لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

ماژول ارسال پیامک چیست و به چه دردی می‌خورد؟

مقالات دیجیتال مارکتینگ | نیکان حیدری | تاریخ بروزرسانی : ۲۰ تیر ۱۴۰۲

ماژول ارسال پیامک چیست و به چه دردی می‌خورد؟

طبق آمار، ۷۵ درصد افراد زیر ۴۴ سال، ارتباط‌گیری کسب‌وکارها از طریق پیامک را ترجیح می‌دهند! از طرفی، ارسال پیامک آسان و ارزان‌تر از تمام روش‌های بازاریابی است.

به همین خاطر است که بازاریابی پیامکی در سبد بازاریابی اغلب کسب‌وکارها دیده می‌شود. یکی از کارهایی که برای حفظ مشتری انجام می‌شود، ارسال پیامک‌ مناسبتی و تراکنشی است؛ مثل تبریک تولد، نظرسنجی پس از خرید یا پیامک حاوی کد مرسوله.

ارسال دستی چنین پیامک‌هایی وقت‌گیر و خسته‌کننده و احتمال بروز خطا زیاد است. چاره چیست؟ اینجاست که ماژول ارسال پیامک به دادتان می‌رسد.

در این مقاله شما را با انواع ماژول‌ها و کاربرد ماژول پیامک به‌طور کامل آشنا می‌کنیم؛ پس حتماً تا آخر مقاله همراه ما باشید.

 

منظور از ماژول ارسال پیامک چیست؟

اجازه دهید قبل از اینکه سراغ تعریف ماژول پیامک برویم، مثالی از کاربرد آن داشته باشیم. فرض کنید می‌خواهید در روز تولد مشتریان، برای آن‌ها پیامک تبریک بفرسیتد. ۲ راه پیش روی شماست:

  • درست‌کردن لیست تولد – که حاوی روز تولد، نام مخاطب و شمارهٔ او است – و ارسال پیامک به‌صورت دستی
  • ارسال خودکار پیامک بدون دخالت شما بر اساس داده‌ها و اطلاعات واردشده توسط مشتری

راه اول دردسرهای خودش را دارد. ممکن است به‌خاطر مشغله‌های دیگر فراموش کنید پیامک بفرستید. از طرفی، بررسی لیست و انجام‌دادن این کار در هر روز وقت‌گیر است. به همین خاطر، راه دوم بهتر است!

حالا اگر قرار باشد پس از ثبت‌نام یا ثبت سفارش پیامک بفرستید، دردسرها و موانع بیشتر هم می‌شود. ماژول پیامک این کارها را برای شما راحت و خودکار می‌کند.

پس می‌توان گفت، ماژول ارسال پیامک کمک می‌کند پیامک به‌صورت خودکار و پس از رخ‌دادن اتفاق‌هایی که از قبل مشخص کرده‌اید، برای مخاطب ارسال شود.

در گذشته، ماژول قطعه‌ای فیزیکی بود که با استفاده از آن، مودم‌ها پیامک را از طریق سیم‌کارت‌های فیزیکی ارسال می‌کردند؛ در تصویر زیر می‌توانید یک نمونه را ببینید:

ماژول ارسال پیامک در گذشته

ولی حالا ماژول‌ها به پنل پیامکی وصل می‌شوند و هر پیامکی را در زمان مقرر ارسال می‌کنند. برای مثال، برای احراز هویت افراد در زمان ثبت‌نام، پیامکی در لحظه ارسال می‌شود.

مسئله‌ دیگری که باید به آن توجه کرد، این است که این ماژول، به تحکیم ارتباط بین مشتری و کسب‌وکار کمک می‌کند. بیایید در بخش بعدی، دربارهٔ این موضوع بیشتر صحبت کنیم تا بدانید لزوم استفاده از ماژول پیامکی چیست.

