فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

بهترین روش و نمونه تبلیغ شرکت حسابداری و خدمات مالی

مقالات دیجیتال مارکتینگ | نیکان حیدری | تاریخ بروزرسانی : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲

بهترین روش و نمونه تبلیغ شرکت حسابداری و خدمات مالی

شرکت‌های حسابداری که در جذب مشتری راغب و افزایش درآمد جدی هستند، باید علاوه بر روش‌های رایج تبلیغات، حضور آنلاین و ترکیبی از راه‌های تبلیغات را در برنامهٔ خود بگنجانند.

در ادامه، به شما می‌گوییم چه کارهایی انجام دهید تا بهترین تبلیغ حسابداری را داشته باشید و ۷ روش ثابت‌شده را هم بررسی می‌کنیم.

بیایید شروع کنیم.

 

پیش‌نیاز تبلیغات تاثیرگذار حسابداری چیست؟

قبل از اینکه وارد گود شوید، تکلیف موضوعات زیر را مشخص کنید:

 

می‌خواهید کدام بخش از بازار را هدف بگیرید؟ چه کسی تصمیم‌گیرنده است؟

اول از همه، هر شرکتی باید بازار هدف خود را به‌خوبی بشناسد. تفاوت شما با کسب‌وکاری که کفش می‌فروشد، این است که شما با کسب‌وکارها سروکار دارید.

خب،‌ این چه تفاوتی ایجاد می‌کند؟ اول اینکه ممکن است یک نفر یا چند نفر تصمیم بگیرند. دوم اینکه لحن پیامی که انتخاب می‌کنید و همچنین پیشنهادی که می‌دهید، متفاوت می‌شود.

مثلاً برگزاری مسابقه مثل بانی‌مد برای تبلیغات و جذب مشتری هیچ آورده‌ای برای شما نخواهد داشت؛ چراکه به افرادی دست پیدا می‌کنید که اصلاً مشتری شما نیستند.

پس دانستن اینکه در هر مجموعه چه کسی تصمیم‌گیرنده است، کمک زیادی به شما می‌کند.

ولی بازار هدف، فراتر از مخاطبِ تبلیغات است. باید بدانید قرار است به کدام بخش بازار خدمت کنید؛ بخشی که شما برای آن مفید هستید و آن بخش برای شما.

مثلاً ممکن است شرکت «البرز» سراغ کسب‌وکارهایی که نهایت ۵ نفر نیرو دارند برود یا مغازه‌ها را انتخاب کند؛ ولی شرکت «زاگرس» به سراغ شرکت‌های بزرگ با بیش از ۱۰۰ پرسنل برود.

شناخت بازار هدف

دربارهٔ کسب‌وکارهای کوچک که هدف «البرز» است، معمولاً تصمیم‌گیرنده صاحب مجموعه است؛ اما «زاگرس» باید بداند چه کسی، در چه سِمَتی قرار است آن‌ها را انتخاب کند. مدیر مالی مجموعه صاحب اختیار است یا مدیرعامل شرکت همۀ تصمیمات کوچک و بزرگ را می‌گیرد؟ دانستن این مسائل، در انتخاب کانال تبلیغاتی هم اثرگذار خواهد بود.

از طرفی، نیاز شرکت‌های بزرگ با کسب‌وکارهای کوچک کاملاً متفاوت است که باید در پیشنهاد و بازاریابی به آن دقت شود.

پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «بازار هدف چیست و چگونه Target Market را شناسایی کنیم؟» را مطالعه کنید. در این مقاله، این مسئله به‌طور کامل بر اساس نظر کاتلر بررسی شده است.

برای اینکه کار شما را ساده‌تر کنیم، اینفوگرافیکی طراحی کردیم که تفاوت مخاطبِ واقعی کسب‌وکارهای B2B و B2C را به‌خوبی نشان می‌دهد:

مخاطب هدف

مزیت رقابتی شما چیست؟

بعد از شناسایی بازار هدف، تیم‌های مارکتینگ سراغ تعیین مزیت رقابتی می‌روند.

مزیت رقابتی عاملی است که مشتری بالقوه را برای ترجیح یک مجموعه به دیگر رقبا ترغیب می‌کند.

شرکت «البرز» خدمات پشتیبانی بی‌نظیری ارائه می‌کند. این موضوع به‌خصوص برای کسب‌وکارهای کوچک که ممکن است در استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری به مشکل بربخورند، بسیار حائز اهمیت است. آن‌ها می‌خواهند از شرکتی خدمات بگیرند که در صورت بروز مشکل، خیلی راحت بتوانند با کمک متخصصین با حوصله راه‌حل را پیدا کنند.

در طرف دیگر، شرکت «زاگرس»، سرعت بالایی در ارائۀ خدمات، مشاوره رایگان، ارائهٔ راهکار و ارسال حسابدار دارد.

برای اینکه مزیت رقابتی خود را پیدا کنید، این سؤال را از خود بپرسید:

مجموعۀ من چه ویژگی‌ای دارد که کمک می‌کند به انتخاب اول بازار هدفم تبدیل شوم؟

پاسخ آن همان مزیت رقابتی شما است. باید در تبلیغاتی که طراحی می‌کنید، مزیت رقابتی را برجسته کنید و روی آن مانور بدهید.

