💥 دوره جدید و رایگان آکادمی یکتانت: اصول تولید محتوای تبلیغاتی 💥

بلاگری چیست و چگونه بلاگر شویم؟

مقالات دیجیتال مارکتینگ | تحریریه یکتانت | تاریخ بروزرسانی : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

چگونه بلاگر شویم

با اینکه در سال‌‌‌های اخیر، علاقه مردم به بلاگر و اینفلوئنسر شدن افزایش پیدا کرده است، اما باید بگوییم که رسیدن به این هدف راحت نیست. شما باید مهارت‌‌‌های مختلفی داشته باشید و همین طور با افراد گوناگونی در ارتباط باشید تا به یک بلاگر موفق تبدیل شوید. در این مطلب با ما همراه باشید تا درباره بلاگر شدن با هم صحبت کنیم.

 

بلاگری چیست و به چه کسی بلاگر اینستاگرام گفته می‌شود؟

در بحث بلاگری و اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام تعریف‌‌‌های اشتباهی وجود دارد. بعضی‌‌‌ها تصور می‌کنند که هرکس حضور فعالی در اینستاگرام دارد یا فالوئرهایش زیاد هستند، بلاگر است. در حالی که این طور نیست و بلاگر با توجه به حرفه، تخصص یا مهارتی که دارد، تولید محتوا ‌‌‌می‌کند. این فرد درباره رشته تخصصی خودش نظر تخصصی می‌دهد، کالاها را نقد و معرفی ‌‌‌می‌کند یا مردم را به انجام کارهایی تشویق ‌‌‌می‌کند.
اگر عکاس باشید، عکس‌‌‌های‌تان را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید و درباره صحنه آن یا اینکه چگونه آن عکس را گرفتید می‌نویسید. شما به عنوان عکاس در حوزه تخصصی خود محتوا تولید می‌کنید و منتشر می‌کنید. پس یک بلاگر هستید. اما بلاگرها لزوما عکاس نیستند و می‌توانند در حوزه‌‌‌های مختلفی تولید محتوا کنند. به طور کلی، یک بلاگ شخصی در اینستاگرام به نوآوری شما در نوشتن و نکته‌‌‌های کوچکی مربوط می‌شود که مخاطب را جذب کند. در بخش بعدی انواع بلاگرها را توضیح می‌دهیم.

دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی
دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی

در این دورهٔ ۴ ساعته، یاد می‌گیرید چطور خودتان بنر، ویدیو و متن تبلیغاتی عالی و موثر را آماده کنید تا بازدهی تبلیغات را چند برابر کنید!

مشاهده دوره arrow-left

انواع بلاگرها

بلاگرها با توجه به نوع محتوا و تعداد فالوئرهایی که دارند تقسیم بندی ‌می‌شوند. برخی از آنها صدها میلیون طرفدار دارند و بعضی‌‌‌ها هم میکرو اینفلوئنسر هستند که برای چندین هزار نفر تولید محتوا می‌کنند. وجود بلاگرها و اینفلوئنسرها برای محتوای متنوع شبکه‌‌‌های اجتماعی ضروری است. اکثر این افراد روی یک موضوع خاصی تمرکز کرده و درباره آن تولید محتوا می‌کنند. دسته بندی‌‌‌های مختلفی هم برای انواع بلاگرها وجود دارد که در زیر می‌توانید یکی از این دسته بندی‌‌‌ها را مشاهده کنید.

کمال‌گراها

این افراد کسانی هستند که وقت زیادی برای تولید عکس و فیلم می‌گذارند. تقریبا تمام بلاگرها این کار را انجام می‌دهند ولی کمال‌گراها به زمینه و موضوع خاصی پایبند هستند و به عالی‌ترین شکل آن را اجرا می‌کنند. صفحه این بلاگرها از هر نظر بی‌نقص است. رنگ و نور عکس‌‌‌ها به خوبی اجرا شده است. آرایش افراد مناسب است و حتی لباس‌‌‌ها هم با توجه به موضوع انتخاب می‌شود.

 

عاشقان سفر

صفحه‌‌‌ بلاگرهای سفر و ماجراجویی را همه ما دیده ایم. وقتی وارد صفحه‌‌‌های آنها ‌می‌شویم، عکس‌‌‌های زیبا از شهرها و کشورهای مختلف را می‌بینیم و حس ‌می‌کنیم که آنها همیشه در سفر هستند. ان افراد با مکان‌‌‌های تاریخی و طبیعت زیبا عکس می‌گیرند و در شبکه‌‌‌های اجتماعی‌‌شان منتشر می‌کنند. تصاویر بلاگرهای سفر باعث می‌شود که همین الان نامه استعفامان را بنویسیم و یک بلیط قطار یا هواپیما به دورترین جای ممکن بگیریم.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

بلاگرهای جذاب

این بلاگرها معمولا زندگی جذابی دارند یا این طور که صفحه‌‌شان نشان می‌دهند، در زندگی‌‌ خود مشکلی ندارند. مدل‌‌‌های لباس، آنهایی که سراغ میکاپ می‌روند، خانم‌‌‌های خانه‌دار و بلاگرهایی که سبک زندگی‌‌شان را نمایش می‌دهند در این دسته قرار می‌گیرند. این بلاگرها معمولا فالوئرهای زیادی دارند، به همین دلیل کالاهای مختلف را تبلیغ می‌کنند. در فروشگاه‌‌‌های مختلف می‌چرخند، لباس‌‌‌های گوناگون را امتحان می‌کنند و در اینستاگرام به نمایش می‌گذاراند. این بلاگرهای جذاب اینفلوئنسرها هستند.

 

بلاگرهای باهوش

این بلاگرها از هشتگ‌‌‌های مناسبی استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند افراد درستی را هم دنبال کنند. کیفیت محتوای آنها متوسط است و تصاویر جذاب و خارق العاده‌ای هم ندارند. آنها متعهد به موضوع خاصی نیستند و با موضوع‌‌‌های مختلفی تولید محتوا می‌کنند. این بلاگرها به صفحه اینستاگرام‌‌شان متعهد هستند . به طور منظم تولید محتوا می‌کنند.

 

بلاگرهای جنجالی

این افراد به دلیل محتوایی که تولید می‌کنند، جنجال برانگیز ‌می‌شوند. فمینیست‌‌‌ها، فعالان حوزه‌‌‌های مختلف مثل محیط‌زیست، سلبریتی‌‌‌های پرحاشیه، هنرمندانی که آثار مدرن و ساختارشکنی تولید می‌کنند و فعالان اجتماعی در این گروه قرار می‌گیرند.

انواع بلاگرها

چگونه یک بلاگر موفق شویم؟

هر کسی نمی‌تواند یک بلاگر موفق باشد و برای موفق شدن نه‌تنها باید مسیر مشخصی داشته باشید، بلکه نکات مهمی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید.

موضوع مشخصی را انتخاب کنید

اینستاگرام ماهانه بیش از 800 میلیون کاربر دارد. اگر ‌می‌خواهید بخشی از بلاگرها و ایفلوئنسرهای اینستاگرام باشید، باید خودتان را برجسته‌تر از دیگران نشان دهید. باید یک موضوع مشخص را انتخاب کرده و درباره همان موضوع صحبت کنید. اگر بر موضوع انتخابی‌تان تسلط کافی پیدا کنید، دیگر عدد فالوئرها اهمیتی ندارد.

 

محتوای با کیفیت تولید کنید

تولید محتوای با کیفیت گرچه در وهله اول آسان به نظر می‌رسد. اما کیفیت محتوایی که منتشر می‌کنید، تعداد لایک، کامنت و فالوئرهای شما را مشخص ‌‌‌می‌کند. یک عکس سلفی تار یا تصویر غذایی که نور کمی دارد، مخاطبان را فراری می‌دهد. اما اگر تصاویر زیبا و با کیفیت استفاده کنید، مردم جذب تصاویرتان ‌می‌شوند و درباره محتوای شما صحبت می‌کنند. اگر ‌می‌خواهید یک بلاگر موفق شوید، باید روی گوشی تلفن همراه یا دوربین‌تان سرمایه گذاری کنید. عکاسی را تمرین کنید و عکس‌‌‌هایی بگیرید که ‌ترکیب و نور خوبی دارند. علاوه بر عکاسی خوب، باید کپشن‌‌‌های جذاب هم بنویسید و از هشتگ‌‌‌های مناسب استفاده کنید.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

برای محتوای‌تان یک طرح مشخص انتخاب کنید

مهم‌ترین نکته در بلاگر شدن، داشتن یک ویژگی منحصر به فرد و پایدار است. اگر در تصاویر و نوشته‌‌‌های خود از یک طرح ثابت استفاده کنید، فالوئرها خیلی راحت متوجه ‌می‌شوند که این تصویر برای شما است. زمانی که فالوئرهای‌تان زیاد شد و تصمیم گرفتید با برندها کار کنید، آمار مشارکت صفحه‌تان نقش تعیین‌کننده‌ای در میزان درآمد شما خواهد داشت. یک طرح مشخص برای محتوای صفحه‌تان انتخاب کنید و به همان پایبند باشید.

 

با بلاگرهای دیگر همکاری کنید

هرچقدر با افراد بیشتری همکاری کنید، مسیر موفقیت شما در فرایند بلاگر شدن آسان‌تر می‌شود. شبکه ای از اینفلوئنسرها و بلاگرهای موضوع تخصصی خود را جمع آوری کرده و آنها را دنبال کنید. سعی کنید با آنها همراه شوید و از فرصت‌‌‌های همکاری استقبال کنید. در دورهمی‌‌‌های آنها شرکت کنید و مشارکت بیشتری با افراد شبیه به خودتان داشته باشید.

 

برندهایی که در حوزه تخصصی شما کار می‌کنند شناسایی کنید

زمانی که به ۱۰ هزار فالوئر رسیدید، می‌توانید با برندها ارتباط برقرار کنید. از این‌که فالوئرهای میلیونی ندارید، نترسید. با آنها ارتباط برقرار کنید و وارد مکالمه شوید. فالوئرهای شما مخاطبان هدف آن برندها هستند، بنابراین برای آنها ارزشمند هستید.

