لذت چشیدن طعم موفقیت با تبلیغات در دیوار 💥

مهمترین نکات استفاده از پوش نوتیفیکیشن

مقالات پوش نوتیفیکیشن | محمود حسینی | تاریخ بروزرسانی : ۲۱ فروردین ۱۴۰۳

ارسال پوش نوتیفیکیشن یکی از روش‌های نوین تبلیغات آنلاین در ایران است که با هدف حفظ و بازگرداندن مشتریان وفادار صورت می‌گیرد. تبلیغات پوش نوتیفیکیشن نیز مانند هر نوع تبلیغ دیگری اصول و قواعدی خاصی دارد که با رعایت این نکات می‌توانید نتایج بهتری بگیرید.

پوش نوتیفیکیشن چیست؟

پوش نوتیفیکیشن پیامی شبیه پیامک (SMS) است که که از سوی یک وب‌سایت به مرورگرهای مشترکین آن فرستاده می‌شود و مانند نوتیفیکیشن‌های موبایل برای مخاطبان از طریق مرورگر آن‌ها ارسال می‌شود. لغت notification به معنای اطلاع، اطلاعیه، اعلان، خبر، تذکر و آگاه‌سازی است که دقیقا به هدف ارسال پوش نوتیفیکیشن اشاره دارد که همان اطلاع‌رسانی به مشتریان است.

 

با تبلیغات پوش نوتیفیکیشن یکتانت، به بیش از ۴۰ میلیون کاربر ایرانی دسترسی خواهید داشت!

با تبلیغات پوش نوتیفیکیشن یکتانت، به بیش از ۴۰ میلیون کاربر ایرانی دسترسی خواهید داشت!

مشاهده تعرفه‌ها arrow-left

 

مزایای ارسال پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن با ایمیل و SMS تفاوت‌های خاصی دارد که این ابزار تبلیغاتی را متمایز می‌کند. پوش نوتیفیکیشن می‌تواند در بسیاری از ابزارها از قبیل مرورگر وب، اپلیکیشن یا سیستم عامل ارسال شود و نیازی به داشتن اطلاعات تماس مشتری برای ارسال پیام نیست و کاربر با اختیار خود و با عضویت در سرویس پوش نوتیفیکیشن شما، پیام‌های ارسالی شما را دریافت می‌کند. اما مهمترین تفاوت این ابزار را می‌توان در هزینه آن دانست. هزینه‌ی ارسال پوش نوتیفیکیشن به مراتب پایین‌تر از ارسال SMS یا ایمیل است که در نتیجه باعث می‌شود با هزینه بسیار کمی به طیف وسیعی از مخاطبان‌تان دسترسی پیدا کنید.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥
جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

دریافت مشاوره رایگان arrow-left
پوش نوتیفیکیشن و ایمیل

نکته دیگری که شایان ذکر است، بالاتر بودن open rate یا همان نرخ باز کردن پیام در پوش نوتیفیکیشن نسبت به پیام کوتاه است؛ چرا که کاربر با خواست خود در سرویس شما عضو شده و پیام شما به وی تحمیل نشده است. همچنین به هنگام ظاهر شدن نوتیفیکیشن این ابزار بر روی دستگاه کاربر، نوتیفیکیشن شما می‌تواند علاوه بر متن، حاوی عکس کوچک و تیتر باشد که چنین قابلیتی در پیامک یا ایمیل وجود ندارد. در استفاده از این ابزار امکانات بیشتر دیگری نیز نهفته است که در ادامه با برخی از آن‌ها مواجه خواهیم شد.

۱۶ نکته‌ای که باعث می‌شود بهترین نتایج را از ارسال پوش نوتیفیکیشن بدست آورید

همانطور که در ابتدای مطلب عرض کردیم برای استفاده از پوش نوتیفیکیشن بهتر است اصول آن را رعایت کنید تا به نتیجه مدنظرتان دست پیدا کنید. نکاتی که باعث جذب مخاطب شده و در نهایت تعامل مخاطب با پیام ارسالی شما را افزایش می‌دهد.

