فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

دلایل عدم نمایش تبلیغ در گوگل ادز Google Ads و راه حل آن

سایر مقالات | رضا سپه‌وندی | تاریخ بروزرسانی : ۲۰ آذر ۱۴۰۱

عدم نمایش تبلیغ در گوگل ادز

عدم نمایش تبلیغ در گوگل ادز یکی از آن دسته مشکلاتی است که هر تبلیغ‌دهنده‌ای ممکن است با آن مواجه شود. عدم نمایش تبلیغات به این معنا نیست که شما تبلیغتان را در صفحهٔ نتایج جستجو مشاهده نمی‌کنید؛ زیرا ممکن است تبلیغ شما برای عبور از سیستم مزایده در آن لحظه واجد شرایط نبوده است. منظور از عدم نمایش این است که شما کمپینتان را اجرا می‌کنید و پس از مدتی متوجه می‌شوید هیچ خبری از ایمپرشن نیست! 

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که دلایل بروز این مشکل چیست؟ در ادامه با یکتانت همراه شوید تا ۱۵ علت اصلی عدم نمایش تبلیغات را همراه با چگونگی رفع هر کدام از آن‌ها مرور کنیم.

 

۱۵ دلیل عدم نمایش تبلیغ در گوگل ادز

تبلیغات شما ممکن است به هر دلیلی نمایش داده نشوند؛ ولی این موضوع نباید شما را نگران کند. به عبارتی، هنگام اجرای کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز باید برای هر اتفاقی آماده باشید تا بتوانید مشکل پیش آمده را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کنید. به همین خاطر، ما نه‌تنها دلایل عدم نمایش تبلیغات در گوگل ادز را در این بخش با شما در میان می‌گذاریم، بلکه با ارائهٔ راه‌حل برای هر کدام از آن‌ها کمکتان می‌کنیم تا تبلیغتان را خیلی سریع به میدان نبرد برگردانید.

۱. توقف کمپین یا اد گروپ

آیا کمپین خود را اجرا کرده‌اید و پس از مدتی متوجه شده‌اید که داده‌های کمپینتان از جمله نرخ کلیک و ایمپرشن هیچ تغییری نکرده‌اند؟ در چنین شرایطی، باید وضعیت کمپین و اد گروپ (گروه تبلیغاتی) خود را قبل از هر کار دیگری بررسی کنید. آیا کمپین یا اد گروپ شما متوقف نشده است؟ به‌عنوان مثال، ممکن است شما تاریخ مشخصی برای شروع و پایان کمپینتان تعیین کرده باشید. 

گاهی اوقات، تبلیغ‌دهندگان کمپین‌های خود را به‌دلیل بازدهی پایین متوقف می‌کنند تا آن را اصلاح کنند؛ ولی پس از مدتی فراموش می‌کنند کمپین خود را دوباره فعال کنند. این امر باعث می‌شود تبلیغ‌ آن‌ها از زمین بازی حذف شود. 

برای حل این مشکل ابتدا باید روی «Change history» کلیک کنید تا بتوانید تمام تغییرات رخ داده در اکانتتان را بررسی کنید.  

 

بخش change history برای مشاهده تغییرات اکانت

 

شما همچنین می‌توانید به بخش کمپین‌ها مراجعه کنید و وضعیت هر کدام از کمپین‌هایتان را در آنجا بررسی کنید. مشکلی وجود ندارد و همه چیز امن و امان است؟ در این شرایط، باید سایر دلایل را بررسی کنید. 

 

دلایل متوقف شدن کمپین

۲. حجم جست‌وجوی پایین

حجم جست‌وجوی پایین کلمات کلیدی باعث می‌شود تبلیغ شما از گردونهٔ رقابت خارج شود. گوگل ادز این مشکل را با نشان‌دادن «Low search volume» در بخش وضعیت به شما اطلاع می‌دهد. 