نکته: ماژول‌هایی که یک نمونهٔ آن را در تصویر دیدید، از دور خارج نشده‌اند و در حال حاضر، از‌ آن‌ها در سیستم‌های امنیتی و همچنین مدیریت خانه استفاده می‌شود. مثلاً ماژولی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، این قابلیت را دارد که از طریق اس‌ام‌اس، به آن فرمان دهید یا در صورت وقوع اتفاق‌های تعریف‌شده پیامک ارسال کند. با این تفاصیل، به درد کسب‌وکارها و آنچه که مدنظر ماست، نمی‌خورند.

ماژول اس‌ام‌اس

چرا باید از ماژول ارسال پیامک استفاده کنیم؟

مهم‌ترین مزیتی که ماژول پیامک به‌دنبال دارد، صرفه‌جویی قابل‌توجه در زمان است. برای مثال، تاریخ تولد در پروفایل کاربر ثبت شده است و دیگر نیاز نیست شما لیستی از قبل آماده کرده تا تاریخ تولد هر کاربر را در آن ثبت کنید.

چرا ارسال دستی طاقت‌فرساست؟ شما باید هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، بررسی کنید چه افرادی در آن روز به دنیا آمدند و سپس به آن‌ها تبریک بگویید! حالا فکر کنید کسب‌وکارتان رونق بگیرد و تعداد مشتری‌ها بیشتر و بیشتر هم شود.

از دیگر کاربردهای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاسخ‌گویی خودکار
  • نظرسنجی و مسابقه پیامکی
  • نوبت‌دهی
  • پیامک‌های سررسید موعد اقساط

مثلاً به‌محض اینکه از فروشگاه افق کوروش خرید کنید، پیامکی برای شما ارسال می‌شود که آیا از خرید خود راضی بوده‌اید یا نه؟ این پیامک با ماژول پیامک ارسال شده است.

ارسال پیامک نظرسنجی از طریق ماژول ارسال پیامک

اگر بخواهیم خیلی کلی بگوییم، ماژول اس ام اس، کمک بسیار بزرگی در راستای اتوماسیون خواهد بود. مرحلهٔ وفادارسازی در چرخهٔ بازاریابی بسیار اهمیت دارد و همه‌چیز آن بر پایهٔ ارتباطی موثر و صمیمانه شکل می‌گیرد. کاری که ماژول‌های پیامکی، آن را برای شما آسان‌تر و سریع‌تر می‌کنند.

برویم سراغ انواع ماژول‌ها و شناختن آن‌ها!

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

انواع ماژول پیامک

در این بخش، شما را با ۶ ماژول رایج و پرکاربرد آشنا می‌کنیم:

 

۱. ارسال پیامک انبوه

خیلی ساده بگوییم، پیامک مدنظرتان را برای حجم بسیار زیادی از مخاطبان ارسال خواهید کرد. شما می‌توانید به یک گروه مشخص مثل مدیران کسب‌وکارها، دکترها یا مشاوران املاک در لحظه اس ام اس تبلیغاتی بفرستید.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این شکل از ارسال پیامک، توصیه می‌کنیم مقالۀ «همه‌چیز درباره ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی» را بخوانید.

ارسال پیامک انبوه

۲. ارسال پیامک مناسبتی

ممکن است بخواهید در مناسبت‌های خاص مثل روز مادر یا عید نوروز، پیامکی حاوی تبریک یا اطلاع‌رسانی تخفیف برای لیست مخاطبان خود بفرستید. می‌توانید از قبل این روزها را در تقویم مشخص کنید تا ماژول، به‌صورت خودکار وارد عمل شود و بدون دخالت شما، پیامک مدنظرتان را بفرستد.

لازم است یادآوری کنیم ارسال چنین پیامک‌هایی، رابطۀ شما به‌عنوان کسب‌وکار با مشتریانتان را بهبود می‌بخشد.

مقاله پیشنهادی: ریتنشن مارکتینگ یا بازاریابی بازگشتی چیست؟

۳. ارسال پیامک پس از تماس تلفنی

می‌توان از ماژول برای ارسال خودکار پیامک پس از اتمام تماس‌های تلفنی استفاده کرد. معمولاً پیام‌هایی که در این زمان ارسال می‌شوند، یا حاوی متن تشکر هستند یا از مشتری می‌خواهند نظرش را راجع‌ به کیفیت پاسخ‌گویی بیان کند.

