فرصت محدود تبلیغات در دیوار با یکتانت: فقط تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 💥

معرفی بهترین سرویس‌های چت آنلاین؛ مزایای چت آنلاین برای وب‌ سایت شما

مقالات دیجیتال مارکتینگ | تحریریه یکتانت | تاریخ بروزرسانی : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

احتمالا شما هم در سال‌های اخیر که به سایت‌های مختلف سر زده‌اید، آیکنی را در گوشه صفحه دیده‌اید که با کلیک روی آن می‌توانید با تیم پشتیبانی مجموعه ارتباط برقرار کنید. اما چت آنلاین چه مزایایی برای وب‌سایت‌ها دارد که همه سراغ آن رفته‌اند و بهترین سرویس کدام است؟

چت آنلاین چیست؟

چت آنلاین در واقع سرویسی است که به کم آن می‌توانید روی هر سایتی با تیم پشتیبانی، فروش یا هر کارشناس دیگری از که از طرف کسب‌وکار مشخص شده باشد ارتباط برقرار کنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود امکان گفتگو با کارشناس موردنظر وجود دارد و می‌توانید سوالات پیش از خرید یا مشکلات بعد از خرید خود را آنها مطرح کنید.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left

اهمیت چت آنلاین برای وب‌سایت شما

بسیاری از کاربران هستند که خیلی علاقه‌ای به تیکت زدن یا تماس تلفنی و پشت خط ماندن ندارند. از سوی دیگر می‌خواهند همان لحظه‌ای که در سایت هستند سوالات و مشکلات خود را بپرسند و تیم کارشناسان شما در ارتباط باشند، بنابراین داشتن چت آنلاین در کنار سرویس‌های دیگر نظیر سیستم تیکتینگ، ایمیل، تماس تلفنی یا پر کردن فرم اهمیت زیادی دارد.
از سوی دیگر تجربه خوبی برای مشتری رقم می‌خورد و نیازی نیست از صفحات موردنظرش خارج شود. ضمن اینکه با خیال راحت و فارغ از دغدغه نسبت به زمان می‌تواند سوالات و مشکلاتش را حل کند.

مزایای چت آنلاین

این سرویس از جمله ابزارهایی است که به دلیل مزایای زیاد استفاده از آن خیلی فراگیر شده و فرهنگ به‌کارگیری آن به خوبی بین مجموعه‌ها و مشتریان جا افتاده است. در ادامه مزایای چت آنلاین را بررسی می‌کنیم:

  • برقراری ارتباط موثر: کاربران همیشه دوست دارند با کارشناسان و اعضای مجموعه‌های تجاری در ارتباط باشند تا سوالاتشان را بپرسند و مشکلاتشان را حل کنند. اما از ایمیل زدن یا تماس تلفنی فراری‌اند. بنابراین بهترین کار برای برقراری ارتباط موثر، استفاده از چت آنلاین است.
  • بهبود نرخ تبدیل: بیشترین کاربرد چت آنلاین برای مشاوره و پاسخ به سوالات پیش از خرید است. بنابراین وقتی کاربری وارد سایت شده و به درستی راهنمایی و هدایت می‌شود، نرخ تبدیل شما افزایش پیدا کرده و تعداد بیشتری از آنها تبدیل به خریدار می‌شوند.
  • افزایش فروش: با توجه به مورد بالا، طبیعی است که میزان فروش شما بیشتر می‌شود و خریدار موردنظر بارها و بارها به سایت شما سر می‌زند و خرید می‌کند.
  • کمترشدن هزینه: نه‌تنها به کمک چت آنلاین می‌توانید با کاربران مختلف به صورت همز‌مان در ارتباط باشید و از ظرفیت یک کارشناس بیشترین استفاده را ببرید، بلکه هزینه‌های جانبی نیز کمتر می‌شود.
  • مدیریت بهتر: زمانی که بتوانید ارتباط خوب و آنی با کاربران و مشتریان داشته باشید، به خوبی می‌توانید مشکلات موجود را برطرف کرده و نیاز آنها را شناسایی کنید.
  • افزایش رضایت: کاربران از اینکه در لحظه پاسخ سوالات و مشکلات خود را بگیرند خیلی خوشحال می‌شوند و میزان رضایت آنها به شما دوچندان خواهد شد.
  • افزایش اعتماد: کاربران دوست دارند راحت با کارشناسان صحبت کنند و استفاده از چت آنلاین ضمن اینکه چنین شرایطی را فراهم می‌کند، بلکه افزایش آنها را نسبت به شما در پی دارد.

بیشتر بخوانید: شیوه صحیح قرار دادن لینک واتساپ در اینستاگرام

 

مزایای چت آنلاین برای سایت

معرفی بهترین سرویس‌های چت آنلاین ایرانی و خارجی

شرکت‌های مختلفی در ایران جهان در زمینه ارائه سرویس‌ چت آنلاین فعالیت می‌کنند که هر کدام با توجه به تشابی که دارند، ولی ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودشان را به مشتریان پیشنهاد می‌دهند. اگر قصد دارید از این سرویس روی سایت خود استفاده کنید، بد نیست با بهترین سرویس‌های ایرانی و خارجی چت آنلاین آشنا شوید.

  1. کریسپ (Crisp): این سرویس یکی از محبوب‌ترین ابزارهای چت آنلاین در دنیا و ایران است که کاربران بسیاری زیادی دارد. این سرویس شامل دو نسخه پولی و رایگان بوده و به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. از جمله مهمترین امکانات آن می‌توان به شخصی‌سازی فرم چت، انتخاب چند پشتیبان، تعیین زمان پاسخگویی، نمایش وضعیت آنلاین پشتیبان‌ها، ارسال خودکار چت به ایمیل و امکان امتیازدهی اشاره کرد.
  2. رایچت (Raychat): این سرویس قوی‌ترین و پرکاربردترین ابزار ایرانی است که خیلی زود توانست سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد. این سرویس ایرانی به خوبی نیاز کاربران داخلی را شناخته و آنها را پوشش می‌دهد. بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ داخلی از این سرویس استفاده می‌کنند. امکان استفاده روی سایت‌های مختلف، بایگانی گفتگوها، نمایش متن پیش از ارسال، امکان اتصال به وردپرس و تلگرام، تعریف چند کاربر پاسخگو، تعریف زمان پاسخگویی، ذخیره سوالات پرتکرار و رابط کاربری جذاب از ویژگی‌های رایچت است.
  3. ریتین (Retain): یکی دیگر از ابزارهای ایرانی چت آنلاین، ریتین است که توانسته خوب عمل کند. امکان ذخیره اطلاعات و رفتار کاربران، تشخیص موقعیت مکانی کاربر، امکان برچسب‌گذاری و دسته‌بندی برای جستجوهای بعدی، امکان ارسال یادداشت برای هم‌تیمی‌ها، امکان واگذاری مکالمه به همکاران و ویژگی‌های مشابه موارد قبلی، از مهمترین امکانات ریتین است.
  4. گفتینو: این سرویس ایرانی نیز یکی دیگر از گزینه‌های خوب برای چت آنلاین است. به کمک گفتینو می‌توانید از امکان شخصی‌سازی محیط چت، سرعت بالا، استفاده از پاسخ‌های ذخیره‌شده، بررسی وضعیت و رفتار کاربران، نمایش افرادی آنلاین در سایت، تبادل انواع محتوای متنی، صوتی و ویدیویی، ارسال فرم سفارشی و پشتیبانی در گوشی‌های هوشمند بهره ببرید.
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

بهترین سرویس چت آنلاین کدام است؟

با توجه به گزینه‌های متعدد موجود در بازار احتمالا برای انتخاب بهترین سرویس چت آنلاین دچار مشکل شوید. اما اگر می‌خواهید خیال‌تان راحت شود بین گزینه‌های خارجی بدون‌شک Crisp بهترین گزینه است و بین نمونه‌های ایرانی هم رایچت بهترین سرویس موجود است. البته در کنار گفتینو و ریتین هم خوب عمل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: بهترین سایت رپورتاژ آگهی

جمع‌بندی

سرویس چت آنلاین یکی از بهترین ابزارهای موجود برای سایت‌های مختلف است که مزایای بسیار زیادی دارد. به همین دلیل بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی از این سرویس بهره می‌برند. به کمک چت آنلاین می‌توانید نرخ تبدیل و فروش خود را افزایش دهید، اعتماد و رضایت مشتریان را جلب کنید و مشکلات و نیازهای موجود را به خوبی شناسایی کنید. کریسپ بهترین سرویس چت آنلاین خارجی و رایچت بهترین نمونه ایرانی است.