ممکن است کلمه‌های کلیدی بلند و خاصی را هدف قرار دهید که افراد زیادی آن‌ها را جست‌وجو نکنند. کلمات کلیدی دم بلند (Long Tail Keywords) به شما اجازه می‌دهند تا شانس بیشتری برای تبدیل کاربر داشته باشید؛ ولی این کلمات نباید باعث شوند که تبلیغاتتان نمایش داده نشوند. اگر گوگل ادز متوجه شود شما کلماتی را که به‌ندرت جست‌وجو می‌شوند، هدف گرفته‌اید، آن‌ها را به‌طور موقت در حساب شما غیرفعال می‌کند. 

 

متوقف شدن کلمات با سرچ پایین توسط گوگل ادز

 

اگر با چنین وضعیتی روبرو شدید، سعی کنید از کلمات کلیدی کوتاه‌تر استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید مدل تطبیق کلمات کلیدی بلند خود با سرچ ترم (عبارت جست‌وجو) کاربر را تغییر دهید و از تطبیق گسترده (Broad Match) استفاده کنید. مقالهٔ «راهنمای انتخاب انواع کلمات کلیدی در گوگل ادز » را برای آشنایی بیشتر با چگونگی تطبیق کلمات کلیدی با سرچ ترم کاربر مطالعه کنید. 

۳. قیمت پیشنهادی پایین

ممکن است قیمت پیشنهادی شما برای هر کلمه کلیدی در مقایسه با پیشنهادهای سایر رقبا بسیار کم باشد. این موضوع باعث می‌شود تبلیغتان در صفحهٔ نتایج جست‌وجو نمایش داده نشود. لازم به ذکر است که گاهی اوقات، ممکن است در سرچ بعدی، این مشکل حل شود و تبلیغ شما بتواند در سیستم مزایده برنده شود؛ ولی اگر متوجه شدید تبلیغ شما چند روز اخیر نمایش داده نشده است، دستی روی قیمت پیشنهادی بکشید.

به بخش کلمات کلیدی در اکانت گوگل ادز خود بروید و از شبیه‌ساز این پلتفرم برای تخمین تاثیر افزایش قیمت پیشنهادی در نمایش تبلیغ استفاده کنید. ابتدا روی گزینه‌ای که در تصویر مشخص شده است، کلیک کنید. 

 

قیمت پیشنهادی

 

سپس قیمت پیشنهادی خود را بر اساس نتایج این شبیه ساز افزایش دهید تا ببینید آیا ایمپرشن تبلیغ تغییر می‌کند یا مشکلتان همچنان پابرجا مانده است. قیمت پیشنهادی مانند ترمز پایی است که با آن کمپین شما متوقف می‌شود. اگر با تغییر قیمت مشکلتان حل نشد، باید بودجهٔ روزانهٔ خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید ترمز دستی بالا نیست. 

 

بررسی بودجه روزانه

۴. تجاوز از سقف بودجهٔ روزانه

سقف پایین بودجهٔ روزانه یکی از دلایل عدم نمایش تبلیغ در گوگل ادز است که باید مراقب آن باشید. به بودجهٔ روزانهٔ خود به چشم ترمز دستی نگاه کنید که می‌تواند هر لحظه، باعث شود کمپینتان از دور خارج شود. در این شرایط، کمپین به‌دلیل محدود بودن بودجهٔ روزانه متوقف می‌شود و تبلیغ نمایش داده نمی‌شود. 

وضعیت «Limited by budget» به این معنا است که قیمت پیشنهادی شما برای هر کلمهٔ کلیدی با بودجهٔ روزانه‌ای که تعیین کردید، مطابقت ندارد. گوگل ادز سعی می‌کند در طول یک روز به شکلی از بودجهٔ شما استفاده کند که نه‌تنها در پایان ماه از سقف بودجه عبور نکند، بلکه بهترین بازدهی را در روز برای شما رقم بزند. 

برای حل این مشکل می‌توانید از چند مسیر مختلف اقدام کنید. یکی از راه‌ها این است که قیمت کمتری را برای هر کلمهٔ کلیدی پیشنهاد دهید؛ ولی ممکن است قیمت پیشنهادیتان آن‌چنان پایین باشد که تبلیغتان در صفحهٔ نتایج نمایش داده نشود؛ همچنین می‌توانید بودجهٔ روزانهٔ خود را افزایش دهید تا دیگر با این خطا روبرو نشوید.