ارسال پیامک پس از تماس تلفنی با ماژول ارسال پیامک

خوشبختانه، ماژول‌ها اینجا هم مثل یک قهرمان وارد می‌شوند و باعث صرفه‌جویی در زمان شما خواهند شد؛ چراکه دیگر نیازی نیست پس از هر تماس، پیام را جداگانه تهیه کنید و به‌صورت دستی ارسال کنید.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۴. منشی پیامکی

ماژول منشی پیامکی یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین ماژول‌هاست که به‌جای شما با مشتری صحبت می‌کند! دیگر نیاز نیست خودتان به تمام پیامک‌های دریافتی پاسخ دهید؛ به‌خصوص وقتی در زمان بدی ارسال می‌شوند.

برای مثال، وقتی مشتری مشکلی را از طریق پیامک با شما در ساعت ۱۰ شب در میان می‌گذارد، منشی پیامکی با متن زیر ارسال می‌کند:

  • پیامک شما دریافت شد. ممنون که همراه ما هستید. کارشناسان ما در ساعات کاری با شما تماس می‌گیرند.

شما می‌توانید برای منشی پیامک شرط بگذارید. برای مثال، مشخص کنید اگر مخاطب عدد ۱ را ارسال کرد، این متن را خودکار بفرستد و اگر عدد ۲ را فرستاد، متن دیگری ارسال کند.

البته نیاز نیست همیشه چند شرط تعریف کنید. مثلاً کافی است بگویید اگر متن پیامک برابر بود با ۱۱، متن لغو عضویت ارسال شود. پس از ارسال خودکار متن، منشی شمارهٔ مخاطب را از لیست شما پاک می‌کند.

ارسال پیامک لغو با ماژول ارسال پیامک

یکی دیگر از کاربردهای منشی، اضافه‌کردن مخاطب به یک گروه مشخص همراه با پاسخ‌دادن خودکار است. برای نمونه به ۲ تصویر زیر نگاه کنید. هم اطلاعات بیشتر برای کاربر ارسال و هم او به لیست‌هایی مثل «متقاضیان تحصیل در انگلستان» و «متقاضیان خرید فرش قسطی» اضافه می‌شود.

نمونه پیامک شرطی با ماژول منشی پیامکی هوشمند

از دیگر کاربردها هم می‌توان به عضویت در خبرنامهٔ پیامکی اشاره کرد. کافی است از مخاطب بخواهید نام خود را ارسال کند. سپس منشی پیامک خوشامدگویی را ارسال و مخاطب را به لیست خبرنامه اضافه می‌کند.

یکی دیگر از کاربردهایی که همهٔ شما با آن آشنا هستید، استعلام از طریق پیامک است. همان کاری که برای دریافت خلافی ماشین از طریق پیامک انجام می‌دهیم ?

مقاله پیشنهادی: ۱۶ نمونه متن تبلیغاتی برای جذب مشتری از طریق پیامک

۵. ماژول نوبت‌دهی

مطب شلوغ پزشکی را در نظر بگیرید. نوبت‌دهی در چنین مطبی وقت‌گیر است و احتمال بروز خطاهای انسانی هم زیاد است. پس چرا آن را برعهدهٔ ماژول نوبت‌دهی نگذاریم؟

می‌توانید در پنل ارسال پیامک، سازوکاری طراحی کنید که هرکس پس از ارسال عبارتی مثل «نوبت» به شمارۀ شما، به‌صورت خودکار از سیستم نوبت بگیرد؛ به این ترتیب، هم در زمان منابع انسانی صرفه‌جویی خواهد شد و هم احتمال خطا و تداخل نوبت‌ها به حداقل می‌رسد.

بیایید فرایند کار را یک بار مرور کنیم تا با این کاربرد ماژول پیامک هم آشنا شوید:

  • ساعت کاری مطب را مشخص می‌کنید
  • ‌مدت‌زمان هر ویزیت (مثلاً ۳۰ دقیقه) را وارد می‌کنید
  • پیشوند خاصی (مثلاً B) را برای شمارهٔ نوبت تعیین می‌کنید
  • روز نوبت‌دهی را انتخاب می‌کنید
  • کلمه کلیدی (مثلاً نوبت) را وارد می‌کنید

تمام! حالا اگر مخاطب شما این عبارت را ارسال کند، زمان مشخصی به او تخصیص داده می‌شود. سپس پیامکی حاوی اطلاعات نوبت (زمان و تاریخ) ارسال می‌شود.