1) از تصویر استفاده کنید: آمار و تحقیقات ما نشان می‌دهد کلیک بر پوش ‏نوتیفیکیشن‏‌ کارآمد حاوی عکس، در مقایسه با نوتیفیکیشن‏‌های بدون عکس به طور میانگین ۵۶ درصد بیشتر است. بنابراین سعی کنید حتما برای ارسال پوش نوتیفیکیشن از تصویر نیز استفاده کنید و در انتخاب تصویر نیز دقت کافی داشته باشید. بیشترین حجم در نظر گرفته شده برای تصویر در این ابزار ۱ مگابایت است اما هرچه حجم تصویر کمتر باشد و اندازه آن بهینه باشد، تصویر سریع‌تر بارگذاری می‌شود و احتمال نمایش درست آن به کاربر بیشتر است.

2) پیام‌تان را با دقت طراحی کنید: نوتیفیکیشن خود را به شکلی بنویسید که به محتوای ارسالی، اشاره مستقیمی نکند. به این ترتیب حتی اگر دانلود محتوا با اشکال روبرو شود، نوتیفیکیشن می‌تواند اثر خود را بجا بگذارد. برای مثال، «خبر فوری: مایکل فلپس بیست و سومین مدال طلای خود را گرفت» در مقایسه با «مایکل فلپس بیست و سومین مدال طلای خود را گرفت. این صحنه را دوباره ببینید: (همراه با گیف)» انتخاب بهتری است.

متن پوش نوتیفیکیشن

3) کاربران‌تان را گروه‌بندی کنید: از امکانات گروه‌‏بندی پنل کاربری استفاده کنید تا بتوانید فقط کاربرانی را که احتمال دسترسی بیشتری به پوش ‏نوتیفیکیشن‏‌ کارآمد دارند، هدف‏‌گذاری کنید. برای مثال، کاربرانی که نوتیفیکیشن خاصی که شما قبلا ارسال کرده‌اید را باز کرده‌اند.

4) از متن جایگزین استفاده کنید: از امکانات ایمنی شبکه متن جایگزین بهره بگیرید. دو گزینه برای متن خود در نظر بگیرید: یکی گزینه‌ای که پس از دانلود موفقیت‌آمیز تصویر نشان داده می‌شود و دیگری گزینه‌ای که امکان خواندن آن را در صورت دانلود نشدن فراهم می‌آورد.

5) بیش از حد پوش نفرستید: اگر شما در استفاده از این ابزار زیاده روی کنید، پیام‌های شما از دید کاربران اسپم به نظر می‌آید و احتمال این که کاربران‌تان نوتیفیکیشن‌های شما را به اصطلاح میوت و یا همان قطع کنند، بالا می رود و قطعاً این چیزی نیست که شما به دنبال آن هستید. جالب است بدانید بیش از نیمی از مخاطبانی که در هفته بین ۲ تا ۵ نوتیفیکیشن از یک منبع دریافت می‌کنند، نوتیفیکیشن خود را خاموش می‌کنند.

6) کوتاه و مختصر بنویسید: به طور میانگین نوتیفیکیشن‌های کوتاه‌تر امکان جذب مخاطب بالاتری دارند. سعی کنید تا حد امکان متن خود را کوتاه، واضح و مفید بنویسید، به طوری که نوتیفیکیشن شما در حدی بلند باشد که کلمات متن‌تان بر روی لاک اسکرین گوشی جا شود. در غیر این صورت احتمال دستیابی به هدف‌تان بسیار کاهش خواهد یافت.

