لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

۱۰ روش برای شروع تولید محتوا فروشگاه اینترنتی

مقالات دیجیتال مارکتینگ | آرمان صفایی | تاریخ بروزرسانی : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

۱۰ روش برای شروع تولید محتوا فروشگاه اینترنتی

برای افزایش فروش و موفقیت باید بازاریابی را به‌عنوان صاحب سایت فروشگاهی باید بازاریابی دیجیتال را جدی بگیرید. یکی از انواع بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی، بازاریابی محتوا است که در ادامه، ۱۰ ایده برای شروع تولید محتوا فروشگاه اینترنتی را با شما در میان می‌گذاریم.

اهمیت تولید محتوا فروشگاه اینترنتی

اگر سایت موفقی در زمینهٔ تجارت الکترونیک داشته باشید، مطمئنا به این مسئله واقف هستید که نرخ تبدیل، اهمیتی کلیدی برای ادامهٔ فعالیت مؤثر سایت دارد. پیش از هر چیز باید به فکر افزایش ترافیک سایت بود و پس از آن نوبت به تبدیل کردن ترافیک دریافتی به فروش و لید می‌رسد. (لید یا سرنخ به آن دسته از مشتریانی اشاره دارد که برای نخستین بار با کسب‌وکاری بخصوص آشنا می‌شوند و امکان خریدشان وجود دارد. با نام مشتری راغب هم از آن یاد شده است). به هر عنوان ترافیک نقش مهم و حیاتی در روند فعالیت وب‌سایت دارد، اما با ترافیک خالی نمی‌توان از پس مخارج برآمد. فراموش نکنید صرف‌نظر از اینکه چه تعداد بازدیدکننده داشته باشید، بدون نرخ تبدیل بالا، کسب‌وکارتان دوامی نخواهد داشت.

طی تحقیقی در آمریکا و اروپا، استفاده از فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی محتوا (بازاریابی محتوایی چیست) می‌تواند نرخ تبدیل را تا شش برابر افزایش دهد. وب‌سایت‌هایی که در فعالیت‌های خود، بازاریابی محتوا را هم لحاظ می‌کنند، نرخ تبدیلی معادل با ۲٫۹٪ دارند، حال آنکه وب‌سایت‌هایی که این کار را نمی‌کنند، نرخ تبدیل‌شان به ۰٫۵٪ می‌رسد.

چرا بازاریابی محتوا سبب افزایش نرخ تبدیل می‌شود؟ تولید محتوا زمینه‌ساز برقراری ارتباط میان شما و مشتری‌هایتان است. مشتری‌ها به برقراری ارتباط تمایل نشان می‌دهند و دوست دارند مشغولیت (Engagement) داشته باشند. اگر شما نقش خود در این برقراری ارتباط را به‌خوبی ایفا کنید، مشغولیت مشتری‌ها و وفاداری‌شان به برند شما افزایش پیدا می‌کند؛ این افزایش هم به نوبهٔ خود باعث بالا رفتن نرخ تبدیل و فروش می‌شود.

 

با تبلیغات کلیکی یکتانت، از همین امروز هدفمندتر هزینه کنید و سریع‌تر جواب بگیرید!

با تبلیغات کلیکی یکتانت، از همین امروز هدفمندتر هزینه کنید و سریع‌تر جواب بگیرید!

شروع تبلیغات arrow-left

 

روش‌های شروع تولید محتوا فروشگاه اینترنتی

اگر تا کنون به فکر تولید محتوا فروشگاه اینترنتی خود نبوده‌اید و از مزیت‌های آن استفاده نکرده‌اید، جای نگرانی نیست، چراکه در این مقاله قصد داریم شما را با روش‌هایی آشنا کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید روند استفاده از فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی محتوا را آغاز کنید.

 

۱. کار خود را با یک نوع محتوا شروع کنید

زمان، سرمایه و انرژی خود را به منظور تولید محتوا در تمامی پلتفرم‌هایی که در اختیار دارید هدر ندهید. سریع‌ترین روش برای شروع روند استفاده از بازاریابی محتوا، تمرکز بر یک نوع محتوا و یک پلتفرم است. اینکه کدام محتوا و پلتفرم بهترین نتیجه را برای شما به همراه خواهد شد، به عواملی چون محصولات، خدمات، و نوع مشتری‌هایتان بستگی دارد. البته اگر برای انتخاب آن با مشکل روبه‌رو شدید، می‌توانید کار خود را با محتوای ایمیل شروع کنید.