اگر نمی‌توانید بودجهٔ روزانه را افزایش دهید، سعی کنید  این مشکل را با زمان‌بندی نمایش تبلیغات و محدود‌کردن نمایش برای برخی ساعت‌های روز برطرف کنید؛ ولی ممکن است زمان‌بندی اشتباه باعث شود تا تبلیغتان نمایش داده نشود که در بخش بعدی به این موضوع می‌پردازیم.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

۵. زمان‌بندی سخت‌گیرانه

گوگل ادز این قابلیت را فراهم کرده است که تبلیغ خود را بر اساس یک زمان‌بندی مشخص نمایش دهید. به‌عنوان مثال، شما ممکن است بخواهید تبلیغ خود را تنها صبح‌ها به مخاطب نشان دهید؛ ولی گاهی اوقات، زمان‌بندی سخت‌گیرانه و اشتباه باعث می‌شود تا تبلیغات شما نمایش داده نشوند.

زمان‌بندی تبلیغات به این معنا است که گوگل ادز تبلیغ را در روز یا ساعت مشخصی نشان می‌دهد؛ ولی ممکن است افراد زیادی در ساعت و روزی که مشخص کردید، عبارتی مطابق با کلمات کلیدی شما جست‌وجو نکنند. به همین خاطر، هیچ تغییر خاصی در ایمپرشن کمپین خود مشاهده نخواهید کرد.

برای حل این مشکل، زمان‌بندی نمایش تبلیغات را بررسی کنید و مطمئن شوید زمان یا روز اشتباهی را هدف نگرفته باشید. بهتر است کمپین را ابتدا، بدون محدودیت زمانی اجرا کنید تا اطلاعات کافی دربارهٔ مخاطبان خود کسب کنید. به عبارتی، شما نباید از روی دانسته‌ها و فرضیه‌های خودتان عمل کنید؛ بنابراین اطلاعات کمپین را بررسی کنید تا ببینید مخاطبان هدفتان در چه روز و ساعتی بیشتر جست‌وجو می‌کنند.

 

جدول زمانی انتشار تبلیغ گوگل ادز

 

اگر زمان‌بندی نمایش تبلیغات را دست‌کاری نکرده‌اید و در حالت پیش‌فرض است، سایر دلایل عدم نمایش تبلیغ در گوگل ادز را بررسی کنید تا مشکلتان را پیدا کنید.

مقاله پیشنهادی : راه های افزودن شماره تلفن ایران در گوگل ادز

۶. عدم تایید تبلیغ

به‌طور معمول، فرآیند بررسی تبلیغ و تایید آن یک روز کاری طول می‌کشد. اگر متوجه شدید تبلیغ شما نمایش داده نمی‌شود، دو احتمال وجود دارد:

  • تبلیغ همچنان در حال بررسی است. در این شرایط، شما باید صبر کنید تا نتیجهٔ ارزیابی‌های گوگل مشخص شود.
  • تبلیغ شما رد شده است. اگر پیام «disapproved» را در وضعیت تبلیغ خود مشاهده کردید، باید بدانید که تبلیغ شما از نظر گوگل واجد شرایطِ کافی نیست و تایید نشده است.

گوگل ممکن است تبلیغ را به دلایل مختلف مانند عدم رعایت قوانین گوگل یا بهینه‌نبودن رد کند. فراموش نکنید که شما نمی‌توانید در تبلیغ، قوانین محلی یک موقعیت مکانی را نادیده بگیرید.

گوگل دلیل رد تبلیغ را با شما در میان می‌گذارد؛ بنابراین به‌راحتی می‌توانید این مشکل را حل کنید و تبلیغ را به صفحهٔ نتایج برگردانید. برای مثال، اگر تبلیغ شما از نظر گوگل ضعیف است، می‌توانید هدلاین‌‌های بهتری بنویسید و از کلمه‌های کلیدی بیشتری در آن‌ها استفاده کنید.

