‌کنید که کاربر اقدام خاصی را که تعریف کرده‌اید انجام دهد. این اقدام خاص می‌تواند خرید یک محصول یا خدمات، پر کردن یک فرم، تماشای یک ویدیو، کلیک روی دکمه دانلود، ورود به صفحه لندینگ و… باشد. شما این مبلغ را باید به پلتفرمی پرداخت کنید که تبلیغات شما را میزبانی می‌کند که یا موتورهای جستجو مثل گوگل هستند یا سایر ناشران اینترنتی؛ بنابراین این روش می‌تواند هم برای سایت میزبان و هم برای شما بسیار سودآور باشد.

اکثر مشاغل آنلاین که از تکنیک‌های تبلیغات CPA استفاده می‌کنند با افراد مشهور، تأثیرگذار یا برندهای برتر صنعت خود به عنوان زیرمجموعه همکاری می‌کنند. این روش به افراد وابسته با مخاطبان زیاد اجازه می‌دهد تا محصولات یا خدمات یک برند را برای دنبال‌کنندگان یا طرفداران خود تبلیغ کنند تا برای خود و همچنین کسب‌وکاری که با آن در حال همکاری هستند، کسب درآمد داشته باشند.

بهتر است این نکته را هم بدانید که قیمت این تبلیغات در مقایسه با CPM یا CPC می‌تواند بالاتر باشد. این به این دلیل است که انجام تبدیل یا سرنخ بسیار سخت‌تر اتفاق می‌افتد و نادر است.

بیشتر بخوانید: با بهترین روش‌های تبلیغ فست فود آشنا شوید!

 

تبلیغات CPA چگونه کار می‌کند؟

وقتی که نحوهٔ عملکرد و اینکه چه عواملی در این شیوه از تبلیغ مشارکت دارند را تجزیه و تحلیل کنیم، درمی‌یابید که شیوهٔ کارکرد آن ساده است.  این عوامل را در ادامه برای شما آورده‌ایم و با مثال روند کار را توضیح داده‌ایم:

  • شرکت وابسته (افلیت) یا ناشر: شرکت وابسته که می‌تواند بلاگر یا اینفلوئنسر، سایت معتبر و برند تجاری باشد، با هدایت ترافیک به سایت تبلیغ کننده و ایجاد یک تبدیل خاص کمیسیون دریافت می‌کند.
  • کسب و کار یا تبلیغ کننده: برندی که می‌خواهد با یک شرکت وابسته همکاری کند تا ترافیک با کیفیت را به وب‌سایت خود هدایت کند و با ایجاد تبدیل‌ها،‌ فروشش افزایش یابد.
  • شبکه CPA: پلتفرمی که شرکت‌های وابسته را که می‌خواهند از طریق تبلیغ محصولات کسب درآمد کنند و کسب‌وکارهایی که می‌خواهند محصولاتشان تبلیغ شود، گرد هم می‌آورد.

نحوه کار تبلیغات cpa

فرض کنید یک وبلاگ نویس محبوب آشپزی به نام لیزا از مشترکین یوتیوب و خوانندگان وبلاگ طرفداران و مخاطبان خوبی دارد. او یاد گرفته که چگونه یک وبلاگ راه‌اندازی کرده و از طریق آشپزی در آشپزخانه خود، امرار معاش کند. او دستورالعمل‌های جدید را امتحان می‌کند و برندها و محصولات خاصی را به مخاطبان خود پیشنهاد می‌دهد. لیزا با توسعه‌ی وبلاگ و افزایش ترافیک با کمک استراتژی‌های بازاریابی، به جمعیتی از آشپزهای مشتاق رسیده است که خواستار خرید محصولات و ابزارهایی هستند که لیزا در آشپزی خود به کار می‌برد.  

شرکت دیگری که صاحب کسب و کار Easy Cooking است، ابزارهای آشپزخانه‌ی باکیفیت تولید می‌کند؛ از تخته‌های برش و فنجان‌های اندازه‌گیری گرفته تا همزن‌ها و غذاسازهای حرفه‌ای. آن‌ها به دنبال گسترش دامنه بازاریابی خود هستند و دوست دارند از مخاطبان سرآشپزهای نوپا مثل لیزا استفاده کنند. یک شبکه‌ی بازاریابیِ CPA، لیزا و Easy Cooking را به هم مرتبط می‌کند.