۷۴٪ از موفق‌ترین بازاریاب‌های مصرفی (بازاریابی مصرفی، B2C، حوزه‌ای از بازاریابی است که در آن، هدف، برقراری ارتباط با مصرف‌کننده و افزایش فروش است) برای توزیع محتوا استفاده از ایمیل را به عنوان روش اصلی خود انتخاب می‌کنند. کارآمدترین فرمت‌هایی که بازاریاب‌های مصرفی به منظور توزیع محتوا در بازاریابی محتوا مورد استفاده قرار می‌دهند.تولید محتوا فروشگاه اینترنتی ایمیل محتوایی

چرا استفاده از ایمیل برای این منظور به صرفه است؟ به این خاطر که نتیجه‌بخش است. بازاریابی به وسیلهٔ ایمیل در حال حاضر بیشترین میزان بازگشت سرمایه برای کسب‌وکارها را به همراه دارد. اگر می‌خواهید شروع کنید مطلب بازاریابی ایمیلی چیست توضیحات کاملی را به شما ارائه می‌کند.

مقاله پیشنهادی:  راه‌های تبلیغ و افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

۲. برای مشتری‌های خود راهنمای استفاده از محصولات یا خدمات تهیه کنید

بخشی از تمرکز شما صرف تصمیم‌گیری دربارهٔ چگونگی به‌اشتراک‌گذاری محتوا می‌شود، اما این تنها وظیفهٔ شما نیست و باید دربارهٔ نوع مطلبی که قصد به اشتراک‌گذاری‌اش را دارید هم تصمیم‌گیری کنید.

روشی ساده و سریع برای این کار تهیهٔ راهنماهایی است که به کار مشتری‌های‌تان بیاید. می‌توانید در این راهنماها مطالبی دربارهٔ چگونگی استفاده، سرهم‌بندی و تعمیر محصولات‌تان درج کنید، یا جزئیاتی دقیق دربارهٔ خدماتی که ارائه می‌کنید.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

یکی از بهترین راهکارها برای جلب اعتماد مشتری‌ها، تولید محتوایی است که حاوی اطلاعاتی برای‌شان باشد و به برخی از سؤال‌های‌شان پاسخ دهد. همچنین این محتواها سبب می‌شوند مشتری در روند فرضی خرید به مشتری آماده به خرید تبدیل شود. به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات دربارهٔ به‌روزرسانی محصولات هم می‌تواند روش مؤثری برای نگه داشتن مشتری‌های فعلی باشد. از این مسئله کسب اطمینان کنید که راهنماها را تنها به‌منظور اطلاع‌رسانی به مشتری‌ها مورد استفاده قرار می‌دهید؛ از راهنماها برای افزایش میزان فروش استفاده نکنید.

مهمترین و اصلی‌ترین کارایی راهنماها این است که به مخاطبان خود نشان بدهید اطلاع‌رسانی به آن‌ها برای‌تان حائز اهمیت است و قصد دارید به آن‌ها در اخذ بهترین تصمیم ممکن کمک کنید. در ضمن، حتما در راهنماهای خود از تصاویر استفاده کنید. مشتری‌ها می‌خواهند ببینند محصولات مختلف چگونه کار می‌کنند و چه شکل و شمایلی دارند. آن‌ها می‌خواهند قادر به تجسم چگونگی استفاده از محصولات شما باشند.

استفاده از اینفوگرافیک روشی مؤثر برای ترکیب اطلاعات و تصاویر در راهنماست. اینفوگرافیک‌ها توجه بیشتر افراد را به خود جلب می‌کنند و اگر توانایی طراحی یک اینفوگرافیک خوب را داشته باشید، کاربران‌تان آن را به اشتراک خواهند گذاشت. این مسئله سبب می‌شود تا لینک‌های بیشتری به سمت وب‌سایت شما هدایت شود و امکان دست‌یابی به مشتری‌های جدید برای‌تان بیشتر می‌شود.

مقاله پیشنهادی: افزایش فروش با سئو سایت فروشگاهی (۶ مرحلهٔ مهم)

۳. ویدئوهایی برای نشان دادن خدمات و محصولاتی که ارائه می‌کنید، تهیه کنید

تصاویر و ویدئوها نقش زیادی در جلب توجه افراد دارند. بنابراین جای تعجبی نیست اگر پیشنهاد بعدی ما استفاده از ویدئو باشد. روش‌های متعددی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در وب سایت تجارت الکترونیکی‌تان از بازاریابی به وسیلهٔ ویدئو استفاده کنید. راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی کوتاه، وبینارهای جامع (وبینار به معنای سمینار یا کارگاه اینترنتی است و مخفف Web based seminar است) و دوره های آموزشی اینترنتی از جملهٔ این روش‌ها هستند. در ادامه دربارهٔ دو مورد از این روش‌ها توضیحات بیشتری ارائه خواهد شد تا درک بهتری از موضوع پیدا کنید.

طول ویدئو به اندازه‌ای باشد که با پلتفرمی که بر روی آن منتشر می شود همخوانی داشته باشد. نکتهٔ دیگر اینکه کمپین تبلیغاتی ویدئویی شما باید جذابیت داشته باشد. اگر بخواهید نتیجهٔ مطلوب را از آن دریافت کنید، باید منحصربه‌فرد و متفاوت از سایر کمپین‌ها باشد. ویدئوهای تولیدی دیجیکالا برای محصولاتش مثال خوبی از این تکنیک تولید محتواست.

ارائهٔ دورهٔ آموزشی اینترنتی

ارائهٔ دوره‌های آموزشی اینترنتی و وبینارها روشی مؤثر برای افزایش مشغولیت مخاطبان و افزایش فروش تجارت الکترونیک است. می‌توان با استفاده از وبینار با دیگران تعامل پیدا کرد و حتی با ضبط کردن جلسهٔ وبینار می‌توان بعدها دوباره از آن استفاده کرد. وب‌سایت‌هایی چون ایسمینار که از مشتریان پلتفرم تبلیغات آنلاین یکتانت است، امکان ارائه وبینار را برایتان فراهم می‌کند. تهیه دوره‌های آموزشی ضبط شده هم می‌تواند برای کاربران‌تان جذاب باشد.

 

۴. تهیهٔ جزوه‌های اطلاعاتی و سؤالات متداول

تنها کارایی جزوه‌های اطلاعاتی، جدول‌های سایزبندی در فروش کفش و لباس نیست و می‌توان در فروش محصولات دیگری چون ابزارآلات، وسایل خانه و دیگر تجهیزات بزرگ هم از آن‌ها استفاده کرد. چنین سوالاتی ممکن است درباره هر محصولی به ذهن مشتریانتان برسد.

  • در خودرویم جا خواهد شد؟
  • در … فضای کافی برای گذاشتنش خواهم داشت (… می‌تواند خانه، دفتر کار یا هر محیط دیگری باشد)؟
  • با قد و وزن حال حاضرم در آن راحت خواهم بود؟
  • آیا محصول تا حدی بزرگ هست که به تنهایی توان حملش را نداشته باشم؟

برای بسیاری از سوالات تکراری اینچنینی کاربران با شما تماس می‌گیرند یا کامنت می‌گذارند، منبعی برای‌شان تهیه کنید که با استفاده از آن بتوانند پاسخ سؤالات پرتکرار را بیابند. اگر کسب‌وکارتان در زمینهٔ تولید محصولاتی بخصوص است، برای تهیهٔ پرسشنامه می‌توانید سؤالاتی چون موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

  • امکان ارسال محصول به محل مورد نظر مشتری وجود دارد؟
  • هزینهٔ ارسال محصول چقدر خواهد بود؟
  • چقدر زمان می‌برد تا محصول به دست مشتری برسد؟
  • سیاست شرکت دربارهٔ بازگرداندن محصول چیست؟
  • اگر محصول آسیب ببیند تکلیف چیست؟

اگر هم در زمینهٔ ارائه خدمات فعالیت دارید سؤالاتی چون موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

  • اگر مشتری از خدمت دریافتی رضایت نداشت، امکان بازپس‌گیری وجه پرداخت شده وجود دارد؟
  • دورهٔ رایگانی برای خدمات وجود دارد؟
  • اگر مشتری برای مدت زمانی طولانی‌تر ثبت نام کند، تخفیف یا مزیت دیگری شامل حالش خواهد شد؟
  • بستهٔ خدماتی شرکت شامل چه مواردی می‌شود؟
  • تفاوت میان بسته‌های خدماتی معمول و ویژه چیست؟

امکان بازبینی و به‌روزرسانی پرسشنامه‌ها نیز وجود دارد تا در صورتی که حس کردید سؤالات جدیدی برای مشتری‌ها پیش آمده است، به پرسشنامهٔ خود اضافه کنید. این پرسشنامه‌ها کارکردی شبیه به راهنمای محصول یا خدمات دارد و سبب جلب اعتماد مشتری می‌شود.