لازم به ذکر است که تبلیغات برای دامنه‌های ایرانی امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین اگر از وب‌سایتی با پسوند ir در صفحهٔ فرود استفاده کنید، تبلیغ به‌دلیل مغایرت با قوانین ایالات متحده آمریکا نمایش داده نمی‌شود. می‌توانید برای حل این مشکل یک دامنه مشابه با پسوند com بخرید و آن را روی آدرس خود پارک کنید.

 

 

عدم نمایش تبلیغ دامنه های ایرانی

۷. هدف‌گیری محدود

بخش‌بندی مخاطبان روشی بسیار خوب برای دستیابی به گروهی خاص از مشتریان و مشتریان راغب (لید) است؛ ولی تعداد مخاطبان شما باید به یک حدنصاب برسد تا بتوانید از این قابلیت گوگل ادز بهره ببرید. به‌ عبارت دیگر، اگر هدف‌گیری شما به‌گونه‌ای باشد که کاربران کمتری در آن بازه بگنجد، باید برای عدم نمایش تبلیغات خود آماده شوید؛ زیرا کسی باقی نمانده است تا کلمه کلیدی شما را در گوگل جست‌وجو کند. 

برای حل این مشکل، تنظیمات بخش‌بندی مخاطبان را بررسی کنید تا مطمئن شوید دایرهٔ بسیار کوچکی دور مخاطبانتان نکشیده‌اید.

توجه: خودتان را معیار قرار ندهید؛ چون ممکن است مشخصات فرضی شما با ویژگی‌های مخاطبان هدف هم‌خوانی نداشته باشد؛ بنابراین با بررسی تعداد ایمپرشن تبلیغ از نمایش یا عدم نمایش آن آگاه شوید.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۸. امتیاز کیفیت پایین

تبلیغتان قبل از نمایش در صفحهٔ نتایج جست‌وجو از یک سیستم مزایده عبور می‌کند. امتیاز کیفیت یکی از عوامل تعیین‌کننده و مهم برای کسب رتبهٔ مطلوب در سیستم مزایده به حساب می‌آید. ممکن است شما با «Rarely shown due to low quality score» در کنار کلمات کلیدی خود روبرو شوید. این وضعیت بدان معنا است که تبلیغتان واجد شرایط نمایش نیست. 

امتیاز کیفیت پایین حاکی از آن است که یکی از سه اشکال زیر پیش آمده است: 

  • نرخ کلیک مورد انتظار تبلیغ پایین است؛ 
  • تبلیغ شما به نیت کاربر از جست‌وجو مرتبط نیست و کیفیت پایینی دارد؛ 
  • صفحهٔ فرود شما و تبلیغتان هم‌خوانی ندارند. 

 

نمره کیفیت تبلیغ

 

برای رفع این مشکل باید کلمات کلیدی و میزان ارتباط آن‌ها با تبلیغتان و صفحهٔ فرودتان را بررسی کنید. این بررسی به شما کمک می‌کند ببینید چه کاری می‌توانید برای بهینه‌سازی تبلیغتان انجام دهید تا تبلیغتان بیشتر دیده شود.

 

۹. نرخ کلیک پایین

گوگل تلاش می‌کند بهترین تجربه را برای کاربران خود رقم بزند؛ تبلیغات گوگل ادز هم از این قاعده مستثنی نیستند. نرخ کلیک پایین به این معنا است که تبلیغ به درد کاربران نخورده است. اگر این نرخ بیش از اندازه کاهش پیدا کند، به احتمال زیاد گوگل نمایش تبلیغ شما  را متوقف می‌کند. 

برای حل این مشکل، باید بتوانید تبلیغ خود  را به آنچه که کاربر می‌خواهد، نزدیک‌ کنید. به‌عنوان مثال، می‌توانید از افزونه‌های گوگل ادز استفاده کنید تا فضای بیشتری را در صفحهٔ نتایج جست‌وجو اشغال کنید. طبق گفته‌های گوگل، استفاده از افزونه‌ها ۱۵ درصد افزایش نرخ کلیک را به دنبال دارد. اگر نمی‌دانید افزونه تبلیغات در گوگل چیست، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید. از طرفی، می‌توانید با تغییر هدلاین‌ها، نرخ کلیک را افزایش دهید. برای مثال، می‌توانید از کال‌تواکشن استفاده کنید یا یکی از مزیت‌های خود مانند ارسال رایگان را برجسته کنید.