نرخ کلیک بر پوش نوتیفیکیشن

7) موقعیت مکانی کاربر را در نظر بگیرید: برای بهینه‌سازی پیام‌های ارسالی باید مخاطبان را از فیلترهای مختلفی عبور دهید تا مخاطبان را به درستی هدف بگیرید. یکی از این دسته‌ها موقعیت مکانی کاربران است. فرض کنید شما قرار است فروشگاهی در غرب تهران افتتاح کنید، در این صورت ارسال نوتیفیکیشن با محتوای اطلاع‌رسانی در رابطه با افتتاح فروشگاه، برای مخاطبین شرق تهران جذابیت چندانی نخواهد داشت. درحالی که ممکن است بسته به موقعیت فروشگاه برای ساکنین کرج جذاب باشد.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

8) کد تخفیف ارائه کنید: ممکن است کاربران زیادی وجود داشته باشند که برنامه شما را داشته باشند یا در وب‌سایت شما عضو باشند اما تاکنون خریدی از شما نکرده باشند. شما می‌توانید با ارائه یک کد تخفیف مناسب یا یک پیشنهاد جذاب برای این دسته از افراد، آن‌ها را به انجام اولین خرید ترغیب کنید.

9) پیامتان را شخصی‌سازی کنید: یکی از کارهایی که در راستای افزایش تعامل (engagement) مخاطبان‌تان می‌توانید انجام دهید، شخصی‌سازی نوتیفیکیشن‌های ارسالی است. اگر نوتیفیکیشن‌ها را بر اساس علایق و تمایلات اشخاص برای آن‌ها ارسال کنید، نرخ کلیک بر نوتیفیکیشن شما ممکن است تا ۳ برابر افزایش یابد.

پوش نوتیفیکیشن شخصی

10) نمایش متفاوت نوتیفیکیشن در دستگاه‌های مختلف: نوتیفیکیشن در دستگاه‌های اندروید و ios به علت لاک اسکرین و مرکز نوتیفیکیشن متفاوت در این دو سیستم عامل، به شکل متفاوتی نمایش داده می‌شود. همین موضوع ممکن است بر نرخ کلیک بر پوش نوتیفیکیشن ارسالی شما تاثیر بگذارد. همچنین نمایش نوتیفیکیشن در دسکتاپ نیز به شکل دیگری است. بنابراین به هنگام ارسال پوش نوتیفیکیشن، دستگاه کاربران را نیز در نظر بگیرید.

نمایش متفاوت پوش نوتیفیکیشن

11) هدف از ارسال پوش نوتیفیکیشن: یکی دیگر از مهمترین نکات پوش نوتیفیکیشن که باید مدنظر داشته باشید این است که بدانید هدف از ارسال پوش نوتیفیکیشن، کلیک کردن مشترکین است. به همین دلیل متن شما باید به مشترکین ارزش دهد چرا که مردم فقط روی پوش نوتیفیکیشن‌های ارزشمند کلیک می‌کنند.

12) شفاف صحبت کنید: پیامی که شفاف بیان شود، نرخ کلیک بالاتری خواهد داشت، زیرا به روشنی چیزی را که از کاربر می‌خواهد به او انتقال می‌دهد. این دو جمله را با هم مقایسه کنید: «آخرین کتاب رضا امیرخانی را خوانده‌اید؟» و «آخرین رمان رضا امیرخانی برای خرید موجود است». به عقیده نیل پاتل دومی بهتر است، زیرا پیام آن واضح است و کاربر می‌داند که از او خواسته‌اند برای خرید اقدام کند.

13) کمیابی باعث ضرورت می‌شود: معمولاً از فکر اینکه احتمالاً چیزی را از دست بدهیم بیشتر تحریک می‌شویم تا اینکه چیزی را به دست آوریم. به عبارت دیگر، اگر حس کنیم فرصتی را داریم از دست می‌دهیم بیشتر به داشتنِ آن رغبت پیدا می‌کنیم. این همان اصل معروف فومو (FOMO, Fear Of Missing Out) یا ترسِ از دست دادن چیزها است. می‌توانید از این اصل روان‌شناختی هنگام نوشتن متن نوتیفیکیشن‌هایتان استفاده کنید. برای مثال، اگر قرار است به زودی در فروشگاه آنلاین‌تان «فروش ویژه‌ای» داشته باشید، متن نوتیفیکیشن را به این شکل بنویسید: «فروش فوق‌العاده! فقط ۱۲ ساعت!»