مقاله پیشنهادی: مزیت رقابتی چیست و چگونه مزیت رقابتی ایجاد کنیم؟

پول کافی دارید؟

مورد بعدی که دپارتمان مارکتینگ قبل از اجرای کمپین سراغ آن می‌رود، مشخص‌کردن بودجه است. برای اینکه بدانید در چه کانال‌هایی می‌توانید تبلیغ کنید، باید بدانید چقدر پول در اختیار دارید.

شرکت «البرز» نمی‌تواند در این مرحله، مبلغ زیادی را صرف تبلیغات کند. سعی می‌کند با راهکارهایی کم‌هزینه‌تر مثل تبلیغات پیامکی، توجه جامعۀ مخاطبان هدف را به خود جلب کند.

شرکت «زاگرس» اما وضع بهتری دارد. دپارتمان مالی بودجۀ کلانی در اختیار تیم مارکتینگ گذاشته تا سراغ پربیننده‌ترین کانال‌ها بروند. آن‌ها می‌توانند برنامه‌ای برای تبلیغات هم‌زمان در کانال‌های مختلف با تعداد دفعات نمایش بالا داشته باشند؛ از دنیای آنلاین گرفته تا آفلاین.

مقاله پیشنهادی: روش‌های بودجه بندی تبلیغات که باید بدانید!

هدفتان از تبلیغات چیست؟

آخرین پیش‌نیازی که باید قبل از اجرای کمپین بررسی شود، هدفی است که هر شرکت از تبلیغات دارد! شرکت «البرز» می‌خواهد با کمپینی که اجرا می‌کند، فروش خود را سریع افزایش دهد.

اما شاید شرکت «زاگرس» می‌خواهد میزان آگاهی از برند خود را افزایش دهد و به رهبر بازار تبدیل شود.

پس دانستن هدف کمپین تبلیغاتی هم از ضروریاتی است که قبل از اجرا باید آن‌ را بررسی کنید؛ چراکه مشخص می‌کند کدام روش و چه کانالی را انتخاب کنیم، چه چیزی در متن تبلیغ بگوییم و چه پیشنهادی داشته باشیم.

خب این دو شرکت کاملاً خیالی بودند؛ اما پیش‌نیازهایی که صحبت کردیم، مسائلی هستند که هر مجموعه‌ای قبل از شروع تبلیغات باید از آن‌ها اطلاع داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «استراتژی تبلیغات چیست + نحوهٔ چیدن استراتژی برنده» را مطالعه کنید.

چرا به استراتژی نیاز دارید؟ به‌طور کلی، نمایش تبلیغات به‌تنهایی نمی‌تواند آورده‌ای برای شما داشته باشد و پارامترهای مختلفی مثل مواردی که بررسی کردیم و سایر عوامل مثل قیمت تاثیرگذار است. زمانی موفق خواهید شد که تمام قطعه‌های پازل را درست چیده باشید.

در بخش بعدی، راهکارهای تبلیغات آنلاین شرکت‌های حسابداری را به شما آموزش خواهیم داد.

 

تبلیغ شرکت حسابداری و خدمات مالی به ۷ روش آنلاین

خب، می‌دانید مشتری احتمالی شما چه کسی است، چه نیازی دارد و چطور تصمیم می‌گیرد. از طرفی، هدف و بودجه را مشخص کردید و با دانستن مزیت رقابتی، می‌خواهید تبلیغات را شروع کنید.

به‌طور کلی، ۲ راه پیش روی شماست:

  • تبلیغات آنلاین
  • تبلیغات آفلاین

در این بخش، ابتدا به قسمت آنلاین ماجرا می‌پردازیم.

 

۱. تبلیغات کلیکی در سایت‌های پربازدید با یکتانت

سازوکار تبلیغات کلیکی به این شکل است که به ازای هر کلیکی که روی تبلیغ شما می‌شود، مبلغی از قبل مشخص‌شده، از حسابتان کسر می‌شود.

یکتانت بیشترین ظرفیت نمایش تبلیغات کلیکی را در ایران ارائه می‌کند تا هر کسب‌وکاری به مخاطب خود برسد. در این مسیر، کارشناسان ما از ابتدا تا انتها کنار شما خواهند بود تا بهترین تبلیغ حسابداری را بسازید و نمایش دهید.

برای نمونه، اجازه دهید داستان موفقیت شرکت تدبیر حساب یکی از شرکت‌های فعال در حوزهٔ حسابداری را بررسی کنیم.

آن‌ها در سال ۹۹، با توجه به این مسئله که مهلت ارسال اظهارنامهٔ مالیاتی تا ماه مرداد بود، تصمیم گرفتند میزان دریافت و مشتری‌های خود را افزایش دهند. بازهٔ زمانی پیش از آخرین مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی، جست‌وجو و تقاضا برای آن بسیار زیاد است.

