فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

بهترین روش های تبلیغ کیف و کفش (و متن تبلیغات کفش زنانه)

مقالات دیجیتال مارکتینگ | الهه سرباز | تاریخ بروزرسانی : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

بهترین روش های تبلیغ کیف و کفش (و متن تبلیغات کفش زنانه)

یک زمانی می‌توانستید در شب عید و مناسبت‌های خاص، فقط با چسباندن کاغذهای «٪۳۰ تخفیف»، «حراج باورنکردنی» و «OFF» پشت ویترین فروشگاه‌ کیف‌و کفش‌تان، کلی مشتری جذب کنید.

اما در این دوره‌و‌زمانه، فقط این روش‌های سنتی به‌تنهایی کافی نیستند و به روش‌های تبلیغاتی جدیدتری برای دیده‌شدن و جلب توجه مشتری نیاز دارید.

اگر در کار فروش یا تولید کیف و کفش هستید و بازارتان رونق سابق را ندارد یا می‌خواهید بیشتر از قبل دیده شوید و خون تازه‌ای به رگ‌های کسب‌وکارتان تزریق کنید، این مقاله را از دست ندهید.

در این مقاله ۱۲ روش از بهترین تبلیغات کفش و کیف را معرفی می‌کنیم. پس از آن، چند نمونه متن تبلیغ کفش را برای ایده‌گرفتن شما مثال می‌زنیم.

اما بیایید یک قدم به عقب برگردیم و اول، پیش‌نیازهای تبلیغات موفق و نتیجه‌بخش را بشناسیم.

برای موفقیت در تبلیغات کیف و کفش چه کارهایی انجام دهیم؟

یک شناگر ماهر، قبل از اینکه چشم‌بسته داخل آب شیرجه بزند، مواردی مثل ارتفاع و عمق آب، سردی و گرمی و خلاصه یک‌ سری مقدمات را چک می‌کند. داستان تبلیغات هم شبیه همین است.

برای تبلیغات کفش و کیف، اول باید این ۴ مرحله را از سر بگذرانید:

 

شناخت بازار و مخاطب هدف

محصول شما به درد چه کسانی می‌خورد و کدام بخش از بازار سود و آوردهٔ بیشتری برای شما دارد؟

کسی بدش نمی‌آید کل بازار را یک‌تنه در دست بگیرد و بتواند محصولاتش را به همهٔ افراد بفروشد؛ ولی متاسفانه شما نمی‌توانید با یک دست هم‌زمان چند هندوانه را بلند کنید.

شدنی نیست!

دلایل مختلفی پشت این داستان است. اول اینکه محصول شما برای تمام بازار مناسب نیست.

میلیون‌ها آدم در این بازارند که نیازها، علایق و سلیقه‌ٔ متفاوتی دارند که پاسخ‌دادن و رفع همهٔ آن‌ها در آن واحد غیرممکن است.

از طرفی، آن‌ها به شکل‌های متفاوت تصمیم می‌گیرند و یک چیز را به چیز دیگر ترجیح می‌دهند. همچنین شما بودجهٔ محدودی دارید و نمی‌توانید تقاضای کل بازار را پاسخ دهید.

برای همین است که باید اول، بازار موجود را بر اساس پارامترهای مختلف بخش‌بندی کنید و بعد آن بخشی را که بیشتر از همه برای شما آورده دارد و محصولتان مخصوص آن‌ها ساخته شده است، از دل آن بیرون بکشید و تبلیغ‌ هدفمندی را بر اساس ویژگی‌های همان بخش بسازید.

بازار هدف

برای مثال، اگر کارتان فروش کیف و کفش‌های برند و خارجی است، بازار هدف شما احتمالاً افرادی با سطح درآمدی بالا است.

یا اگر به‌طور خاص روی کفش‌های مردانه کار می‌کنید، مولفهٔ «جنسیت» در تعیین بازار هدف اهمیت دارد. شاید هم کفش بچه‌گانه بفروشید که در این صورت، بازار هدف شما «کودکان» هستند.

برای آشنایی بیشتر با بازار هدف، می‌توانید مقالهٔ «بازار هدف چیست؛  راه‌های شناسایی Target Market» را مطالعه کنید.

شناخت بازار هدف به شما کمک می‌کند بفهمید قرار است کفش را به چه کسی بفروشید.

به زبان ساده، مخاطبِ هدف تبلیغات کسی است که می‌خواهد بابت خرید کفش، به شما پول دهد. بیایید تفاوت این ۲ را در ۲ مثال ببینیم:

بالاتر گفتیم بازار هدف کفش‌های بچه‌گانه کودکان هستند. یکی از مخاطب‌های هدف تبلیغات این کفش‌ها، والدین آن‌ها هستند؛ چون قرار است برای کودکان خود کفش بخرند.

حالا فرض کنید کفش زنانه می‌فروشید و برنامهٔ ویژه‌ای برای روز ولنتاین دارید. در این تبلیغات، مخاطبِ هدف شما دیگر زنان نیستند! بلکه مردانی هستند که قرار است برای شریک زندگی خود، هدیه بخرند.

مخاطب هدف بهترین تبلیغات کفش

تعیین مزیت رقابتی

چرا مشتری باید فروشگاه شما را به رقیبی که دو قدم پایین‌تر حضور دارد، ترجیح دهد؟

نقطهٔ تمایز شما با رقیب، مزیت رقابتی شما است و باید در تبلیغات روی همین مزیت مانور دهید.

مثلاً اگر سایت یا فروشگاه اینترنتی کفش و کیف داشته باشید، حتماً می‌دانید که امکان تعویض یا مرجوع‌کردن کفش به‌خاطر مشکلات سایزبندی یا تضمین اصالت آن چقدر برای مشتری مهم است؛ با این حال خیلی‌ها آن را نادیده می‌گیرند و این امکان را برای مشتری فراهم نمی‌کنند.