این ماژول همچنین از ثبت نوبت تکراری هم جلوگیری می‌کند و هر فرد فقط می‌تواند یک بار نوبت بگیرد. از طرفی، وقتی لیست روز پر شد، متنی مرتبط ارسال می‌کند که مخاطب بداند باید فردا اقدام کند. ماژول نوبت‌دهی نه‌تنها برای پزشکان، بلکه برای سایر مشاغل مثل آرایشگاه‌ها هم مناسب است.

مقاله پیشنهادی: بررسی راه‌های ارسال پیامک انبوه بدون خرید پنل (معرفی ۴ اپلیکیشن)

۶. ماژول ارسال پیامک رنجی

فرض کنید بسته به کسب‌وکارتان، مخاطبان هدف شما افرادی هستند که استطاعت مالی خوبی دارند. برای دستیابی به این افراد، تصمیم می‌گیرید پیامک را فقط برای خط‌های ۹۱۲ با کد ۱، ۲ و ۳ ارسال کنید.

با کمک ماژول ارسال پیامک رنجی، می‌توانید محدودۀ گیرندۀ پیام را مشخص کنید. در این مثال، می‌توانید مشخص کنید پیام آماده‌شده، فقط برای شماره‌های ۰۹۱۲۱۰۰۰۰۰۰ تا ۰۹۱۲۳۰۰۰۰۰۰ ارسال شود.

ارسال پیامک رنجی با ماژول ارسال پیامک

خب این هم از انواع ماژول! حالا وقت آشنایی با چند مورد از شناخته‌شده‌ترین ماژول‌های ارسال پیامک است.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

معرفی بهترین ماژول‌های ارسال پیامک

اول از همه بگوییم، بسته به پنل پیامکی که از آن استفاده می‌کنید، ممکن است ماژولی اختصاصی در اختیارتان قرار بگیرد.

مثلاً کاوه نگار، ماژول مخصوص خودش را برای سیستم مدیریت محتوای پرستاشاپ ارائه می‌کند.

از طرفی، برخی ماژول‌ها در خود پنل پیامکی در دسترس است. فقط شما باید لیست مخاطبان را در این پنل بارگذاری کنید که حاوی اطلاعات کافی برای استفاده از هر ماژول باشد.

برای مثال، اگر می‌خواهید از ماژول پیامک مناسبتی برای تبریک تولد استفاده کنید، باید لیست شما حاوی نام و تاریخ تولد هر فرد باشد.

در ادامه ما به سراغ ماژول‌هایی می‌رویم که ارسال خودکار پیامک را برای سایت‌ شما آسان و از پنل‌های پیامکی مختلف ایرانی پشتیبانی می‌کنند:

 

۱. ماژول پیامک WHMCS

WHMCS را می‌توان بهترین ماژول پیامک دانست که مدیریت سفارش‌ها، اطلاع‌رسانی و ارسال تیکت به مشتری را برای شما سریع و راحت می‌کند.

افزونهٔ WHMCS مخصوص سایت‌های وردپرسی است که می‌توانید پیامی متناسب با یک رخداد آماده کنید تا برای شما بفرستد؛ مثل رخدادهای زیر:

  • صدور فاکتور جدید
  • تغییر رمز عبور
  • ثبت سفارش جدید
  • پرداخت‌نکردن فاکتور
  • اطلاع‌رسانی دربارهٔ نزدیک‌شدن به تاریخ انقضای سرویس
  • ثبت تیکت و پاسخ‌دادن به آن
  • ثبت‌نام در سایت
  • ورود به سایت
  • خروج از سایت

تنظیمات ماژول ارسال پیامک برای ارسال اس‌ام‌اس بعد از ثبت‌نام مشتری

البته این ماژول دوطرفه است! یعنی نه‌تنها برای کاربران پیامک می‌فرستد، بلکه می‌توانید بگویید بعد از هر رخداد مشخص، یک پیامک برای مدیر سایت (کسب‌وکار) بفرستد.