متخصصان ما تصمیم گرفتند از «تبلیغات همسان» و «همسان کلیدواژه‌ای» استفاده کنند تا افراد موردنظر تدبیرحساب را جذب کنند که از قضا، نتیجه بسیار موفقیت‌آمیز بود و تعداد فرم‌های دریافتی افزایش یافت.

چند نمونه از تبلیغات آن‌ها را ببینیم:

نمونه تبلیغ همسان، بهترین تبلیغ حسابداری

تدبیر حساب در سال ۱۳۹۹ لندینگ پیج متقاعدکننده‌ای برای تبلیغات طراحی کرد که کاربر می‌توانست با پرداخت فقط ۷ هزار تومان، اظهارنامهٔ مالیاتی خود را تسلیم کند. داشتن یک سایت برای معرفی خدمات و همچنین جذب مشتری با کسب رتبه مفید است؛ ولی برای تبلیغات کلیکی واجب نیست. یک لندینگ پیج هم کارتان را راه می‌اندازد که می‌توانید با کمک سرویس‌هایی مثل لندین، آن را خیلی زود طراحی کنید.

یک ویژگی خوب تبلیغات کلیکی یکتانت، هدفمندی آن است. شما می‌توانید مشخص کنید که تبلیغ به چه کسی نمایش داده شود.

مثلاً تعیین می‌کنید تبلیغ در صفحه‌هایی ظاهر شود که کلمات کلیدی مثل «حسابداری»، «امور مالیاتی»، «اظهارنامه مالیاتی»، «امور مالی» و… در عنوان و متاتگ آمده باشد یا موضوع آن حسابداری باشد. (مثل کاری که برای تدبیر حساب انجام دادیم.)

یا ممکن است بخواهید تبلیغ فقط به افرادی با رفتار مشخص نمایش داده شود که به شناخت شما از مشتری احتمالی‌تان گره خورده است. برای مثال، می‌توانید تبلیغات را فقط به فعالین اقتصادی نشان دهید که اخبار اقتصادی و مطالب مرتبط را می‌خوانند.

اگر شما هم دوست دارید مثل شرکت حسابداری تدبیر حساب، از کمپین‌های متنوع ما برای رسیدن به اهداف خود (ایجاد آگاهی، افزایش ترافیک، جذب مشتری راغب و…) استفاده کنید، همین حالا در پنل ما ثبت‌نام کنید.

توجه: برخی مجموعه‌ها، اپلیکیشن و برنامه‌ای برای ارائۀ خدمات مالی به کاربران ارائه می‌کنند؛ برای پروموت چنین اپلیکیشن‌هایی هم می‌توانید روی خدمات ما حساب کنید.

بیایید یک نمونه را که احتمالاً همین حالا در سایت‌های ایرانی ببینید، بررسی کنیم. آن‌ها به مشکل اساسی شرکت‌ها، یعنی جریمهٔ مالیاتی اشاره کرده‌اند تا حس فوریت را القا کنند.

نمونه تبلیغ همسان، بهترین تبلیغ حسابداری

اگر روی تبلیغ کلیک کنید، به صفحهٔ فرود سادهٔ زیر منتقل می‌شوید که در ۵ مرحله، به مخاطب خیلی ساده نشان داده‌اند چطور مشکل آن‌ها را حل می‌کنند.

لندینگ تبلیغات

برای داشتن لندینگ پیج تاثیرگذار، نکات زیر را رعایت کنید:

  • عنوانی جذاب و توصیفی بنویسید که کاربر در همان نگاه اول متوجه شود چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید
  • مزیت رقابتی و اعتبار خودتان (نمایش دستاوردها) را در لندینگ بیان کنید
  • نظرات مشتریان راضی را نشان دهید
  • کال‌تواکشن مناسب بنویسید
  • فرمی برای گرفتن اطلاعات مشتری داشته باشید که ساده باشد
  • چهرهٔ واقعی خودتان و اعضای شرکت را در لندینگ نمایش دهید
  • اعداد و ارقام را برای تایید اجتماعی مثل «همکاری با ۱۰۰ شرکت صنعتی» فراموش نکنید
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۲. انتشار رپورتاژ در سایر سایت‌ها

روش دیگری که می‌تواند بهترین تبلیغ حسابداری باشد، استفاده از رپورتاژ و بهره‌بردن از مزایای آن است. اگر می‌خواهید با این روش کامل آشنا شوید، توصیه می‌کنیم مقاله «رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟» را در وبلاگ یکتانت بخوانید.

فرض کنید مقاله‌ای نه‌چندان بلند دربارۀ آموزش پرکردن اظهارنامه مالیاتی نوشته‌اید و آن را در یک سایت خبری پربازدید منتشر می‌کنید. به لطف اعتبار بالای این سایت‌ها، افراد زیادی نوشتۀ شما را خواهند خواند؛ ولی چطور به شما کمک می‌کند؟

شما مشکل مخاطب سایت را حل می‌کنید و در کنار سایر پیشنهادها، خدمات خود را به‌عنوان یک راهکار خوب پروموت می‌کنید. از طرفی، به سایت خود با کلمات کلیدی مشخص لینک می‌دهید؛ مثلاً عبارت «اظهارنامه مالیاتی».

