لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

بررسی روش‌های تبلیغات عطاری + ۱۰ نمونه متن تبلیغ عطاری

مقالات دیجیتال مارکتینگ | نیکان حیدری | تاریخ بروزرسانی : ۳ دی ۱۴۰۲

بررسی روش‌های تبلیغات عطاری + ۱۰ نمونه متن تبلیغ عطاری

کسب‌وکار شما سنتی است، با داروهای گیاهی سروکار دارید، با علمی سروکار دارید که قدمت آن به هزاران سال قبل می‌رسد؛ ولی آیا اجباری وجود دارد که برای بیشتر دیده‌شدن و تبلیغات هم سراغ راهکارهای سنتی بروید؟
البته که باید از کانال‌های سنتی هم استفاده کنید؛ ولی در کنار آن، نباید از فضای دیجیتال و کانال‌های کارآمد آن غافل شوید.

در این‌ مقاله، به شما می‌گوییم که چطور بهترین کمپین‌های تبلیغات عطاری را اجرا کنید و نتیجۀ خوب بگیرید. پس در ادامه همراه ما بمانید.

 

۶ روش برای تبلیغات عطاری با کمک تبلیغات دیجیتال!

برای اینکه کمپین‌ تبلیغات دیجیتال بیشترین بازدهی را داشته باشد، باید قبل از اجرای آن‌، تکلیف برخی چیزها را روشن کنید:

  • بازار هدف شما کجا است؟ مخاطبان هدف تبلیغات شما چه کسانی هستند؟
  • عطاری شما چه مزیت به‌خصوصی دارد که کسب‌وکارتان را از رقبا متمایز می‌کند؟
  • دوست دارید مردم شما را به چه چیزی بشناسند؟ کسب‌وکاری که با کیفیت‌ترین اجناس را می‌فروشد؟ کسب‌وکاری که محصولات آن کامل است و همه‌چیز دارد؟ یا کسب‌وکاری که قیمت‌هایش از همه‌جا کمتر است؟ شاید هم بخواهید شما را به‌عنوان مشاوری متخصص بشناسند که محصول اصل ارائه می‌کند؟

این سؤال‌ها را از خودتان بپرسید و به آن‌ها پاسخ دهید. چرا؟ چون قرار است در تبلیغات چند کار انجام دهید:

  • معرفی خودتان (نیاز است به تفاوت خود اشاره کنید)
  • پیشنهادی ترغیب‌کننده دهید (نیاز است مخاطب را بشناسید و بدانید چه چیزی در تصمیم‌گیری او تاثیرگذار است)
  • قرار است مخاطب را قانع کنید (تفاوت‌های خودتان را باید برجسته کنید و با توجه به توان مجموعه، پیشنهاد وسوسه‌کننده دهید)
  • مخاطب را برگردانید

حالا بیایید مقاله را ادامه دهیم تا ببینیم برای تبلیغات عطاری در فضای دیجیتال چه کنیم!

همین اول کار بگوییم که تبلیغات محلی (منطقه‌ای) یا Local، بهترین رویکرد برای شما است؛ دلیل این ادعا را هم بررسی می‌کنیم.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۱. محل عطاری را در گوگل مپ (و سایر نقشه‌ها) ثبت کنید

با استناد به آمار، گوگل مپ هر ماه ۱/۸ میلیارد کاربر فعال دارد (منبع: Business of Apps)!

کلاً استفاده از اپلیکیشن‌های مسیریاب طی چند سال اخیر خیلی باب شده است و نه‌تنها گوگل مپ، بلکه انواع نمونه‌های داخلی و خارجی مثل بلد، نشان و Waze، مورداستفادۀ کاربران قرار می‌گیرند.

به همین خاطر، ثبت محل کسب‌وکارتان در گوگل مپ و سایر نقشه‌های آنلاین اهمیت زیادی دارد.

خودتان را بگذارید جای مشتری و فرض کنید دنبال نزدیک‌ترین عطاری می‌گردید؛ مسلماً بهترین راه برای رسیدن به هدف، سرچ عبارت عطاری در خود گوگل با کمک عبارتی مثل (عطاری سعادت‌آباد) یا مستقیماً در نقشۀ گوگل است.