کسب‌وکارهای آنلاین مانند Easy Cooking از شبکه‌های CPA برای یافتن تأثیرگذارانی مانند لیزا و شراکت با آن‌ها استفاده می‌کنند. اینفلوئنسرهایی مانند لیزا که می‌خواهند با انجام کاری که دوست دارند و جذب مخاطبانشان، پول در بیاورند، می‌توانند به شبکه‌های CPA مراجعه کرده تا شرکت‌هایی را پیدا کنند که می‌خواهند برای استفاده و تبلیغ محصولاتشان به او پول پرداخت کنند. لیزا مخاطبان خود را به وب‌سایت Easy Cooking می‌فرستد و برای هر فروش یا تبدیل لید، کمیسیون می‌گیرد. به نوبهٔ خود، Easy Cooking از ترافیک ارجاعی از سمت لیزا درآمد کسب می‌کند. این یک بازی برد-برد است.

بیشتر بخوانید: با برترین سایت های پربازدید برای تبلیغات آشنا شوید!

 

فرمول محاسبه هزینه تبلیغات به ازای اقدام (CPA)

هزینهٔ هر اقدام برای یک تبلیغ کننده را می‌توان با تقسیم کل هزینه کمپین تبلیغات بر تعداد اقدامات موفق انجام شده تعیین کرد.

 

فرمول محاسبه هزینه تبلیغات به ازای اقدام

 

بیایید به عنوان مثال به شرکت Easy Cooking نگاه کنیم. اگر Easy Cooking  هزار دلار برای یک کمپین تبلیغات خرج کند و ۲۵ تبدیل موفقیت آمیز را در فرم ثبت نام برای یک کتاب الکترونیکی دستور غذا به دست آورد، هزینه هر اقدام ۴۰ دلار است.

خوب است بدانید که هزینهٔ هر اقدام بسته به صنعت متفاوت است، گوگل ادوردز گزارش می‌دهد که:

  • میانگین هزینه هر اقدام در همه صنایع به طور میانگین 48.96 دلار است.
  • صنعت خودرو با 33.52 دلار کمترین CPA را دارد.
  • فناوری بالاترین CPA را با 133.52 دلار دارد.
  • 10 درصد برتر تبلیغ کنندگان دارای CPA تا پنج برابر بهتر از میانگین هستند.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

انواع تبلیغات CPA

انواع مختلفی از تبلیغات پرداخت به ازای اکشن وجود دارد که عبارتند از:

  • مدل تبلیغات CPL

هزینه به ازای هر لید (Cost Per Lead)، یک مدل قیمت گذاری دیجیتال مارکتینگ است که به موجب آن تبلیغ‌کننده برای هر سرنخ یا لید تولید شده، قیمت از پیش تعیین شده‌ای را پرداخت می‌کند. در واقع زمانی که کاربر روی تبلیغ کلیک می‌کند، به وب‌سایت آن کسب‌وکار هدایت می‌شود که در کمپین تبلیغاتی مورد نظر شرکت کند. حالا چه عضویت در سایت یا خبرنامه باشد یا استفاده از کد تخفیفی که فقط برای مدت محدودی در دسترس است و… اگر کاربر تصمیم بگیرد که آن عمل خاص را انجام دهد، سرنخ ایجاد شده است و پس ‌از آن ناشر (سایت میزبان یا همان وابسته) طبق توافق از قبل تعیین شده کمیسیون دریافت می‌کند.

 

  • مدل تبلیغات CPO

هزینه به ازای هر سفارش (Cost Per Order)، برای محاسبهٔ میانگین هزینه تبلیغات در هر سفارشی که کاربر انجام می‌دهد، استفاده می‌شود. از جملهٔ این هزینه‌ها می‌توان به هزینه‌های تبلیغات و حمل و نقل اشاره کرد. یک تبلیغ کننده تنها زمانی هزینه پرداخت می‌کند که خرید واقعی انجام شود و اغلب در بازاریابی وابسته انجام می‌شود. نحوهٔ محاسبه این مدل، تقسیم کل هزینه‌های تبلیغاتی به تعداد سفارش‌هاست. برای مثال: یک کمپین تبلیغاتی اینترنتی 500 دلار هزینه دارد و 50 فروش ایجاد می‌کند. 500/50 معادل 10 دلار می‌شود که هزینهٔ هر سفارش است. 