مثلاً بعد از اینکه مشتری تیکتی در سایت ثبت کرد، پیامکی برای مدیر سایت (تیم پشتیبانی در کسب‌وکارهای بزرگ) ارسال شود.

همچنین شما می‌توانید پیامک‌های شخصی‌سازی‌شده برای هر کاربر ارسال کنید. یکی دیگر از امکانات آن، ارسال محتوای لازم برای آموزش در زمانی که کاربر با مشکلی مواجه می‌شود، است.

این افزونه ۲ قابلیت دیگر هم دارد: ورود کاربر با موبایل و احراز هویت کاربر! اغلب سایت‌ها در این روزها به‌سمت ورود با شماره‌تلفن رفته‌اند که با این کار، مشکلاتی مثل فراموشی رمز عبور را برای کاربران خود حل کنند.

پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «۵ افزونه ثبت نام با موبایل وردپرس» را در این زمینه مطالعه کنید.

از دیگر افزونه‌ها و ماژول‌های پیامک مخصوص وردپرس هم می‌توان به WP-SMS اشاره کرد.

مقاله پیشنهادی: آموزش ارسال پیامک حاوی لینک به زبان ساده

۲. ماژول ارسال پیامک پرستاشاپ

این ماژول برای کسانی است که از فروشگاه‌ساز پرستاشاپ استفاده می‌کنند. از مهم‌ترین امکانات و مزایای آن هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارسال پیامک مخصوص در وضعیت‌های مختلف مثل آماده‌سازی محصول، ارسال محصول یا لغو سفارش
  • ارسال پیامک انبوه به یک گروه مشخص (به‌صورت دستی)
  • قابلیت اتصال به پنل‌های پیامکی ایرانی

نکته: برای استفاده از این ماژول باید ۷۹۹ هزار تومان هزینه کنید.

مقاله پیشنهادی: نحوه ارسال پیامک در محدوده (ارسال پیامک منطقه‌ای) + مزایای آن

۳. افزونهٔ ارسال پیامک ووکامرس فارسی

همان طور که می‌دانید، ووکامرس افزونه‌ای است که سایت وردپرسی را به یک فروشگاه تمام‌عیار تبدیل می‌کند. اگر دوست دارید بیشتر با آن آشنا شوید، توصیه می‌کنیم مقالۀ «ووکامرس چیست؛ ساخت سایت فروشگاهی در ۱۵ دقیقه!ْ» را بخوانید.

افزونۀ ارسال پیامک ووکامرس – که باید جدا از افزونهٔ اصلی نصب شود – با اغلب پنل‌های پیامک ایرانی سازگاری کامل دارد.

می‌توانید از این افزونه برای اطلاع‌رسانی روند خرید مشتریان استفاده کنید و اطلاعاتی مثل وضعیت خرید، تکمیل پرداخت، بارگیری محصول برای ارسال و… را در اختیار آن‌ها قرار دهید.

فراموش نکنید که برای استفاده از این افزونه‌، به یک پنل پیامکی نیاز خواهید داشت؛ درست مثل ۲ مورد قبلی!

افزونه پیامک ووکامرس

زمان خود را با ماژول پیامک مدیریت کنید!

چه چیزی با ارزش‌تر از وقت شماست؟ مسلماً هیچ‌چیز! ماژول ارسال پیامک کمک می‌کند صرفه‌جویی قابل‌توجهی در زمان خود داشته باشید و ارتباط با مشتریان خود را بدون خطا مدیریت کنید.

برای اینکه رابطهٔ خوبی با مشتریان برقرار کنید و همیشه کنار آن‌ها باشید، به ماژول پیامکی نیاز دارید. اگر مشکلی در این زمینه دارید، حتماً در بخش نظرات برای ما بنویسید. خوشحال می‌شویم نظر شما را هم بشنویم ?

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

هدفمند‌تر، ولی این دفعه ارزان‌تر!