مقاله پیشنهادی: فومو چیست + راه‌های جذب مشتری با کمک FOMO

14) از اثبات اجتماعی استفاده کنید (Social Proof): در ارسال نوتیفیکیشن، اثبات اجتماعی می‌تواند نرخ کلیک را افزایش دهد. برای مثال، اگر می‌خواهید افراد از فروشگاه شما خرید کنند می‌توانید چیزی شبیه این بنویسید: «تا کنون بیش از ۲۰۰ عدد از این لپتاپ به فروش رسیده است.». به یاد داشته باشید کاربران به همه اطلاعات موردنیازشان دسترسی دارند. بنابراین در ادعاهایتان زیاده‌روی نکنید و مراقب باشید چیزی که می‌نویسید معتبر باشد.

15) زمان ارسال نوتیفیکیشن: زمان ارسال نوتیفیکیشن از دیگر مواردی است که بر نرخ کلیک اثر می‌گذارد. بر اساس نوع محتوای پوش نوتیفیکیشن بررسی کنید که ارسال پیام در چه زمانی بیشترین جذب مخاطب را خواهد داشت. به عنوان نمونه، برای ارسال پیام تبلیغاتی بهتر است کاربران‌تان در حالت آرامش ذهنی باشند و با فکر باز، پیشنهادتان را بررسی کنند. اما برای فرستادن اعلان‌های سرگرم‌کننده عصرها خصوصاً عصر جمعه بهتر است، زیرا مردم عصرها بی‌حوصله هستند و دوست دارند چیزی را ببینند که جذاب باشد.

دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای
دوره جدید و رایگان آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه‌ای

در این دوره ۲ ساعته، یاد می‌گیرید که چطور با نوشتن سناریو عالی و توجه به نکات حرفه‌ای در ساخت ویدیو، یک ویدیو تبلیغاتی خوب و موثر بسازید.

ثبت‌نام arrow-left

16) به کاربر گزینه‌های مختلف پیشنهاد کنید: این امکان را به کاربران بدهید که خودشان تصمیم بگیرند چجور نوتیفیکیشنی و با چه نوع محتوایی دریافت کنند. انواع دسته‌بندی نوتیفیکیشن‌های ارسالی خود را به آن‌ها به صورت شفاف بگویید تا کاربران نیز به صورت شفاف نیازشان را به شما بگویند.

این موارد از جمله مهمترین نکات پوش نوتیفیکیشن بود که با رعایت و استفاده از این نکات می‌توانید نرخ کلیک نوتیفیکیشن ارسالی خود را افزایش دهید. به یاد داشته باشید هدف از ارسال پوش نوتیفیکیشن، کلیک کردن مخاطب بر نوتیفیکیشن است که در نهایت موجب حفظ و بازگردانی مشتریان می‌شود. برای استفاده از پوش نوتیفیکیشن سرویس‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یکی از این مجموعه‌ها سرویس پوش نوتیفیکیشن نجوا است. نجوا پلتفرم ارسال پوش نوتیفیکیشن می‌باشد که با هدف تقویت ارتباط بین وب‌سایت، اپلیکیشن‌ها و کاربران آن‌ها ایجاد شده است. صاحبان کسب‌و‌کارهای اینترنتی ضمن یک‌پارچه‌سازی سایت خود با نجوا، کاربران وب‌سایت خود را شناسایی کرده و با ارسال به موقع اعلان‌های شخصی‌سازی شده، متناسب با علایق و ویژگی‌های کابران، آن‌ها را به سایت و اپلیکیشن‌ بازگردانده و روابط بین خود و کاربران‌شان را دائمی می‌کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
abbasali
abbasali
2 سال قبل

ممنون از مقاله خوبتون اگر مثالهایی که داخلش هست رو بیشتر کنید و از نمونه های واقعی که تجربه دارید برامون بنویسید قطعا کاربردی تر هم خواهد شد

روژان خانی‌پور
روژان خانی‌پور
پاسخ به  abbasali
2 سال قبل

سلام 🙂
ممنون که برامون از دغدغه‌تون نوشتین.
به زودی این مقاله رو آپدیت می‌کنیم و از مثال‌های بیشتری توش استفاده می‌کنیم.

آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی