لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

۳۰ نمونه متن تبلیغ پیج اینستاگرام برای ترغیب مشتریان [آپدیت شد!]

رشد کسب‌وکار اینترنتی | سمیه رفیعی | تاریخ بروزرسانی : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

نمونه متن تبلیغ پیج اینستاگرام

به این دو متن توجه کنید:

  •   اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها در سراسر جهان محسوب می‌شود که بیش از یک‌ میلیارد بار در پلی‌استور دانلود شده است و در صدر پرنصب‌ترین برنامه‌های آن قرار دارد. به همین دلیل، کسب‌وکارها برای تبلیغ خود روی آن حساب باز می‌کنند و با محتواهای مناسب و درخور توجه، تلاش می‌کنند مشتریان بالقوۀ خود را پیدا کنند. با نصب و حضور در این برنامه، سطح فروش خود را بالا ببرید.
  •    تصور کنید یک میلیارد مخاطب از هر قشر و گروهی پیش روی شما قرار دهند، چه می‌کنید؟ فقط به این فکر کنید که چند نفر از آن‌ها می‌توانند مشتری بالقوۀ شما باشند. اینستاگرام، چنین بازار بزرگی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

کدام‌یک توجه بیشتری به خود جلب می‌کند؟ یا فکر می‌کنید کدام‌یک بتواند مدیر شرکتی را برای حضور و فعالیت در این شبکۀ اجتماعی قانع‌ کند؟ قطعاً دومی. متن تبلیغ پیج اینستاگرام هم به همین ‌صورت عمل می‌کند؛ اگر بتوانید آن را به‌گونه‌ای مؤثر بنویسید، می‌تواند مخاطب را جذب کند و نرخ تبدیل شما را افزایش دهد. برعکس، در بدترین حالت هم ممکن است باعث نفرت و دل‌زده‌شدن کاربر شود و او را برای همیشه از شما دور سازد.

در این مقاله، تصمیم داریم از قدرت متن خوب برای تبلیغ پیج اینستاگرام صحبت کنیم. توضیح می‌دهیم که چه نکاتی را باید در نگارش آن رعایت کنید و چگونه اثرگذار و قانع‌کننده بنویسید. نمونه‌هایی را هم از تبلیغات کسب‌وکارهای مختلف می‌آوریم که بتوانید از آن‌ها ایده بگیرید.

آپدیت: با توجه به درخواست شما عزیزان، ۱۵ نمونهٔ دیگر برای حمایت از پیج کاری، تبلیغ پیج در استوری و همچنین شروع پیج کاری هم به مقاله اضافه کردیم. اگر همچنان به متن دیگری نیاز دارید، روی آیکون روبه‌رو کلیک کنید:

 

چرا نگارش متن تبلیغ پیج اینستاگرام اهمیت دارد؟

کاربران اینستاگرام روزانه، تعداد زیادی محتوای تبلیغاتی می‌بینند و از همۀ آن‌ها اسکرول‌وار و به‌سرعت رد می‌شوند. این مسئله  کار شما را سخت‌تر می‌کند! در بین این حجم گسترده از محتوا، باید بتوانید توجه مخاطب را به خود جلب کنید، باعث مکث او شوید و در مدت‌زمان کوتاهی، او را به خرید یا پیوستن به مجموعه قانع کنید.

برای این‌ کار، فقط استفاده از تصویر و کاور ویدئویی زیبا کافی نیست. عنوان و متنی که در تکمیل توضیحات خود می‌نویسید، نقش پررنگی را در جذب کاربر و متقاعدکردن او بازی می‌کنند. اینجاست که لزوم مهارت در نوشتن متن برای تبلیغ پیج اینستاگرام هم خود را نشان می‌دهد.

اگر هنر خود در نگارش تبلیغ را تقویت کنید، در جرگۀ شرکت‌هایی قرار می‌گیرید که در این بستر موفق ظاهر شده‌‌ و توانسته‌اند درآمد خود را افزایش دهند. اجازه دهید در ادامه، چند نمونه متن تبلیغ پیج اینستاگرام را با هم ببینیم.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۱۵ نمونه متن تبلیغ پیج اینستاگرام

در این بخش، متن‌های تبلیغاتی 15کسب‌وکار و برند مختلف را گرد هم آورده‌ایم. با بررسی آن‌ها، ساختاری از این نوشته‌ها در ذهن‌تان شکل می‌گیرد که همیشه به کارتان می‌آید:

  • کمدا

کمدا یکی از برندهایی است که به‌وفور پست‌‌های تبلیغاتی منتشر می‌کند. این آگهی‌ها اغلب با هیجان و داستان‌سرایی همراه هستند.

 

متن تبلیغ پیج اینستاگرام کمدا

 

  • فیلیمو

اکثراً متن‌های تبلیغاتی فیلیمو را در ساده‌ترین و کوتاه‌ترین شکل ممکن می‌بینید. این برند می‌داند که مردم با پلتفرم آن و سریال‌های خانگی روز آشنا هستند و تکرار توضیحات از حوصلۀ آن‌ها خارج است.

 

متن تبلیغاتی فیلیمو در اینستاگرام

 

  • سیف

سیف برای اغلب کمپین‌ها و محتواهای تبلیغاتی خود داستان‌های ماجراجویانه خلق می‌کند؛ اتفاقاتی که قهرمان قصه در خانه با آن روبه‌رو می‌شود و به کمک محصولات سیف موفق به حل آن‌ها می‌شود.

 

متن تبلیغ سیف

 

  • خانومی

خانومی در کمپین اخیر خود، تولد هشت‌سالگی‌اش را جشن گرفت و تخفیف‌های هیجان‌انگیزی ارائه کرد. پست زیر یکی از آگهی‌های منتشرشده در این کمپین است.

 

متن تبلیغاتی خانومی در اینستاگرام

 

  • کیدوشاپ (Kido.Shop)

کیدوشاپ از اینفلوئنسرها برای بازاریابی و فروش خود کمک می‌گیرد. آگهی زیر را هم یکی از آن‌ها پست کرده است.

 

متن تبلیغاتی کیدوشاپ

 

  • هوآوی (Houweimobilefarsi)

محتواهایی که در صفحات کسب‌وکارها به کار می‌روند، به جهت برندینگ و معرفی محصولات‌شان است و آگهی محسوب می‌شوند.

 

متن تبلیغاتی هواوی

 

  • وودو هوم (Voodoo.Home)

وودو هوم در محتوای زیر، ابتدا خود را معرفی کرده و سپس از تنوع محصولاتش صحبت کرده است.

 

متن تبلیغاتی وودو هوم

 

  • اکولاک (Echolac)

اکولاک به‌زیبایی و خیلی نرم از ویژگی‌ها، مزایا و اعتبار برندش در این کمپین خود صحبت می‌کند؛ به‌گونه‌ای که مخاطب را از ابتدا تا انتهای نوشته با خود همراه می‌سازد.

 

متن تبلیغاتی اکولاک در اینستاگرام

 

  • آوندموبایل

آوندموبایل در هر آگهی یا کمپینی، روی یکی از محصولات خود تمرکز می‌کند و این باعث می‌شود کلیک‌ها و در نتیجه، ورودی هدفمندی داشته باشد.

 

متن تبلیغاتی آوند موبایل

 

  • فارس‌بازار

مجموعهٔ فارس‌بازار نمایندگی برندهای مختلفی را دارد؛ اما او هم مانند آوندموبایل در آگهی خود، روی یکی از آن‌ها تمرکز کرده است.

 

متن تبلیغ پیج اینستاگرام فارس بازار

 

  • گلپانیا 

گلپانیا مرجعی آنلاین برای آموزش مکانیک است و دراین‌باره، دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند. یک نمونه متن دعوت به فالو از آن‌ها را ببینید:

 

متن تبلیغاتی گلپانیا در اینستاگرام

 

  • روبینا‌رز (Robinarose)

این آگهی برای یکی از کمپین‌های اینفلوئنسرمارکتینگ روبینارز است.

 

متن تبلیغاتی روبینا‌رز در اینستاگرام

 

  • فونات (Phonut)

در این تصویر، کپشنی را می‌بینیم که فونات در ویدئومارکتینگ خود به کار برده است.

 

متن تبلیغ فونات در اینستاگرام

 

  • تیم سی‌اس‌فیفتی (CS50xIran)

تیم سی‌اس‌فیفتی در این نوشته، دوره‌های تابستانی خود را معرفی می‌کند.

 

متن تبلیغ دوره های سی اس فیفتی در اینستاگرام

 

  • برند شخصی هادی خطیبان (نویسندۀ کتاب هنر و مهارت روانشناسی فروش)

در این پلتفرم می‌توان به معرفی مهارت و تخصص خود پرداخت و برند شخصی قدرتمندی ساخت. همان چیزی که هادی خطیبان هم به‌دنبالِ آن است.

 

متن تبلیغ هادی خطیبیان در اینستاگرام

موافقید برویم سراغ نمونه متن برای حمایت از پیج کاری هم بخوانیم؟

۵ نمونه متن برای حمایت از پیج کاری

پیج‌های اینستاگرام مخصوصاً در شروع کار یا وقتی آمار پیج نامطلوب می‌شود، از مخاطبان درخواست حمایت می‌کنند؛ گاهی فالو و گاهی هم کامنت، لایک و سیو کارشان را راه می‌اندازد.

نکته اینجاست که چطور این درخواست را مطرح کنند. در نوشتن متن درخواست حمایت از پیج یکی از ۲ رویکرد زیر یا هر ۲ را داشته باشید:

احساس هم‌دلی و دل‌سوزی مخاطب را تحریک کنید

از فایدهٔ خود برای مخاطب بگویید

در ادامه، ۵ نمونه متن برای حمایت از پیج کاری با رویکردهای مختلف می‌خوانیم:

 

  • سلام
    آمار پیج افت کرده و برای دیده‌شدن پست محصولات جدید و تخفیف‌ها به حمایت شما نیاز داریم.
    با لایک و سیو، اشتراک‌گذاری پست‌ها و کامنت‌گذاشتن برای پست‌های آخر می‌تونید به ما کنین 🫂
    یا اینکه همین استوری رو ریپلای کنین ⬇️
    ممنونم از همه‌تون ❤️

 

در نمونهٔ بالا – که برای استوری نوشته شده – صاحب پیج با مخاطبان خود که با آن‌ها به صمیمیت رسیده، صحبت می‌کند. این نمونه برای آنلاین‌شاپ‌های کوچک، تولیدکننده‌های محتوا و کسب‌وکارهای کوچک و خانگی مناسب است.

