فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

استراتژی تبلیغات همسان: 7 قدم برای ایجاد یک تبلیغات موفق برای شما

مقالات تبلیغات همسان | روژان خانی‌پور | تاریخ بروزرسانی : ۸ خرداد ۱۴۰۲

شواهد نشان می‌دهد، دیگر شکل‌های سنتی تبلیغات، مانند گذشته موثر نیستند. حدود 80٪ بزرگسالان ایالات متحده، حداقل از یک روش مسدودکردن تبلیغ استفاده می‌کنند، بنابراین اگر از تبلیغات نمایش استاندارد استفاده می‌کنید، احتمالاً توجه آن‌ها را جلب نمی‌کنید. برای رسیدن به مخاطبان هدف خود، باید یک استراتژی تبلیغات همسان را در برنامه کلی بازاریابی خود بگنجانید.

 تبلیغات همسان موثر است

 بیشتر مردم تبلیغات همسان یا نیتیو را قابل اعتمادتر و جذاب‌تر از تبلیغات سنتی می‌دانند و به محتوای تبلیغات همسان بیشتر توجه می‌کنند. بنابراین در مقایسه با سایر قالب‌های تبلیغات، کلیک و فروش بیشتری از تبلیغات نیتیو دریافت می‌کنید. این مقاله به شما نشان می‌دهد که چگونه با استراتژی تبلیغات همسان خود را شروع کنید.

برای آشنایی بیشتر با تبلیغات همسان، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «تبلیغات همسان چیست + نحوه ساخت کمپین همسان در یکتانت» را مطالعه کنید. برویم سراغ استراتژی‌ها!

یک استراتژی تبلیغات همسان خوب چگونه ایجاد می‌شود؟

امروزه تبلیغات همسان نسبت به تبلیغات سنتی، ابزاری موثری در تولید سرنخ فروش (lead) برای مشاغل است. در واقع، فروشندگان فعال در عرصه دیجیتال برآورد می‌کنند که در ایالات ‌متحده، 44 میلیارد دلار برای تبلیغات همسان در سال 2019 هزینه شده است.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

وقتی به استراتژی تبلیغات همسان فکر می‌کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
  2.  چه نتایجی می‌خواهید به‌دست آورید؟ مانند افزایش آگاهی از برند، تولید سرنخ فروش یا افزایش فروش
  3. چه محتوایی به شما کمک می‌کند تا اهداف خود را برآورده کنید؟ (به فکر محتوای جالب، ارزشمند و مرتبط باشید)
  4. کمپین‌های تبلیغاتی همسان خود را در کدام سیستم‌عامل‌ها اجرا خواهید کرد؟ (مانند سایت‌های ناشر یا شبکه‌های اجتماعی)
  5. چه نوع تبلیغات همسان را اجرا خواهید کرد؟ (کشف محتوا، تبلیغات در فید، ابزارک‌های پیشنهادی، کمپین‌های ویدیویی، جستجوی پولی)
  6. چگونه موفقیت را اندازه‌گیری خواهید کرد؟
مقاله پیشنهادی: استراتژی تبلیغات چیست؟ (۶ نمونه استراتژی تبلیغاتی فوق‌العاده)

7 قدم برای یک استراتژی تبلیغات همسان موفق

آزمایش یک استراتژی جدید بازاریابی گاهی دلهره‌آور است، مخصوصاً اگر رویکرد فعلی خود را تعیین کرده باشید. اما شروع کار با تبلیغات همسان آسان است و برای این کار مجبور نیستید بودجه خود را کم کنید. در این‌جا مراحلی وجود دارد که باید دنبال کنید

اهداف کمپین را تعیین کنید

 ایجاد یک استراتژی تبلیغات همسان، با تعیین هدف شروع می شود. درمورد نتایجی که می‌خواهید با کمپین‌های تبلیغاتی همسان بدست آورید، دقیق باشید. معمولا اهداف زیر مدنظر هستند:

  • تولید سرنخ فروش بیشتر
  • به دست آوردن مشترکین خبرنامه یا اعضای سایت
  • افزایش بازدید سایت
  • افزایش آگاهی از برند

اهداف می‌تواند شامل فعالیت‌هایی باشد که برای هدایت مشتری به سمت خرید کردن درنظر گرفته‌اید یا هدف شما این باشد که افراد زیادی با برند شما آشنا شوند و محتوای شما را بخوانند و مدت بیشتری به این کار اختصاص دهند و نتایج عملکرد را هدف خود قرار دهید.