ثبت لوکیشن در گوگل مپ برای تبلیغات عطاری

حتی اگر در خود گوگل جست‌وجو کند، باز هم با ۳ کسب‌وکار همان بالای نتایج روبه‌رو می‌شود. این نتایج بر اساس نزدیکی آن‌ها به محل زندگی (جایی که جست‌وجو می‌کنید) و البته ۲ پارامتر دیگر مرتب می‌شوند.

نتایج گوگل مپ در جست‌وجوی گوگل

حتماً شماره‌تلفن، ساعات کاری و همچنین آدرس خود را دقیق ثبت کنید؛ همان چیزی باشد که در سایت یا لندینگ پیج نوشتید. می‌توانید لینک سایت (صفحه) یا پیج اینستاگرام را هم اضافه کنید. از طرفی، یادتان باشد حتماً تصاویری از عطاری خود اضافه کنید تا توجه بیشتری جلب کنید.

مشتریان خود را به گذاشتن نظر و ثبت امتیاز تشویق کنید؛ این مسئله در رتبه‌بندی شما تاثیر مثبت دارد.

انجام این کار اصلاً سخت نیست و می‌توانید نحوۀ انجام‌دادن آن را در مقالۀ «نحوه ثبت لوکیشن در گوگل مپ با گوشی و کامپیوتر (راهنمای ویدئویی)» بخوانید.

 

۲. سایت (حداقل یک صفحهٔ آنلاین) برای خودتان بسازید

اگر بودجه، زمان و نیروی کافی دارید، ساخت سایت فروشگاهی را مدنظر داشته باشید؛ اگر همه‌چیز خوب پیش برود، درآمد بسیار بالایی را تجربه خواهید کرد.

هیچ ایده‌ای ندارید که از کجا باید شروع کرد؟ نگران نباشید! مقالۀ «آموزش ساخت و طراحی سایت فروشگاهی به زبان ساده» را بخوانید که همه‌چیز را در آن توضیح داده‌ایم.

داشتن فروشگاه آنلاین مزایای بسیاری دارد؛ مهم‌ترین آن‌ها، امکان فروش بدون محدودیت مکانی و زمانی است. می‌توانید مشتریانی از کیلومترها دورتر داشته باشید و در تمام ساعات شبانه‌روز و ۷ روز هفته به آن‌ها محصول بفروشید.

فروشگاه آنلاین

برای بالا آمدن سایت در گوگل باید برنامۀ منظمی برای تولید محتوا داشته باشید و همچنین، روی سئو آن کار کنید.

اهمیت‌دادن به این ۲ مورد، صفحات سایت را به جایگاه‌های بالای گوگل می‌رساند و افراد بیشتری را به سایت جذب می‌کند؛ افرادی که اگر تبدیل شوند، یعنی سفارش خرید ثبت کنند، در نهایت برای شما سودآوری خواهند داشت.

۳ مقالۀ زیر را برای آشنایی بیشتر با تولید محتوا،سئو و افزایش فروش بخوانید:

۱. تولید محتوا چیست

۲. سئو چیست

۳. افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

حتی اگر منابع مالی کافی برای ساخت سایت و نگهداری از آن را ندارید، حداقل یک صفحۀ آنلاین برای عطاری خود بسازید؛ یک صفحه شامل موارد زیر:

  • توضیح کوتاهی دربارهٔ عطاری (چه محصولی ارائه می‌کنید، چقدر تجربه دارید و چه فرقی با دیگران دارید؟)
  • تصاویری از فروشگاه
  • نظرات مشتریان در قالب ویدیو
  • فرم برای دادن مشاوره رایگان
  • آدرس فروشگاه + گذاشتن محل فروشگاه در گوگل مپ
  • تلفن و ساعات کاری

چرا به این صفحه نیاز دارید؟ برخی وقتی اسم شما را می‌شنوند، اولین کاری که می‌کنند نام شما را در گوگل جست‌وجو می‌کنند. از طرفی، در برخی تبلیغات مثل تبلیغات کلیکی در سایت‌ها یا تبلیغات پیامکی، می‌توانید کاربران را به این صفحه بیاورید و به خود علاقه‌مند کنید (لید بگیرید).

اگر فروشگاه نساختید و سراغ همان سایت تک‌صفحه‌ای رفتید، سئو خیلی به کارتان نمی‌آید! می‌توانید از روش بعدی بگذرید و به سراغ کانال پیامک بروید.

 

۳. سئو محلی برای شما بهتر از سئو است!

یادتان است بالاتر گفتیم تبلیغات محله ای برای کسب‌وکار شما، یعنی عطاری، بهترین رویکرد ممکن است؟سئو محلی یعنی بهینه‌سازی سایت برای دیده‌شدن در نتایج جست‌وجوی افراد نزدیک محل کسب‌وکارتان.

چطور؟ در این رویکرد، شما روی عبارت‌های مکان‌محور مثل «عطاری سعادت آباد»، «عطاری در تهران»، «خرید گیاهان دارویی در تهران» و… سرمایه‌گذاری می‌کنید و بازار خود را به یک منطقهٔ خاص (نزدیک به خود) گره می‌زنید. برای آشنایی بیشتر، مقالۀ «سئو محلی چیست (+ ترفندهای لوکال سئو)» را بخوانید.

یک نمونه از نتایج جست‌وجوی «عطاری سعادت‌آباد» را در تصویر زیر می‌بینید که با کمک تکنیک‌های لوکال سئو رتبه گرفته است:

نمونه نتیجهٔ جست‌وجوی عطاری حاصل از سئو محلی

البته اگر تصمیم گرفتید فروشگاه آنلاین بسازید، یعنی دیگر محدود به مکان نیستید! پس در چنین شرایطی، بهتر است روی همان سئو تمرکز کنید تا بیشتر و بیشتر دیده شوید.

در این حالت، شما از تمام کشور خریدار خواهید داشت و باید برای بالا‌ آمدن در عبارت‌های مرتبط مثل «عطاری آنلاین»، «خرید گیاهان دارویی» و «خرید روغن بابونه» تلاش کنید.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۴. پیامک، ارزان‌ترین و مطمئن‌ترین کانال است

در پایان سال ۱۴۰۱ به سراغ مدیران بازاریابی کسب‌وکارهای ایرانی رفتیم تا ببینیم کدام کانال برای آن‌ها بیشترین آورده را داشته است. طبق این نظرسنجی (از مارکتینگ چه خبر؟) مشخص شد کانال پیامکی یکی از ۳ کانال برتر است!

بهترین کانال‌ها از نظر مدیران مارکتینگ کسب‌وکارهای ایرانی

ارسال پیامک انبوه به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. برای کسب‌وکار شما که عطاری است، ۳ مورد بیشتر از بقیه کاربرد دارند.

  • ارسال منطقه‌ای

همان‌ طور که گفتیم، عموم مشتری‌های شما همان افرادی هستند که اطراف محل کسب زندگی می‌کنند یا محل کارشان آنجا است. سراغ ارسال منطقه‌ای بروید تا بتوانید پیامک تبلیغات عطاری را به دست آن‌ها برسانید. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقالۀ «نحوۀ ارسال پیامک منطقه‌ ای + مزایای آن» را بخوانید.

برای مثال، شما می‌توانید پس از ثبت‌نام در یکتانت و شارژ اکانت خود، پیامک را به ساکنان استان‌ها و شهرهای مختلف (بدون نیاز به خرید خط و پنل پیامکی) ارسال کنید.

  • ارسال براساس ویژگی‌های مخاطب

خب، وقتی بدانید مشتری شما چه ویژگی‌هایی دارد، مثلاً چند سال دارد، چه شغلی دارد، خانم است یا آقا و…، می‌توانید هدفمندتر از قبل تبلیغ کنید.

برای مثال، می‌توانید پیامک تبلیغاتی خود را فقط به‌دست زنان خانه‌دار برسانید. حتی در پنل ارسال پیامک ما این امکان برای شما فراهم شده است ارسال منطقه‌ای را هدفمندتر کنید. چطور؟ مثلاً فقط برای خانم‌های یک شهر پیامک بفرستید.

  • ارسال برای مشتری‌های فعلی

می‌توانید شماره موبایل مشتری‌های خود را بگیرید و آن‌ها را به لیست گیرندگان پیامک‌های خود اضافه کنید. بعد با ارسال پیامک‌های شخصی‌سازی‌شده، آن‌ها را به بازگشت مشتری و خرید مجدد تشویق کنید.

مثلاً اگر می‌خواهید مشتریان را تشویق کنید تا دوباره سراغ شما بیایند، می‌توانید باشگاه مشتریان پیامکی درست کنید و بعد از خرید، درصدی از پول خرید  را به‌عنوان هدیه به حساب او برگردانید.