 

مهارت‌‌‌های اینستاگرام خود را ارتقا دهید

برای اینکه فرایند بلاگر شدن را با موفقیت طی کنید و صفحه اینستاگرام خود رشد دهید، باید به مهارت‌‌‌های اینستاگرام مسلط باشید. اپلیکیشن‌‌‌های تولید محتوا، ادیت عکس، تولید پست و استوری را شناسایی کنید و با آنها کار کنید. سعی کنید مهارت‌‌‌های نویسندگی و عکاسی خود را تقویت کنید. نترسید، برای شروع لازم نیست همه این مهارت‌‌‌ها را بلد باشید. بلکه همگام با تولید محتوا، مهارت‌‌‌های جدید را یاد بگیرید و با ابزارهای مختلف آشنا شوید.

ویژگی‌‌‌های یک بلاگر چیست؟

بلاگری هم یک شغل به حساب می‌آید و همه نمی‌توانند بلاگر شوند. بلاگرها ویژگی‌‌‌های مشترکی دارند، بنابراین برای بلاگر شدن به این ویژگی‌‌‌ها نیاز دارید.

علاقه

به عنوان یک بلاگر باید به موضوعی که درباره آن تولید محتوا می‌کنید، علاقه داشته باشید. مثلا اگر در حوزه مد و فشن کار می‌کنید، و یک فشن بلاگر هستید، طبیعتا باید به این موضوع علاقه داشته باشید. بلاگرها شور و علاقه خودشان را نسبت به آن موضوع به اشتراک می‌گذارند و فالوئرها هم از شور و علاقه آنها پیروی می‌کنند. موضوعی که دوست دارید را انتخاب کنید و بعد درباره آن تولید محتوا کنید. این موضوع می‌تواند معرفی کتاب و کتابخوانی، زیبایی و معرفی لوازم آرایش، فیلم و معرفی فیلم، محیط زیست و ترویج زندگی سالم باشد.

 

بیوگرافی صفحه اینستاگرام

همه بلاگرها در قسمت بیوی صفحه‌‌شان توضیحاتی درباره خودشان نوشته‌اند. بنابراین به عنوان یک بلاگر، نباید این قسمت را خالی بگذارید. توضیحات کوتاه و مفیدی درباره خودتان بنویسید. این توضیحات نباید طولانی باشد. فراموش نکنید که بیوی صفحه اینستاگرام اولین چیزی است که دنبال‌کنندگان شما می‌بینند، بنابراین برای نوشتن این قسمت دقت کافی به خرج دهید. از استیکرها، موقعیت جغرافیایی و کلمه‌‌‌های کلیدی استفاده کنید. کلمه‌‌‌های کلیدی اهمیت زیادی دارند. بهتر است قبل از نوشتن بیوی اینستاگرام، پیج بلاگرهای مشابه را ببینید و بررسی کنید.

فعالیت مداوم

برای بلاگر شدن به فعالیت و حضور مداوم در اینستاگرام احتیاج دارید. این افراد با اینستاگرام مثل دوست‌‌شان برخورد می‌کنند. آنها هرروز اینستاگرام‌‌شان را بررسی می‌کنند، روزانه یا چند بار در هفته پست می‌گذارند. محتوای آنها درباره زندگی روزانه و تجربه‌‌‌های جالب آنها است. یک بلاگر موفق هیچ وقت 5 روز پشت سرهم پست نمی‌گذارد و بعد دو هفته ناپدید بشود.

 

داشتن اکانت تجاری

همه بلاگرها و اینفلوئنسرها در اینستاگرام و دیگر شبکه‌‌‌های اجتماعی اکانت کاری یا تجاری دارند. یک بلاگر صرف نظر از هر موضوعی که درباره آن فعالیت ‌‌‌می‌کند، برای مشاهده میزان تاثیرگذاری‌اش به داده احتیاج دارد. اینستاگرام هم در اکانت تجاری‌اش این داده‌‌‌ها را به شما می‌دهد. میزان تعامل مخاطبان با صفحه شما، تعداد کامنت، تعداد لایک، تعداد دفعاتی که محتوای شما منتشر شده است و تعداد دفعاتی که پست شما ذخیره شده است در اکانت تجاری اینستاگرام قابل مشاهده است.
به علاوه، برای اینکه بتوانید با برندهای مختلف ارتباط برقرار کنید و درآمد کسب کنید، به این اطلاعات احتیاج دارید. با توجه به این اطلاعات می‌توانید سلیقه مخاطبان را متوجه شوید. طبیعتا هرچقدر میزان تعامل مخاطبان در پستی بیشتر باشد، مردم به آن موضوع علاقه بیشتری دارند. اکانت تجاری اینستاگرام انواع مختلفی دارد (هنری، تجاری، بلاگر، تولیدکننده محتوا، شخصیت معروف و غیره) که با توجه به نوع کارتان می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.


استفاده از ویژگی‌‌‌های جدید اینستاگرام

بلاگرها و اینفلوئنسرها سریعا از ویژگی‌‌‌های جدید باخبر ‌می‌شوند و از آنها استفاده می‌کنند. در سال 2016 که اینستاگرام، بخش استوری را معرفی کرد، بلاگرها و اینفلوئنسرها اولین کسانی بودند که از آن استفاده کردند. آنها به دلایل مختلف استوری می‌گذارند. آنها در استوری زندگی روزانه‌‌شان را به اشتراک می‌گذارند، تصاویری را منتشر می‌کنند که مناسب پست نیست، و از همه مهم تر با مخاطبین‌‌شان ارتباط نزدیک‌تری برقرار می‌کنند. به طور کلی، بلاگرها اولین کسانی هستند که از قابلیت‌‌‌های جدید اینستاگرام مثل فیلترهای مختلف، نظرسنجی، سوال، پرسش و پاسخ، گیف‌‌‌های متحرک و ویژگی‌‌‌های دیگر استفاده می‌کنند.

ویژگی‌‌ های یک بلاگر

بلاگر شدن چه ابزاری نیاز دارد؟

برای بلاگر شدن باید ابزارهای مورد نیاز را داشته باشید. اولا، برای اینکه بتوانید تصاویر خوبی بگیرید، باید روی ابزارهای عکاسی، دوربین خوب، یا گوشی هوشمند جدید سرمایه گذاری کنید. سعی کنید مهارت‌‌‌های عکاسی خودتان را ارتقا دهید یا با بلاگرهای عکاسی ارتباط بگیرید و از آنها در تیم خود استفاده کنید. برای رشد صفحه اینستاگرام‌تان به مهارت‌‌‌های نویسندگی، ارتباط موثر، اینستاگرام مارکتینگ، تولید محتوا و غیره احتیاج دارید.
البته لازم نیست در همه اینها متخصص شوید، سعی کنید در مسیر بلاگر شدن در این زمینه‌‌‌ها مطالعه کنید. برای ارتقای این مهارت‌‌‌ها به متخصص و مشاور اینستاگرام هم احتیاج دارید. برای ساخت استوری‌‌‌ها و تصاویر جذاب باید با اپلیکیشن‌‌‌ها و نرم افزارهای ویرایش عکس آشنا باشید. برای ساخت تصاویر جذاب به دوربین‌‌‌های مدرن و گران قیمت احتیاج ندارید، با استفاده از اپلیکیشن‌‌‌های متنوع تصاویر جذاب درست کنید.

 

افراد مورد نیاز در تیم یک بلاگر موفق

شاید در ابتدای مسیر بلاگر شدن به تیم احتیاج نداشتید و مجبور باشید همه کارها را خودتان انجام دهید. اما هرچقدر تعداد فالوئرهای‌تان بیشتر شود و معروف‌تر شوید، مسلما برای ادامه مسیر شغلی خود به یک تیم احتیاج دارید. این تیم متشکل از مشاور اینستاگرام، مدیر برنامه، گرافیست، عکاس و فیلم بردار است. هر یک از این افراد به شما در تولید محتوا، رشد صفحه اینستاگرام و برنامه ریزی شغلی شما کمک می‌کنند.

 

نکاتی برای بلاگر شدن

برای اینکه در مسیر بلاگر شدن به جاهای خوبی برسید، بهتر است نکات زیر را رعایت کنید و صفحه اینستاگرام خود را رشد دهید.

در مسیر بلاگر شدن برای موفقیت تلاش کنید

در اولین مرحله به این سوال‌‌‌ها جواب دهید، چرا ‌می‌خواهید اینستاگرام خود را توسعه دهید؟ آیا تعداد فالوئرها برای شما مهم است؟ آیا ‌می‌خواهید از بلاگری کسب درآمد کنید؟ ‌می‌خواهید با افراد بیشتری شبکه سازی کنید؟ یا برند شخصی خود را داشته باشید؟
اگر به این سوال‌‌‌ها پاسخ دهید و علت رشد صفحه‌تان را کشف کنید، متوجه می‌شوید که چه نوع محتوایی باید تولید کنید. براساس هدفی که انتخاب کردید، موفقیت را تعریف کنید. آیا هدف‌تان فالوئرهای بیشتر است یا به دنبال ترافیک یا فروش بیشتر هستید؟

 

یک برنامه منظم برای تولید محتوا تنظیم کنید

برای اینکه صفحه اینستاگرام خود را توسعه دهید، باید فعال باشید و به طور منظم پست بگذارید. اینستاگرام صفحه‌‌‌های فعال را دوست دارید و به آنها پاداش می‌دهید. اگر طبق یک برنامه منظم پست بگذارید، اینستاگرام محتوای شما را به افراد بیشتری نشان می‌دهد. اولین چیزی که باید درباره آن تصمیم بگیرید، موضوع پست‌‌‌های‌تان است. پست‌‌‌های شما باید برای مخاطبین ارزشمند باشد و یک استراتژی داشته باشد.
بهترین راه برای اینکه بدانید درباره چه چیزی پست بگذارید، این است که از فالوئرهای‌تان بپرسید. سعی کنید افراد مشابه خودتان را در اینستاگرام دنبال کنید. از دیگران کپی نکنید، استراتژی آنها را یاد بگیرید و تلاش کنید استراتژی آنها را با توجه به کسب‌وکار خودتان مدل سازی کنید. از ابزارها و تقویم‌‌‌های محتوایی استفاده کنید. اگر در زمان مناسب پست بگذارید، می‌توانید به مخاطبان هدف خود دست پیدا کنید.

