فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

بهترین نمونه‌های کمپین‌ دیجیتال مارکتینگ اجرا شده در دنیا

مقالات تبلیغات هدفمند | محمود حسینی | تاریخ بروزرسانی : ۶ فروردین ۱۴۰۲

بهترین کمپین دیجیتال مارکتینگ که تا به حال دیده‌اید

بازاریابان همیشه به دنبال الهام گرفتن از خلاقه‌ترین کمپین‌‌های بازاریابی هستند. حتی اگر در صنایع بسیار سخت کار می‌کنید یا برای اجرای کمپین بودجه خاصی ندارید بازهم خلاقیت حرف اول را میزند و احتمالا می‌توانید توسط خلاقیت به دیگر مشکلات غلبه کنید. نکته قابل توجه این است که کمپین دیجیتال مارکتینگ شما باید مانند این باشد که یک اسلحه بزرگ را بیرون بکشید تا رقبای شما جرئت رقابت با شمارا نداشته باشند؛ یعنی آن‌قدر موفق و درخشان باشید که کسی تابه‌حال ندیده باشد.

هر مجموعه‌ای ممکن است مشکلاتی ازجمله بودجه کم، شرکای تجاری ضعیف، مشکلات درون سازمانی و… داشته باشد اما هیچ‌کدام از این‌ها نباید باعث شود که شما خلاقیت را فراموش کنید، چراکه این عامل می‌تواند تا حد زیادی موفقیت کمپین شما را تضمین کند.

ذهنتان را آزاد بگذارید و روبه‌جلو حرکت کنید، اجازه بدهید تا تخیلتان پرواز کند. این‌یک روش بسیار خوب برای جاری شدن خلاقیت است. با انجام این کار شاید بودجه بازاریابی‌تان افزایش پیدا نکند و مشکلات سازمانی نیز حل نشود اما قطعا ایده‌های خاص و دست اولی را برای کمپینتان پیدا خواهید کرد.

برای برگزاری یک کمپین خوب به موارد زیر نیاز دارید:

  • جزیات بودجه بازاریابی. (بودجه بازاریابی شما برای چه اهدافی است و دقیقا به چه مقدار)
  • یک لیست کمپین‌های بازاریابی برای شروع کار.
  • تقویم استراتژی های بازاریابی برندتان.

ما در این مقاله با فرض اینکه شما از جئیات مورد اول و سوم خبر دارید پیش می رویم، البته اگر بودجه بازاریابی خاصی هم ندارید نیازی نیست نگران باشید. کمپین‌های زیادی را برایتان مثال خواهیم زد که پول زیادی خرج نکرده‌اند.

در ادامه مقاله به چند نوع از کمپین دیجیتال مارکتینگ آشنا می شوید که برای هر کدام بهترین مثال‌ها نوشته دشه است. همچنین ما هر مثال را بررسی کردیم و نکات مهم آن را به صورت جداگانه ذکر کردیم.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

خلاقانه‌ترین کمپین‌های بازاریابی تعاملی

بازاریابان توسط داده‌ها، فناوری‌ها و سیستم‌های جدید می‌توانند راحت‌تر به مشتریان دسترسی پیدا کنند. این فعالیت‌ها اغلب در حوزه بازاریابی تعاملی قرار می‌گیرند و به افراد این اجازه را می‌دهند مستقیما با برند در ارتباط باشند.

نمونه‌هایی از کمپین‌های بازاریابی تعاملی:

  • مسابقات
  • آزمون‌ها و نظرسنجی‌ها
  • رویداد
  • و…

اجازه دهید چند نمونه از کمپین‌های خلاقانه در این حوزه را بررسی کنیم:

کمپین SNCF

در این کمپین که از طریق سیستم راه‌آهن ملی فرانسه اجرایی شد مردم را به سفر در کشورهای دیگر تشویق می‌کرد. این شرکت مجموعه‌ای از درب‌ها راه‌اندازی کرده است که نمایی از کشورهای دیگر را نشان می‌داد. همه درب ها به یک نمایشگر متصل بودند.

برای همه افراد جالب بود که این درب ها در وسط خیابان چه میکنند برای همین خیلی از مردم درب ها را باز میکردند و با یک نمای زیبا و طلاعاتی از یک شهر موجه می شدند. این کمپین باعث می‌شد تا مردم از یک شهر جدید در یک شرایط جذاب دیدن کنند و به مسافرت به آن شهر فکر کنند.