۲ مقالهٔ مرتبط هم برای شما داریم که به شما کمک می‌کنند پیامک‌های شخصی‌سازی‌شده بفرستید:

 

۵. از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها استفاده کنید

شبکه‌های اجتماعی و در صدر آن‌ها اینستاگرام، پتانسیل بسیار خوبی برای رشد کسب‌وکارها دارند؛ پس بهتر است برنامه‌ای برای بهره‌وری حداکثری از آن‌ها داشته باشید.

اول از همه باید اکانتی برای عطاری بسازید. بعد از انجام این کار، برای تسریع رشد آن ۲ راه خواهید داشت.

راه اول این که برای رشد ارگانیک آن تلاش کنید. باید محتوای ارزنده تولید کنید که به درد مخاطبان هدفتان بخورد؛ همان‌هایی که مشتریان بالقوۀ شما محسوب می‌شوند.

این محتواها باید طوری باشند که بینندگان ترغیب شوند آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارند؛ به این ترتیب، با سرعت بیشتری رشد خواهید کرد و مشتری می‌گیرید.

چند مقاله در این زمینه به شما کمک می‌کند:

در تصویر زیر، نمونه‌ای از صفحۀ یک عطاری در این شبکۀ اجتماعی را می‌بینید:

نمونه پیج اینستاگرام

ولی خب رشد ارگانیک، وقت‌گیر است و باید تلاش زیادی کنید. در کنار آن، می‌توانید سراغ اینفلوئنسرها بروید تا کسب‌وکارتان را تبلیغ کنند.

اینفلوئنسرها افرادی‌اند که هم فالوور زیادی دارند (دیده می‌شوید) و هم تاثیر زیادی در تصمیم‌گیری فالوورها دارند (می‌فروشید).

در نظر داشته باشید که تبلیغات عطاری با کمک اینفلوئنسرها هزینه دارد. پیشنهاد ما اینجا هم این است که رویکردی منطقه‌ای داشته باشید؛ یعنی با اینفلوئنسرهای شهر خودتان کار کنید. به این ترتیب، هم کمتر هزینه می‌کنید و هم جلوی چشم کسی قرار می‌گیرید که به شما دسترسی دارد.

نکته: می‌توانید از تبلیغات اینفلوئنسری اینستاگرام برای افزایش مراجعه‌کننده‌های مغازه بدون داشتن پیج اینستاگرام هم حتی بهره ببرید. کافی است در این تبلیغات آدرس مغازه را دهید و از آن‌ها دعوت کنید برای بهره‌بردن از پیشنهادتان (مثلاً مشاوره رایگان با ۱۰ درصد تخفیف) به مغازه مراجعه کنند.

پیام‌رسان چه کمکی می‌کند؟ می‌توانید کانال تلگرام خود را راه بیندازید. از این کانال هم برای جذب مشتری استفاده کنید و هم حفظ کسانی که از شما خرید کرده‌اند. حتی می‌توانید به فروش از طریق این کانال هم فکر کنید.

۲ راه هم برای تقویت کانال دارید. یک گروه به کانال وصل کنید تا با برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و احتمالی شانس بیشتری برای فروش داشته باشید. راه دوم هم استفاده از تبلیغات تلگرامی است تا اعضای کانال را افزایش دهید.

هم تبلیغات اینفلوئنسری اینستاگرام و هم تبلیغات تلگرامی را می‌توانید با کمک جریان (زیرمجموعهٔ یکتانت) به‌راحتی چند کلیک انجام دهید. جریان کمک می‌کند اول تعرفه‌ها را با هم مقایسه و سپس بهترین‌ها را برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی انتخاب کنید!

پس از آن، شما می‌توانید محتوای تبلیغاتی را در پنل بگذارید تا به‌طور اتوماتیک در پیج‌ها و کانال‌های انتخابی شما نمایش داده شود.

 

۶. در سایت‌های پربازدید تبلیغ کنید

اگر سایت یا لندینگ پیج (همان صفحه‌ای که بالا توضیح دادیم) داشته باشید، می‌توانید کسب‌وکارتان را در سایت‌های ایرانی تبلیغ کنید و شاهد افزایش ترافیک ورودی سایت خود باشید.

اگر فروشگاه آنلاین دارید، ۲ سرویس ما به شما کمک می‌کنند: تبلیغات محتوامحور محصول و تبلیغات ریتارگتینگ محصول.

در هر ۲ سرویس، تبلیغ محصول به‌طور اتوماتیک ساخته و نمایش داده می‌شود؛ یعنی نیاز نیست برای هر محصول یک محتوای تبلیغاتی جداگانه بسازید.

چه رویکردی مناسب است؟ اول با تبلیغات محتوامحور محصول افراد زیادی را با خودتان آشنا کنید و به صفحهٔ عطاری بکشانید؛ چون این تبلیغات در صفحه‌ای با موضوع مرتبط با محصول نمایش داده می‌شوند، این افراد احتمالاً به شما نیاز یا علاقه دارند و شانس بیشتری دارید.

مثالی از محتوامحور محصول: نمایش تبلیغ «عرق نعنا» در مقاله‌ای با موضوع «فواید عرق نعنا چیست؟».

اگر این افراد خرید نکردند، تبلیغات ریتارگتینگ محصول، محصولات شما (همان‌هایی که افراد یک بار دیده‌اند) را مجدد چند روز بعد به آن‌ها نشان می‌دهد و با این یادآوری، آن‌ها برمی‌گردند و خرید می‌کنند.

ولی اگر کسب‌وکارتان سنتی است و طبق توصیۀ ما تصمیم گرفتید یک سایت تک‌صفحه‌ای بسازید، بهتر است سراغ ترکیب تبلیغات همسان، ویدیویی همسان و ریتارگتینگ بروید.

تبلیغات همسان نوعی از تبلیغات هستند که با محتوای محل نمایش هیچ تفاوتی ندارند؛ به شکلی که انگار بخشی از محتوای همان صفحه‌اند. برای آشنایی بیشتر، مقالۀ «تبلیغات همسان چیست» را بخوانید.

در کنار تبلیغات همسان، می‌توانید به سراغ تبلیغات ویدیویی همسان هم بروید. در این روش، به‌جای اینکه تصویری کنار متن تبلیغاتی بگذارید، یک ویدیوی تاثیرگذار و قانع‌کننده می‌گذارید.

در این ویدیو فرصت دارید کاربر را با خودتان بیشتر آشنا کنید و همچنین به او بگویید چه مزایایی دارید. به این ترتیب، قبل از کلیک‌کردن روی تبلیغ به شما علاقه‌مند می‌شود و احتمال قبول درخواست شما هم بالاتر می‌رود.

در آخر هم کمپین ریتارگتینگ را کنار این ۲ کمپین دارید تا افرادی را که به صفحهٔ شما سر زده‌اند، ولی کاری نکرده‌اند، دوباره هدف بگیرید.

خب، چه ایده‌هایی برای جذب مشتری از طریق این ۳ کمپین می‌توان داشت؟ چند مورد مثال می‌زنیم:

  • کاربر را در لندینگ پیج با عطاری خود آشنا می‌کنید و او را به تماس تلفنی یا مراجعهٔ حضوری تشویق می‌کنید
  • فروش عمده دارید؟ فرمی برای دادن مشاورهٔ رایگان در لندینگ پیج می‌گذارید و سپس خیلی زود بعد از پرکردن فرم با مشتری تماس می‌گیرید
  • فروش تلفنی و ارسال به سایر شهرها دارید؟ فرم تماس می‌گذارید تا مخاطب پر کند و سپس برای فروش محصول با او تماس می‌گیرید

یک ترکیب مقرون‌به‌صرفه: یادتان است در بالا گفتیم به مشتریان خود پیامک ارسال کنید؟ می‌توانید لینک همین صفحه را بگذارید. پس از آن، کاربرانی را که به این صفحه آمدند، با تبلیغات ریتارگتینگ مجدد هدف بگیرید.

اگر دوست دارید تبلیغات در سایت‌های پربازدید  را شروع کنید، می‌توانید روی مشاورهٔ ما حساب کنید. کافی است روی آیکون روبه‌رو کلیک کنید و شماره‌تلفن خود را بنویسید تا با شما تماس بگیریم:
0
شماره‌تلفن و نام خود را بنویسید.x

خب این از نحوه بازاریابی عطاری در فضای دیجیتال که در قالب ۶ راهکار بررسی کردیم. در بخش بعدی، قرار است دربارهٔ روش‌های سنتی، ولی کاربردی و مقرون‌به‌صرفه صحبت کنیم.

