لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) چیست و چه مزایایی دارد؟

مقالات مارکتینگ | تحریریه یکتانت | تاریخ بروزرسانی : ۱۴ شهریور ۱۴۰۲

افیلیت مارکتینگ چیست

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش یکی از روش‌های جذاب برای بازاریابی است که در سراسر دنیا مرسوم است و طی سال‌های اخیر فراگیرتر شده است. این روش تاثیر خوبی در افزایش فروش مستقیم و توسعه برندسازی و برنامه‌های بازاریابی دارد. این مدل درآمدی، ویژگی‌های جذابی دارد که اگر بتوانید به‌ صورت درست و اصولی از آن استفاده کنید، خروجی مطلوبی خواهد داشت. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم واقعا افیلیت مارکتینگ چیست و چه مزایا و معایبی دارد.

 

افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) چیست؟

این سیستم که با نام‌هایی همچون همکاری در فروش و بازاریابی پورسانتی نیز شناخته می‌شود، یکی از روش‌های مرسوم است که پیشتر به ‌صورت سنتی در فضای آفلاین انجام می‌شد و حالا در دنیای آنلاین نیز به شکل گسترده‌ای پیاده می‌شود. در این نوع تبلیغات، یک واسطه به عنوان بستر نشر لینک مورد نظر فعالیت می‌کند و در ازای تحقق اهداف مشخص شده درصدی را می‌گیرد. با توجه به شاخص‌هایی که تعریف می‌شود اگر فروش موردنظر رخ دهد، ناشر تبلیغات هزینه خود را دریافت می‌کند.
آمازون اولین سایتی بود که این سیستم را در سال 1996 راه‌اندازی کرد و هنوز این سیستم ادامه دارد. شاید تصور کنید آمازون خیلی پورسانت می‌دهد، اما این مبالغ در ازای فروشی که اتفاق می‌افتد بسیار ناچیز است.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

افیلیت مارکتینگ چگونه کار می‌کند؟

شاید به نظر برسد عملکرد این سیستم خیلی پیچیده است، ولی در واقع اینگونه نیست و ساز و کار کاملا مشخصی دارد. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی و برندهای مختلف هستند که به واسطه این شیوه قصد دارند فروش خود را افزایش دهند. از سوی دیگر سایت‌هایی هم وجود دارند که به‌واسطه بازدیدکنندگان خود برای تامین بخشی از هزینه‌ها، به عنوان ناشر تبلیغات فعالیت می‌کنند.
افیلیت مارکتینگ می‌تواند به شکل‌های مختلفی باشد که در ادامه توضیح می‌دهیم، اما در مورد عملکرد آن باید بگوییم سایت تبلیغ دهنده که به نام merchant نیز شناخته می‌شود، تبلیغات خود را به صورت بنری یا متنی به سایت منتشر کننده تبلیغات می‌دهد. در ادامه در ازای کلیک کاربرانِ سایت ناشر روی لینک مورد نظر یا خرید محصول مشخص‌شده از سایت فروشنده، هزینه یا درصدی به سایت ناشر پرداخت می‌شود.
این روش می‌تواند به صورت توافق و قرارداد دو طرفه میان تبلیغ دهنده و ناشر تبلیغات انجام شود، یا سایت‌های ناشر می‌توانند در سیستم افیلیت مارکتینگ سایت فروشندگان ثبت نام کنند و لینک‌های مشخص را در سایت خود قرار دهند.

به طور کلی این روش سه بازیگر اصلی دارد:

  1. فروشندگان محصولات: این گروه در واقع سایت‌ها و کسب‌وکارهایی هستند که می‌خواهند از طریق بازاریابی پورسانتی میزان فروش خود را افزایش دهند.
  2. ناشر تبلیغات: سایت‌های منتشر کننده تبلیغات به عنوان بستر اصلی نشر افیلیت مارکتینگ شناخته می‌شوند که در ازای قراردادن بنرها و لینک‌های موردنظر در سایت خود که منجر به کلیک کردن و فروش محصول موردنظر می‌شود، درصدی می‌گیرند.
  3. کاربران یا مشتریان: کاربران یا مشتریان در واقع افرادی هستند که روی لینک‌های مورد نظر در سایت ناشر کلیک می‌کنند. گاهی کاربران با کلیک روی لینک، دنبال خرید محصول نیستند و ممکن است بخواهند از سایت ناشر امتیازی دریافت کنند.
مقاله پیشنهادی :راهکارهای طلایی برای افزایش فروش اینترنتی

انواع همکاری در فروش

با اینکه سیستم افیلیت مارکتینگ از نظر عملکرد فرآیندی کاملا مشخص و ساده دارد، ولی می‌توان آن را به روش‌های مختلفی پیاده‌سازی کرد. از این رو سیستم‌های پرداخت کمیسیون و پورسانت مختلفی در نظر گرفته شده است تا ناشران بتوانند درآمدهای مختلفی داشته باشند و سایت تبلیغ‌دهنده نیز به خواسته‌های مختلف خود برسد.

در ادامه به معرفی انواع روش‌های همکاری در فروش می‌پردازیم و می‌بینیم در هر مورد نحوه محاسبه پورسانت به چه صورت است.

انواع همکاری در فروش

پرداخت به ازای هر عمل (CPA)

همان‌طور که در تبلیغات کلیکی هم بحث کرده بودیم یکی از روش‌های متداول سیستم پرداخت به ازای عمل یا Cost Per Action است. در تبلیغات cpa که نسبت به روش‌های دیگر نرخ تبدیل بیشتری دارد و دقیق‌تر است، تنها زمانی هزینه پرداخت می‌شود که اقدام موردنظر تبلیغ‌دهنده رخ داده باشد. حال این عمل می‌تواند خرید محصول، پرکردن فرم ثبت نام، عضویت در خبرنامه، شرکت در نظرسنجی، دانلود اپلیکیشن، لایک کردن، کامنت گذاشتن و… باشد.
گاهی برخی موارد را به سادگی می‌توان محاسبه کرد و در بعضی از موارد مانند فعالیت و مشارکت در شبکه‌های اجتماعی سخت و پیچیده خواهد بود.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

پرداخت به ازای هر فروش (CPS)

بدون شک پرداخت به ازای هر فروش یا Cost Per Sale یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین شیوه‎‌های پرداخت است. چراکه تبلیغ دهنده به دنبال این است که سایت ناشر برای او مشتری واقعی بفرستد تا فروش آن‌ها بیشتر شود. در مورد پورسانت به ازای فروش معمولا درصدها بین 4 تا 10 درصد از فروش کل است که بستگی به اعتبار برند تبلیغ دهنده دارد.

