لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

برندینگ دیجیتال چیست؛ برندسازی دیجیتال به زبانی ساده

مقالات دیجیتال مارکتینگ | تحریریه یکتانت | تاریخ بروزرسانی : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

دیجیتال برندینگ تکنیک مدیریت برند است که از برندینگ اینترنت و دیجیتال مارکتینگ برای رشد برند استفاده ‌می‌کند. در واقع، کسب و کارها با بازاریابی آنلاین، برندشان را در بسترهای مختلف دیجیتال توسعه می‌دهند. یک برند بدون حضور در فضای دیجیتال، مانند خودرویی بدون لاستیک است. گرچه روش‌های قدیمی برندینگ هنوز کاملا از بین نرفته‌اند، اما کسب‌وکارهای امروزی به ابزارهای متنوعی از برندینگ دیجیتال احتیاج دارند تا خود را فضای واقعی تثبیت کنند. در این مقاله، با مفهوم دیجیتال برندینگ به طور خلاصه آشنا می‌شویم. (چنانچه قصد ثبت نام در دوره دیجیتال مارکتینگ را دارید، می‌توانید از شرایط ثبت نام و سرفصل‌های دوره اطلاعات بیشتری کسب کنید!)

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

دیجیتال برندینگ چیست؟

برخلاف دیجیتال مارکتینگ، دیجیتال برندینگ به معنای خلق ارتباط بین مصرف‌کننده و محصولات یا سرویس‌هایی است که تحویل داده می‌شوند. بنابراین با ابزارهای دیجیتال برندینگ، برند شما در دنیای واقعی شناخته ‌می‌شود. به طور خلاصه، هدف دیجیتال برندینگ لزوما افزایش فروش نیست، بلکه دیجیتال برندینگ به دنبال افزایش آگاهی، تصویر و سبک برند است؛ کارهایی که در بلند مدت باعث افزایش وفاداری مشتری ‌می‌شود.

چرا به دیجیتال برندینگ یا برندسازی دیجیتال نیازمندیم؟

اهمیت دیجیتال برندینگ به ارتباط موثر ارزش شما به مشتری مربوط ‌می‌شود. دیجیتال برندینگ به مشتری‌های بالقوه شما فکر ‌می‌کند. به کمک برندسازی دیجیتال، می‌توانید خودتان را به مشتری‌های بالقوه معرفی کنید و وجه تمایز خودتان را به آنها بگویید. زمانی که بازدیدکننده وب سایت، کسب و کار شما را درک ‌می‌کند، خرید سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد؟

دیجیتال برندینگ

مزایای دیجیتال برندینگ برای کسب و کار شما

توسعه یک برند قدرتمند در عصر دیجیتال ضروری است. البته، برندینگ و مدیریت برند همواره مهم بوده است، ولی زمانی که محیط آنلاین و تغییر رفتارهای کاربر را درنظر می‌گیریم، می‌توانیم متوجه مزایای دیجیتال برندینگ شویم. از جمله مزایای برندسازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اهل رقابت: برندینگ ابزاری برای توسعه و حفظ مزیت رقابتی است. در دنیای پرسروصدای رسانه‌های دیجیتال، در رقابت ماندن حتی از کارهای روزمره سخت‌تر است.
  • بهترین باشید: کاربرهای آنلاین استقلال بیشتری از گذشته دارند، آنها اطلاعات زیادی دارند و از قبل درباره محصول و خدمات شما می‌دادند. برای اینکه محصولات یا خدمات شما از محصولات و خدمات دیگران بهتر باشد، به یک استراتژی مناسب در برندینگ دیجیتال نیاز دارید.
  • ارتباط برقرار کنید: برندینگ فقط مربوط به محصول یا خدمات شما نیست، بلکه درباره مشارکت اجتماعی، خدمات مشتریان، فرایند فروش، کارمندان شما و چیزهای دیگر هم هست. دیجیتال برندینگ همه این موارد را به نوعی تغییر داده است. برندینگ همواره به ارتباط و ایجاد پیوند می‌پردازد و دیجیتال برندینگ پیوند برند و مردم را افزایش می‌دهد.
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

تفاوت دیجیتال برندینگ و دیجیتال مارکتینگ

  • دیجیتال مارکتینگ براساس کیفیت یک محصول یا سرویس، آن را تبلیغ ‌می‌کند. در حالی که دیجیتال برندینگ کمی دقیق‌تر و جزئی‌تر است. در دیجیتال برندینگ به جای اینکه روی یک محصول خاص تمرکز کنیم، ارزش‌های برجسته شرکت را بیان ‌می‌کند.
  • زمانی که یک محصول تغییر ‌می‌کند یا جایگزین ‌می‌شود، برندینگ همواره ثابت ‌می‌کند. زمانی که مشتری محصولی را می‌خرد، برند در ذهن مشتری می‌ماند. در حالی که دیجیتال مارکتینگ به جذب مشتری می‌پردازد.