در این متن جدا از اینکه تمام روش‌های حمایت از پیج بیان شده، یک روش سریع هم به کم‌حوصله‌ها داده شده تا بی‌اعتنا استوری را رد نکنند: ریپلای‌کردن استوری.

گاهی هم پیج‌های دیگر همدیگر را معرفی می‌کنند؛ در این حالت، روی فایدهٔ خود برای مخاطب بیشتر تمرکز کنید تا جلب هم‌دلی.

نمونه‌های زیر درخواست حمایت از پیج کاری در دیگر پیج‌ها هستند. این متن‌ها می‌توانند کپشن پست یا محتوای چند استوری پشت‌سرهم باشند.

نمونه متن برای حمایت از پیج کاری

در متن بالا یک خط به معرفی پیج هدف و محصول آن اختصاص دارد. خط بعدی درخواست حمایت را مطرح می‌کند و ۲ خط آخر به مخاطب می‌گوید چه کارهایی برای حمایت می‌تواند انجام دهد.

یک نمونهٔ دیگر بخوانیم:

  • دوست داری که آیلتس رو با کسی بخونی که این راه رو قبلاً رفته؟
    یا توی اطرافیان کسی رو داری که دنبال یه جای خوب برای آموزش زبان در سطح آیلتسه؟
    خب «امیرعلی محسنی» کسیه که با نمرهٔ آیلتس ۹ می‌تونه کمکتون کنه.
    یادتون نره پیج امیرعلی رو برای دوستای خودتون هم بفرستین.

خط اول و دوم نمونهٔ بالا انگشت اشاره را به‌سمت مخاطبان پیج هدف برده است تا توجه آن‌ها را جلب کند. در ادامه، دلیل صلاحیت آن پیج برای آموزش زبان بیان شده و بعد که مخاطب آماده شد، از او برای حمایت، کمک خواسته است.

۲ نمونهٔ دیگر هم بخوانیم:

  • سؤال‌‌های حقوقی داری؟
    توی خریدوفروش ملک یا سایر قراردادها به مشاورهٔ فرد معتمدی نیاز داری؟
    شاید هم دنبال راه‌حلی برای حل پروندهٔ ارثیه بدون دعوا و دلخوری هستی!
    پیج «داران» رو فالو کن تا جاهای خالی حقوقی زندگی‌تون رو پر کنن 😍 بچه‌های پیج داران همگی فارغ‌التحصیل با بالاترین مدارک تحصیلی هستن و منتظرن به شما کمک کنن.
    یادتون نره داران تازه کارش رو شروع کرده؛ پس حتماً ازشون حمایت کنن ❤️
    [آی‌دی پیج]

 

  • از پیج [آیدی پیج] حمایت کنید؛ چون
    ۱. به حمایت شما نیاز دارن
    ۲. کارآفرین هستن و برای ۱۶ زن سرپرست خانوار شغل ایجاد کردن
    ۳. جای کارهای خوشگلشون توی کمد شما خالیه!

نمونهٔ بالا با خلاقیت بیشتری نوشته شده و از هر ۲ ترفند هم‌دلی و بیان فایده برای مخاطب استفاده کرده است.

در بخش بعد، چند متن برای تبلیغ پیج کاری می‌خوانیم. در این متن‌ها دیگر از مخاطب حمایت او را درخواست نمی‌کنیم؛ بلکه او را به فالو یا تعامل با آن پیج دعوت می‌کنیم.

مقاله پیشنهادی : نمونه متن تبلیغاتی برای جذب مشتری

۵ متن تبلیغ پیج در استوری

نمونه‌های بخش اول برای تبلیغ پیج در کپشن پست بود؛ ولی برای استوری چه کنیم؟ برای تبلیغ پیج اینستاگرام در استوری روش‌های مختلفی دارید. می‌توانید یک بنر آماده کنید و به پیج‌های پربازدید یا اینفلوئنسرها دهید؛ مثل تصویر زیر که بنر اطلاع‌رسانی جشنوارهٔ ۵ سالگی اسنپ‌باکس است.

در این بنر، اسنپ‌باکس با یک مسابقهٔ ساده و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی با کمک جریان، تلاش می‌کند فالوورهای خود را افزایش دهد:

نمونه تلیغ پیج در استوری

یک نمونه متن تبلیغ پیج اینستاگرام هم بخوانیم که می‌توانید از آن برای طراحی بنر تبلیغاتی و انتشار در استوری استفاده کنید:

  • توی مسابقهٔ «صفورا» شرکت کن و
    یه بستهٔ پستی پر از محصولات درجه‌یک پوست‌ومو برنده شو!
    فقط کافیه [آیدی پیج] رو فالو و پست آخر رو لایک کنین

دعوت به فالو معمولاً با دادن بهانه‌ای به مخاطب مثل جایزه بیشتر نتیجه می‌گیرد.