3.6/5 - (8 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

33 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سعید باقری
سعید باقری
3 سال قبل

سلام، به نظرم جای برخی نرم افزار ها خالیه، مثل نرم افزار زندسک، و یا نرم افزار دانا چت.
دانا چت ایرانی و جدید هستش ، من مدتی هستش که بجای رایچت استفاده می کنم و منصفانه بگم انگار وارد یک دنیای جدید شدم، البته هنوز اشکالات و نواقصی داره.
زندسک هم که خارجیه و تو دنیا جزء بهترین هاست و البته نسخه رایگان هم داره.

محمود حسینی
محمود حسینی
پاسخ به  سعید باقری
3 سال قبل

سلام دوست عزیز
از پیشنهادات خوبتون ممنونیم
امیدواریم برای دیگر کاربران هم مفید باشد

امیر
امیر
پاسخ به  سعید باقری
1 سال قبل

اینجانب چت رو استفاده کردی؟ سبک و پرسرعته

نجمه
نجمه
3 سال قبل

از سامانه گفتگوی آنلاین اینجانب هم نام نبردین
من از سامانه شون استفاده کردم و خیلی راضی بودم

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  نجمه
3 سال قبل

سلام. چقدر خوب که تحربه‌تون رو به اشتراک گذاشتین. امیدواریم برای بقیه دوستان هم مفید باشه 🙂

زهره
زهره
3 سال قبل

سلام من از crisp نسخه رایگان استفاده میکنم خیلی عالیه فقط یه مشکلی هست و اینه که سرعت لود سایت رو حتی چند ثانیه اضافه میکنم
نمی‌دونم این مشکل من هست یا دوستان هم این مشکل رو دارند
آیا راه حلی داره ؟

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  زهره
3 سال قبل

سلام دوست عزیز. تا جایی که ما مطالعه کردیم، crisp از تکنولوژی asynch استفاده می‌کنه دقیقا با این هدف که تاثیر زیادی روی سرعت لود سایت نداشته باشه. با این حال بهتره برای رفع مشکل با یک متخصص مشورت کنین 🙂

dorsa
dorsa
3 سال قبل

سلام مرسی که این متن رو قرار دادین فقط ی سوال داشتم

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  dorsa
3 سال قبل

سلام
حواهش می‌کنیم 🙂
بفرمایین

مه زیبا
مه زیبا
2 سال قبل

سلام ، من تجربه استفاده هم رایتچت رو داشتم و هم نسخه های حرفه ای زندسک ، بی شک زندسک با اختلاف جز بهترین هاست و بعید می دونم بشه فعلا رقیبی براش پیدا کرد ، اما در هر حال ، رایچت هم با توجه به هزینه ای که پرداخت میشه امکانات خوبی داره فقط سرورشون گاهی قطع و وصل میشه. اما به طور کلی من راضیم.

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  مه زیبا
2 سال قبل

سلام 🙂
ممنون از اینکه نظرتون رو به اشتراک گذاشتین

فرامرز پورمهدی
فرامرز پورمهدی
2 سال قبل

درود ، اتفاقا چند وقتی هست دنبال جایگزین کریسپ بودیم و میتونم بگم گفتینو از همگی تجربه کاربری بهتری داره. الان چک میکردم آمار و رنک الکسا گفتینو هم از همه بهتره

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  فرامرز پورمهدی
2 سال قبل

سلام 🙂
چقدر خوب که تجربه‌تون رو با ما به اشتراک می‌ذارین. ممنونیم.

علی
علی
پاسخ به  فرامرز پورمهدی
11 ماه قبل

چرا کریسپ رو جایگزین کردید؟

علی حیدریان
علی حیدریان
2 سال قبل

به نظرم از نظر زیبایی محیط چت برای کاربران، tidio بالاترین امتیاز رو میگیره! 7 روز تست رایگان داره و به دلار باید پول بدین.

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  علی حیدریان
2 سال قبل

ممنون از این که تجربه‌تون رو به اشتراک گذاشتین 🙂
امیدواریم بقیه هم استفاده کنن.

ناصر عبدلی
ناصر عبدلی
1 سال قبل

من از گفتینو استفاده کردم و می خوام بگم بدترین پاسخگویی و پشتیبانی رو دارن! در کل یه جورایی مشتری هیج اهمیتی براشون نداره! رایچت هم قبلا استفاده کردم ولی متاسفانه هک شد و تمام دیتاها از دست رفت! ولی الان نمیدونم چطور شده رایچت! در هر صورت اگر بتونید از هاب اسپات یا کریسپ یا زندسک استفاده کنید خیلی بهتره.
اگر میخواین یه تجربه تلخ داشته باشید از گفتینو استفاده کنید!