در چنین شرایطی، شما می‌توانید با فراهم‌کردن این امکان، به‌عنوان مزیت رقابتی و برگ برنده‌تان در تبلیغات از آن استفاده کنید.

یا مثلاً اگر در فروشگاه‌های فیزیکی، شما و رقیبتان محصولات یکسانی را می‌فروشید (مثل هر دو فقط در کار کفش مجلسی زنانه هستید) از مواردی مثل موقعیت مکانی فروشگاه (مثلاً داشتن پارکینگ اختصاصی)، مشاوره رایگان یا قیمت ارزان‌تر می‌توانید به‌عنوان مزیت رقابتی در تبلیغات یاد کنید.

یک نمونهٔ معروف هم نایک است که توانست با بازطراحی کفش‌ها، کفش‌هایی بادوام، راحت و سبک‌تر ارائه کند و با همین مزیت، از رقیب دیرینه‌اش (آدیداس) پیشی بگیرد.

بودجه‌بندی تبلیغات

چقدر پول برای ساخت و نمایش تبلیغات نیاز دارید؟

جوابی که به این سؤال می‌دهید، تقریباً روش تبلیغی شما را تعیین می‌کند.

مثلاً اگر از نظر مالی مشکلی ندارید، می‌توانید روی تبلیغات تلویزیونی و محیطی دست بگذارید.

ولی اگر بودجهٔ محدودی دارید، مجبورید به سراغ تبلیغات ارزان‌تری مثل تبلیغات پیامکی یا تبلیغات در گوگل بروید.

پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه در میانهٔ تبلیغات کف‌گیرتان به ته دیگ نخورد و بتوانید مدیریت درستی روی بودجه‌تان داشته باشید، مقالهٔ «بهترین راه‌های بودجه بندی تبلیغات که باید بشناسید» را مطالعه کنید تا چم‌وخم تخصیص بودجه را برای تبلیغات بشناسید.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

مشخص‌کردن هدف

از تبلیغات چه می خواهید؟

جذب مشتری جدید؟ افزایش فروش؟ حفظ و برگرداندن مشتری یا آگاهی از برند؟

در مرحلهٔ آخر باید توقعی را که از حاصل و نتیجهٔ تبلیغات دارید، مشخص و کمپین را بر مبنای همان پی‌ریزی کنید.

لطفاً خیلی رویاپردازی نکنید و با توجه به بازار و مخاطبان هدف و مهم‌تر از آن، بودجه و منابعی که در دست دارید، تبلیغات را هدف‌گذاری کنید.

برای مثال، اگر فروشگاه کیف و کفش کوچکی در گرگان دارید و هدف‌تان جذب مشتری جدید است، نباید به سراغ تبلیغات گسترده (مثل تلویزیون) بروید.

اصلاً چه ضرورتی دارد که مثلاً مردم شیراز که کیلومترها با شما فاصله دارند، تبلیغ‌تان را ببینند؟ در حالی که می‌توانید با روش‌هایی مثل پخش تراکت یا ارسال پیامک منطقه‌ای، مشتریان نزدیک به خود را جذب کنید.

در صورتی می‌توانید تبلیغات گسترده‌تری مثل تبلیغات در سایت‌های پربازدید را در دستور کار قرار دهید که شرایط فروش و ارسال کالا به سایر شهرها را مهیا کرده‌ باشید.

چرا باز هم به تلویزیونی اشاره نکردیم؟ چون خرج زیادی روی دستتان می‌گذارد و برای فروشگاه‌های کوچک مناسب نیست.

خب، حالا آمادهٔ شیرجه هستید! پس یک‌راست برویم سراغ معرفی روش‌هایی که برای تبلیغات کفش و کیف مناسب‌اند.

مقاله پیشنهادی: معرفی انواع اهداف تبلیغات در بازاریابی + روش‌های موثر برای دستیابی به هر هدف!

۷ روش جذب مشتری کیف و کفش با تبلیغات آنلاین

راهکارهای مختلفی برای تبلیغ کیف و کفش وجود دارد که در این قسمت ابتدا موثرترین روش‌های آنلاین را با هم بررسی می‌کنیم.

 

۱. تبلیغات همسان در سایت‌های پربازدید

تبلیغات همسان در سایت‌های پربازدید که هزاران بازدید در طول روز دارند، یکی از بهترین روش‌های تبلیغات کیف و کفش است.

تبلیغ همسان تصویر یا متن تبلیغاتی جذابی است که به شکل و شمایل ظاهر سایت میزبان درمی‌آید و بین، کنار یا پایین محتوای اصلی سایت نمایش داده می‌شود. مثل ۲ تبلیغی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

نمونه تبلیغ همسان، یکی از بهترین تبلیغات کفش

به همین دلیل هم تبلیغ‌بودن آن کمتر به چشم می‌آید و احتمال توجه و کلیک‌کردن روی آن بالا می‌رود.

اگر به تبلیغ بالا دقت کنید، «پرداخت درب منزل» به‌عنوان مزیت متمایزکننده برجسته شده است.

یک نمونه دیگر از این تبلیغات را در نی‌نی‌سایت ببینید. در تبلیغ زیر، «۵۰ درصد تخفیف» برای ترغیب مشتری در متن تبلیغ آمده است.

برای اجرای این تبلیغات به یک سایت یا لندینگ پیج نیاز دارید.

پیشنهاد ما این است یک سایت فروشگاهی کامل طراحی کنید تا هم بتوانید فروش اینترنتی داشته باشید، هم دست‌تان برای اجرای انواع دیگر تبلیغات باز باشد.

می‌توانید با کمک وردپرس هم به‌راحتی این کار را انجام دهید. مقالهٔ «آموزش ساخت و طراحی سایت فروشگاهی به زبان ساده» را بخوانید تا با مراحل کار آشنا شوید.

ولی اگر بودجه و منابع کافی برای طراحی سایت را نداشتید، با یک لندینگ پیج کامل و جذاب هم کارتان راه می‌افتد. فقط باید دقت کنید که داخل لندینگ‌تان حتماً این موارد را جا بدهید:

  • عکس‌های واقعی از کیف و کفش (محصولی که ارائه می‌دهید)
  • ویژگی‌های محصول (به‌گونه‌ای بنویسید که مخاطب بفهمد چرا خرید کفش از شما برای او فایده دارد. مثلاً به‌جای اینکه بنویسید زیرهٔ PU، بنویسید حرارت زمین به پا منتقل نمی‌شود و بسیار سبک است)
  • مزایای رقابتی‌
  • نظرات مشتریان
  • دعوت به اقدام
  • معرفی کسب‌وکار، آدرس فروشگاه و راه‌های ارتباطی

در آخر هم یک فرم داخل لندینگ، و یک تیم پشتیبانی برای تماس با مشتریان قرار دهید تا به‌محض دریافت اطلاعات از مخاطبان، با آن‌ها تماس بگیرند. این‌طوری شانس بیشتری برای تبدیل مخاطب خواهید داشت.

می‌توانید امکان خرید مستقیم کفش را هم فراهم کنید. به این مسئله دقت کنید که فرایند خرید باید بسیار ساده باشد؛ بنابراین به‌جای اینکه از مشتری بخواهید پول کفش را کارت‌به‌کارت کند، یک درگاه پرداخت جلوی او بگذارید.

برای آشنایی با درگاه‌های پرداخت ایرانی، توصیه می‌کنیم مقالهٔ «بهترین درگاه های پرداخت اینترنتی + نحوه گرفتن درگاه» را مطالعه کنید.

بیایید یک تبلیغ دیگر و لندینگ آن را هم با یکدیگر بررسی کنیم. تبلیغ زیر با سرویس تبلیغات موضوعی در مقالهٔ آموزشی دربارهٔ انتخاب کفش مناسب نمایش گرفته است:

تبلیغات همسان کفش

اگر کاربر روی این تبلیغ کلیک کند، به صفحهٔ زیر هدایت می‌شود که در آن، «کروکو» به وعدهٔ خود (۷۰ درصد تخفیف) عمل کرده است:

لندینگ پیج تبلیغات کفش

در تبلیغات همسان، استفاده از یک پیشنهاد یا هدیه در تبلیغ (مثل کد تخفیف برای خرید کفش یا ارسال رایگان)، می‌تواند شانس‌تان را برای فروش بالا ببرد.

? نکته: همهٔ کاربرانی که تبلیغ شما را می‌بینند یا به سایت سر می‌زنند، در همان بار اول به مشتری تبدیل نمی‌شوند.

شما می‌توانید در کنار تبلیغات همسان، از تبلیغات ریتارگتینگ یکتانت هم استفاده کنید تا با هدف‌گیری مجدد مشتریان راغب، شانس بیشتری برای فروش به آن‌ها داشته باشید.

کاری که چرم کیهان، یکی از مشتریان یکتانت انجام داد و توانست فروشش را ۲/۶۶ درصد افزایش دهد: داستان موفقیت چرم کیهان

پیش‌نیازها اینجا هم به کمک شما می‌آیند. چطور؟

اول اینکه اگر هدفتان اطلاع‌رسانی و ایجاد آگاهی است، باید به سراغ تبلیغات بنری بروید. در مقابل، اگر می‌خواهد مخاطبِ هدف باکیفیت را جذب کنید، می‌توانید از تبلیغات همسان رفتارمحور استفاده کنید.

مثلاً برای فروش کفش‌های بچه‌گانه، می‌توانید «والدین کودک خردسال» را هدف بگیرید و برای فروش کفش‌های ورزشی مخصوص دویدن، می‌توانید علاقه‌مندان به تناسب اندام و لاغری را تارگت کنید.

توجه: اگر فروشگاه آنلاین دارید، پیشنهاد می‌کنیم از تبلیغات محصول (ریتارگتینگ و محتوامحور) استفاده کنید. در این سرویس، برای هر محصول فروشگاه، یک تبلیغ متمایز به‌طور اتوماتیک ساخته می‌شود.

مقاله پیشنهادی: عبارت‌ها و جملات تاثیرگذار در تبلیغات که زمین بازی را دگرگون می‌کنند!

۲. تبلیغات درون‌اپلیکیشنی، هزینه به‌ازای نتیجه

یکی دیگر از بهترین تبلیغات کفش و کیف برای فروشگاه‌های آنلاین، تبلیغات درون اپلیکیشنی هستند. مخصوصاً اگر هدف‌تان از تبلیغات، جذب لید و مشتریان بالقوه باشد.

در گوشی هرکدام از ما، ده‌ها اپلیکیشن وجود دارد که در طول روز چندین بار آن‌ها را باز می‌کنیم. این یک فرصت عالی است که همیشه جلوی چشم مخاطب باشید.

در این روش، تبلیغ شما به شکل بنر در گوشه‌ای از اپلیکیشن نمایش داده می‌شود. مثل این نمونه‌ها که در بازی کوییز آو کینگز، آخرین خبر و اپلیکیشن هواشناسی نمایش داده شده است:

۳ نمونه از بهترین تبلیغات کفش در اپلیکیشن‌ها

خوبی این روش آن است که شما فقط در صورتی برای تبلیغات هزینه می‌کنید که کاربر اقدام موردنظرتان ( مثلاً خرید کیف و کفش از شما یا پرکردن فرم) را انجام دهد.

یکی دیگر از مزایای آن، عدم‌ایجاد مزاحمت در فعالیت کاربر است. جایگاه‌های نمایش این تبلیغات طوری طراحی شده است که هم‌رنگ محیط اپلیکیشن باشند و هیچ خللی در فعالیت کاربر ایجاد نکنند.

همان طور که می‌دانید، برخی سایت‌ها نمایش خوبی در گوشی‌های موبایل ندارند و ممکن است باعث شود کاربر روی تبلیغ کلیک نکند؛ در صورتی که تبلیغات در اپلیکیشن این مشکلات را ندارد.

از طرفی، تبلیغات درون اپلیکیشن‌ها راه خوبی برای رهایی از مسدودکننده‌های تبلیغات به حساب می‌آید.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۳. جذب مشتری با کمک سایت‌ها و اپلیکیشن‌های واسطه

یکی دیگر از بهترین راه‌های‌ تبلیغ کیف و کفش برای افزایش فروش، انتشار آگهی در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های واسطه مثل دیوار و شیپور است.

این پلتفرم‌ها بازدید بالایی در طول روز دارند که قسمت قابل‌توجهی از آن‌ها می‌توانند مشتریان بالقوهٔ شما باشند.

ثبت آگهی در این پلتفرم‌ها رایگان است و می‌توانید با تکیه بر اعتبار بالایی که این سایت‌ها در بین کاربران دارند، کلی مشتری جذب کنید.

نمونه تبلیغ کفش در شیپور

البته برای اینکه تاثیر حضورتان را در این پلتفرم‌ها تقویت کنید، می‌توانید در کنار آن‌ها از سرویس‌های تبلیغات یکتانت مثل تبلیغات ریتارگتینگ هم استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ « تفاوت ترب و ایمالز با یکتانت، از جست‌وجوی محصول تا تبلیغات!» را بخوانید تا سازوکار و تعرفه‌های این پلتفرم‌ها و تفاوت آن با یکتانت دست‌تان بیاید.

اگر جزو فروشندگان دیجی‌کالا هم هستید، برای افزایش فروش‌تان می‌توانید تبلیغات کلیکی دیجی‌کالا و یکتانت را هم امتحان کنید.

در این روش محصول شما در قسمت «پیشنهاد فروشندگان»، در صفحهٔ سایر محصولات و نتایج جست‌وجوی دیجی‌کالا به‌عنوان تبلیغ نمایش داده می‌شود و بابت هر کلیکی که روی تبلیغ می‌شود، هزینه پرداخت می‌کنید.

چرا این تبلیغات به‌صرفه است؟ چون به کسی نمایش داده می‌شود که قصد خرید دارد و در فروشگاه دیجی‌کالا به‌دنبال کفش مناسب است.

مقاله پیشنهادی: نحوهٔ کار کردن با پنل یکتانت در دیجی‌کالا

۴. تبلیغات در گوگل، افزایش سریع فروش

یکی از بهترین تبلیغات کفش برای کسانی که سایت یا فروشگاه اینترنتی (یا حتی یک لندینگ پیج مناسب) دارند، تبلیغات در گوگل است. چرا؟

به دو دلیل:

  • نزدیک‌ترین کلمات کلیدی به خرید را هدف می‌گیرید و این‌طوری شانس تبدیل مخاطبان بالا می‌رود؛
  • شکل و ظاهر تبلیغات گوگل تقریباً هیچ تفاوتی با نتایج ارگانیک ندارند و جنبهٔ تبلیغ‌بودن آن کمرنگ است.

از آنجایی که رشد طبیعی در گوگل، رسیدن به نتایج برتر و فروش پروسهٔ زمان‌بری است، می‌توانید با تبلیغات در گوگل میان‌بر زده و این پروسه را کوتاه کنید.

این نوع تبلیغات بر پایهٔ کلمات کلیدی انجام می‌شود. روند کار هم به این صورت است که سایت شما در ازای پرداخت پول به گوگل (به ازای هر کلیک) و انتخاب کلمات کلیدی که می‌خواهید در آن‌ها رتبهٔ بالایی بگیرید، در بین نتایج ارگانیک و معمولاً در رتبه‌های بالای SERP نمایش داده می‌شود.

یکی از مزیت‌های اصلی تبلیغات در گوگل، رتبه‌گرفتن لندینگ پیج در صدها کلمه کلیدی مختلف است؛ یعنی برخلاف سئو، نیاز نیست شما برای هر کلمهٔ کلیدی، یک صفحه با محتوای مناسب آماده کنید.

مثلاً لندینگ پیجی آماده می‌کنید و اگر کاربر یکی از عبارت‌های زیر را جست‌وجو کند، تبلیغ شما را مشاهده می‌کند:

  • خرید آنلاین کفش ورزشی
  • بهترین کفش ورزشی
  • قیمت کفش ورزشی
  • کفش ورزشی مردانه
  • خرید کتونی ارزان

برای شروع، می‌توانید ایبوک «راهنمای جامع تبلیغات در گوگل» را رایگان دانلود کنید تا اولین کمپین خود را همین حالا بسازید!

 

۵. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی و در راس آن‌ها اینستاگرام، بستر و کانال بسیار مناسبی برای نمایش تبلیغات و جذب مشتریان کیف و کفش هستند. این تبلیغات به دو شکل انجام می‌شود:

  • اینفلوئنسری

در تبلیغات اینفلوئنسری، محصول شما توسط یک فرد تاثیرگذار که مردم حرفش را قبول دارند، معرفی می‌شود. برای مثال، بنر تبلیغاتی شما را استوری می‌کند.

محتوای تبلیغاتی شما می‌تواند با حضور اینفلوئنسر یا بدون حضور او باشد؛ ولی تجربه ثابت کرده است بهترین مدل، معرفی محصول توسط اینفلوئنسر است.

در این محتوا، اینفلوئنسر دربارهٔ مزایای کفش یا کیف شما صحبت می‌کند و مخاطب چون به حرف‌های او ایمان دارد، پیشنهادش را می‌پذیرد.

حالا این تبلیغ می‌تواند دربارهٔ فروشگاه شما هم باشد و اینجا دربارهٔ مزایای خرید صحبت می‌کند؛ مثلاً قیمت مناسب، اصالت کفش‌ها یا تنوع برندها.