البته همیش قرار نیست مقالهٔ آموزشی منتشر کنید. شما می‌توانید خدمات خود را خیلی واضح و مشخص به کاربران معرفی کنید. فرق آن با تبلیغ چیست؟ کاربر این مقاله را به‌عنوان پیشنهاد سایت میزبان در نظر می‌گیرد که یک شرکت حسابداری خوب به آن‌ها معرفی کرده است.

مثلاً شرکت حسابداری «تضمین حساب» در رپورتاژ خود، خدماتی را که ارائه می‌کند و اهمیت آن‌ها را برجسته کرده است. بخشی از آن را با هم بخوانیم:

نمونه رپورتاژ آگهی حسابداری

نکتهٔ آخر اینکه اغلب اوقات در رپورتاژ به سایت شما لینک داده می‌شود؛ ولی اگر سایت ندارید، باز هم می‌توانید از آن استفاده کنید. اینجا دیگر شماره‌تلفن شرکت را در رپورتاژ می‌نویسید و با وعده‌ای مثل «مشاوره رایگان»، مخاطب را به تماس ترغیب می‌کنید.

از مهم‌ترین مزایای رپورتاژ آگهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیشتر دیده می‌شوید
  • برای برندسازی مناسب است و در افزایش اعتبار برند نقش دارد
  • مقرون‌به‌صرفه است
  • در بهبود سئو خارجی به شما کمک می‌کند (گرفتن بک‌لینک)
  • کاربری را جذب می‌کنید که واقعاً به شما نیاز دارد
  • تفاوتی با ظاهر و سایر مقاله‌های سایت ندارد
مقاله پیشنهادی: سئو چیست + پارامترهای تاثیرگذار در رتبه‌بندی

۳. شبکه‌های اجتماعی، اهرمی قدرتمند

آمار Oberlo می‌گوید ۴/۵۹ میلیارد نفر از مردم دنیا، کاربران شبکه‌های اجتماعی مختلف هستند! یعنی بیش از نیمی از مردم جهان. همین موضوع نشان‌دهندۀ اهمیت بالای این شبکه‌ها در تبلیغات و جذب مشتری هستند.

برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی، دو روش کلی پیش‌روی شما قرار دارند:

1. تبلیغ در صفحات پربازدید

2. کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ

اول دومی! برای بیشتر صنایع، اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام مناسب است؛ ولی شرکت‌های حسابداری که با کسب‌وکارهای بزرگ کار می‌کنند، به‌خاطر ماهیت کاری‌شان، بهتر است سراغ اینفلوئنسرهای لینکدین بروند.

همان‌ طور که می‌دانید، این شبکۀ اجتماعی فضایی حرفه‌ای به حساب می‌آید و در آن، می‌توانید به مدیران عامل شرکت‌ها و تصمیم‌گیرندگان نهایی دسترسی داشته باشید؛ افرادی که معمولاً در اینستاگرام، آن‌ها را پیدا نمی‌کنید.

یادتان است گفتیم بهترین تبلیغ حسابداری زمانی رخ می‌دهد که مخاطبِ هدف خود را بشناسید؟ اگر مخاطبِ شما، صاحب کسب‌وکارهای کوچک مثل صاحب باشگاه ورزشی یا فروشگاه کفش است، بهتر است روی اینستاگرام سرمایه‌گذاری کنید.

دربارهٔ تبلیغ در صفحات پربازدید، باید بگوییم این رویکرد برای افزایش آگاهی از برند مناسب است. با این کار می‌توانید نام خود را سر زبان‌ها بیندازید و دیگران را از وجود برند خود مطلع کنید.

نکته: این کار را می‌توانید با تبلیغات گسترده در تلگرام هم انجام دهید. فقط کانال‌هایی را انتخاب کنید که احتمالاً فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار در آنجا عضو هستند.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۴ و ۵. استفاده از گوگل به ۲ روش!

گوگل نقطهٔ شروع جست‌وجوهاست که می‌توانید از آن به ۲ روش به نفع خود بهره ببرید:

1. ثبت موقعیت مکانی در گوگل مپ

2. استفاده از خدمات تبلیغات در گوگل (گوگل ادز)

در روش اول، شما موقعیت مکانی شرکت خودتان را در گوگل مپ ثبت می‌کنید تا شانس زیادی در جست‌وجوهای محلی (جست‌وجویی که با هدف یافتن خدمات شرکت‌های یک موقعیت مکانی خاص انجام می‌شوند) داشته باشید.

همان‌ طور که در تصویر زیر می‌بینید، بعد از جست‌وجوی عبارت شرکت حسابداری، نقشه‌ای حاوی موقعیت مکانی شرکت‌های اطراف نمایش داده می‌شود:

ثبت موقعیت مکانی شرکت حسابداری در گوگل مپ

شما می‌توانید راه‌های تماس، آدرس وب‌سایت و تصاویر مجموعه را هم ثبت کنید. به این ترتیب، بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کنید، مجموعهٔ خود را جلوی چشم کسی می‌گذارید که به آن نیاز دارد.