پرداخت به ازای هر لید (CPL)

سرنخ یا به اصطلاح مشتریان بالقوه که هنوز تبدیل به مشتریان بالفعل نشده‌اند، اهمیت زیادی دارند و به آنها لید (Lead) نیز گفته می‌شود. بسیاری از سایت‌های مختلف و برندهای کوچک و بزرگ تلاش می‌کنند با روش‌های مختلف لیدهای ارزشمند جمع‌آوری کنند. در این حالت کاربران هدف باید روی لینک تعریف شده کلیک کنند و وارد صفحه فرود موردنظر شوند.
سپس با انجام اقدام موردنظر مانند عضویت در سایت، عضویت در خبرنامه، ثبت نام، ثبت ایمیل یا ثبت موبایل، پورسانتی به سایت ناشر پرداخت می‌شود. این روش در مواردی جواب می‌دهد که امکان فروش سریع محصول وجود ندارد و برای اینکه کاربران تبدیل به مشتری شوند باید زمانی صرف برقراری ارتباط و تبلیغات شود. در این حالت از روش پرداخت به ازای هر لید یا Cost Per Lead استفاده می‌شود.

پرداخت براساس نمایش آگهی (CPM)

این روش که در تبلیغات کلیکی نیز به آن اشاره کردیم به معنای پرداخت هزینه در ازای نمایش آگهی به هر 1000 کاربر منحصر به فرد است. در این روش که بیشتر مناسب برندسازی و معرفی محصولات است، در ازای نمایش آگهی به کاربران مبلغی به ناشر پرداخت می‌شود.

پرداخت به ازای کلیک (CPC)

پرداخت به ازای کلیک یا Cost Per Click، یکی دیگر از زیر مجموعه‌های تبلیغات کلیکی است و مانند CPM بیشتر برای آگاهی از برند (Awareness) کاربرد دارد، اما بهتر از CPM است؛ چراکه حداقل می‌دانید کاربران روی لینک موردنظر کلیک کرده‌اند.

پرداخت با تعرفه ثابت

در این روش کاملا مشخص است که ناشر در ازای قرار دادن تبلیغات روی سایت خود و کلیک کاربران مبلغ ثابتی دریافت می‌کند. البته پیشنهاد می‌شود فقط سراغ این روش نروید و از انواع شیوه‌های پرداخت به صورت ترکیبی استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: ۱۳ روش تبلیغ باشگاه ورزشی و بدنسازی (+متن تبلیغ باشگاه)

مزایا و معایب افیلیت مارکتینگ

استفاده از این شیوه مارکتینگ مزایا و معایبی دارد که پیش از اجرای آن بهتر است به طور کامل با آن‌ها آشنا شوید. در این بخش ابتدا در زمینه مزیت‌ها و سپس معایب بازاریابی پورسانتی توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

 

مزایا و نقاط قوت افیلیت مارکتینگ

این شیوه از بازاریابی یکی از روش‌های مرسوم برای افزایش فروش در سراسر دنیاست که نسبت به هزینه آن، مزایا و نقاط قوت خوبی دارد. این مزایا هم می‌تواند شامل کسب و کارها باشد و هم شامل حال ناشران تبلیغات شود. برخی تصور می‌کنند که فقط کسب و کارهای بزرگ باید سراغ استفاده از این شیوه بروند که کاملا اشتباه است و کسب و کارهای کوچک نیز می‌توانند به خوبی از آن بهره ببرند.

برخی از مهم‌ترین این مزایا عبارت‌اند از:

  1. کاملا عملکرد محور است. شما زمانی پورسانت و کمیسیون را پرداخت می‌کنید که اقدام موردنظر شما رخ داده باشد و از سوی دیگر ناشران انگیزه می‌گیرند تا برای تحقق خواسته شما بیشتر تلاش کنند.
  2. یکی از بهترین روش‌هایی است که در هر بازاری می‌توانید برای افزایش مخاطبان و برندسازی از آن استفاده کنید.
  3. به افزایش اعتبار شما کمک می‌کند. شرکای‌تان از نظر خود محصول شما را معرفی کرده و از آن تعریف می‌کنند. همین تکرار باعث می‌شود اعتبار برند شما بیشتر شود.
  4. یکی از روش‌های مقرون به صرفه و ارزان‌قیمت است که نسبت به هزینه پرداختی خروجی خوبی دارد. شما زمانی پورسانت رو پرداخت می‌کنید که اقدام موردنظر شما انجام شده باشد.
  5. باعث افزایش سریع ترافیک و فروش می‌شود. هر چه سایت‌های بیشتری به عنوان ناشر تبلیغات لینک یا بنر موردنظر شما را منتشر کنند، فرصت‌های بیشتری برای جذب ترافیک و فروش در اختیار شما قرار می‌گیرد.
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

مزیت بازاریابی معرف (افیلیت مارکتینگ) برای تبلیغ‌دهندگان 

وب‌سایت‌های پربازدید و اینفلوئنسرها در طول سال‌های متمادی توانسته‌اند تعداد زیادی از کاربران را جذب کنند. چنین پایگاه مستحکمی مزیتی عالی برای صاحبان کسب‌و‌کار (تبلیغ‌دهندگان) به حساب می‌آید؛ زیرا آن‌ها می‌توانند ترافیک چشمگیری را با یک برنامه همکاری در فروش به سمت وب‌سایت خود بکشانند.

بازاریابی پورسانتی (افیلیت مارکتینگ)، فروش را برای تبلیغ‌دهندگان بسیار آسان کرده است؛ دیگر نیاز نیست که آن‌ها منابع خود را برای جذب مخاطب هدفشان خرج کنند. به عبارت دیگر، لقمه را سایر افراد و کسب‌وکارها به‌جای آن‌ها آماده کرده‌اند تا بتوانند درآمد خود را تنها با پرداخت مقداری پورسانت افزایش دهند. بیایید ببینیم این نوع بازاریابی چه مزیت‌های دیگری برای شما دارد. 