مقاله پیشنهادی : تقویم محتوایی چیست؟

اگر سایت دارید، آدرس آن را در اینستاگرام ذکر کنید

زمانی که تمرکزتان را روی اینستاگرام می‌گذارید، با استفاده از ابزارهای خود اینستاگرام می‌توانید مخاطبین را به وبلاگ خودتان دعوت کنید. در اینستاگرام به وبلاگ‌تان اشاره کنید و از فالوئرها بخواهید که به آن سر بزنند. برای اشاره کردن به وبلاگ، اولین کار گذاشتن لینک وبلاگ در بیو صفحه اینستاگرام است.
برای تبلیغ وبلاگ‌تان می‌توانید از استوری استفاده کنید. مردم در استوری خود واقعی شما را می‌بینند و با شما ارتباط نزدیک‌تری برقرار می‌کنند. استوری اینستاگرام مانند یک نمایش تلویزیونی زنده است. کاربران دوست ببینید شما همین الان چه کار می‌کنید. می‌توانید از استوری برای نشان دادن خودتان و زندگی‌تان استفاده کنید. مهم‌ترین نکته استوری این است که به مردم اطلاعات و ارزش رایگان بدهید. در استوری به وبلاگ خود اشاره کنید و آنها را به دیدن آن دعوت کنید. (چنانه قصد یادگیری نحوه گذاشتن لینک واتساپ بیزینس در اینستاگرام را دارید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم!)

 

در هر پست با مخاطبین هدف‌تان صحبت کنید

علاوه بر ثبات در تولید محتوا، مهم‌ترین مسئله در فرایند بلاگر شدن، حفظ ارتباط و تناسب است. فقط برای اینکه پست بگذارید، پست نگذارید. مطمئن شوید که محتوای شما مسئله مخاطب ایده‌آل شما را حل ‌‌‌می‌کند. بهترین راه این است که از مخاطبین هدف‌تان بپرسید که چه چیزی دوست دارند. از ابزارهای اینستاگرام برای نظرسنجی استفاده کنید و بازخورد مخاطبان را دریافت کنید.
اگر تصاویر سفرهای‌تان را در اینستاگرام می‌گذارید، به مخاطبین بگویید که کجا هستید و چگونه می‌توانید به آنها کمک کنید. مردم با داستان شما ارتباط برقرار می‌کنند و بهترین راه این است که شما را بشناسند. فراموش نکنید که هر چیزی که پست می‌کنید، برای مخاطبین و فالوئرها است. فکر کنید برای یکی از فالوئرها یا خواننده‌‌‌های وبلاگ‌تان می‌نویسید و بعد تولید محتوا کنید.

 

از اهمیت هشتگ‌‌‌ها غافل نشوید

هیچ وقت استفاده از هشتگ مناسب را نادیده نگیرید. مردم به کمک هشتگ‌‌‌ها شما را پیدا کرده و دنبال می‌کنند. بهترین ویژگی هشتگ‌‌‌ها این است که مردم می‌توانند هشتگ‌‌‌ها را دنبال کنند. یعنی حتی اگر شما را دنبال نکنند، صفحه شما برای آنها نشان داده می‌شود. در اینستاگرام برای هر پست می‌توانید از 30 هشتگ استفاده کنید. در هر پست از هشتگ‌‌‌های مناسب و مرتبط استفاده کنید.

 

جمع‌بندی

با اینکه این روزها بلاگرها و اینفلوئنسرهای زیادی می‌بینیم، اما بلاگرهای موثر و موفق تعداد کمی دارند. این افراد در جامعه مخاطبین‌شان فرد تاثیرگذاری هستند، ارزشی را به آنها ارائه می‌کنند و یا مشکلی را حل می‌کنند. بنابراین بلاگر شدن فقط ساخت یک اکانت اینستاگرام و تولید محتوا نیست. برای بلاگر شدن علاوه بر مهارت‌های اینستاگرام و تولید محتوا، باید اعتماد به نفس داشته باشید، خودتان را بشناسید و به دنبال ارائه شخصیت و برند شخصی خودتان باشید. در نهایت، موفقیت در بلاگری یک شبه یا یک ساله به دست نمی‌آید، بلکه به صبر و تلاش مداوم احتیاج دارد.

3.9/5 - (549 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

367 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهتاب ايماني
مهتاب ايماني
3 سال قبل

عالي بود ممنون

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  مهتاب ايماني
3 سال قبل

ممنون از شما که به ما فیدبک میدین 🙂

هلیا
هلیا
پاسخ به  روژان خانی‌پور
2 سال قبل

سلام خسته نباشید
درآمد زایی از اینستاگرام چجوریه؟
یعنی چجوری پول به دستمون میرسه
و باید حداقل چقدر فالوئر داشته باشیم تا درآمد داشته باشیم؟

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  هلیا
2 سال قبل

سلام هلیای عزیز
درآمدزایی از طریق اینستاگرام در ایران فقط از طریق نمایش تبلیغات ممکنه.
برای مثال فرض کنین شما یه پیج دارین با ۲۰ هزار فالوور و یک پیج‌ دیگه‌ای میاد به شما درخواست می‌ده براش استوری بذارین و فالوورهاتون رو تشویق کنین که ایشون رو فالو کنن یا توی مسابقه‌ش شرکت کنن یا هر کار دیگه‌ای.
این پیج در قبال استوری‌ای که شما قرار می‌دین بهتون پول می‌ده.
اینکه برای درآمدزایی باید چقدر فالوور داشته باشین بستگی به حوزه‌ای داره که دارین توش فعالیت می‌کنین. گاهی ممکنه شما ۵ هزارتا فالوور داشته باشین و افراد دیگه بهتون پیشنهاد تبلیغ بدن.
اما مثلا برای اینکه به عنوان ناشر با پلتفرمی مثل جریان کار کنین، لازمه که ۱۰هزارتا فالوور داشته باشین.

اسما
اسما
پاسخ به  مهتاب ايماني
2 سال قبل

با سلام و خسته نباشید
من یه پیج دارم که ۲ کا و نیم فالور دارم و میخوام بلاگر بشم پست های آنباکسینگ و روز مرگی بزارم چطور افزایش فالور بدهم و یکم راجب بلاگر این موضوع ها بودن توضیح میدین ممنون واقعا

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  اسما
2 سال قبل

سلام
وقت بخیر
برای آشنایی با روش‌های افزایش فالوور، این مقاله از یکتانت رو بخونین:

۱۸ تا از بهترین راه های جذب فالوور در اینستاگرام

شما باید ابتدا تصمیم بگیرین که قراره کدوم بخش از زندگی خودتون رو با بقیه به اشتراک بذارین و بعد، محتوایی مرتبط با اون تهیه و ارائه کنین. ممکنه یکی تصمیم بگیره دربارهٔ اتفاق‌های روزمره و دغدغه‌های یه مادر پرمشغله بنویسه و یکی هم تصمیم بگیره از مهاجرت به روستا و زندگی پرماجرا تو اون محیط بگه.

Melisa
Melisa
پاسخ به  مهتاب ايماني
2 سال قبل

سلام…✨?
وقتتون بخیر.
مرسی از مطالب خوبتون?
من میخوام بلاگر بشم
در زمینه های موسيقی.ادیت عکس و… ??

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  Melisa
2 سال قبل

سلام
مرسی از شما که به ما فیدبک می‌دین ?
امیدواریم بیش از پیش موفق باشید.

امیر
امیر
3 سال قبل

سلام تعداد فالوئر هام 1300 تا هست و اینکه میخوام پیجم رو ارتقا بدم به بلاگر شدن فقط موضوع نمیدونم چی انتخاب کنم ….

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  امیر
3 سال قبل

سلام 🙂 برای انتخاب موضوع می‌تونین به دو روش اقدام کنین. یا دنبال چیزی باشین که توش مهارت دارین و می‌تونین درباره‌ش تولید محتوا کنین، یا سراغ موضوعاتی برید که برای مردم جذابه و خلاء در اون حوزه حس میشه. امیدواریم موفق باشین.

ربط ندارع ب ت
ربط ندارع ب ت
پاسخ به  امیر
2 سال قبل

طنز و ….

دنیا
دنیا
3 سال قبل

سلام ما پیج گلفروشی آنلاین داریم و طبیعتا بعضی از روز ها سفارش نداریم و چیزی برای استوری کردن نداریم.پیشنهاد تون برای روزایی که سفارش نداریم چیه که بازید های پیج مون پایین میاد.

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  دنیا
3 سال قبل

سلام 🙂
بهترین کار برای چنین روزهایی اینه که محتوای مرتبط با کارتون آماده کنین و با مخاطبانتون به اشتراک بذارین. مثلا گل‌های عجیب و غریب رو بهشون معرفی کنین، چند مدل گیاه آپارتمانی معرفی کنین، روش تکثیرشون رو یاد بدین، یا هر موضوعی که فکر می‌کنین می‌تونه یه مشکلی رو از مخاطبانتون حل کنه و چیزی بهشون یاد بده. در کنارش هم می‌تونین گاهی از قابلیت‌های اینستاگرام برای پرسش و پاسخ استفاده کنین.
امیدواریم چرخ کسب‌وکارتون به خوبی بچرخه 🙂

مهسا
مهسا
پاسخ به  روژان خانی‌پور
2 سال قبل

سلام من دلم میخواد بلاگر بشم البته علاقه خیلی زیادی ندارم،ولی دلم میخواد مثل بلاگر های دیگه زود پیشرفت کنم، به نظر شما برای شروع کار باید چی کار کرد و چه کاری رو ارائه داد؟

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  مهسا
1 سال قبل

سلام
اگر علاقه ندارین، بهتون توصیه می‌کنیم وارد این حوزه نشین. علی‌رغم پست‌های رنگارنگ و استوری‌های جذابی که توی اینستاگرام می‌بینین، بلاگری یه کار تمام‌وقته که چندان هم آسون نیست.

Roqm
Roqm
3 سال قبل

سلام خسته نباشید من میخوام که یک پیج بزن و در اون تولید محتوا کنم و یه جورایی بلاگر بشم و کار خودم رو تبلیغ کنم ولی نمیدومم از کجا شرووع کنم ????

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  Roqm
3 سال قبل

سلام و سلامت باشین 🙂
برای تولید محتوا خیلی ساده سعی کنین نکات مربوط به کسب‌وکارتون رو به مخاطبانتون یاد بدین. مثلا یکتانت تلاش می‌کنه در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ نکاتی رو که می‌دونه برای مخاطبانش جذابه بهشون یاد بده و باهاشون به اشتراک بگذاره.
امیدواریم تونسته باشیم کمکتون کنیم.

Hadis
Hadis
پاسخ به  روژان خانی‌پور
2 سال قبل

سلام من8000کا فالور دارم میخوام بلاگر باشم بنظرتون خوبه از روزمرگی هام بزارم؟

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  Hadis
2 سال قبل

سلام حدیث عزیز
بله اگر روزمرگی‌های جذابی دارین چرا که نه 🙂

نیلوفر
نیلوفر
پاسخ به  Hadis
2 سال قبل

سلام دوست عزیز . میشه لطف کنید بگید چجوری 8هزار فالوور جمع کردید؟؟ ممنون میشم

افشار
افشار
3 سال قبل

عالی بود ممنون از نگارش خوبتون
امیدوارم بتونم یک بلاگر خوب بشم . من کارم ساختن تاپر های روی کیک و خود کیک هست . حتمابازم ازتون اطلاعات میگیرم . چون شما اطلاعاتتون کامله و بی عیب
ممنووووونم

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  افشار
3 سال قبل

به‌به چه کار جذابی. براتون آرزوی موفقیت می‌کنیم 🙂
ما از شما ممنونیم ک بهمون فیدبک دادین. باعث افتخارمونه که همراه ما هستین.

فاطمه آزادی
فاطمه آزادی
پاسخ به  روژان خانی‌پور
2 سال قبل

سلام من می‌خوام بلاگر بشم و علاقه شدیدی هم دارم و اینکه دوست دارم از روزمرگی و چند استوری خنده دار بزارم ولی نمی‌دونم اولشو چجوری شروع کنم؟!

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  فاطمه آزادی
2 سال قبل

سلام فاطمه جان 🙂
حوزه‌ای که انتخاب کردین هم می‌تونه سخت باشه هم آسون.
امیدواریم که توش موفق باشین.
دربارهٔ سوالتون باید بگیم که فرمول خاصی برای شروع وجود نداره.
فقط شروع کنین.
به قول برند نایکی: just do it!

مهنازی
مهنازی
پاسخ به  روژان خانی‌پور
2 سال قبل

سلام عالی بود من تو کار کیک هستم ولی دائم سفارش ندارم و هنوز در حال اموزش هستم فقط ۱۳۰۰فالور دارم میشه در کنار کیک اموزش های دیگه از اینستا دانلود کنم یا از کارهای روزانه ام بزارم

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  مهنازی
2 سال قبل

سلام
خوشحالیم که براتون مفید بوده ?
گذاشتن پست دربارهٔ پشت‌صحنه و زندگی روزمره راه خوبی برای افزایش نرخ تعامله؛ ولی حواستون باشه که زیاده‌روی نکنین. بهتره طبق تقویم محتوایی پیش برین و سعی کنین پست‌های متنوع و مرتبطی با حوزهٔ فعالیت خودتون منتشر کنین. این مقاله ممکنه به دردتون بخوره:

آموزش ساخت تقویم تولید محتوا اینستاگرام با ساده ترین ابزار

fati
fati
3 سال قبل

سلام من تازه میخوام شروع کنم با فالور صفر بنظرتون اول فالور جمع کنم بعد شروع کنم یا اول پست بزارم

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  fati
3 سال قبل

سلام 🙂
اگر می‌خواین کارتون حرفه‌ای باشه پیشنهاد ما به شما اینه که اول با پست گذاشتن شروع کنین. مخاطب باید بدونه چه صفحه‌ای رو داره فالو می‌کنه. حتی سعی کنین در ابتدای کار صفحه‌تون رو با ۹ یا ۱۰ تا پست راه‌اندازی کنین و بعد از اون دونه دونه پست بگذارین.

دینا
دینا
3 سال قبل

سلام خسته نباشید اول اینکه ممنونم از مطالب مفیدتون
من میخوام یه پیج بزنم ولی بعضی ها میگن که اول در صفحات مجازی دیگر بزن و اگه دیدی کارت خوب پیش رفت در اینستاگرام بزن میخواستم بدونم نظر شما چیه

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  دینا
3 سال قبل

سلام دوست عزیز 🙂
ما نمی‌دونیم کاری که شما می‌خواین انجام بدین در چه زمینه‌ای هست اما این توصیه‌ها رو براتون داریم:
۱. اول این که باید بدونین چه کسایی مخاطب کاری که می‌خواین در صفحه‌‌تون انجام بدین هستن. بدونین این افراد توی چه رنج سنی‌ای هستن، علاقمندی‌هاشون چیه، چه شغلی دارن یا هر اطلاعات دیگه‌ای که برای این تصمیم بهتون کمک می‌کنه (به این کار میگن شناخت پرسونا)
۲. بعد ببینین این افراد بیشتر توی کدوم پلتفرم‌های سوشال فعال هستن. مثلا بیشتر توی یوتیوب فعالن یا توی اینستاگرام، توییتر، آپارات یا جاهای دیگه.
۳. فراموش نکنین که محتوای خوب همیشه راهش رو پیدا می‌کنه. بعد از اینکه پلتفرم مناسب رو انتخاب کردین، بیشتر تمرکزتون رو روی تولید محتوای مناسب و جذاب بذارین.
اگر باز هم سوالی داشتین حتما ازمون بپرسین.
امیدواریم موفق باشین.

معصومه
معصومه
3 سال قبل

سلام من هدفم این ک یه بلاگر خیلی معروف بشم و بتونم مردم و شاد کنم و همه منو بشناسن و من الان 14 سالمه ب نظر شما سنم کمه و من نمیتونم بلاگر بشم؟ و اینک دوست دارم مث اکیپ‌های دیگه بلاگر کلیپ بشم ینی کلیپ بسازم و معروف شم
اولین کاری ک شما میگید بکنم چیه؟
و اینکه مادر من متاسفانه اجازه نمیده اینستا نصب کنم و مجبورم از طریق لایکی بلاگر شم که یکم بزرگتر شدم مامانم اجازه داد اینستا نصب کنم یا اینکه وقتی مادرم دید معروف شدم بزاره. امیدوارم ک معروف شم و اینکه من میتونم با شما صحبت کنم و مشاوره کامل بگیرم یا اینک کسی و سراغ دارید ک مشاوره بده؟

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  معصومه
2 سال قبل

سلام، روزتون بخیر 🙂
خیلی برای ورود به این حوزه عجله‌ نکنین. اگر می‌خواین می‌تونین برای درک سلیقه‌ی مخاطب‌ها فعلا از پلتفرم‌های دیگه (مثل لایکی) شروع کنین و در واقع آزمون و خطا کنین تا هر وقت امکانش رو داشتین، پیج خودتون رو توی اینستاگرام راه‌اندازی کنین و دقیقا بدونین باید در چه مسیری حرکت کنین.
درباره‌ی مشاوره هم پرسیده بودین. خیر متاسفانه، کسی رو توی مجموعه نداریم که معرفی کنیم.

ترنم
ترنم
پاسخ به  روژان خانی‌پور
2 سال قبل

میشه بلاگر باشی و تصویری از خودمون نذاریم؟

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  ترنم
2 سال قبل

بله، می‌تونین بدون نشون‌دادن چهره هم به یک بلاگر موفق تبدیل شین. راز موفقیت بلاگرهای محبوب، تولید مستمر محتوای منحصر‌به‌فرد و ارائهٔ اطلاعات مفید است. خیلی از بلاگرهای معروف هیچ تصویری از خودشون تا حالا منتشر نکردن. برای مثال، می‌تونیم به شف طیبه اشاره کنیم که بدون نشان‌دادن چهرهٔ خودش تونسته رابطهٔ خوبی با مخاطبانش برقرار کنه.

امیر محمد امیدی
امیر محمد امیدی
پاسخ به  معصومه
2 سال قبل

سلام وقت بخیر میخواستم بدونم چطور یک بلاگر معروف بشم

بهاره
بهاره
3 سال قبل

سلام، چه زمانی باید به فکر امنیت پیج باشیم؟

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  بهاره
3 سال قبل

سلام 🙂
شما همیشه باید به فکر امنیت پیجتون باشین و برای این کار هم لازم نیست که امنیت پیجتون رو به کسی بسپارین. فقط کافیه از تنظیمات اینستاگرامتون تایید دو مرحله‌ای رو فعال کنین.

کتایون
کتایون
3 سال قبل

سلام خیلی مطالب مفیدی بود ممنون،من جدیدا کارمو ازدست دادم و میخوام یه بلگر بشم که در کنار خانه داری بتونم کسب درآمد کنم به نظرتون چطور شروع کنم و تو چه زمینه ایی و مطالبشو از کجا پیدا کنم؟

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  کتایون
3 سال قبل

سلام 🙂
زمینه‌هایی که شما می‌تونین در اون‌ها فعالیت کنین خیلی زیادن اما برای راحتی انتخابتون می‌تونین اول از بین این دو دسته انتخاب کنین:
۱. سراغ مسائلی برید که توشون مهارت دارین یا بهشون علاقه دارین و می‌تونین درباره‌شون تولید محتوا کنین.
۲. موضوعی رو انتخاب کنین که مردم بهش نیار دارن و پیج‌های خوبی توی اون زمینه کار نمی‌کنن.
با دونستن اینکه توی دسته‌ی ۱ قرار می‌گیرین یا دسته‌ی ۲، راحت‌تر می‌تونین تصمیم‌گیری کنین.
درباره‌ی پیدا کردن مطالب، بستگی به موضوعتون داره. مثلا اگر شما یه صفحه داشته باشین که توش درباره‌ی تازه‌‌های دنیای تکنولوژی صحبت می‌کنین، باید منابع خیلی معتبری داشته باشین تا مخاطب بهتون اعتماد کنه. مثلا چندتا سایت معتبر خارجی رو بشناسین که ازشون به عنوان منبع استفاده کنین. اما اگر یه پیج آشپزی یا بافتنی با قلاب داشته باشین بیشتر تجربه‌های خودتون می‌تونه کمکتون کنه و در کنارش می‌تونین از جستجو در گوگل هم استفاده کنین.
امیدواریم تونسته باشیم کمکتون کنیم.
موفق باشین. 🙂

پیمان
پیمان
3 سال قبل

سلام وقت بخیر.من چندسال تجربه بازاریابی و فورش حضوری دارم میخوام پیجی بزنم و در این مورد تولید محتوای آموزشی بکنم.
اول آموزشهای لازم رو ببینم بعد پیج بزنم یا پیج رو بزنم در کنار تولید محتوایی که میکنم آموزش هم ببینم ؟؟؟ ممنون