 

۱۰. مسدود‌شدن IP

برخی صاحبان کسب‌وکارها ممکن است برای تحقیق دربارهٔ وضعیت بازار و تبلیغ خود دست به جست‌وجوی کلمه‌های کلیدی بزنند. انجام چنین کاری می‌تواند باعث فعال‌شدن تبلیغ خودشان و گرفتن ایمپرشن ناخواسته شود؛ بنابراین اغلب کسب‌وکارها آی‌پی مربوط به خود را مسدود می‌کنند تا از چنین اتفاقی جلوگیری کنند. به عبارتی، شما ممکن است خودتان را با مسدود‌کردن آی‌پی از دیدن تبلیغتان محروم کرده باشید. 

رفع این مشکل بسیار ساده است! به بخش تنظیمات گوگل ادز مراجعه کنید و سپس روی «Additional settings» کلیک کنید تا ببینید آیا آدرس آی‌پی شما در لیست آی‌پی‌های مسدودشده (IP exclusions) ذکر شده است یا خیر.  

 

لیست آی‌پی های مسدود شده

 

جست‌وجوی کلمات کلیدی مرتبط با کمپین تبلیغاتی یکی از عادت‌های نه‌چندان خوب بعضی صاحبان کسب‌وکارها است. به عبارتی، آن‌ها کلمه‌های کلیدی مختلفی را جست‌وجو می‌کنند تا مطمئن شوند تبلیغشان نمایش داده شود. بد نیست بدانید که اگر روی تبلیغ کلیک نکنید، گوگل چنین برداشت می‌کند که شما علاقه‌ای به تبلیغات ندارید و آن را دیگر به شما نمایش نمی‌دهد. 

با این تفاصیل، هنگامی که می‌خواهید وضعیت نمایش تبلیغات خود را بررسی کنید، توصیه می‌کنیم آمار و ارقام کمپین را به‌جای نتایج جست‌وجو بررسی کنید.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

۱۱. گروه تبلیغاتی بی‌ربط

در مقاله‌ٔ «متداول‌ترین اصطلاحات گوگل ادز به زبان ساده» به این موضوع اشاره کرده‌ایم که شما باید به اد گروپ به چشم یک ظرف غذا نگاه کنید. آیا شما ظرفی پر از گوشت را جلوی یک فرد گیاه‌خوار می‌گذارید؟ بی‌شک، خیر! به تصویر زیر برای درک بهتر این موضوع نگاه کنید. همان طور که مشاهده می‌کنید، گروهی از کلمات کلیدی همراه با تبلیغی مشخص در یک اد گروپ قرار گرفته‌‌اند.  

 

اد گروپ نامرتبط

 

هنگامی که سرچ ترم کاربر با یکی از کلمات کلیدی اد گروپ مطابقت داشته باشد، گوگل تبلیغی را برای نمایش انتخاب می‌کند که به آن کلمه گره خورده است. حال فرض کنید که ما از کلمه‌هایی مرتبط با آموزش زبان هلندی در اد گروپ ترکی استفاده کنیم. چه اتفاقی می‌افتد؟ غذایی را جلوی مخاطب می‌گذاریم که به آن علاقه یا نیاز ندارد. 

رتبهٔ تبلیغ در سیستم مزایده بر اساس میزان ارتباط آن با درخواست کاربر مشخص می‌شود. به عبارتی، هر چه ارتباط بیشتری میان تبلیغ و نیت کاربر از جست‌وجو وجود داشته باشد، تبلیغتان شانس بیشتری برای نمایش در جایگاه‌های بهتر خواهد داشت. به همین دلیل، اگر تبلیغ شما نمایش داده نمی‌شود، ممکن است به این دلیل باشد که ارتباطی میان کلمات کلیدی و تبلیغتان وجود ندارد. 