مقاله پیشنهادی : نمونه متن برای تبلیغ پیج لباس زنانه

۵. به‌اشتراک‌گذاری داستان‌های مرتبط با خرید مشتری‌ها

به‌اشتراک‌گذاری مطالبی دربارهٔ خرید‌های رضایت‌مندانهٔ سایر مشتری‌ها به زحمت چندانی نیاز ندارد و نتایج بسیار خوبی نیز به‌همراه دارد. با این کار شما به مشتری‌های بالقوهٔ خود نشان می‌دهید که دیگر افراد از دریافت محصول شما کاملا راضی بوده‌اند. به‌علاوه با این کار بخشی از فعالیت‌های مربوط به تولید محتوا توسط مشتری‌ها انجام می‌گیرد.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

این محتوای تولید شده توسط مشتری واقعی است، صحت و اعتبار دارد و هزینهٔ کمی برای شما دارد. اگر برخی مشتری‌ها بازخوردهای خوبی نسبت به محصول‌تان نشان داده‌اند، با آن مشتری‌ها ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید توضیح بیشتری در این باره بدهند. در میان بازخوردها به‌دنبال مطالبی الهام‌بخش و تازه باشید و پس از پیدا کردن چنین مطالبی، با کسب اجازه از مشتری آن را به اشتراک بگذارید.

همچنین می‌توانید با استفاده از برنامه‌های رقابتی، مشتری‌های خود را تشویق کنید داستان‌ها، تصاویر و ویدئوهای مرتبط با خریدشان از شما را به اشتراک بگذارند و به تبلیغ بیشتر محصول‌تان کمک کنند. برنامهٔ رقابتی بین طرفداران محصولی بخصوص روشی عالی برای افزایش تعامل با مخاطبان و افتادن سر زبان‌هاست.

 

۶. فراهم کردن مطالعه‌های موردی که نشانگر کارایی محصول یا خدمات شما برای مشتری‌ها باشد

«واقعا به کار می‌آید؟»؛ این احتمالا رایج‌ترین سؤالی است که افراد پیش از خرید محصولی بخصوص می‌پرسند. می‌توانید در وب‌سایت تجارت الکترونیک خود از مطالعه‌های موردی استفاده کنید تا به این وسیله کار ساده‌تری برای متقاعد کردن مشتری‌های بالقوهٔ خود داشته باشید. حتما در این مطالعه‌های موردی بر این مسئله تأکید کنید که خدمات و محصولات شما چگونه به کمک مشتری‌های پیشین آمده است و چه کارایی‌ای برای آن‌ها داشته است.  زمانی که افراد دیگری با نیازهای مشابه با مشتری‌های پیشین شما این مطالعه‌ها را می‌خوانند، احتمال خرید کردن‌شان از شما تا حدود بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند.

 

۷. به‌اشتراک‌گذاری ایده‌ها و توصیه‌های خلاقانهٔ استفاده از محصولات

ایده‌ها و توصیه‌های خلاقانه شامل روش‌های جالب توجه و متفاوت استفاده از محصولات می‌شود.مشتری‌های خلاقی هستند که راهکارها و ایده‌های عجیب و غریبی برای استفاده از برخی محصولات ارائه می‌کنند؛ حتی محصولات ساده‌ای چون گیرهٔ کاغذ.اگر به مخاطبان‌تان ایده‌هایی تازه و جالب‌توجه برای استفاده از محصولات بدهید، باعث افزایش مشغولیت‌شان خواهید شد.حتی آن دسته از افرادی که چندان اهل به‌کارگیری ایده‌های این چنینی نیستند هم ممکن است به خاطر جو به وجود آمده توسط شما به خرید محصولات‌تان ترغیب شوند. طبق مثال زیر می‌بینید که کاله ایده‌های خوبی برای استفاده از محصولاتش در اختیار قرار می‌دهد.

تولید-محتوا-فروشگاه-اینترنتی-کتاب-کاله

۸. ارائهٔ اطلاعات شخصی باارزش به مشتری‌ها و مخاطبان

به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی ازجمله روش‌های مؤثری است که با استفاده از آن می‌توان اعتماد مشتری‌ها را به خود جلب کرد و ارتباط نزدیک‌تری با آن‌ها پیدا کرد. برای نمونه می‌توانید داستان چگونگی ساخت و تأسیس شرکت‌تان را در اختیار مشتری‌ها قرار دهید و از دشواری‌ها و گرفتاری‌هایی بگویید که برای موفقیت شرکت متحمل شدید. به این شکل مشتری‌ها می‌توانند تصویر واضح‌تری از روند چگونگی تولید محصولات شما داشته باشند و توجه‌شان بیشتر جلب می‌شود. بی‌پرده صحبت کردن شما احساس قدردانی آن‌ها را برخواهد انگیخت و اعتمادشان به کیفیت محصولات‌تان بیشتر جلب خواهد شد.

داستان‌های شخصی حاوی اطلاعاتی منحصربه‌فرد و جالب هستند که می‌توان ارائه داد. کارکرد این گونه داستان‌ها، دقیقا همانند داستان‌های مشتری‌محور است، با این تفاوت که این بار داستان‌ها دربارهٔ خود شما و کسب‌وکارتان هستند. به‌علاوه می‌توان با استفاده از این داستان‌ها محتوایی ارائه کرد که در مقایسه با محتواهای دیگری چون مطالعه‌های موردی، مطالعه‌های تحقیقاتی و محتوای گزینش شده به‌ زمان و هزینهٔ به مراتب کمتری نیاز خواهد داشت. با استفاده از داستان‌های شخصی می‌توان به روند شناخته شدن برند سرعت داد و در رقابت با دیگر برندها موفق بود. برندسازی شخصی نیز می‌تواند تأثیر بسزایی بر میزان فروش شما داشته باشد.

 

۹. استفاده از نویسنده‌های مهمان برای تولید محتوای وب‌سایت

اگر به واسطهٔ نداشتن زمان یا مهارت کافی در حال حاضر امکان تولید محتوای خودتان را نداشته باشید، می‌توانید از دیگران بخواهید این کار را برای‌تان انجام دهند. یکی از روش‌ها برای این کار فراهم کردن موقعیت‌هایی برای دیگران است که با استفاده از آن ها بتوانند در وب‌سایت‌تان محتوا قرار دهند. زمانی که از نویسنده‌های مهمان درخواست تولید محتوا می‌کنید، به احتمال زیاد ۹۰٪ کارهای دریافتی‌تان کیفیت کافی نخواهد داشت، اما ۱۰٪ از کارها توسط نویسنده‌های باتجربه نوشته خواهد شد و همین میزان هم جای تأمل دارد.

چطور می‌توان نویسنده‌های مهمان را پیدا کرد؟ یکی از روش‌ها برای این کار قرار دادن صفحهٔ پست مهمان در وب‌سایت‌تان است. زمانی که نویسنده‌ها به‌دنبال فرصت‌هایی برای قرار دادن پست به عنوان مهمان هستند، این صفحهٔ سایت شما در موتورهای جست‌وجو برای‌شان نشان داده خواهد شد. روش دیگر این است که با افرادی که می‌شناسید و  به نظرتان نویسنده‌های خوبی هستند ارتباط برقرار کنید و ببینید آیا زمان کافی برای تولید محتوا به‌عنوان نویسندهٔ مهمان را دارند یا نه. می‌توانید به وب‌سایت‌های رقیبی که از پست‌های مهمان استفاده می‌کنند سر بزنید و ببینید چه کسانی در آن‌ها به عنوان مهمان محتوای با کیفیت تولید کرده‌اند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

اگر دستمزدی برای این پست‌ها در نظر نگرفته‌اید، باید نویسندگان مهمان را از مزایایی که این کار برای‌شان به همراه دارد آگاه کنید؛ برای نمونه اگر ترافیک دریافتی سایت‌تان کافی باشد، می‌توانید با ذکر نام نویسندهٔ مهمان در ابتدا یا انتهای مطلب‌هایش خوانندگان خود را به لینک سایت او ارجاع دهید.

زمانی که قصد دارید فعالیت‌های مرتبط با تولید محتوا را برون‌سپاری کنید، حتما توقعات خود از نویسندهٔ مطلب را کاملا مشخص کنید. اگر برای تولید و انتشار محتوا قواعد بخصوصی دارید (طول نوشته، سبک آن و …) حتما نویسنده‌ها را از قواعدتان مطلع کنید.

می‌توانید با اشخاص تأثیرگذار ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها بخواهید به وسیلهٔ تولید محتوا در کانال‌های ارتباطی‌شان برای وب‌سایت تجارت الکترونیک‌تان تبلیغ کنند. روش دیگر این است که با پرداخت دستمزد به نویسندگان از آن‌ها بخواهید در وب‌سایت یا کانال‌های ارتباطی‌تان کار تولید محتوا انجام دهند.

 

اشخاص تأثیرگذار

اشخاص تأثیرگذار کسانی هستند که از جایگاهی اجتماعی خوبی در میان مخاطبان هدف شما برخوردارند. آن‌ها دنبال‌کنندگانی دارند که شما می‌خواهید بدل به مشتری‌های‌تان شوند. به این مسئله خوب فکر کنید که چه کسانی را می‌شناسید و قصد شناخت چه کسانی را دارید. از افرادی که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به مخاطبان جدیدی دسترسی پیدا کنید و کسب‌وکارتان را رونق دهید، یک فهرست تهیه کنید.

سپس فهرست دیگری تهیه کنید شامل کسانی که آرزو دارید در مقطعی از کار خود با آن‌ها شراکت داشته باشید. افراد مشهور، اشخاص تأثیرگذار در صنایع و دیگر کسانی که تحسین شما را برمی‌انگیزند می‌توانند در این فهرست جای داشته باشند. پس از تهیهٔ هر دو فهرست به سراغ افراد مختلف بروید و شروع به برقراری روابط کنید. البته به ازای تبلیغ محصولات‌تان باید چیزی در اختیار دیگر افراد قرار دهید. یکی از روش‌ها برای اینکار پیشنهاد اسپانسر شدن است. برای نمونه اگر شخص تأثیرگذاری را می‌شناسید که تعداد زیادی دنبال‌کننده در یوتیوب دارد، می‌توانید به او پیشنهاد اسپانسر شدن برای سری جدید ویدئوهایش را بدهید و از او بخواهید نامی از کسب‌وکارتان در ویدئوهایش مطرح کند یا تبلیغی کوتاه از محصول شما در آن‌ها لحاظ کند. این گونه شراکت‌ها باید برای هر دو طرف سودآورد باشد.

 

نویسندگان

روش دیگر استخدام نویسنده یا وبلاگ‌نویس است. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که به هنگام استخدام نویسنده ممکن است مرتکب شد، به‌کارگیری نویسنده‌ای است که کمترین دستمزد را دریافت کند. بسیاری از صاحبان مشاغل این‌گونه نویسنده‌ها را انتخاب می‌کنند. چرا باید برای نوشتن پست ۲ میلیون تومان هزینه داد حال آنکه می‌توان با ۱ میلیون هم کار را انجام داد؟ مشخصا کاری که با قیمت خیلی کم انجام می‌گیرد کیفیت بسیار پایینی خواهد داشت. معمولا نویسندگانی که با این دستمزدها کار می‌کنند نسبت به کسب‌وکار شما شناخت کافی ندارند.

مقاله پیشنهادی: بهترین و کاربردی‌ترین ابزارهای تولید محتوا (متنی، تصویری، ویدئویی و صوتی)

۱۰. در نظر گرفتن تبلیغات برای محتوای تولید شده

تولید محتوا تنها یک بخش از فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی است؛ نیمهٔ دیگر فعالیت‌ها، تبلیغ برای محتوای تولیدی است و اگر توجه لازم را به این فعالیت‌ها نشان ندهید، در سریع‌ترین زمان ممکن شکست خواهید خورد، پس فراموش نکنید که تبلیغ محتوا به اندازهٔ تولید آن حائز اهمیت است.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

سه کانال ارتباطی اصلی وجود دارد که می‌توانید به منظور تبلیغات محتوا مورد استفاده قرار دهید:

۱. شبکه‌های اجتماعی: می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام با پرداخت هزینه‌ای مشخص برای محصولات و خدمات خود تبلیغ کنید.

۲. تبلیغات همسان : می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای مشخص به دیگر سایت‌ها از آن‌ها بخواهید خوانندگان‌شان را به سایت و محتوای شما ارجاع دهند (با لحاظ کردن لینک سایت و محتوای شما در مطالب‌شان).

همین حالا می‌توانید با تبلیغات همسان یکتانت مطالب و محتوای خود را در بزرگترین رسانه‌های ایران منتشر کنید.

مقاله پیشنهادی : آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا فروشگاه اینترنتی را زودتر شروع کنید!

در این مقاله سعی ما بر آن بود تا ۱۰ روش مؤثر برای آغاز روند بازاریابی محتوا را در اختیارتان قرار بدهیم و تا جای ممکن اطلاعاتی دربارهٔ هریک از این روش‌ها عنوان شد. حال نوبت به شما می‌رسد تا گام اول را برای شروع فعالیت‌هایتان در این زمینه بردارید و کار خود را آغاز کنید.