مدل هزینه به ازای هر سفارش نسبت به سایر گزینه‌های پرداخت باعث کارمزدهای بالاتری می‌شود، چون مرحله سخت‌تری را در قیف فروش طی می‌کند؛ بنابراین کسب درآمد از این طریق برای شرکت‌های وابسته نسبت به سایر مدل‌های قیمت گذاری، می‌تواند بیشتر باشد.

 

  •  مدل تبلیغات CPS

هزینه به ازای فروش (Cost Per Sale)، معیاری است که توسط تیم‌های تبلیغاتی برای تعیین هزینه‌ی هر فروش ایجاد شده توسط یک تبلیغ خاص استفاده می‌شود. درک و ردیابی CPS به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که اقداماتی را برای کاهش هزینه‌های خود انجام دهند و در نتیجه سود را افزایش داده و بهره‌وری را بهینه کنند. CPS را می‌توان با تقسیم کل پولی که شرکت برای کمپین تبلیغاتی هزینه کرده است، بر مجموع همهٔ فروش‌های انجام شده محاسبه کرد.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

مزایا و معایب تبلیغات CPA (پرداخت به ازای اکشن)

در مقایسه با سایر کانال‌های بازاریابی آنلاین، تبلیغات هزینه به ازای اقدام مزایا و معایبی دارد که با هم بررسی می‌کنیم.

 

مزایای تبلیغات CPA

۱. راه‌اندازی کمپین‌های CPA بسیار آسان است

شما فقط به یک وب‌سایت و یک شبکهٔ CPA نیاز دارید و سرمایهٔ بسیار کمی از قبل لازم است. با استفاده از وب‌سایت خود و انتخاب یک پیشنهاد از پلتفرم مربوطه، می‌توانید بلافاصله از سایت‌های وابسته ترافیک بگیرید.

 

۲. می‌تواند مخاطبان شما را گسترش دهد

در این روش با دسترسی به مخاطبان شرکت‌های وابسته، با گسترش مشتریان، محصولات خود را در مقابل دیدگان بیشتری قرار می‌دهید. این روش به ویژه در صورتی مؤثر است که بخواهید به مخاطبان جدید دسترسی یابید.

 

۳. بسیار کم‌خطر است

از آنجایی‌ که تبلیغات هزینه به ازای اقدام یک تکنیک بازاریابی مبتنی بر عملکرد است، ریسک آن برای شرکت‌ها و شرکت‌های وابسته بسیار کم است. هم شما و هم شرکت‌های وابسته که با آن‌ها شریک هستید، هر دو در صورتی کسب درآمد می‌کنید که به نتیجهٔ مطلوب برسید. این باعث می‌شود که شرکت‌های وابسته به نمایندگی از شما تبلیغات کنند (برای به دست آوردن کمیسیون خود)؛ در حالی‌ که شما تنها زمانی هزینه را پرداخت می‌کنید که هدف مورد نظرتان محقق شده باشد.

 

۴. ROI بالاتری ایجاد می‌کند

تبلیغات هزینه به ازای اقدام 16 درصد از کل تبلیغات آنلاین را ایجاد می‌کند. این بدان معناست که این نوع کمپین‌های تبلیغاتی کیفیت بهتری از ترافیک را به همراه دارند و ارزش بهتری نسبت به بسیاری از منابع ترافیک ارائه می‌دهند.

۵. شهرت برند شما را افزایش می‌دهد

علاوه بر افزودن مشتریان جدید، شراکت با شرکت‌های وابسته نیز می‌تواند شهرت و شناخت برند شما را افزایش دهد. این می‌تواند برندتان را به عنوان یکی از رقبای برتر در صنعت شما مستحکم کند که می‌تواند بر فروش و حضور دیجیتال شما تأثیر مثبت بگذارد. همچنین اعتماد مصرف‌کنندگان به برند و مجموعه خدمات یا محصولات شما را بهبود می‌بخشد.

 

۶. وفاداری بیشتر مشتری 

اگر مخاطب درست هدف گرفته شود و بر آن‌ها نظارت شود، امکان جذب کاربران به‌مراتب وفادارتر و باکیفیت‌تری فراهم خواهد شد که کسب درآمد از آن‌ها ساده‌تر از دیگران است و تعامل بیشتری با برند شما خواهند داشت.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

معایب تبلیغات CPA

کلاه برداری

برخی از برنامه‌های CPA کلاه‌برداری صرف هستند. برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام این نوع برنامه‌ها، همیشه باید شرایط و ضوابط را به دقت بخوانید و به محض رسیدن به حداقل آستانه پرداخت، درخواست پرداخت کنید.