۱. راه‌اندازی و اجرای ارزان 

هر کسب‌وکاری دوست دارد که هزینه‌های عملیاتی خود را به کمترین حد ممکن برساند. شما نباید آیندهٔ کسب‌وکارتان را به چیزی گران و زیان‌آور گره بزنید. بازاریابی پورسانتی از سایر روش‌ها و تکنیک‌های بازاریابی مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ زیرا شما هیچ هزینه‌ای بابت جذب مخاطب، طراحی‌ تبلیغات و خریدن فضای تبلیغاتی پرداخت نمی‌کنید. 

۲. بازگشت سرمایه  

کسب‌وکارها می‌توانند با کمک این نوع بازاریابی فروش خود را افزایش دهند. فراموش نکنید که شما در این سیستم برخلاف تبلیغات کلیکی تنها زمانی هزینه می‌کنید که محصولتان را فردی بخرد. از طرفی، نیاز نیست برای راه‌اندازی و اجرای آن هم هزینهٔ زیادی کنید بنابراین می‌توان انتظار داشت که نرخ بازگشت سرمایهٔ  (ROI) بازاریابی پورسانتی بسیار بالا باشد.  

تحقیقات نشان می‌دهند که کسب‌وکارها در بریتانیا به‌واسطهٔ سیستم افیلیت مارکتینگ، ۱۵ پوند به‌ازای هر پوندی که خرج کرده‌اند، به دست آورده‌اند. به عبارتی، شما در بازاریابی پورسانتی از سایر روش‌های بازاریابی کم‌تر خرج می‌کنید و بیشتر درآمد کسب می‌کنید. 

۳. ترافیک ارزشمند و هدفمند 

شما تصمیم می‌گیرید که با کدام‌یک از ناشران همکاری کنید. از این رو، می‌توانید مطمئن شوید ترافیکی که به سمت سایت شما می‌آید، همان مخاطبی است که خدمت یا محصولتان را مفید و ارزشمند می‌داند. به عبارتی، مخاطبی از سایتتان بازدید می‌کند که خواهان و پذیرای خدمت یا محصولتان است. به همین خاطر، شما شانس بیشتری برای فروش خواهید داشت. 

ناشران را سفیر برند خود بدانید که به شما کمک می‌کنند تا مخاطب هدفتان را جذب کنید. آن‌ها برای گرفتن پورسانت خود تلاش می‌کنند تا مخاطبِ هدفتان شما را به رسمیت بشناسد و از خدمت یا محصولتان استفاده کند. 

۴. افزایش شهرت با افیلیت مارکتینگ 

همکاری با شبکه‌ای متشکل از ناشران مختلف باعث می‌شود که در مدت‌زمان کوتاهی شهرت شما افزایش پیدا کند. سعی کنید تنها با ناشران معتبر و قابل‌اعتماد همکاری کنید تا به اعتبار و شهرت برندتان آسیبی وارد نشود.  

همکاری با ناشران معتبر همچنین به معنای دستیابی به پایگاهی از مشتریان وفادار است. آن‌ها با معرفی شما باعث می‌شوند که نه‌تنها برندتان بیشتر دیده شود، بلکه برندی معتبر به نظر برسد. به خاطر داشته باشید که هرقدر اعتبار و شهرت برندتان افزایش پیدا کند، مشتری از شما راحت‌تر خرید می‌کند. 

مقاله پیشنهادی: راه‌های افزایش درآمد از تبلیغات

مزیت بازاریابی معرف برای ناشران تبلیغات 

در بخش قبلی به این موضوع اشاره کردیم که شما محصول خود را در سیستم افیلیت مارکتینگ با کمک منابع دیگری تبلیغ می‌کنید. سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که بازاریابی پورسانتی چه سودی برای ناشران تبلیغات دارد؟ خیلی ساده است؛ آن‌ها با تبلیغ محصولات یا خدمات سایر برندها درآمد کسب می‌کنند. 

آیا تا به‌حال دربارهٔ مزایا و ویژگی‌های خوب محصولی در شبکه‌های اجتماعی صحبت کرده‌اید؟ ناشران تبلیغات هم همان کار شما را انجام می‌دهند؛ ولی بابت محتوایی که منتشر می‌کنند، پول می‌گیرند. هرچند داستان به اینجا ختم نمی‌شود! بیایید با یکدیگر نگاهی به مزایای این سیستم برای ناشران تبلیغات بیندازیم. 

۱. عدم نیاز به تجربه و تخصص 

همکاری در فروش به هیچ تجربه یا تخصص خاصی نیاز ندارد و کافی است ناشران تبلیغات با قوانین بازی آشنا باشند. به عبارت دیگر، آن‌ها باید بدانند که در این سیستم چه کاری انجام دهند و از انجام‌دادن چه کاری پرهیز کنند. کسب این اطلاعات هم کار دشواری نیست و می‌توان با چند ساعت گشت‌وگذار در اینترنت به آن‌ها دست پیدا کرد. 

۲. همکاری‌های ارزشمند 

بازاریابی پورسانتی به ناشران تبلیغات کمک می‌کند تا با کسب‌وکارهای مختلف و معتبر روابط قدرتمندی برقرار کنند. آن‌ها در واقع می‌توانند با افراد جدید آشنا شوند و در سایر پروژه‌ها هم با آن‌ها همکاری کنند. برای مثال، ممکن است ناشر تبلیغاتی بتواند در آینده به‌عنوان کارشناس تولید محتوا، به آن کسب‌و‌کار بپیوندد.  

۳. آمار و داده‌های رایگان 

ناشران تبلیغات باید بدانند که محتواهایشان چه نتیجه‌ای رقم زده‌اند. آن‌ها همچنین باید مخاطب هدف خود را بشناسند تا بتوانند بازدید و درآمدشان را به حداکثر برسانند. همکاری در فروش به معنای دسترسی رایگان به آمار و داده‌ها است. از این رو، آن‌ها به‌راحتی می‌توانند متوجه شوند که مخاطبشان چه چیزی دوست دارد، از چه نوع محصولی بیشتر استقبال می‌کند و با چه نوع لحنی باید با او صحبت کرد. 

۴. همکاری در فروش با هر شرایطی 

دست ناشران تبلیغات در سیستم افیلیت مارکتینگ بسیار باز است. آن‌ها می‌توانند برنامه‌های مختلف همکاری در فروش را بررسی کنند و مناسب‌ترین گزینه را بر اساس شرایط خود انتخاب کنند. از طرفی، این سیستم یکی از راه‌های ساده برای کسب درآمد در خانه است. ناشران تبلیغات در این شرایط تنها به یک رایانه و مودم برای دسترسی به اینترنت نیاز دارند.  

بدیهی است که برای همکاری با برخی از کسب‌وکارها به زمان و تلاش بیشتری نیاز است؛ ولی باز هم ناشر تصمیم می‌گیرد که چقدر زمان در هفته به این موضوع اختصاص دهد. آیا می‌خواهد تمام‌وقت کار کند یا به دنبال درآمد اضافی است؟ همه چیز به او بستگی دارد! آن‌ها همچنین می‌توانند به تبلیغ یک محصول مشخص بسنده نکنند و با کسب‌وکارهای مختلف همکاری کنند.  

از آن گذشته، ناشران تبلیغات به میز، صندلی و دفتر کار نیاز ندارند. آن‌ها محصول یا خدمت تبلیغ‌دهندگان را از طریق وبلاگ، وب‌سایت یا حتی ایمیل به مخاطبان خود توصیه می‌کنند تا بتوانند درآمدی کسب کنند.  

مقاله پیشنهادی: نحوه  راه اندازی فروش لباس و پوشاک در سال ۱۴۰۲

انواع کانال‌های همکاری در فروش 

شما می‌توانید به عنوان تبلیغ‌دهنده از طریق کانال‌های مختلف به مخاطب خود دست پیدا کنید؛ بازاریابی معرف هم از این قاعده مستثنی نیست. با ما همراه شوید تا مهم‌ترین کانال‌های افیلیت مارکتینگ را در این بخش با یکدیگر بررسی کنیم. 

 

کانال‌های همکاری در فروش

۱. بلاگرها 

بلاگرها یکی از محبوب‌ترین کانال‌ها برای بازاریابی معرف به حساب می‌آیند. آن‌ها به‌طور معمول محتواهای خوبی منتشر کرده‌اند، مخاطب خوبی جذب کرده‌اند و می‌توانند اعتبار خوبی به تبلیغ‌دهندگان قرض دهند. 

به‌عنوان مثال، می‌توان به راهنماهای جامع خرید اشاره کرد که در آن‌ها چند محصول متنوع هم به مخاطب معرفی می‌شود. مخاطب پس از بررسی ویژگی‌های محصول‌ معرفی‌شده از طریق لینکی به سایت تبلیغ‌دهنده سر می‌زند و آن را می‌خرد. ممکن است کسب‌وکاری برای معرفی محصول جدید خود هم از بلاگرها استفاده کند. 

۲. لیست ایمیل 

ایمیل مارکتینگ یکی از راه‌های عالی برای هدایت ترافیک در سیستم افیلیت مارکتینگ به حساب می‌آید. ناشران تبلیغات از لیست‌های ایمیل خود استفاده می‌کنند تا محصول یا خدمت تبلیغ‌دهندگان را پروموت کنند.  

شاید احتمال برد در این کانال به‌اندازهٔ بلاگ نباشد؛ ولی می‌توان به مخاطبان خاصی دست پیدا کرد که از چشم سایر کسب‌وکارها پنهان مانده‌اند. ناشر تبلیغات با ویژگی‌های جمعیت‌شناختی و روان‌شناختی افرادِ لیست آشنا است و می‌داند که به چه چیزی نیاز یا علاقه دارند. 

۳. سایت‌های تخفیف و خرید گروهی 

کمتر کسی را پیدا می‌کنید که به‌دنبال خرید ارزان و تخفیف نباشد. به همین خاطر است که وب‌سایت‌های مختلفی سعی می‌کنند از طرق مختلف شرایط خرید ارزان را برای مردم فراهم کنند. چنین سایت‌هایی با ارائه کدهای تخفیف توانسته‌اند مخاطب خوبی جذب کنند. شما می‌توانید به آن‌ها به چشم ناشری قدرتمند با بازدهی بالا نگاه کنید. 

۴. اینفلوئنسرها 

شما نمی‌توانید به این سادگی‌ها نقش اینفلوئنسرها را در زندگی مردم کتمان کنید. آن‌ها توانسته‌اند توجه تعداد زیادی از افراد را با تولید محتوای ارزشمند جلب کنند. مخاطبان آن‌ها سعی می‌کنند تا توصیه‌ها و سبک زندگی آن‌ها را دنبال کنند. 

به‌عنوان مثال، ممکن است از او دربارهٔ روسری یا پیراهنی که در استوری پوشیده‌ است، بپرسند. اینفلوئنسر مارکتینگ فرصتی عالی برای افزایش بازدهی بازاریابی معرف است که نباید از آن غافل شد. 

۵. سایت‌های نقد و بررسی 

افرادی از سایت‌های نقد و بررسی دیدن می‌کنند که چند گام بیشتر با خرید فاصله ندارند. آن‌ها در واقع می‌دانند که به چه محصولی نیاز دارند. به همین خاطر، از محتوایی که ویژگی‌های برندهای مختلف را برای آن‌ها نقد و بررسی کرده باشد، استقبال می‌کنند. 

آن‌ها به‌ شما کمک می‌کنند تا محصول یا خدمت خود را در زمان مناسب جلوی چشم مخاطبی بگذارید که به آن نیاز دارد. به همین دلیل است که نرخ تبدیل سایت‌های نقد و بررسی در بیشتر مواقع از سایر کانال‌ها بالاتر است. 

۵ استراتژی افیلیت مارکتینگ برای افزایش فروش 

بسیاری از کسب‌وکارها با ناشران تبلیغات برای افزایش فروش خود همکاری می‌کنند؛ ولی تمام آن‌ها از یک تکنیک یکسان برای افزایش تقاضا برای محصولات خود استفاده نمی‌کنند. به عبارت دیگر، کانال‌ها و استراتژی‌های مختلفی برای همکاری در فروش وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید: 

۱. انتخاب ناشر تبلیغاتی مناسب 

بازاریابی پورسانتی به شما این امکان را می‌دهد که از قدرت نفوذ و شهرت ناشر تبلیغاتی استفاده کنید تا مردم را به خرید ترغیب کنید. به همین خاطر، شما باید با ناشری همکاری کنید که مخاطب به او اعتماد دارد و از پیشنهادها و توصیه‌های او استقبال می‌کند. 

برای پیدا کردن ناشر تبلیغاتی مناسب به موارد زیر توجه کنید: 

  • ارتباط خوبی میان ناشر تبلیغاتی و مخاطب او شکل گرفته باشد؛
  • مخاطب آن‌ها همان کسانی باشند که به محصول یا برند شما علاقه‌؟مندند؛
  • تعداد فالوورهای آن‌ها بالا باشد یا سایتی با رتبه و بازدید ماهانهٔ بالا داشته باشند؛
  • نرخ تعامل خوبی داشته باشند و از قدرت زیادی برای تاثیرگذاری در تصمیم‌گیری مخاطبشان بهره‌مند باشند.

انتخاب ناشر تبلیغاتی مناسب بسیار اهمیت دارد؛ زیرا به شما کمک می‌کند تا پولتان را هدر ندهید. برای مثال، همکاری یک رستوران با سایت‌های تخفیف و خرید گروهی فعال در حوزهٔ پزشکی منطقی نیست. 

از آن گذشته، وبلاگ‌نویسی که تعداد بازدیدکنندهٔ منحصربه‌فرد آن در روز کم است، نمی‌تواند به شما کمکی کند. در واقع، باید با ناشری همکاری کنید که بیشترین تبدیل را برای شما رقم بزند. 

شما می‌توانید با ثبت‌نام در چاوش (زیرمجموعهٔ یکتانت) با مجموعه‌ای از بهترین ناشرهای تبلیغاتی همکاری کنید و فقط به‌ازای هر فروش محصول، به آن‌ها کمیسیون دهید. چاوش گزارش کاملی از کمپین – شامل درصد موفقیت، تعداد محصولات فروخته‌شده، میزان کمیسیون پرداخت‌شده و… – به شما می‌دهد تا همه‌چیز را زیر نظر داشته باشید. برای اینکه بعد از تایید فروش توسط شما، کمیسیون به حساب ناشر واریز شود، لازم است اکانت خود را به میزان کافی شارژ‌ کنید.

 

۲. جذب مخاطب با پیشنهادی وسوسه‌کننده مانند کد تخفیف 

پیشنهادی وسوسه‌کننده می‌تواند مخاطب هدف را در یک‌ چشم‌به‌‌هم‌زدن به مشتری تبدیل کند. اغلب افراد سعی می‌کنند تا محصول مورد نظر خود را با قیمت کمتری تهیه کنند. به همین خاطر، شما می‌توانید محصول خود را با چند درصد تخفیف عرضه کنید یا کدهای تخفیف را در اختیار ناشران بگذارید.  

سایت‌های تخفیف و خرید گروهی مانند تخفیفان و موپن به شما کمک می‌کنند تا این استراتژی را پیاده‌سازی کنید. کسب‌وکارهای فعال در بازارهای رقابتی مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و پوشاک توانسته‌اند نتایج خوبی با این استراتژی کسب کنند. با این حال، سعی کنید که همه چیز را در نظر بگیرید؛ زیرا تخفیف بیش از حد ممکن است باعث شود که مخاطب هدف شما به کیفیت محصولتان شک کند. 

قبل از همکاری با چنین ناشرانی بهتر است که عملکرد گذشتهٔ آن‌ها را بررسی کنید. آیا ویژگی‌های بازدیدکننده‌های آن‌ها با مخاطب هدف شما همخوانی دارد؟ آیا برندهای بزرگ و شناخته‌شده با آن‌ها همکاری می‌کنند؟ همه چیز را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید چیزی منابع و شهرت شما را تهدید نمی‌کند. 

۳. همکاری با اینفلوئنسرها  

اینفلوئنسر مارکتینگ در سال‌های اخیر به یکی از استراتژی‌های متداول و محبوب برای بازاریابی معرف تبدیل شده است. برندهای مختلف سعی می‌کنند تا با اینفلوئنسرهای فعال در حوزهٔ کاری خود همکاری کنند. اینفلوئنسرها به‌طور معمول روابط خوبی با مخاطبان خود دارند؛ آن‌ها از چنان قدرتی برخوردارند که به‌راحتی می‌توانند مخاطبشان را قانع کنند تا به شما اعتماد کنند. 

اینفلوئنسرها نمی‌توانند مانند سایت‌های تخفیف و خرید گروهی ترافیک چشمگیری به‌سمت شما هدایت کنند؛ ولی مخاطبی را در اختیارتان می‌گذارند که به‌ خدمت یا محصولتان پیش از بازدید علاقه‌‌مند شده است؛ بنابراین شما می‌توانید نرخ تبدیل قابل‌قبولی را در همکاری با اینفلوئنسرها تجربه کنید. 

از میکرو اینفلوئنسرها غافل نشوید؛ زیرا همکاری با آن‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر است. از طرفی، آن‌ها روابط صمیمی‌تر و نزدیک‌تری با مخاطبان خود دارند. به همین خاطر، راحت‌تر می‌توانند مخاطب هدفشان را ترغیب کنند که از شما خرید کنند. 

هر اینفلوئنسری نمی‌تواند شما را به هدفتان نزدیک کند. اینفلوئنسرها را بررسی کنید تا مطمئن شوید با کسی همکاری می‌کنید که فعالیت‌های او با موضوع کسب‌وکارتان همخوانی دارد. 

اگر می‌خواهید بدانید چه اینفلوئنسری برای شما مناسب است و چگونه باید با او ارتباط برقرار کنید، نگاهی به مقالهٔ «اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؛ بازاریابی اینفلوئنسر چه مزایایی دارد؟» بیندازید.  

۴. بهینه‌سازی صفحهٔ محصول برای افزایش نرخ تبدیل 

شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که ناشر تبلیغاتی به‌تنهایی مخاطب را به مشتری تبدیل کند. صفحهٔ محصول آخرین نقطهٔ سیستم افیلیت مارکتینگ است که مخاطب در آنجا تصمیم می‌گیرد محصول شما را بخرد. به همین خاطر، شما نباید از این صفحه غافل شوید و مشتری را تنها بگذارید. 