  • گسترده

در تبلیغات گسترده هم برای افزایش آگاهی از برند، بنر تبلیغات شما به‌طور گسترده در صفحات پربازدید نمایش داده می‌شود.

در این روش، بنر یا ویدئوی تبلیغاتی شما در صدها اکانت به‌طور هم‌زمان نمایش داده می‌شود که تاثیر زیادی در ایجاد آگاهی دارد.

به چند شکل می‌توانید تبلیغات‌تان را در شبکه‌های اجتماعی اجرا کنید:

✔️ اگر سایت فروشگاهی داشته باشید، می‌توانید با برگزاری و اطلاع‌رسانی جشنواره‌های تخفیفی و فروش، مشتری را به سایت هدایت کنید.

✔️ یک لندینگ پیج بسازید، یک فرم برای گرفتن اطلاعات مخاطب در آن قرار دهید و در تبلیغات خود به آن لینک دهید و از این طریق کلی لید جذب کنید.

✔️ شکل سوم هم مخصوص فروشگاه‌های فیزیکی است. می‌توانید از اینفلوئنسرهای محلی برای جذب مشتری و اطلاع‌رسانی استفاده کنید.

در ویدئوی زیر، یکی از بهترین تبلیغات کفش از طریق اینفلوئنسر را می‌بینید. در این ویدئو، مزایا و نقطهٔ تمایز فروشگاه به‌خوبی شرح داده شده است.

از طرفی، محیط فروشگاه، آدرس و همچنین تنوع محصولات در تبلیغ آمده است. در آخر هم روی مزایای خود کفش‌ها مانور داده است.

 

۶. استفاده از تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

یکی دیگر از راه‌های تبلیغ کیف و کفش، ارسال پوش نوتیفیکیشن است. پوش نوتیفیکیشن تقریباً نسخهٔ امروزی‌ و آنلاین اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی است.

این اعلان‌ها نوعی پیام کوتاه با یک عنوان جذاب و ترغیب‌کننده هستند که معمولاً همراه با یک تصویر، لینک و دکمهٔ کال‌تواکشن، از طریق مرورگر افراد روی گوشی و لپ‌تاپ آن‌ها نمایش داده می‌شود.

در فروشگاه‌های کیف‌های کفش، معمولاً از این روش تبلیغ کفش زنانه یا مردانه، برای حفظ و بازگرداندن مشتری‌ها استفاده می‌کنند.

مثلاً می‌توانید پیشنهادهای خاص، جشنواره‌های تخفیفی، اطلاع‌رسانی دربارهٔ موجودشدن محصولات جدید و… را برای مشتریان ارسال کنید.

با سرویس تبلیغات پوش نوتیفیکیشن یکتانت، می‌توانید این نوع تبلیغات را به‌طور کاملاً‌ هدفمند و بر اساس رفتار کاربران در سطح وب، بهینه و اجرا کنید.

یکی از جذابیت‌های این سرویس، هدف‌گیری بر اساس موقعیت مکانی است که به شما کمک می‌کند به مشتری ایدئال خود دست پیدا کنید.

از طرفی، در تبلیغات پوش نوتیفیکیشن، می‌توانید هدف‌گیری بر اساس محله‌های تهران را هم تجربه کنید.

بیایید یک نمونه تبلیغ کیف و کفش از طریق سرویس پوش نوتیفیکیشن یکتانت را با هم ببینیم:

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن کیف و کفش

در نمونهٔ زیر هم با استفاده از ایموجی،‌ استفاده از اعداد (قیمت) و همچنین مزیت «پرداخت هزینه پس از تحویل»، سعی شده است مخاطب به کلیک‌کردن روی تبلیغ ترغیب شود:

نمونه تبلیغات کفش به‌صورت پوش نوتیفیکیشن

 

۷. تبلیغ از طریق گوگل مپ

اغلب آدم‌ها ترجیح می‌دهند در وهلهٔ اول، برای خرید کیف و کفش به فروشگاه‌های اطراف خودشان سر بزنند.

به‌علاوه، مردم به‌جای پرسیدن آدرس و اطلاعات فروشگاه شما از این و آن، یک‌راست به سراغ گوگل می‌روند و در آن جست‌وجو می‌کنند.

یکی از راه‌هایی که کمک می‌کند در نتایج جست‌وجوی مربوط به یک مکان خاص در گوگل حضور داشته باشید، ثبت موقعیت مکانی‌ فروشگاه‌تان در گوگل مپ است.

برای مثال ما عبارت «کفش اورجینال تهران» را جست‌وجو کردیم و گوگل این نتایج را بر اساس موقعیت مکانی ما پیشنهاد داد:

جست‌وجوی محلی برای خرید کفش

تاثیر سوشال پروف را هم دست‌کم نگیرید و مشتریان را به ثبت نظر و امتیازدادن در گوگل مپ تشویق کنید؛ این نظرات ثبت‌شده، هم در تصمیم مشتری برای خرید از شما تاثیر دارند‌، هم باعث بهبود رتبه‌بندی در نتایج (چیزی که در تصویر می‌بینید) می‌شود.

برای اینکه بتوانید اعتماد کاربران را جلب کنید، می‌توانید در کنار ثبت موقعیت، تصاویر فروشگاه، نشانی، ساعات باز و بسته‌بودن و آدرس سایت را هم به گوگل مپ اضافه کنید.

تمام مراحل ثبت فروشگاه‌تان را می‌توانید در مقالهٔ «نحوه ثبت لوکیشن در گوگل مپ با گوشی و کامپیوتر» بخوانید.

در کنار گوگل مپ، می‌توانید از مسیریاب و نقشه‌های نشان و بلد هم برای تبلیغات استفاده کنید. این مسیریاب‌های داخلی، میلیون‌ها کاربر فعال دارند و بستری مناسبی برای تبلیغات مکان‌محور فراهم کرده‌اند.