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  پیمان
3 سال قبل

سلام، وقت شما هم بخیر.
همه چیز بستگی به میزان تجربه‌ی شما داره. اگر تجربه و دانشتون در حدی هست که می‌تونین چیزی به مخاطبتون یاد بدین، حتما شروع کنین و همزمان آموزش هم ببینین تا مطالب به‌روزتر و دقیق‌تری رو بتونین آموزش بدین.
اما اگر فکر می‌کنین فعلا آمادگی آموزش رو ندارین، اول یک دوره‌ی آموزشی بگذرونین تا بتونین قوی شروع کنین.
امیدواریم موفق باشین 🙂

مینا قنبرزاد
مینا قنبرزاد
پاسخ به  روژان خانی‌پور
2 سال قبل

سلام من 1000فالووردارم برااین که پیجم بره تواکسپلور باید حتما پیجمو تجاری وکسب وکار تبدیل کنم یاهمین طور ادامه بدم

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  مینا قنبرزاد
2 سال قبل

سلام
برای آشنایی با اکسپلور اینستاگرام و نحوهٔ راهیابی به آن، مقالهٔ زیر را مطالعه کنید:

اکسپلور اینستاگرام چیست؛ چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم؟

صبا
صبا
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .مرسی از مطالب مفیدتون.من استعدادم توی آشپزی و کیک و شیرینی پزی هستش. بنظرتون میتونم از همین طریق توی اینستاگرام فعالیت داشته باشم و یک بلاگر خوب بشم؟یعنی این کار طرفدار داره؟

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  صبا
3 سال قبل

سلام
خوشحالیم که مطالب براتون مفید بودن.
چرا نتونین؟ مخصوصا توی شرایط کرونا و با محدودیت‌هایی که هست، خیلی‌ها به شیرینی‌پزی علاقمند شدن. نکته‌ای که احتمالا به موفقیتتون کمک کنه اینه: خلاقیت!
اگر بتونین به نوعی کار متفاوت و خاص ارائه بدین حتما می‌تونین بلاگر خوبی باشین. ممکنه این خاص بودن در نحوه‌ی کیک‌پزی شما باشه، یا مثلا در ابزاری که ازشون استفاده می‌کنین، یا حتی دکور جایی که شیرینی‌پزی می‌کنین و ویدئو ضبط می‌کنین.
امیدواریم که موفق باشین 🙂

Donya
Donya
3 سال قبل

سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون
من میخوام که تو اینستا یه پیج درسی بزنم
باید از همون اول اکانت تجاری داشته باشم.؟

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  Donya
3 سال قبل

سلام، خوشحالیم که مطالب براتون مفید بودن 🙂
بایدی وجود نداره. این مورد کاملا بستگی به احتیاجات شما و انتظاراتتون از اکانت اینستاگرامتون داره.
مثلا اگر می‌خواین پیجتون رو در حالت شخصی (private) نگه دارین، تجاری بودن اکانت این امکان رو ازتون می‌گیره.
یا اگر به ابزار آنالیز اینستاگرام احتیاج دارین و می‌خواین ازش استفاده کنین باید پیج رو به حالت تجاری در بیارین.
امیدواریم تونسته باشیم بهتون کمک کنیم.

فاطمه
فاطمه
3 سال قبل

سلام مطالبتون عالی بود
میخوام بدونم ک چطور دیده بشم تو چشم انلاین شاپ ها تا بتونم تبلیغ بگیرم تو حوزه فشن بلاگری
باید خودم ب انلاین شاپ ها پیام بدم و درخواست تبلیغ کنم ایا؟هزینه تبلیغ ۱۰ کا فالور چقدره؟

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  فاطمه
3 سال قبل

سلام. خوشحالیم که براتون مفید بوده 🙂
این‌که خودتون پیشنهاد تبلیغات رو به کسی بدین خیلی توصیه نمی‌شه. می‌تونین به جاش توی پیجتون اعلام کنین که تبلیغات می‌پذیرین یا از پتلفرم‌های اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنین. ما هم چنین پلتفرمی داریم به اسم «جریان» که می‌تونین باهاشون در تماس باشین. https://www.jaryan.net/

شیوا
شیوا
3 سال قبل

سلام عزیزم
من ناخنکارم پیجم 1کا هست میخوام بلاگر شم ولی واقعا نمیدونم از کجا و چطور شروع کنم
بنظرتون پیج جدیدی با موضوع جدید بزنم یا کم کم خودمو وارد همین پیج ناخنم بکنم
چون تاالان فقط مختص کارهای ناخنم بود حتی آموزش هم نداشتم خیلی صاف و ساده

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  شیوا
3 سال قبل

سلام دوست عزیز
همونطور که توی مقاله اشاره کردیم تفاوت بلاگر با کسی که فقط فالوورهای بالایی داره اینه که بلاگر به دنبال تولید محتوای باکیفیت و جذاب می‌ره. شما هنر لازم برای این کار رو دارین، چرا ازش استفاده نمی‌کنین؟ می‌تونین توی همین پیج به آموزش طرح‌های خاص ناخن بپردازین. می‌تونین بعضی پست‌هاتون رو به نکات مراقبتی ناخن اختصاص بدین یا هر موضوع دیگه‌ای که فکر می‌کنین توی حوزه‌ی تخصص شما برای مخاطبتون جذابه. همین پیح رو با محتواهای جدید ارتقا بدین و مخاطبانتون رو خوشحال کنین.
امیدواریم موفق باشین 🙂

rfm
rfm
3 سال قبل

سلام من طب سنتی کارمیکنم نمیدونم چه هدف گزاری تو پیج و کارم داشته باشم که موفق تر عمل کنم. یجور سردرگم هستم

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  rfm
3 سال قبل

سلام
شما باید اول به شناخت دقیق از مخاطبتون برسین و ببینین که چه مشکلی رو می‌خواین از مخاطبتون حل کنین.

موفق باشین 🙂

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط روژان خانی‌پور
نازلی
نازلی
3 سال قبل

سلام با تشکر از اطلاعات خوبتون من قصد دارم بلاگر بشم ولی نیاز به یک مشاور اینستاگرام دارم چون میخوام از صفر شروع کنم باید کسی باشه در تولید محتوا بهم کمک کنه که راهم رو درست برم شما نمیتونید معرفی کنید؟ ممنون میشم کمی راهنمایی کنید

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  نازلی
3 سال قبل

سلام. ممنونیم از شما که بهمون فیدبک میدین 🙂
آقای پارسا کاکویی سرپرست بازاریابی محتوای کانون ایران نوین هستن. پیج جریان به تازگی باهاشون یه لایو مشترک داشته که فکر می‌کنیم بتونه کمکتون کنه و تا حدی جوابگوی سوالاتتون باشه. لینکش رو براتون قرار می‌دیم.
https://www.instagram.com/tv/CNfnt_oAKBF/?igshid=17yi8cnzj0698

محمد
محمد
3 سال قبل

دوست عزیز چطوری با بلاگر های دیگ کار بدیم بیرون ؟

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  محمد
3 سال قبل

سلام 🙂
برای ارتباط با سایر بلاگرها بهتره خودتون شخصا اقدام کنین.
برای شروع ارتباط می‌تونین براشون کامنت بگذارین و باهاشون اینترکشن داشته باشین تا شما رو به خاطر بسپارن. احتمال اینکه آدم‌ها برای کار به افرادی که از قبل می‌شناسن اعتماد کنن بیشتره.

طاها
طاها
3 سال قبل

سلام من می خواهم بلاگر شم. با موضوع طنز. چجوری شروع کنم که فاوور های بیشتری داشته باشم؟؟

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  طاها
3 سال قبل

سلام
محتوای خوب و جذاب راهش رو پیدا می‌کنه. کار خوب ارائه بدین و صبر داشته باشین 🙂
در ضمن می‌تونین لایو آخر پیج اینستاگرام «jaryan.social» رو هم ببینین. می‌تونه براتون کمک‌کننده باشه. لینکش همین پایین هست.
https://www.instagram.com/tv/CNfnt_oAKBF/?igshid=17yi8cnzj0698

موفق باشین 🙂

مبینا سالاری
مبینا سالاری
3 سال قبل

سلام خسته نباشید ببخشید من میخوام یه پیج در اینستاگرام راه اندازی کنم و موضوعشم حمایت از دخترا هست ولی نمیخوام چهرم مشخص بشه و فقط صدام باشه بنظرتون میتونم بلاگر بشم

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  مبینا سالاری
3 سال قبل

سلام دوست عزیز.
بله، چرا نتونین؟ بلاگرهایی هستن که دارن با این شیوه تولید محتوا می‌کنن.
امیدواریم موفق باشین 🙂

sahar
sahar
3 سال قبل

سلام خیلی مطالب موثری بودمن نقاشی میکنم و میخوام تازه شروع کنم و از فضای مجازی استفاده کنم برای پیشرفت وازطریق جمع کردن فالور کسب درامد کنم ولی نمیدونم چجوری لطفا یکم راهنمایی کنیدچطور میشه از بقیه بلاگرا کمک گرف!

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  sahar
2 سال قبل

سلام ???? خوشحالیم که مطلب براتون مفید بوده.
برای ارتباط با سایر بلاگرها می‌تونین بعد از اینکه کمی فالوور گرفتین با پلتفرم‌هایی مثل «جریان» کار کنین که واسطه‌ای میشن بین شما و بلاگری که می‌خواین باهاش کار کنین و کار کردن باهاشون مزایایی هم داره، یا می‌تونین خودتون شخصا اقدام کنین.
برای شروع ارتباط به صورت شخصی می‌تونین برای بلاگرهای مد نظرتون کامنت بگذارین و باهاشون اینترکشن داشته باشین تا شما رو به خاطر بسپارن. احتمال اینکه آدم‌ها برای کار به افرادی که از قبل می‌شناسن اعتماد کنن بیشتره.

super scotch
super scotch
3 سال قبل

سلام.وقت به خیر.
بنده تولید کننده ابراسکاچ و سیم ظرفشویی هستم .
میخوام ببینم از طریق اینستاگرام میتونم این کار رو انجام بدم.چون همقیمتش پایینه هم باید عمده فروشی کنم.
خواستم اگه مقدوره راهنمایی بفرمایید

سها کاکا
سها کاکا
پاسخ به  super scotch
2 سال قبل

سلام دوست عزیز.
اینستاگرام یک پلتفرم بصری است و اگر شما در این زمینه بتونید تولید محتوای جذاب و خلاقانه داشته باشید، با فعالیت مداوم مخاطبان خودتونو پیدا می کنید و شاهد روند رشد پیجتون می شید. حتما با یک گرافیست حرفه ای در رابطه با موشن گرافیک و تهیه عکس های جذاب مشورت کنید.