 برای توصیف اهداف کمپین تبلیغاتی بومی خود دقیق‌تر عمل کنید. به عنوان مثال: کافی نیست که بگویید هدف من افزایش مشترکین خبرنامه است؛ بلکه باید بدانید که چه تعداد مشترک می‌خواهید و برای رسیدن به آن مهلت تعیین کنید.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

مخاطب هدف خود را مشخص کنید

در ایجاد استراتژی تبلیغات بومی، مرحله بعدی تعریف مخاطبانی است که می‌خواهید هدف قرار دهید. ممکن است بر اساس شخصیت خریدار خود، در مورد افرادی که می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، تصوری داشته باشید. این یک نقطه شروع خوب است، اما تبلیغات همسان این قابلیت را نیز دارد که محتوای شما را به افرادی نشان دهد که هرگز نام تجاری شما را نشنیده‌اند، اما اطلاعات مفید تولید شده توسط شما را می‌خوانند. بنابراین، عاقلانه است که در ابتدا هدف خود را حداقل در نظر بگیرید. اگر نتیجه را پیش‌داوری نکنید، خواهید دید که چه کسی به تبلیغات شما پاسخ می‌دهد.

 با پیشرفت استراتژی تبلیغات همسان، می‌توانید تبلیغات را بر اساس سن، جنسیت، علایق، موقعیت مکانی، میزان استفاده از دستگاه، هدف خریدار و موارد دیگر، هدف قرار دهید. با این تضمین می‌کنید که افراد مناسب را با محتوای مناسب، در دستگاه‌های مناسب، در مکان‌های مناسب و در زمان مناسب هدف قرار دهید.

بسترهای مناسب برای اجرای کمپین را انتخاب کنید

پلتفرم‌هایی مانند یکتانت به شما امکان دسترسی به صدها وب سایت ناشری را می‌دهند که کمپین‌های تبلیغاتی همسان را اجرا می‌کنند. به عنوان بخشی از استراتژی تبلیغات همسان خود، ممکن است تصمیم بگیرید که با ناشران رسانه‌های سنتی یا رسانه‌های جدید یا ترکیبی از هر دو کار کنید. مهم این است که آن‌ها برای تبلیغات بومی شما مناسب هستند.

 برای ایجاد، به میزان دسترسی به تعداد مخاطبانی که می‌توانند به طور بالقوه محتوای شما را مشاهده کنند، نگاه کنید. به مرتبط بودن نیز توجه کنید که آیا محتوای سایت و اطلاعات جمعیتی مخاطبان، با افرادی که می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید مطابقت دارد یا خیر.

علاوه بر این، در سایت‌های ناشران، فیلترهایی وجود دارد که تعیین می‌کند تبلیغات بومی خود را در کجا نمایش دهید. می‌توانید ناشران را براساس مکان، دستگاه و موارد دیگر، هدف قرار دهید. هنگامی که کمپین شما شروع به اجرا کرد، به آمار خود توجه کنید، سپس مولفه‌ها را طوری تنظیم کنید که نتایج دلخواه را بگیرید.

محتوای ارزشمند را شناسایی کنید

 هسته اصلی هر استراتژی تبلیغات همسان، محتوای ارزشمند است، اما شما باید ذهنیت خود را تغییر دهید. به جای این‌که مانند یک تبلیغ‌کننده فکر کنید، مانند مخاطب، فکر کنید و آن‌چه را که مخاطب موردنظر شما را جذب می‌کند، در نظر بگیرید. محتوای مفید در Native Ads عملکرد بسیار خوبی دارد. اگر هدف شما محتوایی آموزنده، مرتبط و دارای ارزش کم است، در مسیر درست قرار دارید. قبل از هر اقدامی، محتوای مناسبی تولید کنید و اگر محتوای مناسبی ندارید، آن را ایجاد کنید و استراتژی تبلیغات همسان خود را موثرتر کنید.