نکات مهم این کمپین:

  • با برقراری ارتباطات خوب ویدیویی و تعامل قوی، از ویدیو فراتر بروید به نحوی که مخاطبان حس کند در کنار او ایستاده‌اید.
  • اطلاعات افراد را ثبت کنید تا در فرصت‌های دیگر از آن‌ها استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که کمپین‌های بازاریابی‌تان در مورد اهداف مجموعه باشد.

کمپین Heneken

این کمپین در سال 2016 برگزار شد و هدف آن معرفی فرهنگ شرکت ‌به‌ کارمندان احتمالی بود؛ درواقع کسانی که می‌خواستند در این شرکت کار کنند در این کمپین شرکت می‌کردند و با جزئیات سازمان و فرهنگ کاری آن آشنا می‌شدند.

افراد توسط یک پرسشنامه در یک مصاحبه تعاملی شرکت می‌کردند و در انتها علاوه بر اینکه با شرکت آشنا می‌شدند نقاط قوت هر فرد مشخص می‌شد.

نکات مهم این کمپین:

  • کمپین‌های بازاریابی می‌تواند برای مجموعه نیز برندینگ کند و فقط برای محصول یا خدمات نیست.
  • مردم نتایج شخصی یا اختصاصی را دوست دارند.
  • اکر قرار است شخصی با مخاطبان در ارتباط باشد از کارمندان شرکت استفاده کنید.

کمپین دیجیتال مارکتینگ Expedia

در این کمپین شما می‌توانید در یک تور مجازی در ایالت‌های بریتانیا شرکت کنید و در 5 ایالت به‌صورت مجازی مهمان شوید. شما می‌توانید برای سفرتان برنامه سفارشی داشته باشید؛ یعنی شما می‌توانید مشخص کنید که دوست دارید کدام ایالت را بهتر بشناسید. همچنین در این کمپین مکان‌های اسکان یا هر چیز دیگری که باید بدانید ذکر شده بود.

نکات مهم این کمپین:

  • در پایان ویدیو یک پیشنهاد منحصربه‌فرد به مردم ارائه دهید.
  • برای نمایش بهتر کسب‌وکارتان از روش‌های خلاقانه استفاده کنید.
  • برای اطمینان از ایجاد یک تجربه کاربری خوب از میکرو سایت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: call to action چیست ؟

کمپین Waze

مجموعه Waze این کمپین را با کمک نیویورک‌تایمز اجرا کرد. همان‌طور که می‌دانید Waze یک مسیریاب است که در مورد ترافیک، مسیرها و مکان‌های مختلف اطلاعاتی به شما ارائه می‌دهد. این شرکت در کمپین خود مسابقه‌هایی برای آزمایش هوشمندی رانندگان و مسیر خوانان برگزار کرد.

نکات مهم این کمپین:

  • بازاریابی تعاملی لازم نیست بیش‌ازحد پیچیده باشد.
  • از داده‌های مختلف می‌توان برای ایجاد آزمون یا مسابقه برای اهداف بازاریابی استفاده کرد.
  • برای اجرای بهتر کمپین از یک مجموعه دیگر کمک بگیرید.
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

مثال‌های جذاب بازاریابی تجربی

بازاریابی تجربی بر روی ایجاد یک تجربه خوب بین برندها و مشتریان تمرکز دارد. بازاریابی تجربی عموما با بازاریابی تعاملی متفاوت است؛ چراکه بازاریابی تجربی معمولا در زندگی واقعی انجام می‌شود و نه در دنیای دیجیتال و از طریق ویدیو.

بازاریابی تجربی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مناسبت‌ها
  • جشنواره‌ها
  • همایش‌ها
  • و…

در ادامه چند نمونه از بهترین کمپین‌های بازاریابی تجربی را بررسی خواهیم کرد:

کمپین قرعه‌کشی سوئدی

اکثر افراد در قرعه‌کشی برنده نخواهند شد چرا که هرچه افراد بیشتری شرکت کنند شانس دیگر افراد کمتر خواهد شد، بااین‌حال همه با تصور اینکه برنده خواهند شد در قرعه‌کشی شرکت می‌کنند.

همه مردم در یک سالن بزرگ جمع شده بودند، هیچ‌کس نمی‌دانست که اگر در قرعه‌کشی برنده شود چه اتفاقی خواهد افتاد تا بالاخره یک نفر روند را توضیح داد. هرکسی که در قرعه‌کشی برنده شود توسط فناوری VR توسط یک چتر نجات در یک جزیره متروکه فرود می‌آید. با این کار شرکت سوئدی یک حس رقابت بین همه افراد ایجاد کرد.

نکات مهم این کمپین:

  • از فناوری‌های جدید به‌طور کامل استفاده کنید.
  • کار های هیجان‌انگیز باعث ایجاد نشاط و شادی در مردم می‌شود.
  • اگر کمپین شما به‌صورت بین‌المللی است کاری کنید تا افراد خارجی هم به اطلاعات کمپین شما دسترسی داشته باشند.

کمپین نایک

در این کمپین نایک یک مجسمه در یک پاساژ بزرگ نصب کرد که توسط یک نمایشگر بهترین لحظات ورزشی که در آن‌ها از برند نایک استفاده‌شده بود را نشان می‌داد.

این ‌یک پل ارتباطی بین بازاریابی، هنر و فناوری بود.

علاوه بر این‌یک طبقه از این پاساژ مربوط به خرید کتانی‌های شخصی‌سازی ‌شده بود. افراد در آن طبقه می‌توانستند سایز، رنگ و حتی جنس کتانی خود را مشخص کنند و در یک‌زمان مشخص برای دریافت آن اقدام کنند.

نکات مهم این کمپین:

  • خرید هم می‌تواند یک بازاریابی تجربی باشد، البته اگر آن خرید حس خوبی در مخاطب ایجاد کند.
  • پیام بازاریابی خود را در همه محصولات به مشتریان ارائه کنید.

کمپین نشنال جئوگرافیک

اکتشافات فضایی هیجان خاصی به مردم غالب می‌کند. این اکتشافات باعث می‌شود تا ما بدانیم ما خیلی کوچک و درعین‌حال پر از شگفتی هستیم.

نشنال جئوگرافیک در این کمپین برای تبلیغ سریال خود توسط فناوری VR مردم را به جای یک فضانورد قرار داد و آن‌ها را به فضا پرتاب کرد تا محیط خارج از زمین را ببیند.

نکات مهم این کمپین:

  • با مشارکت مجموعه های مشابه برای ایجاد یک تجربه کاربری خوب تلاش کنید.
  • فناوری مورداستفاده را امتحان کنید تا مطمئن شوید تاثیر لازم را می‌گذارد.

بهترین کمپین‌های بازاریابی ویروسی

همه بازاریابان امیدوارند که کمپینشان ویروسی شود. برخی حتی هدف خود را فقط همین مورد می‌گذارند؛ اما ویروسی شدن نباید جزو اهداف کمپین تبلیغاتی شما باشد. شما باید هدفی بهتر و بالاتر داشته باشید اما برای ویروسی شدن آن تلاش کنید.

چند نکته در همه کمپین‌های بازاریابی ویروسی مشترک هستند؛ در آن‌ها معمولا از فناوری‌ها به نحوی استفاده می‌شود که تابه‌حال کسی ندیده همچنین کمپین طوری طراحی می‌شود که مردم آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

در ادامه چند نمونه از بهترین کمپین‌های ویروسی را خواهید دید:

کمپین دیجیتال مارکتینگ Burger King

هدف این کمپین استفاده معرفی فست فود برای صرفه‌جویی در زمان بود که تبلیغات آن از طریق تلویزیون و هک بلندگوهای هوشمند انجام شد!

نکات اصلی این کمپین:

  • از فناوری و راه‌های جدید برای انجام کار های شگفت‌انگیز استفاده کنید.
  • کاری انجام دهید که کسی تا به حال انجام نداده باشد.

کمپین مونا

این کمپین کمی ناراحت‌کننده است. در آن فردی چشم خود را درون یک محفظه قرار داد و از رو به روی آن‌یک سوزن به سمت چشم حرکت می‌کرد. این ویدیو 2 دقیقه کامل طول کشید که قبل از برخورد کامل سوزن با چشم ویدیو قطع شد.

این تبلیغ توسط یک موزه انجام شد که برای بسیاری از افراد ناخوشایند بود اما به‌شدت ویروسی شد و همه مردم راجع به آن بحث می‌کردند. خیلی از افراد در همان ثانیه‌های ابتدایی ویدیو که متوجه شدند قضیه از چه قرار است ویدیو را قطع کردند.