 

برندسازی دیجیتال

 

مقاله پیشنهادی: مراحل برندسازی یک محصول (۹ مرحله برندینگ)

روش‌های Digital Branding یا دیجیتال برندینگ

کسب و کارها از طریق کانال‌های گوناگون، پروژه دیجیتال برندینگ خود را اجرا می‌کنند. این کانال‌ها وب سایت، لوگو، پیام برند، سئو، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات آنلاین، بازاریابی محتوا، و اینفلوئنسر مارکتینگ هستند. هر کدام از این کانال‌ها روش و استراتژی خاص خودشان را دارند.

  • لوگو: لوگو تصویری است که در ذهن مشتری ثبت ‌می‌شود. لوگوی برند باید با شخصیت و ارزش‌های کسب و کار شما و همینطور مخاطبان هدف همخوانی داشته باشد.
  • وب سایت: اگر لوگو علامت کسب و کار شما است. وب سایت مانند پیشخوان فروشگاه شما است. زمانی که مشتری می‌خواهد درباره کسب و کارتان اطلاعات کسب کند، وب سایت شما را جست و جو ‌می‌کند.
  • پیام برند، پیام منحصر به فرد کسب و کار شما است. این پیام باید در فعالیت‌های کاری شما منعکس شود.
  • سئو یا بهینه‌سازی موتور جست‌و‌جو به شما این اطمینان را می‌دهد که برند و محصول‌های شما به راحتی در موتورهای جست و جو پیدا می‌شوند.
  • شبکه‌های اجتماعی یک کانال موثر برای حضور برند شما است. اگر مشتری‌های شما در یک شبکه اجتماعی حضور دارند، برند شما حتما باید در آن شبکه حضور داشته باشد.
  • در تبلیغات آنلاین از قدرت وب برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کنید. یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین، استفاده از بنر در وب سایت‌های مختلف است.
  • بازاریابی محتوا: به کمک محتوا و بازاریابی محتوا می‌توانید وفاداری مشتری خود را افزایش دهید. زمانی که دیجیتال مارکتینگ بر فروش تاکید ‌می‌کند، بازاریابی محتوا بر مشارکت مشتریان می‌پردازد.
  • با اینفلوئنسر مارکتینگ می‌توانید پیام برندتان را به افراد بیشتری منتقل کنید.
برندینگ دیجیتال

برای موفقیت در دیجیتال برندینگ چه کارهایی باید انجام دهیم؟

دیجیتال برندینگ یعنی زمانی که شما و برندتان حضور ندارید، مشتری‌ها درباره شما چه می‌گویند. ساخت اعتبار یک جزء اساسی از مدیریت برند دیجیتال است. برای موفقیت در دیجیتال برندینگ باید داستان تعریف کنید، برند خود را به شیوه‌های محتوایی گوناگون نشان دهید، سعی کنید در دسترس باشید و انتظارات مخاطبان را برآورده کنید. گاهی اوقات شرکت‌ها برخی از محصولات و خدمات را به رایگان به مشتری‌ها می‌دهند، با این کار مشتری‌ها به برند اعتماد می‌کنند.

مقاله پیشنهادی : مراحل پرسونال برندینگ

جمع بندی

در این مقاله درباره دیجیتال برندینگ، مفهوم آن، تفاوت برندینگ دیجیتال با دیجیتال مارکتینگ، روش‌ها دیجیتال برندینگ و عوامل موفقیت در این فرایند صحبت کردیم. متوجه شدیم که با دیجیتال برندینگ و کانال‌های آن می‌توانیم مشتری‌های وفاداری داشته باشیم، کسانی که نه تنها محصول شما را می‌خرند، بلکه آن را باور دارند.

3/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!