به نیروی متخصص تبلیغات نیاز دارید؟ «آنالیز» اینجاست 🤝

پنل پیامکی برای مصالح فروشی چه سودی دارد؟ (کاربردهای متنوع!)

سایر مقالات | نیکان حیدری | تاریخ بروزرسانی : ۱۸ دی ۱۴۰۲

پنل پیامکی برای مصالح فروشی چه سودی دارد؟ (کاربردهای متنوع!)

پنل پیامکی برای مصالح‌فروشی؟ مگر می‌شود؟ بله، پنل ارسال پیامک یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین ابزارهایی است که برای تبلیغات دارید.

جنس کار شما به شکلی است که نمی‌توانید از هر کانالی برای جذب مشتری استفاده کنید؛ به‌خصوص وقتی گسترهٔ فعالیت شما به شهر یا استانی محدود باشد.

با این حال، کانال پیامک از آن دسته کانال‌هایی است که در زمینه‌های مختلف مثل جذب مشتری‌های شهر و برگرداندن افرادی که یک بار از شما خرید کرده‌اند، کمک می‌کند.

در این مقاله، قرار است تمام کاربردهای پنل‌های ارسال پیامک را برای مصالح‌فروشی شما بررسی کنیم؛ پس تا آخر با ما همراه باشید.

 

۵ کاربرد پنل پیامکی برای مصالح‌فروشی

به آمار زیر از سایت LUISA ZHOU توجه کنید:

۹۱ درصد مشتری‌ها دوست دارند از کسب‌وکارها پیامک دریافت کنند!

مشتری‌های مصالح‌فروشی هم از این قاعده مستثنی نیستند و در این قسمت می‌خواهیم راجع‌ به ۵ مورد از کاربردهای پنل پیامکی برای مصالح‌فروشی صحبت کنیم.

ابتدا به سراغ کاربردهای آن برای جذب مشتری جدید می‌رویم و سپس می‌رسیم به کاربردهای آن که در حفظ مشتریان فعلی مفیدند.

 

۱. تبلیغات منطقه‌ای و محله‌ای

در بیشتر مواقع، سازندگان ترجیح می‌دهند مصالح ساختمانی را از جایی در همان حوالی محل ساخت تهیه کنند؛ افرادی که پروژه‌های بازسازی و بنایی داشته باشند هم همین عادت را دارند.

مثلاً اگر کسی بخواهد در مناطق اطراف تهران (مثل میگون) ساختمانی در باغ خود بسازد، بدون شک اول ترجیح می‌دهد از همان اطراف میگون، مصالح خود را تهیه کند. چرا؟ هزینهٔ ارسال مصالح برای او ارزان‌تر تمام می‌شود.

نمونه ارسال پیامک منطقه‌ای یکی از کاربردهای پنل پیامکی برای مصالح‌فروشی

به همین خاطر است که می‌توان گفت مهم‌ترین کاربرد پنل پیامکی برای شما، همین امکان تبلیغات محله ای و منطقه‌ای است.

تبلیغات محله‌ای یعنی چه؟ یعنی شما به‌جای اینکه پیشنهادتان را به دست تمام مردم برسانید، فقط خودتان را به افرادی معرفی می‌کنید که در نزدیکی محل کارتان، زندگی یا کار می‌کنند. تجربه و شواهد نشان می‌دهد چنین تبلیغاتی آوردهٔ بالایی هم دارد.

چند راه برای این کار دارید:

  • ارسال پیامک بر اساس کد پستی
  • ارسال بر اساس نقشه
  • استفاده از گروه‌های مخاطب که بر اساس محل زندگی یا کار مرتب شده‌اند
  • ارسال با کمک دکل‌های مخابرات

یک نکته دربارهٔ ارسال با دکل:

برای مشتری‌های ایرانسل که می‌توانید به سراغ ارسال پیامک BTS بروید. یک مدل دیگر هم می‌شود ارسال LBA (مکان‌محور). تفاوت ارسال مکان‌محور با ارسال BTS در این است که این پیامک آنی است؛ در حالی که در ارسال پیامک BTS، (معمولاً) افرادی را هدف می‌گیرید که در ۲ هفتهٔ اخیر از آن منطقه عبور کردند. این مدل ارسال برای هدف‌گیری افراد حاضر در یک منطقهٔ خیلی مشخص (معمولاً نزدیک به مصالح‌فروشی) کاربرد دارد و بیشترین کاربرد آن برای شما، معرفی خودتان به همان منطقه است.

از بین انواع ارسال پیامک منطقه ای، شما می‌توانید از ۲ نوع «ارسال بر اساس گروه مخاطب» و «ارسال LBA» با کمک یکتانت بهره ببرید.

دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی
دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی

در این دورهٔ ۴ ساعته با کمک اساتید باتجربه یاد می‌گیرید چطور بنر، ویدیو و متن تبلیغاتی عالی و موثر را خودتان آماده کنید تا بازدهی تبلیغات را چند برابر کنید!

مشاهده دوره arrow-left

۲. افتتاحیه

یکی از بهترین کاربردهای پیامک، نه‌تنها برای مصالح‌فروشی‌ها، بلکه برای تمام کسب‌وکارها و اصناف، اطلاع‌رسانی راجع‌ به افتتاح یک کسب‌وکار یا شعبه‌ای جدید در منطقه‌ای مشخص است.

ارسال پیامک افتتاحیه یکی از کاربردهای پنل پیامکی برای مصالح‌فروشی

برای این مورد هم می‌توانید اهالی و ساکنان یک منطقۀ مشخص را معلوم کنید و پیامک را برای آن‌ها بفرستید. احتمالاً بهتر باشد اهالی همان محله‌ای را هدف بگیرید که دفتر یا انبارتان در آن قرار دارد.

منتهی توجه داشته باشید که متن پیامک اطلاع‌رسانی افتتاحیه، ویژگی‌های خاص خودش را دارد. قرار است یک کسب‌وکار جدید (یا شعبۀ جدید) را معرفی کنید.

می‌خواهید آگاهی‌بخشی کنید و به همین خاطر، تلاش کنید تمام اطلاعات ضروری مثل اطلاعات تماس را در همان متن کوتاه جا دهید.

برای شروع، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «۳۰ نمونه پیامک افتتاحیه برای شروع پرقدرت!» را مطالعه کنید و از نمونه‌ها الهام بگیرید.

 

۳. کمپین‌های فروش ویژه

شاید بخواهید به هر دلیلی محصولات را حراج کنید!

مثلاً شاید بخش بزرگی از انبارتان را به سیمان اختصاص داده باشید و حالا قصد دارید نصف آن را با گچ پر کنید؛ خب، اول باید سیمان‌ها را بفروشید تا فضای خالی کافی ایجاد شود.

در چنین مواقعی، می‌توانید از طریق پیامک، کاهش موقتی قیمت سیمان را به اطلاع مشتریان فعلی و حتی مشتریان بالقوه برسانید.

شاید تصمیم گرفته باشید ارسال را برای محدوده‌ای مشخص رایگان کنید. با توجه به بالابودن نسبی کرایه در این صنف، قطعاً توجه‌ها را جلب خواهید کرد و می‌توانید فروش را افزایش دهید. چطور این موضوع را به‌اطلاع مشتریان برسانیم؟

باز هم پنل پیامکی برای مصالح‌فروشی ارزش خود را نشان می‌دهد. می‌توانید تمام اطلاع‌رسانی‌ها برای کمپین‌های مختلف فروش ویژه را از طریق پیامک انجام دهید.

این کمپین‌ها معمولاً ۲ حالت دارند:

  • ارسال پیامک انبوه برای معرفی خدمات به افراد جدید و جذب آن‌ها با پیشنهادهای ویژه
  • ارسال پیامک به لیست شمارهٔ افرادی که قبلاً جمع کرده‌اید

معمولاً گزینهٔ دوم نرخ تبدیل بالاتری از گزینهٔ اول دارد.

پیشنهاد برای گرفتن نتیجهٔ بهتر: حتماً برای پیشنهاد خود زمان مشخصی در نظر بگیرید؛ برای مثال، تخفیف برای خرید سیمان تا آخر آذر.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۴. ارسال بر اساس صنف و شغل مخاطب

به‌عنوان یک مصالح‌فروشی، احتمالاً عموم مشتریان شما سازنده‌های ساختمانی باشند. یکی دیگر از امکانات پنل پیامکی، امکان تعیین گیرنده بر اساس صنف و شغل آن‌ها است.

می‌توانید مشخص کنید که هدفتان سازند‌ه‌ها هستند و به این ترتیب، پیامکی که آماده کرده‌اید را فقط برای آن‌ها بفرستید.

در کل، این فرصت که پنل پیامکی برای مصالح‌فروشی‌ها فراهم می‌کند، باعث می‌شود نرخ تبدیل بالاتر برود؛ چون گیرنده دقیقاً مشخص شده است: کسی است که به مصالح نیاز دارد!

نمونه پیامک بر اساس ویژگی مخاطب

۵. حفظ مشتریان فعلی

کسب‌وکارهای حرفه‌ای، برای حفظ مشتریان فعلی خود بخیلی تلاش می‌کنند؛ چون جذب مشتری جدید، ۵ برابر حفظ مشتری فعلی هزینه می‌تراشد.

یکی دیگر از فایده‌های پنل پیامکی برای مصالح‌فروشی، کمک به انجام همین کار است؛ یعنی حفظ مشتریانی که دارید!