حالت دیگر این است که پیج‌های هدف شما را از زبان خود معرفی کنند. این نمونه متن دعوت به پیج اینستاگرام در استوری را بخوانید:

  • جشنوارهٔ پرتخفیف عید ۱۴۰۳ «امیران» شروع شد!
    تا ۲۰ درصد تخفیف + ارسال رایگان روی همهٔ محصولات.
    برای شرکت در جشنواره، کافیه پیج رو دنبال و بعد خرید کنید: [آی‌دی پیج]

در نمونهٔ بالا هم دلیل خوبی برای فالو به مخاطب داده شده است. نکتهٔ آن هم کال‌تواکشن شفاف آن است که شرایط شرکت در جشنواره را بیان کرده است: فالوی پیج و بعد، خرید.

نکته: وقتی تبلیغ پیج در استوری حتماً از ناشر بخواهید آی‌‌دی پیج شما را بگذارد؛ در صورتی که بنر تبلیغاتی به آن‌ها دادید، آی‌‌دی پیج را جداگانه روی تصویر منشن کنید. توصیه می‌کنیم در طراحی بنر یک جای مشخصی برای آی‌دی مشخص کنید تا ناشر، آی‌دی شما را آنجا بگذارد.

یک نمونه متن دعوت به فالو در استوری هم بخوانیم:

  • آثار شاخص ادبیات جهان رو به زبان اصلی بخون 📚
    اگر به زبان دیگه‌ای مسلطی و دنبال خوراک خواندنی هستی، پیج «Top Notch» رو دنبال کن.
    اینجا هم آثار شاخص ادبی هم کتاب‌های تازه‌چاپ رو می‌تونی پیدا کنی 😍
    فالوورهای جدید همیشه ۵ درصد تخفیف برای خرید اول دارن 🎁
    [آیدی پیج]

در این نمونه هم یک تشویق کوچک برای فالوکردن پیج برای مخاطبان در نظر گرفته شده است. یادتان باشد هنوز هم خیلی‌ها بدون فالوکردن، خرید خود را انجام می‌دهند و ممکن است دیگر گذرشان به پیج شما نیفتد.

یک نمونه دیگر از متن تبلیغ پیج در استوری هم بخوانیم:

  • آخر این هفته یه دورهمی متفاوت با دوست‌هات داشته باش!
    کلی بازی جذاب رومیزی و نقش‌مخفی در کافه‌گیم «شوگار»
    رزرو با ۵ درصد تخفیف با فالوکردن پیج 👈🏼 [آی‌دی]

در این نمونه متناسب با فعالیت پیج هدف روش دیگری برای تعامل با پیج در نظر گرفته شده است. افراد برای رزرو باید پیج را فالو کنند و پیام دهند تا ۵ درصد تخفیف هم بگیرند.

نمونهٔ آخر این بخش را هم بخوانیم:

نمونه متن تبلیغ پیج در استوری

وقتی مخاطبان پیج منتشرکنندهٔ تبلیغ به آن اعتماد داشته باشند، هر کلمه‌ای که در متن تبلیغ به کار برده می‌شود، برای مخاطبان مساوی واقعیت است؛ به‌خصوص اگر ناشر اینفلوئنسر هم باشد!

پس اگر بنویسید «با خیال کاملاً راحت»، تا حدودی می‌توانید خیال مخاطب را راحت کنید؛ البته مسئولیت شما و پیج منتشرکنندهٔ تبلیغ هم بیشتر می‌شود.

گاهی هم مخاطبان را غیرمستقیم به پیج دیگری دعوت می‌کنیم. به این شکل که یکی از پست‌های جذاب آن پیج را انتخاب و استوری می‌کنیم.

یک متن جذاب برای دعوت افراد به مشاهدهٔ ویدیو هم کارایی این روش را چند برابر می‌کند. متن شما باید متناسب با موضوع پستی باشد که انتخاب می‌کنید؛ برای مثال، تصاویر زیر را ببینید:

نمونه تبلیغ در استوری با جریان

این روش هم فالوورهای جدید همراه می‌آورد، هم اگر به‌صورت گسترده انجام شود، موجب وایرال‌شدن آن پست می‌شود.

اگر تازه کار خود را شروع کرده باشید، تبلیغات در کنار فعالیت ارگانیک به شما کمک می‌کند زودتر به اهداف خود برسید؛ چراکه تا دیده نشوید، خبری هم از فالوور نیست.

در بخش بعد، نمونه‌هایی را برای تبلیغ پیج‌های تازه‌کار مثال می‌زنیم.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۵ نمونه متن برای شروع پیج کاری!

اول یک نمونه بخوانیم تا نکات آن را بررسی کنیم:

  • درددل چارهٔ کار نیست، ما به مشاور نیاز داریم!
    «آرام فمیلی» تازه کارش رو در حوزهٔ مشاورهٔ روان‌درمانی با نیروهای متخصص و باسابقه شروع کرده.
    تا ۱۰ روز با تخفیف، ۱۰ جلسهٔ اول رو رزرو کنین.
    پیج رو فالو کنین و برای مشاوره درخواست بدین:‌ [آیدی پیج]

در نمونه متن برای شروع پیج کاری که خواندید، با جمله‌ای کوتاه مخاطب را با تبلیغ درگیر کردیم، بعد یک پیج تازه‌کار را تبلیغ کردیم و برای تشویق مخاطب، پیشنهادی ویژه هم داشتیم. در آخر هم، کال‌تواکشن دقیقی نوشتیم تا مخاطب دقیقاً بداند باید چه کند.

یک نمونهٔ دیگر بخوانیم:

نمونه متن شروع پیج کاری

همان طور که خواندید، نقطهٔ قوت متن بالا هم کال‌تواکشن شفاف آن است که با جلب همدلی هم همراه شده است.

چند نمونهٔ دیگر هم بخوانیم:

  • یکی از حرفه‌ای‌ترین‌های دنیای طراحی لباس، پیج اینستاگرام ساخته و قراره هنرش رو با ما به اشتراک بذاره!
    زیباترین طراحی‌ها رو در پیج [نام پیج] می‌بینین.
    اگر علاقه‌مند باشین می‌تونین در دورهٔ آموزش «طراحی صفر تا صد لباس» هم شرکت کنید!
    ۱۰ درصد تخفیف برای شمایی که امروز فالو می‌کنین: [آی‌دی پیج]

 

  • توی خونه هم می‌تونی ورزش کنی، فقط چند تا دمبل و یه مربی خوب نیاز داری.
    دمبل‌ها با خودت، ولی مربی خوب و حرفه‌ای با ما!
    در «اکسیژن» با هزینه‌ای خیلی کمتر از باشگاه، با مربی‌هایی در سطح جهانی ورزش می‌کنی 💪🏼
    فالو کن و اطلاعات مربی‌ها و کلاس‌ها رو در هایلایت‌ها بخون: [آی‌دی پیج]

 

  • چرا برای خرید یه کیف ساده، کلی هزینهٔ باربری بدین و چند ماه هم صبر کنین؟
    راه دور نرین؛ چون کیف باکیفیت، شیک و زیبا رو از این به‌ بعد، از داخل ایران می‌تونین بخرین.
    محصولات «کادنزا» رو ببینین تا قانع شین: [آی‌دی پیج]

حالا که نمونه‌ها را خواندید، وقت آن است چند نکته هم برای نگارش متن با هم بررسی کنیم.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

اصول و نکات نگارش متن تبلیغ پیج اینستاگرام

خلاقیت به خرج‌دادن در محتوای تبلیغ، همیشه به معنای انجام حرکتی محیرالعقول و به‌قولی Out Of Box نیست. گاهی با رعایت برخی اصول پایه‌ای و حفظ سادگی هم می‌توان متمایز و خلاق جلوه کرد. (اگر تمایل دارید با چند نمونه تبلیغات خلاقانه ایرانی را آشنا شوید، مطالعه این مقاله را پیشنهاد می‌کنیم)

نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا محتوایی متفاوت و جذاب خلق کنید:

 

۱. کوتاه اما جذاب، شیرین و گیرا بنویسید

متن تبلیغاتی باید کوتاه و شیرین باشد تا به دل بنشیند. لازم نیست خود و مجموعه‌تان را به‌تفصیل معرفی کنید. اگر برندی نام‌آشنا در بین مردم هستید، دیگر به طولانی‌کردن توضیحات با پرداختن به خود نیازی ندارید.

درعوض، از مزایای محصول یا خدمت خود و چیزی که مخاطب با استفاده از آن به دست می‌آورد، بگویید. در خلال آن، سعی کنید به مخاطب تلنگر بزنید تا دست به اقدام بزند و به  CTA شما عمل کند.

این نکته را هم باید گفت که هیچ عدد جادویی‌ای برای تعداد کاراکتر متن تبلیغ وجود ندارد. هرچند خود این پلتفرم، در این زمینه محدودیت‌هایی دارد و حداکثر کاراکتر مجاز در کپشن، بیو و کامنت را به‌ترتیب ۲۲۰۰، ۱۵۰ و ۲۴۰ کاراکتر اعلام کرده است.

 

۲. پیام خود را شفاف، ساده و واضح بیاورید

از پیچیده‌نویسی و ابهام‌گویی دوری کنید. فراموش نکنید با کاربرانی روبه‌رو هستیم که به‌صورت سطحی، صفحه را اسکرول می‌کنند و در مطالعۀ متون دقت به خرج نمی‌دهند. هرچه متن ساده‌تر و قابل فهم‌تر باشد، توسط چشم آن‌ها راحت‌تر و سریع‌تر اسکن می‌شود و در ذهنشان ثبت می‌گردد.

 

۳. اطلاعات مهم را در ابتدای متن بیاورید

حتماً دقت کرده‌اید که در پست‌ها، کپشن‌ها کوتاه می‌شوند و با کلیک روی سه‌نقطۀ گوشۀ آن، می‌توان به کل آن دسترسی پیدا کرد. این کار برای اسکرول راحت‌تر کاربران صورت می‌گیرد.

پس بهتر است اطلاعات مهم خود را در ابتدای متن و در جلوی چشم بیننده قرار دهید. تبلیغ‌نویسان پیشنهاد می‌کنند کال‌تواکشن یا پیامی را که می‌خواهید منتقل کنید، در 100 کاراکتر اول متن جای دهید. در این صورت، حتی اگر مخاطب ادامۀ آن را نخواند، متوجه پیام می‌شود و شما به هدف‌تان می‌رسید.

البته، می‌توانید در این بخش، فقط عنوانی کنجکاوکننده بیاورید. کاربر با خواندن آن، برای خواندن ادامۀ متن ترغیب می‌شود و روی آن کلیک می‌کند.

 

۴. حتماً از کال‌تواکشن (Call To Action) استفاده کنید

هیچ‌گاه مخاطب را سردرگم رها نکنید؛ باید به او بگویید که چه انتظاری دارید و می‌خواهید چه اقدام یا کال‌تواکشنی (CTA) انجام دهد. هرقدر هم که متن شما قانع‌کننده باشد، باز هم او ممکن است متوجه نشود که گام بعدی چیست.

هنگام درج CTA به این نکات توجه کنید:

  • در کپشن متن تبلیغ پیج اینستاگرام نمی‌توانید لینک قابل‌کلیک به‌‌عنوان CTA قرار دهید. اغلب، از چنین دعوت به اقدام‌هایی در آن استفاده می‌شود:
    • دوستان خود را در کامنت منشن کنید؛
    • روی لینک موجود در بیو یا استوری کلیک کنید؛
    • پست را ذخیره کنید؛
    • برای اطلاعات بیشتر وارد صفحۀ برند شوید؛
    • صفحۀ برند را دنبال کنید.
  • کال‌تو‌اکشن‌ها را در ابتدا یا انتهای متن قرار دهید و به‌‌گونه‌ای آن‌ها را بیان کنید که مخاطب را به سمت اقدام سوق دهد. برای مثال، عباراتی را که در نکتۀ قبل گفته شد، می‌توان این‌گونه نوشت:
    • همین الان وارد صفحه شوید؛
    • قبل از اتمام کالا در لینک بیو خریدتان را انجام دهید؛
    • برای برنده‌شدن این صفحه را فالوو کنید.
  • این نکته را هم در نظر بگیرید که با تکرار آن، شانس تبدیل بیشتری خواهید داشت. برای همین است که در غالب متن‌ها چند بار، در قسمت‌های مختلف صفحۀ کسب‌وکار منشن می‌شود.
مقاله پیشنهادی: تکنیک‌ها و راهکارهای عملی افزایش فروش برای انواع کسب‌وکارها

۵. از دیزاین متن، تمیزنویسی و درست‌نویسی غافل نشوید

کلمات را بی‌قاعده در صفحه نچپانید. کاربران متن شما را از داخل یک اسکرین کوچک می‌بینند؛ پس باید سعی کنید تا می‌توانید خواندن را برای او لذت‌بخش و راحت سازید. در متن‌های تبلیغی گیرا، این نکات رعایت می‎شوند:

  • بین پاراگراف‌ها فاصله بگذارید. خطوط پشت‌سرهم نوشته‌شده، خواننده را کلافه می‌کنند. برای جلوگیری از این اتفاق، در میان متن و بین پاراگراف‌ها فضای سفید به کار ببرید.
  • رعایت برخی نکات ویراستاری مثل نیم‌فاصله، ویرگول، نقطه یا بولت‌گذاری (Bullets) خوانش متن را راحت می‌سازند و تجربۀ کاربری خوبی ایجاد می‌کنند.
  • از ایموجی‌ها برای زیباسازی متن، تأکید و اثرگذاری بیشتر استفاده کنید. آن‌ها سرگرم‌کننده هستند، چشم‌ها را نوازش می‌کنند، نکات مهم را برجسته‌تر نشان می‌دهند و به میزان قابل‌توجهی، می‌توانند نرخ کلیک و تبدیل را افزایش دهند.

 

۶. هشتگ‌های مرتبط به کار ببرید

هشتگ‌ها کمک می‌کنند تا کاربران محتوای شما را پیدا کنند و به همین دلیل، از آن‌ها نباید غافل نشوید. هرچند متأسفانه اغلب پیج‌های منتشرکنندۀ تبلیغ یا اینفلوئنسرها از درج آن‌ها خودداری می‌کنند. با این حال تلاش کنید:

  • از هشتگ‌های مرتبط یا حوزۀ کاری یا پروموشن خود استفاده کنید. ممکن است هشتگ‌های ممنوعه و غیرمرتبط شادوبن (Shadowban) شوند که در این صورت، میزان بازدید و تعامل محتوا کاهش می‌یابد.
  • هشتگ‌های ترندی که دربارۀ پیام و موضوع شما هستند هم ترافیک خوبی برای تبلیغ می‌آورند و ایمپرشن آن را بالا می‌برند.
  • به تعداد مناسبی هشتگ بگذارید. در هر پست حداکثر 30 و در استوری  10هشتگ می‌توان درج کرد؛ اما سعی نکنید از تمام این تعداد حداکثری استفاده کنید و زیبایی و سادگی متن را از بین ببرید.
  • هشتگ‌ها را می‌توانید در لابه‌لای کلمات متن، در پایان آن یا در کامنت‌ بگذارید.