از مشتریان قبلی بخواهید به شما امتیاز دهند و نظرشان را دربارۀ مجموعۀ شما بنویسند. این نظرات در تصمیم‌گیری سایر مشتریان احتمالی نقش مستقیم دارد و همچین باعث می‌شود رتبهٔ شما بهبود پیدا کند.

ثبت لوکیشن به شما در بهبود لوکال سئو هم کمک می‌کند. در این زمینه، پیشنهاد می‌کنیم ۲ مقالهٔ زیر را مطالعه کنید:

رسیدن به صفحهٔ نتایج با سئو وقت‌گیر است و در برخی شرایط، برای جذب مشتری در کوتاه‌ترین زمان، بهتر است به سراغ گوگل ادز برویم. با کمک این پلتفرم، می‌توانید شرکت خود را در دل نتایج صفحهٔ جست‌وجو به‌ شکلی شبیه نتایج ارگانیک تبلیغ کنید. از طرفی، برای تبلیغات در گوگل، کافی است یک صفحهٔ تاثیرگذار طراحی کنید و با کمک آن، صدها کلمه کلیدی مرتبط را هدف بگیرید؛ برخلاف سئو که برای هر کلمه کلیدی به یک محتوای یونیک نیاز دارید.

نکته: به صفحهٔ اصلی سایت لینک ندهید؛ یعنی کاربر پس از اینکه روی تبلیغ شما کلیک کرد، باید به صفحه‌ای هدایت شود که با خدمات شما و وعده‌ای که دادید، آشنا شود. به عبارتی، بفهمد چطور به وعدهٔ خود عمل و مشکل او را حل می‌کنید.

بیایید یک نمونه تبلیغ حسابداری در گوگل را با هم ببینیم. آن‌ها در متن خود با سابقه‌ای که دارند برای نشان‌دادن اعتبارشان اشاره کرده‌اند. «مشاوره رایگان» در عنوان هم تاثیر زیادی در ریختن ترس مشتری از ضرر دارد. اگر دوست دارید ببینید چه کلماتی در فروش و تبلیغات معجزه می‌کنند، مقالهٔ «معرفی بهترین کلماتی که فروش دارند» را بخوانید.

تبلیغات در گوگل، بهترین تبلیغ حسابداری

یک نمونهٔ دیگر را هم در تصویر زیر ببینید که تمام خدمات را در متن تبلیغ آورده است و با کمک افزونه‌های رایگان مثل تبلیغ بالا، هم فضای بیشتری را به خود اختصاص داده و هم سایر خدمات را تبلیغ کرده است. برای آشنایی بیشتر با این قابلیت گوگل ادز، توصیه می‌کنیم مقالهٔ «انواع افزونه های تبلیغات گوگل ادز (کاربرد و مزایا)»  را مطالعه کنید.

تبلیغ حسابداری در گوگل

می‌خواهید تبلیغات در گوگل را خودتان دست بگیرید؟ ایبوک رایگان «راهنمای جامع تبلیغات در گوگل» را همین حالا دانلود کنید.

 

۶. استفاده از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های واسطه

مردم در دیوار دنبال همه‌چیز می‌گردند. بسیاری از شرکت‌های ارائۀ خدمات حسابداری و حسابرسی هم از ظرفیت این پلتفرم استفاده کرده‌اند و در حال پروموت خدماتشان در آن هستند.

در تصویر زیر می‌بینید که عبارت خدمات حسابداری را در این پلتفرم سرچ کردیم و نتایج زیر برایمان نمایش داده شد:

تبلیغ حسابداری در دیوار

جدا از دیوار، دایرکتوری‌ها هم فضای مناسبی برای پروموت خدمات و محصولات شما هستند، ولی کارآمدی دیوار را ندارند. دلیل آن هم ظرفیت پایین نمایش آن‌هاست.

۷. پوش نوتیفیکیشن، ارزان و اثربخش

نحوه تبلیغات حسابرسی و حسابداری با پوش نوتیفیکیشن بسیار ساده است. شما تبلیغ خود را با کمک پلتفرم‌هایی مثل یکتانت آماده می‌کنید که حاوی موارد زیر است:

  • عنوان
  • متن (پیشنهاد خود را شرح می‌دهید)
  • تصویر کوچک (لوگوی مجموعه)
  • تصویر بزرگ (یک تصویر جذاب که تاثیر پیشنهاد را چند برابر می‌کند. البته در تمام مرورگرها نمایش داده نمی‌شود)
  • لینک

پس از آن، یکتانت تبلیغ شما را به میلیون‌ها عضو پوش نوتیفیکیشن سایت‌های پربازدید در گوشی و کامپیوتر آن‌ها نمایش می‌دهد.

برخی این روش را با تبلیغات پیامکی مقایسه می‌کنند؛ تقریباً کلیت یکی است، بارزترین فرق این است که در تبلیغ پوش نوتیفکیشن امکان استفاده از عکس وجود دارد.

پوش نوتیفیکیشن راه مقرون‌به‌صرفه و کم‌هزینه‌ای برای تبلیغ خدمات حسابداری است؛ چراکه شما فقط به‌ازای «ارسال موفق» یا «کلیک کاربر» هزینه می‌کند. به عبارتی، زمانی پول می‌دهید که برای شما فایده دارد.

این‌ها روش‌هایی بودند که در دنیای آنلاین کاربرد دارند؛ ولی برای جذب مشتری خدمات حسابداری به‌صورت آفلاین چه باید کرد؟

 

تبلیغ شرکت حسابداری به‌صورت آفلاین

دوران تبلیغات سنتی سرآمده است؟ مطمئنید؟ اگر این‌طور فکر می‌کنید، توجه‌تان را به آمار زیر از سایت MyCodlessWebsite جلب می‌کنیم:

  • ۸۲ درصد از مشتریان، اعتماد زیادی به تبلیغات چاپی دارند!
  • ۷ نفر از هر ۱۰ نفر در حال رانندگی دربارهٔ خرید تصمیم می‌گیرند

در ادامه، به ۵ روش تبلیغ آفلاین می‌پردازیم که هرکدام به‌تنهایی می‌توانند برای اجرای بهترین تبلیغ حسابداری مناسب باشند.

 

۱. تبلیغات دهان‌به‌دهان، جذب تضمینی مشتری

هرقدر هم تبلیغاتتان بی‌نقص باشد، اندازۀ معرفی کسب‌وکارتان توسط یکی از مشتریان راضی به اطرافیان اثرگذار نخواهد بود. فراموش نکنید که برخی مردم مقابل تبلیغات گارد دارند. به همین خاطر، بسیاری از محتواهای تبلیغاتی حتی دیده نمی‌شوند.

در تبلیغات دهان‌به‌دهان، اعتماد مشتری احتمالی شما به کسی که خدمات شما را معرفی می‌کند، باعث می‌شود شانس زیادی برای جذب او داشته باشید. می‌توان حتی گفت این روش تا حدود زیادی تضمینی است؛ به‌خصوص وقتی تعداد معرفی‌کننده‌ها بیشتر شود.

اغلب مدیران مجموعه‌ها و کسب‌وکارها شبکهٔ قدرتمندی درست کرده‌اند که می‌تواند به معدن مشتری برای شما تبدیل شود. فقط باید تجربهٔ بی‌نظیری با ارائهٔ خدمات بی‌نقص خلق کنید. کارهایی مثل پشتیبانی ۲۴ ساعته و مشاوره تخصصی رایگان باعث می‌شوند شانس بیشتری برای تبلیغ دهان‌به‌دهان داشته باشید.

البته این تبلیغات دست شما نیست و به تجربه مشتری گره خورده است؛ ولی می‌توانید اصطکا‌ک‌های موجود در مسیر این نوع تبلیغات را از بین ببرید. یک راهی که دارید تهاتر مشتری است.

برای نمونه، مشتریان ما در یکتانت، کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ هستند؛ بنابراین تقریباً بازار هدف مشترکی با شرکت‌های حسابداری داریم. هم ما می‌توانیم خدمات شرکت حسابداری را پیشنهاد دهیم و هم آن‌ها می‌توانند ما را تبلیغ کنند؛ بازی دو سر برد ?

همچنین با پیشنهاد پاداش، می‌توانید مشتریان فعلی را به آوردن مشتری جدید تشویق کنید. می‌توانید سازوکاری طراحی کنید که اگر یکی از مشتریانتان، مشتری جدیدی برایتان آورد، تا ۱ سال از ۱۰ درصد تخفیف روی تمام خدمات برخوردار شود.

داشتن باشگاه مشتریان این کار را برای شما راحت‌تر می‌کند و می‌توانید برنامه‌های ارجاعی خود را به‌خوبی پیش ببرید. پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «باشگاه مشتریان چیست و چرا برای کسب‌وکار شما ضروری است؟» را در این زمینه مطالعه کنید.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

۲. تبلیغات از طریق پیامک

دیگر روشی که هم طرفداران زیادی دارد و هم می‌تواند بسیار اثربخش باشد، تبلیغات پیامکی است.

در این نوع تبلیغات، مهم است که در متنی کوتاه، پیام خود را منتقل کنید. توجه داشته باشید که اشاره به مزیت رقابتی، شانستان را برای موفقیت افزایش خواهد داشت.

همچنین یک CTA مناسب در انتهای متنتان بگنجانید. مثلاً از مشتری بخواهید روی لینک کلیک کند یا با شما تماس بگیرد.

می‌توانید دریافت‌کنندگان را با توجه به خصوصیاتی که مدنظرتان است گزینش کنید. احتمالاً دوست داشته باشید پیامتان به دست مدیران تصمیم‌گیرنده برسد. کافی است گروه مخاطبان خود را بسازید تا پیامک فقط برای آن‌ها ارسال شود.

این مسئله به شناخت شما از مشتری احتمالی و تصمیم‌گیرنده بستگی دارد که در ابتدای مقاله بررسی کردیم.

یک راه دیگر هم دارید: ارسال پیامک منطقه ای. در این روش، پیامک شما برای یک محدودهٔ خاص (مثلاً یک شهر یا یک محله) ارسال می‌شود. برای نمونه، محلهٔ موردنظر شما می‌تواند یک محلهٔ اداری باشد که مشتری احتمالی شما هستند.

روش سوم، ارسال پیامک انبوه است که برای اطلاع‌رسانی و ایجاد آگاهی مناسب است؛ چراکه برای افراد زیادی با ویژگی‌های مختلف ارسال می‌شود که احتمالاً شما را نمی‌شناسند و شاید به خدمات‌تان نیاز داشته باشند.

یک نمونه تبلیغ پیامکی را در تصویر زیر ببینید. در بخش آخر مقاله، ۱۰ نمونه متن هم با شما در میان می‌گذاریم تا ایده بگیرید.

بهترین تبلیغ حسابداری با پیامک

۳. تبلیغات در سطح شهر

اگر می‌خواهید آگاهی از برندتان افزایش پیدا کنند و تعداد بیشتری شما و کسب‌وکارتان را بشناسند، توصیه می‌کنیم به انواع تبلیغات در سطح شهر فکر کنید.

این روش شامل کانال‌های مختلف مثل بیلبورد، تراکت، استند، بدنۀ اتوبوس‌های شهری و… است. این روش نقش زیادی در افزایش آگاهی از برند و ایجاد اعتماد دارد؛ چراکه شواهد و تجربه ثابت کرده است مردم به برندی بیشتر اعتماد می‌کنند که لوگو و نام آن را روی بیلبوردها ببینند.

مقاله پیشنهادی: اصول تبلیغات بیلبوردی موثر برای کسب‌وکارها در سال ۱۴۰۲

۴. حضور در رویدادها و نمایشگاه‌ها

کلی نمایشگاه مختلف برگزار می‌شود که مخاطبان آن‌ها، با بازار هدف شما هم‌پوشانی دارند. برنامه‌ای برای حضور مؤثر در این رویدادها داشته باشید.

تبلیغ در چنین ایونت‌هایی می‌تواند به اشکال مختلف انجام شود. می‌توانید یکی از اسپانسرهای رویداد باشید یا غرفه‌ای در محل برگزاری تهیه کنید و از این طریق خدمات و محصولاتتان را پروموت کنید.

می‌توانید هدایای تبلیغاتی مثل سررسید، خودکار و تقویم را به رسانهٔ تبلیغاتی خود تبدیل کنید و آن‌ها را در ایونت‌ها و رویدادها به دیگران دهید. هدایای تبلیغاتی یکی از رسانه‌های خوب تبلیغاتی است. تعجب کردید؟ برای آشنایی با تمام رسانه‌هایی که در دسترس شماست، مقالهٔ «انواع رسانه های تبلیغاتی که باید بشناسید!» را مطالعه کنید.

نکته: شما همچنین می‌توانید روی وبینارهای آنلاین هم برای تبلیغات حساب کنید. برگزاری وبینار آنلاین برای ارائهٔ محتوای ارزشمند به مردم باعث می‌شود به افرادی دسترسی پیدا کنید که به خدمات شما نیاز دارند؛ مثلاً وبینار آموزشی پرکردن اظهارنامه مالیاتی یا حسابداری وجوه نقد. با این کار تخصص خود را در عمل نشان می‌دهید.

 

۵. تبلیغات تلویزیونی، گران و تاثیرگذار

این روش فقط به آن دسته از شرکت‌هایی توصیه می‌شود که دغدغه‌ای بابت بودجۀ تبلیغات ندارند! تبلیغ در تلویزیون، گران است؛ ولی کسب‌وکارتان را به مرحله‌ای دیگر از رقابت می‌برد.

استفاده از این روش اعتبار زیادی برای برند شما به همراه خواهد داشت و آگاهی مشتریان احتمالی از خدماتتان را بسیار افزایش می‌دهد. به‌تبع آن، مشتریان بزرگ بیشتری به سراغ شما خواهند آمد.

تبلیغات تلویزیونی = اعتبار بیشتر

اگر قصد استفاده تبلیغات در کانال‌های تلویزیونی را دارید، قبلش این سؤال را از خود بپرسید:

آیا شرکت من آن‌قدر بزرگ و ثروتمند است که به چنین تبلیغی نیاز داشته باشد؟

این‌طور نباشد که از مخارج دیگرتان بزنید تا پول لازم برای تبلیغ در تلویزیون را تأمین کنید. یادتان باشد که تبلیغات یک بازی است که با استمرار و بهینه‌سازی مداوم در آن برنده می‌شوید. به عبارتی، قرار نیست با یک کمپین به نوک قله برسید.

این هم از روش‌های تبلیغ آفلاین. در بخش بعدی، چند نمونه متن برای ساخت بهترین تبلیغ خدمات مالی خدمتتان ارائه می‌کنیم.

 

۱۵ نمونه متن تبلیغ شرکت حسابداری

یک ضرب‌المثل با کمی تغییر:

متن خوب می‌تواند مار را از لانه‌اش بیرون بکشد!

اجازه دهید مقدمه را کوتاه نگه داریم و برویم سراغ نمونه متن‌ها.