توصیهٔ ما این است که برای تولید محتوا فعالیت در بخشی را آغاز کنید که با آن راحت‌ترید و اطلاعات بیشتری در موردش دارید. پس از انتخاب بخش مورد نظرتان نوبت به نوع محتوا می‌رسد؛ نوع محتوایی که انتخاب می‌کنید باید با کسب‌وکارتان، مهارت‌های‌تان و مخاطبان‌تان در هماهنگی کامل باشد. برای یادآوری بار دیگر انواع محتوایی را که در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم ذکر می‌کنیم:

  • تولید محتوا برای محصولات (راهنما)؛
  • ویدئوهای آموزشی؛
  • جزوه‌های اطلاعاتی؛
  • داستان‌های مرتبط با مشتری‌ها؛
  • مطالعه‌های موردی؛
  • ایده‌های خلاقانهٔ استفاده از محصولات؛
  • داستان‌های شخصی.

اگر احساس می‌کنید به تنهایی از پس انجام فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی محتوا و شروع روند کاری آن برنمی‌آیید، می‌توانید از کمک وبلاگ‌نویس‌های باتجربه، اشخاص تأثیرگذار و نویسنده‌های دستمزدی استفاده کنید. فراموش نکنید که از تبلیغات (چه تبلیغاتی که به پرداخت هزینه نیاز دارند و چه تبلیغات رایگان) برای پیشبرد سریع‌تر روند فعالیت‌ها و برقراری ارتباط با دیگر افراد استفاده کنید. پس از آنکه به پیشرفتی نسبی در کار دست پیدا کردید، می‌توانید با استفاده از منابع اطلاعاتی بسیار زیادی که وجود دارند فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی محتوای خود را گسترش دهید.

این واقعیت را قبول کنید که دست‌یابی به سطح ایده‌آلی از کار در زمان کوتاه ممکن نیست؛ و نیز این واقعیت را که هنوز همه چیز را در مورد بازاریابی محتوا نمی‌دانید. مهمترین کاری که شما باید انجام دهید این است که شروع به ساختن چیزی کنید که در ذهن دارید. مطمئن باشید که به مرور زمان همه چیز بهتر و بهتر خواهد شد.

3.4/5 - (5 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

23 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پنل اس ام اس
پنل اس ام اس
4 سال قبل

سپاس از مقاله مفید شما

ندا عروضی
ندا عروضی
پاسخ به  پنل اس ام اس
4 سال قبل

سپاس از توجه و حُسن نظر شما 🙂

بهنود
بهنود
4 سال قبل

ممنون مطلب خوبی بود.

ندا عروضی
ندا عروضی
پاسخ به  بهنود
4 سال قبل

خواهش می‌کنیم 🙂

عزیز یوسفی
عزیز یوسفی
4 سال قبل

مقاله بسیار جامع و مفیدی بود، ممنون از سایت خوب شما

ندا عروضی
ندا عروضی
پاسخ به  عزیز یوسفی
4 سال قبل

ممنون خوشحالیم براتون مفید بوده 🙂

پولنا
پولنا
4 سال قبل

سلام آیا تولید محتوا هم مثل سایر تبلیغات بازده دارد

ندا عروضی
ندا عروضی
پاسخ به  پولنا
4 سال قبل

سلام دوست عزیز
بله بازاریابی محتوا یکی از روش‌های اصلی بازاریابیه فقط نسبت به بازاریابی‌هایی مثل تبلیغات کلیکی یا اینفلوئنسرمارکتینگ یکم دیرتر جواب میده. زمان میبره به نتیجه برسه و نتیجه اش پایدارتره.

حسین
حسین
4 سال قبل

در ابتدای کار محتوا اصولا باید پژوهش دقیقی در خصوص محتوا انجام شود. در این صورت تمامی کلمات کلیدی بازار هدف کسب و کار شما پیدا می‌شود تا در مواقع مختلف انجام پروژه استفاده شود. این پژوهش از موارد سرچ شده در گوگل و رقبای شما باید جمع آوری گردد. بهترین نویسنده ها که سابقه تولید محتوا در حوزه کاری مرتبط به شما دارند را برای پروژه خود انتخاب کنید تا بهترین متون را در اختیار شما قرار دهند. این محتوا قطعا بر اساس نیاز شما بوده و به هیچ عنوان کپی و حتی بازنویسی از دیگر سایت‌ها نباید باشد و در انتها محتوایی کاملا یونیک، خلاق و ساخته ذهن نویسنده تحویل داده شود. در این صورت است که صفر تا صد محتوا را طی کرده‌ایم.