ژیکو
ژیکو
3 سال قبل

چه خوب و با حوصله جواب ها رو دادید. حتی تکراری ها رو. لایک به تولید محتواتون????

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  ژیکو
3 سال قبل

ممنونیم از این که بهمون انرژی می‌دین‌ 🙂

ندا
ندا
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر ممنون از مطلب خوبتون.. من پیج کتاب نمدی کودک دارم… خودم کتابهارو درست میکنم… میتونید ایده بدیدن که چه طور در کنارش بلاگری کنم؟ مخصوصا تو استوری..برای تولید محتوا هم ممنون میشم راهنمایی کنید

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  ندا
3 سال قبل

سلام
وقت شما هم بخیر و ممنون از فیدبک خوبتون 🙂
چه کار جذابی! درباره‌ی محتوا پرسیدین. اگر درست متوجه شده باشیم کار شما ارتباط نزدیکی با قصه‌گویی داره. قصه‌گویی چیزیه که آدم‌ها رو با هم آشنا و به همدیگه جذبشون می‌کنه.
این توانایی رو در خودتون دست کم نگیرین و سعی کنین محتواتون رو با قصه ارائه بدین.
می‌تونین کارتون رو به دیگران آموزش بدین. از سطوح مبتدی شروع کنین و به تدریج پیشرفته‌ترش کنین. درباره‌ی ابزاری که باهاشون کار می‌کنین صحبت کنین، پارچه‌های نمدی رو به آدم‌ها بشناسونین و بهشون یاد بدین اگر بخوان پارچه‌ی با کیفیت تهیه کنن باید به چه نکاتی دقت کنن و هزارتا نکته‌ی دیگه که شما تجربه‌شون کردین و می‌تونین به بقیه انتقال بدین.
چیز دیگه‌ای که در پیج‌های کاری می‌تونه خیلی جذاب باشه، دیدن پشت‌صحنه‌ی کار برای افراده. این پشت‌صحنه‌ها اگر با سلیقه درست بشن می‌تونن برای آدم‌ها جذاب باشن.
امیدواریم تونسته باشیم کمکتون کنیم.
موفق باشین 🙂

فائزه
فائزه
3 سال قبل

سلام.من میخوام پیج اینستا حذف دائمی کنم ولی موفق نمیشم مراحلش به چه صورته/داخل گوگل هم جستجو کردم ولی موفق نمیشم.ممکنه منبع بخم معرفی کنید

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  فائزه
3 سال قبل

سلام دوست عزیز 🙂
کاری که باید بکنین اینه که از اپلیکیشن اینستاگرام برای این کار استفاده نکنین. بهتره این کار رو با کامپیوتر شخصیتون انجام بدین. اگر هم می‌خواین از گوشیتون استفاده کنین تمام مراحل رو با مرورگرتون انجام بدین، نه با اپلیکیشن اینستاگرام.
اول روی لینک https://www.instagram.com/accounts/remove/request/permanent/ کلیک کنین. توی صفحه‌ای که براتون باز میشه نام کاربری و کلمه‌ی عبورتون رو وارد کنین. شما وارد صفحه‌ی حذف اکانت شدین.
اینستاگرام از شما دلیل حذف اکانت رو می‌پرسه. می‌تونین گزینه‌ی something else رو انتخاب کنین. توی باکس پایین یک بار دیگه پسوردتون رو وارد کنین و بعد هم روی گزینه‌ی delete کلیک کنین. دقت کنین که با این کار، اینستاگرام اول اکانت شما رو یک ماه به حالت تعلیق درمیاره (یعنی کسی نمی‌تونه اطلاعات صفحه‌ی شما رو ببینه) و بعد از یک ماه صفحه‌تون رو به طور دائمی حذف می‌کنه.
توی این یک ماه اگر پشیمون بشین می‌تونین باز هم اکانتتون رو بازیابی کنین.
امیدوارم مفید بوده باشه.

Shirin
Shirin
3 سال قبل

سلام من میخوام بلاگر بشم اما نمیدونم باید از کجا شروع کنم و اصلا ایده خاصی ندارم رمان میتونم بنویسم… زبان ترکی استانبولی هم بلدم …حتی بازیگر خوبی هم میتونم باشم ولی ایده ای ندارم و پیش خودم فکر میکنم ن بابا اصلا با این موضوع یا مهارت ک نمیتونم فالوور جذب کنم و یه جورایی وقتی رقیب هامو میبینم ناامید میشم و میگم ن نمیتونم ترس از شکست دارم و نمیتونم شروع کنم نمیدونم چیکار کنم

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  Shirin
3 سال قبل

سلام 🙂
موضوعی که شما برای بلاگری انتخاب می‌کنین می‌تونه دو حالت داشته باشه، یا چیزی باشه که توش مهارت دارین و می‌تونین درباره‌ش تولید محتوا کنین، یا چیزی باشه که برای مردم جالبه و دوست دارن دنبالش کنن. تصمیم نهایی با شماست.
درباره‌ی رقبا صحبت کردین. اتفاقا کار کردن در حوزه‌ای که هیچ رقیبی نداره خیلی سخته چون شما عملا هیچ نمونه‌ی کاری ندارین. به رقیب‌ها به عنوان کسایی نگاه کنین که می‌تونین از تجربه‌هاشون استفاده کنین. اینجوری کمتر استرس خواهید داشت 🙂
اگر نمی‌دونین چه محتوایی تولید کنین پیشنهاد می‌کنیم لایوهای پیج «جریان» رو ببینین. به خصوص این لایوشون با آقای کاکویی که ایده‌های تولید محتوا رو توش توضیح دادن:
https://www.instagram.com/tv/CNfnt_oAKBF/?igshid=1uypz1ycerzkl

مرتضی
مرتضی
3 سال قبل

ممنون از مقاله مفیدتون.
یه سوال؛ من دانشجوی رشته حقوق هستم. آیا بلاگری در زمینه حقوق و موضوعات کاربردی این رشته میتونه در اینستاگرام بازخورد مناسبی داشته باشه و برای مخاطب جذابیت داشته باشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنین.

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  مرتضی
2 سال قبل

سلام 🙂 ممنون از شما که به ما فیدبک می‌دین.
حداقل کسانی که می‌تونن به شما جذب بشن دانشجویان یا فعالان حوزه‌ی حقوق هستن. اگر بتونین قوانین رو طوری بیان کنین که مخاطب اون‌ها رو کاربردی ببینه و حس کنه براش مفید هستن، چرا که نه. می‌تونه جذاب باشه.
موفق باشین.

رامسین
رامسین
3 سال قبل

سلام و خسته نباشید ممنون از مطالب خوبتون سوال من این هست که من الان حدود ۲۰۰ تا فالوور دارم و نمیدونم باید چیکار بکنم تا فالوور هام افزایش پیدا کنه من دوبله طنز میکنم و اینکه باید چطور تبلیغ بکنم پیجم رو؟

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  رامسین
2 سال قبل

سلام، روزتون بخیر‌ 🙂
ممنون از شما که می‌خونین و بهمون فیدبک می‌دین. برای افزایش فالوور یک راه تضمینی هست، اونم این که مخاطب شما از محتواتون لذت ببره. به رفتار خودتون به عنوان کاربر اینستاگرام دقت کنین، چج.ر پیج‌هایی رو دنبال می‌کنین؟ قطعا پیج‌هایی که از محتواشون لذت می‌برین. مخاطبان شما هم همینطور هستن. اگر خیالتون از بابت محتوا راحته، به دوستان و آشناهاتون بسپارین که پیجتون رو به بقیه معرفی کنن. برای تبلیغات هم می‌تونین از پلتفرم‌های تبلیغات در اینستاگرام مثل «جریان» استفاده کنین. https://www.jaryan.net/

mahla
mahla
3 سال قبل

واقعا واقعا واقعا عالی و بسیار مفید بود بسیار ممنون از زحمات شما…
من میخواستم بدونم الان من یک پیج اینستاگرام زدم برای رشتم که عکاسی هستش ولی این پیج صفر صفر هستش میخواستم بدونم اول این که پست های زیادی بزارم و بعد شروع به تبلیغات پیجم بکنم و یا ۳ تا پست بزارم و تبلیغات رو شروع کنم؟ برای داشتن پیج موفق باید پیج بسته و پرایویت باشه یا باز باشه؟
و سوال دیگه ای هم که داشتم ازتون این بود که اگر لطف کنید چند تا از راه های رایگان که میتونم پیجم رو تبلیغ بکنم بهم بگید و با توجه به این که پیج شخصی خودم ۱۰۶۰ تا فالوور دارد.