 

رقابت سخت

افراد زیادی جذب این شکل از تبلیغات می شوند و رقابت، اغلب از سوی بازاریاب‌های بسیار با تجربه، می‌تواند بسیار سخت باشد. هر کسی که می‌خواهد موفق باشد باید در رابطه با تبلیغات cost per action چیزهای بیشتری بداند.

احتمال اینکه مصرف‌کننده همان بار اولی که تبلیغی را می‌بیند، اکشنی که مدنظر است را انجام ندهد، خیلی زیاد است زیرا اثرگذاری تبلیغات تنها در صورتی است که تبلیغات تعداد دفعات بیشتری توسط کاربر دیده شود. همچنین در این روش تبلیغاتی گستره‌ی مخاطبان نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی گاهی کمتر است.

 

تبلیغات هزینه به ازای اقدام (CPA) برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

کسب‌وکارهای کوچک یا آن‌هایی که تازه راه‌اندازی شده‌اند، بدیهی است که بیشتر تمرکزشان بر بازگشت سرمایه باشد و در جستجوی روش‌های مناسب برای رسیدن به این هدف هستند؛ بنابراین تبلیغات پرداخت به ازای اکشن می‌تواند بهترین انتخاب باشد. این روش نتایج ملموس و بهینه‌تری برای شما رقم می‌زند. شما در حالی که برند خود را در سطح گسترده‌تری مطرح می‌کنید، هم‌زمان روابطی بسیار سودمند نیز با وب‌سایت‌های وابسته (افیلیت) می‌سازید که این در آینده برای شما مفید خواهد بود.

علاوه بر کسب‌وکارهای نوپا، تبلیغات CPA برای هر کسب و کاری که در فضای آنلاین حضور دارد می‌تواند انتخاب خوبی باشد چون نتایج برنامه‌های تبلیغاتی در آن قابل‌اندازه‌گیری است. به طور کلی، تمامی کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، برای بیشتر دیده شدن و آگاهی از برند، افزایش فروش یا رسیدن به سایر نتایج مورد نظر خود می‌توانند از این روش استفاده کنند.

 

در اجرای تبلیغات CPA به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اگرچه این شیوهٔ تبلیغ نسبت به سایر تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ دارای ریسک‌های کمتر و پاداش‌های بالاتری است، اما روش بی‌خطری نیست. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا به استراتژی شما کمک کند بهترین عملکرد ممکن را داشته باشید.

 

۱. مطابق با هدف خود اکشن را تعیین کنید

شما باید اکشن موردنظر را براساس نیازها و اهداف بازاریابی خود تعیین کنید و از این طریق بسنجید تعامل مخاطب با شما چگونه خواهد بود تا بتوانید به بهبود آن بپردازید.

 

۲. پیام خود را دقیق تنظیم کنید

ممکن است یک شرکت وابسته در تبلیغ و بازاریابی محصول شما کارش را به خوبی انجام دهد؛ اما اگر کاربری در صفحه شما بیاید و مجبور نباشد خرید خود را تکمیل کند، این ضرر متوجه شماست. پیام‌رسانی باکیفیت بالا کلید تبدیل کاربران است. شما باید مطمئن شوید که ارزش یک محصول خاص را به‌طور کامل منتقل می‌کنید. اطمینان حاصل کنید که پیام شما با زبانی که شرکت وابستهٔ شما استفاده می‌کند مطابقت دارد. بااین‌وجود کاربران پس از شروع فرآیند خرید هرگز سردرگم نمی‌شوند.

 

 ۳. اهداف متعددی را تعیین کنید

هدف نهایی شما ممکن است این باشد که یک کاربر محصولی را خریداری کند یا برای به‌روزرسانی خبرنامه یا ایمیل شما ثبت‌نام کند؛ اما تعیین اهداف چندگانه می‌تواند به شما کمک کند رفتار کاربر را در سایت خود دنبال کنید تا صفحات فرود خود را بهبود ببخشید، دسترسی خود را بیشتر گسترش دهید و افزایش فروش داشته باشید.

 

 ۴. همیشه از تست A/B استفاده کنید

تشخیص اینکه آیا صفحهٔ فرود تجربه مناسبی را برای کاربر فراهم می‌کند، غیرممکن است. به همین دلیل است که تست A/B بسیار مهم است. این به شما امکان می‌دهد چندین مدل صفحه فرود مختلف را با تفاوت‌های عمده یا جزئی آزمایش کنید. شما می‌توانید از رفتار کاربران خود چیزهای زیادی یاد بگیرید و بهترین صفحه فرود ممکن را ایجاد کنید. هنگامی که یک صفحهٔ فرود دارید که عملکرد خوبی دارد، آزمایش را متوقف نکنید. همیشه تکنیک‌های جدیدی برای بهبود موفقیت‌های شما وجود دارد.

 

۵. بودجه‌ی خود را در نظر بگیرید

هنگامی‌ که داده‌های مفیدی را از اولین کمپین تبلیغاتی خود به دست آوردید، می‌توانید شروع به درک نحوه‌ی تنظیم بودجه CPA خود کنید. ممکن است متوجه شوید که می‌توانید بودجهٔ خود را افزایش دهید که می‌تواند منجر به قرار گرفتن در معرض تأثیرگذاران و بازاریاب‌های وابسته با مخاطبان و دسترسی بیشتر شود و در نتیجه به میزان قابل‌توجهی ROI شما را افزایش دهد؛ اما اگر بودجه‌ٔ محدودی دارید آن را صرف اهدافی کنید که در الویت قرار دارند و زمانی که بودجه‌تان افزایش پیدا کرد، کمپین خود را راه‌اندازی کنید.

 

۶. استراتژی‌های دیگر بازاریابی دیجیتال خود را متوقف نکنید

تبلیغات پرداخت به ازای اکشن یک راه عالی برای رشد کسب‌وکار شما و افزایش فروش است؛ اما زمانی که این استراتژی را با کمپین‌های بازاریابی دیجیتال موجود خود ترکیب کنید، اغلب بهترین نتایج را خواهید دید. به بررسی تبلیغات دیجیتال خود برای استراتژی‌های برنده ادامه دهید و از هر بردی که با یک کمپین تجربه می‌کنید برای بهبود دیگری استفاده کنید.

 

۷. از تبلیغات همسان استفاده کنید

تنها راه جذب مشتری تبلیغات پر سروصدا نیست. این روزها تبلیغات همسان یا آن‌هایی که شبیه رنگ، طرح‌بندی و تم وب‌سایت شما هستند، طرفداران بیشتری دارند و بسیار ترند شده‌اند. تبلیغات همسان دو برابر بیشتر از تبلیغات بنری منجر به تمرکز بصری می‌شوند؛ بنابراین با ترکیب تبلیغات خود و یک طراحی وب باکیفیت بالا، تبدیل‌های بیشتری را برای خود رقم بزنید.

 

۸. استخدام یک مدیر وابسته را در نظر بگیرید

مدیران وابسته می‌توانند با انجام اقدامات زیر به شما به‌عنوان تبلیغ‌کننده کمک کنند:

  •  شما را با وابستگان با عملکرد برتر در جایگاه خود مرتبط می‌کند.
  •  ایده‌های تبلیغاتی جدید برای محصولات خاص ارائه می‌دهد.
  • پیام‌های برند و به‌روزرسانی‌های محصول را به شبکه CPA ارسال می‌کند.
  • قراردادهایی را با شرکت‌های وابسته منعقد کرده و بر بازگشت سرمایه نظارت دارد.
  • شما را راهنمایی می‌کند تا با بهترین برنامه‌ها و وب‌سایت‌های وابسته همکاری کنید.

 

 ۹. از شبکه‌های CPA با پیشینه‌ی بد اجتناب کنید

قبل از اینکه وارد هر شبکه بازاریابی وابسته به CPA شوید، نظرات را بخوانید. به خاطر داشته باشید که هیچ شبکه‌ای امتیاز رضایت ۱۰۰ درصدی نخواهد داشت؛ بنابراین یک یا دو شکایت نباید شما را بترساند.

 

۱۰. نتیجه‌گیری از آمار و ارقام

با دنبال کردن نتایجی که از کمپین‌های قبل کسب می‌کنید، می‌توانید به بهبود و کیفیت هر چه بیشتر کمپین‌های تبلیغاتی خود در آینده کمک کنید.