 

۷. اسکرول کاربر را متوقف کنید

همان‌ طور که گفته شد، یکی از دغدغه‌های مهم تبلیغ در این پلتفرم متوقف‌کردن کاربر است. باید توجه او را به‌گونه‌ای جلب کرد که دست از اسکرول بردارد و به کلیک ترغیب شود. موارد زیر برخی از تکنیک‌هایی هستند که در این باره مؤثر عمل می‌کنند:

  • ایجاد حس فوریت

ایجاد حس فوریت اکثراً به واکنش مخاطبان و بازدهی بالای تبلیغ ختم می‌شود. این حس، الگوی منطق آن‌ها را به کناری هول می‌دهد و باعث می‌شود بدون حساسیت فکری زیاد وارد عمل شوند.

روش‌های بی‌شماری برای فوریت‌دادن به تبلیغ وجود دارد؛ برای مثال، با ذکر تاریخ اتمام پروموشن، با درج عبارت «فقط برای زمانی محدود» یا اعلام تعداد باقی‌مانده از محصول.

  • با درج سؤال و دغدغۀ ذهنی مخاطب در عنوان 

وقت بگذارید و ببینید در حوزۀ مورد نظر شما، دغدغۀ اصلی مشتریان چیست و محصول و خدمت شما چگونه می‌تواند آن را رفع کند. سپس همان مسأله را  در عنوان یا ابتدای متن بیاورید تا آن‌ها را به دنبال خود بکشید؛ درست مانند آگهی آوندموبایل و کمدا در بخش قبل.

لازم نیست این عنوان حتماً در خود متن و شروع آن درج شود. برخی از کسب‌وکارها از تصویر کمک می‌گیرند. آن‌ها سؤال مهم و کنجکاوکننده را بزرگ و بولد روی محتوای تصویری می‌آورند تا توجه بیننده را به خود معطوف کنند. سپس توضیح و ادامۀ آن در کپشن می‌نویسند. در پست تبلیغی سیف هم از همین شیوه استفاده شده است.

جدای از سؤال مخاطب همیشه تلاش کنید از عنوان‌هایی استفاده کنید که کشش بالایی داشته باشند و به مکث کاربر ختم شوند.

  • داستان‌سرایی

داستان‌سرایی یکی از عناصر بسیار مهم در تبلیغ‌نویسی به شمار می‌رود. بیان داستان‌گونۀ پیام یا مطرح‌کردن آن در قالب روایت و خاطرۀ کوتاه، تأثیرگذاری بیشتری دارد و کاربران را کاملاً درگیر می‌کند.

با برگشتن به نمونه‌های بخش قبل، می‌بینید که سیف، کمدا یا کیدوشاپ هم از این تکنیک استفاده کرده‌اند. مخاطب در همان ابتدا، با محتوای آن‌ها گره می‌خورد و برای اطلاع از پایان به خواندن ادامه می‌دهد.

 

۸. لحن و صدای برند را در متن لحاظ کنید

لحن و صدای برند از تصویری که از او در ذهن‌ها ایجاد شده است و از شناخت مخاطب می‌آیند. با این لحن و ادبیات می‌توان روی مخاطبان خود اثر گذاشت.

بیمۀ ازکی با لحنی صمیمی با مشتریان خود صحبت می‌کند؛ اما در عوض، بیمه‌دات‌کام را همیشه با لحنی رسمی می‌بینیم. هر یک از آن‌ها بخشی از بازار را تحت پوشش دارند و اگر ادبیات متفاوتی به کار ببرند، اعتماد و تعامل مشتریان کاهش پیدا می‌کند.

مقاله پیشنهادی: ۱۳ روش تبلیغ بیمه + نمونه پیامک تبلیغاتی بیمه عمر و خودرو

۹. غیرتبلیغاتی بنویسید

بله؛ تبلیغ خود را غیرتبلیغاتی بنویسید. یکی از اثرات حجم زیاد تبلیغات موجود در رسانه‌ها این است که مردم در برابر آن‌ها موضع می‌گیرند. همان‌ طور که پیش‌تر گفته شد، آن‌ها دوست ندارند کسی چیزی به آن‌ها بفروشد و تبلیغات مستقیم را در حکم یک دستور یا امر به خرید می‌پندارند؛ بنابراین گاهی لازم است به‌جای پیام تبلیغی مستقیم، متن خود را کاملاً طبیعی و غیرمستقیم بنویسید.

این موضوع وقتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که قرار باشد اینفلوئنسرها آگهی را در صفحاتشان منتشر کنند. اگر محتوای آن طبیعی و مانند دیگر پست‌های روزمرۀ آن‌ها باشد، تأثیر بیشتری در تصمیم‌گیری  کاربران می‌گذارد. در تبلیغ کیدوشاپ، چنین رویکردی به کار رفته است.