مقاله پیشنهادی: ۷ نکتهٔ کلیدی برای شروع تبلیغات در یکتانت که باید رعایت کنیم!

استفاده از روش‌های سنتی برای تبلیغ عطاری (۳ روش)

تحت هیچ شرایطی، پتانسیل بسیار بالای تبلیغات آفلاین را نادیده نگیرید! حتی اگر سایت یا پیج اینستاگرام ساختید و فعالیت در فضای آنلاین را آغاز کردید، در کنار آن از روش‌های مختلف کسب‌وکارتان را با شیوه‌های سنتی تبلیغ کنید.

 

۱. تراکت پخش کنید تا در منطقه شناخته شوید

چند بار از اهمیت تبلیغات محلی گفتیم؛ گفتیم عموم مشتری‌های عطاری‌ها، از همان محل فعالیت کسب‌وکارند.

در فضای آفلاین، یکی از بهترین رویکردهای مرتبط با تبلیغات محلی، پخش تراکت است. این روش تبلیغاتی کم‌هزینه است و می‌توان به‌راحتی با کمک آن، خودتان را به محله‌های مشخصی در شهر معرفی کنید.

منتهی که در تراکت باید ترکیب مناسبی از متن و تصویر را به کار گرفت تا بیشترین اثربخشی ممکن را داشته باشد. جلوتر چند نمونه متن تبلیغ عطاری را با هم می‌خوانیم.

در کنار مسئلهٔ متن و طراحی، شما باید  راهی پیدا کنید تا تراکت را مشتری بخواند و پرت نکند! به همین خاطر، توصیه می‌کنیم پیشنهادی برای تحویل تراکت در نظر بگیرید؛ مثلاً بگویید در صورت تحویل تراکت، ۱۰ درصد تخفیف می‌گیرید.

یک راه دیگر هم این است پیشنهاد خودتان (مثلاً ۵ درصد تخفیف، مشاوره رایگان در خرید گیاه دارویی، ارسال رایگان)  را با فونت درشت و رنگی متفاوت بنویسید که به چشم بیاید.

نمونه تراکت برای تبلیغات عطاری

۲. بنرهای تبلیغاتی را در جاهای شلوغ نصب کنید

در هر محلی که فعالیت می‌کنید، جاهای شلوغ را شناسایی کنید؛ جلوی میدان میوه‌وتره‌بار، پاساژهای محل، جلوی کلانتری، نزدیک ایستگاه‌های تاکسی و…! معمولاً در چنین مکان‌هایی از قبل جایگاه‌هایی برای تبلیغات در نظر گرفته شده‌اند. جایگاه‌هایی که محل بسیار مناسبی برای تبلیغات عطاری شما به حساب می‌آیند.

باید یک بنر تبلیغاتی درست کنید و باز هم نیاز به ترکیب ایدئالی از متن و تصاویر دارید. این رویکرد از تراکت‌ها هزینۀ بیشتری دارد؛ ولی می‌تواند آوردۀ بیشتری هم داشته باشد.

نکته: اگر نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید، می‌توانید از پوسترها و چسباندن آن‌ها در سوپرمارکت‌ها استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: بهترین روش های تبلیغات محیطی نوین و کلاسیک در سال ۱۴۰۲

۳. از مشتری‌های فعلی کمک بگیرید

مشتری‌هایی که همین حالا از عطاری شما خرید می‌کنند، می‌توانند سفیر برندتان باشند و نام آن را به گوش دیگران برسانند.

مشتری‌ها به ۲ صورت می‌توانند کسب‌وکارتان را تبلیغ کنند. اولی تبلیغات دهان‌به‌دهان است که هیچ هزینه‌ای روی دستتان نمی‌گذارد و رایگان است؛ منتهی برای برخورداری از چنین نعمتی، مشتری باید تجربۀ خیلی خوبی از کسب‌وکار شما داشته باشد! باید از خریدکردن لذت ببرد تا این حس خوب را به دیگران هم منتقل کند.