بازاریابی معرف در واقع مشتریان بالقوه را به صفحهٔ محصول شما سوق می‌دهد؛ وظیفه شما این است که در این مرحله او را به مشتری تبدیل کنید. به همین دلیل بهتر است که قبل از هر چیزی مطمئن شوید که: 

  • صفحهٔ محصول شما سریع بارگذاری می‌شود؛ 
  • اطلاعات کافی دربارهٔ محصول ارائه داده‌اید؛ 
  • از عکس‌های باکیفیت و واقعی استفاده کرده‌اید؛ 
  • توضیحات محصول شما متنی قدرتمند است که مخاطب با خواندن آن قانع می‌شود؛ 
  • نظرات مشتریان قبلی را ارائه کرده‌اید. 

شما می‌توانید صفحه‌های محصول خود را به روش‌های مختلف طراحی کنید و تکنیک‌های متفاوتی را در آن‌ها پیاده‌سازی کنید. عملکرد آن‌ها را سپس بررسی کنید تا متوجه شوید کدام‌یک از آن‌ها نتایج بهتری را رقم زده‌اند.

۵. همکاری با ناشران مختلف 

داشتن یک شبکهٔ قدرتمند از ناشران متنوع به شما اجازه می‌دهد تا فروش خود را از طریق کانال‌های مختلف افزایش دهید. با بلاگرها و اینفلوئنسرهای مختلفی که محصول‌ها و خدمات کسب‌وکارها را بررسی می‌کنند، همکاری کنید.  

پادکست‌ها امروزه توانسته‌اند جایگاه خوبی میان مردم به دست بیاورند. اغلب افراد از پادکست‌ها برای یادگیری، شنیدن داستان‌های جذاب و همچنین آشنایی با بازار کار استفاده می‌کنند؛ بنابراین شما نباید پادکسترهایی را که تعداد شنوندگان بالایی دارند، فراموش کنید. 

برخی از افراد در زمینهٔ تولید دوره‌های آموزشی و برگزاری وبینارها فعالیت می‌کنند. همکاری با آن‌ها می‌تواند راهی عالی برای دستیابی به مخاطبِ هدفتان باشد. اغلب شرکت‌کنندگان در وبینارها از پیشنهادهای میزبان استقبال می‌کنند و به او اعتماد دارند. 

شما تا اینجای مقاله با زیروبم بازاریابی معرف آشنا شدید و برای اجرای آن آماده‌اید؛ ولی چه مراحلی را باید دنبال کنید تا مطمئن شوید در مسیر درست گام برمی‌دارید؟ با ما در بخش بعدی همراه شوید تا به پاسخ این پرسش دست پیدا کنید. 

مراحل اجرای همکاری در فروش 

بازاریابی معرف یکی از راه‌های مقرون‌به‌صرفه و آسان برای فروش محصولات است؛ ولی زمانی می‌تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند که درست اجرا شود. برای اجرای همکاری در فروش ۵ مرحلهٔ زیر را طی کنید: 

 

۱. تعیین هدف

اجرای کمپین افیلیت مارکتینگ مانند سایر کمپین‌های بازاریابی با تعیین هدف شروع می‌شود. شما باید ابتدا مخاطبانی را که نیاز دارید مشخص کنید. سپس باید بدانید که چه ناشری می‌تواند به شما کمک کند تا به این مخاطب دست پیدا کنید. 

شما سپس باید چند هدف مهم و قابل اندازه‌گیری برای کمپین خود تعریف کنید. داشتن هدف به شما اجازه می‌دهد تا متوجه شوید آیا کمپین موفقی اجرا کرده‌اید یا خیر. شما می‌توانید از بازاریابی معرف برای رسیدن به اهداف مختلف استفاده کنید. 

بدیهی است که افزایش فروش محصول، هدف اصلی کمپین‌های همکاری در فروش است. با این حال، شما می‌توانید معیارهای دیگری هم برای اندازه‌گیری میزان موفقیت خود تعریف کنید. برای مثال، شما ممکن است بخواهید هدفی برای میانگین ارزش سفارش (AOV) در نظر بگیرید؛ ولی شاید کسب‌وکار دیگری هدفی برای نرخ تبدیل یا تعداد مشتریان راغب (لید) مشخص کند. 

۲. تجزیه‌وتحلیل رقبا و بازار 

شما در مرحلهٔ دوم سایر رقبا را بررسی کنید تا ببینید آن‌ها از چه استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی استفاده می‌کنند. شما باید بدانید چه چیزی در بازار شما در جریان است و سایر رقبا چگونه با ناشران تبلیغات همکاری می‌کنند. نقاط ضعف و نقاط قوت آن‌ها را پیدا کنید تا بتوانید از شکاف‌هایی که در بازار وجود دارد، بهره ببرید. 

برای تجزیه‌و‌تحلیل رقبا ابتدا دو رقیب مستقیم و یک رقیب غیرمستقیم خود را که از این نوع بازاریابی استفاده می‌کنند، مشخص کنید. رقیب غیرمستقیم به کسب‌وکاری گفته می‌شود که محصولی مشابه با محصول شما ارائه نمی‌دهد؛ اما مخاطب هدف او همان مخاطبی است که شما نیاز دارید. 

شما سپس باید ببینید آن‌ها از چه مدلی برای پرداخت کمیسیون استفاده می‌کنند. برای مثال، آیا پرداخت کمیسیون به‌ازای هر فروش است یا آن‌ها به‌ازای هر لید مبلغی به ناشر می‌پردازند؟ شما همچنین باید بدانید که چه چیزی باعث می‌شود که نرخ کمیسیون تغییر کند.  

در این مرحله باید سعی کنید تمام جزئیات را دربارهٔ سیستم افیلیت مارکتینگ رقبای خود بدانید. به‌عنوان مثال، آیا آن‌ها ناشران خود را آموزش می‌دهند؟ آن‌ها چگونه از کوکی‌ها استفاده می‌کنند؟ ارتباط آن‌ها با ناشران تبلیغاتی در چه سطحی است؟ هرقدر اطلاعات بیشتری دربارهٔ رقبای خود پیدا کنید، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت. 

۳. یافتن ناشر تبلیغات 

شما در این مرحله تصمیم می‌گیرید که می‌خواهید از شبکه‌های موجود برای اجرای کمپینتان استفاده کنید یا دوست دارید شبکهٔ اختصاصی خود را داشته باشید.  