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  mahla
3 سال قبل

سلام، خیلی خیلی خیلی ممنونیم از فیدبک شما 🙂
کارشناس‌های تبلیغات در اینستاگرام همیشه به این تأکید دارن که اول پیجتون رو راه بندازین، اجازه بدین جا بیفته و حدودا چند ماهی از شروع فعالیتتون بگذره و بعد شروع به تبلیغات کنین. قبل از اون می‌تونین توی دوست‌ها و آشناها پیجتون رو گسترش بدین و ازشون بخواین شما رو دنبال کنن و بهتون به عنوان مخاطب فیدبک‌های واقه‌گرایانه بدن تا بتونین رشد کنین.
بعد از اینکه کمی پیجتون جا افتاد شروع به تبلیغات کنین.
بهتره که پیجتون باز باشه تا کسایی که سراغ پیجتون میان ببینن محتواتون چیه و اگر علاقمندن فالوتون کنن.
درباره‌ی تبلیغ رایگان چیزی که مرسومه روش تهاتر هست. یعنی شما به پیج‌هایی که از نظر فالوور و اینترکشن در حد پیج شما هستن، درخواست بدین که پیج شما رو تبلیغ کنن و شما هم در ازاش اون پیج رو تبلیغ کنین. این مدل تبلیغات فقط در حالتی ممکنه که دوتا پیج در سطح هم باشن و هیچ‌وقت پیجی که فالوورهای چندهزارتایی یا میلیونی داره نمیاد پیج تازه تاسیس رو به صورت رایگان تبلیغ کنه.
امیدواریم که تونسته باشیم کمکتون کنیم.
باز هم اگر سوالی بود ما در خدمتیم 🙂

سارا
سارا
3 سال قبل

من میخوام بلاگری را شروع کنم در زمینه علم بخصوص علم فضا و نجوم و تکنولوژی های مربوط به آن (من به همه این موضوع هایی که گفتم علاقه زیادی دارم) و همگام با اینستاگرام در یوتیوب هم فعالیت کنم و ویدیو بگذارم و پس از مدتی که به رشد معقولی و متوسطی رسیدم به اینها سایت مخصوص اخبار و فعالیت های علمی هم بزنم و بعدا محصولات فیزیکی مریوط به این حوزه ها را هم بفروشم بنظرتون هدف و نقشه ای که طراحی کرده ام خوبه؟؟

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  سارا
3 سال قبل

سلام 🙂
به نظر ایده‌‌های خوبی دارین و مسیر کاملی رو برای خودتون مشخص کردین. امیدواریم همه چیز به خوبی پیش بره.
فقط یه مورد رو در نظر داشته باشین که گاهی وقت‌ها آدم‌های دیگه شبیه به ما فکر نمی‌کنن و ممکنه چیزهایی غیر از مطالب ما براشون جالب باشه. این ابدا به این معنی نیست که شروع نکنین. اتفاقا شروع کنین و پیش برین ولی دقت کنین که همیشه نظر مخاطب هم این وسط نقش تعیین کننده‌ای داره. پس هر از چندگاهی یه بررسی انجام بدین، محتواهاتون رو با تغییرات کوچیک ارائه بدین و نست کنین که کدوم برای مخاطب‌هاتون جذاب‌تر بوده.
موفق باشین.

پریسا
پریسا
3 سال قبل

سلام خسته نباشید من میخوام یه پیج برای دختر ۶ سالم بزنم خودش به تنهایی خیلی فعاله و به نظرم کلیپای خوبی میگیره حرفای جالب میزنه اما نمیدونم چجوری باید پیجو شروع کنم اولش چی بزارم تو پیج

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  پریسا
2 سال قبل

سلام و روزتون بخیر 🙂
بچه‌ها به خودی خود شیرین هستن و همیشه طرفدارهای خودشون رو دارن. ممکنه حتی با انتشار اولین پست‌ها، با سیلی از کامنت‌ها مواجه بشین یا حداقل بعد از چند تا ویدیو، دستتون بیاد که چه چیزی طرفدار بیشتری داره.
البته گرفتن این تصمیم و وارد کردن کودک به فضای محازی تصمیم پیچیده‌ایه. با توجه به اینکه این مساله با فرزندتون در ارتباطه، خیلی حساسه و بهتره قبل از اینکه وارد این حوزه بشین با یک روان‌شناس کودک مشورت کنین و با آگاهی کودکتون رو وارد این فضا کنید که خدای نکرده در آینده آسیبی از این تصمیم نبینه.
امیدواریم هر تصمیمی که گرفتین موفق باشین.

elx
elx
پاسخ به  پریسا
2 سال قبل

فیلم از خودت بزار

رسپینا
رسپینا
3 سال قبل

سلام روزتون بخیر من یه پیجی دارم که راجع به شهرمحل زندگیمونه ۲۶۰۰ فالوور دارم کمو بیش سعی میکنم فعال باشم نمیدونم چطور میتونم بیشتر موفق باشمو پیجم بازخورد و بازدید بیشتری داشته باشه فقط راجع به شهر نوشتن کمی موصوع ادم کم میاره نمیدونم چطوری پیشرفت کنم

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  رسپینا
3 سال قبل

سلام 🙂
روز شما هم بخیر باشه. برای ایده‌پردازی محتوای پیج می‌تونین لایو «جریان» رو با آقای پارسا کاکویی تماشا کنین. ایده‌های خوبی برای ایده گرفتن بهتون معرفی می‌کنن. لینکش رو براتون همین‌جا قرار می‌دیم.
https://www.instagram.com/tv/CNfnt_oAKBF/?igshid=1uypz1ycerzkl
اگر هم از ما چندتا ایده بخواین می‌تونیم بهتون این ایده‌ها رو ارائه کنیم: صحبت درباره‌ی آثار تاریخی شهر، عکس‌های زیبا از مکان‌های تفریحی شهر، معرفی مکان‌هایی از شهر برای اوقات فراغت در آخر هفته‌‌ها، اخبار مهم شهر، نام قدیمی کوچه و خیابان‌های شهر، داستان‌های قدیمی درباره‌ی شهر و اتفاقاتی که توش افتاده، استوری کردن عکس‌های زیبا و مناظر، معرفی آدم‌های بزرگ و سرشناس و چندین مورد دیگه که شما قطعا با توجه به اینکه شهر رو می‌شناسین و پتانسیلش رو درک می‌کنین بهتر می‌تونین بهشون فکر کنین.
امیدواریم تونسته باشیم کمکتون کنیم.
موفق باشین.

parmis
parmis
3 سال قبل

سلام. من بلاگری را شروع کردم ولی رشته بلاگریمو بلاگر رزمی کار گرفتم و از چالش های تیک تاک هم استفاده میکنم ایا به نظرتون خوبه یا نه؟

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  parmis
3 سال قبل

سلام 🙂
موضوعی که انتخاب کردین موضوع خاصیه. این می‌تونه یه مزیت بزرگ باشه براتون. اما خوب یا بد بودن کار شما فقط به موضوعتون بستگی نداره. این که چه محتوایی تولید می‌کنین و از چه راهکارهایی برای جذب مخاطب استفاده می‌کنین بسیار مهم‌تره. پس به نظر بهتره جواب سوالتون رو از مخاطبانتون بخواین. ببینین محتواهاتون رو دوست دارن؟ بیشتر توی چه رده‌ی سنی‌ای هستن؟ چه نوع محتوایی براشون جذاب‌تره؟ از چالش‌های تیک‌تاک بیشتر خوششون میاد یا از بقیه‌ی پست‌هاتون؟ می‌تونین این سوال‌ها رو مستقیم ازشون بپرسین یا از آمار پست‌هاتون به جواب برسین.
امیدواریم تونسته باشیم کمکتون کنیم.
موفق باشین.

heliya
heliya
3 سال قبل

سلام من 2500 تا فالوور دارم و پیجم فوتبالیه میخوام یه بلاگر حرفه ای بشم حتما باید گوشیم آیفون باشه؟!

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  heliya
2 سال قبل

سلام 🙂
نه دوست عزیز. تفاوتی نمی‌کنه که گوشی شما از چه برندیه. مهم محتواییه که شما توی پیجتون قرار می‌دین.
امیدواریم موفق باشین.

سرفرازی
سرفرازی
3 سال قبل

سلام و خسته نباشید . مطالبتون واقعا مفید بود .من درشهرستان زندگی میکنم و میخواستم یک بلاگر بشم . تو اینستاگرام هم که میچرخیدم خلا محصولات بومی و صنایع دستی حس میشد . میخواستم بدوم آیا به نظرتون محصولاتی مثل زرشک و زعفران که در شهرستان ما زیاده میشه باهاش کسب درآمد کرد .چون من درشهرستان زندگی میکنم میترسم زیاد این محصولات به چشم نیاد و فالور زیادی نداشته باشم.

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  سرفرازی
2 سال قبل

سلام :)‌
پیج‌هایی هستن که دارن توی این زمنیه فعالیت می‌کنن ولی همون‌طور که فرمودین تعدادشون شاید خیلی زیاد نباشه. همون پیج‌ها رو بررسی کنین و ببینین چه فعالیت‌هایی دارن.
برای اینکه از طریق اینستاگرام فروش داشته باشین باید حسابی فعالیت کنین.
مراحل کارتون رو مشخص کنین، چه کسی قراره برای پیجتون محتوا تولید کنه، چه کسی قراره پاسخگوی دایرکت‌ها باشه، چه روش‌هایی برای فروش محصول وجود داره، جه کسانی ممکنه از شما خرید کنن؟ (مثلا خانم‌های خانه‌دار، آشپزها، توریست‌ها و …) چطور می‌تونین اعتماد مخاطبی که تازه وارد پیج شما شده رو جلب کنین؟
فعالیت مداوم بسیار برای اعتمادسازی مهمه. حضور در پلتفرم‌های مختلف و داشتن راه تماس با مخاطب.
کم کم می‌تونین فالوور جمع کنین و بعد از مدتی هم می‌تونین با استفاده از تبلیغات بیشتر خودتون رو مطرح کنین.
می‌تونین پیج jaryan.social رو هم فالو کنین تا اطلاعات بیشتری به دست بیارین.
امیدواریم موفق باشین 🙂

هانا
هانا
3 سال قبل

من پول ندارم میتونم بلاگر بشم

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  هانا
2 سال قبل

سلام
بلاگری خیلی قبل‌تر از پول به دانش و توانایی احتیاج داره. امیدوار باشین.
با آرزوی موفقیت 🙂

مهدی نجفی
مهدی نجفی
3 سال قبل

سلام وقت بخیر تشکر از مطالب آموزنده ای که در اختیار عموم می‌گذارید من یک پیج لوازم خانگی دارم برای بیشتر کردن تعداد فالورها چه کاری باید انجام بدم همین الان هم 1550 فالور دارم….

