فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

تبلیغات کلیدواژه‌ای چیست؟

مقالات تبلیغات هدفمند | تحریریه یکتانت | تاریخ بروزرسانی : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

تبلیغات مبتنی بر کلیدواژه چطور کار می‌کند؟ تبلیغات کلیدواژه ای یکتانت

آیا تا به حال پیش آمده است که آرزو کنید تبلیغات شما دقیقا به دست افرادی برسد که به دنبال محصولات یا خدماتی دقیقا در حوزه‌ی فعالیت شما هستند؟ کسب‌و‌کارها سالانه هزینه‌ی گزافی را صرف بهینه‌سازی کانال‌های تبلیغاتی خود می‌کنند تا بتوانند مشتریان بالقوه‌ی خود را با دقت بالا شناسایی کنند و تبلیغات خود را به دست آن‌ها برسانند. با این حال علی رغم صرف زمان و هزینه‌ی فراوان، تلاش بسیاری از کسب‌و‌کارها به دلیل عدم دسترسی به ابزار موثر برای هدفگیری دقیق مخاطبین ناکام می‌ماند.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

خبر خوش اینکه یکتانت یک ابزار بسیار کارآمد برای این گروه از کسب‌و‌کارها ایجاد کرده است تا قادر باشند تبلیغات خود را دقیقا به دست کسانی برسانند که در زمینه‌ی کاری آن کسب‌و‌کار در حال مطالعه روی وب هستند.

تبلیغات مبتنی بر کلیدواژه نوعی از تبلیغات هدفمند دیجیتال است که آیتم‌های تبلیغاتی را تنها در صفحاتی نمایش می‌دهد که کلیدواژه‌ی مد‌نظر تبلیغ‌کننده در آن‌ها آمده است. در این نوع از کمپین‌ها، تبلیغات هر تبلیغ‌کننده تنها در صفحاتی نمایش داده می‌شود که کلمات کلیدی انتخابی او در عنوان مقاله یا متا دیسکریپشن صفحه وجود داشته باشد.

بدین ترتیب بازدیدکنندگان آن صفحات نیز با توجه به این‌که در لحظه‌ی مطالعه مطلب مد‌نظر خود تبلیغی را مشاهده می‌کنند که دقیقا در راستای همان مطلب است، از پتانسیل بالاتری برای تبدیل شدن به مشتری برخوردار خواهند بود.

چه کسانی می‌توانند از تبلیغات مبتنی بر کلیدواژه استفاده کنند؟

استفاده از کلیدواژه‌ها برای هدف قرار دادن کاربران دارای پتانسیل بالا برای تعامل یک راهکار تبلیغاتی بسیار عالی برای انواع بیزنس‌ها است. بسیاری از کسب‌و‌کارها برای استفاده از قدرت بالای این نوع تبلیغات با صرف هزینه‌های گزاف ارزی دست به دامن موتورهای جستجوی خارجی می‌شوند. یکتانت با بهره‌گیری از وسعت حوزه‌ی تاثیر نمایش‌دهندگان همکار خود در وب فارسی، امکان هدفگیری مشتریان بالقوه‌ی کسانی را که در موتورهای جستجو به دنبال آیتم خاصی هستند، فراهم کرده است.

در کمپین‌های مبتنی بر کلیدواژه به افرادی که با جستجوی کلیدواژه‌های مختلف توسط موتورهای جستجو به صفحات نمایش‌دهندگان همکار یکتانت هدایت شده‌اند، تبلیغات مرتبط با کلمات کلیدی مدنظرشان نمایش داده می‌شود.

در مثال ببینیم

تصور کنید فردی در وب کلمه سرمایه‌گذاری را جستجو می‌کند و روی مقاله‌ای درباره‌ی «پیش‌بینی بازدهی بازارهای مختلف سرمایه‌گذاری» در سایت دنیای اقتصاد کلیک می‌کند؛ در صفحه‌ی آن مقاله تبلیغات یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری را که روی کلیدواژه‌ی «سرمایه‌گذاری» تبلیغ کرده است، می‌بیند.

علاوه بر کسب‌‌و‌کارهای عمومی، استفاده از تبلیغات کلیدواژه‌‌ای برای کسب‌‌و‌کارهای B2B یا ارائه‌دهندگان کالاهای تخصصی یک راه حل بسیار موثر و به صرفه می باشد. زیرا این کسب‌وکارها مخاطبین منحصربه‌فردی دارند و سایر راهکارهای تبلیغاتی برایشان اثربخشی چندانی ندارد. 

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

به عنوان نمونه موسسه‌ای که قصد تبلیغ دوره‌های آموزش برنامه‌نویسی خود به زبان جاوا را دارد، می‌تواند به کمک کمپین‌های مبتنی بر کلیدواژه تبلیغات خود را در معرض دید افرادی قرار دهد که از صفحات دارای عناوینی از قبیل «برنامه‌نویس»، «کدزنی»، «آموزش برنامه نویسی»، «جاوا»، و … بازدید می‌کنند. بدین ترتیب شانس تبلیغ‌کننده برای جذب مشتریان علاقمند بسیار بالا خواهد بود.