 

۱۰ نمونه متن پیامک برای تبلیغات خدمات مالی و حسابداری

پارامترهای مختلفی را باید هنگام نوشتن متن پیامک تبلیغاتی در نظر بگیرید؛ موارد مهمی مثل مخاطبِ هدف (جوان است یا آدم باتجربه و خشکی است؟)، هدفی که دارید، مزیت رقابتی و پیشنهادی که دارید و… را باید در نظر بگیرید. برای شروع، می‌توانید از موارد زیر الهام بگیرید:

۱. ارائۀ انواع خدمات مالی و حسابداری با کمک نخبگان حسابداری کشور! فقط وارد لینک زیر شوید و فرم را پر کنید.

۲. دیگر نگران مسائل مالیاتی خود نباشید. ۰ تا ۱۰۰ کار را به ما بسپارید تا ضرری متوجه کسب‌وکارتان نشود. برای مشاورۀ رایگان با این شماره تماس بگیرید.

۳. به حساب خود برسید، قبل از اینکه به حسابتان برسند! ۲۲ آبان آخرین مهلت تسلیم اظهارنامۀ مالیاتی. همین حالا با ما همکاران ما در چرتکه صحبت کنید:

۴. ارائۀ انواع خدمات حسابرسی و مالیاتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط تیمی مجرب و حرفه‌ای. همین حالا تماس بگیرید.

۵. بررسی صورت‌های مالی و ارائۀ تمام خدمات مربوط به حسابرسی، با شرکت حسابداری آریامهر. برای دریافت اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

۶. نگران هزینه‌های مربوط به خدمات حسابداری هستید؟ ما این خدمات را با قیمتی باورنکردنی ارائه می‌کنیم. برای اطلاع از تعرفه‌ها روی لینک کلیک کنید:

۷. شما به بهبود و گسترش کسب‌وکارتان برسید و امور مالی را به ما بسپارید! برای دریافت راهکار و مشاوره رایگان تماس بگیرید:

۸. آخرین مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی نزدیک است ⚠️ روی چرتکه حساب کنید تا جریمه نشوید! همین حالا اقدام کنید: (لینک)

۹. انجام تمام امور مالی و دفترنویسی در تهران با ۲۰ درصد تخفیف ? برای دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید:

۱۰. حسابداری ارزان با حسابرسان نخبه! برای انجام امور مالی شرکت به ۲۰ سال سابقه ما اعتماد کنید. (شماره تماس)

مقاله پیشنهادی: ۱۳ روش بازاریابی خدمات مالی در سال ۱۴۰۲ که باید بشناسید!

۵ نمونه متن تبلیغ همسان حسابداری و امور مالی

استفاده از تبیلغات همسان می‌تواند به بهترین تبلیغ حسابداری منجر شود، به شرط اینکه متن خوبی برای آن بنویسید. برای مثال، ۵ مورد زیر را ببینید:

۱. بررسی صورت‌های مالی و ارائۀ خدمات حسابداری با قیمتی مناسب (مشاورۀ رایگان)

۲. با طراحی نقشه راه مالیاتی از جریمه‌ها و پرونده‌های قضایی در امان باشید!

۲. ارائۀ تمام خدمات مربوط به حسابداری و حسابرسی در کوتاه‌ترین زمان.

۳. امور مالی شرکتتان را به ما بسپارید (تیمی متشکل از بهترین‌ها)

۵. نگران جریمه مالیاتی نباش!‌ فقط فرم رو پر کن.

 

تبلیغ امور مالی و خدمات خود را همین امروز شروع کنید!

ما در این مقاله، به شما گفتیم بهترین تبلیغ حسابداری در گرو انجام چه کارهایی است و ۱۲ روش متنوع و نتیجه‌بخش را طبق تجربه و شواهد بررسی کردیم.

اگر استراتژی تبلیغات را به‌خوبی بچینید، نتیجهٔ خوبی خواهید گرفت. پیشنهاد ما این است که بسته به هدف، مشتری احتمالی و بودجه‌ای که دارید، ترکیبی از چند روش را در سبد تبلیغات بگذارید.

چیزی که در مدیریت هزینه تبلیغات به‌خصوص آنلاین به شما کمک می‌کند، بهینه‌سازی مداوم کمپین پس از اجرا است. اگر دیدید نتیجهٔ تبلیغات و هزینهٔ آن با برآورد شما فاصله دارد، ببینید کجای کار می‌لنگد.

در این زمینه، پیشنهاد می‌کنیم راهنمای «تحلیل و بهینه سازی تبلیغات یکتانت» را مطالعه کنید.

خوشحال می‌شویم که نظر شما را هم بدانیم. به نظرتان کدام روش بهتر است؟ روش پیشنهادی شما چیست؟

در مقالهٔ «چقدر در یکتانت خرج کنیم تا نتیجه بگیریم؟»، چند استراتژی برای بهره‌بردن از تبلیغات با بودجهٔ کم پیشنهاد کردیم. این مقاله هم می‌تواند به شما کمک زیادی کمک کند.

 

3.3/5 - (3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!