نکات مهم این کمپین:

  • از کنجکاوی استفاده کنید، این‌یک ابزار قدرتمند است.
  • به برند خود وفادار بمانید حتی اگر تعداد زیادی منتقد وجود داشته باشد.

کمپین PG

این کمپین به‌صورت خیلی سخت با محتوای دیجیتال تعامل برقرار کرد. ما به‌ندرت بر روی تبلیغات در فضای اینترنت کلیک می‌کنیم اما حالات خود را توسط اموجی یا گیف در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاریم.

در این کمپین گیف‌هایی با حالات متفاوت افراد ساخته شد که مردم از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کردند. این گیف ها به‌قدری خوب طراحی شده بودند که مردم خیلی از آن‌ها استفاده کردند.

نکات اصلی:

  • هنگام ایجاد کمپین به مخاطب خود فکر کنید.
  • ارتباطات معمولی باعث ارتباط با مصرف‌کنندگان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بازاریابی شبکه های اجتماعی

بهترین کمپین‌های بازاریابی ویدیویی

هرروز 30 ویدیو بیشتر ازآنچه در کل تلویزیون آمریکا در طی 30 سال ایجادشده است منتشر می‌شود. ویدیو یک روش ترویجی برای انتقال پیام است. به‌خودی‌خود این موضوع چندان جدیدی نیست اما کمپین‌های تبلیغات ویدیویی خوبی ایجادشده که بسیار پربازده بوده‌اند.

کمپین تمیز باشید

در این کمپین دیجیتال مارکتینگ تولیدکننده‌های صابون و مایع‌های دستشویی یک دوربین مخفی در دستشویی‌ها نصب‌کرده و هرکسی که دست خود را نمی‌شست زیر نظر داشتند. اگر فرد قصد داشت تا از دستشویی خارج شود توسط بلندگوها او را صدا می‌کردند و به او پیشنهاد می‌دادند تا دستان خود را بشوید. ویدیوی این کمپین خیلی زود وایرال شد.

نکات مهم این کمپین:

  • اگر بودجه شما اجازه می‌دهد کاری کنید تا بازدهی کمپین بیشتر شود.
  • در هنگام پیشنهاد به یک شخص برای او توضیح دهید که اگر از پیشنهاد شما استفاده نکند چه اتفاقی خواهد افتاد.

کمپین Organic Valley

این شرکت ثابت می‌کند برای ایجاد یک کمپین ویدیوی نیازی به هزینه‌های سنگین و تجهیزات خیلی قوی نیست. در این کمپین بنیان‌گذاران شرکت نحوه زندگی و فعالیت خود را در یک ویدیو به‌طور کامل توضیح دادند.

نکات مهم این کمپین:

  • برای برقراری ارتباط با دیگران داستان خود را توضیح دهید.
  • ارزش‌های شرکت شما می‌تواند یک فضای رقابتی ایجاد کند.

کمپین اینتل

در این کمپین اینتل با کمک دو مجموعه دیگر ویدیویی تولید کرد که در آن نشان می‌داد که سرنا ویلیامز (خواننده) چگونه تلاش می‌کند تا یک آهنگ خوب برای طرفدارانش بسازد. در این ویدیوی تقریبا اسمی از اینتل وجود ندارد به‌جز انتهای ویدیو که لوگو اینتل نمایان می‌شود. درواقع اگر شخصی ویدیو را تا انتها نبیند تبلیغات را از دست خواهد داد.

نکات مهم این کمپین:

  • بیش‌ازحد به دنبال تبلیغات در ویدیوها نباشید.
  • از مواردی استفاده کنید که بر روی مخاطبان تاثیرگذار باشد.

کمپین Michales

در این کمپین انسان‌های مشهور دورهم جمع می‌شدند و برای انجام یک کار باهم رقابت می‌کردند. این کارها از ساخت اسلایم تا کنده‌کاری بر روی چوب بود. این ویدیو برای مخاطبان بسیار سرگرم‌کننده یود و درعین‌حال بسیاری از مردم این مسابقات را در خانه انجام دادند.

نکات مهم این کمپین:

  • بیش‌ازحد به دنبال تبلیغات در ویدیوها نباشید.
  • از مواردی استفاده کنید که بر روی مخاطبان تاثیر‌گذار باشد.
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

بهترین کمپین‌های ارتباطات یکپارچه

در کمپین‌های IMC هدف این است که یک پیام تجاری به‌صورت یکپارچه تولید و منتشر شود. درواقع همه جنبه‌های بازاریابی مثل تبلیغات، روابط عمومی، رسانه‌های اجتماعی و کانال‌های آفلاین را باهم جمع ادغام می‌کنند تا همه برای انتشار یک پیام کار کنند.