این کمپین‌ها شامل چه پیشنهادهایی است؟ به‌طور کلی، می‌توانید از پیشنهادهای مختلف برای برگرداندن مشتری و صمیمی‌‌شدن با او استفاده کنید. مثلاً ارسال پیامک تبریک تولد، ارسال پیشنهادهای ویژه بر اساس خریدهای او تا حالا و ارسال کد تخفیف اختصاصی جزو کارهایی است که می‌توانید انجام دهید.

برای این کار، شما باید از راهی شمارهٔ مشتری را بگیرید. اول از همه، روی همان کسانی تمرکز کنید که از شما خرید می‌کنند. پس از آن، می‌توانید شمارهٔ افرادی را بگیرید که از شما قیمت می‌گیرند و می‌خواهند در آینده اقدام کنند.

از دیگر راه‌ها هم می‌توان به استفاده از لندینگ‌پیج و تبلیغات در استوری اینستاگرام است. از سرویس‌های لندینگ‌ساز مثل لندین استفاده کنید و یک صفحهٔ ساده بالا بیاورید. پس از آن، به سراغ اینفلوئنسرهای محلی بروید و از آن‌ها بخواهید از فالوورهای خود بخواهند، فرم داخل صفحه را پر کنند.

فرم چه باشد؟ مثلاً ارسال لیست قیمت با چاشنی پایین‌ترین قیمت، درخواست مشاوره رایگان برای خرید مصالح یا حتی فرم خرید با ارسال رایگان.

یک راه دیگر؟ ابتدا به سراغ ارسال پیامک انبوه بروید و پیشنهادتان را با افراد بسیار زیادی در میان بگذارید. آن‌ها را به همان لندینگی که بالا توضیح دادیم، هدایت کنید. حتی می‌توانید از آن‌ها بخواهید با شما تماس بگیرند. حالا شماره‌های افرادی را که به دعوت شما پاسخ مثبت دادند، لیست کنید.

توجه: هر ۲ روش آخر برای جمع‌آوری شماره‌موبایل افرادی است که به شکلی علاقه یا نیاز خود به محصول شما را نشان دادند.

پس از اینکه لیست خود را جمع کردید، به پنل اس ام اس نجوا مراجعه کنید. حالا می‌توانید از طریق کمپین‌های پیامکی، پیشنهادتان را به گوش همین افراد برسانید.

این پیامک‌ها از طریق خط خدماتی ارسال می‌شوند؛ پس حتی اگر مشتری دریافت پیامک تبلیغاتی را بسته باشد، باز هم پیامک را می‌گیرد.

خب، کاربردهای پنل پیامکی برای مصالح‌فروشی را دیدیم؛ ولی اجازه دهید دربارهٔ اینکه چرا باید روی کانال پیامکی سرمایه‌گذاری کنید، کمی بیشتر صحبت کنیم.

چرا مصالح‌فروشی باید از پنل پیامکی استفاده کند؟

طبق نظرسنجی یکتانت در سال ۱۴۰۱ که مدیران کسب‌وکارهای ایرانی در آن شرکت کردند، کانال پیامکی یکی از ۳ کانال پربازده برای کسب‌وکارهایی بوده است که بیشترین بودجه را برای فروش خرج کردند.

از طرفی، بر اساس نتایج بررسی‌های سایت Simple Texting باز هم ۹۰ درصد کسب‌وکارها اعلام کردند بازاریابی پیامکی بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.

خب، شاید بگویید پیامک‌ها را از خط خودمان ارسال می‌کنیم؛ ولی اجازه دهید بگوییم چنین کاری هیچ نتیجه‌ای ندارد. دلیل اول این است که شما اجازه ندارید بیشتر از تعداد مشخصی پیامک در روز و در لحظه ارسال کنید.

دومین دلیل هم این است که امکانات متنوعی مثل زمان‌بندی کمپین (ارسال زماندار پیامک)، رصد نتایج کمپین مثل تعداد افرادی که روی لینک در پیامک کلیک کردند، هدف‌گیری آدم‌هایی با ویژگی‌های مشخص و… امکان‌پذیر نیست.

از طرفی، بهتر است در پیامک‌های بازگشت مشتری، او را با نام خودش صدا کنید. اینجاست که پای امکان دیگر پنل یعنی ارسال نظیر به نظیر به وسط کشیده می‌شود.

فرض کنید می‌خواهید پیامک تبلیغاتی ارسال کنید تا مشتری با فرستادن عبارت یا عددی، لیست قیمت را دریافت کند. این کار هم باز باید از طریق پنل پیامکی انجام شود.

البته همیشه نه نیاز است پنل پیامکی بخرید و نه خط! مثلاً‌ همین حالا می‌توانید از پنل پیامکی یکتانت به‌طور رایگان، بدون احراز هویت و همچنین بدون اینکه خط پیامکی بخرید، برای ارسال پیامک‌های خود استفاده کنید.