اگر سایتی برای فروشگاه خود راه‌اندازی کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «سئو محلی چیست و چطور در جست‌وجوهای محلی رتبه بگیریم؟» را مطالعه کنید.

این از روش‌های آنلاین! حالا بیایید چند روش موثر هم برای تبلیغات آفلاین کیف و کفش را با یکدیگر بررسی کنیم.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

راه‌های تبلیغ کیف و کفش به‌صورت آفلاین

با اینکه تبلیغات آنلاین چند قدم جلوتر از تبلیغات سنتی یا آفلاین هستند، باز هم نمی‌شود منکر تاثیر روش سنتی تبلیغ شد.

برای همین هم در ادامه، ۵ روش جذب مشتری کیف و کفش به‌صورت آفلاین را یادتان می‌دهیم.

 

۱. فروش بیشتر با تبلیغات شفاهی

به نظر ما و خیلی‌های دیگر، تبلیغی معتبر‌تر از توصیهٔ دوستان و اطرافیان وجود ندارد! آمار و ارقام هم این ادعا را تایید می‌کنند؛ بر اساس آمار، بیش از ۹۲ درصد مشتری‌ها، توصیه‌ و پیشنهادهای فردی از جنس خودشان را بیشتر از هر تبلیغی باور می‌کنند.

تبلیغات دهان‌به‌دهان هم بر پایهٔ همین توصیه‌ها و معرفی‌ها جلو می‌رود.

در این روش مشتری فعلی، مُبلّغ شما می‌شود و مثلاً در محل کار، دانشگاه، مهمانی، ایستگاه اتوبوس یا حتی در فضای آنلاین مثلاً در نی‌نی‌سایت، توییتر و اینستاگرام به‌طور رایگان و شفاهی برند شما را تبلیغ می‌کند.

این‌طوری نام شما دهان‌به‌دهان در همه‌جا می‌چرخد و مشتریانی را برای شما می‌آورد که تقریباً هزینهٔ مستقیمی برای جذب آن‌ها خرج نکرده‌اید.

نمونه تبلیغ شفاهی یکی از بهترین تبلیغات کفش

برای اینکه این اتفاق بیفتد، شما چند راه دارید:

✔️ فضایی خلق کنید و خدماتی ارائه دهید که ارزش تبلیغ‌کردن را داشته باشد. مثلاً فروشگاه شما کفش‌هایی با قیمت مناسب، کیفیت بالا، تنوع زیاد، ضمانت و فروشندگان خوش‌برخوردی داشته باشد.

✔️ با ارائهٔ پاداش و هدیه‌دادن به مشتریان فعلی، در ازای معرفی و خرید هر مشتری جدید، آن‌ها را مجاب به انجام این کار کنید.

برای مثال بگویید در ازای معرفی هر مشتری جدید، ۲۰ درصد تخفیف به هر دوی شما داده می‌شود.

✔️ به‌جای مشتری‌ها، مستقیماً با کسب‌وکارها همکاری کنید. مثلاً می‌توانید با یک شرکت برای تامین کفش کارکنان آنجا قرارداد ببندید و درازای هر مشتری که از جانب شرکت به شما معرفی می‌شود، درصدی تخفیف به آن‌ها بدهید.

این گزینه برای تولیدی‌های کفش خیلی جواب می‌دهد.

این‌طوری نه سیخ می‌سوزد، نه کباب! هم شما به مشتری رسیده‌اید، هم مشتری خرید به‌صرفه‌تری داشته است.

قبل از اینکه به سراغ روش بعدی برویم، اجازه دهید به یک نمونهٔ خوب از تبلیغات درست اشاره کنیم.

هنگام جست‌وجو برای یافتن نمونه تبلیغ شفاهی در سایت نی‌نی سایت، به این تبلیغ برخورد کردیم:

تبلیغات موضوعی یکی از بهترین تبلیغات کفش

موضوع این تاپیک «کفش مناسب» است که تبلیغ‌کننده با استفاده از سرویس تبلیغات موضوعی یکتانت، توانسته در جای درست نمایش بگیرد؛ جایی که مخاطب صفحه در حال جست‌وجو برای یافتن کفشی مناسب است. (مثل همان تبلیغ کروکو که بالاتر دیدیم)

 

۲. جذب آسان و ارزان مشتری با ارسال پیامک

ارسال پیامک منطقه‌ای (مثلاً ارسال پیامک تخفیف خرید کفش به ساکنان شهر کاشان) روشی کم‌خرج و پربازده برای جذب مشتریان کیف و کفش در یک شهر یا محلهٔ خاص است.

شما حتی می‌توانید یک قدم فراتر بروید و پیامک‌هایتان را بر اساس ویژگی‌های مشتریان دسته‌بندی و به‌طور هدفمند ارسال کنید.

مثلاً اگر فقط در کار کفش زنانه هستید، می‌توانید خانم‌ها را هدف بگیرید یا اگر فقط کفش‌های ورزشی می‌فروشید، می‌توانید پیامک‌تان را برای ورزشکاران شخصی‌سازی و ارسال کنید.

این‌طوری دقیقاً کسی را جذب می‌کنید که به محصول شما نیاز دارد و احتمال خریدش از شما بالاست.

گزارش سالانه نجوا هم به‌خوبی تاثیر دسته‌بندی مشتریان را نشان می‌دهد:

نرخ کلیک کمپین‌های پیامکی

? نکته: برای اینکه مخاطب به پیامک‌ تبلیغاتی شما واکنش نشان داده و آن را بخواند، باید متن قوی و تاثیرگذاری بنویسید.

کمی جلوتر چند اصل مهم در نوشتن پیامک و چند نمونه پیامک را مثال می‌زنیم.

البته قبلاً در مقالهٔ « ۱۶ متن تبلیغاتی برای جذب مشتری از طریق پیامک» هم مهم‌ترین اصول نوشتن متن پیامک تبلیغاتی را بررسی کردیم که می‌توانید نگاهی به آن بیندازید.