تاثیر تبلیغات دهان‌به‌دهان

روش دیگر، بازاریابی ارجاعی است که بیشتر به کار فروشگاه‌های آنلاین می‌آید. در این رویکرد، مشتری در ازای پاداش، شما را به اطرافیان معرفی می‌کند؛ این پاداش می‌تواند محصول، تخفیف، امتیاز باشگاه مشتریان و حتی پول نقد باشد.

فروشگاه‌های آنلاین می‌توانند لینکی اختصاصی در اختیار هر مشتری قرار داد و خیلی راحت بفهمند هر نفر چند مشتری به سایت فرستاده است. حالا به‌ازای این دعوت‌ها، می‌توانند پاداش‌هایی بگیرند.

حالا که با ۹ روش بازاریابی و تبلیغات عطاری، هم آنلاین و هم آفلاین آشنا شدید، بیایید چند نمونه متن تبلیغات عطاری گیاهان دارویی و…  را با هم ببینیم.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

۱۰ نمونه متن تبلیغ عطاری

این قسمت را به ۳ بخش تقسیم می‌کنیم. در هر بخش، متن مناسب برای ۳ کانال اصلی را بررسی می‌کنیم. می‌توانید از این متن‌ها الهام بگیرید و تبلیغات خود را به مناسب‌ترین شکل ممکن آماده کنید.

 

۴ نمونه متن تبلیغ همسان در سایت‌های پربازدید

اگر تصمیم گرفته‌اید در سایت‌های پربازدید تبلیغ کنید، متن‌های زیر به دردتان می‌خورند:

  • انواع عرقیات و گیاهان دارویی با تضمین ۱۰۰ درصدی اصالت
  • ۲۰ درصد تخفیف در خرید اول از عطاری آنلاین سکنجبین
  • روغن‌های گیاهی را با قیمت عمده بخرید (ارسال رایگان)

 

البته می‌توانید روی محصولی خاص هم مانور دهید و از متنی مثل متن زیر استفاده کنید:

  • درمان کبد چرب با عرق‌ گیاهی (+ مشاوره رایگان)

 

۱ متن تبلیغات عطاری با تراکت

همان‌ طور که بالاتر هم گفتیم، تراکت یکی از بهترین رسانه های تبلیغات آفلاین برای تبلیغات عطاری به حساب می‌آید. و اما متنی که اثربخشی تراکت را چند برابر می‌کند، می‌تواند به شکل زیر باشد:

 

  • عطاری بامداد در یوسف آباد افتتاح شد!
    با بیش از ۲۰ سال سابقه در ارائهٔ باکیفیت‌ترین و بهترین محصولات این دفعه به محلهٔ شما آمده‌ایم.
    – انواع عرقیجات برای درمان بیماری‌هایی مثل کبد چرب
    – انواع داروهای گیاهی برای کنترل ریزش مو
    – انواع روغن‌های گیاهی
    برای دریافت ۲۰ درصد تخفیف، این تراکت را به ما تحویل دهید.
    [آدرس]
    [شماره‌تلفن]
    [پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام در صورتی که دارید (می‌توانید کیوآر کد (QR Code) را بگذارید تا با اسکن آن به پیج، کانال یا حتی آدرس مغازهٔ شما برسند)]

 

چند نکتۀ کلی دربارهٔ متن تراکت هم در نظر بگیرید:

  • مزیت کسب‌وکارتان را در متن تراکت بیاورید
  • چند مورد از محصولات را معرفی کنید
  • می‌توانید چند محصول پرطرفدار و مرتبط با دردها و مشکلات مشتری (مثل کبد چرب، اضطراب، ریزش مو…) را همراه با قیمت بنویسید
  • از جملات تاثیرگذار در تبلیغات مثل «تخفیف» یا «باکیفیت‌ترین» استفاده کنید
  • حتماً آدرس و راه‌های تماس را بنویسید
  • تراکت را شلوغ طراحی نکنید و فضای سفید بگذارید تا توجه مشتری به متن جلب شود
  • از تصاویر واقعی محصول یا فروشگاه استفاده کنید
  • نام عطاری خود را بزرگ و با رنگی متفاوت بنویسید

 

۵ نمونه متن پیامک تبلیغ عطاری

بالاتر دربارهٔ تبلیغات پیامکی و همچنین استفاده از پیامک برای بازگشت مشتری به‌عنوان یکی از مناسب‌ترین و ارزان‌ترین کانال‌ها صحبت کردیم.