چگونه می‌توان از این کمپین استفاده کرد؟ در ادامه کاملا متوجه خواهید شد.

کمپین Super 8

در این کمپین ویدیویی توسط دو جانباز جنگ تولید شد که راجع PTSD بود. یک داستان جذاب در که در چند کانال ارتباطی منتشر شد و هدف آن افزایش آگاهی از خدمات‌های این برند برای نظامیان و ایجاد رابطه عاطفی افراد با برند بود.

نکات مهم این کمپین:

  • هدف کمپین باید چیزی باشد که برای سازمان شما از همه مهتر است.
  • اهداف بزرگ کمپین خود را به محتوای کوچک‌تر تقسیم کنید.

کمپین Mailchimp

این مجموعه ویدیوهای مختلفی را ایجاد و منتشر کرد که در همه آن‌ها لوگو خود خیلی کوچک در زیر ویدیوها بود؛ اما در همه ویدیوها لوگو شرکت دارای غلط املایی بود. در بعضی از ویدیوها نیز نام برند را به چیزی شبیه آن تغییر داده بودند. برای مثال در یک ویدیو نام برند را به NailChamp تغییر داده بودند که معنی متفاوتی می‌داد.

نکات مهم این کمپین:

  • بعضی‌اوقات خوب است که با برند شوخی کنید.
  • در صورت اشتباه در هرکجای کمپین آن را یک فرصت طلایی بازاریابی تغییر دهید.

کمپین Spotify

57 درصد افراد معتقدند که طالع بینی واقعی است. در سال 2019 این برند یک لیست پخش کیهانی درست کرد که در آن هر آهنگ بر اساس ستاره‌ها در آسمان جداشده بود. افراد می‌توانستند با گوش دادن به هر آهنگ از آینده خود خبر داشته باشند.

زود قضاوت نکنید؛ این پروژه بازاریابی بسیار پربازده بود و تمامی پوسترها و تبلیغات در مورد طالع بینی منتشر شد. شاید باور نکنید اما 20 میلیون مخاطب به مشتری‌های این برند اضافه شد.

نکات مهم این کمپین:

  • باورهای مخاطبتان را در هنگام ایجاد کمپین بررسی کنید.
  • از کانال‌های تبلیغاتی برای اهداف استراتژیک استفاده کنید.

کمپین های بازاریابی شبکه های اجتماعی

بسیاری از بازاریابان از وضعیت حضور برندشان در شبکه‌های اجتماعی ناراضی هستند. با این وجود هنوز هم فرصت‌های خوبی وجود دارد که بتوانید وضعیت را تغییر بدهید.

به مثال‌های زیر توجه کنید:

کمپین سامسونگ

این شرکت از بچه‌ها خواست تا ایده‌های جدیدی را برای محصولات ارائه دهند. این ایده‌ها به نمونه‌های اولیه تبدیل می شدند. همچنین به صاحبان بهترین ایده‌ها کیسه خوابی هدیه می‌شد که از طریق گرمای بدن شارژ میشد.

نکات اصلی این کمپین:

  • از مخاطبان خود ایده بگیرید.
  • از خلاقیت دیگران برای اهداف بازاریابی استفاده کنید.

در این مقاله با چند نوع کمپین مختلف بازاریابی آشنا شدید. همچنین مثال‌هایی جالب و خلاقانه از هر نوع کمپین دیدید. حال باید بررسی کنید که اولا کدام کمپین نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت و دوما کدام کمپین برای شما قابل اجراست.

بر همین اساس میتوانید یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق ایجاد کنید؛ اما فراموش نکنید که از کمپین‌های مثال زده شده کپی برداری نکنید، صرفا با خواندن و بررسی آنها می‌توانید ایده های جدیدی بگیرید و رمز و رموز خوبی را یاد بگیرید.

شما از چه کمپین خلاقانه ای می‌شناسید؟

4.5/5 - (4 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرزاد
فرزاد
3 سال قبل

خیلی مفید و تاثیرگذار . سپاس از جناب آقای حسینی

امیررضا
امیررضا
2 سال قبل

ممنونم عالی بودش

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  امیررضا
2 سال قبل

ممنون از شما که به ما فیدبک می‌دین 🙂

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!