شبکه‌های موجود به شما کمک می‌کنند تا در کمترین زمان با ناشران تبلیغاتی ارتباط برقرار کنید؛ ولی همکاری با آن‌ها یک نقطه ضعف بزرگ دارد. شما علاوه بر کمیسیونی که به ناشر می‌پردازید باید کمیسیونی هم برای شبکه کنار بگذارید. آن‌ها به‌طور معمول بین ۲۰ تا ۳۰ درصد مبلغی را که به‌عنوان کمیسیون پرداخت کرده‌اید، از شما می‌گیرند. 

برای مثال، فرض کنید که ۱۰۰ میلیون تومان را طی یک سال به ناشران تبلیغات پرداخت کرده‌اید. شما باید ۳۰ درصد این مبلغ یعنی ۳۰ میلیون را به شبکه تبلیغاتی  بپردازید؛ زیرا آن‌ها به‌عنوان واسطه به شما کمک کرده‌اند که به ناشران دست پیدا کنید. 

برای داشتن شبکهٔ اختصاصی باید از پلتفرم‌های مختلف مانند Tapfiliate برای رهگیری اطلاعات خود کمک بگیرید. شما باید مبلغ مشخصی را سالانه برای دریافت خدمات از چنین سایت‌هایی بپردازید؛ ولی این مبلغ در مقایسه با مبلغی که باید به شبکه‌های افیلیت بدهید، کمتر است. از طرفی، شما می‌توانید تمام داده‌ها و اطلاعات کمپینتان را خودتان کنترل و مدیریت کنید. 

شما همچنین می‌توانید از افزونه‌های وردپرس مانند Ultimate Affiliate Pro هم استفاده کنید. این افزونه به شما اجازه می‌دهد که نه‌تنها همه چیز را رهگیری کنید، بلکه نحوهٔ پرداخت کمیسیون را برای هر ناشر هم مشخص کنید. از آن گذشته، این افزونه از واحد پول تومان و تقویم شمسی هم پشتیبانی می‌کند. 

برای ایجاد شبکه‌ٔ اختصاصی باید ابتدا فهرستی از وب‌سایت‌های معتبر، بلاگرها، پادکسترها و اینفلوئنسرها تهیه کنید. فراموش نکنید که شما به کانالی نیاز دارید که مخاطبتان در آنجا حضور دارد. همچنین می‌توانید برنامهٔ همکاری در فروش خود را در وب‌سایتتان تبلیغ کنید و سپس ناشران را بر اساس جایگاه و مخاطبشان غربال کنید. 

۴. نحوهٔ پرداخت کمیسیون 

 در این مرحله باید تصمیم بگیرید که به چه روشی می‌خواهید با ناشران تبلیغات همکاری کنید. شما در واقع باید دربارهٔ چگونگی پرداخت کمیسیون با آن‌ها مذاکره کنید. در بخش‌های قبلی دربارهٔ انواع همکاری فروش با شما صحبت کردیم. آن‌ها را بخوانید و بسته به هدف و بازاری که در آن فعالیت می‌کنید، تصمیم بگیرید که می‌خواهید چگونه با ناشران همکاری کنید. 

از یافته‌های مرحلهٔ دوم برای تعیین میزان کمیسیون استفاده کنید. شما باید نسبت به رقبای خود برتری داشته باشید؛ ولی این موضوع نباید باعث شود که لطمه‌ای به کسب‌وکارتان وارد شود. از این رو، هزینه‌هایی مانند هزینهٔ جذب مشتری و همچنین ارزش طول عمر مشتری را هم در نظر بگیرید. 

مقاله پیشنهادی: هزینه جذب مشتری یا CAC چیست؟ (+ ۹ راه کاهش هزینه‌ها)

۵. ارزیابی نتایج  

بعد از اینکه برنامهٔ همکاری در فروش را اجرا کردید، باید نتایج آن را مدام بررسی و ارزیابی کنید. شما باید مطمئن شوید که در مسیری قرار دارید که به هدفتان منتهی می‌شود. اگر متوجه شدید که این برنامه شما را به هدفتان نزدیک نمی‌کند، باید مدل همکاری خود را با ناشران تغییر دهید یا به‌دنبالِ ناشران جدید باشید.  

همچنین باید بدانید که کدام‌یک از ناشرها بیشترین فروش را برای شما به ارمغان آورده‌اند. فراموش نکنید که اطلاعات مشتریان خود مانند ارزش طول عمر و نرخ حفظ مشتری را هم بررسی کنید. با بررسی این اطلاعات متوجه می‌شوید چه چیزی مشتری را ترغیب می‌کند، چه کانالی مشتریان بهتری به‌سمت شما هدایت می‌کند و میزان کمیسیون باید چقدر باشد. 

 

چالش‌ها و معایب افیلیت مارکتینگ

این سیستم مشکلات و نقاط ضعفی دارد که گاهی باعث می‌شود کسب و کارها و ناشران با چالش‌هایی روبه‌رو شوند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین این چالش‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. ناشران کنترلی روی برنامه افیلیت مارکتینگ ندارند و گاهی برخلاف میل خود باید به قوانین تبلیغ‌دهنده تن دهند. ممکن است برنامه‌ای در لحظه و برای مدت موقت خوب باشد، اما کم‌کم دچار مشکل شوید و به دلایل مختلف نتوانید خواسته کسب و کار تبلیغ‌دهنده را برآورده کنید.
  2. تبلیغ دهندگان و ناشران تبلیغات کنترلی روی رقبا ندارند. گاهی رقبا ممکن است شرایطی فراهم کنند که هزینه‌ها کمتر باشد، خلاقانه‌تر باشد و خروجی بهتری ایجاد کند.
  3. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که ناشران با آن مواجه می‌شوند، این است که هر کاربر یک بار روی لینک کلیک می‌کند و حتی اگر مشتری شود دیگر به طور مستقیم وارد سایت مورد نظر خواهد شد. از این‌رو ناشران باید دائما دنبال مشتریان بالقوه باشند.
  4. هیچ تضمینی برای رسیدن به خروجی و درآمد مورد نظر نیست. این سیستم نمی‌تواند قطعا تضمین کند که ناشران تبلیغات به درآمد موردنظر می‌رسند یا کسب و کارها می‌توانند به کمک این روش خروجی مطلوب خود را داشته باشند.
  5. ممکن است مورد حمله اسپمرها و ترافیک‌دزدها (Fraud) قرار بگیرید و کلیک‌های غیر واقعی و تقلبی روی لینک مورد نظر انجام شود. ضمن اینکه حتی این امکان وجود دارد که کمیسیون شما در اختیار افراد دیگر قرار گیرد.