Fatima
Fatima
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
من یه دوبلورم و میخوام بلاگر بشم در این رشته میشه راهنمایی کنین؟ممنونم ازتون

فائزه
فائزه
3 سال قبل

سلام
من مدرس و مترجم زبان انگلیسی هستم و تازه پیج اموزش انگلیسی زدم و فالوئرهام خیلی کم هستن چون مرتب پست نمیذارم اما درتلاش افزایش شون هستم. چجوری از این پیج اموزشی میتونم کسب درامد کنم؟
ممنون میشم اگه کمکم کنید

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  فائزه
2 سال قبل

سلام
کسب درآمد از پیج اینستاگرام می‌تونه با روش‌های مختلفی انجام شه. شما می‌تونین اول با آموزش‌های رایگانی که توی پیجتون می‌ذارین توجه مخاطب رو به خودتون جذب کنید و بعدش دوره‌هایی رو آماده کنین و اون‌ها رو بفروشین.
روش دیگه‌ای که برای کسب‌ درآمد از پیج اینستاگرام میشه بهش اشاره کرد، تبلیغاتی هست که می‌تونین انجام بدین توی پیجتون. ولی این روش مستلزم داشتن فالوور بالاست.
موفق باشین 🙂

زهرا
زهرا
3 سال قبل

سلام عالی بود من صفر صفرم اشپزی و کیک پزی بلدم میخام بدونم چجوری فالورام رو زیاد کنم

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

سلام :)‌
روش‌های مختلفی برای افزایش فالوور هست. برای اینکه در این زمینه اطلاعاتتون بیشتر شه حتما به بلاگ جریان سر بزنین و مطالبش رو مطالعه کنین. همجنین می‌تونین ویدیوها و پست‌هایی که توی اینستاگرامشون می‌ذارن رو دنبال کنین تا با روش‌های جدید و موثر آشنا شین.
https://www.jaryan.net/blog/
https://www.instagram.com/jaryan.social/

افرا
افرا
3 سال قبل

سلام
ممنون از توضیحاتتون
من یک پیج فروشگاهی دارم که بیشتر از ۲۰۰۰ تا فالور گرفتم براش
و قبلن عمده فروشی و خرده فروشی بوده
اما به حالت بلاگر تغییرش دادم
و میخوام بدونم چه کارهایی باید انجام بدم که بازخورد ویدئوهام و فالورام افزایش پیدا کنه
ممنون

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  افرا
2 سال قبل

سلام 🙂
روزتون بخیر
از ویدیو صحبت کردین. پیشنهاد می‌کنیم این لایو جریان رو با آقای ابی زندی که درباره‌ی ویدیوهای وایرال صحبت کردن از دست ندین:
https://www.instagram.com/tv/CP6GxGjATRW/?utm_source=ig_web_copy_link
برای جذب فالوور، همیشه یه مجموعه اقدامات لازمه. پیج جریان توی این حوره می‌تونه حسابی کمکتون کنه. می‌تونین برای شروع، این پست رو ببینین:‌
https://www.instagram.com/p/CSZmOKxgcPB/?utm_source=ig_web_copy_link

امیدواریم موفق باشین.

Asal
Asal
3 سال قبل

سلام خیلی ممنون از مطلبتون خیلی مفید بود
من رشتم کامپیوتر هست و خیلی علاقه به بلاگر شدن دارم میخوام این کار رو شروع کنم و قوی ادامه بدم
تنها سوالم این هست که با چه برنامه ای ادیت بزنم ویدیو هام و اینکه برای ادیت زدنشون با لپ تاب هم میشه یا نه ممنون میشم چند برنامه بهم معرفی کنید

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  Asal
2 سال قبل

سلام
روزتون بخیر :)‌
این پست از پیج جریان می‌تونه بهتون کمک کنه:
https://www.instagram.com/p/CTsEpgnrFgN/?utm_source=ig_web_copy_link

spring
spring
پاسخ به  روژان خانی‌پور
7 ماه قبل

اوکی

نگاراحمدی
نگاراحمدی
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر من میخواستم که پیجی درسی راه اندازی کنم و ادبیات و اینجور چیز هارو آموزش بدم من ۱۶ سال سن دارم بنظرتون میتونم؟؟از کجا باید شروع کنم واقعا گیج شدم

سها کاکا
سها کاکا
پاسخ به  نگاراحمدی
2 سال قبل

سلام. وقت شما هم بخیر
اگر به ادبیات مسلطید و در حال یادگیری در این زمینه هستید انواع مختلفی از تولید محتوا در این زمینه می تونید داشته باشید مثلا حافظ خوانی و …، نکات دستوری در ادبیات که کمتر کسی بهش توجه داره، معرفی داستان های زیبای ادبی و … . وقتی شروع کنید کلی ایده خلاقانه تری هم به ذهنتون میرسه 🙂

مرسده
مرسده
3 سال قبل

سلام حوزه کاری من لیفت و لمینت مژه و ابرو هست و فکر کردم که در ابن حوزه بلاگر شم اما همش پیش خودم میگم اگه همه رو درس بدم و تمام بشه بعدش درمورد چی محتوا تولید کنم البته کارهای دیگم موخوره گیری و اصلاح و قرینه سازی ابرو هم هست

سها کاکا
سها کاکا
پاسخ به  مرسده
2 سال قبل

سلام.
خیلی خوبه که در مورد پیج های مشابه فعالیتتون تحقیق کنید و ببینید که دیگران در این زمینه به چه شکل دست به تولید محتوا می زنند و شما هم ایده بگیرید.

ریحانه اذرشب
ریحانه اذرشب
پاسخ به  مرسده
2 سال قبل

سلام من یه سوال دارم من تکولندو کار هستم و درس هم میخونم من دوست دارم بلاگر شم اما نمیدونم بلاگر چی هم دوست دارم برای تکواندو پست و … بزارم هم درسی موندم چیکار کنم میشه یه راهنمایی کنین

Zahra
Zahra
3 سال قبل

سلام
عالی بود????????
من میخام بلاگر بشم ب نظرتون اول چجوری شروع کنم؟ و باید پیج کاری یا تجاری بزنم؟ میخام درامد داشته باشم کنار درسم و هم ی سرگرمی داشته باشم. میشه راهنمایی کنید و قدم ب قدم کارهایی ک باید انجام بدم بهم بگین ????????????

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  Zahra
3 سال قبل

سلام دوست عزیز 🙂
توی مقاله‌ای که لطف کردین و برامون زیرش دیدگاه نوشتین، درباره‌ی همین موضوعات صحبت کردیم و مراحل رو قدم به قدم نوشتیم و درباره‌ي پیج تحاری هم صحبت کردیم. اگر یک بار دیگه مقاله رو به دقت بخونین مطمئنم جواب سوال‌هاتون رو پیدا می‌کنین.

Samir
Samir
3 سال قبل

سلام خدا قوت
ببخشید من نفهمیدم چطور میشه کسب درامدکرد اینستا خودش به ما هزینه ای میده؟

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  Samir
3 سال قبل

سلام، روزتون بخیر 🙂
خیر، اینستا هزینه‌ای به شما نمی‌ده. اما با افزایش فالوورهای واقعی، شما می‌تونین توی پلتفرمی مثل «جریان» که از زیرمجموعه‌های یکتانته به عنوان یک بلاگر ثبت‌نام کنین، تبلیغات بگیرین و درآمد داشته باشین.

مبینا جعفری
مبینا جعفری
پاسخ به  روژان خانی‌پور
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
ببخشید من رشتم هنر و عکاسیه میخوام بلاگر بشم و درامد قابل توجهی داشته باشم چه در اینستاگرام چه در یوتیوب میتونم بپرسم از کجا شذوع کنم و چجوری اگر امکانش هست کمکم کنید ممنونم

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
پاسخ به  مبینا جعفری
2 سال قبل

سلام
وقتتون بخیر
برای شروع، باید اطلاعاتی را در این زمینه کسب کنید و بدانید چه اصولی را رعایت کنید. این مقاله از جریان می‌تونه به دردتون بخوره:

بلاگر کیست؛ چگونه در اینستاگرام بلاگر شویم؟

این مقاله رو هم از دست ندین! تو این مقاله، می‌تونید با روش‌های تبلیغات و تولید محتوا برای پیج عکاسی در اینستاگرام آشنا شوید:

تبلیغ و تولید محتوا برای پیج عکاسی در اینستاگرام

ملی
ملی
3 سال قبل

من میخوام دابسمش درست کنم به نظرتون خوبه؟و با چند تا فالووئر باید شروع کنم؟

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  ملی
3 سال قبل

سلام 🙂
راستش دابسمش ساختن یه کم قدیمی شده. مگر اینکه حلاقیت خاصی بخواین چاشنی کارتون کنین.
درباره‌ی سوال دومتون هم باید بگیم که شما اول باید شروع کنین بعد فالوور بگیرین. اگر چیز جالبی توی پیجتون نداشته باشین کسی فالوتون نمی‌کنه یا احتمالا بعد از یه مدت آنفالوتون کنن.
شما با محتوایی که تولید می‌کنین مخاطب رو به خودتون جذب می‌کنین.

vahid
vahid
3 سال قبل

ممنون فوق العاده بود

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  vahid
3 سال قبل

سلام
ممنون از شما بابت فیدبکتون 🙂

پری ناز
پری ناز
3 سال قبل

سلام مرسی بابت اطلاعات عالیتون:)
راستش من علاقه زیادی ب استایل کردن و همچنین میکاپ دارم ولی دوست دارم یه پیج راجب استایل بزنم که خودم استایلای مختلفی رو ک میپوشم رو عکس بگیرم و بزارم و حالا کنارش چیزای دیگه هم مخلوط میشن قطعا:) ولی یکم اعتماد ب نفسم پایینه پیج شخصی خودم رو اگه الان باز کنم میتونم حدود دو هزار فالور داشته باشم، به نظرتون پیج خودم رو باز کنپ یا یه پیج از صفر بزنم؟ و این ایده بلاگر استایل شدن به نظرتون خوبه و جواب میده؟:)

سها کاکا
سها کاکا
پاسخ به  پری ناز
2 سال قبل

سلام پرینار عزیز
برای اینکه پیجت رشد کنه حتما باید بیزینسی و باز باشه و در این شکی نیست.
می تونی یه پیج جدید بزنی و در اون شروع به فعالیت کنی. از پیج های مشابه ایده بگیر و ببین که به چه شکل می تونی بهترین تولید محتوا رو داشته باشی و حتما خلاقیت رو در راس کارت قرار بده که از تکراری بودن خارج بشه و برای مخاطبان جذاب باشه.

minoo
minoo
3 سال قبل

سلام ممنون از توضیحاتتون
من دوست دارم درآمد داشته باشم و دوست دارم یه پیجی بزنم که توش تبلیغات کن یه پیج انگیزشی اینطوری
به نظرتون میخوام از صفر صفر شروع کنم باید چیکار کنم ؟؟

سها کاکا
سها کاکا
پاسخ به  minoo
2 سال قبل

سلام . بسیار سپاسگزاریم 🙂
بهتره اول در این زمینه تحقیق کنید و ببینید که برای تولید محتوا باید چه محتوایی رو آماده کنید و چه اطلاعاتی داشته باشید. در مرحله بعد لازمه راجع به اینستاگرام و الگوریتم و عملکردش بدونین. حالا می تونین پیجتونو راه اندازی کنید و شروع به فعالیت کنین.

آموزش تولید محتوای تبلیغاتی