 

سخن آخر

اگر می‌خواهید دسترسی به وب سایت خود را گسترش دهید، بازدهی بالایی از سرمایه داشته باشید و تأثیر واقعی تلاش‌های بازاریابی را در کسب‌وکار خود احساس کنید، تبلیغات CPA را در برنامه‌های استراتژیک خود بگنجانید. امیدواریم با خواندن این مقاله به اطلاعات خوبی در این باره رسیده باشید و در کسب‌وکار خود از آن بهره ببرید. باعث خوشحالی‌ است که نظرات و پیشنهادهای خود را با ما در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

 

منابع: fool.com, bigcommerce, wordstream, theonlineadvertisingguide

3.7/5 - (10 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MohammadRezaTayeb
MohammadRezaTayeb
1 سال قبل

بابت تهیه این مقاله از شما سپاسگزارم خیلی جامع و کامل بود

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  MohammadRezaTayeb
1 سال قبل

سلام
ممنون از شما که به ما بازخورد می‌دین 🙂

ستاره
ستاره
1 سال قبل

CPA میشه: cost- per- acquision نه cost per act

با تشکر

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  ستاره
1 سال قبل

سلام
وقت بخیر
وقتی در تبلیغات، ما یه اقدام مشخصی رو تعریف می‌کنیم که به‌ازای اون هزینه کنیم، به سراغ متریکی به‌نام CPA برای اندازه‌گیری عملکرد می‌ریم. CPA معیاری برای اندازه‌گیری و قیمت‌گذاری اون اقدامه. حالا این اقدام می‌تونه پرکردن یه فرم باشه یا خرید محصول. به همین خاطر، به اون Cost Per Action یا همون هزینه به‌ازای اقدام می‌گیم.
وقتی قراره ببینیم هزینهٔ جذب هر مشتری چقدر بوده و این هزینه رو با بهینه‌سازی فعالیت‌هامون کم کنیم، به سراغ CAC یا Customer Acquisition Cost می‌ریم که به ما می‌گیم هر جذب چقدر برای ما آب خورده.
برای آشنایی بیشتر با CAC و تفاوت اون با CPA، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ زیر رو مطالعه کنین:
هزینه جذب مشتری یا CAC چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟

حسین
حسین
1 سال قبل

سلام ، من یه اپلیکیشن موسیقی به نام هامرِد طراحی کردم که آموزش ساز های موسیقی را با همکاری اساتید مختلف در آن گذاشتم ، می خواستم بپرسم ، ببینم شما تبلیغات CPA برای فروش اشتراک در داخل اپلیکیشن برای این آموزش ها انجام میدید؟

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  حسین
1 سال قبل

سلام
وقت بخیر
شما می‌تونین از تبلیغات CPA برای گرفتن لید استفاده کنین؛ یعنی اطلاعات مشتریان راغب رو بگیرین و در مرحلهٔ بعد، برای فروش با آن‌ها تماس بگیرین.
برای اینکه در این زمینه شما رو راهنمایی کنیم، لطفاً شماره‌تلفن خودتون رو بنویسین تا در اولین فرصت، کارشناسان ما با شما تماس بگیرن.

رضا فرهادی
رضا فرهادی
6 ماه قبل

سلام و وقت بخیر
من چند پکیج آموزشی در زمینه کریپتوکارنسی ها ضبط کردم، میخواستم ببینم آیا شما میتوانید خدمات CPS به من بدهید؟ یعنی پرداخت در ازای خرید؟

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  رضا فرهادی
5 ماه قبل

سلام
وقت بخیر

شما می‌تونین از تبلیغات درون اپلیکیشنی یکتانت استفاده کنین. در این کمپین شما می‌تونین مشخص کنین به‌ازای اقدامی مشخص مثل خرید دوره، هزینهٔ تبلیغات از حساب شما کسر بشه. تبلیغات پکیج آموزشی شما در ۱۰ هزار اپلیکیشن ایرانی نمایش داده می‌شه. محتوای تبلیغاتی شما می‌تونه ویدئو یا تصویر باشه.
برای آشنایی بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم به «راهنمای تبلیغات درون اپلیکیشنی» مراجعه کنین.

در کنار تبلیغات درون اپلیکیشنی، شما می‌تونین از چاوش (زیرمجموعهٔ یکتانت) هم استفاده کنین. چاوش پلتفرم همکاری در فروشه که به شما اجازه می‌دهد درصد مشخصی از فروش رو به‌عنوان کمیسیون به فروشنده‌ها پرداخت کنین.

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!