 

۳. پخش تراکت

پخش تراکت یکی از بهترین روش‌های تبلیغات برای کسب‌وکارهای محلی است.

منظور از کسب‌وکارهای محلی آن‌هایی هستند که محصولات و خدمات‌شان مختص افراد حاضر در یک موقعیت جغرافیایی خاص است.

مثلاً اگر فروشگاه کفش شما در کرج است، اغلب مشتریان شما هم، مردم کرج هستند؛ یا مثلاً اگر در نیاوران فروشگاه کفش‌فروشی دارید، درصد قابل‌توجهی از مشتریان‌تان را مردم نیاوران شکل می‌دهند.

اگر بتوانید یک تراکت جذاب طراحی، و زمان و مکان مناسبی را برای توزیع آن‌ها انتخاب کنید، احتمالاً بتوانید خیلی از هم‌محله‌‌ای‌هایتان را به مشتری تبدیل کنید.

برای اینکه شانس بیشتری برای جذب مشتری با این روش داشته باشید، بهتر است یک پیشنهاد دندان‌گیر هم به دریافت‌کنندگان تراکت بدهید.

مثلاً بگویید با ارائهٔ تراکت در زمان خرید، یک اشانتیون یا هدیه، مثل کمربند یا کیف پول ست کفش یا ۲۰ درصد تخفیف دریافت می‌کنید.

رعایت این نکات هم در طراحی تراکت مفید هستند:

  • تمام ویژگی‌ها یا قیمت محصولات خود را در تراکت لیست نکنید. اقلام خاص و گل فروشگاه را برجسته کنید
  • از ایجاد فضای سفید غافل نشوید؛ همه از شلوغی فراری هستند!
  • از رنگ‌های زنده و گرم برای جلب توجه استفاده کنید
  • متن و طرح تراکت معرفی محصولات و فروشگاه با تراکت حراج متفاوت باشد

 

۴. استفاده از تبلیغات محیطی برای جذب مشتری بیشتر

تبلیغات محیطی، یعنی همان بیلبوردها، استرابوردهای تبلیغاتی در مترو، تبلیغات روی بدنهٔ قطار و اتوبوس یکی دیگر از بهترین تبلیغات کفش و کیف است. با این روش، برند شما همیشه جلوی چشم مشتری است و خیلی زود شهرت و آوازهٔ آن بین مردم می‌پیچد.

تنها مشکل تبلیغات محیطی، هزینهٔ نسبتاً بالای آن‌هاست؛ پس اگر فروشگاه کیف و کفش جمع‌وجور و بودجهٔ محدودی برای تبلیغات دارید، بهتر است به سراغ روش‌های دیگر بروید.

اگر هدف شما ایجاد آگاهی از برند است، این روش گزینهٔ مناسبی است.

تبلیغات بیلبوردی کفش

۵. تبلیغات تلویزیونی

اگر برند بزرگی دارید و دست‌تان از نظر هزینه باز است، می‌توانید به تبلیغات تلویزیونی هم به‌عنوان یکی از گزینه‌های روی میز فکر کنید.

تبلیغات در تلویزیون معمولاً به دو شکل آگهی‌های میان‌برنامه‌ای و اسپانسری انجام می‌شود.

نمونهٔ آشنای این نوع تبلیغات هم برای برند «پاما» است که احتمالاً بارها در تلویزیون به چشم‌تان خورده است:

 

 

اگر فروشگاه‌ کوچکی دارید، ولی توان پرداخت هزینهٔ تبلیغ در شبکه‌های سراسری تلویزیون را ندارید، می‌توانید تبلیغات در شبکه‌های محلی را امتحان کنید.

هزینهٔ تبلیغ در این شبکه‌ها ارزان‌تر است و اگر می‌خواهید مخاطبان هدف دور و بر خودتان را هدف قرار بدهید و در سطح شهر خودتان شناخته شوید، بهترین انتخاب است.

اینکه از تبلیغات آنلاین استفاده کنید یا آفلاین، به‌شدت به بودجه، اهداف و استراتژی تبلیغات شما بستگی دارد؛ ولی در کل، بهترین استراتژی برای تبلیغات، ترکیبی از روش‌های آفلاین و آنلاین است.

جدای از اینکه چه روشی را برای تبلیغات کفش و کیف در پیش می‌گیرید، باید در انتخاب کلمات و متن تبلیغ هم حسابی وسواس به خرج دهید.

در بخش آخر، فرمول کلی نوشتن متن‌های تبلیغاتی جذاب را به‌همراه چند نمونه متن تبلیغ برای شما آورده‌ایم.

مقاله پیشنهادی: استراتژی تبلیغات چیست؟ (۶ نمونه استراتژی موفق)

نمونه متن تبلیغ کیف و کفش

داشتن کپی و متن خوب در تبلیغات کفش و کیف، دقیقاً به‌اندازهٔ مراحل قبلی اهمیت دارد؛ شاید حتی کمی بیشتر!

اگر از ما بپرسید، می‌گوییم هیچ عنصری در تبلیغات به‌اندازهٔ متن و کپی قوی آن نمی‌تواند مشتری را برای خرید از شما وسوسه کند.

یک متن خوب می‌تواند مشتری را هیپنوتیزم و سر بزنگاه محصول شما را به او بفروشد؛ حتی اگر واقعاً به آن نیاز نداشته باشد!

البته متن تبلیغ همان‌ طور که می‌تواند ناجی شما باشد و فروش‌تان را چند برابر کند، در صورت نادیده‌گرفتن برخی نکات، می‌تواند کاری کند که مشتریان فعلی‌تان را هم از دست بدهید.

پس سرسری از این بخش نگذرید و نکات و نمونه‌ متن‌های تبلیغی را که برای ایده‌گرفتن شما آماده کرده‌ایم، با دقت بررسی کنید.