حالا بیایید چند نمونه متن تبلیغات عطاری هم برای ارسال پیامک بخوانیم. ابتدا یک متن پیامک افتتاحیه عطاری:

  • در جشن افتتاحیه عطاری «دلگشا» همراه ما باشید ❤️
    ۲۰ درصد تخفیف برای خرید انواع داروهای گیاهی باکیفیت
    + مشاوره رایگان در روز افتتاحیه 🔥
    سه‌شنبه ۱۳ آذر ساعت ۱۷ منتظرتان هستیم!
    آدرس: [آدرس]

یک نمونهٔ ساده برای جذب مشتری هم با یکدیگر بخوانیم؟

  • عرقیجات را گران نخرید!
    عرق خارشتر [قیمت]
    عرق هل [قیمت]
    عرق کاسنی [قیمت]
    عرق یونجه [قیمت]
    عطاری «دلگشا» با ۲۰ سال سابقه در کنار شماست ❤️
    [شماره‌تلفن]

پیامک زیر هم برای اطلاع‌رسانی در سطح منطقه خوب است:

  • «دلگشا»، باسابقه‌ترین عطاری تهران این بار در منطقه ۵!
    خرسندیم که از امروز در پونک در خدمت شما عزیزان باشیم.
    ✅ انواع عرقیجات دست‌ساز
    ✅ بهترین روغن‌های گیاهی
    ✅ داروهای گیاهی تاییدشده
    برای دریافت مشاوره رایگان همین امروز تماس بگیرید: [شماره‌تلفن]

 

پیامک فقط برای فروشگاه‌های فیزیکی نیست و فروشگاه‌های آنلاین هم می‌توانند بهره ببرند:

 

  • خرید عرقیجات، روغن‌های گیاهی و داروهای گیاهی بدون واسطه!
    عطاری آنلاین «بیدمشک» اینجاست تا زیر قیمت بازار بهترین‌ها را بخرید.
    ارسال رایگان تا آخرهفته 👇🏼

یک نمونه هم برای برگرداندن مشتریان فعلی و تشویق آن‌ها به خرید مجدد بخوانید:

  • نیکان عزیز سلام، یلدا مبارک ❤️
    ۲۰ درصد تخفیف شب یلدا برای شما در نظر گرفتیم تا انواع عرقیجات و روغن‌های گیاهی خودتان را تامین کنید.
    قبل از پرداخت، کد تخفیف [کد] را وارد کنید: [لینک]

مقالهٔ «راه‌های افزایش بازدهی تبلیغات پیامکی (بررسی ۱۰ نکتهٔ ثابت‌شده)» را حتماً بخوانید تا نتیجهٔ بهتری از تلاش‌های خود بگیرید.

 

بدون تبلیغات خبری از مشتری هم نیست!

واقعیت این است حتی با ارائهٔ بهترین خدمات و محصولات به مشتری، باز هم به تبلیغات نیاز دارید؛ چراکه ممکن است رقیب نوپایی با ارائهٔ مزایای بیشتر، سهم بازار شما را از آن خود کند.

از طرفی، وقتی عطاری را تازه راه انداخته‌اید، کسی شما را نمی‌شناسد و شاید حتی خبر نداشته باشد شما هم به آن منطقه رفته‌اید یا فروشگاه اینترنتی خود را راه انداختید.

در تمامی این حالت‌ها، روش‌های تبلیغات عطاری است که به شما کمک می‌کنند:

  • افراد زیادی که به محصول شما نیاز یا علاقه دارند، با شما آشنا شوند
  • نیاز آن‌ها را یادآوری کنید یا در آن‌ها با دادن پیشنهاد خوب علاقه ایجاد کنید
  • فروش خود را بیشتر کنید
  • مشتریان را حفظ کنید و از آن‌ها ارزش بگیرید (فروش مجدد)

در این مقاله، راهکارهای مختلف را با هم بررسی کردیم و در آخر هم ۱۰ نمونه متن تبلیغات عطاری در اختیارتان گذاشتیم. حالا نوبت شماست که وارد گود شوید!

خوشحال می‌شویم نظرتان را دربارهٔ مقاله بدانیم و اگر دغدغه‌ای دارید، به شما کمک کنیم. کافی است در بخش نظرات بنویسید 🙂

4.7/5 - (4 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!