برای جلوگیری از بروز این مشکل، سعی کنید از کلمات کلیدی مرتبط با هم در اد گروپ استفاده کنید. زمانی که کلمات کلیدی حول یک موضوع باشند، مهم نیست که کاربر کدام کلمه را جست‌وجو کند؛ زیرا تبلیغ شما به خواستهٔ او نزدیک خواهد بود.

 

۱۲. عدم ارتباط صفحه فرود با تبلیغ

گوگل تبلیغات شما را بر اساس میزان ارتباط آن‌ها با کلمه‌های کلیدی مورد نظر کاربر و همچنین ارتباط آن با صفحهٔ فرود ارزیابی می‌کند. اگر صفحهٔ فرود شما با نیاز مخاطب هدف هم‌خوانی نداشته باشد و به او کمکی نکند، رتبه تبلیغتان آسیب خواهید دید. 

به‌عنوان مثال، یکی از اشتباه‌های متداول و بزرگ تبلیغ‌دهندگان این است که صفحهٔ اصلی را به‌عنوان صفحهٔ فرود تبلیغ در نظر می‌گیرند. این موضوع باعث می‌شود تبلیغ آن‌ها پس از مدتی از میدان نبرد خارج شود و دیگر سهمی از نمایش روز نداشته باشند. 

برای جلوگیری از بروز این مشکل، بهتر است بررسی کنید که هدف کاربر از جست‌وجوی یک عبارت چیست. به عبارتی، چه سوالی ممکن است داشته باشد، به‌دنبال چه محصول یا خدمتی است و چه مشکلی دارد. شما باید به این سوال‌ها در صفحهٔ فرود خود پاسخ دهید تا با رقم‌زدن تجربه‌ای مطلوب بتوانید رضایت گوگل و کاربر را جلب کنید.

 

۱۳. اعتبار اکانت

بدیهی است که تبلیغات شما زمانی نمایش داده می‌شوند که هزینهٔ آن‌ها را بپردازید. ممکن است شما از قابلیت پرداخت خودکار برای شارژ اکانت خود استفاده کنید؛ بنابراین باید مطمئن شوید اطلاعات حسابتان صحیح وارد شده‌اند. برای مثال، ممکن است کارت اعتباری شما منقضی شده باشد؛ بنابراین اکانتتان شارژ نخواهد شد و به‌تبع آن دیگر خبری از نمایش تبلیغ نیست.

 

کامل کردن اطلاعات پرداخت

 

از طرفی، شاید شما اطلاعات پرداخت را ناقص وارد کرده باشید. گوگل در این شرایط با نشان‌دادن پیغام «To start running your ads, enter your billing information» به شما اطلاع می‌دهد که چرا تبلیغتان نمایش داده نمی‌شود. روی دکمهٔ «Fix it» کلیک کنید و اطلاعات پرداخت خود  را کامل کنید. 

شارژ اکانت گوگل ادز یکی از نگرانی‌های همیشگی کسب‌وکارهای ایرانی است؛ زیرا استفادهٔ مستقیم از این پلتفرم برای ما میسر نیست. با این حال، نگران نباشید؛ زیرا شما می‌توانید با کمک یکتانت در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و اکانت خود را در سریع‌ترین زمان ممکن شارژ کنید. برای برقراری تماس با کارشناسان ما، به صفحهٔ «تبلیغات در گوگل» مراجعه کنید.

 

۱۴. کلمات کلیدی منفی (Negative Keywords)

بی‌شک، شما نمی‌خواهید تبلیغتان برای هر سرچ ترمی (عبارت جست‌وجو) نمایش داده شود. گوگل این امکان را برای تبلیغ‌دهندگان در نظر گرفته است که برخی کلمه‌های کلیدی را در یک لیست به نام «Negative Keywords» قرار دهند تا از نمایش و کلیک به‌دردنخور جلوگیری کنند. 