ندا عروضی
ندا عروضی
پاسخ به  حسین
4 سال قبل

سلام ممنون از راهنمایی و توضیح کامل شما 🙂

محمد
محمد
3 سال قبل

سلام,
به نظرتون برای فروش کپی تابلو های نقاشی معروف و پوستر فیلم چه نوع محتوایی تولید بشه بهتره ؟
آموزش در مورد دکوراسیون یا توضیحات در مورد خود اثر؟ یا این که اصلا موضوع دیگه ای؟
تابلو ها باید یک تم وموضوع داشته باشند یا متنوع باشن؟

ندا عروضی
ندا عروضی
پاسخ به  محمد
3 سال قبل

سلام به بررسی بیشتری نیاز داره ولی به صورت کلی میتونین راجع به تابلوهای معروفی که میفرمایین و تاریخچه شون محتوا بنویسین و در انتهاش یه کال تو اکشن بذارین خرید کپی این تابلوها با قیمت مناسب. برای دکوراسیون هم ایده خوبیه.. اینجا لازمه اطلاعات کلی‌تری رو به کاربر بدین مثلا چطور دکوراسیون مینیمال داشته باشیم یا فضای لوکس داشته باشیم..بعد یکی از ایتم‌هایی که لازمه رعایت کنن تابلو باشه و اونجا به محصولاتتون اشاره کنین. در کل میخواین کیورد پیدا کنین ببینین که چه نیازی رو دارین برای کاربر رفع میکنین و کاربر برای رفع نیاز چه سوال یا کیوردهایی رو توی گوگل سرچ میکنه. پیشنهادهایی رو هم که گوگل میده حتما درنظر بگیرین.

افرادی
افرادی
3 سال قبل

به نام خدا با سلام و عرض ادب و احترام و سپاس از مطالب بسیار مفیدتان.
شما می توانید در کسب و کارتان موفق شوید.

ندا عروضی
ندا عروضی
پاسخ به  افرادی
3 سال قبل

سلام ممنون از لطفتون 🙂

ناصر سلطانی
ناصر سلطانی
3 سال قبل

مطلب تولید محتوا جامع و کامل بود.
سپاس از ارائه کننده مطلب و سپاس از سایت یکتانت/
به نظر من خود سایت یکتانت نمونه و الگوی خوبی از بازاریابی محتوایی است. من شخصا بعد از بررسی منابع آموزشی یکتانت به صورت کلی و مطالعه این بلاگ تصمیم گرفتم برای تبلیغات از یکتانت استفاده کنم.

یه سوال هم دارم:
قطع به یقین همه افرادی که تولید محتوا می کنند اتفاق نظر دارند که تولید محتوا انرژی، زمان و هزینه لازم دارد. برای جلوگیری از کپی شدن محتوای متنی که در سایت قرار می گیرد چه راهی وجود دارد؟

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  ناصر سلطانی
3 سال قبل

سلام آقای سلطانی. خیلی خوشحال و مفتخریم که شما تجربۀ خوبی از همکاری با یکتانت داشتین و ممنون از اینکه تجربه‌تون رو با ما به اشتراک گذاشتین.
در پاسخ به سوالی که پرسیدین، برای چلوگیری از کپی شدن محتوا راه تضمین شده‌ای وجود نداره و تنها راهی که هست استفاده از فرهنگ و المان‌های سازمانی خودتونه که حتی در صورت کپی شدن، نشانی از شما در اون متن وجود داشته باشه. به هر جهت کپی شدن متن در صورتی که رتبۀ بالایی در گوگل داشته باشه تهدید به حساب نمیاد و خب چه چیزی بهتر از اینکه افراد مطلبی رو یاد بگیرن و باعث نشر دانش بشن 🙂

ناصر سلطانی
ناصر سلطانی
3 سال قبل

مطلب تولید محتوا جامع و کامل بود

م رستمی
م رستمی
1 سال قبل

مطلب مفیدی بود استفاده کردم

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  م رستمی
1 سال قبل

سلام
وقت بخیر
خیلی خوشحالیم که برای شما مفید بوده 🙂

Asal
Asal
1 سال قبل

عالی

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  Asal
1 سال قبل

خیلی خوشحالیم که اینو می‌شنویم 🙂

رضوان
رضوان
1 ماه قبل

سلام من می تونم براتون تولید محتوا کنم زبان مسلط نیستم

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  رضوان
1 ماه قبل

سلام
وقت بخیر
در حال حاضر، ما جذب نداریم. شما می‌تونین از طریق صفحهٔ «فرصت‌های شغلی» ببینین چه زمانی جذب داریم و رزومهٔ خودتون رو برای ما ارسال کنین.

ایبوک آموزش تولید محتوای نوشتاری