چگونه در همکاری در فروش موفق باشیم؟

با اینکه سیستم همکاری در فروش سیستم ساده‌ای به نظر می‌رسد، اما برای موفقیت در آن باید سخت تلاش کنید تا بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید. برخی از مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید عبارت‌اند از:

مخاطب شناسی

شناخت درست مخاطب هدف یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که برای موفقیت در این کمپین باید انجام دهید. درست است که دنبال درآمد بیشتر هستید و می‌خواهید کاربران بیشتری روی لینک موردنظر کلیک کنند، اما به این معنی نیست که هر چیزی منتشر کنید. شما باید تبلیغاتی را نمایش دهید که همسو با علاقه مخاطبان و محتوای سایت‌تان باشد.

صداقت

اگر کاربر احساس کند به دلیل درآمد بیشتر هر چیزی رو سایت منتشر می‌کنید و حتی خودتان به آن اعتقادی ندارید، قطعا رفته رفته هیچ کدام از کاربران روی لینک‌های شما کلیک نخواهند کرد. بنابراین صداقت اهمیت زیادی دارد؛ چراکه خودتان نیز می‌توانید در مقام مبلغ و مدافع ظاهر شوید.

انتشار محتوای با کیفیت

هرچه با انتشار محتوای باکیفیت و کاربردی بتوانید خودتان را به عنوان یک مرجع معتبر نشان دهید، کاربران بیشتر اطمینان کرده و بیشتر روی لینک‌های تبلیغاتی کلیک می‌کنند.

روش‌های مختلف افیلیت

بهتر است فقط روی یک مدل افیلیت مارکتینگ متمرکز نشوید و روش‌های مختلف آن را که در این مطلب به آنها اشاره کردیم امتحان کنید. هر کدام از این روش‌های مزایای خودش را دارد.

 

جمع بندی

افیلیت مارکتینگ یکی از روش‌های سریع افزایش فروش در سراسر دنیاست که برای تبلیغ‌دهنده (merchant) و ناشر تبلیغات منفعت دارد. در این مقاله توضیح دادیم که همکاری در فروش چیست و کسب و کارها چگونه می‌توانند از آن بهره ببرند. در این روش پرداخت پورسانت به صورت روش‌های مختلف انجام می‌شود که مانند تبلیغات کلیکی است. ناشران تبلیغات می‌توانند با عملکرد خوب خود درآمد زیادی از این روش داشته باشند و حتی امکان فعالیت به‌صورت فریلنسری نیز وجود دارد.

 

منابع:  

ReferralRock | SHANEBARKER | AWIN | impact | PostAffiliatePro 

4.7/5 - (13 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

15 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احسان
احسان
4 سال قبل

بنظر شما به جز دیجیکالا چه سایت فارسی برای افیلیت مناسب است؟

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  احسان
2 سال قبل

سلام 🙂
می‌تونین با چاوش همکاری کنین
https://chavosh.org/

علی سیفی
علی سیفی
پاسخ به  احسان
10 ماه قبل

ایران سرور هم افیلیت خوبی داره

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  علی سیفی
10 ماه قبل

ممنون که تجربهٔ خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتین.

صادق حمید
صادق حمید
3 سال قبل

با سلام
مثل همیشه مقالات یکتا نت مفید و کاربردی هستن. دورد بر شما
من مقاله ای داشتم در سایت ویرگول با عنوان کسب درآمد از همکاری در فروش. فکر میکنم میتونه تکمیل کننده اطلاعات دوستان علاقه مند به همکاری در فروش باشه.

پویا شهری
پویا شهری
2 سال قبل

سلام ممنون از مقاله ارزشمندتون
چند وقت با همین مقاله تونستم با کسب درآمد از همکاری در فروش آشنا شدم و در سایتم های کانتنت به بررسی بهترین شرکت های هاستینگ پرداختم و ازتون ممنونم که منو با این سیستم درآمدزایی آشنا کردید.

موفق بدرخشید

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  پویا شهری
2 سال قبل

سلام 🙂
خیلی خوشحالیم که تونستیم به درستی راهنماییتون کنیم. ممنون از اینکه بهمون فیدبک می‌دین.
موفق باشین

سارا حسیننی
سارا حسیننی
2 سال قبل

سلام .برای سایت وردپرسی از چه پلاگینی میشه استفاده کرد که محصولات زیادی رو وارد سایتمون کنه و تغییرات رو آپدیت کنه؟منظورم اینه که لازم نباشه محصولات رو دونه به دونه وارد سایت خودمون بکنیم
با تشکر

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  سارا حسیننی
1 سال قبل

سلام
می‌تونین از افزونهٔ WooCommerce Product Excel Importer استفاده کنین.

فهیمه
فهیمه
1 سال قبل

از تدوین مقاله تون متشکرم

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  فهیمه
1 سال قبل

ممنون از شما که به ما فیدبک می‌دین 🙂

ملیحه محمدی
ملیحه محمدی
10 ماه قبل

درود بر شما. بسیار عالی بود

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  ملیحه محمدی
10 ماه قبل

سلام
وقت بخیر
ممنون خانم محمدی که به ما فیدبک می‌دین.
خیلی خوشحالیم مقاله برای شما مفید بوده 🙂

سپهری
سپهری
10 ماه قبل

همه مقالات سایتتون جامع، کامل و بی نقص هستند. من تقریبا اغلبشون رو مطالعه و مقایسه کردم. در هر موضوعی تنها سایتی هستید که مطلب رو از همه ابعاد بررسی کردید و همه نکات ریزش رو به دقت بررسی کردید . ممنون که دانش خودتون رو رایگان در اختیار ما میزارید.
با آرزوی موفقیت و پیروزی

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  سپهری
10 ماه قبل

سلام
وقت بخیر
خیلی خوشحالیم اینو می‌شنویم و برای ما واقعاً ارزشمنده ?
ممنون که به ما فیدبک می‌دین.

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!