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  ناصر عبدلی
1 سال قبل

ممنون که تجربهٔ خودتون رو با ما در میون گذاشتین و خیلی متأسفیم که استفاده از برخی سرویس‌ها به تجربهٔ تلخی برای شما منجر شده.

پیمان
پیمان
پاسخ به  ناصر عبدلی
5 ماه قبل

من استفاده میکنم رایچت امکانتش بهتر شده قطعی ام نداشتیم تو یک سال گذشته

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  پیمان
5 ماه قبل

ممنون که مقاله رو خوندین و تجربهٔ خودتون رو با ما و سایر دوستان در میون گذاشتین 🍀

اسفندیار
اسفندیار
1 سال قبل

طبق تجربه ای که روی سیستم های خارجی و ایرانی چت برای شرکت داشتیم ، کریسپ بهترین و توی ایرانی ها گفتینو بهترین تجربه رو به ما داد. دم تیم فنیشون گرم

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  اسفندیار
1 سال قبل

ممنون که تجربهٔ خودتون رو با ما در میون گذاشتین 🙂

ایدین
ایدین
1 سال قبل

از نظر من بازم گفتینو بهتره از همشون بعدشم که اصلا فرقی با ریچت نداره ایکون و سبک قشنگ هم داره از ریچت اما بازم این از نظر منه و از ریچت استفاده هم نکردم اما از نظر ظاهر گفتینو بهتره اگر کسی کار کرده تجربش رو داشته لطفا به من بگید

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  ایدین
1 سال قبل

سلام
ممنون که تجربهٔ خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتین.
با توجه به اطلاعاتی که جمع‌آوری کردیم، رایچت بین ایرانی‌ها خدمات بهتری ارائه کرده؛ ولی به این معنی نیست که سایر سرویس‌ها نتوانسته‌اند رضایت کاربرانی مثل شما رو جلب کنن.

رضا
رضا
1 سال قبل

سلام
ممنون از مقاله خوبتون
من از سرویس اینجانب استفاده میکنم و راضی ام. البته تنها نسخه وب دارن و من باهاش اوکی هستم. ربات تلگرام شون هم انصافا خوب عمل میکنه. به نظرم رقیب جدی رایچت و گفتینو هستن.

سرویس های خارجی مثل کریسپ هم داشتم. تو زمان های اختلال نت قطعی داره و پایدار نبود برام.

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  رضا
1 سال قبل

سلام
ممنون از شما که تجربهٔ خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتین 🙂

رضا
رضا
1 سال قبل

سلام
ممنون بابت مقاله
اما جای لایوزیلا خالی هست
من خیلی با لایوزیلا کار کردم
به چند دلیل پیشنهاد میدم
اول اینکه رایگانه
دوم اینکه نصبش رو می تونی داخل ایران و داخل هاست خودت انجام بدی
مشکل کندی ارتباط با خارج و .. رو نداری
دیتابیست اختصاصی و حریم خصوصی داری
هیچ محدودیت مکالمه ای هم نداری
تیکت هم داره اما ضعیفه
امکاناتش هم که بینظر هست فقط ارسال ویس کم داره
جدیداً هم دارن نسخه فارسی بدون محدودیت تعداد اپراتور رو ارائه میدن
البته قیمتش بالا هست به نظرم

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  رضا
1 سال قبل

سلام
ممنون که تجربهٔ خودتون رو این‌قدر خوب و کامل توضیح دادین.

علی
علی
پاسخ به  رضا
10 ماه قبل

ای کاش پلاگینی که ارسال ویس هم داشته باشه رو معرفی میکردید. اگر سراغ دارید ممنون میشیم بگید برامون

پیمان
پیمان
پاسخ به  علی
5 ماه قبل

رایچت داره این گزینه رو تو ایرانی ها

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  پیمان
5 ماه قبل

ممنون که تجربهٔ خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتین.

تایپو
تایپو
3 ماه قبل

ظاهرا کریسپ جدیدا لود نمیشه تو سایت ممکنه فیلتر شده باشه؟

رضا سپه‌وندی
رضا سپه‌وندی
مدیر
پاسخ به  تایپو
2 ماه قبل

سلام

وقت بخیر

تست کردیم و در هر ۲ حالت مشکلی نداشت. لطفاً دوباره امتحان کنین.

ریتارگتینگ، فرصت دوباره برای برگرداندن مشتری!