انواع محتوای تولیدی

  • محتوای مفید برای آموزش و آگاهی دادن به مردم و کمک به آن‌ها برای شناختن نام تجاری شما (بالای قیف)
  • محتوایی که برای محصولات خاص یا خدمات خاص که تولید سرنخ فروش را هدف قرار می‌دهد، اما همچنان آموزنده است (وسط قیف)
  • محتوای فروش (پایین قیف)

بیشتر بخوانید: قیف فروش یا قیف بازاریابی چیست؟

ایجاد خلاقیت‌های جذاب

وقتی محتوای کمپین خود را شناسایی کردید، وقت آن رسیده است که تبلیغات خود را ایجاد کنید. عناوین و تصاویر کوچک را در آن بگنجانید؛ چرا که وجود آن‌ها بسیار مهم است. آن‌ها تنها شانس شما برای جلب‌توجه خوانندگان و کلیک کردن روی آن‌ها هستند.

ارزش این را دارد که ترکیبات مختلف عنوان‌ها و تصاویر کوچک را آزمایش کنید تا کشف کنید چه چیزی برای مخاطب هدف شما بهتر است. برای مثال، با توجه به مخاطبان یا موقعیت مکانی شما، ممکن است به یک URL مشابه عنوان یا تصویر کوچک دیگری نیاز داشته باشد.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

اگر در این کار به کمک نیاز دارید، از ابزار Taboola Trends برای شناسایی بهترین شیوه‌های تبلیغات همسان برای مخاطبان و طیف‌های مختلف استفاده کنید.

اختصاص هزینه کمپین

هزینه هر کلیک یا CPC، مبلغی است که شما به ازای هر بار کلیک دیگران بر روی کمپین شما، هزینه می‌کنید. با تعیین اینکه CPC ایده‌آل شما چیست و محدودیت هزینه‌های خود ( این که در کل چقدر می‌خواهید هزینه کنید) شروع کنید. با هزینه‌ای بین 50 تا 100 دلار در روز، می‌توانید ترافیک مفیدی دریافت کنید، اما در ابتدای کار تبلیغات همسان، عاقلانه است که از CPC بالا استفاده کنید. با این کار محتوای شما در معرض دید افراد بیشتری قرار می‌گیرد و داده‌های بیشتری به شما می‌دهد تا وقتی آماده استفاده از کمپین در فعالیت‌های خود هستید، با آن‌ها کار کنید.

نظارت بر داده‌ها و بازخوردگیری از کمپین

اگر به تنهایی یک کمپین را راه‌اندازی کرده باشید یا با همکاری یک آژانس تبلیغاتی، در هر صورت شما نباید نظارت بر نتایج را فراموش کنید. شما باید بر داده ها و نتایج کمپین نظارت کنید تا ببینید چقدر به اهداف خود نزدیک شده‌اید. شما باید روزانه داده‌ها را تحلیل کنید، به خصوص در ابتدای کمپین، بنابراین اگر همه چیز به روشی که می‌خواهید پیش نمی‌روند، می‌توانید روش‌های دیگری را آزمایش کنید.  برای مثال می‌توانید برای عنوان و تصاویر، آزمون A / B را اجرا کنید تا موثرترین ترکیب را برای هر کمپین بدست آورید.

سخن آخر

تبلیغات همسان را به عنوان روشی قابل اعتماد که جذاب‌تر و موثرتر از تبلیغات سنتی است، انتخاب کنید. این هفت مرحله را به عنوان استراتژی تبلیغات همسان طی کنید:

  1. ابتدا اهداف کمپین خود را به طور دقیق مشخص کنید
  2. مخاطبان خود را بشناسید
  3. بسترهای مناسب برای اجرای کمپین را انتخاب کنید
  4. محتوای ارزشمند بنویسید
  5. خلاقیت به خرج دهید
  6. به کمپین هزینه‌ای اختصاص دهید
  7. نتایج را تحلیل کنید.

 این هفت مرحله را دنبال کنید، تا یک استراتژی تبلیغاتی همسان موفق و موثری را برای بهبود آگاهی از نام تجاری، جذب سرنخ و فروش داشته باشید. چنانچه قصد اجرای کمپین تبلیغاتی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با اصول و تکنیک‌های آن بیشتر آشنا شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!