با این حال، انتخاب اشتباه کلمات کلیدی منفی یکی دیگر از دلایل عدم نمایش تبلیغ در گوگل به حساب می‌آید. شما باید مراقب باشید چه کلمه‌ای را راهی این لیست می‌کنید؛ چراکه ممکن است باعث شود برخی کلمه‌های کلیدی اصلی شما از میدان رقابت خارج شوند و تبلیغ نمایش داده نشود.

ابتدا سرچ ترم کاربر با کلمات کلیدی منفی شما مطابقت داده می‌شود و سپس اگر از این لیست عبور کند، تبلیغ نمایش داده می‌شود.

 

 

کلمات کلیدی منفی

 

لیست کلمات کلیدی منفی خود را بررسی کنید و مطمئن شوید تداخلی با کلمات کلیدی اد گروپ ندارند. این مشکل بیشتر زمانی رخ می‌دهد که شما از تطبیق گسترده (Broad Match) برای کلمات کلیدی منفی استفاده می‌کنید. فراموش نکنید در چنین شرایطی، اگر کلمه‌های کلیدی منفی به هر ترتیبی در سرچ ترم کاربر باشند، گوگل از نمایش تبلیغتان جلوگیری می‌کند.

 

۱۵. عدم تایید کلمات کلیدی

گوگل نه‌تنها تبلیغتان را ارزیابی می‌کند، بلکه تمام کلمات کلیدی شما را بررسی می‌کند تا مطمئن شود کلمه‌ای غیرمجاز مانند کلمه‌های مرتبط با سلاح‌های گرم، مواد مخدر، سیگار، هرزه‌نگاری و آتش‌بازی را هدف نگرفته باشید. شما می‌توانید وضعیت کلمات کلیدی خود را در ستون «Status» در بخش «Keywords» مشاهده کنید. 

 

عدم تایید کلمات کلیدی

 

عدم تایید کلمات به این معنا است که آن‌ها با قوانین تبلیغات در گوگل هم‌خوانی ندارند. گوگل علت رد کلمات کلیدی را با شما در میان می‌گذارد؛ بنابراین متوجه خواهید شد که چرا نمی‌توانید از این کلمات استفاده کنید. شما می‌توانید برای برگرداندن تبلیغتان به صفحهٔ نتایج این کلمه‌ها را پاک کنید یا آن‌ها را تغییر دهید.

مقاله پیشنهادی : دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

 

مطمئن شوید تبلیغ شما نمایش داده می‌شود

مواجه با این موضوع که تبلیغاتتان در گوگل ادز نمایش داده نمی‌شوند، می‌تواند ناامیدکننده و دلهره‌آور باشد؛ ولی در چنین شرایطی استرس تنها باعث می‌شود  زمام امور از دستتان خارج شود. به همین خاطر، بهتر است ابتدا ببینید دلایل عدم نمایش تبلیغات گوگل ادز چیست و سپس برای رفع مشکل اقدام کنید. 

شاید تبلیغات در گوگل ادز ساده و راحت به نظر برسد؛ اما برای دستیابی به اهدافتان باید با این پلتفرم آشنا باشید و زمان کافی به اجرا و مدیریت کمپین‌های خود اختصاص دهید. اگر به هر دلیلی این امکان برای شما وجود ندارد، می‌توانید صفر تا صد کمپین‌های تبلیغاتی خود را به مجموعهٔ فرست ادز، یکی از زیرمجموعه‌های یکتانت که در زمینهٔ تبلیغات در گوگل فعالیت می‌کند، بسپارید.

 

 منابع: 

ppchero | SPIDER AF | Instapage | WordStream | Google Help Center 

3.4/5 - (5 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نسیم طهرانی
نسیم طهرانی
1 سال قبل

ممنون از مقاله جامع و کامل شما.

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  نسیم طهرانی
1 سال قبل

ممنون از شما که خوندین و فیدبک دادین بهمون 🙂

علی
علی
پاسخ به  روژان خانی‌پور
8 ماه قبل

با درود و احترام.
سپاس از مقاله خوبتون. توضیحات خوبی بود.
موفق باشید.

با تبلیغات در گوگل زودتر به مشتری برسید!