 

نمونه متن پیامک تبلیغات کیف و کفش

تعداد کاراکترهای پیامک تبلیغاتی محدود است؛ پس مهم‌ترین نکته‌ای که باید برای نوشتن متن تبلیغ کفش رعایت کنید، ساده، واضح و کوتاه‌بودن متن پیامک است.

سعی کنید در یک جملهٔ کوتاه و رسا، مهم‌ترین مزیت‌تان را به مخاطب نشان دهید و در نهایت او را به انجام اقدام موردنظرتان دعوت کنید.

استفاده از ایموجی و نشانه‌های نگارشی هم می‌تواند تاثیر مثبتی در جلب توجه مخاطب داشته باشد.

به این نمونه‌ها توجه کنید:

  • ریگی در کفش‌های ما نیست! کفش‌های اورجینال را با تخفیف واقعی بخرید: ? (لینک)
  • هوای قلب دومت رو داشته باش! خرید کفش‌های راحتی و پیاده‌روی با ۳۰ درصد تخفیف تا ۱۵ فروردین ⬅️ (لینک)
  • روزمره یا رسمی، مجلسی یا ورزشی، شیک‌ترین کیف و کفش‌های بازار را اینجا ببینید (لینک)
  • ۳۰ درصد تخفیف، هدیهٔ فروشگاه کیف و کفش ماهور، برای خوشتیپ‌ترین خانم‌های دنیا ? (کد تخفیف)
  • با خیال راحت پا تو کفش ما کن! حراج کفش‌های ورزشی الینور فقط تا 15 فروردین (لینک)
  • حراجستون بزرگ شهر کفش شروع شد ? تخفیفات ۱۰ تا ۷۰ درصدی روی تمام محصولات فقط تا دو روز دیگر (لینک)
  • اول با کفش‌های ما راه برو، بعد قضاوت کن! باکیفیت‌ترین کفش‌های ورزشی مخصوص خانم‌های ورزشکار با ۲۰ درصد تخفیف (لینک)
  • هم کفش بخر، هم جایزه ببر ? با خرید از فروشگاه شیک‌شوز تا آخر هفته، شانس‌تان را در قرعه‌کشی بالا ببرید (آدرس فروشگاه)
  • بازار را زیر و رو نکنید؛ یک‌راست به سمت فروشگاه شهر کفش برانید! حراج آخر فصل انواع کیف و کفش‌های اورجینال با بهترین قیمت فقط تا آخر هفته (آدرس فروشگاه)
  • تخفیف شگفت‌انگیز خرید کیف و کفش برای ۱۰۰ نفر اول؛ همین الان روی لینک بزن و کفشت رو با ۸۰ درصد تخفیف بخر (لینک)

 

نمونه متن تبلیغات همسان

در تبلیغات همسان هم انتخاب یک تصویر مناسب و جذاب در کنار عنوان و پیشنهادات وسوسه‌کننده، می‌تواند شانس شما را برای دریافت کلیک‌های بیشتر، افزایش دهد.

این نمونه‌ها را ببینید:

  • حراج باورنکردنی عیدانهٔ کفش‌های چرم + ارسال رایگان و تضمین اصالت
  • کیف و کفش ست فقط ۴۹۹ هزار تومان (تا آخر فروردین)
  • هر سلیقه‌ای داری، کیف و کفشت اینجاست! + تا ۵۰ درصد تخفیف
  • ارزان‌ترین کفش‌های روزمره و صندل‌های مردانه با بهترین کیفیت (ارسال رایگان)

 

نمونه متن تراکت کیف و کفش

در تراکت‌ها برای نوشتن یک متن تبلیغ کفش زنانه، رعایت این دو نکته ضروری است؛ اول اینکه روی مزیت رقابتی و اصلی خودتان مانور دهید و با تاکید روی آن، تمایز و تفاوت محصولات‌تان را به مخاطب نشان دهید.
نکتهٔ دوم هم این است که تراکت را بیش از حد شلوغ و نامرتب نکنید.

برای مثال محتویات متن تراکت شما می‌تواند شامل نام برند، مزیت رقابتی‌تان، یک پیشنهاد خاص مثل تخفیف یا حراج و آدرس و راه‌های ارتباطی‌تان باشد.

  • فروش انواع کیف و کفش‌های اسپرت و مجلسی، با تنوع بی‌نظیر و تضمین قیمت و کیفیت
    آدرس فروشگاه‌
    QR Code سایت یا اینستاگرام

 

رشد فروشگاه کیف و کفش با تبلیغات

بگذارید خیال‌تان را راحت کنیم؛ بدون تبلیغات فقط درجا می‌زنید و به جایی نمی‌رسید!

پس اگر تازه فروشگاه کیف و کفش راه‌اندازی کردید، اوضاع کار و کاسبی‌تان راکد است یا حتی وضعیت خوبی دارید و می‌خواهید رشد بیشتری داشته باشید، تبلیغات را شروع کنید.

در این مقاله، ۱۲ روش آنلاین و آفلاین، از بهترین تبلیغات کفش و کیف را معرفی کردیم.

شما می‌توانید با توجه به پول توی جیب‌تان و نیاز و هدفی که از تبلیغات دارید، یک یا چند روش را از بین آن‌ها انتخاب و پیاده‌سازی کنید.

این راهکارها مؤثرترین روش‌های تبلیغاتی بودند، نه همهٔ آن‌ها؛ پس از شما می‌خواهیم اگر تکنیک دیگری را می‌شناسید یا خودتان از آن جواب گرفته‌اید، در قسمت نظرات به این لیست اضافه کنید.

نکتهٔ آخر، خلاقیت در تبلیغات است که می‌تواند برگ برندهٔ شما باشد. برای آشنایی با نحوه تبلیغ خلاقانه کفش، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «تبلیغات خلاقانه چیست (+ ۱۴ نمونهٔ خلاقانهٔ ایرانی و خارجی)» را مطالعه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!