مزایای پنل پیامکی

علاوه بر پنل ارسال اس‌ام‌اس و انواع خطوط پیامکی به یک متن موثر و برنده نیاز دارید. برای شروع، چند نمونه پیامک در بخش بعدی به شما می‌دهیم.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۵ نمونه متن پیامک تبلیغات مصالح‌فروشی

تا اینجا با مزایای پنل اس ام اس برای مصالح‌فروشی آشنا شدید و فهمیدید چطور این پنل به شما کمک می‌کند.

حالا نوبت متن پیامک است! برای نوشتن متن پیامک مصالح فروشی، به چند نکته دقت کنید:

  • جملهٔ اول را متفاوت بنویسید و از عبارت‌های تاثیرگذار در تبلیغات مثل «خرید قسطی»، «تخفیف»، «ارسال رایگان» و… استفاده کنید
  • ببینید با چه هدفی و برای چه کسی پیامک می‌فرستید؛ مثلاً اگر قرار است افتتاح‌شدن را اعلام کنید، به آدرس و شماره‌تلفن اشاره کنید
  • حتماً مخاطب را به انجام کاری دعوت کنید؛ مثلاً با شما تماس بگیرد، کانال تلگرام را دنبال کند یا حتی پیج اینستاگرام را ببیند
  • در پیامک‌هایی که با هدف آگاه‌سازی ارسال می‌کنید، حتماً به نام خودتان و مزایایی که دارید، مشخص و واضح اشاره کنید
  • متن ساده باشد

از ۵ نمونهٔ زیر هم می‌توانید الهام بگیرید:

۱. مصالح فروشی «دکتر ساختمان» در پاسداران افتتاح شد 🔥
به مناسبت افتتاحیه، تا یک ماه مصالح موردنیازتان را با ۱۰ درصد تخفیف بخرید
شماره تلفن: [تلفن]

۲. جشنواره زمستانه مصالح‌فروشی «مرادی» شروع شد 🔥
از ۲۰ بهمن تا ۲۰ اسفند، «۲۰ درصد تخفیف» برای خریدهای بالای ۱۰ میلیون بگیرید!
شماره تلفن: [تلفن]

۳. ارسال رایگان مصالح به هر نقطه از تهران 🔥
برای سفارش با ما تماس بگیرید: [شماره تلفن]

۴. آقای صادقی عزیز سلام
شما می‌توانید از امروز تا آخر هفته، مصالح موردنیازتان را با «۱۵ درصد تخفیف» بخرید.
لطفاً کد [کد تخفیف] را به صندوق‌دار بگویید.
مصالح‌فروشی «محسنی»

۵. فروش ویژه سیمان زیر قیمت مصوب فقط تا آخر هفته!
برای خرید همین حالا تماس بگیرید: [تلفن]
«مصالح‌فروشی مرادی»

شما کدام متن را دوست داشتید؟ می‌توانید با کلیک‌کردن روی آیکون روبه‌رو، هم نظرتان را بگویید و هم متنی به نمونه‌های ما اضافه کنید:
0
متن پیشنهادی خودتان را بنویسیدx
مقاله پیشنهادی: چگونه بازدهی تبلیغات پیامکی را افزایش دهیم (۱۰ نکتهٔ موثر)

جلوتر از بقیه حرکت کنید!

شاید اغلب همکاران شما روی «تبلیغات دهان‌به‌دهان» یا نهایتاً «پخش تراکت» و «بیلبورد» حساب کنند؛ ولی شما می‌توانید روی پتانسیل بالای کانال پیامک برای گرفتن نتیجه با کمترین قیمت حساب ویژه کنید.

برای شروع، فقط به ۴ چیز نیاز دارید:

  • پنل پیامکی
  • خط پیامکی
  • گروه مخاطب
  • متن

هرقدر گروه مخاطب خود را دقیق‌تر انتخاب کنید، شانس بیشتری برای برنده‌شدن دارید. در این مقاله، دربارهٔ کاربردهای پنل پیامکی برای مصالح‌فروشی با شما صحبت کردیم و گفتیم چه کمکی به شما می‌کند.

پنل ارسال پیامک یکتانت به شکلی طراحی شده است که فقط با داشتن متن، می‌توانید پیشنهادتان را به گوش گروه مخاطب موردنظرتان برسانید. برای شروع، کافی است در پنل یکتانت ثبت‌نام کنید و پس از شارژ، اولین کمپین پیامکی را بسازید.

اگر همچنان پرسشی ذهن شما را درگیر کرده است، حتماً در بخش نظرات برای ما بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آموزش ساخت بهترین محتوای تبلیغاتی