نمونه ای از تبلیغات مبتنی بر کلیدواژه یکتانت

یکی دیگر از موارد استفاده کمپین‌های تبلیغاتی مبتنی بر کلیدواژه خلق یک حضور همه جانبه از برند در صفحاتی است که درباره‌ی حوزه‌ی فعالیت برندشان در آن‌ها صحبت شده است. مثلا یک شرکت تولید‌کننده‌ی کفپوش منازل با بهره‌گیری از تبلیغات کلیدواژه‌ای یکتانت قادر خواهد بود تبلیغات خود را در عمده‌ی صفحاتی که درباره‌ی «کفپوش»، «انبوه‌سازی»، یا «دکوراسیون داخلی» هستند، به نمایش درآورد. شرکت از این طریق قادر خواهد بود هر جا که مشتریانش در حال مطالعه راجع‌ به موارد مدنظرش روی وب هستند، در تصمیم‌سازی برای آنان تاثیرگذار باشد.

بیشتر بدانید : روش های تبلیغات یکتانت

مزایای تبلیغات مبتنی بر کلیدواژه

  1. هدفگیری بسیار دقیق مشتریان بالقوه:

نمایش تبلیغات تنها در صفحات حاوی کلیدواژه‌های انتخابی شما باعث می‌شود بتوانید مشتریان بالقوه خود را بسیار دقیق هدف‌گیری کنید.

  • یک مکمل عالی برای تبلیغات موتورهای جستجو:

افرادی را هدف بگیرید که به دنبال اطلاعات و محصولات در حوزه‌ی کاری شما هستند و از طریق موتورهای جستجو صفحات حاوی کلیدواژه‎‌های مربوط به کسب‌و‌کار شما را در وب‌سایت‌های نمایش‌دهندگان همکار یکتانت پیدا می‌کنند.

  • بهینه‌سازی بودجه کمپین‌های تبلیغاتی:

روی مشتریانی تمرکز کنید که دارای پتانسیل بسیار بالا از طریق نمایش آگهی به مخاطبینی که در حال حاضر در حال مطالعه مطلبی در حوزه‌ی کلمات کلیدی مورد نظر شما هستند.

  • حضور اثرگذار و برنامه‌ریزی‌شده روی اینترنت:

هر کجا که درباره‌ی کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار شما مطلبی در وب منتشر می‌شود، حضور پررنگ داشته باشید.

  • کمک به یافتن سایر کلیدواژه های مرتبط با پیشنهاد هوشمند کلمات کلیدی:

یکتانت با پیشنهادات هوشمند لغات کمک می‌کند سایر کلمات مرتبط با کلیدواژه‌های مد‌نظرتان را به سادگی بیابید.

  • افزایش کارآیی تبلیغات با نمایش تبلیغات در زمان مناسب:

زمانی که به کاربر تبلیغی دقیقا در راستای عنوان صفحه‌ای که در حال مشاهده آن است نمایش داده شود، شانس بالایی برای تبدیل شدن وی به مشتری وجود خواهد داشت.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

با تبلیغات کلیدواژه‌ای یکتانت همه برنده‌اند

هدف تیم یکتانت از ارائه‌ی سرویس هوشمند تبلیغات مبتنی بر کلیدواژه فراهم کردن یک کانال ارتباطی بسیار موثر برای کسب‌‌وکارها است تا قادر باشند در لحظه‌ای که مشتری به دنبال محصولات/خدمات آن‌هاست به وی دسترسی داشته باشند.

همچنین با نمایش تبلیغاتی که دقیقا با موضوع مقاله مرتبط است، قصد داریم تجربه‌ای بهتر را برای بازدیدکنندگان وبسایت‌های همکار خود خلق کنیم. بدین ترتیب کاربران قادر خواهند بود پس از کسب اطلاع از محصول/خدمت مدنظر خود روی همان صفحه، مستقیما به عرضه‌کننده‌ی آن دسترسی داشته باشند و نیازی به جستجو برای ارائه‌دهندگان آن محصول/خدمت نخواهند داشت.

از طرف دیگر آیتم‌های تبلیغاتی متناسب با موضوع هر مقاله می‌تواند در نقش مکمل محتوای صفحه وب‌سایت نمایش‌دهندگان عمل کند.

به‌عنوان آخرین مسئله هم جا دارد به موضوع هدف‌گیری چندگانه (مالتی تارگتینگ) اشاره کنیم که یکتانت این امکان را هم برای شما فراهم کرده است؛ یعنی شما می‌توانید هم با انتخاب کلیدواژه و هم انتخاب موضوع صفحه، به‌طور هم‌زمان در صفحه‌هایی با موضوع و کلیدواژهٔ انتخابی حضور داشته باشید.

امکان مالتی تارگتینگ به شما اجازه می‌دهد به‌جای ساخت چند کمپین مختلف برای هدف‌گیری مخاطب موردنظرتان، یک کمپین با ۳ مدل هدفمندی داشته باشید. به این ترتیب، ظرفیت نمایش بیشتری را در یک کمپین تجربه می‌کنید و شانس بیشتری برای هدف‌گرفتن مخاطب دارید.


3/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اف ال سرا
اف ال سرا
3 سال قبل

ممنون از شما . بسیار مقاله جامع و کاربردی بود

محمود حسینی
محمود حسینی
پاسخ به  اف ال سرا
3 سال قبل

سلام دوست عزیز
خوشحالیم که براتون مفید بوده :)َ

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!