نکته: اگر قصد دارید از پیج‌های پربازدید اینستاگرام و اینفلوئنسرهای آن برای تبلیغات استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم نحوهٔ تبلیغات در اینستاگرام با کمک یکتانت را همراه با تعرفه‌ها بررسی کنید. تبلیغات اینستاگرامی با کمک یکتانت بسیار ساده است و شما را از مذاکرهٔ مستقیم با صاحبان پیج و اینفلوئنسرها راحت می‌کند: ثبت‌نام در پنل یکتانت، شارژ اکانت، ساخت کمپین بازدیدی یا اینفلوئنسری، مقایسهٔ تعرفه و نرخ تعامل ۸ هزار پیج و اینفلوئنسر اینستاگرامی، انتخاب بهترین‌ها و متناسب‌ترین‌ها، ساخت کمپین.

 

 متن تبلیغ پیج اینستاگرام را اصولی بنویسید!

در این مقاله، از 9 اصل مهم صحبت کردیم که کمک می‌کنند نوشته‌های تأثیرگذار برای آگهی خود خلق کنید؛ همچنین تصاویری از نمونه متن تبلیغ پیج اینستاگرام آوردیم. با دقت در آن‌ها متوجه خواهید شد که هر یک از کدام نکات استفاده کرده‌اند.

حال، نوبت شما است که دست به قلم شوید و برای معرفی محصول یا خدمت خود متنی بنویسید. خوشحال می‌شویم آن را با ما و دیگر خوانندگان هم به اشتراک بگذارید.

 

منابع:

SocialMediaExaminer | sproutsocial

4.3/5 - (35 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

21 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسنا آردا
حسنا آردا
1 سال قبل

عالی بود ممنون?

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  حسنا آردا
1 سال قبل

سلام
ممنون از شما که به ما بازخورد می‌دین 🙂

مریم سهرابی
مریم سهرابی
1 سال قبل

عالی و در نوع خود بینظیر???

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  مریم سهرابی
1 سال قبل

سلام
وقت بخیر
خیلی خوشحالیم که اینو می‌شنویم 🙂

Pariya
Pariya
1 سال قبل

سلام وقت بخیر‌
میشه برا ساخت بنر تبلیغاتی خیلی خاص کمکم کنید؟ پیج روانشناسی دارم و روانشناسم
کلی برا بنرم وقت گذاشتم و از نظر خودم عالی بود اما هیج جذبی نگرفتم

رضا
رضا
1 سال قبل

ممنون از شما خیلی کمکم کرد موفق و پیروز باشید

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  رضا
1 سال قبل

خیلی خوشحالیم اینو می‌شنویم 🙂
ممنون از شما که به ما فیدبک می‌دین.

حمید اسدی
حمید اسدی
1 سال قبل

با سلام و ضمن تشکر از مطالب سودمند شما در خصوص تبلیغات در اینستاگرام زحمتی نیست توسط کارشناسان خوبتون من رو راهنمایی کنید برا راه اندازی یک مسابقه کوتاهی مو جذاب

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  حمید اسدی
11 ماه قبل

سلام
وقت بخیر
ممنون از شما که به ما فیدبک می‌دین و خوشحالیم که مقاله برای شما مفید بوده 🙂
لطفاً شماره‌تلفن خودتون رو به ما بدین تا با شما تماس بگیریم.

سمیه
سمیه
10 ماه قبل

عالی بود ممنون ?

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  سمیه
10 ماه قبل

خوشحالیم اینو می‌شنویم 🙂
ممنون از شما که به ما فیدبک می‌دین.

فرح نوش
فرح نوش
10 ماه قبل

بسیار عالی

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  فرح نوش
10 ماه قبل

خوشحالیم اینو می‌شنویم 🙂
ممنون که به ما فیدبک می‌دین.

Mariam Narmashiri
Mariam Narmashiri
8 ماه قبل

مقاله چقدر طول میکشه ارسال بشه

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  Mariam Narmashiri
8 ماه قبل

سلام
وقت بخیر
در حال حاضر، می‌تونین فقط با مرورگر کروم، مقاله رو دانلود کنین.

فاطمه آقاجانی
فاطمه آقاجانی
6 ماه قبل

خیلی عالی ومفید بود
من پیج کاری زدم.وتابلوهای رنگ روغن و میکس مدیا می کشم برای بهتر دیده شدن کدوم راه رو توصیه می کنید؟ممنون از راهنمایتون

نرگس
نرگس
3 ماه قبل

چه متن مفیدی مممنونننن

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  نرگس
3 ماه قبل

خوشحالیم اینو می‌شنویم و برای ما ارزشمنده 🙂

ممنون از شما که به ما فیدبک می‌دین.

امیرحافظ امیران
امیرحافظ امیران
3 ماه قبل

آفرین به تخصص و تجربه شما
و صد آفرین به قلم گرم و شیواتون که حق مطلب رو به خوبی ادا کردید
و هزار آفرین به پشتکار و پیگیری تون که اکثر کامنت ها رو حدالامکان جواب دادید و برای خواننده تون و الاخصوص وقتش ارزش قائل بودید…

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  امیرحافظ امیران
3 ماه قبل

محبت دارین آقای امیران

ممنون از پیام پرمهر و دل‌نشینی که برای ما نوشتین.

خوشحالیم این مقاله برای شما مفید بوده و نظرتون برای ما ارزشمنده 🍀

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، دیده‌شدن، افزایش فروش